tag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post5373170479691192773..comments2023-09-26T12:36:42.908+02:00Comments on Powrót Roberta Kubicy do F1, wyniki ze startów, wypowiedzi, relacje: Przed Szwecją - Kubica traci na zmianie biegów, silna polska ekipa i głosowanie [Aktualizacja]Mateusz Cieślickihttp://www.blogger.com/profile/05252459784661649088noreply@blogger.comBlogger74125tag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-35859450138216533622014-01-28T11:21:53.770+01:002014-01-28T11:21:53.770+01:00Fiorio wygłasza swoje teorie, skąd może wiedzieć w...Fiorio wygłasza swoje teorie, skąd może wiedzieć w jakiej kondycji jest ręka Roberta. Gdyby kierować się tym tokiem rozumowania to należałoby uznać,że Raikkonen, kiedy wylatywał z trasy niemal w każdym rajdzie, miał niesprawne obie ręce.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/16085111469814024780noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-2031833480058621862014-01-28T07:27:16.281+01:002014-01-28T07:27:16.281+01:00Już jutro Kubica vs Radwańska, szykujcie sie!
htt...Już jutro Kubica vs Radwańska, szykujcie sie!<br /><br />http://plebiscyt.onet.pl/showvote/fb,1,v,11,c,7Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/11592890693477725660noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-19934019492701868982014-01-28T03:00:35.703+01:002014-01-28T03:00:35.703+01:00Oj :/ coś sporo tych ludzi małej wiary się tu zrob...Oj :/ coś sporo tych ludzi małej wiary się tu zrobiło...Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-31898981671860946522014-01-27T23:13:42.663+01:002014-01-27T23:13:42.663+01:00@ Anonimowy z 14:40.Zgadzam sie z tym co napisales...@ Anonimowy z 14:40.Zgadzam sie z tym co napisales jesli do tego dolozy sie ,ze ciezko jest osobie praworecznej z dnia na dzien stac sie leworecznym, dla kazdych osob praworecznych lewa reka jest ta tak zwana slabsza)nigdy nie jest tak dokladna i precyzyjna.Trzeba kilka lat zeby ja nauczyc i napewno zawsze jakies ograniczenia nie mowiac juz o tym,ze jadac rajd po raz pierwszy z nowym pilotem,nowym samochodem(WRC).nowymi trasami i bez doswiadczenia,dokladajac do tego warunki o jakich wspominal Anonimowy z 14:40 i lewa reka ,ktora tez sie uczy w pelni zastapic ta glowno dowodzaca. Jesli sie to wszystko zsumuje to wychodzi,ze chyba za duzo tego wszystkiego co nowe i bez doswiadzczenia i skoro taki ktos trzyma sie blisko czolowki a 2 pierwsze Osy wygrywa to czapki z glow...miro0022mirohttps://www.blogger.com/profile/10360705691799286660noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-16541999106465200632014-01-27T22:35:14.089+01:002014-01-27T22:35:14.089+01:00Mi coś się widzi,że dzwony Roberta to zawsze się o...Mi coś się widzi,że dzwony Roberta to zawsze się odbywają jak Robert skręca w prawo.BOLID F1 -kierowca siedzi w osi symetrii pojazdu.W WRC2 i WRC, kierowca siedzi z lewej strony osi symetrii pojazdu co powoduje ,że przy dużych prędkościach nie ma wyczucia prawych zakrętów,w lewe zakręty Robert wstrzeliwuje się znacznie lepiej.Oczywiście większość niepowodzeń to nieprzewidywalna przyczepność i mały margines błędu. W F1 to sobie można pozwolić czasami na wyjazd poza tor lub ścięcie szykany nie wspomnę już o jeżdzie na pamięć.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-58639393174709705702014-01-27T22:27:02.297+01:002014-01-27T22:27:02.297+01:00Jak zawsze pewnie jest w tym troszke prawdy znajac...Jak zawsze pewnie jest w tym troszke prawdy znajac przeciez robert ma jedna reke uszkodzona nic nowego nie powiedzial!!! i pewnie czasami mu to przeszkadza znajac za wczasu trajektore Robert moze sie spokojnie ustawic do tego co go czeka, leczy gdy zdarzaja sie niespodzianki a jak to wiadomo roznie z tym bywa plus uszkodzona reka Roberta moze sie zdarzyc ze albo to bedzie wypadek lub wyjechanie po za trase.<br /><br />A jak procentowo rozklada sie to na wycieczki po za trase i nie ukonczenie rajdu to tylko Robert wie.<br /><br />Nie oszukujmy sie jest to pewnego rodzaju ograniczenie z ktorym robert obchodzi sie znakomicie widac to po wygranym wrc2 i czasach jakie osiagal na gp rally i mc rally:)<br /><br />I tak bedzie na pudle po tym sezonie 3-cie minimum obstawiam;)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-36522256855503717112014-01-27T21:30:22.626+01:002014-01-27T21:30:22.626+01:00głosujcie na Roberta w środę http://plebiscyt.onet...głosujcie na Roberta w środę http://plebiscyt.onet.pl/Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/16424917076700133201noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-42484597290836846202014-01-27T20:19:49.822+01:002014-01-27T20:19:49.822+01:00@Anonimowy z 18:54
To co pisze 'karluum' ...@Anonimowy z 18:54<br /><br />To co pisze 'karluum' to nie żadne tam sztuczki z kotem a FAKTY. W niemal każdym słowniku można sprawdzić definicję ;) Zresztą jak już wyżej było nieraz wspomniane w tym sporcie doświadczenie odgrywa ogromną rolę. Co do owych słów Fiorio to raczej nikt tu nigdy nikogo nie przekonywał, że kontuzja w jakimkolwiek stopniu Robertowi pomaga ale wystarczy mieć oczy i ogólne pojęcie na temat rajdów żeby dostrzec jaka była przyczyna wylotki na Monte. W tej sytuacji choćby Robert miał 7 dodatkowych mega sprawnych rąk to i tak by się już nie wyratował. Drobny błąd wydarzył się na wejściu i dohamowaniu + było o parę km/h za szybko. Złapany za szybko apex i wypluło go na śliskiej brei wprost na barierkę. Opis mięli z Maćkiem dobry ale zabrakło odrobinę doświadczenia sytuacyjnego, że ślisko+syf+ujemne nachylenie zakrętu może się czasem równać "no grip at all" ;) Cóż pechowo ale u Roberta nauka nigdy nie idzie w las ;) W każdym razie nie mogę się już doczekać na Szwecję :D ajjj, będzie się działo :D <br /><br />PozdroSiarraDhttps://www.blogger.com/profile/17544371928771646584noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-88029084983244436102014-01-27T18:54:06.690+01:002014-01-27T18:54:06.690+01:00No i karluum nieudolnie spróbował odwrócić kota og...No i karluum nieudolnie spróbował odwrócić kota ogonem.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-22860672604262791262014-01-27T18:43:34.271+01:002014-01-27T18:43:34.271+01:00Tymczasem w Szwecji pada śnieg pada śnieg...i nic ...Tymczasem w Szwecji pada śnieg pada śnieg...i nic nie wskazuje na to, że padać przestanie. Prognozy mówią, że w ciągu najbliższych 10 dni opady śniegu mają wynosić od 15 do 25 cm na metr kwadratowy w ciągu doby, a temp. oczywiście ujemne. Przed S. Ogierem i K. Meeke będzie trudne zadanie. Będą startować jako pierwsi, więc do nich będzie należało przecieranie trasy. Faworytami powinni być Skandynawowie. Świetną rozgrzewkę w Mountain Rally zaliczyli M. Ostberg i P. Tidemand. Zwyciężył ten drugi, ale to Ostberg jechał na takich oponach jakie wykorzystywane będą w Rajdzie Szwecji. Mocni powinni być też Latvala, Hirvonen i Mikkelsen. Dla Roberta to nowa nawierzchnia, ale przyczepność powinna być stała co jest plusem. Nie mogę się doczekać. A w międzyczasie jeszcze rajd ERC na Łotwie :)<br />pozdrawiam<br />viveraAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-48785011984947688072014-01-27T17:38:55.420+01:002014-01-27T17:38:55.420+01:00http://youtu.be/b5U9wcgJMnw
