tag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post7500281232753177416..comments2023-09-26T12:36:42.908+02:00Comments on Powrót Roberta Kubicy do F1, wyniki ze startów, wypowiedzi, relacje: Robert Kubica w Rajdzie Australii - wprowadzenie [Aktualizacja godz. 12:40 - trwa zapoznanie, zdjęcia, wypowiedź]Mateusz Cieślickihttp://www.blogger.com/profile/05252459784661649088noreply@blogger.comBlogger74125tag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-15407010346893717032014-09-10T21:48:21.778+02:002014-09-10T21:48:21.778+02:00Dlaczego na e-wrc już nie ma tweetera :( co za cha...Dlaczego na e-wrc już nie ma tweetera :( co za chamstwoAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-37050468251259369452014-09-10T20:08:46.441+02:002014-09-10T20:08:46.441+02:00Widzę, że Ferodo napisał o Robercie to samo co Hoł...Widzę, że Ferodo napisał o Robercie to samo co Hołek w wywiadzie rzece dla WRC.<br />Nie chciałem tu tego pisać, żebyście Hołka nie zjedli.<br />W skrócie o Robercie powiedział, że auto jest skonstruowane do prowadzenia dwiema rękami i chociaż wyczucie przyczepności, ryzyka Robert ma na poziomie Ogiera, to pewnych rzeczy nie przeskoczy...Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-39052357230639285392014-09-10T18:14:46.906+02:002014-09-10T18:14:46.906+02:00Wiekszosc tu piszacych zainteresowala sie rajdami ...Wiekszosc tu piszacych zainteresowala sie rajdami gdy Robert zaczal w nich jezdzic. Teraz uwazaja sie za znawcow. Holka pamietam gdy popielatym Polonezem zakladal boki obok domu towarowego Astra we Wroclawiu. Rok 84 ,85? Z Kuligiem scigalismy sie maluchami w kjs. Oczywiscie sledzilem kariere Roberta np kartingowe popisy w paryskiej hali Bercy. Zanim komus zarzucicie nieznajomosc tematu radzilbym sie zastanowic. Co do Australii. Pozycja na drodze daje przewage, ale wieksza daje znajomosc tras ,specyfikacji rajdu. Czesto trzeba zmieniac setup pomiedzy odcinkami. Moze byc problem z kurzem. Tam nie ma miejsca na blad. Jesli nie bedzie przygod licze na top 6. USA.<br /><br /> Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-60528407463453114652014-09-10T18:11:21.577+02:002014-09-10T18:11:21.577+02:00Lech Wójcik
A co będzie gdy nie będzie ? Czyli R...Lech Wójcik <br /><br />A co będzie gdy nie będzie ? Czyli Robert zrezygnuje z rajdów ? Hmm. Kto go zna ten wie, że wszystko jest możliwe. VW nie rozdaje samochodów (do tej pory) klientom spoza fabryki. Citroen to Total a nie Lotos. Hyundai to przyszłość, ale nikt nie wie jaka. Malcolm Wilson to biznesmen łapiący kasę i żaden kreator. Takie ctrl-c ctrl-v. I gdzie widzicie tu miejsce dla Roberta ? Wyniki są od 0,1 sekundy do 1 sekundy na km słabsze w tej Fieście od Ogiera i Latvali. Tyle brakuje Fiestom do Polo. Inna bajka. Kto widział na własne oczy ten wie, że Polo odjeżdża, Citroen słabiej, Hyundai też, ale Ford zostaje. Nie da się porównać tych aut podobnie do sytuacji w F1. Hamilton czy Rosberg ? Tam jest pytanie nr 2. Kto będzie trzeci ? W sportach motorowych jest tak, że jak nie masz sprzętu z najwyższej półki to świadomie lub nieświadomie, próbujesz pokazać co umiesz i przesadzasz. Może się udać kilka razy, ale najczęściej jest bum. Poza tym Robert nie cuduje i otwarcie mówi, jakie ma ograniczenia. Praworęczny kierowca obsługujący wszystko lewą ręką to aż prosi się o podziw. A teraz spróbujcie moi mili zrobić to sami.... Nie z komórką w prawej na autostradzie, ale na oesie... Większość wypadków była spowodowana dysfunkcją prawej ręki. Najczęściej były to zaciski, podwójne zakręty, szybkie potrzeby kontr. Ale Robert z tym walczy do upadłego. Musi zmienić opis (zmienił) i pomysł na przetrwanie słabości. W tym jest mistrzem. Wolę Roberta w rajdach niż w cyrku F1, gdzie auto ma większe znaczenie. Ale w rajdach już też doszliśmy do tego samego. VW albo nic. A jednak Kris Meeke, Thierry Neuville i inni nie odpuszczają. Kierowcy VW potrafią zespołowo wpaść na wino. Czyli nikt nie jest Bogiem. I całe szczęście. I na koniec... kiedyś usłyszałem od koleżanki po fachu : CIERPLIWOŚC TO KLUCZ DO ZAMKNIĘTYCH BRAM.