tag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post5639926797871913510..comments2023-09-26T12:36:42.908+02:00Comments on Powrót Roberta Kubicy do F1, wyniki ze startów, wypowiedzi, relacje: Pierwsze szczegóły Rajdu Polski 2015! [Aktualizacja - Toyota potwierdza]Mateusz Cieślickihttp://www.blogger.com/profile/05252459784661649088noreply@blogger.comBlogger35125tag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-34950658875250369752015-02-16T17:13:08.772+01:002015-02-16T17:13:08.772+01:00Z tego co mi się zdaje to na Rajdzie Polski latało...Z tego co mi się zdaje to na Rajdzie Polski latało 3 helikoptery i też potrzebowali wozu transmisyjnego. Wydaje się, że taniej jest puścić 3-4 drony bo koszty używania mniejsze. Co do reszty to też trzeba wóz transmisyjny itp. Wiadomo do tych dronów trzeba dobrych operatorów ale taki dron może wlecieć do lasu, a helikopter tylko nad lasem lata. <br /><br />Relacja na żywo przez cały dzień w kanale internetowym chyba to realizacji i nie m tu mega kosztów z tego 1-2h relacja w tv tradycyjnej i wszystko by wyglądało lepiej.<br /><br />Powinni zaryzykować i podjąć próbę takiego rozwiązania na 2-3 sezony i zobaczyliby czy się sprawdzi.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-82447654783451414782015-01-30T15:43:37.505+01:002015-01-30T15:43:37.505+01:00no wszystko fajnie.
Zmienione trasy w 90% ale gdzi...no wszystko fajnie.<br />Zmienione trasy w 90% ale gdzie tym razem, zamiast Gołdapi to Białystok czy Biskupiec a może Suwałki?<br />Zna ktoś więcej detali?<br />pozdroAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-21339661094103070962015-01-30T15:42:01.395+01:002015-01-30T15:42:01.395+01:00Wiem, że to było na żywo z helikopterem itp, ale t...Wiem, że to było na żywo z helikopterem itp, ale to właśnie jest drogie, drony wymagają operatorów, przesyłu danych, wozu transmisyjnego z całą ekipą - to już jest mega drogie i tak są realizowane po kilka odcinków na rajd i niech tak zostanie z jakiś jeszcze uatrakcyjnieniem, lepszym widokiem onboardów (mi ten nowy też się nie podoba).<br />Ale ja mówię o systemie, w którym po każdym OESie telemetria z samochodu jest wrzucana na serwer, który automatycznie generuje wirtualny przejazd.<br />Jakiś producent gier komputerowych mógłby wejść w kooperacje z WRC, aktualizować OEsy dostępne w grze, aby się pokrywały z realnymi (przy współczesnej technice skanowania 3D, jest to możliwe i coraz tańsze/szybsze/lepsze) i parę minut po zakończeniu odcinka, moglibyśmy sobie w takiej grze odtworzyć przejazd, ba, nawet spróbować samemu dotrzymać tempa puszczając Ogiera jako "ghosta" :). <br />Myślę, że akurat w rajdach to "live" nie jest takie ważne, ja bym widział relacje z każdego dnia mniej więcej tak: ostatni OS ustawiany w porze dogodnej do oglądania (jeśli w dni robocze to odpowienio później) i ten OS pokazywany jest na żywo (powiedzmy 30-40 min, powinno się zmieścić 10-15 załóg), ale wcześniej godzinna relacja z poprzednich OS'ow, zrobiona jako mix-analiza, ze zdjęć z ciekawszych fragmentów i wirtualnych przejazdów.<br />w ten sposób dostajemy paczkę 1.5-2 godzin, materiału, od którego nie można się oderwać, bo może być jeszcze uzupełniony przez wywiady i komentarze nagrane w czasie serwisu, po pierwszej pętli danego dnia.<br />Pokazywanie przejazdów solo, onboardów z kawałkiem maski i drogi (bez zawodników) itp, rzeczywiście może usypiać tak jak polsatowskie relacje z F1, ale jak ktoś widział jak to robią w BBC/Sky Sports to wie jaka jest różnica - ekipa porusza się swobodnie po padoku, komentatorami i prowadzącymi są Jordan i Coulthard, którzy oprócz zaplanowanych wywiadów mogą zaczepić każdego i zamienić parę słów... a u nas co - komentarz na podstawie monitora z przekazem i live timingu - tyle to sam sobie moge komentować, nazwiska narzeczonych kierowców nie są mi potrzebne ;)Gregorhttps://www.blogger.com/profile/02659552422184257800noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-24192993302271614812015-01-30T14:32:38.944+01:002015-01-30T14:32:38.944+01:00Grzegorz Herda
