tag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post4616133889929471993..comments2023-09-26T12:36:42.908+02:00Comments on Powrót Roberta Kubicy do F1, wyniki ze startów, wypowiedzi, relacje: Robert Kubica rozpoczyna Rajd Niemiec [Aktualizacja godz. 20:40 - wypowiedź Roberta, nowe zdjęcia i filmy z shakedownu, film z wypadku Neuville'a]Mateusz Cieślickihttp://www.blogger.com/profile/05252459784661649088noreply@blogger.comBlogger73125tag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-75661831719918421862014-08-21T23:51:57.719+02:002014-08-21T23:51:57.719+02:00Opóźnione hamowanie? Reszta świata nie jest palcem...Opóźnione hamowanie? Reszta świata nie jest palcem robiona i patrząc na film nie da się wychwycić różnic pomiędzy dwoma prawidłowymi przejazdami.<br />A jeżeli chodzi o punkt dohamowania to nie zapominajcie że ważna jest prędkość najazdowa i skoro VW odjeżdża szybciej z zakrętu(poprzedniego) i mocniej przyśpiesza to ma większą prędkość najazdową, więc proste że musi wcześniej hamować.<br />Czekam na jutro pełen optymizmu :)Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/08943160116029669483noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-48714485288080358502014-08-21T22:58:31.464+02:002014-08-21T22:58:31.464+02:00na filmach widac, że Robert jedzie płynnie i bardz...na filmach widac, że Robert jedzie płynnie i bardzo precyzyjnie czyli jak kierowca F1<br />niestety w rajdach warunki zmieniaja sie czesciej i nie jedzi sie w kółko.<br />tutaj nie mozna sie nauczyc kazdego zakretu na symulatorze.<br /><br />Fiesta sie juz nie rozwija, to auto jest takie jak na poczatku sezonu.<br />Reszta jak widac zrobiła postępy.<br />Najwazniejsze aaby rajd był bez przygód dla Roberta Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/14309651762643779822noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-35101484962632131382014-08-21T22:48:48.975+02:002014-08-21T22:48:48.975+02:00Nie nastawiajmy się na podium, dobrym wynikiem będ...Nie nastawiajmy się na podium, dobrym wynikiem będzie 5-6 miejsce i jakis oes na konto Roberta. Nie zapinany o ograniczeniach ruchowych, które na szybkich ciasnych partiach nie będą sprzyjały szybkiej jeździe, a mogą (odpukać ) przeszkodzić w dojechaniu do mety bez pobocza. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-51547790266098978332014-08-21T22:12:19.003+02:002014-08-21T22:12:19.003+02:00Co wy tak się podniecacie jednym nawrotem... W raj...Co wy tak się podniecacie jednym nawrotem... W rajdzie niemiec takich nawrotów będzie kilkaset. Pisałem juz to wcześniej i nie zmieniam zdania. Robert ma marne szanse w rywalizacji z VW lub Citroenem o czym już sam otwarcie mówi. Najwazniejsze żeby objechał wszystkich kierowców Fiesty WRC. Czas pokazać Hirvonenowi i Evansowi miejsce w szyku... Zapomnijcie o VW i Citroenie i przestańcie porównywać tor jazdy tych samochodów i kierowców. Robert wie doskonale jak może pojechać każdy zakręt ale jedzie tak jak pozwala jechać auto. Hamuje późno żeby urwać choc trochę przy szwankującym ręcznym. Proste to i oczywiste a wy analizujecie tor jazdy każdego kierowcy... Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-73170863507483631522014-08-21T22:10:56.939+02:002014-08-21T22:10:56.939+02:00a zapomniałem - zespoły mają sprawdzone ustawienia...a zapomniałem - zespoły mają sprawdzone ustawienia na dany rajd i kierowca nanosi niewielkie poprawki i nic więcej zatem przypuszczenia że Kubica całkowicie zmieni ustawienie autka są delikatnie mówiąc przesadzone :) Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-82066015368246528502014-08-21T22:07:23.247+02:002014-08-21T22:07:23.247+02:00Witam
1. to czy opona typu slick (bądź pochodna ) ...Witam<br />1. to czy opona typu slick (bądź pochodna ) piszczy lub nie piszczy zależy od tego czy jest bardziej czy mniej nagrzana - oczywiście ustawienia mają tu również swoją rolę ale generalnie to niewiele znaczy (opona nieco zmienia przyczepność w trakcie OESu i kierowca to czuje )<br />2. późne hamowanie to w rajdach często poważny błąd (Robert już się o tym kilkakrotnie przekonał) niestety maniera z F1 jest trudna do wykrzewienia :( Moi drodzy asfalt na rajdzie nie ma nic wspólnego z asfaltem na torze !!<br />3.miekkie zawieszenie stosowane podczas deszczu rzeczywiście zwolni kierowcę na szybkim i równym asfalcie - Robert zapewne sprawdzał sytuację awaryjną czyli startujemy na ustawieniach na mokro a jest sucho :) słusznie uczynił ! wyjątkiem od reguły są nierówne asfalty jak np. w PL gdzie miękkie ustawienia poprawiają czasy :) poszukajcie info w internecie zacznijcie od Kuchara na Elmocie :)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-49404473603834597072014-08-21T21:51:05.099+02:002014-08-21T21:51:05.099+02:00Czy tylko ja mam wrażenie ze kubica i szczepaniak ...Czy tylko ja mam wrażenie ze kubica i szczepaniak nie ufają już mechanikom m-sportu i sami się wzięli za samochód ??<br /><br />pozdrawiam YAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-1238387432586695312014-08-21T21:03:31.295+02:002014-08-21T21:03:31.295+02:00Dziala wam Radio WRC?Dziala wam Radio WRC?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-71273905856988224562014-08-21T20:44:43.551+02:002014-08-21T20:44:43.551+02:00Witam
Ja może mam głupie pytanie ale może Ktoś wie...Witam<br />Ja może mam głupie pytanie ale może Ktoś wie dlaczego Robert nie ma flagi na dachu tylko jest czarny kolor?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-37156505970113610872014-08-21T20:21:50.902+02:002014-08-21T20:21:50.902+02:00niestety sam Robert powiedział w tym wywiadzie, że...niestety sam Robert powiedział w tym wywiadzie, że zrobili czasy na shakedown podobne, czy nawet lepsze niż w zeszłym roku najlepszy wyni, a w tym roku VW jeszcze więcej urwał, co świadczy jaki postęp poczyniła ta ekipa...oczywiście kierowcy równieżAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-81633980936096632592014-08-21T20:03:39.809+02:002014-08-21T20:03:39.809+02:00@ Serek
dzięki, właśnie o te mapy chodziło.
Mateu...@ Serek<br />dzięki, właśnie o te mapy chodziło.<br /><br />Mateusz<br />"(18:42) Robert Kubica powiedział w wywiadzie dla TVP Sport, że 5. miejsce w Rajdzie Niemiec brałby w ciemno. Cały wywiad możecie zobaczyć tutaj"<br />Chodziło oczywiście o Rajd Niemiec 2013Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/08943160116029669483noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-6762186876857187452014-08-21T19:31:45.229+02:002014-08-21T19:31:45.229+02:00ANonimowy 19.17 chyba sam przestrzeliłeś sobie gło...ANonimowy 19.17 chyba sam przestrzeliłeś sobie głowe,ani Ogier ani Kubica nie przestrzelili,chyba,że oglądałeś inny film..Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-70525230892386216832014-08-21T19:29:03.562+02:002014-08-21T19:29:03.562+02:00Dajcie Robertowi VW i jest w tym rajdzie na pudel....Dajcie Robertowi VW i jest w tym rajdzie na pudel...VW w rajdach to jak Mercedes w tym sezonie w F1.Fiesta Roberta to Force India..Maximushttps://www.blogger.com/profile/00016193756590790207noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-27363727721574649062014-08-21T19:17:18.563+02:002014-08-21T19:17:18.563+02:00@anonimowy 21 sierpnia 2014 18:49
Uruchomiłem fil...@anonimowy 21 sierpnia 2014 18:49 <br />Uruchomiłem filmik w szybkości x0.25 i zmierzyłem stoperem. Akurat tutaj późne hamowanie Roberta się nie opłaciło. Spóźnił wejście w zakręt i stracił w porównaniu do tych co hamowali wcześniej i wcześnie złozyli się w nawrót.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-81113149589774746752014-08-21T18:49:58.915+02:002014-08-21T18:49:58.915+02:00tyle, że Kremer przestrzelił znaaacznie zakręt pod...tyle, że Kremer przestrzelił znaaacznie zakręt podobnie na Ostberg...to, że na wyjściu Hirvo i Neuville, mieli najlepszy czas, nie znaczy, że nie stracili więcej na dohamowaniu, aniżeli zyskali na wyjściu- co potwierdza teorię Kubicy o tym, że 80% dzieje się w pierwszej fazie. Nie wiem jak doszedłeś do wniosku, że to czy tamto było bardziej opłacalne, bo to ułamki sekund, które odczytujesz z telemetrii...Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-14710660051140189292014-08-21T18:28:51.625+02:002014-08-21T18:28:51.625+02:00Najpóźniej hamował Kremer jak już robimy konkurs, ...Najpóźniej hamował Kremer jak już robimy konkurs, a najlepszy czas od dużego cienia na prostej do lini mety co ciekawe Neuvile i Hirvo, którzy hamowali dość wcześnie. Wczesny skręt w nawrót był dużo bardziej opłacalny niż bardzo późne hamowanie.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-78419429485130402862014-08-21T18:19:10.883+02:002014-08-21T18:19:10.883+02:00Anonim 17:58
Raczej geometria zawieszenia, po pro...Anonim 17:58<br /><br />Raczej geometria zawieszenia, po prostu inaczej u Kubicy opona pracuje.<br /><br />rolenAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-6167534292191180422014-08-21T18:01:47.899+02:002014-08-21T18:01:47.899+02:00Kolejnu film:
https://www.youtube.com/watch?v=qPHb...Kolejnu film:<br />https://www.youtube.com/watch?v=qPHbU55m-O0Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-21679144156262964042014-08-21T17:58:46.093+02:002014-08-21T17:58:46.093+02:00Witam, pytanko: na testach u Kubicy mocno i często...Witam, pytanko: na testach u Kubicy mocno i często piszczaly opony, zaś na filmach ogiera takiego zjawiska prawie nie było - wina zbyt miękkich opon? Czy jeszcze inne kwestie w grę wchodzą, dzięki za rzeczowe wytłumaczenie problemu . Pozdro Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-33599000571211959542014-08-21T17:41:40.165+02:002014-08-21T17:41:40.165+02:00Ogier hamuje wyraźnie wcześniej od KubicyOgier hamuje wyraźnie wcześniej od Kubicyserekhttps://www.blogger.com/profile/02831013367619974122noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-21355655387577993292014-08-21T17:40:05.929+02:002014-08-21T17:40:05.929+02:00@ Olgier Klim
nie wiem czy chodzi o te mapy:
htt...@ Olgier Klim<br /><br />nie wiem czy chodzi o te mapy:<br /><br />http://www.rally-maps.com/Rallye-Deutschland-2014<br /><br />P.S. na ostatnim filmie widać jak Robert hamuje baaardzo późno...no cóż, zawsze był mistrzem dohamowańserekhttps://www.blogger.com/profile/02831013367619974122noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-77221083039600000842014-08-21T17:34:45.013+02:002014-08-21T17:34:45.013+02:00Fajnie pokazane dohamowania na najnowszym filmiku....Fajnie pokazane dohamowania na najnowszym filmiku. Ogier i Kubica hamowali najpóźniej, ale obaj troche przestrzelili wejście w nawrót.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-21294337962891353382014-08-21T17:23:44.690+02:002014-08-21T17:23:44.690+02:00Wiac,ze Robert hamuje zdecydowanie najpozniej.tam ...Wiac,ze Robert hamuje zdecydowanie najpozniej.tam gdzie inne zalogi hamuja,on ma jeszcze gaz w podlodzeAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-75067216970639934352014-08-21T16:34:22.418+02:002014-08-21T16:34:22.418+02:00Hej!
Wtedy były one dostępne, teraz spróbuję znal...Hej!<br /><br />Wtedy były one dostępne, teraz spróbuję znaleźć przed jutrem :)Mateusz Cieślickihttps://www.blogger.com/profile/05252459784661649088noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-53454842600656553572014-08-21T16:31:13.625+02:002014-08-21T16:31:13.625+02:00Witam Mateusz oraz wszystkich Kibiców
Na Rajdzie P...Witam Mateusz oraz wszystkich Kibiców<br />Na Rajdzie Polski ktoś wstawił link do map podpiętych pod google,jest taka sama opcja na Niemcy?<br />Jak ktoś ma to było by nieźle udostępnić.<br />:)Pozdro Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/08943160116029669483noreply@blogger.com