Strona główna Informacje z WRC O Robercie Kubicy Klasyfikacje Kontakt English version

piątek, 30 października 2015

Kubica: Nie mogłem podpisać kontraktu z Citroenem [Aktualizacja]

fot. Citroen Racing
Robert Kubica zdradził nieco kulis propozycji, jaką dwa lata temu otrzymał od Citroena oraz wyjaśnił, dlaczego jej nie przyjął. Teraz przyznaje, że nie zostanie w WRC na pełny sezon, jeżeli nie pojawi się propozycja od zespołu fabrycznego. A czasu jest coraz mniej.



Również wczoraj, również na portalu Eurosport.Onet.pl, ukazały się inne wypowiedzi Roberta, w których przyznaje on, że jest gotowy odejść z WRC, gdyż jazda w prywatnym zespole nie daje mu szans na walkę z kierowcami aut fabrycznych na dłuższą metę.

"Prywatny zespół nigdy nie wygra z fabrycznym. Ludzie mogliby powiedzieć, że dlaczego nie, skoro wygrywam oesy, ale na dłuższą metę to niemożliwe. Ja to wiem, bo miałem okazję pojechania w mistrzostwach świata z Citroenem. Pamiętam, jak to działało" - przyznaje Robert. Więcej przeczytacie TUTAJ. Przypomnijmy też, że przed sezonem 2014 pojawiały się plotki, że Robertem zainteresowany jest też Hyundai. "Hyundai próbuje zapewnić sobie usługi Polaka" - pisał w sierpniu 2013 roku hiszpański dziennik "AS". Kilka tygodni później ten sam dziennik napisał, że Robert odmówił Hyundaiowi, choć oczywiście nie wiemy, czy taka propozycja była.



Widać zatem, że Robert czeka na propozycje od zespołów fabrycznych, ale takie się jeszcze niestety nie pojawiły. Zapewne zatem w przyszłym sezonie Roberta zobaczymy tylko w wybranych rundach WRC i zapewne pojedzie w nich w swoich barwach, ale będzie obsługiwany przez M-Sport.

Jedną z opcji dla Kubicy jest powrót do pełnego sezonu WRC wraz z Toyotą, ale żadna z tych dwóch stron nie wspomniała jeszcze o takiej możliwości i póki co są to tylko spekulacje, choć powtarzane np. przez Colina Clarka, który niedawno stwierdził, że nie ma obecnie lepszego kierowcy w WRC, wokół którego możnaby budować zespół niż Robert Kubica i nie byłby zaskoczony, gdyby w przyszłym roku Robert przygotowywał wraz z Japończykami auto, a w 2017 był jego kierowcą w WRC.

Co ciekawe, nie tylko Colin, będący wielkim fanem talentu Roberta tak uważa. Oprócz polskich kibiców, uważają tak też niektórzy zagraniczni dziennikarze i pasjonaci WRC:

Ten tweet został oczywiście zmyślony, ale pokazuje, jak bardzo środowisko rajdowe jest za pozostaniem Kubicy w WRC.

Aktualizacja


Hayden Paddon tradycyjnie odpowiadał na pytania kibiców za pośrednictwem Twittera. Nie zabrakło również pytania od kibica z Polski.

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com


23 komentarze:

Anonimowy pisze...

Już rok temu pisałem iż RK będzie jeździł w Toyocie WRC myślę że RK dostanie propozycję o d Citroena po rajdzie Walii

Anonimowy pisze...

Hjundaj potwierdził że tylko rozmawiali, oficjalnie :) nie było jak widac żadnej propozycji :) World Rally Blog dał radę :) #painisreal xD

Anonimowy pisze...

fajne zestawienie jazdy Roberta i Ogiera
https://www.youtube.com/watch?v=_GPqJWABY5c
W okolicach 34 sekundy widac jak Roberta ostro podbija, a Ogiera prawie wogole. Jestem ciekaw czy to wynik czesci, setupu czy predkosci. Poza tym na moj chlopski rozum jazda Roberta i Ogiera sa bardzo podobne. Miejscami Robert jedzie plynniej od Ogiera.
pozdro
Raubtier

Anonimowy pisze...

Mam nadzieje ze Robert dostanie ppropozycje, byle nie dostal jej za pozno.

Anonimowy pisze...

Dobrze mu w tym kobinezonie :D Robert trzymam kciuki ;)

Anonimowy pisze...

Ogier ma bardziej miękko ustawione auto, widać jak nim rzuca na prawo i lewo, Robert pewnie ma przyzwyczajenia z wyścigów i woli twardsze nastawy

Anonimowy pisze...

Moim zdaniem jedyną opcją jest wejście do m-sport za Tanaka pod warunkiem że Robert jest wstanie przynieść ze sobą odpowiednio duże pieniądze. Nie ma co się oszukiwać. Malcolm chętnie przyjmie za Tanaka innego kierowcę jeśli ten przyciągnie odpowiednio dużego sponsora. Myślę że Malcolm też dobrze wie o tym że obecnie tylko Robert jest wstanie wsiąść do jego Fiesty którą się tak przechwalal w połowie sezonu i faktycznie od pierwszego rajdu naciskać vw. Pozdrawiam Piotrek

Anonimowy pisze...

Moim zdaniem jedyną opcją jest wejście do m-sport za Tanaka pod warunkiem że Robert jest wstanie przynieść ze sobą odpowiednio duże pieniądze. Nie ma co się oszukiwać. Malcolm chętnie przyjmie za Tanaka innego kierowcę jeśli ten przyciągnie odpowiednio dużego sponsora. Myślę że Malcolm też dobrze wie o tym że obecnie tylko Robert jest wstanie wsiąść do jego Fiesty którą się tak przechwalal w połowie sezonu i faktycznie od pierwszego rajdu naciskać vw. Pozdrawiam Piotrek

Anonimowy pisze...

Na ten ostatni rajd musi wykrzesać jeszcze kasę i maksimum koncentracji u siebie i Maćka. Może będzie warto.

Jaro75 pisze...

Wtedy nie było sensu tego kontraktu podpisywać.Przecież Robert potrzebował nauki i zgrania z pilotem.Wyobrażacie sobie jak by na Robercie psy wieszali gdyby te błędy jakie popełniał na początku były w Cytrynie ? Ale teraz to jest ten czas aby dopadł normalne auto.

Anonimowy pisze...

Walia nie pójdzie mu gładko, to jest ciężki rajd, przy dobrym tempie będzie out, przy tempie na dojechanie max 8-9 miejsce realnie

adam k pisze...

No to wychodzi, ze Baran zabral Robertowi szanse na starty w fabrycznym aucie WRC :/

Anonimowy pisze...

anonimowy: 29 października 2015 13:35

... a widziałeś tutaj: https://video-fra3-1.xx.fbcdn.net/hvideo-xap1/v/t43.1792-2/12007653_862939470422074_381092431_n.mp4?efg=eyJybHIiOjE5NTksInJsYSI6MTI1OSwidmVuY29kZV90YWciOiJoZCJ9&rl=1959&vabr=1306&oh=fefcbb73621f608aabd15eaf05d30aaf&oe=56325936

jaki Roberto był, że tak powiem, elastyczny?!
Na tym filmiku widzisz kurwa terminatora WRC :)

Alex Webster

Łukasz Tuczyński pisze...

Genialny film, i dobry komentarz zrobiłeś. Chciałbym ogladac go w fabryce wrc, bezwzglednie jednak wole by pracował na swim poziomie i dawał nam kibicom frajdy- bo facet ma to coś jeśli chodzi o 4 koła.

tj pisze...

@Raubtier i @13:35
Wydaje mi się, że to nie Roberta podbija, a Ogier'a. I to ten drugi jedzie płynniej. Zobaczcie na koniec filmu, gdzie Kubica łapie gumę.

Anonimowy pisze...

Dziala komus ten linka z 29 października 2015 16:34?

Anonimowy pisze...

@Raubtier

Około 34 sekundy RK głebięj ciął i go podbiło na czymś. Kwestia ukształtowania terenu. Niewiele brakowało

tj pisze...

http://eurosport.onet.pl/motorowe/rajdy-samochodowe/mistrz-swiata-o-kubicy-rozumiem-jego-frustracje/2891ld

kargul102 pisze...

Nie trzeba być orłem żeby widzieć że vw wygrywa zawieszeniem co również widać w przypadki skody R5 w tym miejscu jest wgłębienie z muldą było na zdjęciach w relacji na blogu wystarczy 5 cm żeby przejęchać bliżej lub dalej i na tym polega dobry opis , takie miejsca się widzi i omija ,gwarantuje że ta dziura była w zeszłym roku

Macieju91 pisze...

Dla nie śledzących FB/YT najnowszy odcinek "Naszym Zdaniem" od MKTV, a w nim m.in. kilka zdań o Robercie.

https://www.youtube.com/watch?v=BKffjRtdhB8
dla niecierpliwych Robert od 3:20

Kaczmar pisze...

W "paddoku" WRC nie mówi się jakoś bardzo dużo o aktualnym mistrzu świata Ogierze.
Aktualną sytuację przesłania Robert Kubica i to on jest w centrum zainteresowania mediów związanych z WRC oraz prasy :D

To bardzo dobrze z punktu negocjacyjnego, RK dobrze wiedział kiedy sprawdzić jak w Pokerze :D

Anonimowy pisze...

MKTV to chrzani z deczka, to znaczy szacun za to co robią ale w zeszłym roku co do Roberta też guzik mądrego powiedzieli przed końcem sezonu, a w tym... chwali go po '14 a teraz po lepszym sezonie mowic ze brak angażu to jego wina... dziwne to trochę.

Seweryn F1 pisze...

a Mercedes z DTM taki ładny:) czeka na Robcia (mam nadzieję) :)