Strona główna Informacje z WRC O Robercie Kubicy Klasyfikacje Kontakt English version

niedziela, 15 listopada 2015

Robert Kubica w Rajdzie Wielkiej Brytanii - niedziela (Relacja live) [Stałe aktualizacje]

Po dość udanej sobocie, w którą Robert Kubica i Maciej Szczepaniak prezentowali bardzo dobre tempo i mimo kolejnych awarii awansowali na punktowaną pozycję, przystępujemy do ostatniego dnia Rajdu Wielkiej Brytanii. Czy Robertowi uda się utrzymać miejsce w pierwszej 10-tce? Czy Sebastien Ogier sięgnie po kolejne zwycięstwo? Zapraszamy na pełną relację z dzisiejszych wydarzeń z wynikami, statystykami, wypowiedziami, zdjęciami i filmami.

http://powrotroberta.blogspot.com/2010/11/robert-kubica-w-rajdzie-wielkiej_13.html               http://powrotroberta.blogspot.com/2010/11/robert-kubica-w-rajdzie-wielkiej.html
        http://powrotroberta.blogspot.com/search/label/Statystyki              http://powrotroberta.blogspot.com/2015/10/podsumowanie-ligi-fantasy-w-rajdzie_30.html


Kolejność startowa

Dziś do rywalizacji wracają Jari-Matti Latvala oraz Martin Prokop, ale nie będzie w niej już Thiery Neuvilla. Robert Kubica będzie ruszał na trasy jako szósty, a start będzie odbywał się co 2 minuty. Poniżej kolejność startowa do dzisiejszych OS-ów.

Jak było wczoraj?

Podczas porannej pętli Robert Kubica prezentował znakomite tempo. Zajmował wysokie miejsca w klasyfikacji OS-ów, włącznie z 4. pozycją na jednej z prób. Dzięki temu awansował na 10. miejsce w klasyfikacji generalnej i miał szanse na wyprzedzenie Stephane Lefebvre, do którego tracił nieco ponad 20 sekund.

Niestety, opony Roberta szybko straciły swoje właściwości i przypominały slicki, a jeden z OS-ów Polak kończył na kapciu. Awaria przegubu na 13. OS-ie sprawiła, że Kubica stracił sporo czasu i spadł za Bertellego. Po naprawieniu awarii Robert jechał spokojnie na nocnych OS-ach, mając drobne problemy z widocznością. Udało mu się jednak wrócić na punktowaną pozycję.

Niezagrożenie w rywalizacji prowadzi Sebastien Ogier, który wczoraj sięgnął po 500. zwycięstwo OS-owe dla Volkswagena.

Co nas czeka dziś?

To będzie już zdecydowanie mniej intensywny dzień niż piątek czy sobota. Przed kierowcami tylko 4 OS-y liczące łącznie 36 km.

Harmonogram

Niedziela, 15 listopada
godz. 08:00 - Serwis F (Deeside)
godz. 09:26 - OS 16 Brenig 1 (10,64 km)
godz. 9:52 - OS 17 Alwen (10,41 km)
godz. 11:20 - OS 18 Great Orme (4,74 km)
godz. 13:08 - OS 19 Brenig 2 [Power Stage] (10,64 km)
godz. 14:41 - Service G (Deeside)
godz. 14:53 - Zakończenie

TV

Dziś oczywiście na żywo transmitowany będzie Power Stage, oprócz niego liczyć możemy tylko na podsumowania dnia.

Niedziela, 15 listopada
godz. 13:00 - OS 19. LIVE, Polsat Sport Extra
godz. 23:30 - Podsumowanie dnia, Polsat Sport Extra

Mapa


Pogoda


Co ciekawe, dziś możemy spodziewać się suchego dnia w Rajdzie. Oczywiście błoto na trasach nadal będzie, ale nie powinno już padać.

Relacja


Jak zwykle na blogu przeprowadzona zostanie relacja live z rajdu. Przypominam, że można ustawiać automatyczne powiadomienia o aktualizacjach czy zmieniać kolejność pokazywania się nowości. Wystarczy zatem włączyć rano bloga i cieszyć się nowościami przez cały dzień, wyłącznie dzięki odświeżaniu strony.


Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

165 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Os 17 startuje minutę wcześniej niż os 16?

Anonimowy pisze...

ostatni rajd w Walii, ostatnie OeSy,
ostatnie awarie i małe sukcesy...
mniejsza z tym WueRCem, czas na DeTeeMu dresy...
tam Robcia czekają szybkie mercedesy,
zaś na podium wycałują śliczne stewardesy...

Jaro75 pisze...

Pożegnalna niedziela :)
Aby Robertowi dobrze się dzisiaj jechało i aby ta kupa złomu wytrzymała.
Sezon koszmarny dla Robsa.
Jeżeli pójdzie w DTM to chciałbym aby odpuścił sobie jakiekolwiek niszowe rajdy...

Rafał A. pisze...

OS 17 startuje o 9:52, po prostu literówka...

Anonimowy pisze...

"niszowe rajdy" - mega głupie i śmieszne określenie. Jak mi/mojemu idolowi nie idzie w czymś tak jak bym chciał to od razu "niszowe". Jakby wygrywał to pisałbyś Jaro75 zapewne, że rajdy są lepsze od F1 i w ogóle.

Jaro75 pisze...

A że DTM ma kalendarz powiedzmy z pewnymi "lukami" to może Toto zasponsoruje parę rajdów w "wolnym" czasie :)
Zobaczymy.
Będę czekał z niecierpliwością na informacje a dzisiaj mocno trzymam kciuki !

Jaro75 pisze...

Człowieku, zanim coś napiszesz to pomyśl bo już z samego rana podnosisz mi ciśnienie.
Chodzi mi o rajdy typu Ronde... ! Jasne czy nie kumasz ?????

Anonimowy pisze...

Wybacz, ale kwestia twojego ciśnienia mnie nie interesuje. A rajdy typu Ronde Kubica porzucił już jakiś czas temu. Pisz jaśniej następnym razem :)

ITS ME STIG pisze...

@ Jaro75 te sie zastanawialem co masz na mysli mowiac niszowe ale szczeze to nie widze zadnego powodu dla ktorego Robert mialby nawet i takie rajdy odpuszczac.

Jaro75 pisze...

@ ITS ME STIG

Po prostu chciałbym aby jeździł tylko w tych WRC jeżeli będzie miał taką możliwość.

Jaro75 pisze...

@ ITS ME STIG

A powiedz mi tak szczerze kolego czy należysz do tych aby Robert dalej tak cierpiał w WRC czy ma np. pójść w ten DTM?
Mi bardzo szkoda tych lat i takiej zejebistej jazdy jaką Robert pokazał i bardzo bym chciał aby przez kolejne lata był w rajdach ale chyba nie można Go "zmuszać" do takie dalszej mordęgi.
Po cichu mam nadzieję że jakiś mega sponsor się znajdzie jeszcze i coś się wykluje ale słabo to widzę.

