Strona główna Informacje z WRC O Robercie Kubicy Klasyfikacje Kontakt English version

czwartek, 1 października 2015

Robert Kubica w Rajdzie Korsyki - czwartek [Aktualizacja godz. 19:39 - zdjęcia, filmy]

Przed nami długo wyczekiwane emocje w Rajdzie Korsyki. Dziś będziemy mieli ich przedsmak podczas shakedownu, na którym, jak pokazują poprzednie rajdy, również może dziać się sporo. Który z kierowców spisze się na nim najlepiej? Zapraszam na relację na żywo z dzisiejszych wydarzeń.



Co nas dziś czeka?


Dziś na Korsyce rozegrany zostanie jedynie shakedown. Kierowcy będą przemierzać liczący 3,88 km odcinek Poggio-di-Venaco. Poniżej zobaczycie jego mapę:

Następnie kierowców czekają spotkania z kibicami, mediami i start oficjalny:
7:30 - Shakedown
11:45 - Meet the crews - Park serwisowy w Corte
12:30 - Konferencja prasowa przed rajdem
18:15 - Sesja autografów
19:00 - Start oficjalny

Pogoda


Prognoza pogody nieco zmieniła się od poniedziałku. Padać, ale za to intensywnie, ma padać jutro i w piątek. Od soboty deszcz nie powinien już przeszkadzać kierowcom.


Fantasy WRC


Grającym w naszej fantasy lidze przypominam, że w czwartek kończy się możliwość zmieniania kierowców w swoich zespołach.

O tym, jak zmienić zawodników oraz jak wygląda sytuacja po Rajdzie Australii przeczytacie tutaj. Sponsorem nagród po każdym rajdzie jest firma pixgraf.pl - warto zatem dołączyć do naszej gdy nawet teraz, bo cały czas macie szansę na nagrody za poszczególne rajdy!
W całym konkursie nagrodą będzie również model auta Roberta Kubicy, ufundowany przez firmę Direkt Collections.
http://rallye.diecast-club.com/pl/?utm_source=utm_source%3Dinternet&utm_medium=utm_medium%3DFP1402L3DI3701&utm_term=utm_term%3Drally&utm_content=utm_content%3Dpowrotroberta.pl&utm_campaign=utm_campaign%3DFP1402L3DI3701

Konkurs 


Na Facebooku tradycyjnie organizowany jest konkurs dla kibiców przed Rajdem Korsyki. Znajdziecie go TUTAJ. Do zdobywców 1., 2. i 3. miejsca trafi natomiast zestawy magnesów rajdowych wykonane przez pixgraf.pl

http://pixgraf.pl/

Relacja


Jak zwykle na blogu przeprowadzona zostanie relacja live z rajdu. Przypominam, że można ustawiać automatyczne powiadomienia o aktualizacjach czy zmieniać kolejność pokazywania się nowości. Wystarczy zatem włączyć rano bloga i cieszyć się nowościami przez cały dzień, wyłącznie dzięki odświeżaniu strony.
Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

48 komentarzy:

Anonimowy pisze...

gogogogogogo..........................

Anonimowy pisze...

Moze by sie chociaz rozgrzal!

Anonimowy pisze...

FORZA!!

Anonimowy pisze...

Na jakiej stronie sa wyniki live z shakedownu?

kargul102 pisze...

Jak to Miler mówił faceta poznajesz jak kończy a nie jak zaczyna.Znowu pikawa mi mocniej bije przez te jego czasy , ale pamietam też cały dzień wk....ny

Anonimowy pisze...

Może to właśnie ten Rajd przez nas tak oczekiwany, w którym Robert nie będzie miał problemów z autem, nie będzie popełniał błędów a równocześnie będzie piekielnie szybki. Oby tak było. Wygrywanie oesów i plasowanie się na nich w pierwszej trójce i podium na koniec rajdu, zrekompensowało by wszystkie ostatnie niepowodzenia Robertowi i nam kibicom. Robert życzę Ci, aby się wszystko potoczyło idealnie.
Coś czuje, że mieszanka Robert+asfalt+deszcz+pirelli+talent+prędkość da nam historyczne podium dla Polski w WRC.

Jaro75 pisze...

Trzymam kciuki jak zawsze...

Paweł Bednarczyk pisze...

Jak tylko temperatury są niższe to opony Pirelli widać lepiej pracują. Tak jak w Monte Carlo.

Anonimowy pisze...

Chłopaki, zluzujcie bokserki, jak będzie tak będzie. :)

Marek Wójcik pisze...

Może ktoś z Was wie jak zabezpieczane są auta w nocy w czasie rajdu?
Pewnie to nieco paranoiczne co piszę ale w poprzednich rajdach Robertowi szło pięnie w czasie rozgrzewki, a następnego dnia... a to alternator, a to dyfer...
Czy możliwa jest (oczywiście teoretycznie) ingerencja osób trzecich w auta.
Nie wyobrażam sobie, by ktoś w nocy sie podkradł i pierdyknął młotkiem w jakś wrażliwy element, ale...
Jak to wygląda organizacyjnie?

Anonimowy pisze...

Podoba mi się to :)

Anonimowy pisze...

Nie ma takiego sportowca, który by wzbudzał więcej emocji niż Robert. Mamy przykład, że jeśli ma do dyspozycji sprzęt, to potrafi być najlepszy z najlepszych. Ale nie napalma się. Znowu będzie jakiś słuczaj.

Anonimowy pisze...

E tam Pirelli lepiej pracują, Prokop i Bertelli sporo więcej niż zazwyczaj tracą. To po prostu rajd skrojony pod Kubka o czym wszystkim mówię już jakieś pół roku no i warunki dzisiaj też sprzyjają bo Kubek lubi deszcz.

Anonimowy pisze...

Cześć chłopaki myślę, że większość z nas czuje to samo tj. nadzieja a zarazem obawy... Trzymamy kciuki. Dla mnie pierwsza 5 będzie super.

pozdrawiam

Pablo

Ireneusz Ciejka pisze...

Bądźmy opytmistami i trzymajmy kciuki, jest dobrze a będzie jeszcze lepiej.

kargul102 pisze...

Nie wiem czy pamiętacie niejakiego Małysza Szczęście sprzyja lepszym

Anonimowy pisze...

Marek 9:03
Kiedyś wszystkie auta po badaniu technicznym jechały do "parc ferme" park zamknięty gdzie nikt nie miał dostępu do aut. Teraz po badaniu i założeniu plomb rozjezdzaja się do swoich serwisów i tam auta czekają. Wątpię aby własny serwis ingerowal w auto na niekorzyść zawodnika. To jest niemożliwe. W nocy oczywiście serwisu całego pilnuje ochrona i policja.

Anonimowy pisze...

Nie no musi go wygrać chodź raz

Marek Wójcik pisze...

@09:31
Bardzo dziękuję za odpowiedź.

Ireneusz Ciejka pisze...

Ciekawe czy VW został sprawdzony pod kątem emisji spalin ;)

Artur Dulemba pisze...

Spaliny? :)
Ludzie mowia :), ze VW ma dodatkowy specjalny modul oprogramowania i czujniki. Dzieki temu wykrywa "test mocy" i w czasie pomiaru nigdy nie przekracza tej dopuszczalnej.

Anonimowy pisze...

A czy ktoś wie czy testowy jest na suchym czy na mokrym rozgrywany?

Anonimowy pisze...

To jest uśmiech na który czekamy. Cuda się nie zdarzają. Oby tylko licho spało. Chociaż na jeden rajd.

Anonimowy pisze...

:) świetne

kargul102 pisze...

Zawiść to natura czlowieka na wszystko trzeba być przygotowany

Artur Dulemba pisze...

Tak juz bez zartow, to nie byloby zadnej trudnosci w takim rozwiazaniu, pod warunkiem, ze ktos "ukrylby" odpowiedni fragment kodu binarnego. GPS bylby wystarczajacym, zamontowanym czujnikiem. Brak ruchu dawalby sterowanie w normie, zas przy przemieszczaniu powiekszanie mocy. Ciekawe jak to jest sprawdzane.

Artur Dulemba pisze...

:)
Teorie spiskowe sa zawsze w modzie :)
Robert ma gorszy serwis, mniej pieniedzy, mniej doswiadczenia. To sa przyczyny. Jest coraz lepszy i mam nadzieje, ze kiedys bedzie sie liczyl.

Marcin J pisze...

@1 października 2015 10:49

Oprogramowanie do elektroniki jest homologowane.

Myślę, że wygląda to tak:

Najpierw producent robi kod, sprawdza czy wszystko jest cacy. Później czeka na homologacje.

FIA może sprawdzać kod programu na zasadzie CRC lub innego algorytmu liczącego sumę kontrolną zapisuje sobie itd. Trzeba pamiętać że dobre algorytmy od sum kontrolnych wykażą zawsze różnicę, jeśli cokolwie w sofcie zostanie zmienione.

Później jest rajd i badania kontrolne. I jeśli CRC się nie zgadza to po ptakach, soft nie jest homologowany i zawodnik dostaje DSQ.

Artur Dulemba pisze...

Przeciez napisalem, ze dodatkowy kod "ukryty" w kodzie, jak VW zrobil w przypadku badania spalin. Bez jakiejkolwiek podmiany. Zgodnie z Pana opisem, po prostu ktos z FIA musialby znalezc te czesc kodu. Jesli VW lub inna firma placilaby wystarczajaco duzo do FIA, to nikt tego nigdy moglby nie znalezc. Chyba, ze sa jeszcze jakies inne metody kontrolne.

Anonimowy pisze...

Mam pytanie, ponieważ rajd ma transmitować francuski Canal + wiadomo dokładnie na którym ich kanale to będzie leciało i czy będzie jakość możliwość jego odbioru u nas?

Marcin J pisze...

@1 października 2015 14:08

Od tego są inne czujniki w maszynie, np jeśli jest jakikolwiek limit na silniku to tam gdzie jest limit, są czujniki. Sposób montażu (gdzie, co i jak) jest określony przez FIA pewnie w którymś załączniku i na pewno jest to sprawdzane na BK przed rajdem.

Jeśli jakikolwiek limit zostanie przekroczony w czasie rajdu (np ciśnienie na turbosprezarce na OES, nawet chwilowy skok ponad te bodajże 2 bary) to z automatu to leci do komisarzy. Taki problem miał własnie RK bodajże w meksyku i dostał za to karę.

Trzeba pamiętać, że w rajdówkach limity nie są na emisję ale na ograniczenie np ciśnienia, czyli parametrów łatwo mierzalnych, które można kontrolować (2 bary ciśneinia, zwężka na turbo, etc). Dlatego nie da się tego obejść. Auto nie będzie paliło więcej w nieskończoność, dlatego mamy teraz tryb drogowy i tryb rally. W drogowym auto pali znacznie mniej niż w trybie rally. Więc w rally można wykorzystać poaliwo na maksimum i optimum jednocześnie.

Na szczęście FIA na razie na wpadło na pomysł uwolnienia innych parametrów kosztem przepływu paliwa, jak w F1. Na rajdzie też są limity paliwa, ale nie są one aż tak restrykcyjne - ot jedynie trzeba się zmieścić w iluśtam litrach elfa na rajd na auto. Paliwo też jest tankowane przez jedną firmę do wszystkich aut, w specjalnych strefach tankowania.

Anonimowy pisze...

https://www.youtube.com/watch?v=j6qxi-1IzjM

Anonimowy pisze...

Panowie w rajdach nie ma przepisu, który konkretnie ogranicza moc, więc niepotrzebne są ukryte kody w tej kwestii. Stąd tak naprawdę nie wiadomo, jakiej mocy są to samochody. Założenie było, żeby stworzyć takie regulacje, które pozwolą osiągnąć moc max w granicach 300 KM. Wiadomo, że rzeczywista moc jest sporo większa. Główną regulacją techniczną ograniczającą moc jest zwężka w dolocie, która uniemożliwia pompowanie większej ilości powietrza.
W tej kwestii oszukiwała Toyota 20 lat temu, która montowała zwężkę, która podczas jazdy się powiększała i dzięki temu przepustowość powietrza, a więc i moc rosła. Skończyło się to wyrzuceniem Toyoty z mistrzostw w 1995 r. i koniec rajdowego modelu Celici.

Artur Dulemba pisze...

Dzieki za rozne opinie.
Na pewno sa roznice w kierowcach, w rozmieszczeniu mas w pojazdach, ale ciekawi mnie co jeszcze moze miec prawdziwe znaczenie, skoro rozne rzeczy sa ograniczone. Czy myslicie, ze sa jakies znaczace roznice w mocy roznych samochodow WRC w calym zakresie obrotow?

Anonimowy pisze...

Mam już wiadomości z jutra ;-) http://eurosport.onet.pl/motorowe/rajdy-samochodowe/rajd-korsyki-swietna-jazda-roberta-kubicy-polak-liderem-po-czterech-odcinkach/4b018

Anonimowy pisze...

Ach ten Malcolm, łobuz jeden. Żeby tak naszego Roberta w Niemczech urządzić....


Film z shakedown:
https://www.youtube.com/watch?v=IUsPTMm1j7I&feature=youtu.be


POzdrawiam;
Bartek

Anonimowy pisze...

Cześć
Nie wiecie może czy gdzieś można kupić ubrania sygnowane RK Team?
Są jakieś koszulki czy bluzy?

Z góry dzięki za info

Anonimowy pisze...

@Anonimowy 18:16 - Nie ma oficjalnych ubrań i gadżetów sygnowanych logiem RK Team.

marian burzak pisze...

Artur Dulemba vs Marcin J
fajne to było, poprzeczka już bardzo wysoko - mam się za intruza ;))

Anonimowy pisze...

wypowiedź po shekdownie

https://www.facebook.com/video.php?v=1041324992553163

Anonimowy pisze...

Ach ten Pan redaktor Gutowski...i te jego wywiady.
Troszke to zabawne jak sie to czyta :)
Jesli osoba czytajaca ten wywiad ma choc troszke doswiadczenia rajdowego,moze sie tylko lekko usmiechnac.
Pan redaktor publikujac takie"wywiady" robi Robertowi wiecej szkody niz korzysci.
No chyba,ze po raz kolejny byl problem ze zrozumieniem wypowiedzi osoby odpowiadajacej na pytania.
Bo z tym czesto jest problem u Pana redaktora w wielkim ego ...:)

Trzymajmy kciuki za Roberta :)

Marcin J pisze...

hehehe :)

Anonimowy pisze...

https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xft1/v/t1.0-9/12038544_734084683363540_1666255472188770633_n.jpg?oh=c2903b7eeff02de0b3cca1ba617ff4b3&oe=568A119C

Proponuję aktualizację zdjęcia w bannerze :D

Artur Dulemba pisze...

marian burzak: :D
Czy nie mamy prawa pobawic sie troche, skoro z nas wszystkich tylko Robert z Mackiem moga cos osiagnac w rajdach, zas my ich szanujemy i zyczymy najlepszych wynikow?
VW rzeczywiscie zrobil te czesc kodu w swoim oprogramowaniu dla ogromnej ilosci tdi, oszukujac caly swiat, wiec jesli istnieje jakas luka w WRC, to jest powaznie podejrzany o zastosowanie sciemy w 3. samochodach fabrycznych :).
Oczywiscie sa to zarty, bo nic, oprocz lepszej jazdy w dalszych odcinkach rajdow, na nich nie mamy :)

Unknown pisze...

Witam czemu jest zakaz nacinania opon pamiętam, że kiedyś można było to robić coś się zmieniło czy chodzi tylko o ten rajd?

Marcin J pisze...

@1 października 2015 20:26

Ale tez faktycznie bardzo malo prawdopodobne jest zrobic jakis kod ktory mialby oszukiwac w aucie WRC - zwyczajnie nie ma na czym oszukiwac.

Tutaj mamy regulacje a nie limity. Tzn regulacje tez sa limitami, ale regulacja ogranicza z poczatkowej fazy danego problemu (jest stala i wzaleznosci od tego jak niesamowity jest zespol konstruktorow, moze ja wykorzystac jak najlepiej) a limit od koncowej. Limity trudniej sie kontroluje. Oczywiscie tak jak Toyota przesadzila ze zwezka, byc moze ktos moglby to robic, ale predzej czy pozniej wychodzi to na jaw.

Najbardziej czepiaja sie homologacji (za zle rekawiczki mozna dostac DSQ) i parametrow mechanicznych, ale jak auto jest szersze o 5 mm to tez mozna dostac DSQ. Najlepszym przykladem jest akcja z Grzeskiem Grzybem. Anulwali mu mistrza bo jakis element amortyzatora nie mial homologacji, chociaz sam team nie wiedzial czy ten element nie dziala na przyklad gorzej...

Anonimowy pisze...

Dajcie już spokój z tym teoriami oszukany Vw bo to nie miejsce na te bzdury!
Prawdziwe rzeczy to na korsyce się dzieją tam nasze chłopaki pojadą świetny rajd:-)
Colofan

Artur Dulemba pisze...

Pisze programy (sterowniki przemyslowe i jezyki C-like) dla niemieckiego przemyslu samochodowego. Dla VW rowniez :). Jesli jest mozliwosc, to jest wykorzystana. Czy to mechaniczna, elektroniczna czy programistyczna. Nie mam zadnych zwiazkow z tymi spalinami oraz WRC :), ale mam pewnosc co do jednego, czego my Polacy wciaz nie rozumiemy: w kapitalizmie liczy sie osiagniety cel, istnienie produktu i dzialalnosci. Nie ma miejsca na bycie fair i na robienie wszystkiego idealnie.

Jedyny moj zwiazek z rajdami polegal na tym, ze kiedys przysnilo mi sie, ze gdy rano pojade do Klodzka na rajd zimowy, to musze ostrzec Bublewicza, zeby uwazal. Spoznilismy sie z kolegami, ale i tak nie mialbym wplywu. Wiele lat czulem sie winny, gdy okazalo sie pozniej, ze on zginal w tym dniu. Bycie fanem jest czasem niebezpieczne :).

Pozdrawiam i dzieki za rozne wyjasnienia.