Strona główna Informacje z WRC O Robercie Kubicy Klasyfikacje Kontakt English version

sobota, 24 września 2016

Kubica: Mam dwie opcje, ale na 90% wrócę na tor

Zagraniczne media poświęcają sporo miejsca występowi Roberta Kubicy na torze Spa. Serwis dailysportscar.com przeprowadził nawet wywiad z Polakiem na torze Spa, w którym zdradza on nieco więcej na temat swojej przyszłości.

"Mam dwie różne opcje na przyszły sezon, ale mogę powiedzieć, że jest 90% szans, że wrócę na tor w przyszłym roku. Nie mogę o tym powiedzieć nic więcej teraz. Na pewno, chciałbym kontynuować karierę w rajdach, ale nie chcę rywalizować z zespołami fabrycznymi" - powiedział Robert dziennikarzom dailysportscar.com.

Kubica ponownie podkreślił, że jego nadgarstek nie ma wystarczającej rotacji, więc potrzebuje więcej miejsca aby kompensować to ruchami ramienia. Są tory, na których nie miałby problemu.

"Na Mugello przejechałem 2-godzinny stint w samochodzie GT3 bez żadnych problemów" - powiedział Polak.



A co z wyścigami długodystansowymi?

"Le Mans jest na pewno wisienką na torcie motorsportu. Oglądam teraz wyścigi endurance, ale szczerze mówiąc nigdy nie myślałem że tak będzie, ale zainteresowanie nimi wzrosło, szczególnie w tym roku. Rywalizacja wydaje się bardzo zacięta i jest chyba więcej ścigania niż w F1. Jeżdżenie tymi autami wymaga innych umiejętności, ale jestem pewien, że można się ich nauczyć całkiem szybko. Dziwnie jest się jednak dzielić samochodem z innymi kierowcami" - dodaje Robert.

Dziennikarze zapytali również Polaka, czy tęskni za F1.

"F1 była dla mnie wszystkim. Mój wypadek zmienił wiele rzeczy fizycznych i psychicznych. To była część mojego życia przez 5 lat. F1 wtedy miała samochody, które kierowca wykorzystywać do limitu. Niezręcznie jest o tym mówić skoro jestem teraz poza F1, ale dziś chodzi w niej o oszczędzanie opon i paliwa. Do tego DRS sprawia, że mamy sztuczne wyprzedzania. Myślę, że kierowcy powinni dostać szansę do zrobienia różnicy. Przyszły rok będzie inny pod względem przepisów. F1 tego nie przyzna, ale obecne przepisy nie są do końca dobre.

O 3. miejscu Kubicy piszą również motorsport.com czy nbcsports.com.

"Robert Kubica zaliczył udany debiut w Renault Sport Trophy na torze Spa w sobotę" - pisze ten drugi portal.

Źródło TUTAJ.

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

Brak komentarzy: