Strona główna Informacje z WRC O Robercie Kubicy Klasyfikacje Kontakt English version

niedziela, 23 sierpnia 2015

Robert Kubica w Rajdzie Niemiec - niedziela (Relacja live) [Stałe aktualizacje]

Po słabszej sobocie, z przeciętnym tempem i urwanym kołem, przystępujemy do ostatniego dnia rywalizacji w Rajdzie Niemiec. Na kierowców czekają cztery OS-y, a ich charakterystyka powinna odpowiadać Robertowi Kubicy, który dodatkowo, będzie startował jako pierwszy. Jakie tempo będzie prezentował Polak? Czy Sebastienowi Ogierowi uda się utrzymać przewagę aż do mety? Zapraszam na relację z ostatniego dnia rajdu z filmami, zdjęciami, wypowiedziami i oczywiście wynikami.


http://powrotroberta.blogspot.com/2010/08/robert-kubica-w-rajdzie-niemiec-zdjecia.html               http://powrotroberta.blogspot.com/2010/08/robert-kubica-w-rajdzie-niemiec-filmy.html
        http://powrotroberta.blogspot.com/search/label/Statystyki              http://powrotroberta.blogspot.com/2010/03/liga-fantasy-rajd-meksyku.html





Kolejność startowa

Dobrą wiadomością, o ile nie sprawdzą się prognozy mówiące o opadach deszczu, jest ta, że Robert Kubica i Maciej Szczepaniak będą dziś jechali jako pierwsi, a zatem, będą mieli czystą trasę bez brudu naniesionego przez innych kierowców.

Jak było wczoraj?

Robert i Maciej rozpoczęli bardzo spokojnie, uzyskując czasy pod koniec pierwszej 10-tki. Niestety, na najdłuższym OS-ie Rajdu Polacy zahaczyli lewym tylnym kołem o hinkelstein i urwali je. Oznaczało to dla nich koniec dnia.

W rajdzie rywalizacja była już mniej zacięta niż w piątek, a dominował Sebastien Ogier, który teraz ma już dość bezpieczną przewagę nad Jari Matti Latvalą. Robert przystępuje do niedzielnych OS-ów ze stratą ponad 47 minut.

Co nas czeka dziś?

Przed nami dziś dwie próby, przejeżdżane dwukrotnie (a zatem 4 OS-y). Łącznie będzie to 67,34 kilometra. Dzisiejsze trasy powinny najbardziej odpowiadać Robertowi - jest mniej nawrotów, a najbardziej liczą się płynność i szybkość.

Harmonogram

godz. 06:12 - Serwis F
godz. 07:07 - OS 18 Stein & Wein 1 (19,59 km)
godz. 08:11 - Os 19 Dhrontal 1 (14,08 km)
godz. 09:21 - Serwis G
godz. 10:31 - OS 20 Stein & Wein 2 (19,59 km)
godz. 12:08 - OS 21 Dhrontal 2 [Power Stage] (14,08 km)
godz. 13:11 - Serwis H

Mapy


TV

Dziś wreszcie będziemy mogli obejrzeć nieco Rajdu Niemiec w telewizji. Na żywo pokazany zostanie tradycyjnie Power Stage.

23 sierpnia
godz. 0:00 - Podsumowanie dnia 2 - Polsat Sport Extra
godz. 12:00 - Live OS 21 - Polsat Sport Extra
godz. 22:30 - Podsumowanie dnia 3

Pogoda

Ma padać... ale dopiero od godz. 14 i mamy nadzieję, że ta prognoza okaże się dokładna.

Relacja

Jak zwykle na blogu przeprowadzona zostanie relacja live z rajdu. Przypominam, że można ustawiać automatyczne powiadomienia o aktualizacjach czy zmieniać kolejność pokazywania się nowości. Wystarczy zatem włączyć rano bloga i cieszyć się nowościami przez cały dzień, wyłącznie dzięki odświeżaniu strony.

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

96 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Dzień Dobry dla Wszystkich. Przede wszystkim dla naszej kochanej załogi)) Forza Chłopaki!)

ITS ME STIG pisze...

a moze tobie brak ? xD
onboard Kubicy z wypadkow:
https://youtu.be/_GW5wQ6WjRg

Anonimowy pisze...

Deserek zaserwowany przez Roberta może być bardzo smaczny!

Anonimowy pisze...