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-31551078030826914582014-09-10T18:03:32.150+02:002014-09-10T18:03:32.150+02:00karluum możesz podać link do tej wypowiedzi u Guto...karluum możesz podać link do tej wypowiedzi u Gutowskiego?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-6828252221670024572014-09-10T16:11:26.414+02:002014-09-10T16:11:26.414+02:00U Gutowskiego na profilu facebookowym jest komenta...U Gutowskiego na profilu facebookowym jest komentarz Lecha Wójcika znanego jako Ferodo w środowisku rajdowym. Wszystkim malkontentom polecam go przestudiować i może coś komuś się wyjaśni jeżeli chodzi o źródło problemów Kubicy. Nie jest nim pilot. <br />Lech Wójcik jeździł długo jako pilot i był doświadczonym zawodnikiem. Z resztą pozwolę sobie wkleić wywiad z nim gdzie ciepło wypowiada się o Kubicy... http://www.hamulce.net/phu_alpro.html<br />karluumhttps://www.blogger.com/profile/14108012249227571306noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-83300636853062415032014-09-10T16:08:18.783+02:002014-09-10T16:08:18.783+02:00Zaskakujące jak wiele wyczytujecie ze splitów, on...Zaskakujące jak wiele wyczytujecie ze splitów, onboardów i cyferek. Wszystko wszyscy wiedzą sprzed ekranów komputera, bardzo precyzyjnie jesteście w stanie ustalić konkretną przyczynę niepowodzeń Roberta. Gdyby tylko Robert mógł przeczytać wasze komentarze na tym blogu, od razu by wprowadził w życie wasze porady i od razu by wygrał komplet rund MŚ. Szkoda, że on marnuje czas na przygotowania w sposób, jaki mylnie myśli że jest prawidłowy. A w komentarzach ma wszystko na tacy. <br /><br />WRC2 to nie jest WRC. Po prostu. Protasov czy Wiegand to nie Ogier czy Neville. Tyle w temacie.xannoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-29129909538616258172014-09-10T13:45:56.270+02:002014-09-10T13:45:56.270+02:00Dla mnie zagadką jest, że w ub. roku, jeżdżąć tras...Dla mnie zagadką jest, że w ub. roku, jeżdżąć trasami WRC autem niewiele słabszym od obecnego po krótkim okresie osiągnął stabilny poziom dojeżdżania do mety w dobrym stylu. Z pewnością jedną z przyczyn jest różnica między obu pilotami. Moim zdaniem Szczepaniak musi więcej popracować nad swoją komunikatywnością. Wszyscy do niego podchodzą jako do starego wyjadacza i to go uśpiło. Robert po przykrej zdradzie, jaką zgotował Baran (i Sołowow) boi się kolejnego niepowodzenia. Uważam, że gdyby teraz Robert odszedł do F1, to wysiłku włożonego w WRC byłoby trochę szkoda ale, jeśli już czas, to trudno. Kubica poprzez starty w rajdach stał się kierowcą wszechstronnym. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-25222016242793646392014-09-10T13:03:21.752+02:002014-09-10T13:03:21.752+02:00Asfalty są mniej widowiskowe i bardziej niebezpiec...Asfalty są mniej widowiskowe i bardziej niebezpieczne. Była seria wypadków na przełomie wieków i zastanawiali się chyba nawet nad całkowitym wywaleniem asfaltów z WRC.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-81057427758939698332014-09-10T12:53:08.313+02:002014-09-10T12:53:08.313+02:00Tylko nie rozumiem dlaczego? Przecież asfalty są b...Tylko nie rozumiem dlaczego? Przecież asfalty są bardziej widowiskowe, czystsze, tańsze. O trudność chodzi?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-45971917505787612892014-09-10T12:50:34.733+02:002014-09-10T12:50:34.733+02:00@ 12:44
W zasadzie tak.@ 12:44<br /><br />W zasadzie tak.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-25765238122790653632014-09-10T12:44:40.488+02:002014-09-10T12:44:40.488+02:00Znów te szutry :/ Czy zawsze w WRC było tak mało r...Znów te szutry :/ Czy zawsze w WRC było tak mało rajdów asfaltowych?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-20881282341405037432014-09-10T12:27:27.815+02:002014-09-10T12:27:27.815+02:00@ 9:57