Trochę ujęć z MC.http://youtu.be/b5U9wcgJMnw<br />Trochę ujęć z MC.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/03097494633124176378noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-52357799726508449782014-01-27T16:35:12.451+01:002014-01-27T16:35:12.451+01:00Śmieszny ten cały Cesare, gośc zle ocenil przyczep...Śmieszny ten cały Cesare, gośc zle ocenil przyczepnosc z powodu ograniczen prawej ręki xD - nie mam więcej pytań...<br /><br />Pozdrawiam<br />BocianAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-6485522439242263142014-01-27T16:16:59.275+01:002014-01-27T16:16:59.275+01:00anonimowy: nie buduje się mitu tylko patrzy się na...anonimowy: nie buduje się mitu tylko patrzy się na czasy, a jak ty tego nie rozumiesz a jeszcze nie masz odwagi się podpisać to nie mam o niczym z tobą dyskutować. Sam Wilson, który miał u siebie wszystkich wielkich prócz Loeba, stwierdził, że nikt autem RRC nie był tak blisko aut WRC. I to jest fakt, tylko trzeba spojrzeć na czasy odcinków. <br />Nie rozumiesz kolego, że 80% sukcesu w rajdach to DOŚWIADCZENIE, z którego bierze się regularność w dojeżdżaniu do mety. Ostberg w WRC startuje od 2007 roku, Mikklasen podobnie, Latvala od 2002, Hirvonen od 2003, Meeke z przerwami od 2005, Sordo od 2004, a Robert... 2013...<br />Jedynie Neuville startuje w WRC od 2011 roku i jest najmłodszym pod względem doświadczenia, bo to jest jego drugi pełny sezon w WRC. <br />Kolejny z ciebie malkontent, który nie potrafi interpretować w sposób poprawny czasów na OSsach. <br />A wypadki? Będą, bo nie ma doświadczenia a w rajdach nie ma wielkich poboczy jak na lotniskowcach imienia Hermana Thilkiego. <br />Żegnam i nie oczekuje twojej odpowiedzi...<br />karluumhttps://www.blogger.com/profile/14108012249227571306noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-77793219060573963112014-01-27T16:05:40.723+01:002014-01-27T16:05:40.723+01:00Nie wiem czy to już oglądaliście ale fajne podsumo...Nie wiem czy to już oglądaliście ale fajne podsumowanie i na końcu onboard Roberta bez cenzury<br />http://www.youtube.com/watch?v=fW6P8SrVC58Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-66323818454660932212014-01-27T15:36:37.545+01:002014-01-27T15:36:37.545+01:00Fiorio powiedział coś co będzie bardzo niepopularn...Fiorio powiedział coś co będzie bardzo niepopularne dla kibiców Roberta, ale może na spokojnie pochylmy się nad tym. Żeby nie wiem jak zaklinać rzeczywistość to choćby częściowo niesprawna jedna ręka Robertowi oględnie mówiąc nie pomaga. Nie musimy być specami medycyny, aby to zrozumieć - tak: od czasu do czasu słabość prawej ręki Robertowi przeszkodzi także w rajdach i trzeba to przyjąć do wiadomości.<br />Domenicali w październiku powiedział co jest problemem Roberta w ew. jeździe w kokpicie: nadgarstek - jego sztywność (widać to ewidentnie) i w sytuacjach nagłych Robert mógłby nie zdążyć... To oczywiście uniemożliwia przejście testu medycznego FIA.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-10919635337113684212014-01-27T15:22:23.831+01:002014-01-27T15:22:23.831+01:00Wiemy coś o terminie testów w Szwecji? Już tak się...Wiemy coś o terminie testów w Szwecji? Już tak się niecierpliwie przed śmiganiem w śnieżnych rynnach... Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-58072504316507634522014-01-27T15:05:35.884+01:002014-01-27T15:05:35.884+01:00Przykład manipulacji jakiej dokonał "karluum&...Przykład manipulacji jakiej dokonał "karluum": RK tracił do Ogiera 0,8 sekundy na kilometrze w Rajdzie Francji.<br />To teraz czas na dane:<br />strata Roberta do Ogiera wyniosła 9 minut i 31 sekund czyli 571 sekund. Ile miał rajd? Standardowe ok. 350 kilometrów?<br />Właśnie tak buduje się mit, że Robert nie tylko wygra, ale i ośmieszy resztę świata. Oczywiście wyniki Roberta są świetne, ale naciąganie takie jak zaprezentował "karluum" są nie do przyjęcia. Być może oparł się na 2 -3 wybranych odcinkach specjalnych, gdy np. Ogier lekko odpuścił, bo już klasyfikacja była ułożona. W rajdach zazwyczaj największe tempo (co za tym idzie największa ilość wypadnięć z trasy) ma miejsce pierwszego dnia. Potem (zazwyczaj) ma miejsce taktyka - po pierwsze dojechać, a więc lekko spuścić z tempa. Wyjątek to sytuacje gdy jest bardzo blisko w klasyfikacji - wtedy cisną i drugiego i trzeciego dnia.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-61495320539634393112014-01-27T14:40:07.327+01:002014-01-27T14:40:07.327+01:00Rozwijając te dywagacje w temacie "apogeum&qu...Rozwijając te dywagacje w temacie "apogeum" to bycie "pro" w rajdach to tak naprawdę mnóstwo czynników posklejanych do kupy i żadnego z nich nie można pominąć jeśli chce się dojeżdżać i wyrywać. Dopiero gdy wszystkie te czynniki zaczynają z sobą grac można mówić o jakimkolwiek "apogeum" u kierowcy. W rajdach niesamowicie ważne są takie rzeczy jak (kolejność przypadkowa):<br />1. Dobór i zarządzanie oponami - tu Robert ma akurat "niezłego nosa". Mam nadzieje, że będzie częściej z niego korzystał. <br />2. Umiejętność dostrojenia samochodu do trasy - tu raczej nie ma najmniejszych problemow bo Robert zawsze słynął ze świetnego dostarczania info dla mechaników.<br />3. Umiejętność "odpuszczenia" gdy ryzyko z "ciśnięcia" jest nieadekwatne do potencjalnych zysków - tutaj coraz lepiej ale trzeba przyznać, że sprawa z samej swej natury nie jest łatwa bo wysoko oktanowa substancja w żyłach jednak robi swoje ;)<br />4. Umiejętność opisu trasy i interpretacji/modyfikacji opisu w razie zmiennych warunków na trasie - no i tutaj jest największy zgryz w którym przeogromną role odgrywa właśnie doświadczenie. Rozwinę to w formie obrazowej. Jak wszyscy doskonale wiedzą (a może i nie) zapoznanie z odcinkiem rajdowym wykonuje się na dzień lub kilka dni przed startem i to w dodatku tempem dalekim od bojowego. Już sam fakt owego "niebojowego" tempa jest problematyczny bo ciężko jest czasami wydedukować czy jakaś dajmy na to mała hopka przy późniejszej prędkości 150km/h będzie rzeczywiście taka mała. Do tego dochodzą jeszcze inne czynniki jak naniesiony przez inne samochody duży syf/syf/syfek (nigdy nie wiadomo ile go właściwie będzie w czasie pokonywania odcinka, to można jedynie "zakładać" z... doświadczenia). No i wreszcie najważniejszy punkt w całej tej "opisowej zabawie" to zmienne warunki. Dajmy na to, że opis robimy przejeżdżając odcinek na sucho w słoneczny, piękny dzień. Sekwencja zakrętów "lewy 3 plus si 40 do prawy 4 plus głęboko syfek zacisk zostań 50 lewy 2 minus no chudo". Nawet jak uda się szczęśliwie trafić w tą samą pogodę to i tak może się okazać, że na pierwszym trójkowym zakręcie może być już syfek a na drugim czwórkowym zamiast syfku jest już duży syf więc już się robi trudno tym bardziej, że sekwencje zamyka "chuda dwójka" i trzeba się w porę dohamować. Jeśli tego szczęścia jest mniej i zaczęło konkretnie lać to sytuacja robi się wręcz paranoidalna dla kogoś kto nigdy wcześniej nie jechał takiego odcinka. Na pierwszym trójkowym zakręcie może być dajmy na to rzeczka wody płynąca w poprzek drogi o której nie mamy najbledszego pojęcia i nie mamy jej w opisie, na następnej czwórce którą mamy w opisie na głębokie cięcie może stać całe bajoro wody po wewnętrznej i robi się naprawdę gorąco bo w ułamku sekundy z "prawy 4 plus głęboko syfek zacisk zostań" robi się "prawy 3 gnój no podwójny zostań" i trzeba się do tego w tym ułamku sekundy przygotować w dodatku nie wiedząc czy aby nie ma następnego "kwiatka" na następnej chudej dwójce. To były tylko trzy przykładowe zakręty więc wystarczy sobie to pomnożyć razy kilkaset, następnie spotęgować razy śnieg/lód/mgłę/noc a wszyscy powinni już wiedzieć przed jakimi zadaniami staje Robert startując w nowych, nieopisanych jeszcze rajdach. Nie bez przyczyny Robert ślęczy nocami przy onboardach (nakapokach) na YouTubie aby tych niespodzianek było jak najmniej. Ja osobiście chylę czoła nad ogromem pracy i serca które w to wkłada aby jak najszybciej dotrzeć na szczyt.<br /><br />Pozdrowienia dla prawdziwych fanów Roberta.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-45617533051223066262014-01-27T13:43:18.289+01:002014-01-27T13:43:18.289+01:00Dziwna ta wypowiedź Cesare Fiorio. Mówi tak jakby ...Dziwna ta wypowiedź Cesare Fiorio. Mówi tak jakby w ogóle nie śledził postępów Roberta albo wie o czymś czego nie wie opinia publiczna. <br />Stawiam na to, że gość nie ma pojęcia o czym mówi. Z onboardów i materiałów filmowych, nie wynika , że Robert popełnił błędy przez to, że ma ograniczenia. Są to częste sytuacje jakie spotykają rajdowców a trzeba zaznaczyć że Robert nie ma ich wiele. Przy takim tempie jakim podróżuje powiedziałbym, że praktycznie ich nie ma. Myślę że gdyby Kubica jeździł bez aspiracji na zwycięstwo a tylko w celach nauki i zebrania doświadczenia nie byłoby mowy o wypadkach. <br />Czasami jak Robert prezentuje swoją szybkość i precyzję zastanawiam się czy reszta kierowców jest w pełni sprawna i czy to czasami oni nie mają jakiś ograniczeń.<br /><br />a.t.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-10542338316856566012014-01-27T12:58:10.701+01:002014-01-27T12:58:10.701+01:00ograniczenia fizyczne... może i ten incydent ze św...ograniczenia fizyczne... może i ten incydent ze światłami i problem z wyłączeniem ich, ale ostatni kontakt z mostkiem to jedynie przypadek,bo jak określiłby Fiorio kierowców którzy już po pierwszym odcinku zakończyli rajd ?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-64523858364350347772014-01-27T12:55:25.325+01:002014-01-27T12:55:25.325+01:00Przewaga w rajdach bierze się z doświadczenia i zn...Przewaga w rajdach bierze się z doświadczenia i znajomości tras. RK zalicza pełny sezon w WRC, dopiero Portugalia będzie rajdem, który jechał go na ostro. Zobaczycie co będzie się działo w rajdach, w których on jechał. We Francji tracił do walczącego Ogiera 0.8km/s jadąc autem RRC (teoretycznie wolniejszym o około 1.5 sekundy). Oczywiście - pole do poprawy jest ale wynika to z braku doświadczenia, znajomości tras czy zgrania z pilotem. Czystą szybkością przewyższa o lata świetlne wszystkich kierowców WRC :) karluumhttps://www.blogger.com/profile/14108012249227571306noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-8616623869886511912014-01-27T10:03:46.782+01:002014-01-27T10:03:46.782+01:00@Anonimowy z 23:11
W pewnym sensie masz rację al...@Anonimowy z 23:11 <br /><br />W pewnym sensie masz rację ale w przypadku Kubicy mówienie że osiągnął maksimum jest błędne z kilku powodów. Przecież ma nowy samochód w którym jeszcze z dużo nie pojeździł, ma nowego pilota z którym jeszcze się musi zgrać, zdecydowana większość OSów będzie nowa. Nawierzchnia szutrowa puki co jest dla niego jeszcze nowością zwłaszcza w samochodziw WRC (dotychczas jeździł w WRC2). Kubica ma jeszcze mało doświadczenia w rajdach nawet mimo tego że się szybko uczy.<br /><br />Generalnie Robert ma jeszcze w rajdach bardzo dużo miejsca do poprawy w wielu aspektach.ZBnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-36470121998651143502014-01-26T23:11:56.489+01:002014-01-26T23:11:56.489+01:00Ciekawe spostrzeżenie o 14.03. Tak jest we wszystk...Ciekawe spostrzeżenie o 14.03. Tak jest we wszystkich dyscyplinach świata. Komentatorzy prognozują, że ktoś kto jest już bardzo dobry jeszcze o wiele poprawi swój poziom, a tak prawie nigdy nie jest. Zazwyczaj ma miejsce utrzymywanie poziomu. Gdy Alonso wyskoczył w 2005 i 2006 to wszyscy mówili, że jeszcze "o niebo" się poprawi. Tymczasem on szybko wszedł na top i trzyma ten poziom. Jak Contador miał szczyt w 2007-2009 to pisano, że po trzydziestce to dopiero pokaże, jak Bolt pobiegł 9,58 w Berlinie 5 lat temu to za rok - dwa miał rzekomo pobiec w 9,3 - 9,4, Messi 5 lat temu był tak samo wybitny jak dziś - zazwyczaj (prawie zawsze) jest to trzymanie się wysokiego poziomu. Robertt Kubica mówił kilka razy, że w okolicach połowy roku 2007 osiągnął taki poziom własny, o którym marzył i który utrzymał do końca swojej kariery w 2010 - a mówiono, że około trzydziestki będzie dublował rywali jadąc takim samym bolidem. Bardzo dobrze, że to napisałeś - przewidywanie podnoszenia poziomu to zazwyczaj myślenie życzeniowe kibiców i dziennikarzy i ja już wielkiego skoku jakościowego od Roberta nie oczekuję. Jedynie teraz trzeba mozolnie dwa - trzy lata zbierać doświadczenia. Większe doświadczenie to więcej ukończonych rajdów a to przełoży się na wyższe miejsca zakończonych sezonów.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-12078648190910117042014-01-26T21:41:12.814+01:002014-01-26T21:41:12.814+01:00@Anonimowy z 14:03
Zastanawia mnie skąd się wzięł...@Anonimowy z 14:03<br /><br />Zastanawia mnie skąd się wzięła ta teoria życiowego apogeum asfaltowego Roberta? nie wiem czy kiedykolwiek wsłuchałes się w którąkolwiek wypowiedź Roberta ale do owego apogeum to jest raczej mocno daleko. Podaj choć jeden cytat Roberta mówiący, że "jechał w którym z asfaltowych rajdów na absolutnym limicie i niestety więcej nie dało się już wycisnąć ze sprzętu" a może zacznę w to wierzyć. Otóż żeby do tych limitów dotrzeć potrzeba mnóstwo doswiadczenia o którym sam Robert wciąż powtarza, że dopiero je powoli zdobywa. Robert wciąż powtarza "nauka", "zbieranie doświadczeń", "jedziemy spokojnie" a okazuje się w niemal każdym kolejnym rajdzie, że tempo jest wręcz genialne. Specjaliści z "branży" nie mogą wyjść z podziwu a jakiś anonimowy fachowiec insynuuje "apogeum" którego tak de facto nikt jeszcze nie zna. Proponuję przejrzeć nieco historię występów Roberta w aucie kategorii WRC. Zadanie nie jest trudne bo jak dotąd były takowe tylko dwa. Rajd GB gdzie Robert jechał po raz pierwszy w życiu z zupełnie "nieobjechanym" pilotem w nowym samochodzie i rajd MC w którym sytuacja była niemal identyczna a mimo tego zadziwił rajdowy światek. W obu przypadkach nie było najmniejszej wzmianki o jakiejkolwiek "jeździe na limicie" a drobne błędy wynikały z ewidentnego braku doświadczenia. A teraz zadanie domowe dla "Anonimowego", gdy to doświadczenie będzie już zdobyte, Robert objeździ się z pilotem choćby w takim stopniu jak było to pod koniec 2013 i zacznie podchodzić do owych "limitów" to mylisz, że o co będzie wtedy walczył? O dojechanie w pierwszej 10-ce czy o Mistrzostwo Świata w WRC? Moim zdaniem o to drugie i to w kategorii faworyta. Może jeszcze nie w 2014 ale w 2015 jest to murowane. Pozdrowienia dla wszystkich fanów Roberta.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-83089667865038234562014-01-26T21:23:05.249+01:002014-01-26T21:23:05.249+01:00Marshad,
Bazujac na artykule z WRC sprzed kilku m...Marshad,<br /><br />Bazujac na artykule z WRC sprzed kilku miesiecy obecne R5 to sa przyszle WRC (od 2017) - tylko na razie w fazie development. Skoro Pug 208 R5 bedzie mial homologacje w tym roku, to Peugeot raczej mysli o powrocie do WRC. Malo tego, obecnie tylko M-Sport oraz Peugeot maja w ofercie R5, czyli w 2017 beda mieli najwieksze know-how odnosnie nowych konstrukcji. Jezeli Robert zamierza pozostac w WRC to w dlugofalowym planie ma to sens (czyt 2017 i WRC w nowym specu)<br /><br />pozdr,<br />rolenAnonymousnoreply@blogger.com