Jaro75 pisze...

Ale papa uśmiechnięta podczas wywiadu w dalszym ciągu :-))
I jak tu nie być murem za Nim.

ITS ME STIG pisze...

@Jaro75 pisalem zawsze to samo w komentarzach Robert jesli nie WRC to tylko w F1 takze masz odp bo na F1 niestety nie ma szans:( jasne bede mu zawsze kubicowal gdzie nie pojdzie ale ja rowniez licze ze cos sie wydarzy i zostanie w WRC moze PH...

Jaro75 pisze...

Buuuuhahaha :)
Dobre Mateusz.

Anonimowy pisze...

dlaczego na wrc plus pokazuje roberta daleko daleko od startu? cos nie tak...

Anonimowy pisze...

Z wypowiedzi Roberta o niewsiadaniu za kierownicę w najbliższej przyszłości wynika, że będzie kapitalka łapki. Widać pojawiły się szanse na dobry wynik medyczny.

Jaro75 pisze...

Ciekawe jak Robert pojedzie ten OS16 patrząc pod kątem PS.

Anonimowy pisze...

Ostberg jeździ jak cipa. Po co w Citroenie takiego słabiaka trzymają w ogóle?

rreeddss ulabulula pisze...


Tanak chyba wypadł ...........

Jaro75 pisze...

I pięknie :)

rapart pisze...

Do 2015 09:51
Ostberg nie ma szans na przeskoczenie Evansa w walce, za nim jest młodziak w trzecim DSie, więc jedzie teraz tylko na dowiezienie punktów producenta.

Anonimowy pisze...

Mateuszu - usterma nie Tanaka tylko Evansa :)

Mateusz Cieślicki pisze...

Wszystko dobrze napisałem.

rreeddss ulabulula pisze...

Ale trzeba przyznać , że Levebre jedzie ładny rajd. Blisko trzyma się Roberta .......

Anonimowy pisze...

Kurde Panowie przesluchalem tej piosenki tematycznie bardzo.... Kurde ale takich emocji już nie będzie jak Robe rt opuści wrc nawet w F1 nie było ile rahhjzy zdarzyło się przyznać podczas wyścigu... Wczoraj oglądałem F1 no i co nie ma tego dźwięku.
W dtm no słychać te v8 :-) no cóż pamiętajmy że Robert też chce coś zarobić może w tedy w wybranych rajdach wypozyczy cytrynę i będzie miał wymarzony czysty weekend a w tedy gdyby punktowal w dtm i w rajdach to to by było dopiero wielkie looo

kargul102 pisze...

No no na poziomie Kościuszki 9, 10 miejsce super mogło być gorzej

Anonimowy pisze...

Ja wierzę, że Mikołaj okaże się łaskawy i Robert pozostanie w WRC na cały sezon.

Anonimowy pisze...

Kościuszko z takimi przygodami by był gdzieś w drugiej 10...

Anonimowy pisze...

Najgorsza będzie ta dłuższa przerwa o której mówił Robert. Ani rajdów ani wyścigów. Pustka Panie, Pustka bez emocji....

Anonimowy pisze...

Do 10:39. Chyba mało oglądałeś F1 w czasie gdy Robert jeździł. W Soczi oglądałeś(świetny wyścig)w tym roku, a w Austin? Dźwięk nie ten, tankowania nie ma,deszcz pada itd. Raz kiedyś coś się obejrzy i narzeka więcej jak to warte. WRC jest tak samo emocjonujące jak inne serie wyścigowe, zwłaszcza jak bierze w nim udział nasz rodak. Poza tym, to nie koniec kariery Roberta w rajdach, bardziej bym obstawiał 2017 r. i kontynuację kariery. Jeździć czymś musi, nie ma wyjścia z wielu względów, ważne żeby sprawiało mu to radość i pozwalało spełniać się sportowo. Rywalizując koło w koło z innymi zawodnikami jest przecież w swoim żywiole. Nie zamierzam jakoś dywagować co do przyszłości, czas pokarze i to nie długo.

Anonimowy pisze...

Źle mnie zrozumiałeś kolego 11.10 ja zawsze kibicowalem rajdom w dniu kiedy Robert miał wypadek byłem na rajdzie dokładnie 3 minuty przed swoim startem na PKCu safeciasz powiedział... A gdy oglądałem F1 często przysypialem a teraz w wrc no emocje są F1 oglądałem jak słusznie zauważyłeś bo Kubica jeździł Ale co będzie musimy poczekać

Anonimowy pisze...

A ja myślę ze będzie f1 kub+Reno....

Anonimowy pisze...

Jeśli z Łapką się powiedzie to wszystko jest możliwe....

Anonimowy pisze...

Moim zdaniem wielka szkoda, że Robert ma odejść z WRC. Jakby nie patrzyć zrobił ogromny postęp za kierownicą w tym sezonie. Jeszcze nie tak dawno głównym powodem zmartwień było czy "znowu wypadnie z trasy". Teraz jedynym jest stan techniczny samochodu... Nie popełnia już takich głupich błędów jak kiedyś, jedzie mądrze i bardzo szybko. Czas jaki zainwestował w ten sport pójdzie na marne (będzie czuł niedosyt) i wg. mnie DTM nie da mu tej radochy co rajdy. Dziwi mnie, że Mercedes nie wystawi swojego auta w WRC, mieli by duże szansę na mistrza świata z Robertem za kółkiem...

rapart pisze...

Mercedesa nie ma w wrc (co mnie w ogóle nie dziwi), ponieważ:
1) mają swój program wyścigowy w F1 i DTM, a jak wiadomo - to masa kasy, żeby ruszyc z kolejnym,
2) aktualnie nie mają auta w segmencie B - A klasa przeszła rozmiarowo do wyżej przecież...

GT pisze...

bedzie podium !!!! :)

Jarosław Cichawa pisze...

".... nie cisnęliśmy bo łatwo jest tu o błąd, ..." i za to Roberta uwielbiam. Nie cisnął a zmieści się w OSie w 5. Ciekawe co by było gdyby cisnął ? Lub jak cała reszta odbiera takie słowa :) że bez zbędnego wysiłku prywaciarz jest w pierwszej piątce OSu. Szlag ich musi trafiać :) i dobrze :) niech trafia ;)

Anonimowy pisze...

ogier nie będzie się napinał , walka o 2-3 sekundy może skończyć się rolowaniem....

Anonimowy pisze...

Nie bedzie zadnego podium ale macie marzenia bedzie w granicy 8 miejsca byle ukonczyc ten rajd .

ITS ME STIG pisze...

Co za Mikolaj ma te laske okazac Kubicy ? czyzby Sokol ? xD

Anonimowy pisze...

Czy rajdy w wykonaniu RK nie przypominaja wam troche gry naszej reprezentacji w turniejach?

rapart pisze...

Jest szansa na punkty w PS - 2 lub 1. Wszyscy mówią, że nie będą cisnęli, że już nie ma o co się spinac i trzeba tylko dojechac do mety ;) Wszyscy, prócz Jariego, który moim zdaniem na pewno dociśnie Polo do maksimum ;)

ITS ME STIG pisze...

Nie obrazaj Kubicy porownaniem do reprezentacji zobacz co on osiagnal a co oni osiagneli a raczej czego nie osiagneli chyba ze dla ciebie zakwalifikowanie sie do mistrzostw to wielki sukces...

Anonimowy pisze...

podesle ktos streaming do ostatniego os

oio pisze...

W PS raczej wygra Latvala. Ma najlepszą pozycję startową i najmniej do stracenia. Pierwsza piątka raczej nie będzie za bardzo ryzykować. Pozostaje Evans, który przy dobrej jeździe może liczyć na małe potknięcie Paddona i awans o jedną lokatę. Chociaż on też pamięta, że nie może czegoś wywinąć na koniec. Ogier ostatnio chciał pojeździć na PS i skończył przed czasem. Myślę, że będzie miał to w głowie.

Power Stage obstawiam: Lat, Kub, Eva.

Anonimowy pisze...

http://www.crichd.tv/bt-sport-1-live-stream.php

Jaro75 pisze...

Brawo !

kargul102 pisze...

Ostatniego dnia czołówka ma takie różnice ze szkoda cisnąć dlatego ci styłu mają dobre czasy liczy sie 1 , 2 dzień no chyba ze jest ciasno.Szkoda Roberta bo faktycznie zrobił duże postępy prócz precyzji niestety w F1 prócz Monaco i Singaporrze można pałować bez konsekwencji tu śmiem twierdzić że 80% przygód spowodowane jest nadmierną ambicją w stosunku do budżetu jakim sie dysponuje co w konsekwencji prowadzi do zniechęcenie potencjalnych sponsorów , w rajdach zwycięzcy są na MECIE reszta to plankton nie godny uwagi

Jaro75 pisze...

Robert nie będzie cisnął i ryzykował bo jasnym jest że chcą być z Maćkiem na mecie.

kargul102 pisze...

A Fordem bez problemy da się zająć 3, 5 miejsce no ale naszego idola to nie interesuje szkoda

rapart pisze...

Dla rozluźnienia - Walerij Gorban zajechał na metę tego OSu bez przedniej szyby. Pytanie, co się stało: "na poprzednim OSie przestały działac na wycieraczki, nic nie widzieliśmy, więc wybiliśmy z pilotem przednią szybę". :P

kargul102 pisze...

Meek w końcu zmienia pilota może mu to nie pomoże ale samemu będąc pilotem wiem że jednak 10 % zaslug to jednak pilot , nie gdy idzie wszystko dobrze ale właśnie wtedy gdy idzie źle a przy takim nowicjuszy jak Robert dałbym 30% czas na zmiany

kargul102 pisze...

Robert Kubica będzie w 3 bo to jego styl i my za to go kochamy tak jak Colina

Anonimowy pisze...

Panowie ma ktoś link do streama z wiadomo jakiego polskiego kanału?

Anonimowy pisze...

@kargul102 mam wrażenie, że czasem zapominasz się wylogować/przelogować na inne konto, bo Twoje wypowiedzi są diametralnie różne :x i przez to wnioskuję, że możesz być pilotem do telewizora co najwyżej :x

Anonimowy pisze...

12:47
Dobre dobre :D

pieroluca pisze...

kargul102 skąd jesteś? startowałeś może na "maluchu" w 2001?

Anonimowy pisze...

Wiesz kargul102, zastanawiam się skąd w Tobie tyle niechęci do Roberta. Stale Go tylko krytykujesz, pouczasz i deprecjonujesz Jego osiągnięcia. Polska zawiść, odrzucona miłość, niespełnione ambicje?

Jaro75 pisze...

Ale świetne to zdjęcie czarno-biało :)

Jak można je mieć Mateusz?

Anonimowy pisze...

kargu 102 był pilotem swojej babci. przełączał kanały w starym telewizorze...

Anonimowy pisze...

bedzie ogien na ps?

Anonimowy pisze...

Po co ludzie spowalniają te filmiki - tracą według mnie na wartości. Na ostatnim Kubica rozgrzewa auto, a z modyfikowanego filmiki za wiele nie wynika... Trochę szkoda...

Anonimowy pisze...

większość tych filmów jest żałosna, tak jak i zdjęć. od czasu do czasu zdarzają się rodzynki, jak te czarno-białe, ale takich nie robią amatorzy, którym się wydaje, że wystarczy mieć aparat, do tego wystarczy wgrać jaką kretyńską muzę i już mamy filmowca ;

Jaro75 pisze...

Ostatni...

Anonimowy pisze...

Smutna wypowiedz Kubicy na koniec :(

Kriss

HeavyRain pisze...

Gratulacje dla Roberta i Maćka. Rajd GB bardzo udany !

Anonimowy pisze...

http://live.realstreamunited.com/streaming/free-live-video-streaming-fia-world-rally-championship-wales-great-britain-power-stage-2-motor-sports-motor-sports-181610.html

Anonimowy pisze...

zastanawia mnie ten pozytyw w tylnym kole na ostatnim zdjęciu, to prawidłowo tak? gratulacje załodze za ukończony rajd, i za emocje :)

Neem

Jaro75 pisze...

Dokładnie.
IDZIEMY Z TOBĄ ! :-))
Dzięki Robert !

Anonimowy pisze...

CHAPEAU BAS dla R. Kubicy i M. Sz.

Anonimowy pisze...

Gratulacje za wytrwałość w całym sezonie.
Zaryzykuję i napiszę gdyby siedział w fabryce byłby w pierwszej piątce.
Pozdrawiam.
Kanii

Pawel Piotr pisze...

Ja cos czuje... sluchajac wywiadu .. i znajc jakim jest genialnym pokerzysta.. że coś jest na rzeczy !! zobaczycie !!

Anonimowy pisze...

no coś w tym jest, ten uśmiech Maćka)))

Smolar pisze...

Coś będzie,mówie Wam:-)

Smolar pisze...

Coś będzie,mówie Wam:-)

Anonimowy pisze...

bedzie 3 Robert na tym PS!!!
ogier jedzie znacznie wolniej

Kriss

Anonimowy pisze...

Kubica bedzie 3 miejsce power stage!

Ania z osobiedlamnie pisze...

Będą punkty na Powerze!!!!!

Anonimowy pisze...

Jest III miejsce na PS :D Brawo Robert !!!

Anonimowy pisze...

Piekne zakonczenie sezonu, dziekuje :)
Neem

patryktos pisze...

Brawo!!!!!!!

Macieju91 pisze...

Tak jest skonstruowany świat, że zawsze jest coś na rzeczy... A co do uśmiechów Roberta i Maćka, własnie ukończyli najtrudniejszy z rajdów w sezonie bez dużych i kosztownych przygód, punktują. Dodatkowo jeżeli popatrzymy na cały sezon i odejmiemy awarie to mamy obraz naprawdę równej szybkiej jazdy już w 2 sezonie startów i to w zespole prywatnym z mocno ograniczonym budżetem (i nie mówię to tylko w porównaniu do "fabryk"). Chłopaki mają powody do radości i dumy tak po prostu, a nie dlatego, że coś jest już "klepnięte" na przyszły sezon.

Anonimowy pisze...

BRAWO !!!!!
Kanii

Macieju91 pisze...

https://www.facebook.com/maciek.szczepaniak/posts/1242970705720058
mi to pewnym sezonem 2016 nie pachnie... a szkoda

Andrzej Śliwa pisze...

No to teraz operacja, trochę DTM i WRC, a w przyszłym sezonie jakaś fabryka, lub tory w ciasnym kokpicie, pod warunkiem że operacja da zamierzone efekty.

Jaro75 pisze...

Miałem nadzieję na punkty na PS ale nie chciałem zapeszyć.
Brawo Robert ! Ku...wa BRAWO !!
Piękne zakończenie !

Ania z osobiedlamnie pisze...

Na BT-SPORT - nikt nie wyobraża sobie przyszłego sezonu bez Roberta - czas pokaże?????

ITS ME STIG pisze...

Super koncowka ! wielkie dzieki Mateusz za ciezka prace i dla wszystkich z ktorymi robiles live no i dla Roberta i Macka obysmy sie widzieli na 2015 w WRC !

oio pisze...

Brawo! Dzięki za emocje!

Anonimowy pisze...

Wielkie brawa dla Roberta i Maćka!!! Super jazda w ten weekend i ogólnie w drugiej części sezonu. Wierzę, że Robert będzie kontynuował jazdę w WRC. Postępy jakie poczynił w ciągu dwóch lat są wręcz niesamowite. Świetna, szybka jazda i coraz mniej błędów. Właściwie to poważniejsze błędy Kubicy w tym roku można policzyć na palcach jednej ręki, bo te mniejsze zdarzają się każdemu. Robert to perła motorsportu i wydaje mi się, że jeśli nie w tym roku to w przyszłym dostanie szanse od fabryki, bo pokazał już, że zdecydowanie na to zasługuje. Dziękuję za cały ten sezon.

Anonimowy pisze...

Po raz kolejny Kubica udowadnia, że wiele się nauczył i jest coraz lepszy. Brawo Robert! Dziękuję za emocje 2015 i czekam z niecierpliwością co dalej...

Anonimowy pisze...

Piekne zakonczenie sezonu przez Roberta i Maćka. Mam nadzieje ze zobaczymy ich w 2016.

pio&aga pisze...

Dzięki wszystkim za kibicowanie!

Obyśmy oglądali Macka dużo razy RAZEM!

Anonimowy pisze...

Dziękujemy ROBERT!!!

Anonimowy pisze...

oczywiście, że to oznacza pożegnanie

Anonimowy pisze...

"To były ekscytujące dwa lata" - napisał na Facebooku Maciej Szczepaniak. Czy to oznacza pożegnanie?

Tak Maciek według mnie na pewno kończy z WRC ale jak po odcinku pytali Roberta czy w przyszłym roku będzie w WRC to patrząc na reakcję Maćka (specyficzny "wymowny uśmiech" jakby coś widział...) - taka mała iskierka nadziei....
pzdr.

Anonimowy pisze...

Zróbmy akcję na profilach msport i citroena, że chcemy Kubicę w wrc. Może pomoże.

Anonimowy pisze...

jakby Maciek coś wiedział....

Anonimowy pisze...

Ależ to był sezon. Dla mnie bomba, zważywszy na sprzęt i możliwości finansowe jakimi dysponował. Maciej Szczepaniak też jest rewelacją. Oni będą dalej jeździć. Sponsorzy chyba są ślepi, jeśli nie dołożą Robertowi kasy. W końcu w zespole fabrycznym będzie miejsce. Ufam, że w Volkswagenie. Cieszę się już na ten reportaż, o którym wspomniał Borowczyk. Powinien być nakręcony na wesoło. Dość już nerwów. Ciekawe, ile razy zmieniali koła w tym sezonie lub pchali auto do mety. Dobrze, że Szczepaniak to chłopak z krzepą. Dziękuję za relacje.

ITS ME STIG pisze...

Jest gdzies tabela generalna za caly sezon 2015 ? na jakim miejscu skonczyl Robert z iloma pnkt ?

Anonimowy pisze...

14:06 ja wręcz przeciwnie proponuje nie robić żadnych akcji, gdby chcieli Kubice to już dawno kontrkat leżał by na stole. Kubek porzuć tą marną serie WRC i wracaj do wyścigów.

ŁukaszRog pisze...

No nie do końca pożegnanie: "Chciałbym dać z siebie w przyszłości więcej, bo szczególnie w drugiej części sezonu mieliśmy dobre tempo." Myślę że szanse na starty w przyszłym sezonie jeszcze są, ale nic nie jest pewne dlatego Szczepaniak napisał tak jak napisał. Oni muszą dalej startować, szkoda było by tych wszystkich rajdów bo progres jest znaczny:)

Anonimowy pisze...

14:11 zrozum ze jeżdżenie w prywatnym teamie mija się z sensem

Mateusz Pytel pisze...

2016 stig ;p

Macieju91 pisze...

@14:06 tak ja z Pirellkami w trakcie Monte... Dorośnij świat nie kręci się wokół Facebooka i tak jak ISIS nie skończy z atakami, a dzieci w Afryce przestaną głodować bo ktoś dał lajka czy ustawił trójkolorową profilówkę, tak koncern samochodowy nie zmieni zdania i zerwie wielomilionowych kontraktów z powodu kilku wpisów na ich profilach na FB.
Jak nie wiadomo o co chodzi to wiadomo o co chodzi, brutalne ale prawdziwe i chodź sam chciał bym widzieć załogę Kubica/Szczepaniak w WRC (dodatkowo załogą Kajetanowicz/Baran też bym nie pogardził) to nasze zdanie w tej sprawie jest najmniej ważne

Bambitzu pisze...

brawo!!:)))

Daro pisze...

Mikołaj Sokół tak cytuje Roberta:
Robert po rajdzie: „Jedyny plus to taki, że ukończyliśmy rajd. Mieliśmy tu drobny moment, ale tylne opony są bardzo zużyte, prawej tylnej już nie ma i nie mieliśmy przyczepności. Nie wiem, co będę robił w przyszłym roku. Wszyscy chcą mnie tu widzieć [w WRC], ale to nie oni podejmują decyzje. Chciałbym zrobić w przyszłym sezonie więcej, bo czuję, że wykonałem postępy w tym roku. OK, wyniki w drugiej połowie mistrzostw nie były dobre, ale mieliśmy dużo problemów technicznych. Myślę, że w naszej pozycji, małego zespołu, nie da się pokonać załóg fabrycznych. Na rajdzie pracuje u nas 6-7 osób, cztery pomiędzy rajdami. Mimo to jako jedyna prywatna załoga potrafiliśmy wygrywać z fabrycznymi.”

Anonimowy pisze...

No i ok. Teraz albo 3 cytrynka albo Toyota + DTM. A może RK dostał posadę jako kierowca rozwojowy dla jakiegos teamu F1 albo dla Pirelli, co bedzie łączył z DTM.

Anonimowy pisze...

Jeśli nie wyłączyliście transmisji, to mogliście zobaczyć wywiad z Robertem w którym wypowiedział się między innymi o szansach na występ w Monte Carlo.

Anonimowy pisze...

Oczywiście dołączam się do gratulacji dla Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka ale dodam łyżeczkę dziegciu.
Piszecie, że sponsorzy są ślepi. Nie są ślepi tylko pragmatyczni.
Wydać ogromną kasę dla nich owszem ale chcą być widoczni !!!!!
A tu jest problem. I nie leży on po stronie naszej wspaniałej załogi ale naszych przepraszam zasranych mediów.
Cały weekend to jakaś wzmianka gdzieś daleko w internecie na entej podstronie, że istnieje coś takiego jak eliminacja MŚ WRC i Polacy w niej biorą udział. Jak już wspomną to kompletnie nie wiedzą co piszą i o czym.
Nasza telewizja też jakieś trzy cztery sekundy i to TV4 Polsat ma nie każdy.
TVP publiczna też zero praktycznie.
Także jak nie będzie wsparcia mediów to i brak będzie sponsorów.
LOTOS jak wywali swoje reklamy na meczu piłki nożnej to 90 minut widzi je pół polski efekt jest. Samochód Roberta i Macieja przez weekend widoczny jest może 5 minut. Efekt komercyjny ZERO !!
Jak ma być dobrze.

Kanii.

adam k pisze...

No i co tam Robert w tym wywiadzie powiedział o Monte, bo nie ogladałem do konca?

JacekG pisze...

Zrobiło się jakoś smutno.. miejmy jednak nadzieje że to jeszcze nie koniec w WRC.

Anonimowy pisze...

Wszystko zawęził do kwestii budżetu, jeśli zdobędzie pieniądze to wystartuje.

Anonimowy pisze...

Słabą minę miał Robert kiedy go pytali o przyszły sezon. Na 2017 też pewnie nie ma żadnych kontraktów, bo w innym razie nie szukałby roboty w DTM.

Anonimowy pisze...

Robert mial slaba mine...ja jakos tego nie zauwazylem, a Maciek z tylu mial usmiech od ucha do ucha, tak wiec chyba cos na przyszly sezon jest juz ugadane :) a jak tak przejrzalem punktacje powerstage to tylko kierowcy VW i Kriss Meeke zdobyli wiecej pkt od Roberta, Tanak 2 a Evans 0 tak wiec Kubica w tej statystyce jest lepszy od fabrycznych kierowcow M-Sportu.

Anonimowy pisze...

14:15 i inni podobnie się wypowiadający. Oczywiście, że optymalnym rozwiązaniem jest znaleźć się w składzie fabrycznym ale jeśli na razie nie ma miejsca, to trzeba kontynuować obecną drogę rozwoju, która nie jest taka zła, jeśli będą większe środki finansowe. I co? Ma odejść do DTM i przepychać się o lepsze miejsca w wyścigu? Nie tak dawno była tam afera w związku z ujawnieniem poleceń na zepchnięcie innego kierowcy z toru jazdy. Taka przyszłość przed Robertem jest dobra? Lepsza niż to co robi w WRC, nawet jeśli nie jest kierowcą fabrycznym? Sprawa się rozbija o kasę. Ktoś usilnie walczy o przejęcie sponsoringu dla Roberta ale jest w potężnym błędzie i działa krótkowzrocznie, na niekorzyść naszego sportu motorowego. Tak ja to widzę.

Anonimowy pisze...

Jeżeli nie będzie jeździł prywatna cytrynka w przyszłym sezonie to się rozczaruje chociaż znaki wskazują że jest ok... Matton o tym, że nie ma fabrycznego co nie znaczy że nie można jeździć odpowiednim autem + info od Roberta że można jeździć różnymi samochodami. Może być układ że sprzedaje Fieste (lub Kartek nią pojeździ) i idzie na prywatnego DS3 i jak będą wyniki to fabryka 2017. Pozostaje jeszcze kwestia własnego budżetu bo w takim układzie pewnie cześć mógłby wyłożyć Citroen.
Jak zawsze... czas pokaże.
W DTM nie do końca chce mi się wierzyć.

Michał

Anonimowy pisze...

Czyli co teraz ?
Nikt nie wie. Także żegnam wszystkich i myślę, że spotkamy się na tej stronie jeszcze aby kibicować i wymieniać spostrzeżenia.
Oby nie zniknęła ta strona w raz z naszą załogą.

Kanii

pko24 pisze...

Lefebvre, Bertelli, Breen, Meeke, Mikkelsen, Ogier
w tej kolejności są najbardziej efektywni (koszt/liczba punktów)
kosztują 12,98 zdobyli 1999pkt
http://bankfotek.pl/view/1951000

a mój 3,5 letni syn szybko się uczy WRC:
https://youtu.be/JqI-BD7Gwhw

Marek Wójcik pisze...

Słuchajcie, a jak w końcu jest z tą karą dla Roberta i Maćka?
Najpierw dołożyli Im minutę kary (niby za spóźnienie na serwis) i widać było to na stronie WRC w "penalty". Później z "penalty" kara zniknęła, a minuta została...
Jakoś mi to później umknęło. Tę minutę odliczyli, czy nie?
W końcowym rozliczeniu nasza Załoga zyskałaby jedną pozycję...
Ktoś to prześledził?

Anonimowy pisze...

Mercedes robi jeden z najlepszych terenowych samochodow po Hamerze,
wcale bym sie nie zdziwil jakby Mercedes plus (kajto i kubica ) dobili volkswagena w mercedesie wrc A-klasy ( A-Klasa Gabarytami jest lepiej skonstruowana bez jej poszerzania jak wszystkie inne ). Trzeba tylko przekoac Wolfa.
Pozdrawiam

OZi pisze...

EPICKO!! Punkcik na wagę zwycięstwa! Dziękujemy Robert! Dziękujemy Maciek! FORZA!!

Jack K pisze...

DZIĘKUJEMY! DZIĘKUJEMY! DZIĘKUJEMY! DZIĘKUJEMY!

pko24 pisze...

