Strona główna Kalendarz Motorsportu O Robercie Kubicy Filmy Kontakt English version

poniedziałek, 6 lutego 2017

Kubica: 3 lata temu Mercedes zaoferował mi test w aucie F1, dziś bym skorzystał

fot. Martin Prokop Official
Robert Kubica - w sześć lat po wypadku w Ronde di Andora - czuje się już gotów do testu w samochodzie F1. "Dziś bym już nie odmówił" - powiedział Polak, który trzy lata temu odrzucił ofertę Mercedesa na pokonanie kilometrów testowych w aucie F1.

"Trzy lata temu Mercedes dał mi szansę testowania samochodu F1, ale wówczas nie miałem pewności, że zrobię to dobrze. Wiem, że niektóre szanse w życiu zdarzają się tylko raz, ale ja zawsze chciałem być pewien mojego stanu i tego, co robię. Jeżeli nie jestem czegoś pewien, to zawsze mówię sobie - zapomnij o tym. Moja kondycja fizyczna nie jest czymś powszechnym, tylko kilka osób doświadczyło tego co jak, a każda reaguje w inny sposób, bo bardzo osobista rzecz" - powiedział Kubica w wywiadzie dla portalu motorsport.com.




Dziś decyzja Roberta w sprawie testu w F1 byłaby już inna: "Tak, dziś chciałbym spróbować jazdy w samochodzie Formuły 1. Minęło trochę czasu odkąd jeździłem takim więc musiałbym sprawdzić samego siebie, ale myślę, że mógłbym zrobić to dobrze. Chciałbym znów poczuć Formuły 1. Probowałem jazdy w wielu symulatorach i jestem pewien, że mógłbym jeździć na 80% torów, ale nie na wszystkich. Chcę również podkreślić, że sesja testowa to co innego, a weekend wyścigowy to zupełnie inna rzecz. W moich ostatnich trzech sezonach w Formule 1 byłem w stanie osiągnąć bardzo wysoki poziom i myślę, że teraz trochę mi do niego brakuje. Myślę, że w 2010 roku w Renault nie popełniłem żadnego błędu i to jest poziom, na który trzeba pracować latami. W rajdach brakowało mi tego aspektu. Trzeba czasu by się świetnie przygotować - ja chciałem wszystko zrobić za szybko" - powiedział Robert.

Źródło: motorsport.com

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

Brak komentarzy: