Strona główna Informacje z WRC O Robercie Kubicy Klasyfikacje Kontakt English version

środa, 9 grudnia 2015

Citroen może zablokować transfer Meeke do 18 grudnia

Jak się okazuje, Citroen nie chce rezygnować z usług Krisa Meeke i nadal chce prowadzić rozmowy z kierowcą w sprawie startów po sezonie 2016. 

Transferem Meeke, który miałby rozwijać auto Toyoty, zainteresowany jest Tommi Makinen. Brytyjczyk odwiedził niedawno centrum przygotowań Toyoty w Finlandii i mówi się, że został mu zaproponowany 3-letni kontrakt.

Ostatnie sezony Meeke spędził w Citroenie, gdzie momentami pokazywał ogromną prędkość, ale nie ustrzegł się też błędów. Mimo to Yves Matton podkreśla, że nadal chce współpracować z Krisem, ale czas na podjęcie decyzji co do warunków tej współpracy jest krótki. Ekipa chce bowiem wystartować w Rajdzie Monte Carlo 2016.

"Musimy podjąć decyzję do 18 grudnia, to data zamknięcia listy zgłoszeń na Rajd Monte Carlo. Nadal rozmawiamy z Krisem, ale wolałbym nie prowadzić z nim negocjacji za pomocą mediów. Kris wie, ile jeszcze będzie jeździł, wie, że chce zostać mistrzem świata i decyzja należy do niego. Nie wiem, jaka będzie forma innych zespołów, ale wiem, co my chcemy osiągnąć w 2017 roku" - powiedział dla Autosportu Matton sugerując, że Toyota może nie dać Meeke`owi szybkości, jakiej oczekuje.

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

17 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Jeśli tak jest, to matton troszkę wyjdzie na głupka. Już spisywał wielokrotnie Meeka na straty dawał ostateczne ultimatum. Sugerował zagrożoną posadę itd a tu musi chłop skulić ogon. Cokolwiek wybierze Meeke ta druga opcja przypadnie Robertowi.

Anonimowy pisze...

Matton ostro gra, tak więc jak widac może i dużo przegrac, tak szczerze to nie zazdroszczę go jako szefa nikomu ;] nie wsadzałbym Kubicy do drugiego auta na Monte, Lefebre'a będą ciągnąc za uszy aż się nauczy, ten team tak ma

Anonimowy pisze...

Ojoj nagle Matton się obudził co On myślał że Meeke go na kolanach będzie prosił o parę śmiesznych rajdów w 2016roku?? I bardzo dobrze jakby poszedł do Toyoty najlepiej z RK to by Francuzi zostali w czarnej d... bo oprócz tych dwóch Panów nie widzę na horyzoncie rajdowca z prawdziwego zdarzenia który mógłby wygrywać rajdy a o przelamaniu hegemonii VW nie wspominając...
Colocini

Anonimowy pisze...

BILLIOT Jérémie @planetemarcus:

#WRC Rumours speak about Kubica return with DS3WRC with partial program Wrc 2016

No i robi się miejsce w dobrym samochodzie dla Roberta na 2016.

DSem kilka rajdów (wierzę w dobre wyniki) i otworzy się droga do fabryki na 2017!

Anonimowy pisze...

@13:50
Nie czyjesz kiedy rymujesz?

Paweł B. pisze...

Jeśli nie Kriss to kto ? W drugim DS3 Lefebre ? Słabo widzę ten sezon ?

Anonimowy pisze...

Szkoda, ale to tak wygląda jaby każdy zespół myślał "dobra to najwyżej jak już nie będzie wyjścia to weźmiemy Kubicę"... o ile w ogóle Toyota albo Citroen biorą Go pod uwagę :/

MairW78 pisze...

Zgadzam się w 100% :-)

MairW78 pisze...

To byłaby super opcja

Anonimowy pisze...

Piszcie co chcecie ale ja jestem pewny prywatnego ds'a w prywatnym teamie poszerzonym o mechaników citroena (bezrobotnych w czasie rajdow 2016). Nie wiem czy juz na monte ale cos mi mowi ze tak:)
T VaNaT

Lux Perpetua pisze...

anonimowy 9 grudnia 2015 15:16

Najważniejsze jest, by Kubica miał dobre warunki do jazdy- tak by pokazał na co go stać. Myślę, że po takim udanym sezonie zespoły będą go przedkładać nad innych kierowców.

Macieju91 pisze...

W 2016 Kubica w DS/Citroen z kontraktem na 2017 minimum + Fiesta Roberta w ręce Kajto i mamy 2 Polaków w cyrku WRC (Kajto wybra rajdy z głównym programem nastawionym na WRC2) i Lotos stał by się dobrze znaną i rozpoznawalną marką w WRC tak jak Orlen w Dakarze i rajdach cross country... Poleciałem
BTW Za wyniki w mistrzostwach europy należy się Kajto awans do WRC (lub WRC 2)
Swoją drogą ktoś się orientuje dokładnie w regulaminach technicznych? Czy Fiesta jaką Kajto jeździł w IRC spełnia wymogi WRC2 (pomijam kwestie opon)?

intel pisze...

ktoś pamięta kiedy dokładnie Kubica ogłosił decyzję w sprawie sezonu 2015? to było jakoś dzień przed Wigilią czy wcześniej?

Anonimowy pisze...

W miejsce Meeka każdy może być "topowym kierowcą" pod warunkiem że walizkę z ojro w zębach panu Matonowi przyniesie, niestety talent to drugorzędna sprawa, w interesach brak miejsca na sentymenty, ale też mi się marzy Robert w ds

Anonimowy pisze...

A moim zdaniem Citroen nie potrzebuje paydrivera. Nie ma też co się "obrażać", że wolą Meeke'a. Po prostu nigdy na tym poziomie nie było kierowcy powiedzy "nie w pełni sprawnego". I osobom kierującym zespołami nazwyczajniej się to nie mieści (jeszcze) w głowie, że do walki o mistrzostwo (za jakiś czas) można wystawiać kogoś takiego.

Nie ważne jakim sposobem, czy będzie pierwszym, drugim czy trzecim kierowcą. Ważne, żeby Robet dostał do dyspozycji dobry samochód. O to co dalej się nie bójmy. Padnie kolejna bariera w historii WRC. Psychologiczna bariera, którą jak widać łatwiej pokonać dziennikarzom i obserwatorom niż szefom zespołów.

Kiedyś już pisałem, że to dobrze dla Roberta, że Citroen wycofał się z rywalizacji o mistrzostwo w 2016 roku. I wygląda na to, że sprawy przybierają coraz lepszy obrót dla Roberta i jego kibiców.

Dość nieoczekiwanie się to wszystko układa i jak dla mnie to znak, że nadszedł właściwy moment. Raz pod wozem, raz na wozie. I tym razem solidnym wozie.

MF

Anonimowy pisze...

A ja uważam że info o Robercie padło specjalnie żeby ponaciskac Meeke'a i żadnych rozmów nie ma :)

Anonimowy pisze...

A ja myślę, że skład Citroen'a będzie takim samym zaskoczeniem jak fakt zatrudnienia Erica Camilli przez M-Sport. Zatrudnią kierowcę, którego tu nawet nie wymieniono.