tag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post7971426664869573101..comments2023-09-26T12:36:42.908+02:00Comments on Powrót Roberta Kubicy do F1, wyniki ze startów, wypowiedzi, relacje: Robert Kubica i Maciej Baran wygrali Rallye Vosgien - dużo zdjęć i filmów [aktualizacja wtorek]Mateusz Cieślickihttp://www.blogger.com/profile/05252459784661649088noreply@blogger.comBlogger438125tag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-3626644625753332352013-09-27T16:05:25.776+02:002013-09-27T16:05:25.776+02:00Czytam te wszystkie komentarze od kilku dni i ra...Czytam te wszystkie komentarze od kilku dni i raz nawet napisałem swój, że u mnie Poznaniak ma wysoki ufności po czym od razu padło podejrzenie że to ja jestem trollem poznaniakiem. Pewnie teraz też tak będzie, ale ja nie o tym. Chciałem tylko podważyć argument o przeciążeniach w symulatorze które to niby nie mogą być symulowane. Nigdy nie widziałem symulatora F1 nawet na zdjęciu ale symulacja przeciążeń jest jak najbardziej możliwa, każdy kto nie spał na lekcjach fizyki to wie. Wystarczy że cały ten symulator poddać przyspieszeniom ujemnym i dodatnim. Zakładając że nie ma ograniczeń finansowych można w 100% zasymulować każde dohamowanie i zakręt dowolnej konfiguracji. (nie rozważam tutaj przeciążeń pionowych ale te w F1 są dużo mniejsze jakieś siodła i hopy na torach F1 są bardzo łagodne) Wystarczy trochę miejsca, dwa odpowiedni mocne serwo-napędy i odpowiednio długie prowadnice w dwóch zsynchronizowanych osiach, reszta to sterowanie. W praktyce pewnie byłby problem bo dla długich przeciążeń (czytaj długie zakręty) tak konstrukcja musiała by mieć kilkaset metrów przestrzeni roboczej i koszty były by olbrzymie ale kilkusekundowe przeciążenia - w naprzemiennych kierunkach to żaden problem. Trochą doświadczenie w podobnych inwestycjach mam więc pozwolę sobie oszacować że hala napędy i prowadnice to tak ok 10-15 milionów € wiec jak na budżety F1 nie tak strasznie dużo. Kamilhttps://www.blogger.com/profile/00340997800739734562noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-73905363226948610242013-09-25T22:40:11.587+02:002013-09-25T22:40:11.587+02:00Jeżeli ktoś jeszcze nie widział ;) ciekawy film z ...Jeżeli ktoś jeszcze nie widział ;) ciekawy film z mercedesa, pozazujący z innej perspektywy ile jest miejsca w kokpicie<br /><br />http://www.youtube.com/watch?v=4e7jK1OoMb0<br /><br />Wierzę, że Robert się zmieści ;)<br />plus pół leżąca pozycja w fotelu<br />http://www.youtube.com/watch?v=HCI6aA0_jj4<br /><br />p197Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-85342484577726659042013-09-25T20:39:59.445+02:002013-09-25T20:39:59.445+02:00Pisanie, że kierowca nie ma wpływu na rozwój bolid...Pisanie, że kierowca nie ma wpływu na rozwój bolidu nie jest prawdą. Pamiętam jak po wypadku RK Lotus lamentował, że podporządkował cały zespół i produkcję bolidu zgodnie ze wskazówkami Roberta. Krótko mówiąc - Kubica miał co chciał. Bolid był znakomity na trzy ,cztery wyścigi.Co później było wszyscy wiemy. <br /><br />Uważam ,że nokautująca jazda Roberta na asfaltach jest wynikiem jego znakomitej wiedzy pochodzącej z czasów F1 a nie tylko umiejętności. Sam przecież powiedział że stosują w Cytrynie rozwiązania z F1.<br /><br />a,t.<br /><br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-69870483943502971222013-09-25T19:58:54.838+02:002013-09-25T19:58:54.838+02:00a czy przypadkiem nie pobiliśmy tu rekordu ilości...a czy przypadkiem nie pobiliśmy tu rekordu ilości komentarzy pod jedym postem ???Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-77428418494655029142013-09-25T19:33:03.530+02:002013-09-25T19:33:03.530+02:00a zastanawiales sie co ma z tego troll?