Tak, ale to było zrobione na żywo, ...Grzegorz Herda<br />Tak, ale to było zrobione na żywo, a przez to jest jeszcze ciekawsze. Były ujęcia z samochodów kierowców. Widziałem jeden helikopter z kamerą. Koszt użycia helikoptera jest dość wysoki, może 4-5 dronów z kamerami GoPro by się lepiej i taniej sprawdziło. W Polsce już sporo ekip filmowych korzysta z nich (również amatorskich), nasi studenci z powodzeniem budują własne drony. Problemem mógłby być wiatr, jednak takie drony można by ustawić w kilku miejscach, a operator przełączałby tylko widok z różnych kamer.<br />Dobrze by było zrobić relacje całodniowe live, no ale pomarzyć zawsze można :DAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/02302867602809940786noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-90267877166431300872015-01-30T13:43:57.461+01:002015-01-30T13:43:57.461+01:00Ten komentarz został usunięty przez autora.Gregorhttps://www.blogger.com/profile/02659552422184257800noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-18134298631800619832015-01-30T13:43:33.045+01:002015-01-30T13:43:33.045+01:00możliwości techniczne atrakcyjnego pokazywania raj...możliwości techniczne atrakcyjnego pokazywania rajdów są ogromne, tylko trzeba chcieć i mieć wyobraźnię, a rozwiązania są gotowe:<br />https://www.youtube.com/watch?v=Lco8e1x0uqw<br /><br />Dla mnie prezentacja np. pierwszej szóstki w wirtualnej formie ze startu wspólnego jest fascynująca, widać wtedy kto jest szybszy na prostych, a kto przenosi prędkość w zakrętach itp, bardzo mało jest analiz - kto jak pokonuje nawroty, szybkie partie itp, wiedza o kierowcach i samochodach jest bardzo ogólna, ten jest szybki na szutrach, a tamten na asfalcie, a można by wiedzieć więcej, kto perfekcyjnie robi nawroty, czy jakiś zakręt szybciej jest pokonać bokiem czy "na wyścigowo", itp itd, <br />W telemetriach jest dokładny zapis przejechanej trasy, nawet bez kamer i ekip telewizyjnych w godzinę po zakończeniu OSu można by mieć super ciekawą wirtualną relację i to relatywnie tanim kosztem.Gregorhttps://www.blogger.com/profile/02659552422184257800noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-81157893170326152522015-01-30T13:31:43.457+01:002015-01-30T13:31:43.457+01:00@ 10:50
Ta strefa jest to droga dojazdowa do stan...@ 10:50<br /><br />Ta strefa jest to droga dojazdowa do stanowisk - standard na wszystkich rajdach. Dlatego też nie może być zapełniona i dostęp jest ściśle limitowany.<br /><br />Co do tematu, to Rajd Polski to już klasyk. Atmosfera w Mikołajkach i okolicy to prawdziwe rajdowe święto. Epickie tereny, świetne OeSy i przy odrobinie chęci i dobrym pilocie łatwość przemieszczania się między nimi.<br /><br />Nocleg już zarezerwowany :)<br /><br />Pozdrawiam <br />OZi<br /><br />PS.<br />kilka fotek z minionego roku ;)<br /><br />https://oziphoto.wordpress.com/2014/07/07/wrc-71th-rally-poland-26-29-06-2014/OZihttp://oziphoto.wordpress.com/noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-81021129406373694862015-01-30T13:27:15.608+01:002015-01-30T13:27:15.608+01:00@karol 30 stycznia 2015 10:36