Tak sobie w nocy myślałem nad kłopotami ze stabilnością samochodu Roberta (nagłe zmiany charakterystyki ze słabo podsterownej na mocno podsterowną). Może przyczyną tego problemu (nie było tego w zeszłym roku na asfaltach) są tylko i wyłącznie opony? Wiemy że opony Pirelli są niedopracowanym produktem, wiemy że nagrzewają się gwałtownie i nadmiernie (co za tym idzie wzrastają ciśnienia w oponach). Jeśli na danej sekcji odcinka specjalnego reagują bardzo gwałtownym podniesieniem temperatury a wyniku tego podniesieniem ciśnienia co daje zmianę kąta znoszenia opony, czyli zmniejszenie powierzchni kontaktu z nawierzchnią (zmniejszenie przyczepności) to mamy od razu nagła zmianę charakterystyki (podsterowność, nadsterowność). Wystarczy że tempo i wysokość zmian temperatury w Pirelkach jest trudne do przewidzenia (nie tylko mocne dohamowania), różnica pomiędzy temperaturą opon na osi przedniej robi się nagle zbyt duża i mamy efekt błyskawicznej (praktycznie nie do przewidzenia) zmiany charakterystyki auta. Winą oczywiście jest konstrukcja opony (nadmierne, gwałtowne i trudne do przewidzenia wzrosty temperatury). Nie sądzę żeby Chłopaki nie próbowali walczyć z tą dziwną, nagłą podsterownością zmianami w geometrii zawieszenia, balansem hamulców, zmianą rozkładu masy (choć to jest trudniejsze) lub zróżnicowaniem momentu na osiach za pomocą ustawień dyferencjałów. Może właśnie, te słabo przetestowane opony są tym wrednym ogniwem w ustawieniu auta.

Jarosław Cichawa pisze...

No kurde, niewiele brakowało i pojechaliby dalej.

Anonimowy pisze...

Nie opony tylko kierowca . Jeżeli opony lub inna rzecz szwankuje to jedzie się wolniej tak jak to robią dobrzy kierowcy aby dojechać i zdobyć jakieś punkty a nie dzwon za dzwonem. To ma być zdobywanie doświadczenia jak robić samochód.

Anonimowy pisze...

Ciekawy film, jechał zbyt szybko i podsterowność całą znać o sobie. Wydaje mi się nawet, że nie było to zbyt opóźnione hamowanie, tylko był już w fazie przyspieszania(trudno stwierdzić przez brak fonii). Evans z większą prędkością uderzył pierwszego dnia.

Jarosław Cichawa pisze...

Robert już od czasów kartingu dohamowywał najpóźniej. Wręcz wogóle nie hamował :) Przód odjechał, niestety. Coś mi się wydaje, że jednak coś jest nie tak w ustawieniach bądź jak napisano wcześniej oponki szaleją.
Jedzie i dobrze, dawaj Robert :) dalej do przodu. Jak się ścigać to na maksa :)

oio pisze...

Patrzę z zazdrością na wyniki Evansa. W WRC 2 Robert go objeżdżał praktycznie cały czas.
Czy wie ktoś ile ważą fabryczne fiesty w porównaniu do fiesty naszych chłopaków? Myślałem, że po wejściu M-sportu do współpracy z RK-team różnice między samochodem klienckim a z teamu fabrycznego będą mniejsze. Wygląda na to, że gdy Robert jedzie na limicie, oni mają jeszcze zapas bezpieczeństwa.

ITS ME STIG pisze...

TA Fiesta to tragedia i tyle.

Jarosław Cichawa pisze...

w statystykach zaznaczono że z 19 i 20 Robert sie wycofał
Poprawić natychmiast ;)

Anonimowy pisze...

Jest jeszcze możliwość przyjęcia złego ustawienia dyferencjałów (teraz nie mogą nic zmieniać) po testach. Pytanie czy M-Sport może Robertowi pomagać w tych elementach gdzie wymagane jest bardzo duże doświadczenie?

Jarosław Cichawa pisze...

gapa jestem, otworzyłem nie ten rajd co trzeba, sorki

Anonimowy pisze...

Najważniejsza różnica sprzętowa pomiędzy Evansem a Robertem to opony. W tej chwili dwa światy(( Pamiętajmy że Robert i Martin to nadal beta-testerzy dla Pirelli. Generalnie przewaga Pirelli pojawiła się może tylko w niskich temperaturach (np. Monaco).

Anonimowy pisze...

Jak obstawiać po kolejnym odcinku co będzie przeszkadzało naszemu narodowemu Marudzie ???
Ja stawiam,że za dużo brudu na asfalcie.

Anonimowy pisze...

Problem z Pirelli jest jeszcze inny. Martin (w porównaniu do Roberta) znacznie słabiej obciąża opony, stąd jedynie Robert jest kierowcą wyciągającym ostatnie soki z Pirelli (dosłownie i w przenośni).
Nic na to nie poradzimy, widocznie innego rozwiązania na ten sezon nie było.

kargul102 pisze...

O patrzcie w koncu ktos mówi z sensem o kłopotach kubicy anonimowy z 7.41 to moze być duży problem tylko wtedy jedziemy "ostroznie" zbierajac doswiadczenie słowo ochyda u profesjonalisty do METY k....a

Smolar pisze...

Do anonima z 10.00: Wyp!€#§@!@¿ na onet i wp!

Jarosław Cichawa pisze...

Hmmm....wiecie co? I tak wyniku w całym rajdzie nie ma ale może RK postawiłby wszystko na jedną kartę i powestage pojechał bez limitu ? Wóz albo przewóz :) Albo dzwon albo pudło :) Marzenie

Anonimowy pisze...

10.35 witamy łonetowskiego hejtera !!!

Mateusz Cieślicki pisze...

Jarosław Cichawa - niby tak, ale chyba niestety obecnie dla Roberta ważniejsze jest aby nie ponosić dodatkowych kosztów niż zdobyć 3 punkty i wygrać OS...

Anonimowy pisze...

Robson chyba przeczytał mój komentarz i stwierdził,że dzisiaj już nie będzie marudził tylko postara się pojechać czysto i bez narzekania. Brawo !

Anonimowy pisze...

Kargul,

te zmiany mogą pojawiać się np. co 8-10 zakręt bez określonej powtarzalności. Musiałby jechać wolno przez każdy zakręt bo nie wiadomo kiedy to się pojawi. Żaden kierowca nie poradzi sobie z taką loterią podczas jazdy wyczynowej. To i tak cud że Robert nie wypadał kilkukrotnie w tym rajdzie. A to już zasługa jego 7 i 8 zmysłu))
Może to być też błąd w ustawieniu dyferencjałów. Pamiętajmy że ekipa Roberta nie jest jakoś super doświadczona (nie wiadomo czy mogą korzystać z pomocy M-Sportu). Wczoraj Sordo miał prawie podobne problemy ale podczas serwisu ten mankament został poprawiony. No, ale to jest zaplecze zespołu fabrycznego z odpowiednią ilością "mózgów". To jest absolutny światowy top sprzętu i kierowców. Każda najmniejsza, pozostawiona sama sobie techniczna "pierdółka" decyduje o zwycięstwie lub dzwonie. A nasze chłopaki mają to co mają. Cieszmy się z tego co jest, bo nie wiemy co będzie jutro...

Anonimowy pisze...

A JA POMARUDZĘ - nie ma ani 1 informacji na temat 2 POLAKA walczącego w NIEMCZECH - HUBERTA PTASZKA .

Anonimowy pisze...

Anonimowy pisze... 23 sierpnia 2015 10:56
A czytał nazwę strony, na którą wszedł? Czy to jest powrót Huberta Ptaszka???

kargul102 pisze...

Tu jest kościoł Kubicy i bez obrazy ptaszek to zaden święty dla nas hi hi 10.56 :)

Mateusz Cieślicki pisze...

Zgadzam się, jakieś info powinno być. Dodałem.

kargul102 pisze...

Jak mawiał moj idol "umieć to trzeba jeździć wszystkim i zawsze a nie marudzić" poczytajcie biografię Colina i Leoba złe przetlumaczona z bledami technicznymi ale jednak daje swiatlo na problemy prawdziwe i te zmyslone dla prasy i kibicow

Anonimowy pisze...

Cały czas testuje i rozbija auta zamiast dojeżdżać do mety bez rally2 i zdobywać punkty.Bardzo mądry cytat kargul102

kargul102 pisze...

A zacznijcie od biografi Colina Mc rae wydaje sie bardziej wiarygodna później Leob też ciekawy ale jednak ciezko sie czyta

oio pisze...

Warto zauważyć, że trzeci odcinek 20. os-u Robert przejechał najszybciej z całej stawki.

Anonimowy pisze...

kargul102 jak Ci się nie podoba to wypad. Nic Cię tu nie trzyma. Sam nic nie robisz tylko marudzisz. Bo Robert to, bo tamto, bo na forum nie ma tego, to tamtego. Spakuj cztery litery i przenieś się gdzie indziej ( na onet, wp, tam najbardziej pasujesz ). Sam się jeździć nie nauczyłeś a kogoś oceniać będziesz... Typowa polska melepeta.

Anonimowy pisze...

A moze jakas tabelka, bez kary 5minut za wymiane silnika, odejmujac straty za wjazd w winnice, urwane koło, dodając rekompensatę za jazdę jedną ręką....czy pojawia się w ten sposób szansa na TOP3 ? Troszke mnie draznią te wszystkie- co by było, gdyby....Jest i tak dobrze, a zawsze moze byc lepiej.

ITS ME STIG pisze...

Dobra niech sobie pisze te posty widac cos go mocno meczy hehe

Mateusz Cieślicki pisze...

Jakby była to bym wrzucił.

Anonimowy pisze...

Każdy ma prawo wyrazić swoje zdanie w korei płn. nie mieszkamy.
Prawda jest taka,że wyniki w tym i poprzednim sezonie były tragiczne i nie widać,żeby zmieniło się na lepsze.
Czas zastanowić się nad przyszłością bo jak nie będzie miejsca w fabryce to trzeba szukać nowych wyzwań.

Anonimowy pisze...

kargul102 jest po prostu obiektywny a czytać i komentować każdy może anonimowe z 11:16.

Anonimowy pisze...

@Stig - może zbierzemy się i kupimy kargulowi wielkie pudło Proctohemolanu? Co by go dupa tak nie bolała :D

Anonimowy pisze...

A jednak można paściami na pirellkach jechać tempem czołówki - SS 20 poprawa czasu o 5 sekund i tylko 3,5 straty do zwycięzcy . Oby na SS 21 też o 5 sekund udało się wynik poprawić będzie wtedy miło.

Dawid Ambroży pisze...

Prosiłbym powoli o link do streamu najlepiej po polsku :)

ITS ME STIG pisze...

Nie mam kasy dla niego:) najlepiej po prostu ignorowac nieobiektywne wpisy

Anonimowy pisze...

tutaj nie ma "nieobiektywnych" wpisów :)
każdy fan z natury rzeczy jest właśnie nieobiektywny

Alex Webster

Anonimowy pisze...

a oto namiary na transmisję w sieci:
http://www.soccer-live.pl/transmisje.php?id=motorsport

Alex Webster

Anonimowy pisze...

@Anonimowy 11:30 - Jaki to obiektywizm? Najpierw głośno krzyczy jakie to nie doświadczone w rajdach, potem, że hurra, mamy Roberta w rajdach powinniśmy się cieszyć i trzymać kciuki, a teraz jedzie jak po burej suce, że Robert marudzi. Ktoś kto śledzi karierę Roberta, wie, że Robert nigdy nie lubił tych wyuczonych komentarzy dla mediów i zazwyczaj mówił prosto z mostu. Fabryczni nie mogą sobie na to pozwolić, bo mają tak z góry ustalone ( jeśli brało się czynny udział w motosporcie powinno się o tym wiedzieć, jak wyglądają kwestie komentarzy dla mediów ).Jedynie chyba Meeke jak się wkurzy to wali co mu nie leży. Poza tym, inni kierowcy też często narzekają na brudną linie jazdy, na problemy techniczne czy inne pierdoły. Wystarczy poczytać, posłuchać. Robertowi ze względu na ograniczenia jest trudniej niż innym. Na własne oczy widziałem, jak Robert przeżywa przygody czy usterki, które go eliminują z dalszej jazdy i nie był to miły widok. Co roku mam okazję zamienić z nim kilka zdań. Widzę jaki jest gdy wszystko idzie dobrze, a jaki, kiedy coś się wydarzy. On jest cholernie ambitny i każde niepowodzenie boli go 2x bardziej. Nikt z nas nie jest w jego skórze i nie wie co on odczuwa. Łatwo się komentuje, trudniej jest się postawić na czyimś miejscu.
Ale jak czytam, gdy ktoś poucza Roberta jak ma jeździć, chodź sam nie osiągnął 1/10 tego co Robert, to ogarnia mnie błogi śmiech.
W stawce są totalnie zdrowi kierowcy, którzy mimo większego doświadczenia nie potrafią wejść na ten poziom co Robert. Im też każecie zmienić dyscypline? Fakt, chłopak popełnia błędy i sam się do nich przyznaje, tłumacząc, że dopiero się uczy. W końcu człowiek, uczy się całe życie i całe życie popełnia błędy.
Fiesta w tym roku ma jeszcze więcej usterek niż w zeszłym. Praktycznie co rajd, coś jest nie tak. Nie za wszystko odpowiada kierowca.

Zanim zaczniecie oceniać, postawcie się na czyimś miejscu. Albo inaczej, siądźcie za niego do auta, machnijcie jeden rajd ( jeśli dojedziecie ). I dopiero pouczajcie.

Pozdrawiam, Krzysiek.

Jaro75 pisze...

Dzięki Alex.

Bartosz Jakubowski pisze...

http://livefree-001-site1.mywindowshosting.com/web/polsatsportextra.htm

Jarosław Cichawa pisze...

Dzięki Krzysiek 11:52 za zdroworozsądkowy wpis

Jaro75 pisze...

Ale sobie popatrzyliśmy na Roberta :))

ITS ME STIG pisze...

i dobrze :) dluuuugi power stage

Anonimowy pisze...