To ci powi...a zastanawiales sie co ma z tego troll?<br />To ci powiem.<br />Ma satysfakcje ze jestescie tacy naiwni.<br />Smieje sie z Was na glos i mysli sobie co za frajerzy lub nawet gorzej.<br />Sam natomiast uwaza sie za pana sytuacji. Wazna persone ktorej lgarstwa czytane sa z zapartym tchem.<br />Dowartosciowuje sie w ten sposob i nie przestanie poki komentuje sie tu jego wpisy.<br />Ja niestety tak odczuwalem ale z tym skonczylem. <br />Na szczescie, bo to bylo najzwyczajniej chamskie i glupie.<br />Pozdrawiam<br />Anonim z Poznania choc nie rodowity poznaniak.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-8974369527080802492013-09-25T19:25:38.824+02:002013-09-25T19:25:38.824+02:00Super tłumaczenie gamoniu.Super tłumaczenie gamoniu.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-18446260131439698812013-09-25T18:51:15.211+02:002013-09-25T18:51:15.211+02:00Jest prawdopodobny debiut Roberta Kubicy w World...Jest prawdopodobny debiut Roberta Kubicy w World Touring Car Championship w C-Elysee w przyszłym sezonie, jeśli pozostaje kierowca Citroen do 2014.<br /><br />Szef zespołu Citroen Matton potwierdził że poprosił, zwycięzcę z 2008 Grand Prix Kanady do zaliczenia wyścigu w WTCC w całkowicie nowym samochodzie wyścigowym Citroen w przyszłym roku.<br /><br />Matton dodał, że oczekuje że Kubica przetestuje samochód przed końcem tego sezonu.<br /><br />"Jeśli robimy coś w rajdzie, poproszę Roberta o zrobienie jednego lub dwóch światowych wydarzenia Touring Car Championship [w 2014 r.]," powiedział Matton.<br /><br />"Być może niektóre wydarzenia możemy zrobić.Dać samochód testowy i pozwolić mu jechać - ale na pewno nie będzie zaangażowany jako kierowca w przyszłym sezonie w mistrzostwach.<br /><br />"On nie jest zainteresowany na pełne mistrzostwa Ale Robert jest zainteresowany, aby jechać w ogóle, a pomaga nam kilka rad i dając nam niektóre wskazówki z jego doświadczenia -. Interesuje się tym."<br /><br />Kubica wciąż nie zdecydował się na swoją przyszłość w tym sporcie. Jego następnym występem będzie Rajd Francji w przyszłym tygodniu, w którym będzie wykonywał tytuł WRC 2 w DS3 RRC.<br /><br />Matton dodał: "On nie zrobił żadnych działań rozwoju w naszej umowie z początku roku, plan był pozwolić mu prowadzić samochodu touring i mam nadzieję, że możemy to zrobić przed końcem roku..<br /><br />"On może dać bardzo dobre rady."<br /><br />Matton powiedział niedawno AUTOSPORT, że nie spieszy się , aby potwierdzić trzeciego pełno etatowego kierowcę obok Sebastiena Loeba i Yvan Mullera,i nie oczekiwać, że zakomunikujemy coś przed końcem 2014.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-51141435106049872962013-09-25T18:49:17.855+02:002013-09-25T18:49:17.855+02:00Dajcie spokój z Brawnem, facet od paru miesięcy po...Dajcie spokój z Brawnem, facet od paru miesięcy powtarza, że myśli już o emeryturze i że jest zmęczony tak stresującym stanowiskiem jak szef zespołu, dlatego chce przekazać pałeczkę P.Lowe.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-11641206153555354272013-09-25T18:32:33.490+02:002013-09-25T18:32:33.490+02:00Robert Kubica set for 2014 WTCC outings with Citro...Robert Kubica set for 2014 WTCC outings with Citroen<br /><br />Oczywiscie jezeli zdecyduje sie kontynowac przygode z rajdami i Citroenem.<br /><br />zrodlo: http://www.autosport.com/news/report.php/id/110139anodehttps://www.blogger.com/profile/12300144429351228413noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-67914377846066121622013-09-25T18:11:50.921+02:002013-09-25T18:11:50.921+02:00Niby tak, ale rajdy medialnie są upośledzone, F1 t...Niby tak, ale rajdy medialnie są upośledzone, F1 to co innego. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-41773915736067992532013-09-25T18:06:48.954+02:002013-09-25T18:06:48.954+02:00dokładnie...w materii sponsorów Kubica jest bez wi...dokładnie...w materii sponsorów Kubica jest bez wiekszego znaczeniaAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-45574975037895432692013-09-25T18:03:01.747+02:002013-09-25T18:03:01.747+02:00Z tymi sponsorami "walącymi" drzwiami i ...Z tymi sponsorami "walącymi" drzwiami i oknami za Kubicą to bym raczej nie przesadzał. Dowód: do rajdowania RK musi dokładać ze swoich, a w końcu także jeździ w serii MŚ. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-29882032333490433042013-09-25T17:32:22.938+02:002013-09-25T17:32:22.938+02:00Co do Williamsa to dodam jeszcze tylko, że nowym d...Co do Williamsa to dodam jeszcze tylko, że nowym dyrektorem technicznym Williamsa został nie kto inny tylko Pat Symonds. Osiągnięć duetu Brawn-Symonds z przeszości nie trzeba reklamować...<br /><br />A finasowo Williams stoi dużo lepiej od Lotusa.<br /><br />oAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-23268104698254214942013-09-25T17:27:54.981+02:002013-09-25T17:27:54.981+02:00@16:06
"Do osiągniecia sukcesu potrzebny jest...@16:06<br />"Do osiągniecia sukcesu potrzebny jest swietny cały pion techniczny. Brawn może i jest dobrym inżynierem ale sam i to bez potężnego budżetu niewiele wskóra."<br />Powtarzam raz jeszcze:<br />Brawn nie jest idiotą, to geniusz!<br />Ja nie mówiłem że to dosłownie on będzie stał i budował ten bolid, ale pod jego opieką. On już sobie dobierze odpowiednich ludzi i to nie byle jakich, on jak sie za coś bierze to na poważnie... Budżet? to samo, jeśli się już weźmie za Williamsa to kasa na pewno też będzie, inaczej by sie wcale za to nie brał. A jak tą kase skombinuje? tu też Brawn ma swoje "sztuczki" i potrafi przyciągnąć odpowiednich ludzi, po za tym gdyby był Robert z nimi to przecież każdy o tym mówi że sponsorzy będą walić drzwiami i oknami by identyfikować się z Kubicą czyli kimś kto przeszedł tak trudną drogę by po straszliwym wypadku wrócić na szczytAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-22540266220873941782013-09-25T17:16:07.670+02:002013-09-25T17:16:07.670+02:00@16:06,
wiadomo, że bolid projektują inżynierowie...@16:06,<br /><br />wiadomo, że bolid projektują inżynierowie a nie kierowca. Jednak to nie inżynierowie jeżdżą potem tym bolidem, tylko kierowca. Aby w trakcie sezonu, w tym „wyścigu zbrojeń” pomiędzy zespołami, uczynić bolid jeszcze szybszym, inżynierowie potrzebują dobrego, rzetelnego feedbacku od kierowcy, aby wiedzieć, w jakim kierunku rozwijać bolid. I tu rola kierowcy jest kluczowa. <br /><br />Boullier kiedyś opowiadał, że Kubica potrafił spośród kilku potencjalnych opcji rozwoju auta wybrać jeden kierunek i przekonać do swojego wyboru inżynierów, stawiając na swoim i jednocześnie biorąc na siebie odpowiedzialność za to, czy w efekcie końcowym okaże się to sukcesem, czy klapą. A potem okazywało się, że był sukces, bo auto było szybsze a Kubica stawał na podium – dzięki temu Kubica szybko zyskał szacunek i respekt inżynierów. <br /><br />Nie bez powodu Boullier powiedział pod koniec sezonu 2011, że gdyby mieli w zespole Roberta, to nie zmarnowaliby całego sezonu przez koncepcję frontowego wydechu, bo Robert ze swoim wyczuciem technicznym wskazałby im już zaraz na początku sezonu, że ta koncepcja nie pozwoli rozwijać auta i czynić go szybszym. <br /><br />Co z tego, że Raikkonen tak powiedział? W Citroenie bodajże Matton powiedział, że Raikkonen potrafił tylko mówić, co mu nie pasuje w aucie ale już w ogóle nie potrafił wskazać inżynierom, co konkretnie mają zrobić, aby to zmienić. Nic więc dziwnego, ze skoro sam jest słaby, to uważa, że rola kierowcy nie jest duża. Wiadomo też, że nigdy specjalnie nie wyróżniał się pracowitością, podczas gdy tacy kierowcy jak Schumacher, Alonso czy Kubica pracowali do późna z inżynierami i mechanikami. Podobno także Vettel nie jest zbyt dobry w dawaniu feedbacku inżynierom – Niemcy pisali, że to z właśnie tego powodu BMW-Sauber oddało kiedyś Vettela bez żalu na terminowanie do Toro Rosso. No a teraz Vettel ma geniusza Neweya u swojego boku, więc nie musi być dobry technicznie, a i tak ma świetne auto.<br /><br />Reasumując, gdy auto jest dobre, to kierowca nie jest aż tak istotny. Gdy auto jest kiepskie, to i Superman niewiele pomoże. Ale gdy auto jest średnie, to różnicę robi właśnie kierowca i to, czy ma wyczucie techniczne, czy nie.