Fakt - logistycznie...@karol 30 stycznia 2015 10:36<br /><br />Fakt - logistycznie trudno jest live z rajdu zrobic, ale z drugiej strony francja robi calodzienne transmisje.<br /><br />Wiec da sie. Onboardy, kilkanascie heli, kilkadziesiat kamer stacjonarnych no i wszedobylskie drony.<br /><br />Byloby calkiem spoko :)<br /><br />Pamietam komunikaty czy jakies rozmowy ze FIA chce w ciagu 3 lat zrobic rajdy na zywo. Na razie minal rok. Francja wyszla dobrze ;)Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/11846068008869282365noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-75455144645787988482015-01-30T12:45:51.310+01:002015-01-30T12:45:51.310+01:00@Krzysztof Stambrowski
Do tej strefy nie ma dost...@Krzysztof Stambrowski<br /><br />Do tej strefy nie ma dostepu kupujac nawet najdrozszy bilet. Tylko dla wybranych...podobnie nie ma mozliwosci zakupu kurtek lotosuAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-48631936887230023462015-01-30T12:44:56.189+01:002015-01-30T12:44:56.189+01:00Hi, hi, hi, na onecie po tygodniu zauważyli "...Hi, hi, hi, na onecie po tygodniu zauważyli "gwałtowną reakcję fanów" Roberta. Refleks godny odnotowania.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-75137700323442320462015-01-30T11:48:29.919+01:002015-01-30T11:48:29.919+01:00Krzysztof-takze prawdopodobnie park serwisowy i ar...Krzysztof-takze prawdopodobnie park serwisowy i arene odpuszcze sobie,jezeli chodzi o oesy tak jak mowisz ochrona wporzadku moze dlatego ze na pola i laki nie jezdza te wszystkie Gwiazdy....pozdrawiam...Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/18202258036891409061noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-66692966599051414762015-01-30T11:19:07.709+01:002015-01-30T11:19:07.709+01:00anonimowy z 30 stycznia 2015 10:50..
ta strefa VIP...anonimowy z 30 stycznia 2015 10:50..<br />ta strefa VIP nie jest zapełniona nawet w 1/5 z prostej przyczyny - ceny z dostępem do tej strefy na zeszłoroczny rajd WRC były kosmiczne.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/18128705509953111346noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-20415095979641539782015-01-30T11:16:23.620+01:002015-01-30T11:16:23.620+01:00Marcin W..,
jeżeli chodzi o stadion i serwis to mu...Marcin W..,<br />jeżeli chodzi o stadion i serwis to muszę się z tobą w 100 % zgodzić, dlatego już w zeszłym sezonie odpuściłem sobie arenę w Mikołajkach i nie żałuję bo w tym czasie byłem w drodze na konkretne oesy. Widok w parku serwisowym zza barierek to też porażka bo się ogląda plecy vipowców. Ochrona na oesach - z nimi problemu nie miałem, może dlatego że z tych miejsc gdzie oglądałem było bardzo mało sejfciarzy a ci co byli byli w porządku.<br />pozdrawiamAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/18128705509953111346noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-84551433488974960582015-01-30T10:50:53.759+01:002015-01-30T10:50:53.759+01:00dla mnie największym nieporozumieniem, a wręcz cha...dla mnie największym nieporozumieniem, a wręcz chamstwem, jest izolowanie prawdziwych kibiców od stanowisk serwisowych jakimś dziwadłem zwanym "strefą VIP". Nosz ku...wa, tak to tylko w Polsce. Owa strefa często nie jest zapełniona nawet w 1/5, a ludzie za ogrodzeniem cisną się jak kury w kurniku. Strefa stworzona chyba tylko dla wyżelowanych lanserów-pedałów i laleczek z pudelkami na rękach pomykających w szpilkach po błocie (vide 2013). Obrzydlistwo i upodlenie organizatora...Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-19509306488121809242015-01-30T10:36:51.389+01:002015-01-30T10:36:51.389+01:00Niestety, rajdy są trudne organizacyjnie dla TV i ...Niestety, rajdy są trudne organizacyjnie dla TV i nie oferują takiego zwrotu jak siatkówka czy piłka kopana. Może jak KUB zacznie wygrywać i zrobi się prawdziwa Kubicomania, to wtedy będzie z Polsi płynąć większa inicjatywa i pieniądze. Karol Moździerzhttps://www.blogger.com/profile/00005593023112374084noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-62263438506927802852015-01-30T10:24:40.972+01:002015-01-30T10:24:40.972+01:00Może my Polacy spróbujemy zrobić kiedyś własną rel...Może my Polacy spróbujemy zrobić kiedyś własną relację z rajdu Polski. Konkurencyjną dla WRC z pełnym rozmachem. Dlaczego nie mielibyśmy wieść prym, podnosić atrakcyjność sportu? W siatkówce zrobiliśmy podobnie: Kamery ustawione w wielu różnych zakamarkach hali, wprowadzenie wideo weryfikacji- to wszystko zasługa naszego kraju (my eksperymentowaliśmy, teraz inni naśladują).Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/02302867602809940786noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-48283081821095075292015-01-30T10:05:01.861+01:002015-01-30T10:05:01.861+01:001228 kilometrów to łączna trasa rajdu - oesy + doj...1228 kilometrów to łączna trasa rajdu - oesy + dojazdówki.<br /><br />Co do Rajdu Polski - debilnie jest zrobione to z tymi parkingami o 3km oddalonymi od oesu. Nikomu by nie zaszkodziło stanie bliżej, a tak to jest zrobione dla niby VIP Gold 3km miejsca. Mogliby zrobić tak, że powiedzmy 200 czy 300 metrów dla VIP gold, a dalej dla normalnych i wszyscy byliby zadowoleni. Goldy by mieli swoje wyróżnienie, a normalni ludzie nie dymaliby jak kretyni po 3km.<br /><br />Ogólnie rajd jest całkiem spoko, choć zdecydowanie wszystko na głowe bije Finlandia.<br /><br />Co do relacji - irytujące jest to, że nie ma już ujęć onboardowych z klatki zza załogi, tylko te ze słupka. Ani to nie oddaje prędkości, ani nie widać jak pracuje załoga. Najlepszze czasy były na początku poprzedniej dekady, kiedy tym rządził Richards. Tylko rozmach w porównaniu z dzisiejszą produkcją był nieporównywalnie większy. Helikopter podlatywał na oes tylko po to, żeby zabrać taśmę od gościa stojącego na odcinku. Dziś nie ma czegoś takiego - kamerzyści ustawiają się 300-400 metrów od miejsca, gdzie się da dojechać i tyle. Dawniej bywało tak, że dla dobrego ujęcia ekipa stała cały dzień w miejscu, gdzie ich dostarczył helikopter.<br /><br />Cóż - odkąd rajdy się stały zupełnie przewidywalne, mniej ludzi chciało je oglądąć. Poza tym odpadł element informacyjny - dziś każdy zna wyniki przed relacją wieczorem, każdy mógł widzieć filmiki w internecie i onboardy. Dla wielu ludzi 15 lat temu relacja w Eurosporcie o 22:30 była podstawowym źródłem informacji o rajdzie.<br /><br />Cóż, o ile poziom relacji meczów, czy innych stadionowych imprez się podniósł, o tyle rajdy znacznie zwinęły skrzydła względem tego, co było choćby 11-12 lat temu. Przykre to, ale prawdziwe.Karol Moździerzhttps://www.blogger.com/profile/00005593023112374084noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-9839530983467619402015-01-30T09:17:22.484+01:002015-01-30T09:17:22.484+01:00Prosze o wytlumaczenie tych 1228 kilometrow w arty...Prosze o wytlumaczenie tych 1228 kilometrow w artykule. Czego one sie dotycza? Z gory dziekuje.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-52943676501993265362015-01-30T09:11:53.864+01:002015-01-30T09:11:53.864+01:00Ja też zdecydowanie odradzam tor w Mikołajkach. No...Ja też zdecydowanie odradzam tor w Mikołajkach. No chyba, że wejście na trybuny. To ma sens. A płacić dodatkową 100 za to, że można wejść na pole z którego nic nie widać mija się z celem. Podczas super oesu w Mikołajkach polecam wszystkim słuchać radia rajdowego i wypoczywać (najlepiej przy piwku i grillu)Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/17981162585032667451noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-68139103639880151152015-01-30T09:10:43.460+01:002015-01-30T09:10:43.460+01:00Oesy byly ok.glownie chodzi o park serwisowy i sta...Oesy byly ok.glownie chodzi o park serwisowy i stadion no i panowie z ochrony tutaj nie tam nie....Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/18202258036891409061noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-37416350560614896522015-01-30T09:06:26.581+01:002015-01-30T09:06:26.581+01:00Krzysztofie-nie zniechecam tylko pisze jak bylo,mo...Krzysztofie-nie zniechecam tylko pisze jak bylo,mozliwe ze przez te 5 dni znajdywalem sie w nieodpowiednim miejscu...w tym roku tez sie tam pojawie i zobaczymy....pozdrawiamAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/18202258036891409061noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-56980498550149287692015-01-30T08:45:50.179+01:002015-01-30T08:45:50.179+01:00marcin wawrzyszyn....nie zniechęcaj ludzi :). Ja b...marcin wawrzyszyn....nie zniechęcaj ludzi :). Ja byłem rok temu jak i dwa lata temu. W zeszłym roku bez problemu spotkaliśmy Roberta na dojazdówce (taki był plan między innymi na tren rajd). Pogadał chwilę, podpisał flagę i pojechał. Emocji co nie miara. Nie wspomnę o spotkaniach w 4 oczy z Latvalą, Mikelsenem, Hirvonenem, Meek i innymi. Wszyscy chętnie zamienili dwa słowa i podpisali flagę. Bilety mieliśmy za 200 zł bo na tor w Mikołajakch moim zdaniem szkoda dodatkowej 100. Także, jak ktoś chce to bez problemu spełnia marzenia !Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/18128705509953111346noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-70150232243744178982015-01-30T08:11:44.659+01:002015-01-30T08:11:44.659+01:00To prawda o czym piszecie że relacje są kiepskie, ...To prawda o czym piszecie że relacje są kiepskie, pamiętam jak dawno temu na eurosporcie były nawet animacje porównawcze kilku kierowcow a poziom ujęć był nieporównywalny. Ja uważam że osobowki są na asfalt, terenówki na resztę. Wydaje mi sie też ze taka przewaga szutrow to domena wrc, niższe klasy i rajdy lokalne chyba mają ten stosunek trochę inny ? Tlołanoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-86811659876949657132015-01-30T02:55:51.899+01:002015-01-30T02:55:51.899+01:00Czy odcinki asfaltowe są lepsze? Kwestia gustu. Je...Czy odcinki asfaltowe są lepsze? Kwestia gustu. Jedno jest pewne. Nie potrafią robić relacji z rajdów. Nuda. Jakieś ujęcia z helikopterów, potwory powoli podjeżdżające na metę lub jadące 180km/h po prostej. Można inaczej? A stare relacje Eurosportu! A youtube! Jedna z ostatnich kompilacji jest zajeb... ale Oni kochają rajdy i wiedzą gdzie stać. <br />TomekAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1954340993556197924.post-6200129830695571202015-01-30T02:47:29.088+01:002015-01-30T02:47:29.088+01:00Czy asfalty są ciekawsze? Kto co lubi. Ale jedno j...Czy asfalty są ciekawsze? Kto co lubi. Ale jedno jest pewne. Nie umieją pokazywać rajdów. Stoją w słabych miejscach. Albo ujęcia z helikoptera:( Fascynujące:( Gdybym nie był na rajdzie to po obejrzeniu relacji zrobił bym to co mówił Robert - zasnął. Czy można lepiej? Obejrzyjcie choćby stare relacje Eurosportu lub filmiki youtube. Ostatnia kompilacja filmików jest super. Ale trzeba wiedzieć gdzie stać i mieć więcej niż trzy kamery:( Anonymousnoreply@blogger.com