Strona główna Informacje z WRC O Robercie Kubicy Klasyfikacje Kontakt English version

środa, 4 listopada 2015

Tak wygląda testowy model Toyoty

Kilka dni temu na Tokyo Motor Show Toyota zaprezentowała testowy model Yaris WRC, która ma zadebiutować w 2017 roku. Mamy świeżutkie zdjęcia tego samochodu, przesłane nam przez Jacka. Zobaczcie je!


Prace nad nową Toyotą trwają, a prowadzi je przede wszystkim Tommi Makinen. Nowe auto testują Sebastian Lindholm i Stephane Sarrazin, a kierowcami rozwojowymi zespołu są Eric Camili i Teemu Suninen.











Oto filmy z testów:


Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

17 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Toyota robi wszystko żeby zniechęcić potencjalnego kupującego prezetujac ładnego skądinąd yarisa w setupie na szuter, to samo z GT86 w wersji WRC, debile, sorry za słownictwo ale no po prostu wpakowac tyle chajsu w auto i tak benzadziejnie prowadzic marketing to trzeba miec talent

Anonimowy pisze...

Barwy jak marzenie :)

Anonimowy pisze...

Ten Yaris jest paskudny to fakt...

Jaro75 pisze...

Co to za światełko pod zderzakiem ?

Jaro75 pisze...

Jak myślicie,ile można by pojechać szybciej na tych asfaltach ??? :-))

Anonimowy pisze...

Prezentują auto rajdowe a nie wyścigowe :) a lepiej to wyglądał by Auris bo to wygląda jak Tico na sterydach

Anonimowy pisze...

Te poszerzone nadkola (9-10 zdjęcie) robili u Zdzicha za rogiem :)

Anonimowy pisze...

Nie wiem, czy wszystkim(Tobie tez Mateusz) jest wiadomo, ze Toyota(TMG Köln) bedzie tylko technicznym partnerem projektu powrotu do WRC. W Kolonii powstal pomysl powrotu do WRC i tam rozwijano to auto ktore mozemy ogladac. Prezes koncernu Akyo Toyoda z Japonii mial jednak inne plany i oddal ten projkt "Tommi Mäkinen Racing"(z siedziba w Finlandii), ktory swiecil z Japonczykami wiele sukcesow w przeszlosci. Z tego auta przejmie tylko karoserie. Reszte bedzie rozwijal ze swoja ekipa, ale czy zdazy, to druga sprawa. Rozczarowanie w Kolonii jest bardzo duze, ale stalo sie. Jestem bardzo wielkim fanem Roberta i chcialbym go widziec w super aucie, ale z Toyota, to raczej nic nie bedzie.
Chyba, ze Mäkinen sie podda.
Kibic

Macieju91 pisze...

@Jaro75
Miernik odległość, zapewne jeden z wielu czujników wykorzystywanych do badania pracy zawieszenia.

@Anonimowy z 17:03
Dobrze prawisz człowieku, już kilka razy miałem o tym pisać zawsze jakoś brakowało czasu.
Dla zainteresowanych swego czasu pojawiło się w sieci kilka artykułów bardziej lub mniej dokładniej opisujące sytuacje związane z Yarisem WRC, wersją rajdową GT86, pracami prowadzonymi przez oddział w Koloni i pracami rozwojowymi w centrali i dyrektywami z niej płynącymi. Jeden z obszerniejszych artykułów pojawił się w okolicach zeszłorocznego rajdu Niemiec (jeżeli mnie pamięć nie myli) na stronie AUTOKULT.pl, generalnie zbiegł on się w czasie z debiutem GT86. Potem było jeszcze kilka o przejęciu projektu Yarisa przez Makkinena. Szukajcie a znajdziecie.

Marcin J pisze...

Mnostwo ludzi nie rozumie Tommiego. Ja taz.
Moze i jest dobrym kierowca i wielokrotnym mistrzem swiata.
Moze nawet prowadzi swoja stajnie gdzie ma auta enkowe czy wrc bez homo na obecne rajdy..

Ale to jest inna klasa zarzadzania.

I trzeba wierzyc ze Tommi potrafi zarzadzac rozwojem i teamem z portfelem z kupa hajsu...

Bo inaczej to Toyota zrobi to co w F1...

Jaro75 pisze...

@Macieju91
Dzięki :)

rolen pisze...

to swiatlko to czujnik optyczny do mierzenia teletrii.
w rajdowce rzadko kola kreca sie z faktyczna predkoskoscia pojazdu (poslizgi), kierunke skretu kol moze nie odpowiadac kierunkowi skretu (kontra), wiec taki czujnik mierzy faktyczne dane, bo te zbierane z kol nie sa miarodajne.

kiedys w gazecie WRC opisywali to, wszystkie zespoly korzystaja z takiego rozwiazania

Anonimowy pisze...

Wygląd to oczywiście kwestia gustu. Ale czy ma on wpływ na wynik rajdu? No i tu się nie trzeba mocno zastanawiać. A 300 Km które wrzucili pod maskę przy lekkim i opływowym nadwoziu może już zdziałać wiele.

Anonimowy pisze...

to chyba oczywiste, że wygląd nie ma wpływu na wynik rajdu. to bez różnicy czy jedziesz czarnym, czerwonym czy pstrokatym samochodem. liczy się to ile masz pod maską i jakie umiejętności ma kierowca. anonimowy ktoś wyżej podał, że ma 300 KM. jak dla mnie to tą sumkę dodać do umiejętności i wygrana w kieszeni.

Anonimowy pisze...

Auto faktycznie brzydkie, ...ale Kubica też nie najładniejszy :) Może to dobry prognostyk? A teraz serio: na www.autoklub.pl ukazał się króciutki wywiad z Yvesem Mattonem co do przyszłości Citroena w WRC. O Kubicy nie ma w nim wzmianki, jednak pewne ogólnikowe wypowiedzi mogą nam zasugerować rozmaite scenariusze.
Matton powiedział, że jeżeli Citroen wycofa się z WRC z w 2017, składu na rok 2016 nie zmieni. Ale jeśli zostanie, są zainteresowani Neuvillem.

Anonimowy pisze...

@up No wobec tego skoro vw nie, cytryna nie, ford to juz w ogole bo ich nie stac mimo ze Kubica by nawet za darmo jezdził, hajundaj ma w cholere kierowców, toyota powoli jawi mi sie jako jakis zart emerytowanego weterana wrc, to niech Robson spier... w podksokach do tego DTM-a zdobyc tytuł mistrza i udowodnic co niektórym że troche nie wypadało psów wieszac.

Anonimowy pisze...

mi się wydaje, że jednak yaris w wrc może sporo namieszać. to że wygląda niepozornie to nie oznacza że nie może stanąć na podium, bo to co on ma wsadzone pod maską daje jej niezłe predyspozycje na wygraną