@Stig
http://www.wrc.com/pl/wrc/results/championship/drivers/page/193-290---.html
ale jeszcze nie ma GB

poldek pisze...

Dzięki chłopaki, było pięknie mam tylko nadzieję, że tak wspaniały duet się nie rozleci chociaż zdaję sobie sprawę, że Maciek jest uzależniony od decyzji Roberta, a Maciek musi też jakoś żyć, coś robić i jakoś zarabiać.
Robert nie zostawi tego doświadczenia które zdobył i dalej będzie gdzieś w rajdach oby nie zapomniał o Maćku żeby nie powtórzyła się historia, że nie ma z kim jeździć w fabryce.

Apel: Chłopaki podejmując decyzje miejcie baczenie na to, że bez siebie nawzajem to nie będzie już to i pojawi się znowu walka z niepewnością"


Trzymam za Was kciuki

Pozdrawiam

Jack K pisze...

https://www.youtube.com/watch?v=hHz5xTvPfOE

ss19, przejazd z wywiadem.

Anonimowy pisze...

Znalazłem to w internecie. Postanowiłem to tu wkleić bez pozwolenia autora bo go nie znam. Chyba nie poda mnie do sądu.
Fajne to.

Pędź nasz rumaku szybki jak mewa, omijaj skały, rowy i drzewa, a jak w co fordzik czasem przywali to się od tego świat nie zawali. Dali do jazdy jakiegoś grata, mechanik dziury co chwilę łata, ale Kubica się nie przejmuje, nieraz fabryczne fury dubluje. Silnik się pali, koło zlatuje, a pan Kubica dalej gazuje. Ten grat z jakiegoś jest złomowiska?! Każdy na "Lotos" przekleństwa ciska! A to przecieka z olejem miska, felgi zlatują i oponiska. Sprawa z tym Fordem nadzywczaj śliska. Jazda tym szmelcem to wielka męka, często się kraczy jak stara syrenka. Panie Wilsonie, panie Mattonie, Ogier z Latvalą to przy nim wałkonie, takim Fordem wlekliby się w samym ogonie. Nie chcecie go, głupcy, w fabrycznym teamie?! Niewiele czasu jeszcze upłynie i będzie dosyć waszych podrygów, Kubica będzie królem wyścigów!

Kanii

Anonimowy pisze...

A co ten Pan ze skośnymi oczkami mówi naszym chłopakom poza gratulacjami oczywiście. Skąd on się tam wziął hehe.... O to niespodzianka:)

Anonimowy pisze...

Są już wyniki Fantasy. Wygrał RK TEAM WRC - gratulacje! Również za odwagę. Zwycięstwo się należało temu zespołowi, jak psu... kość :)

I super, że na drugie miejsce awansował IIlcoolm84, w zasadzie rzutem na taśmę.

Trzecia była RK MONIA, a czwarty - cykor - Szymolus, co to prawie zawsze stawiał na 3 VW. Dobrze, że kalkulacja nie popłaca, a ryzyko jest w cenie i IIcoolm84 wszedł w ostatniej chwili do zwycięskiej trójki.

Super zabawa!

Daniel Babicz pisze...

Maciek podziekował Lotosowi a nie Robertowi ;)

Daniel Babicz pisze...

Maciek podziekował Lotosowi a nie Robertowi ;)

ITS ME STIG pisze...

Krotkie video podsumowujace Sezon Roberta
https://www.youtube.com/watch?v=HdGNe0Iiw0I&feature=youtu.be

Marcin pisze...

Polecam poczytaj komentarze w pierwszym poscie:
https://www.facebook.com/EmocjeDoPelna
Bedzie dobrze:)

Robert Oczkowski pisze...

Szkoda że sie nie udało wygrać Fantasy;( ryzykowałem ze składem i liczyłem na wpadkę Mikkelsena ale sie nie udało;) Ale i tak niezły wynik;)

Lux Perpetua pisze...

http://powrotroberta.blogspot.com/2010/11/rajd-wielkiej-brytanii-stratyzyski-w.html

Statystyki po ostatnim OS i porównanie tempa: Kubica vs M-SPORT.
Tanak wypada gorzej od Kubicy :-)

Unknown pisze...

Dzięki Robert.

Anonimowy pisze...

Taka ciekawostka w formule 1 Mercedes w Brazylii zdublował wszystkie bolidy oprócz dwóch Ferrari. Dobrze, że Robert tam nie wraca bo patrzeć na coś takiego się nie da. Całe szczęscie, że dominacja volkswagena w WRC jest daleka od tej, którą ma Merc :)

Jarosław Cichawa pisze...

Robercie, Macku - wielkie, przeogromnie wielkie dzięki za to wszystko co nam daliście oboje. To był dla Was ciężki rok ale postępy poczyniliście NIEWYOBRAŻALNE.
Mam cicha nadzieję, że jednak w 2016 będziecie we wszystkich rundach WRC by ostatecznie udowodnić że prywaciarz jednak potrafi złoić dupę fabrycznym - jak to kilka razy w tym roku pokazaliście (i za co zapewne Was nie lubią w WRC, oj oj nie lubią bo system wywalacie do góry nogami)
Ale gdziekolwiek będziesz Robercie podążę za Tobą - nawet do DMT

D Z I Ę K U J Ę W A M ! ! !

Lux Perpetua pisze...

Jeszcze na koniec tabela mierząca postęp Kubicy w Rajdzie Wielkiej Brytanii w porównaniu do sezonu 2014 i 2013. Warto zajrzeć bo postęp jest imponujący!

http://powrotroberta.blogspot.com/2010/11/rajd-wielkiej-brytanii-stratyzyski-w.html

ITS ME STIG pisze...

@18:37 jak mozna takie bzdury wygadywac ? no jak ?

unknown pisze...

Mercedes w WRC dobije VW...co ty pierdolisz

Seweryn F1 pisze...

ja mam nadzieję zobaczyć Roba znowu na torze! W Mercedesie oczywiście:) to jego natura! Do boju RK! jeżeli teraz nie przejdzie do wyścigów to myślę, że kariera Roba w wyścigach definitywnie zostanie zakończona. Rajdy to nie to samo. Szkoda by było!

Anonimowy pisze...

A to merc ma coś wspólnego z WRC? bo nic mi na ten temat nie wiadomo?

hno pisze...

Seweryn może zainteresuj się w jakim wieku jeżdżą kierowcy w seriach wyścigowych poza F1 :) Na wyścigi ma jeszcze pół życia, a z Roberta talentem to może i więcej.

Macieju91 pisze...

