Strona główna Informacje z WRC O Robercie Kubicy Klasyfikacje Kontakt English version

czwartek, 19 listopada 2015

Citroen poświęca sezon 2016!

Sensacyjne wiadomości przekazał dziś Citroen - ekipa ta nie będzie startowała we wszystkich rundach w sezonie 2016 Rajdowych Mistrzostw Świata. Bardzo dobra wiadomość jest taka, że Francuzi wrócą w sezonie 2017 z nowym autem.

O tym, że Citroen może nie wystartować we wszystkich rundach WRC 2016, mówiło się od kilku dni. Powstawało pytanie, czy ekipa będzie kontynuowała starty od 2017 roku.

Teraz jednak okazuje się, że Citroen chce odzyskać hegemonię w WRC i poświęci po to sezon 2016.



Niemal pewne zatem wydaje się, że Mads Ostberg przeniesie się do M-Sportu.

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com


43 komentarze:

Anonimowy pisze...

nudny sezon 2016 bedzie... VW, WV, VW, WV... czasem jakis crash to i20 może :P potem VW, VW, WV WV i tak dalej

Anonimowy pisze...

ale wiadomosc!szansa dla Roberta w 2017??!!oby!

OZi pisze...

Panie Iwan :) Ściągaj Pan RK do testów i rozwoju auta... lepszej opcji nie znajdziecie :)

Arek Kalinowski pisze...

Może zrobią tak jak przesiadali się z Xsary do C4. Czyli pół fabryczny zespół. Więc może współpraca z RK Team?? ;)

Anonimowy pisze...

Czyli biorą Roberta do rozwoju samochodu ;)

Ale w sumie to by miało ręce i nogi. Teraz słowa RK nabierają jakiegos sensu.
- Nie wiem czy wystaruje we wszystkich rundach.
- Moze nie wystartuje w zadnej
- Nie wiem kiedy, ale wroce...

Dla mnie ideałem byłoby w tym momencie, gdyby jeszcze do tego wystartował w kilku rundach ze wsparciem Lotosu. A nawet w WTCC pare razy bym go zobaczył.

Anonimowy pisze...

Wybór opcji dla Roberta co do przyszłorocznych startów w WRC się zawęża i zależy już tylko od tego jak Lotos wypcha walizke kasiorką. Natomiast myśle, że w 2017 miejsce dla Roberta w fabryce się znajdzie, VW, Hultaj, M Sport, Cytryna wróci z pełną pompą i oby udało się Toyocie ogarnąć do tego czasu

hq pisze...

Jaki rozwój, jakie testy... Co w tym super? Np kierowcą testowym VW jest Gronholm, i co ma z tego? Sławę? Rywalizację? Pieniądze?

Dajcie już spokój, kierowca testowy to nie to samo co kierowca wokół którego buduje się zespół. Jeśli myślicie że Citroen będzie budował zespół wokół 30-letniego kierowcy, to... sorry. Zbudować auto mogą, posłuchać przy tym rad Roberta też, ale czy to znaczy że pojedzie nim w 2017?

Jedyna szansa jaka z tego płynie, to że być może Cytrynki będą dostępne dla prywaciarzy.

Anonimowy pisze...

Coś tak czułem, że WTCC pojdzie w odstawkę. Mozna sie było tego domyslic, po tym jak przeniesli Loeba do terenowych.

Anonimowy pisze...

Tak, napewno Robert zawrze taką umowę, ze rozwinie im samochód a potem mnie olejcie. I dodatkowo dajcie go komus innemu, kto ma inny styl jazdy.

Anonimowy pisze...

Chciałbym tylko dodać, że w tych okolicznościach jest duza szansa, ze Ostberg nie bedzie wskladzie Citroena w przyszłym roku.

Anonimowy pisze...

Całkiem prawdopodobne wydaje się zaangażowanie Roberta w rozwój nowej Cytryny, skoro zostaje tylko Meek napewno będzie potrzebny ktoś jeszcze kto dobrze współpracuje z inżynierami a Robert napewno robi to lepiej niż Lefebr (Loeb ma sie juz nie mieszać w ten projekt)

Grzegorz Bartosz pisze...

Nabiera to takiego sensu ze Wilson mówiąc ze przygląda sie innym miał raczej na myśli Ostberga w takim razie, Oj niestety cos mi sie wydaje ze nie będziemy duZo Roberta ogladac w przyszłym roku.

Anonimowy pisze...

@13:23 dlaczego tak mało trzeźwych komentarzy, takich jak Twój, na tym blogu?

Anonimowy pisze...

Coś może z tego być jeśli tak dowiemy się na koniec :-(

hq pisze...

Najbardziej realne wydaje się teraz DTM + starty w Europie Fiestą przygotowaną przez M-Sport albo Citroenem przez PH-Sport, zostaje Lotos jako sponsor, co brakuje to Robcio zarobi w DTM i wszystko cacy.

Opcja wsparcia Citroena przy budowie fury na 2017 jest, ale to nic nie znaczy, może oznaczać tańsze wypożyczanie Cytryny z 2015.

Anonimowy pisze...

A ja jestem pewny ze zobaczymy DS3 w przyszlym roku.

cytując Autoklub:

"Citroën Racing nie wystartuje w przyszłorocznych Rajdowych Mistrzostwach Świata jako fabryczny zespół."

Jak słusznie ktoś zauważył istniał w przeszłości półfabryczny zespół Kronosa w momencie kiedy C4 WRC nie bylo jeszcze gotowe, a Xsara juz taka nie konkurencyjna.

DS3 jest zbyt dobrą rajdówką aby stała i sie kurzyła.
Nie wiem czy Robert będzie tam jeździł ale na pewno te samochody bedą w WRC.

rolen

Anonimowy pisze...

Co do miejsca w Citroenie na 2017 rok dla Roberta, to mimo zaangażowania go w rozwój auta nie koniecznie dostałby fotel fabryczny, napewno zostaje Meeke, a oprocz niego Citroen bedzie chciał promować jakiegoś francuskiego kierowce

Anonimowy pisze...

To że Citroëna nie będzie jako fabryki to nie oznacza że nie będzie ds3 w WRC.
Do hq, chyba zapomniałeś jak Ogier był testowym w VW i sezon jeździł Skoda. Więc twoje dywagacje nie mają najmniejszego sensu.

Konrad Kobedza pisze...

http://www.autosport.com/news/report.php/id/121870

Ostberg do M-sportu pewnie się przeniesie zatem..

Anonimowy pisze...

Nigdzie nie napisali ze nie wystartują jako niefabryczny team czy w okrojonym cyklu

hq pisze...

Do Anonim 13:39

Oczywiście masz rację z Ogierem, ale myśląc realnie - Citroen na 2017 będzie chciał mieć solidnie dojeżdżającego i punktującego, sprawdzonego kierowcę z którym już współpracował oraz młodego Francuzika który jest perspektywiczny, być może ma sporo kasy i fajnie wygląda na reklamach Totala. Będę mocno ale to mocno zdziwiony jeśli nie będzie to Meeke i Lefebre.

Anonimowy pisze...

Kurcze ale zwroty akcji:).Miał Ostberg zostac a Meeke wypasc a prawdopodobnie bedzie na odwrot. Mam nadzieje, ze ta fotka na fb Kubicy to nie przypadek :).

Anonimowy pisze...

To byłby naprawdę team marzeń. Coś pięknego dla nas kibiców. Wogóle jak pierwszy raz zobaczyłem Meeka, nie wiedzac praktycznie nic o nim i nie widzac jak jeździ od razu wydał mi się osobowością. Pomyslałem sobie, że ma cos z Kubicy, jesli chodzi o usposobienie i być może będzie jednym z jego głównych rywali w przyszłości. Myśle ze chłopaki mogliby stworzyć naprawdę super team. Zreszta mam wrazenie, ze sie chyba lubią nawet.

Anonimowy pisze...

Może się mylę ale Lefebre nie jest takim materiałem na mistrza jak Loeb czy Ogier. W słabszych klasach niespecjalnie się wyróżniał. Na szutrach bardzo słabo więc taka opcja to przeciwieństwo tego co robił Citroen do tej pory. Biorąc pod uwagę powrót w 2017 Citroëna i Toyoty oraz to że kilku topowych kierowców będzie do wzięcia lepiej zbudować team wokół np. Latvali czy Neuvilla którzy gwarantują walkę o mistrzostwo od pierwszego rajdu.

Anonimowy pisze...

ALbo wokół Lewisa Hamiltona....
Latvala kontrakt, Neuville kontrakt.

Anonimowy pisze...

MYŚLICIE ŻE ROBERT WRÓCI JESZCZE DO F1 ?

Anonimowy pisze...

Do F1 nie wróci. To już zamknięty rozdział.

Konrad Kobedza pisze...

https://twitter.com/F_Gustavsson/status/667347379742445568
Meek i Lefebre potwierdzeni na niepełny sezon w cytrynie i rozwój auta na 2017

Anonimowy pisze...

No to Citroen ma cholernie zdolnego gościa do rozwoju auta, tylko, że ten gość ledwo co się przesiadł do czterołapów... Ale za to plecy ma widać niezłe.

Anonimowy pisze...

No i k...a dupa!! A takie nadzieje były.

Anonimowy pisze...

No to w tym momencie chyba jest pozamiatane. Ostberg do M-Sportu i po fotelach.

Anonimowy pisze...

Może Ostberg + Kubica ;) Zobaczymy jak F1 driver ma się do super kierwocy WRC w takim samym wozie

Jaro75 pisze...

Czekamy i tyle.

Anonimowy pisze...

Po dzisiejszych informacjach jest wszystko jasne. Fotel w fabryce nie dla Roberta.

W M-Sporcie będzie Madsik z woreczkiem pieniążków od tatusia + pewnie Evans (kolejny fajter)
Zostaje opcja ciągnięcia tego tak jak w tym roku, lub korzystanie z usług Malcolma lub znikoma ilość rajdów z PH Sport. Tyle i aż tyle. Smutna prawda

Anonimowy pisze...

WRC R.I.P [*]

Anonimowy pisze...

Paradoksalnie to dobra wiadomość dla Roberta. Największe sukcesy w WRC swiecil w cytrynie z phsport więc przy odpowiednim wsparciu finansowym i np tylko europejskich rundach osiągnie więcej niż przez 2 lata w fiescie.

Anonimowy pisze...

Stéphane Lefebvre ‏@SLefebvreRallye 13m13 minutes ago

Sorry about the news we retweeted from some newspapers. One of my CM did it but nothing's official about 2016 for me and @krismeeke in #WRC!

Anonimowy pisze...

A twitter Gustavsona przestał własnie istniec.

Anonimowy pisze...

@up
skąd masz taką wiadomość ?

Anonimowy pisze...

A kur.... Już się jakieś jaja robią.... Niby Kris na wizycie w hundaju tu teraz ze zostaje Malcolm może matsa weźmie to mu punkty uciula e w nosie mam już to denerwuje mnie to ta sytuacja Już jednym słowem jeśli Kubica pojedzie w jakimś rajdzie to pewnie w drugim zespole Msport b albo sami przygotują fieste i tyle nie dziwię się teraz Robertowi ze ma trochę dość tego wszystkiego

Grzegorz Herda pisze...

Nic tylko czekać, i tak nic nie wykombinujemy bez jakiegoś 'insidera'.
Ciekawi mnie tylko czy Robert sprzeda fieste, czy pojedzie nią kilka rajdów, a na inne kilka wypożyczy Kajto - mogłaby zostać w tych samych barwach :)

Anonimowy pisze...

Jak czytam Wasze komentarze pelne podniety i pewnosci, ze zatrudnia Roberta do rozwoju auta i na pewno bedzie dla nich jezdzil w 2017 roku...to sie nie dziwie, ze na Ministra Obrony wybraliscie "specjaliste" od smolenska...

Anonimowy pisze...

https://twitter.com/f_gustavsson

Hmm... chyba się jeszcze kasa nie zgadza;)