Jak jest cicho to choćby koleś napierał ja...@ 9:57<br /><br />Jak jest cicho to choćby koleś napierał jak dziki to efektu nie ma.<br /><br />Bez dźwięku nie ma dla mnie motorsportu.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-36919238340593159052014-09-10T11:11:14.121+02:002014-09-10T11:11:14.121+02:00Też się podjarałam tą wizją 3 samochodów każdego z...Też się podjarałam tą wizją 3 samochodów każdego zespołu, bo to jest szansa dla Roberta. Ale najpierw ta ręka...<br /><br />MIAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-14896066545423141822014-09-10T09:57:09.287+02:002014-09-10T09:57:09.287+02:00Karluum Też byłem w Wiśle i raczej auta które się ...Karluum Też byłem w Wiśle i raczej auta które się strasznie drą wzbudzają śmiech u ludzi co innego jeśli jest duży silnik wtedy czuć moc. <br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-47823317894332612092014-09-10T09:33:55.642+02:002014-09-10T09:33:55.642+02:00Na Wiśle w tym roku największe poruszenie robiła H...Na Wiśle w tym roku największe poruszenie robiła Honda z Pucharu Polski, która darła się niemiłosiernie. Publika od razu się poruszyła. Bo odbiór jest taki, że hałas = prędkość (co oczywiście nie jest prawdą). <br />Te auta muszą być głośne na odcinkach, muszą drzeć się, muszą dawać poczucie, że są narwanymi maszynami, a kierowcy to herosi ujarzmiający te potwory. Podobnie jest w F1 i to samo dotyczy rajdówek...karluumhttps://www.blogger.com/profile/14108012249227571306noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-28001315459068209982014-09-09T23:26:34.288+02:002014-09-09T23:26:34.288+02:00
Radosna moja twarz będzie, nawet jak Robert wyle...<br /><br />Radosna moja twarz będzie, nawet jak Robert wyleci z drogi, nieważne,<br /><br />Prędkość jest, trochę doświadczenia,<br />nie ma co odrywać nogi, poważnie,<br /><br />Gdzie F1, może pokrzyżować tylko szyki, ehhh.. <br />Po prostu musimy go słuchać uważniej,<br /><br />Poważniej podchodzić do opcji full attack,<br />Przy tym tempie nauki będziemy mieć Mistrza Świata, już za kilka lat, nie ma bata :)<br /><br /><br /><br /><br /><br />daddYhttps://www.blogger.com/profile/01205385906830373564noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-57219340892832890932014-09-09T23:02:15.327+02:002014-09-09T23:02:15.327+02:00To trzęsienie ziemi to wrażenie wszystkich odnośni...To trzęsienie ziemi to wrażenie wszystkich odnośnie dawnych WRC. Hołek w poprzednim magazynie WRC też tak to opisuje :) i ja tak to pamiętam.<br /><br />W tym roku na Barum widziałem na superoesie Audi Quattro (chyba S1) to też miazge robiło. R5 są szybkie, ale trochę dźwięku brakuje. Nowego WRC nie widziałem.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-33678943531908687282014-09-09T22:15:43.426+02:002014-09-09T22:15:43.426+02:00@22:05 A sorry - zawsze ten sam blad :)
No tu sie...@22:05 A sorry - zawsze ten sam blad :)<br /><br />No tu sie zgodze ze wszystkim co napisales ;)<br /><br />Pamietam jeszcze jak bylem maly i pierwsze escorty a pozniej focusy smigaly. Ziemia sie trzesla gdy takie auto jechalo...Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/11846068008869282365noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-4776353148486367602014-09-09T22:05:57.891+02:002014-09-09T22:05:57.891+02:00@ Marcin J
Raz, że Hołowczyc a nie Chołowczyc :) ...@ Marcin J<br /><br />Raz, że Hołowczyc a nie Chołowczyc :) Dwa nie w w PC WRC (tu mu nie szło w ogóle) tylko w Teams Cup.<br />Hołek był niestety już za stary w okolicach 98 r. coś jak Kajto teraz.<br />Janusz za to jak pojechał na jakiś zagraniczny mocno kręty rajd to też pamiętam onboard jak trochę spanikował i Baran go uspokajał. I też był za stary niestety.<br />Mimo wszystko nie ten kaliber chyba, chociaż obaj nie mieli takiego auta jakie do dyspozycji ma Robert.<br />Co do objeżdzania kit-carami Wurców to przypomnę jak Bugalski w Xsarze przednionapędowej wygrywał rajdy WRC.<br />Na własne oczy widziałem zarówno Kuliga w Megane, jak i Hołka w Imprezie. Kubice tylko na zerówce, więc naocznie porównać nie mogę.