"...Chyba popełniłem podczas testów błąd z ustawieniami samochodu." - mam nadzieję, że "zatkao kakao" niektórym malkontentom.

Anonimowy pisze...

No to chyba powinniśmy się cieszyć z wypowiedzi Roberta. Lepiej żeby to były błędne ustawienia (np. dyferencjały) niż potężne problemy z oponami (choć te i tak są słabsze od Michelinek).

ITS ME STIG pisze...

Rob zrobil dobry czas jak widac

Anonimowy pisze...

zapowiada sie 6 czas :)

oio pisze...

Mozę będzie punkcik za PS?

ITS ME STIG pisze...

Brawo za koncowke rajdu naorawde klasa !

Anonimowy pisze...

ciekawe ile nasi mogliby jeszcze przycisnac na power stage - zabraklo 1,5 sek zeby wskoczyc w punkty :/ szkoda ze pt i sobota byly do d... chociaz koncowka byla mocna :)

Andrzej Śliwa pisze...

Gdyby było mniej nawrotów to pewnie Robert zgarnął by 3 pkt. za PS

Lux Perpetua pisze...

No to Kubica dał czadu na Power Stage'u. 4 czas, 5 miejsce. Weźmy poprawkę, że dużo trudniej dobre miejsce zająć na Power Stage jak na zwykłym OS bo tutaj stawką są dodatkowe punkty w klasyfikacji kierowców.

To z pewnością jeden z najlepszych Power Stage Kubicy w WRC jak nie najlepszy.
:D

Marek Wójcik pisze...

Jak wszystko gra, to i są efekty.
Brawo RK & MS!

A Mateuszowi i Jego ekipie dziękuję za wytrwałość i włożoną pracę w tę 3-dniową relację.
Z mojej strony Wielki Szacun!

Anonimowy pisze...

No to we Francji lub Hiszpanii musi wreszcie się udać dojechać w top 5. Tamte trasy chyba bardziej leżą Robertowi, więc w końcu będzie dobry wynik. Mocno w to wierzę :)

Lux Perpetua pisze...

http://powrotroberta.blogspot.com/2010/08/rajd-niemiec-stratyzyski-w-sekundach-na.html

Statystyki Kubicy po ostatnim OS. Później wrzucę tabelę z porównaniem postępu jaki Kubica zrobił w rajdzie Niemiec, a także wrzucę krótkie podsumowanie (powinno być tam kilka ciekawych uwag dotyczących tegorocznego startu Polaka).

Anonimowy pisze...

Kubica wcale nie dał czadu na ostatnim OS tylko reszta jechała spokojnie i bez zbędnego ryzyka . Nie liczy się jeden odcinek tylko cały rajd a taką euforię jaką okazują niektórzy świadczy że są jeszcze dzieciakami.

kargul102 pisze...

I co znawcy mozna zrobić dobry czas na szmatlawych oponach i fordem bez mocy MOŻNA tylko trzeba być czujnym i dokladnym

ITS ME STIG pisze...

Tak podziekowac za relacje nalezy a wiec Dzieki Mateusz.

Anonimowy pisze...

Stig koniec rajdu, idź już sobie. Dzięki.

Anonimowy pisze...

Hej. Nie śledziłem dzisiaj relacji, ale czy to prawda, że Robert się dzisiaj ani razu nie rozbił??

Anonimowy pisze...

Anonim 13:38 Oj Chyba lepiej żebyś nie śledził relacji tak w ogóle - więcej pożytku będzie.. może energię jakoś lepiej spożytkujesz..

Anonimowy pisze...

Dobra robota Mateusz. Dzieki

Anonimowy pisze...

@Kargul102 - to idź że do cholery, dogadaj się z Robertem, niech Ci użyczy auto na jeden rajd. Pokażesz i jemu i nam wszystkim jak trzeba jeździć.
Cwaniak w necie, pizda w świecie.

To, że można zrobić dobry czas, Robert pokazywał nie raz. I nie raz jeszcze pokaże. Sam powiedział, że dziś w porównaniu do poprzednich dni jest lepiej. Do błędów w jeździe czy ustawieniach sam się przyznawał, a za awarie ( silnika, dyfra czy alternatora ) go winić nie można. Tobie można mówić, pisać, dawać statystyki a Ty dalej swoje. Wybacz, ale wole słuchać wypowiedzi innych kierowców rajdowych WRC, rajdowych legend jak Marcus Grönholm niż kogoś, kto niczego nie osiągnął a rżnie "miszcza" i abecadło rajdowej jazdy.

ITS ME STIG pisze...

Dajcie kargulowi spokoj bo to oplacony hejter z Pelo i na kieliszek chleba zarabia xD

Anonimowy pisze...

Pawlak Drogi Specjalisto,

mówiono wcześniej że w grę mogą wchodzić opony lub ustawienia dyferencjału (Robert o tym mówił wczoraj). Dzisiaj mogli je ustawić (wczoraj były zaplombowane) i chyba jest lepiej, jak sam Robert mówił.

Anonimowy pisze...

Anonimie hejterze to ty ten glupek viper z forum autoklubu?!

Anonimowy pisze...

Moim zdaniem w następnych rajdach znowu coś się stanie z autem. Dobrze że jedzie, bo szlifuje poziom. Mimo tylu przeciwności losu dalej uważam, że nie powinien się wycofywać z WRC.

pko24 pisze...

Lefebvre, Sordo, Latvala, Mikkelsen, Evans za 11,91 (o ile mamy tyle) to najlepszy wybór w tej kolejce. Powinno to dać 1942punkty. Ja zdobyłem połowę z tego 972 :-(
Zaskakuje, że Ogier mimo, że wygrał nie zdobywa punktów w grze najefektywniej. Jest b.drogi (ale za to najbardziej niezawodny :-) ).

Link do pliku
http://przeklej.org/file/wvpzjP/wrc.xls

Anonimowy pisze...

Witam,

rozumiem ze wiekszosc z was jest oddanymi kibicami Roberta Kubicy.
Jednak Panie i Panowie czasem trzeba spojrzec "inaczej" na wiele rzeczy.
Jazda w prywatnym Teamie bedzie bardzo ciezka jesli chodzi o konkurencyjnosc w calym wyscigu (klasyfikacja koncowa-punkty)wzgledem "fabryk - choc nie niemozliwa .
Robert nigdy nie miał realnej oferty na jazdę jako pelnoprawny kierowca w fabrycznym zespole.
Niestety do masowego odbiorcy trafia "troszke" podkrecony piarowo material prasowy ( w szczegolosci przez jednego "dziennikarza" nie majacego zbyt wielkiego pojecia o rajdach).

Prosze przeanalizowac sobie wypowiedzi na ten sam temat jakie Robert udziela zagranicznym dziennikarza, a to co trafia jako "tekst z pierwszej reki" do was.

Trzeba Robertowi kibicowac ,trzymac za niego kciuki ale trzeba tak samo zachowac zdrowy rozsadek .


joanna kusmierska pisze...

Wasze spory są bez sensu.Zamiast rzeczowej dyskusji z której mogłyby skorzystać osoby niewiele znające się na rajdach kłócicie się o coś na co i tak nie macie wpływu. Cieszcie się że wogóle dojechali do końca tego cholernego rajdu!!!!

Anonimowy pisze...

wpis niezly - tez bym sie dziwnie czul siedzac obok RK ogladajac F1 ...... :) Jakzesz to jest inny swiat f1 - kolorki, trawniczki, milion osob w zespole i wrc z drzewani, krzakami, kamieniami, kurzem, wybitą szyba i ...8 osobami w zespole :)

Anonimowy pisze...

@Anonimowy 15:56 - Właśnie, niektórzy to wiedzą, że jazda w prywatnym teamie jest dodatkowym obciążeniem dla Roberta. Po prostu co poniektórzy fachowcy widzą tylko punkty, punkty, punkty. Team ciągle w fazie rozwoju, niedoskonały, popełniający błędy, błędy z braku doświadczenia, awarie, zbyt mała liczba testów, ograniczenia, team i własna kariera na głowie, do tego ciśnienie kibiców i mediów o punkty punkty punkty. I tak jestem pełen podziwu Robertowi, że to jeszcze wytrzymuje. On sobie zdaje sprawę o ilości swoich wycieczek poza drogę i dodatkowe ciśnienie na pewno mu roboty nie ułatwia. Robert chciał czas, dajmy mu czas. Ile tego czasu? Tylko on jest w stanie odpowiedzieć.
Jak ktoś nie ma cierpliwości, zawsze może zmienić dyscyplinę czy swojego idola, jaki problem??

Pozdrawiam, Krzysiek

Robert Oczkowski pisze...

To kolejna wygrana w Fantasy WRC:) 1964pkt za ADAC:)

Jarosław Cichawa pisze...

cytując Roberta:
Jestem kierowcą wyścigowym, wyszkolonym do jazdy po torach, a nie rajdowcem." - powiedział Robert w wywiadzie dla eurosport.onet.pl
I tym bardziej potrzeba wicej czasu by nabyć doświadczenia
Trzymam dalej kciuki Robercie za Ciebie i Macieja.
Będzie coraz lepiej, nie od razu Kraków zbudowano

Jaro75 pisze...

Mateusz,dlaczego mnie cenzurujesz ??? Delikatniej odpisywać hejterom już nie potrafię.

Jack K pisze...

Robert miał bardzo ciężki rajd, wielkie ciśnienie i za dużo na głowie. Nie odkryłem tu Ameryki, ale było widać i słychać po niektórych odcinkach na onboardach. Robert mówiąc że auto jest źle ustawione, mówi jak jest i nie ma powodów by kłamać (sytuacja z hinkelstain, żadna prędkość czysty asfalt, auto jedzie prosto). Widać to wyraźnie po zmianach ustawień dzisiaj. Na oboradach z dziś jest diametralna różnica na porównaniu np.: z Ogierem jeśli chodzi o tempo. Nie twierdze że dziś Ogier jechał "maxattak", ale z wczorajszymi porównaniami onboardów to kosmos w wykonaniu Ogiera. Robert w przyszłym sezonie musi mieć możliwość skoncentrowania się tylko na aucie i na jeździe. Jeśli dalej tak będzie wyglądać team i mieć wszystko na głowie to na dobre wyniki nie ma szans! Bardzo się cieszę z dzisiejszego dnia i najlepszego powerstaega! Brawo Chłopaki. Dzięki za jak zwykle szczegółową relację.

Anonimowy pisze...

Wielkie podziękowania za diabelnie ciężką robotę dla Chłopaków i całego zespołu oraz sponsorów. Wielkie dzięki dla Mateusza i wszystkich którzy tworzą tę stronę). Forza Roberto i Maćko!)

Anonimowy pisze...

Witam wszystkich

Mateusz - wielkie dzieki za relacje i ogrom pracy jaka wkładasz w zdobywanie i publikowanie wszystkich informacji o RK. Czapki z głów. I ze robisz to z taka wytrwałością - mimo rożnych przecież wyników Roberta - naprawdę super.

Mimo to miałbym dla Ciebie dwie sugestie: zastanawiałeś sie czy nie uczynić z tego bloga trochę większej rzeczy np cos na kształt polskojęzycznego portalu o sportach motorowych? W ta stronę szły Twoje wpisy o F1, innych formułach, publikowane z prawej strony. Nawiasem - od jakiegoś czasu ich brak. Dziś np. Dobrzeby było poczytać o dwóch Polakach startujących w gp3 i jak im poszło (wielki shunt Bosaka i 7. Miejsce Janosza w drugim wyścigu). Wiem, ze masz normalna prace i robisz to po "etacie" i tak, wiec tylko taki pomysł..
Druga sprawa to pewien dystans w przedstawianych informacjach. Nie zrozum mnie złe, to jest blog i moderujesz co i jak uważasz i to Jest OK. Chodzi tylko o to że jak napiszesz że "dzisiejsze trasy mogą odpowiadać Robertowi" to już cała młodociana Polska wypisuje na blogu szereg różnych bzdury i prognoz jakie będą super wyniki. Innymi słowy, volens nolens, stałeś sie opiniotwórczy dla sporej grupy fanów Roberta, into co napiszesz dla nich jest wyrocznia. Tu tez, tylko sugestia, możesz tego posta nie publikować jeśli tak uważasz, generalnie i tak odwalasz kupę świetnej roboty, wiec big tkanks.

A co do rajdu, to błędy niestety. Zły setup wyszedł jak na dłoni, bo ten understeer z soboty nie miał prawa tak sie skończyć moim zdaniem.
Pozdrawiam
W

Anonimowy pisze...

Rajd Niemiec, wspaniała asfaltowa runda wrc, trudna i podstępna ale piękna. Oglądając dzisiaj power steage w wykonaniu Roberta ciary mnie przechodziły, wiele razy miałem wrażenie że ten zakrent będzie ostatni, tak było szybko. Raz przytulił się nawet chyba do krawężników, ale gdy na metę wpadł Lefebre pomyślałem, cholewka, chyba jednak nie było tak szybko, nic podobnego ten młody francuz pojechał chyba oes swojego życia, a Robert zrobił doskonały czas jak i cały dzisiejszy etap był bardzo OK! co do odpuszczania przez innych P.S. to chyba Ogier trochę odpuścił.Tak czy siak rajd Robertowi się nie ułożył ale mam nadzieje że kolejna asfaltowa runda będzie lepsza, co do głosów negatywnych na forum Ad RK to szkoda że siędzą tu na tym forum dyletanci i malkontenci i przeszkadzają fanom cieszyć się z rajdów, jest tyle innych portali gdzie można się wyżyć do woli, dać upust negatywnym emocjom bez szkody dla sympatyków tego sportu.Pozdrawiam i czekam na korsykę. MAXXLL

pko24 pisze...

BRAWO dla Robert Oczkowski pisze...
To kolejna wygrana w Fantasy WRC:) 1964pkt za ADAC:)

juz są wyniki na stronie fantasy!
kolega zdobył 20pkt więcej niż zakładałem, ale jego skład jest warty aż 13,52m
=3xVW + Lefebvre + Breen

Lux Perpetua pisze...

Postępy Kubicy wraz z podsumowaniem statystyk z Rajdu Niemiec, można znaleźć pod tym linkiem:

http://powrotroberta.blogspot.com/2010/08/rajd-niemiec-stratyzyski-w-sekundach-na.html

Mateusz Cieślicki pisze...

W - dziękuję Ci za sugestie. Z tym "czymś większym" to oda 2 lat myślę, od października ubiegłego roku zacząłem pisać więcej - przez kilka miesięcy udawało mi się pisać zarówno o WRC, jak i F1. Teraz zostało już tylko WRC i to nieregularnie. Problemem jest to, że nie mam czasu. Niestety. A będąc młodym małżonkiem na dorobku jeżeli mam wybór to wolę pisać za $ niż za darmo, a na blogu niestety tak to mniej więcej wychodzi - prosta i prozaiczna sprawa i nie widzę tu nic zdrożnego. Gdybym miał 1-2 osoby do pomocy oprócz rajdów (bo tu Karol, Lux Perpetua czy pko24 mi pomagają) to na pewno wyglądałoby to trochę lepiej. Zdaję sobie jednak sprawę, że za darmo niewiele osób chce pisać i ja to rozumiem bo jedyne co mógłbym zaproponować to udział w konferencjach, akredytacje na rajdy czy czasem jakieś gadżety. Choć ja właśnie tak zaczynałem i pisałem w f1ultra.pl przez 3 lata. Potem przyszedł wypadek i blog.

Anonimowy pisze...

Takie pytanie. Czy Robert przez niesprawną rękę ma system ręcznego taki jaki miał w F1 czy inaczej jest to rozwiązane?

Robert Oczkowski pisze...

Z tego co mi wiadomo to w bolidach F1 nie ma ręcznego:) w Fieście RK ręczny pcha a nie ciągnąć:)

kargul102 pisze...

Talent sie ma lub nie i to jest zapisane w genach ,nie trzeba być uczonym żeby widzieć ze Robert do takich sie zalicza ja niestety dzięki allachowi tego nie posiadam ale mam pasje i wiem :) ze to wina kierowcy a na pewno jego opisu i beznamietnego pilota który pozwolił złe opisać zakręt w taki sposób ze w padli ze zbyt dużą prędkością i auto nie "skrecilo" ,no chyba ze kolega Macierewicz mówi inaczej i całą winę zwali na chumorzaste auto które raz jest na złom a raz na 5 miejsce w ostatnim odcinku na którym wszyscy zapier... Na łeb na szyje żeby sie pokazać sponsorom i kibicom .No dziś było lekko inaczej Ogier ze względu na dobro zespołu lekko odpuścił.mimo chamstwa zamiast merytorycznej dyskusji łatwo sie mnie nie pozbedziecie jest to jedyne tak kompleksowe źródło informacji o zagubionych co nieco w świecie WRC Kubicy pa do następnego chorroru skory rajdu

kargul102 pisze...

Na onecie nareszcie uczciwa wypowiedz Kubicy czas na duże zmiany jeszcze będzie pięknie mam nadzieje :)

Ireneusz Ciejka pisze...

Po powerstage widać ,że jak samochód jest dobrze ustawiony to i jazda jest dobra. Bardzo agresywny przejazd Roberta i bez przygody co pokazuje, że większość błędów spowodowane jest złymi ustawieniami. Szkoda, że Robert nie ma w zespole kogoś z większym doświadczeniem który mógłby im pomóc z odpowiednimi ustawieniami.

Anonimowy pisze...

Piękna jazda na PowerStage. Ech, gdyby nie tyle nawrotów, to mogłyby być punkty dodatkowe. Forza, Robert, w następnym rajdzie.

Bartek

Anonimowy pisze...

Mój skład oczywiście z Robertem..
1 Robert Kubica
2 Stephane Lefebvre
3 Elfyn Evans
4 Ott Tanak
5 Dani Sordo
6 Hayden Paddon
Total :1452pkt.

Kto z Robertem miał lepszy wynik? :)

Lux Perpetua pisze...

Anonimowy 24 sierpnia 2015 09:10

Ja mam 1464, najlepszy możliwy wynik z Robertem z budżetem do 10,38. Ale różnica jest nieduża.

-Mikkelsen
-Sordo
-Kubica
-Lefebvre
-Neuville