tag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post7591549743670850028..comments2023-09-26T12:36:42.908+02:00Comments on Powrót Roberta Kubicy do F1, wyniki ze startów, wypowiedzi, relacje: Autosport: Kubica zdecydował, wystartuje w ERC z CitroenemMateusz Cieślickihttp://www.blogger.com/profile/05252459784661649088noreply@blogger.comBlogger76125tag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-65202819128354370632013-03-03T13:19:55.673+01:002013-03-03T13:19:55.673+01:00Co to za wyrównywanie szans za pomocą tych opóźnie...Co to za wyrównywanie szans za pomocą tych opóźnień zmiany biegów? Chcą równych szans to może pozostałym kierowcom usztywnią jedną rękę i utrudnią operowanie hamulcem ręcznym? Chłop jedzie ze znaczkiem inwalidy na szybie, a oni mu jeszcze utrudniają robotę. To nie po krasnoludzku!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-58544475936957394202013-03-02T13:13:05.091+01:002013-03-02T13:13:05.091+01:00Anonimowy 2 marca 2013 10:24
10/10 :)Anonimowy 2 marca 2013 10:24 <br /><br />10/10 :)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-28709176345356916692013-03-02T11:29:47.702+01:002013-03-02T11:29:47.702+01:00Zastanawia mnie jedna rzecz.
Caly czas mowi sie z...Zastanawia mnie jedna rzecz.<br />Caly czas mowi sie ze problem z rotacja nadgarsta/lokcia jest jedyna rzecza ktora uniemozliwia Robertowi jazde w single saeterach.<br />W F1 kierownice sa projektowane pod danego kierowce.<br />Dlaczego nie zrobia Robertowi kierownicy z uchwytem na prawa reke, ktory bedzie sie obracal. Cos dzialajacego na zasadzie tzw. gałek na kierownice.<br />W ten sposob Robert nie musialby rotowac nadgarstkiem.<br /><br />MagAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-66506294569629260542013-03-02T10:24:41.411+01:002013-03-02T10:24:41.411+01:00Najebalem sie wczoraj z zalu bo kubica nie wroci j...Najebalem sie wczoraj z zalu bo kubica nie wroci juz do f1 :(Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-50449469464989773852013-03-02T10:24:05.971+01:002013-03-02T10:24:05.971+01:00http://www.autosport.com/news/report.php/id/105780...http://www.autosport.com/news/report.php/id/105780<br /><br />Polskie tlumaczenie ma inny ton niz wersja angielska.<br />Z tego teksu wynika ze Robert po prostu nie chcial poswiecic sie w pelni DTM.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-7287367738907651762013-03-02T09:45:38.709+01:002013-03-02T09:45:38.709+01:00Poniżej zamieszczam wypowiedź Cezarego na temat sł...Poniżej zamieszczam wypowiedź Cezarego na temat słów Pana Wolfa.<br />Myślę,że komentarz jest zbędny:<br /><br />Wybaczcie spóźniony zapłon, ale chyba wyłapałem, które wypowiedzi Wolffa wzbudziły takie emocje. Ja po prostu nie przejmuję się takimi rzeczami, więc nie poświęciłem im głębszej refleksji. A oto ta płytsza:<br /><br />Toto ewidentnie trochę zmienił ton wypowiedzi, ale nie ma się co dziwić<br />Wcześniej nieopatrznie przyznał, że dostali prztyczka od kierowcy na którym bardzo im zależało ("niestety Robert widzi swoją przyszłość gdzie indziej"). Trzeba było zmienić ton wypowiedzi, szczególnie pod kątem niemieckich odbiorców<br />W miejsce zarezerwowane dla RK musieli znów wziąć Ralfa Schumachera, który w komunikacji zespołu nagle stał się "podporą składu" i bardzo ważnym członkiem ekipy, choć jeszcze kilka tygodni temu był pierwszy na liście do kopnięcia w tyłek.<br />To wszystko normalne w wyścigach i nie ma się czym przejmować. Ostatnich wypowiedzi Toto nie brałbym do siebie. To takie polityczne pitu pitu.<br /><br />PS<br />Rozumiem też ich rozgoryczenie. W takim trochę symbolicznym, z założenia eventowym teście ludzie z Mercedesa mieli przez chwilę do czynienia z kierowcą najwyższego formatu i realnie opadły im kopary na widok tego, co RK wyrabiał na torze. Napalili się jak szczerbaty na suchary, być może myśląc też, że składają ofertę nie do odrzucenia, a ostatecznie okazało się, że kierowca woli samochód rajdowy. Najpierw podziękował BMW (jak zdradził Matton), potem Mercedesowi. <br />To może zaboleć cały DTM :)kaznoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-36193366487109742812013-03-02T08:00:49.646+01:002013-03-02T08:00:49.646+01:00co to za przyjemność jeździć ciągle w kółko po tor...co to za przyjemność jeździć ciągle w kółko po torzeAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-85150055834489077332013-03-01T20:47:53.643+01:002013-03-01T20:47:53.643+01:00http://www.sportowefakty.pl/formula-1/342223/harle...http://www.sportowefakty.pl/formula-1/342223/harlem-shake-w-wykonaniu-ekipy-sauber-wideo<br /><br />Więcej takich akcji w F1! :Dsnajperhttps://www.blogger.com/profile/02811250431625078066noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-24014621435766670512013-03-01T20:44:35.808+01:002013-03-01T20:44:35.808+01:00@ 11:23 Kubica był niesamowicie szybki na krętych ...@ 11:23 Kubica był niesamowicie szybki na krętych trasach rajdowych. Już to widzę, że na prostym, wygodnym torze był "wolny"...Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-19735812409286022322013-03-01T20:38:03.494+01:002013-03-01T20:38:03.494+01:00@11:17 To, że Kubica zaliczył test, wcale nie znac...@11:17 To, że Kubica zaliczył test, wcale nie znaczy, że chciał jeździć w DTM. Już dawno temu Morelli mówił, że Robert będzie testował po kolei auta różnych serii, a na końcu bolid F1.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-24306344591326904522013-03-01T20:24:51.580+01:002013-03-01T20:24:51.580+01:00@11:17 Robert powiedział, że gdyby był sprawny w 8...@11:17 Robert powiedział, że gdyby był sprawny w 80%, to jeździłby w F1 ( a nie na jakimś torze- tor to może być cokolwiek a on mówił o F1).Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-30454213044547153202013-03-01T20:10:23.070+01:002013-03-01T20:10:23.070+01:00Nie wiem po co się tak martwicie tym 2 letnim kont...Nie wiem po co się tak martwicie tym 2 letnim kontraktem.<br />W F1 nie ma kontraktu którego nie da się rozwiązać.<br />Jeśli Robert będzie w stanie prowadzić bolid i dostanie ofertę z F1, to wiadomo że będzie to dobry team, który bez problemu wykupi jego kontrakt rajdowy.<br /><br />Po tym co Robert pokazał na du Var i w "trzecioligowych włoskich", moim zdaniem będzie realnie walczył o wygraną w ERC i top6 WRC, chociaż sam pewnie będzie ciągle twierdził że to tylko nauka i trening.erbiqnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-67746842307645192612013-03-01T19:34:10.093+01:002013-03-01T19:34:10.093+01:00Przecież erc to koszmarne badziewie, degradacja ni...Przecież erc to koszmarne badziewie, degradacja nieporównywalna z dtm. co to za przyjemność objeżdżać samochodem (prawie) wrc anonimowych driverów w nierozwijanych już pierdziawkach s2000.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-53610594224453818272013-03-01T18:35:58.219+01:002013-03-01T18:35:58.219+01:00nie ma się do czego odnosić, bo wypowiedź nie brzm...nie ma się do czego odnosić, bo wypowiedź nie brzmiała tak jak ta, którą analizują i rozszarpują środowiska sekciarskie. Mógłbym co najwyżej skomentować rzetelność tych, którzy poprzekręcali cytat i dodali coś od siebie, ale szczerze mówiąc nie chce mi się…<br /><br />Piękne podsumowanie Pana Mikołaja... Sekciarze :)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-81866175896022943452013-03-01T18:11:33.615+01:002013-03-01T18:11:33.615+01:00Poczekajmy do oficjalnego ogloszenia "kontrak...Poczekajmy do oficjalnego ogloszenia "kontraktu"<br />Tylko aby nie okazala sie ,ze i Citroen jest zly :)<br />Bo Wolf juz jest zly(bo powiedzial prawde)<br />Tak,pewnie wszytskie ekipy F1 tylko czekaja na to aby<br />Kubica wyzdrowial:)<br />Gratuluje optymizmu i znajmosci tematu.<br />Nie chce nikogo obrazac.<br />Oceniajcie Kubice realnie.<br />Tylko jak to robic skoro przekaz przez rodzimych dziennikarzy jest taki a nie inny.<br />Kubica nie popelnia bledow,Mercedes DTM sie bil o niego,Teamy F1 tylko czekaja na sygnal od Kubicy.Wszyscy czekaja na sprawna reke...:)<br /> BMW Sauber go blokowalo,Renault zle przygotowywalo bolid,pilot w rajdach zle dyktuje trase,i zapewne to Trulli w Kanadzie wjechal w Kubice...(w Polsce cisza na temat przyczyn owego wypadku..)<br />Proponuje zejsc na ziemie.<br />Troche pragmatyzmu sie przyda.<br /><br />Kubicy zycze zdrowia i szczescia.<br />Po szczescie mu sie bardzo przyda.<br />Oby mu tej sprawnosci w rece czasem nie zabraklo.<br />....Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-77482439166871343892013-03-01T17:51:31.557+01:002013-03-01T17:51:31.557+01:00Czesc, nie wiem czy ktos juz o tym pisalem ale wyd...Czesc, nie wiem czy ktos juz o tym pisalem ale wydaje mi sie, ze jedyna z przyczyn dla ktorych RK wybral rajdy jest ich nieprzewidywalnosc oraz potrzeba improwizacji. W takich momentach wykonuje on ruchy prawa reka o jakich moze pomazyc podczas cwiczen rehabilitacyjnych, w rajdach nawet asfaltowych duza czesc zakretow mozan pokonac na kilka sposobow, co oznacza ze reka wykonuje rozne ruchy ktore sa bardzo wazne dla odbudowy polaczen nerwowych, a w wyscigach mialby tylko potarzalne ruchy co okrazenie do ktorych reka szybko by sie przyzwyczaila. A tak startujac w rajdach moze szybciej doprowadzic reke do tych 80% sprawnosci.<br /><br />Pozdrawiam, Kamil R.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-30838906294853780612013-03-01T15:18:59.961+01:002013-03-01T15:18:59.961+01:00@Anonimowy 1 marca 2013 14:56
Przecież to my jest...@Anonimowy 1 marca 2013 14:56<br /><br />Przecież to my jesteśmy najważniejsi, a nie Robert. My oczekujemy startów w F1, a nie w rajdach. Oczekujemy również osiągnięć w F1. Te z rajdów nie liczą się wg nas.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-90958654637261283982013-03-01T14:56:11.489+01:002013-03-01T14:56:11.489+01:00Jeśli chodzi o F1... Problem Roberta (poza zdrowie...Jeśli chodzi o F1... Problem Roberta (poza zdrowiem) leży IMHO w tym, że w wieku niemal 30 lat byłby to w zasadzie jego powtórny debiut. Jeśli nie trafiłby od razu do zespołu z czołówki to czasu mu po prostu braknie na przebicie się do takiego zespołu i walkę o tytuł.<br /><br />Z jego talentem to właśnie w rajdach może mieć bliżej do walki o mistrzostwo. Mi się wydaje, że lepiej zostać mistrzem świata i przejść do historii niż walczyć o podium, czy od czasu do czasu o wygraną w pojedynczych wyścigach.<br /><br />Oby tylko właściwie wybrał i za 20 lat był zadowolony z tego co osiągnął :)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-62589391064132053342013-03-01T14:47:45.675+01:002013-03-01T14:47:45.675+01:00Z tych najbardziej krzyczących i zdecydowanych pra...Z tych najbardziej krzyczących i zdecydowanych prawdopodobnie nikt ;)<br /><br />A w zawodach na światowym poziomie, to już w ogóle...<br /><br />Nie to jest istotą dyskusji. Istotne jest to, że powrót do motorsportu już ma miejsce. <br /><br />A F1 nie należy wykluczać w żadnym wypadku... Webber ma 37 lat, ALO 32, Kimi 34. Żaden z nich nie zestarzał się i wcale nie jeżdżą dziś wolniej, niż jeździli w wieku 26 czy 28 lat. Karol Moździerzhttps://www.blogger.com/profile/00005593023112374084noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-50010854853618402102013-03-01T14:34:58.620+01:002013-03-01T14:34:58.620+01:00I owszem Karolu, że nie nam oceniać, zwłaszcza tak...I owszem Karolu, że nie nam oceniać, zwłaszcza taki poziom o jakim mówimy. Tu można się podpierać jedynie opiniami innych.<br />Chodziło mi jedynie o nadużycie, że nikt nie jeździł.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-37766883665883475272013-03-01T14:25:19.941+01:002013-03-01T14:25:19.941+01:00A ja z kolei jeździłem formułą student, rajdówką, ...A ja z kolei jeździłem formułą student, rajdówką, mocnymi cywilnymi autami, dużo kartami. Ale nie uważam się za eksperta godnego oceniania zdolności Kubicy do prowadzenia poszczególnych samochodów. Za mało mamy informacji, a czasem jakiś drobiazg jest w stanie uniemożliwić używanie samochodu, mimo że się o nim normalnie zupełnie nie pomyśli.<br /><br />Jeżdżenie samochodem to jedno. Jeżdżenie samochodem w zawodach to coś całkowicie odmiennego.Karol Moździerzhttps://www.blogger.com/profile/00005593023112374084noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-92163645461776691092013-03-01T14:21:39.339+01:002013-03-01T14:21:39.339+01:00Bo Cezary coś wie i w dodatku wydaje się szczery. ...Bo Cezary coś wie i w dodatku wydaje się szczery. Od jak dawna sugerował, że może skończyć się na rajdach. Od dawien dawna.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-60499584637909537042013-03-01T14:09:27.296+01:002013-03-01T14:09:27.296+01:00Nie ma żadnego przełomu. Rok temu dowiedzieliśmy s...Nie ma żadnego przełomu. Rok temu dowiedzieliśmy się (była to kontra do Alguersuariego), że na początku lutego 2012 Robert pociskał rajdówką, a Sokół pisał, że tempo nie było spacerowe. W Wielką Sobotę ub. roku Robert testował rajdówkę na przemian z Crugnolą i wyglądało to dobrze. W lipcu testował Forda na torze razem z Solbergiem i Latvalą, od września były już oficjalne rajdy, ostatni rajd blisko 100 dni temu (Du Var). Dlatego też tak jak mógł jeździć rajdówką tak nic sie nie zmienia i dalej będzie to robił i "przełom" może dotyczyć tylko tego, że zespół fabryczny się z nim wiąże. A skoro robi to zespół fabryczny to między bajki można włożyć, że to tylko na kilka miesięcy sprawa. Jesteśmy po 1/6 mistrzostw ERC i za tydzień po Meksyku będziemy po niemal 1/4 mistrzostw świata - skoro w tak zaawansowanym momencie kalendarzy rajdowych Robert podpisuje kontrakt z Citroenem to faktycznie informacja wyśmiewanego tu Gutowskiego o dwuletniej opcji z Francuzami wygląda jak najbardziej poważnie. Przypomnę też, że jedna kluczowa sprawa Gutowskiemu się niestety sprawdziła: 22 kwietnia ub. roku, kilka godzin po GP Bahrajnu, Gutowski podał, że jego źródło przekazało, że Robert nie może jeszcze testować w ciasnych kokpitach ze względu na łokieć, który musi "szeroko" pracować, a w związku z ciasnotą kokpitu to podstawowe ograniczenie. To było blisko 320 dni temu i sprawdziło się niestety do dziś. Dlatego zdumiewa mnie bagatelizowanie informacji, które przekazuje Cezary. Teraz CG wspomina o dwuleciu w rajdach i wydaje się to jak najbardziej niestety prawdopodobna sprawa. Jeśli Robert nie ma wynegocjowanej wersji jakiegoś opt out w każdej chwili no to jest po ptokach. Widać, że Citroen poważnie traktuje sprawę najpierw prosząc o zgodę na łopatkę biegów zamiat dźwigni, a później dokonując takich przeróbek. Tego nie robi się dla faceta, który we wrześniu może powiedzieć merci. Blagam Cię Mateusz tylko nie zachłystuj się tym ERC, bo rywalizacja Roberta z 51-letnim Francois Delecourem mnie nie wciąga. Liderem cyklu ERC póki co jest Jari Ketomaa - ręka do góry kto doskonale zna tego Fina i jego sukcesy. Na dziś Robert niech postara się stać najlepszym polskim rajdowcem, bo łatwo mu z Kajetanowiczem nie będzie (tzn. Robert będzie miał sporo lepszą brykę niż Kajto i proszę wziąć na to poprawkę).Rafałhttps://www.blogger.com/profile/10619744325577871146noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-8805151788584928552013-03-01T14:05:34.619+01:002013-03-01T14:05:34.619+01:00Mi się zdarzyło i rajdówkę i karty. Mateusz mocno ...Mi się zdarzyło i rajdówkę i karty. Mateusz mocno w kartach upala, więc Karolu pochopnie oceniasz.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-12501576458755799652013-03-01T14:02:57.702+01:002013-03-01T14:02:57.702+01:00Dyskusje ludzi, z których nikt nie prowadził rajdó...Dyskusje ludzi, z których nikt nie prowadził rajdówki, a już na pewno wyścigowego auta typu DTM. Ale każdy znawca, każdy doskonale zna specyfikę każdej z tych serii.<br /><br />Cokolwiek by się działo, należy się cieszyć z tego, że będziemy mogli na żywo lub w wynikach oglądać rywalizację KUBa z innymi ludźmi, a na tym nam zależy. Nie wiem dlaczego niektórzy chcą tu swoje kompleksy leczyć i wpychać go do F1 na siłę, uważając, że wszystko inne to dziadostwo i niewarte zachodu amatorskie zawody. Nawet jeśli się nie uda wrócić do F1, to te kilka lat tam spędzonych dało mu na tyle wielką renomę, że na zawsze będzie traktowany jako jeden z wielkich kierowców (i to nie tylko ze względu na swoje 1,84m wzrostu).<br /><br />Miejcie nieco umiaru i jeżeli uważacie się za fanów Kubicy, pokażcie swój szacunek respektując jego decyzje. Wydźwięk większości wypowiedzi jest taki: "aaa, nie będzie jeździł w F1, a rajdy to plebejska zabawa dla prostaków, co prosto nie umieją jeździć, to nie będę kibicował już Kubicy".Karol Moździerzhttps://www.blogger.com/profile/00005593023112374084noreply@blogger.com