Drodzy czytelnicy bloga wpadła mi do głowy pewna idea, chętnie poznał bym jakie macie zdanie na jej temat. Od startu sezonu i afery pod próbnym tytułem "w-podsumowaniach-rajdów-nie-pokazujemy-zawodników-jadących-na-oponach-Pirelli-gate", pojawiały się głosy, że obecność zespołów prywatnych w WRC nie ma większego poza spełnianiem się hobby kierowców. Mało kto się tym interesuje, prywaciarze nie są pokazywani w relacjach co jeszcze bardziej utrudnia pozyskanie sponsora, co skutkuje gorszym pakietem co daje gorsze wyniki itd....
Pewnie właśnie odpływam w krainy marzeń sennych ale jeżeli Pirelli ma ambicje w przyszłości zająć miejsce Michelin w WRC może powinno uruchomić wewnętrzny puchar dla zespołów prywatnych, coś podobnego do DMACK-Trophy. Pirelli wykłada kasę by pomóc prywaciarzom, dostarcza opony, a w zamian dostaje ciekawy i medialny puchar z dużą obsadą w najwyższej kategorii rajdów.
Proponowane zespoły to:
1) Lotos Team: Kubica, Kajto
2) Citroen PH-Sport: Lefèbvre,Chardonnet
3) Volkswagen 3: Tidemand, Lappi (Pomijam Mikkelsena który ma już podpisany kontrakty i pewnie nie ma możliwości aby przesiadł się z Michałów na Pirellki)
4) Jopicar/Fackmate: Prokop, Bertelli
5) Hyundai 2: Paddon, Abbring
6) Citroen Midlle-East: Al-Attiyah, Al-Kuwari, AL-Rajhi (wybrac 2 z 3)
Zapewne można by jeszcze dobrać z 2, 3 zespoły chętni by się pewnie znaleźli spośród kierowców takich jak: Breen, Kopecky, Hänninen, Bouffier, Ketomaa, Fuchs, Kruuda, Camilli...
W takim pucharze spokojnie można by wystawić samochody w specu z 2014 czy 2015 roku (czyli tak jak startują prywaciarze teraz) z tą różnica, że teraz mieli by o co walczyć. Pomoc Pirelli była by nieoceniona w domykaniu budżetów co dało by kolejną kartę przetargową w pozyskiwaniu sponsorów, dodatkowo aby ograniczyć koszty można przyjąć sposób punktowania podobny do tego jaki jest w WRC2, np liczone tylko 10 najlepszych (z 14 możliwych) startów. Wszystko to dałoby wielu kierowcom szanse na starty w WRC nie tylko w wybranych rundach, a na odcinku całego sezonu, dodatkowo tego typu puchar byłby szansą dla prywaciarzy i młodych kierowców o walkę w WRC o coś więcej niż przysłowiowa marchewka, mieli by możliwość pokazanie się i walkę o miejsce w zespole fabrycznym w zdecydowanie bardziej wyrównanych warunkach. Pirelli zaś dostaje dużą reklamę i ogromny poligon doświadczalny do rozwoju swojego ogumienia.
Myślę, że zorganizowanie takiego pucharu wprowadziło nieco pozytywnego zamieszania w dość zastały teraz świecie rajdów.
Jak myślicie taki puchar miałby szanse istnienia i powodzenia? Osobiście chętnie zobaczył bym sezon gdzie dobrze dofinansowane zespoły prywatne z szybkim kierowcą w samochodzie podejmował by "wyrównaną" walkę z fabrykami, co dalej nakręcało by popularność rajdów WRC.
Pewnie popłynąłem zdecydowanie za daleko, co nie zmienia zdania, że chętnie bym coś takiego zobaczył

Anonimowy pisze...

Robert jest naszym dobrem narodowym. Kto z naszych sportowców jest znany w świecie i ma najwięcej kibiców, oprócz Lewandowskiego? I ma być zagrzebany? To się w głowie nie mieści, że ktoś w sponsoringu stawia Roberta na jednej półce z innymi.

Jaro75 pisze...

O rany,teraz przez te oczekiwanie będzie można zejść na zawał.
Tak jak Robert powiedział teraz to najgorszy moment aby to zostawić.To trzeci rok i czas na owoce ale czy to wypali ???
Ja nie wyrobię chyba...

Anonimowy pisze...

Mysle, ze konkretnie odplynales z tym pucharem Pirelli. Skoro nie maja kasy na sponsorowanie Roberta, to jak wyobrazasz sobie sponsorowanie całego pucharu? :)

ITS ME STIG pisze...

Malcolm Willson powiedzial ze jeszcze nie ma obsadzonych stanowisk i musi sie przyjzec Elfynowi i Tanakowi... a takze innym...

Ania z osobiedlamnie pisze...

Pozwolę sobie wrzucić trochę statystyk, mam nadzieję, że Pan Mateusz mnie nie skarci. Tyle się mówi o doświadczeniu, więc porównałem 12 kierowców WRC. Uwzględniłem rok debiutu, ilość przejechanych rajdów, ile w fabrycznym aucie, ile rajdów ogółem nieukończonych i ile nieukończonych w pierwszych 20 startach w WRC. Życzę ciekawej lektury i jeszcze ciekawszych wniosków.

1-Ogier debiut 2008r.-98 rajdów/90 fabryka/16 nie ukończonych/10 na 20 pierwszych rajdów
2-Latvala deb. 2002 -157 rajdów/121 fabryka/25 NU - 9/20 pierwszych rajdów
3-Mikkelsen 2006 - 66 rajdów/45 fabryka/13 NU - 5/20 pierwszych rajdów
4-Meeke 2002 - 66 rajdów/34 fabryka/23 NU - 9/20 pierwszych rajdów
5-Tanak 2009 - 57 rajdów/48 m-sport/13 NU - 6/20 pierwszych rajdów
6-Evans 2007 - 35 rajdów/31 m-sport/5 NU - 5/20 pierwszych rajdów
7-Ostberg 2006- 94 rajdy/51 fabryka/12 NU - 5/20 pierwszych rajdów
8-Sordo 2003 - 130 rajdów/110 fabryka/18 NU 2/20 pierwszych rajdów
9-Paddon 2007 - 46 rajdów/21 fabryka/ 4 NU - 1/20 pierwszych rajdów
10-Prokop 2005 - 114 rajdów/prywaciarz /15 NU - 4/20 pierwszych rajdów
11-Bertelli 2011 - 46 rajdów/prywaciarz/ 16 NU - 10/20 pierwszych rajdów
12-KUBICA 2013 - 32 rajdy/8 wrc2/fabryka/13wrc m-sport/11 prywaciarz/8 NU - 6/20 pierwszych rajdów.
Jako ciekawostkę dorzuciłem jeszcze Colina McRae, Roberta często się do niego porównuje:
13-McRae 1987 - 148 RAJDÓW/141 FABRYKA/ 58 NU - 7/20 PIERWSZYCH RAJDÓW.
Pozdrawiam...

Anonimowy pisze...

Nie ma to jak zabłysnąć. Gościu, tam w tych firmach lepiej od ciebie to wszystko kalkulują i analizują, więc sobie daruj takie spekulacje i wymysły. Nic o tym nie wiesz, a myślisz że błyszczysz...Na jakim ty świecie żyjesz? do macieju91

Anonimowy pisze...

Weź się chłopie otrząśnij, z takim językiem to możesz sobie występować ale w oborze przed krowami. Wiesz jak się na takich mówi co używają takiego języka?... mówi się cham.

Mateusz Cieślicki pisze...

Co Wy się tak mnie boicie? :)

Anonimowy pisze...

E tam macieju sobie nawymyślał, ale realia są całkiem inne. No a dlaczego uważasz ,że się boimy Mateuszu? Jesteśmy młode byczki hehe i niczego się nie boimy .Pozdrowionka i no, czegoś tu brakuje, nie wiem jak mam to opisać, do następnego rajdu,czy wyścigu, no nie wiem?
Maciek

Anonimowy pisze...

Jak Robert bedzie mial na kombinezonie napisane Castrol albo Total, to znajdzie sie w relacjach podsumowujacych rajd WRC. Z tym Lotosem i oskubana Fiescina moze w Polsce latac.

Leopoldix RSA pisze...

Teraz to się czas niemiłosiernie będzie się dłużył co do ogłoszenia przyszłości co dalej. Nigdy jeszcze nie byłem tak zagubiony w myślach.
Mimo wszystko bardzo dobre zwieńczenie sezonu, widać co raz większą powtarzalność i co raz mnie błędów własnych. Wielki szacun dla Roberta i Maćka.
Oczywiście, również podziękowania dla Mateusza i całej ekipy za fantastycznie przeprowadzane relacje, informacje itd.
Wielkie brawa wam się należą. Super robotę odwalacie :)

Anonimowy pisze...

dziękujemy za wszystko - za dobre i gorsze chwile, za emocje, starania i dążenie do doskonałości, za wzruszenie i nerwowe momenty, za całe 2 wspaniałe lata, kiedy to mogliśmy śledzić Wasze postępy (bo i o Maćku nie możemy zapominać!)za polski akcent w WRC
dziękujemy za bloga, bez którego nie moglibyśmy tyle ile mogliśmy ;-)
DZIĘKUJEMY !

Anonimowy pisze...

No, ja w pewnym momencie frustracji pomyślałem,że swojego Fusiona sprzedam od ręki za małą kasę, tak sobie nawbijałem do głowy głupot związanych z informacjami na temat Fiesty Roberta. Miałem już 2 Fiesty mk3, jedną mk4 i Scorpio 95 rok 2.0 i citroena c2 1,6 vtr, i Audi 100 c5, i jeszcze coś tam innego, a teraz jest Fusion i jakoś śmiga bez problemów. W sumie stare auta. Chyba nie chodzi o auto samo w sobie, ale o części, serwis, całe zaplecze mechaników,logistykę,wpisowe. WRC jak i inne serie wyścigowe bardzo dużo kosztują. WRC to nie zabawki, tylko bardzo drogie auta, a kasa wiecie jak idzie, moment i jej niema...Fajnie, że Robert nie narzeka ogólnie na markę auta tylko na budżet, który jest niestety za mały żeby walczyć z fabrykami...

Anonimowy pisze...

Robcoi weź tam ukulaj coś na szybko i daj znać co odjebales tym razem.

Seweryn F1 pisze...

Anonimowy 19.47 - a WRC ma coś wspólnego z torami? włącz myślenie!!!

Anonimowy pisze...

Samochód wrc nie ma nic wspólnego z wersją cywilną.

Macieju91 pisze...

Wiem, że moje wizje są dość mocno oderwane od rzeczywistości jednak ostatnimi czasy w wielu dyscyplinach motorsportu pojawia się problem który w skrócie mozna opisać jako: kto wykłada najwięcej kasy ten zgarnia główna nagrodę. O ile można powiedzieć, że stwierdzenie takie jest jak najbardziej logiczne to nikt nie zaprzeczy, że cierpi na tym sportowa rywalizacja. Przykłady: WRC - teraz VW wcześniej Citroen, F1 - Merc, WTCC - Citroen wcześniej Chevrolet i Seat, WEC - do niedawna Aud.
W WRC od dłuższego czasu przebąkuje się, że monotonia w postaci Sebastiana na 1 miejscu (wpierw Loeb, teraz Ogier) negatywnie wpływa na atrakcyjność rajdów i coś powinno się zrobić. Największe szanse teoretycznie ma Jari, jednak wychodzi na to samo co było z Markiem Webber w Red-Bullu czy Rosbergiem w Mercu, mimo tego samego auta nie dają rady (nie wnikam w wewnątrz zespołowe decyzje).
Jeżeli chodzi o miejsce w fabryce dla Kubicy to albo wszystko jest już podpisane, a jak nie jest to mówi się żeby zmian się nie spodziewać, a nawet jeżeli jakieś będą to dla Roberta miejsca i tak nie ma.
Co do Pirelli to skoro zdecydowali się wprowadzić swoje opony do WRC, wsparli Roberta i mówi o rozwoju ogumienia to nie był to raczej jedno sezonowy wybryk, a cześć większego planu stąd założenie, że mogą wyłożyć dodatkową kasę. Pytanie ile tej kasiory mogą wydać i na co?
Dodatkowo będą kibicem Roberta ciężko mi o całkowity obiektywizm, poza tym już nie jednokrotnie wkładano tu Roberta w fotel czy to bolidu F1, prototypu LMP1 lub innej wyścigowej serii nawet wtedy gry główny zainteresowany mówił, że nie ma na to szans więc myślę, że wizja ciekawego puchary wprowadzającego zaciętą rywalizację do rajdów nie jest straszą zbrodnią.
Dodam tylko, że osobiście liczę na to iż załoga Kubica/Szczepaniak powróci na rajdowe trasy w sezonie 2016, ana DTM jeszcze przyjdzie czas, przecież nie bez powodu ci bardziej złośliwi mówią o nie jak o serii dla emerytów, a na emeryta Robert mi nie wygląda.
PS: Teks może zawierać niewielkie ilości skrótów myślowych i podejścia życzeniowego, nie brać go całkiem dosłownie

Anonimowy pisze...

Producenci opon chcą zarabiać na tym biznesie a nie do niego dokładać. Zapomnij o dużym sponsoringu pojedynczych teamów.

Macieju91 pisze...

Biznes jest biznes, niestety...
Ale pomarzyć nie zaszkodzi, a schodząc już całkiem na ziemie to sam będę zadowolony gdy uda się zebrać budżet na starty w doinwestowanym pakiecie z nowymi nie prostowanymi felgami i przedrajdowymi testami, i wystarczą mi rundy europejskie. Jak by się udało w WRC pojawić również Kajetanowi to się nie obrażę.

Anonimowy pisze...

22:39 Co to za pożegnania? Robert się nie wybiera na emeryturę. Polski akcent w WRC? A GP Polski ma zostać? Bez Kubicy? A kibice dla kogo mają przyjechać na Mazury?