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-26987793839694107782014-09-09T21:38:30.160+02:002014-09-09T21:38:30.160+02:00@20:59 - jesli sa bledy widoczne to dlaczego ich n...@20:59 - jesli sa bledy widoczne to dlaczego ich nie pokazywac, ale prosze tylko zeby nie dyskwalifikowac zawodnika za te bledy.<br /><br />@20:53 - oj nie moge sie zgodzic. Takich kierowcow bylo dwoch wg mnie. Raz to Krzysiek Cholowczyc, kiedy zaczynal pc wrc i dobrze mu szlo a pozniej zaczelo sie sypac auto a Krzychu dzwonil i tak w kolko.<br /><br />A dwa - pewnie wiecie - Janusz Kulig. Jedyny kierowca ktory oska Maxi Megane potrafil objechac wszystkie a grupy i byc moze jakies juz wurce typu escort albo corolla (nie sprawdzalem statow, ale mysle ze tak bylo). Problem byl taki ze tym kierowcom nie bylo latwo wejsc na swiatowe salony. Dlatego ME to byl top w tamtych czasach, a jesli byl dobry team to i moze pc wrc. Poza tym Januszowi chyba wiecej nie bylo potrzeba na tamten moment. Pozniej zabroniono reklam papierosow i rajdy w polsce sie posypaly...<br /><br />@21:48 - ale chlopaki maja totalnie rozny opis zakretu. Maciek nie moze mowic robertowi jak widzi ten zakret bo gdyby byl blad to wtedy spada odpowiedzialnosc na macka - doradzanie w takich przypadkach jest bez sensu wg mnie.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/11846068008869282365noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-10890392761378873122014-09-09T21:30:03.858+02:002014-09-09T21:30:03.858+02:00W dodatku idac tam kolejny raz juz na piechote dal...W dodatku idac tam kolejny raz juz na piechote dalej nic nie byl w stanie zauwazyc.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-10696473150610952502014-09-09T21:18:30.807+02:002014-09-09T21:18:30.807+02:00Szczepaniak jest przyzwyczajony do tempa Kościuszk...Szczepaniak jest przyzwyczajony do tempa Kościuszki, dlatego pomimo swojego dużego doświadczenia w WRC jest ono nic nie warte gdy jedzie z RK - to dlatego w czasie zapoznania w Finlandii nie był w stanie zwrócić Robertowi uwagi na błąd w opisie zakrętu na którym wypadli, choć pewnie ten zakręt znał z lat wcześniejszych.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-1292486307104285072014-09-09T20:59:36.051+02:002014-09-09T20:59:36.051+02:00Marcin, nic do Macka nie mam, ale jak juz o obiekt...Marcin, nic do Macka nie mam, ale jak juz o obiektywizmie mowimy, to zastanawiajace jest, ze bledy Macka sa tu skrzetnie ukrywane.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-46354264574065822882014-09-09T20:53:21.421+02:002014-09-09T20:53:21.421+02:00@ Marcin J
Do czasu pojawienia się Roberta w rajd...@ Marcin J<br /><br />Do czasu pojawienia się Roberta w rajdach nie było Polaka - kierowcy, który byłby w stanie jechać choćby momentami tempem mistrza świata. Nie było kierowcy z papierami na mistrzostwo świata. Robert JEST takim kierowcą.<br />Trudno mi sobie wyobrazić, że pilota z papierami na mistrzostwo świata można u nas znaleźć.<br />Maciek Baran też popełniał błędy. Też je tu wytykałem.<br />Dlatego pisałem, że gdyby Robert zdecydował się na angielski opis to miałby większy wybór spośród pilotów, bo każdy po angielsku podyktować będzie umiał.<br />W Polsce wyboru pilotów nie ma za bardzo, a na zmianę po raz kolejny języka jest już raczej za późno.<br />Robertowi najbardziej IMHO brakuje właśnie pilota, z którym by się docierał przez lata. Tu czasu nie nadgoni. Wybór Maćka Szczepaniaka był wyborem bardzo racjonalnym, ale współpraca kierowca - pilot to coś więcej niż czysta racjonalność.<br />Maciek zgodnie z tym co mówił widzi to z podziałem ról pracodawca (Robert) i pracownik (pilot). Mówił, że jego zadaniem jest dostarczyć opis. Ja to inaczej widzę. Owszem Maciek zjadł zęby na rajdach, ale tu mam inne zdanie niż on. ICH celem jest iść ogniem po oesach i mieścić się na czarnym. To powinna być załoga, zespół. Wspólne cele. Maciek na początku mówił o swoich celach - dostarczeniu opisu.<br />Nie wiem co z tego wyniknie. Może się dotrą? Oby.Anonymousnoreply@blogger.com