<br /><br />oAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-32484176753465347802013-09-25T17:06:14.202+02:002013-09-25T17:06:14.202+02:00zakresie* :)zakresie* :)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-39767703611847757872013-09-25T17:05:29.796+02:002013-09-25T17:05:29.796+02:00RBR po prostu wykorzystuje obecne przepisy do maks...RBR po prostu wykorzystuje obecne przepisy do maksimum. Zresztą na specjalistycznych stronach sa ciekawe porownania ilości modyfikacji poszczegolnych bolidow od początku sezonu. RBR wyraźnie w tym przoduje, a co może byc zaskakujące ponaddwukrotnie słabsze w tym zakrecie jest Ferrari (ponad 2 razy mniej ulepszeń! ). Takie porownania duzo mowią o mozliwościach technicznych poszczególnych zespolów i perspektywach na przyszły sezon. <br /><br />P.s Williams w tych porownaniach jest żenujaco slaby :(Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-24452259808839224392013-09-25T16:56:40.500+02:002013-09-25T16:56:40.500+02:00RBR znowu coś wykombinował, przewaga w ostatnim wy...RBR znowu coś wykombinował, przewaga w ostatnim wyścigu oraz tempo wyścigowe były z innej planety. SZOK.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-33936138974159685032013-09-25T16:46:45.274+02:002013-09-25T16:46:45.274+02:00Co do RBR, być może była jakaś szansa już w tym ro...Co do RBR, być może była jakaś szansa już w tym roku, mam przeczucie że te zaskakujące i nagłe wahania Hornera i to info, że o niektórych opcjach nawet nie wiedzieli że są możliwe, dotyczyły Roberta. Dowiedzieli się po prostu o negocjacjach Roberta z którymś zespołem, a takiego kierowcę jak Kubica lepiej mieć u siebie niż u konkurencji, zwłaszcza jeśli jest tani ;) Z tym, że jak mówi logika, Anonim z Poznania i ktoś tam jeszcze, Robert ma zapewne jakiś kontrakt z mercedesem, a tam pewnie klauzule zabezpieczające na razie nie może dowolnie szukać zespołu. No więc pozostaje Mercedes, albo Williams, który zaczął blisko z nim współpracować. W Mercedesie wiadomo jak jest, więc...Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-14646482057333339062013-09-25T16:44:34.124+02:002013-09-25T16:44:34.124+02:00No ale niestety fakty sa takie że tylko RBR daje g...No ale niestety fakty sa takie że tylko RBR daje gwarancje walki o tytul w najbliższych latach :( inne ekipy są daleko z tyłu i nie zanosi sie na zmianyAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-38240945319610328892013-09-25T16:38:18.197+02:002013-09-25T16:38:18.197+02:00Szczerze mówiąc nie martwię się o to do jakiego te...Szczerze mówiąc nie martwię się o to do jakiego teamu Robert wskoczy. Ufam po prostu, że on wie co robi, wie jak pokierować swoimi wyborami, żeby było najlepiej dla niego, a tym samym dla nas :)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-14953526088514488742013-09-25T16:37:36.739+02:002013-09-25T16:37:36.739+02:00W 2014 RBR odskoczy reszcie mocno. Dla tak bogateg...W 2014 RBR odskoczy reszcie mocno. Dla tak bogatego teamu z najlepszym pionem technicznym zmiany regulacji to woda na płyn. Marzy mi sie Robert w Red Bullu :)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-88006363963139946222013-09-25T16:31:10.125+02:002013-09-25T16:31:10.125+02:00Sezon 2014 to bedzie ciezki okres dla biedniejszyc...Sezon 2014 to bedzie ciezki okres dla biedniejszych teamow. Nowe regulacje to sporo obszarów do dopracowania, a do tego potrzebne sa duze pieniadze. Historia pokazuje że po takich zmianach wielkie teamu odjezdzaja małym. Jesli Robertowi nie uda sie wskoczyć do jakiejs topki to bedzie miał mocno pod gorke :( Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-90615093535612838502013-09-25T16:28:58.836+02:002013-09-25T16:28:58.836+02:00Dołączam się do prośby ,, Anton Paar,,Dołączam się do prośby ,, Anton Paar,,Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/15276330654013912179noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-49921812905957900402013-09-25T16:24:04.538+02:002013-09-25T16:24:04.538+02:00Może i tak, ale jest jeszcze coś. Kilka razy słysz...Może i tak, ale jest jeszcze coś. Kilka razy słyszałem jak o Robercie mówiono, np. w Lotusie, że potrafi zmotywować inżynierów do większego wysiłku, że ma taki styl, który mobilizuje cały zespół do wytężonej pracy. To na pewno jest duża wartość i nie da się tego przecenić.Anonymousnoreply@blogger.com