Strona główna Informacje z WRC O Robercie Kubicy Klasyfikacje Kontakt English version

środa, 11 stycznia 2017

Robert Kubica w 24H Dubai - czwartek (relacja live - LIVE STREAM)

fot. Forch Racing powered by Olimp
Po wczorajszym świetnym treningu, w którym Robert Kubica wykręcił najlepszy czas, dziś pora na prawdziwe emocje. Przed nami kolejne treningi, ale przede wszystkim kwalifikacje. Jak spisze się w nich zespół Roberta? Zapraszamy na relację z wydarzeń w Dubaju z live timingiem i wszystkimi informacjami.








Robert po treningu


"Za nami dziewięćdziesiąt minut pierwszego treningu, w którym jeździliśmy we czterech. Już na początku sesji pojawiła się czerwona flaga na około 20 minut, co pokrzyżowało nam trochę plany.
Na początku sesji sprawdzaliśmy balans auta, który w porównaniu z Barceloną okazał się pozytywnym zaskoczeniem. Ja starałem się poznać tor, a przyspieszona nauka zajęła mi osiem kółek, po których przekazałem samochód kolegom z zespołu. Jutro czekają nas treningi i czasówka, a wieczorem trening przy sztucznym świetle. Na torze panuje wielki ruch, dlatego przejechanie czystego kółka, bez konieczności wyprzedzania innych aut, niemal graniczy z cudem. Stąd od samych czasów okrążeń ważniejsza będzie umiejętność jazdy w tłoku. Jutro z pewnością będzie okazja, aby to potrenować!" - napisał Robert po wczorajszym treningu.

Przypomnijmy wyniki treningu:


Harmonogram na dziś


Czwartek, 12 stycznia
09:15 - Trening klas D1, A2, A3, CUP1, TCR i SP3-GT4 (30 minut)
10:00 - Trening klas A6 SPX, SP2, 911 i 997 (30 minut)
10:30 - Trening dla wszystkich (115 minut)
13:30 - Kwalifikacje klas D1, A2, A3, CUP1, TCR i SP3-GT4 (30 minut)
14:15 - Kwalifikacje klas A6 SPX, SP2, 911 i 997 (30 minut)
15:00 - Nocny trening (120 minut)

Piątek, 13 stycznia
7:00 - Warm - Up
11:00 - Start wyścigu

Zespół Kubicy


Robert Kubica wystartuje w barwach ekipy Forch Racing powered by Olimp. Wspólnie z nim jechać będą:

Robert Lukas, znany z Porsche SuperCup, w którym startuje od 6 sezonów. W 2015 roku przejechał on 24H Dubai i zajął 5. miejsce.

Marcin Jedliński - również znany kierowca Porsche, wicemistrz Polski Porsche Platinum GT3 Cup CCE

Wolf Henzler - fabryczny kierowca Porsche, zwycięzca 24h Le Mans w klasie GT2 w 2010 roku w Porsche 997 GT3-RSR

Santiago Creel - występujący w Platinum GT3 Cup CCE

Rywale


Tych 5 kierowców będzie ścigało się w klasie A6-Am czyli najszybszymi autami, ale z "amatorami" czyli mniej utytułowanymi kierowcami. W klasie tej wystartuje 11 ekip, a łącznie w autami klasy A6 pojedzie 25 ekip.

Zobaczymy wśród nich wielu znanych zawodników, m.in. Brendona Hartleya, Robina Frijnsa i Jeana - Erica Vergne, którzy mają za sobą przeszłosć w Formule 1 czy znanych z wyścigów Porsche Jeroena Bleekemolena, Svena Mullera, Mathieu Jamineta czy Matteo Cairoliego.

Łącznie na starcie stanie około 100 załóg.

Polacy


W Dubaju zobaczymy łącznie czwórkę Polaków. W tej samej klasie pojedzie Michał Broniszewski (Black Falcon), w klasie 991 zaprezentuje się Igor Waliłko (Olim Pracing by Lukas Motorsport) oraz Gosia Rdest (Zest Racecar Engineering w klasie TCR).

Relacja


Sesje 24H Dubai będą streamowane przez internet, dostępny będzie również live timing, a wszystko pojawi się na blogu podczas relacji.

O Samochodzie


Obszerną informację o aucie Roberta zamieścił wczoraj jego zespół: Ekipa Forch Racing powered by OLIMP wystartuje w 24-godzinnym wyścigu w Dubaju jednym z najszybszych wariantów legendarnej 911-stki. Jej ostatnia generacja homologowana w klasie GT3 należy do najnowszych samochodów wyścigowych na świecie. Za kierownicą pierwszego w Polsce Porsche 911 GT3 R zasiądą: Robert Kubica, Robert Lukas, Marcin Jedliński, Wolf Henzler i Santiago Creel!

Auto co prawda bazuje na modelu drogowym, jednak jego bezkompromisowe modyfikacje wyścigowe sprawiają, że dysponuje on znacznie lepszymi osiągami. Sercem 911 GT3 R jest nowatorski, 6-cylindrowy silnik typu bokser o pojemności 4 litrów, który dysponuje mocą 500 koni mechanicznych. Bezpośredni wtrysk benzyny, osiągający ciśnienie do 200 barów i technologia zmiennych faz rozrządu zapewniają wysoką wydajność.

Co więcej, wolnossące jednostki wyróżniają się większą spontanicznością i szerszym zakresem użytecznych obrotów. Samochód posiada także bardzo wydajną aerodynamikę, która wręcz przykleja go do asfaltu w nawet najtrudniejszych zakrętach. Odpowiedni balans aerodynamiczny zapewnia tylne skrzydło o szerokości 2 metrów i głębokości 40 cm, które zostało wykonane z włókna węglowego – podobnie zresztą jak dach, przednia pokrywa i owiewka, nadkola, drzwi, partie tylnej części nadwozia oraz tylna pokrywa.

Marcin Jedliński startujący w 24H Dubai, o Porsche 911 GT3 R:

- Pomysł kupienia tego samochodu zrodził się pod koniec ubiegłego roku. Chcieliśmy spróbować czegoś szybszego i nowego, a kilka lat spędzonych w pucharze Porsche sprawiło, że chcieliśmy pozostać wierni niemieckiemu producentowi, decydując się na kolejny krok. Zainteresowanie tym autem było bardzo duże, a Porsche Motorsport wyprodukowało dopiero około 20 sztuk tego modelu, więc musieliśmy się bardzo postarać. 911 GT3 R w porównaniu do 911 GT3 Cup jest dużo szybsze, zwłaszcza w zakrętach. Auto jest stabilne, ale zarazem bardzo wymagające, co czuć przy inicjowaniu kolejnych zakrętów. Jeśli wcześniej nie jeździło się autami z dużym dociskiem, trzeba dobrze wyczuć punkty hamowania i odpowiednio korzystać z dobrodziejstw układu hamulcowego."

O torze


Dubai Autodrome to obiekt, na którym Robert Kubica nie miał jeszcze okazji startować. Liczy on sobie 5,39 kilometra i powstał w 2004 roku. Jego rekordzistą jest Kamui Kobayashi, który wykręcił 1:41.220 podczas wyścigów Azjatyckiej serii GP2. Wyścig 24H Dubai to chyba największa impreza, jaka odbywa się na tym torze co roku.

O 24H Series


Wyścig będzie odbywał się w ramach 24H Series, w którym Robert Kubica startował już w ubiegłym roku wraz z Martinem Prokopem. Jechali wówczas 12H Mugello.

Tym Roberta czeka 24-godzinna rywalizacja podczas której będzie mógł przejeżdżać maksymalnie 2-godzinne stinty, po których będzie musiał odpoczywać (czas odpoczynku wynosi 50% czasu jazdy w stincie - maksymalnie 1 godzina odpoczynku). Start wyścigu jest lotny, a podczas rywalizacji zamiast samochodu bezpieczeństwa używany jest CODE-60 czyli ograniczenie prędkości aut do 60 km/h.

Kwalifikacje to przejazd jednego kierowcy zespołu.

Pogoda


Dopisze! Poniżej prognoza na najbliższe dni.



Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

Brak komentarzy: