Strona główna Kalendarz Motorsportu O Robercie Kubicy Filmy Kontakt English version

czwartek, 7 czerwca 2018

Zapowiedź Grand Prix Kanady [Aktualizacja]

fot. Williams Martini Racing
Wyścigi o Grand Prix Kanady bywają niezwykle interesujące, nie tylko przy pomocy pogody i liczymy na to, że podobnie będzie w tym roku. Wymagający tor, nie wybaczający błędów, bliskość ścian i kilka ciekawych miejsc do wyprzedzania - to może nam stworzyć bardzo ciekawy spektakl w najbliższą niedzielę. Przeczytajcie zapowiedź całego weekendu wyścigowego z wypowiedziami Williamsa, informacjami o relacjach telewizyjnych, harmonogramem weekendu, pogodą, informacjami o torze i wynikach Williamsa oraz Roberta Kubicy.

Wypowiedzi Williamsa


"Czekamy na powrót do fantastycznego Montrealu. To oczywiście domowy wyścig Lence`a i to również tu zdobył swoje debiutanckie punkty w Formule 1 więc ma dobre wspomnienia. To zupełnie inny tor niż Monako, jest znacznie szybciej i mamy długie proste więc skłaniamy się tu ku mniejszej przyczepności aerodynamicznej. Jest to również trudny wyścig pod względem silnika i hamulców. Są jednak pewne interesujące podobieństwa z Monako, jak wolne zakręty, niska przyczepność nawierzchni i trudność w rozgrzaniu opon. Znów będziemy mieli hypersofty jako oponę kwalifikacyjną, co jest wspaniałe pod względem przyczepności, ale stwarza wyzwania w przetrwaniu wyścigu. Jako zespół nie wykorzystaliśmy w pełni potencjału samochodu w Monako z racji nieszczęśliwych błędów. Zmieniliśmy jednak swoje ustawienie i wracamy do Kanady by zrobić wszystko w celu uzyskania jak najlepszego rezultatu po obu stronach garażu" - powiedział Paddy Lowe.

W ubiegłym roku Grand Prix Kanady było bardzo szczęśliwe dla Lance Strolla - zdobył w nim bowiem swoje pierwsze punkty w Formule 1, zajmując 9. miejsce. Teraz liczy na powtórzenie tego rezultatu.

"Nie mogę doczekać się jazdy w Kanadzie - to mój ulubiony wyścig w roku. Nie mogę się go doczekać najbardziej ze wszystkich i jestem podekscytowany wracając do domu. Jest tu trybuna dla moich fanów w tym roku i to będzie coś szczególnego. Tor sam w sobie jest bardzo fajny i ma swój charakter. Trzeba jechać blisko murów, jest wyboiście, technicznie i ciasno w niektórych partiach toru, ale wyprzedzanie jest możliwe. Dla mnie to będzie bardzo ekscytujący wyścig" - mówi Lance Stroll.

Dla Sergeya Sirotkina będzie to pierwsza w historii wizyta na torze Gillesa Villeneuva.

"Nigdy nie jeździłem w Montrealu i nie mogę się tego doczekać. To bardzo podchwytliwy i oldschoolowy tor i już wiem, że będzie mi się bardzo podobał. Jest tu miks skomplikowanych szykan i stref dohamowania bez miejsca na błąd więc wszystko, co lubię. Czekam na Kanadę, to będzie dobry wyścig - powiedział Sergey Sirotkin.


Harmonogram weekendu


Godziny czasu polskiego:

Czwartek, 7 czerwca
godz. 17:00 - Konferencja prasowa (Bottas, Stroll, Vandoorne, Verstappen)

Piątek, 8 czerwca
godz. 14:55 - Trening Ferrari Challenge
godz. 16:00 - Pierwszy trening Formuły 1
godz. 17:55 - Trening Porsche GT3 Cup Challenge
godz. 18:00 - Konferencja prasowa (Fernley, Steiner, Williams)
godz. 20:00 - Drugi trening Formuły 1
godz. 21:55 - Trening Formula Tour 1600
godz. 22:50 - Drugi trening Ferrari Challenge
godz. 23:35 - Kwalifikacje Porsche GT3 Cup Challenge

Sobota, 9 czerwca
godz. 13:30 - Kwalifikacje Formula Tour 1600
godz. 17:00 - Trzeci trening Formuły 1
godz. 18:20 - Kwalifikacje Ferrari Challenge
godz. 20:00 - Kwalifikacje Formuły 1
godz. 21:35 - Pierwszy wyścig Ferrari Challenge
godz. 22:35 - Pierwszy wyścig Porsche GT3 Cup
godz. 23:40 - Pierwszy wyścig Formula Tour 1600

Niedziela, 10 czerwca
godz. 15:05 - Drugi wyścig Formula Tour 1600
godz. 16:05 - Drugi wyścig Porsche GT3 Cup
godz. 17:05 - Drugi wyścig Ferrari Challenge
godz. 18:30 - Parada kierowców F1
godz. 20:10 - Wyścig Formuły 1

Relacje telewizyjne



O torze


Tor Gillesa Villeneuva liczy sobie 4361 metrów i prawie 25% z tego dystansu stanowi najdłuższa prosta, licząca 1064 metry. Maksymalna prędkość osiągana na jej końcu to 317,7 km, a średnia prędkość całego okrążenia to 204,6 km. Rekordzistą obiektu jest Rubens Barrichello, który w 2004 roku przejechał swoim Ferrari w 1:13.622. Jest to oczywiście czas uzyskany w wyścigu. W ubiegłorocznych kwalifikacjach jednak Lewis Hamilton uzyskał 1:11.459. Obiekt wymaga średniego poziomu przyczepności aerodynamicznej i chłodzenia. Zużycie paliwa wynosi 1,453 kg na okrążenie, a z gazem w podłodze kierowcy jadą przez 72,9% dystansu jednego kółka.

Kierowcy przejadą 70 okrążeń, łącznie liczących 305,270 km.


Pogoda


Prognozy pogody mocno zmieniają się przed weekendem. Nie będzie gorąco i temperatury będą osiągały maksymalnie 23 stopnie Celsjusza. Póki co zapowiada się bezdeszczowy weekend, jednak jeszcze wczoraj prognozy pokazywały opady w niedzielę.

Opony


Ponownie ekipy zdecydowały się na dość różne strategie dotyczące opon na Grand Prix Kanady. Poniżej pełne zestawienie:

Wyniki Roberta


Pełne podsumowanie startów Roberta Kubicy w Grand Prix Kanady zobaczycie TUTAJ. Wspomnienia Roberta na temat wyścigów w 2007 i 2008 roku znajdziecie TUTAJ.

Wyniki Williamsa


Kierowcy Williamsa wygrywali w Kanadzie siedmiokrotnie (Alan Jones - 1979 i 1980, Nigel Mansell - 1986, Thierry Boutsen - 1989, Alain Prost - 1993, Damon Hill - 1996 i Ralf Schumacher - 2001). W ostatnich 10 latach zawodnikom Williamsa udało się trzykrotnie zająć trzecie miejsce w Grand Prix Kanady. Od 2014 roku ekipa ta nieprzerwanie zdobywa tu punkty. Oto zestawienie ostatnich wyników zespołu z Grove:
2017 - 9. Lance Stroll, DNF Felipe Massa
2016 - 3. Valtteri Bottas, DNF Felipe Massa
2015 - 3. Valtteri Bottas, 6. Felipe Massa
2014 - 7. Valtteri Bottas, 12. Felipe Massa
2013 - 14. Valtteri Bottas, 16. Pastor Maldonado
2012 - 13. Pastor Maldonado, 17. Bruno Senna
2011 - 9. Rubens Barichello, DNF Pastor Maldonado
2010 - 13. Nico Hulkenberg, 14. Rubens Barichello (7. Robert Kubica)
2008 - 10. Nico Rosberg, DNF Kazuki Nakajima (1. Robert Kubica)
2007 - 3. Alexander Wurz, 10. Nico Rosberg (Robert Kubica DNF)

Aktualizacja


Robert Kubica już w ogniu pytań dziennikarzy.

Brak komentarzy: