Strona główna Informacje z WRC O Robercie Kubicy Klasyfikacje Kontakt English version

czwartek, 20 sierpnia 2015

Robert Kubica w Rajdzie Niemiec - czwartek (Relacja live) [Aktualizacja godz.23:59 - Filmy]

fot. Piotr Krywald
To było kilka intensywnych dni, podczas których mogliśmy śledzić testy Roberta Kubicy przed Rajdem Niemiec, zapoznanie, czytać kolejny wpis Roberta czy oglądać jego wirtualny przejazd na Hungaroringu. Niestety, dowiedzieliśmy się też, że nie wystartuje w Rajdzie Australii. Teraz jednak czas skupić się na rywalizacji w Niemczech, gdzie dziś oficjalnie rozpocznie się rajd, a kierowcy przejadą odcinek testowy. Zapraszam na relację z wydarzeń całego dnia!




Co nas czeka dziś?


Kierowcy przejadą jedynie krótki shakedown, liczący 4,5 km. Obowiązkowe są dwa przejazdy, ale tradycyjnie możemy liczyć na więcej. Jak pokazuje ubiegłoroczny Rajd Niemiec czy ostatnie dwa rajdy - Polski i Finlandii, już na shakedownie może dziać się wiele.

Harmonogram


Czwartek, 20 sierpnia
09:30 - Shakedown - Konz (4,55 km)

Mapa


Pogoda

Wraz z każdą godziną będzie cieplej, ale mogą pojawić się również drobne opady deszczu.

Fantasy WRC


Grającym w naszej fantasy lidze przypominam, że w czwartek o godz. 12 kończy się możliwość zmieniania kierowców w swoich zespołach.

O tym, jak zmienić zawodników oraz jak wygląda sytuacja po Rajdzie Portugalii przeczytacie tutaj. Sponsorem nagród po każdym rajdzie jest firma pixgraf.pl - warto zatem dołączyć do naszej gdy nawet teraz, bo cały czas macie szansę na nagrody za poszczególne rajdy!
W całym konkursie nagrodą będzie również model auta Roberta Kubicy, ufundowany przez firmę Direkt Collections.
http://rallye.diecast-club.com/pl/?utm_source=utm_source%3Dinternet&utm_medium=utm_medium%3DFP1402L3DI3701&utm_term=utm_term%3Drally&utm_content=utm_content%3Dpowrotroberta.pl&utm_campaign=utm_campaign%3DFP1402L3DI3701

Konkurs 


Na Facebooku tradycyjnie zorganizowany zostanie konkurs dla kibiców przed Rajdem Polski. Do zdobywców 1., 2. i 3. miejsca trafi natomiast zestawy magnesów rajdowych wykonane przez pixgraf.pl

http://pixgraf.pl/

Relacja


Jak zwykle na blogu przeprowadzona zostanie relacja live z rajdu. Przypominam, że można ustawiać automatyczne powiadomienia o aktualizacjach czy zmieniać kolejność pokazywania się nowości. Wystarczy zatem włączyć rano bloga i cieszyć się nowościami przez cały dzień, wyłącznie dzięki odświeżaniu strony.

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

82 komentarze:

Marek Wójcik pisze...

Gazu Panowie!
Byle czysto i szczęśliwie do mety!

Kris Kros pisze...

Fantasy już zablokowane :(

Ireneusz Ciejka pisze...

Trzymam kciuki za naszą najlepszą drużynę.
Powodzenia chłopaki.

des pisze...

Pytanie za 100pkt. Kto wie gdzie można podglądać wyniki shakedownu live?

Anonimowy pisze...

lipa z tym fantasy, że już jest zablokowany dostęp

ITS ME STIG pisze...

Na twitterze sa publikowane non stop z roznych proflili

Anonimowy pisze...

Witam.Panowie czy warto jest wykupić wrc+ podobno można tam oglądać onbordy live? Pozdrawiam.

Anonimowy pisze...

Wyniki shakedownu:
http://ewrc-results.com/shake.php?e=19127&t=ADAC-Rallye-Deutschland-2015

Ireneusz Ciejka pisze...

Latvala już jechał? Przez chwilę był pokazany czas o 5sec lepszy od Ogiera ale teraz znikną.

Anonimowy pisze...

Kubica coś słabo jedzie ale może opony dogrzewa ?

Anonimowy pisze...


Ciekawe... Czy testują inne opony niż inni, czy Pirelli gorzej trzymają na asfalcie, czy Chłopaki testują inne elementy samochodu itd.

Arek kołacz pisze...

Po co od razu piszesz ze slabo, ludzie nauczcie się w koncu motorsportu.

Anonimowy pisze...

no bo słabo, niektórzy tu od razu top 3 widzieli ;-)
Beterelli out, zatrucie pokarmowe

Kris Kros pisze...

jak narazie wszystkie fiesty niemalże identycznie, zobaczymy czy pirelki jakoś pomogą

Anonimowy pisze...

To sie nazywa glebokie ciecie :D

Anonimowy pisze...

Fiesty identycznie...? A Martin P. ? :-)
--
Rafał

Anonimowy pisze...

Martin jedzie wiele lat, spokojnie zdobywajac punkty w czasie, gdy inni wypadaja :)
Jest najslabszy ze znanej stawki WRC, ale nie znaczy, ze slaby. Gdy swoich sil w WRC probuja nowi kierowcy, to czesto sa za Martinem.

Anonimowy pisze...

Wiem, że to dopiero shakedown, ale 3 sekundy? To na tak krótkim odcinku jest przepaść. Dwie klasy samochodów.

Anonimowy pisze...

Jak narazie 9 czas Roberta. Albo coś sprawdzają, albo jest jakiś problem

Anonimowy pisze...

"Miszlę" musiało wykonać kawał dobrej roboty, albo zwyczajnie na suchym asfalcie "pirelki" nie dają przewagi. Kubica w 3 przejeździe za fabryką forda.

Anonimowy pisze...

Ciekawe czy tak bedzie dalej, ale w tej chwili, na tym odcinku licza sie tylko VW i Meeke. Nawet fenomenalny Tanak odbiega od nich sporo swoim rezultatem. Na razie Ford bez szans, ale dopiero w rajdzie okaze sie wszystko.
Artur

Anonimowy pisze...

Jakoś nie mogę sobie wyobrazić Roberta na asfaltach jeżdżącego na tak odległych miejscach

Ireneusz Ciejka pisze...

Ford ma mniejszą moc i to jest problem.

Anonimowy pisze...

Mateusz,
w zakładce KONKURS, powinno być chyba "przed Rajdem Niemiec" a nie Polski... no chyba że mamy długo czekać na najbliższy konkurs;-)
pzdr

Anonimowy pisze...

wygląda na to, że Pirelki w takich warunkach przewagi jednak nie dają, zkoda

Anonimowy pisze...

Ireneuszu, skad masz takie dane o mocy?
Moze to inna rzecz, np. srodek ciezkosci, przekladnia, wieksze straty, wymiary auta, ...
Artur

Anonimowy pisze...

Nie ma mowy o żadnej przewadze opon Pirelli, co gorsze dają pewnie stratę przez co ciężko będzie walczyć chłopakom z czołówką :( Szkoda, bo miałem nadzieję na dobre tempo. No ale rajd się jeszcze nie zaczął więc trzeba myśleć pozytywnie, jak zawsze przed rajdem ;-)

Anonimowy pisze...

Patrząc realnie w zasięgu jest 8-10 miejsce. Każda lepsza lokata może wynikać z błędów innych. Czekamy na jutro

ITS ME STIG pisze...

Patrze realnie i nie uwazam ze 8 - 10 to maks dla RK np w Polsce mogl byc wyzej ale pech a w Niemczech to juz nie moze ?...

Anonimowy pisze...

Aaaaa, to Kubica jechal na kapciu, stad taki slaby czas ;)

Dobra, dobra, zartowalem :)

Anonimowy pisze...

5. miejsce, ale potrzebował na mnóstwo przejazdów i chyba nowego kompletu oppn. Powtórki z Monte to raczej nie będzie.

Paweł Lisowski pisze...

co nie których to się słuchać ford ma mniejszą moc opony pirelki gorsze ....nawet nie poczekaliście do końca testów i co jest 5 czas a w stawce gdzie jest 8 strikte fabrycznych + mikelsen padon ambring lafabre to tacy pół fabryczni razem czyli można powiedzieć 12-ście fabryk nie mówiąc o innych prywatnych zespołach to tak jak by w F1 z Toro Roso zdobył pole position no może 2-gie miejsce
szkoda mi tych pesymistów ja jestem w całym moim życiu optymistą w złych i dobrych momentach i wiem gdyby Robert taki nie był tylko się użalał to oże by jeździł teraz np. w GSMP nie ubliżając zawodnikom startujących w widowiskowych wyścigach górskich
a jeżeli chodzi o miejsce jakie obstawia na rajd to 3-5 miejsce
Amen :)

Anonimowy pisze...

a zle skrecanie to raczej wina zle ustawionej geometrii niz problem techniczny

rolen

Anonimowy pisze...

Czy podczas testów samochód skręcał jak należy?

Ireneusz Ciejka pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Anonimowy pisze...

Ciekawe czy Robertowi uda sie przejechac rajd na 5. miejscu? Na pewno bedzie trudno. Rozchodzi sie o sytuacje, kiedy VW i Meeke nie wypadna. Trzymam kciuki, mimo ze Ford jest na asfalcie odrobine gorszy od VW i Citroena oraz Robert nie ma najbogatszego zespolu :)
Artur

Anonimowy pisze...

Kuźwa ludzie, niech on w ogóle przejedzie ten rajd do końca a nie życzenia 5 miejsce. Może od razu 3-cie? Tu wypadali mistrzowie świata :P i to nie raz.

Anonimowy pisze...

Wprowadzajac nas w blad ze zmiany mozna robic do 12 niewiedza albo blad systemu

kargul102 pisze...

I już kąpać ech

Anonimowy pisze...

https://www.youtube.com/watch?v=rYfpE_D3fDY
:)

kargul102 pisze...

Jak tak będzie jeździł po rolach to daleko nie pojedzie. https://m.youtube.com/watch?v=rYfpE_D3fDY

ziom pisze...

Niestety znowu auto Roberta tańczy na dohamowaniach...

Marcin J pisze...

@kargul - 20 sierpnia 2015 14:37

Przeciez wszyscy prostowali tamta sekcje.

Marcin J pisze...

@kargul - 20 sierpnia 2015 14:37

Przeciez wszyscy prostowali tamta sekcje.

Anonimowy pisze...

Co to za durne przepisy, że ustawień dyfrów nie można rusyć w trakcie rajdu?

Anonimowy pisze...

@14:37
I doskonale widać jak przy dohamowaniu z dużej prędkości Fiesta RK płynie i jest niestabilna. Ciekawe jak by się zachowywał na hamowaniu Citroen albo VW gdyby wsiadł do niego Robert, bo sory ale obecnie to czołówce bardzo daleko do Kubicy w tym aspekcie. Pamiętam, że za czasów jazdy Cytryną RRC mimo małego tylnego spojlerka auto stabilniej hamowało z dużych prędkości.

Anonimowy pisze...

Niestety w rajdach asfaltowych ,a szczególnie tu w Niemczech różnice w trakcji i mocy auta są wyraźniejsze, dlatego ciężko będzie ugryźć jakiś bardzo dobry wynik. Rok temu przy czystej bezbłędnej jeździe było gorzej niż w RRC. Mimo to nie mam najmniejszych wątpliwości , że pod względem czystego tempa Robert na asfalcie nie ma sobie równych, zwyczajnie kwestia samochodu.

Baccio

Anonimowy pisze...

gdzie jest pko24 z niemieckim plikiem? :)

Jack K pisze...

Ukończyłem dziś rally Deutschland fiestą na podium w Dirt Rally. I tego też życzę naszym chłopakom, będzie dobrze. FORZA RK RALLY TEAM!

marshad pisze...

Wybaczcie jeśli ktoś już o tym wspominał: w zapowiedzi rajdu przedstawiciel Michelin stwierdził, że w efekcie ostatnich zmian w konstrukcji opon asfaltowych zyskują one około 0.2s do 0.3s na km, przyznając iż efekt bardzo ich zadowala. Należy także dodać, iż jednym z czynników zmuszających Michelin do opracowania nowego rozwiązania jest zwiększanie długości odcinków. Sugeruje to, że nowe opony są nie tylko szybsze, ale i bardziej wytrzymałe.

Anonimowy pisze...

problem kubicy z silnikiem ale szkoda kuzwa

adam k pisze...

Niech to szlag, zawsze pod górkę:(. Pewnie juz wiadomo, czemu Fiesta tak kopciła...

Anonimowy pisze...

chyba lepiej gdyby to auto nie dowieźli na czas
tyle awarii w tych jego wrc, że szkoda słow

Anonimowy pisze...

Skad oni biora te podzespoły ze szrotu ?? Przeciez to sie w glowie nie miesci to juz zaczyna byc norma.. trzeba sie cieszyc tym co bylo na shakedownie bo to moze juz byc koniec rajdu.

Anonimowy pisze...

Mam nadzieję, że ci którzy chciali stawiać hajs na Roberta u buka mnie posłuchali. Mówiłem, że będzie na 100% jakaś awaria. Na testach ewidentnie kopcił, ciekawe dlaczego dopiero teraz robią naprawę/wymianę. Co za dziadownia.

Anonimowy pisze...

Szlak. Co chwila jakaś awaria w tym gównowozie. Sorry za słownictwo ale ten samochód nie jest wart dobrej opinii.
Jaj RK ma w przyszłym sezonie dalej jeździć tą Fiestą, to niech chociaż zmieni opony na Michelin, bo nie dość że Pirelli przewagi nie dają, to jeszcze łatwo się przebijają, spadają często z felgi i są mniej trwałe od konkurencji.

Anonimowy pisze...

A wiecie ile taka kara czasowa może wynieść?

Marcin J pisze...

@20 sierpnia 2015 21:30

Adam - tu jest problem, bo po kazdym rajdzie, silnik jedzie do M-Sportu i jest rozbierany, przegladany i skladany.

Zawsze bylem umiarkowany w przemyslaniach na temat jskosci sprzedanego sprzetu badz jego przegladow, ale teraz na prawde, uwazam ze cos jest nie tak z M-Sportem. Rzeczy jakie zdarzaja sie RK nie zdarzaja sie innym zawodnikom. Kropka.

Anonimowy pisze...

63.1.1n the case of engine failure between scrutineering and TC0 it is permitted to replace the engine but a 5-minute penalty will be applied.

5minut kary na moje oko.

pko24 pisze...

Anonimowy pisze...
gdzie jest pko24 z niemieckim plikiem? :)
20 sierpnia 2015 19:26

dzieci usypia i mecz Lecha ogląda ale może do końca meczu się zrobi :-)
a kto pyta :-) ?

Anonimowy pisze...

Wywiad Roberta udzielny dla eurosport.onet.pl utwierdził mnie w przekonaniu, że żyjemy w zakłamanym do granic możliwości społeczeństwie. Jeśli Robert cokolwiek wygrywa - wiwat Kubica! Tak samo z innymi dyscyplinami, wszystkimi. Jeśli kiedykolwiek pojawi się jakiś news o wypadku/problemach Roberta pojawia się ogromny hejt "znawców", nie mających zielonego pojęcia jak trudne są rajdy.

Anonimowy pisze...

Jak dla mnie to niech wymieniają ten silnik, trudno...
Chciałbym zobaczyć Chłopaków cisnących w czołówce i wygrywających OS-y. To jest najważniejsze.
Robert musi się pokazywać z jak najlepszej strony jeśli ma być w przyszłości angaż do fabryki. To czy skończy rajd na 3, 5 czy 10 miejscu ma drugorzędne znaczenie. Teraz trzeba bezbłędnej jazdy w tempie czołówki a przynajmniej lepszym niż pozostali w Fiestach...

Anonimowy pisze...

Robert zglaszal problem z dymieniem w Finlandii, bylo rowniez to widac na testach...dlaczego nie wymienili wczesniej?

Anonimowy pisze...

Czy ten pech i frustracja towarzysząca w każdym praktycznie rajdzie kiedyś się skończy...?

Anonimowy pisze...

Bo to kosztuje.

pko24 pisze...

jak ktoś chce plik prosze tu o maila bo nie działa mi przeklej.org ,
podeslałem tez Mateuszowi.
Cały czas można robić zmiany.

Anonimowy pisze...

Jak już chłopaki mają +5 min w plecy, to ciekawym rozwiązaniem byłaby jazda w rally2 na czele stawki w sobotę, jak i tak wynik w generalce w plecy

markob pisze...

Ten film z kierowcami WRC promujący bezpieczne rajdy to niezłe drewno:D. Czułem się, jakbym ogladał trudne sprawy albo ukrytą prawdę;)
Jedynie Latvala bez spinki powiedzial co mial powiedziec:)

Anonimowy pisze...

Nie no teraz to się wku#$%lem, czy to jest pech.? czy to są jakieś specjalne działania.?
Dlaczego znów RK musi być przegrany na starcie, 5 min w plecy i już wiadomo, że dobrego wyniku nie będzie, to ma też ogromny wpływ na kierowcę na jego psychikę nie ma co się łudzić, że ok może będzie dobrze, Robert sam pewno porządnie wku$%^iony.
Fiesta znów dała o sobie znać, to pokazuje, że ten samochód jest najgorszym samochodem rajdowym w tej chwili, już nie chodzi o samą prędkość, tylko o niezawodność, zresztą Robert to prywaciarz więc takiej samej "idealnej.." Fiesty co M-Sport nie dostaję nikt mi tego nie wmówi....
W przyszłym roku to albo fabryka myślę o drugim zespole Hyundaia (MOBIS), albo zmiana auta (DS3 WRC, i20 WRC) inaczej tego poprostu nie widzę....
Teraz sobie tak myślę, patrząc na cały sezon, że ten "cholerny pech" będzie do końca sezonu (obym się mylił)
Pozdrawiam.

Anonimowy pisze...

A może to była pokerowa zagrywka, żeby wprowadzić inne zmiany w samochodzie? Czy kolejność startu pozostaje taka sama mimo kary czasowej?

Anonimowy pisze...

A miałem nadzieję w końcu na dobry wynik. Ciężko utrzymywać optymizm przy kibicowaniu Robertowi. Co rajd wmawiamy sobie, że limit pecha wyczerpany. A tu nic z tego. Tu jeszcze rajd się nie zaczął a już pech. Już boję się pomyśleć co będzie dalej.Teraz pozostaje już tylko nadzieja na dobrze przejechane OESy. Jeśli żadna fabryka nie weźmie Roberta w 2016 jazda w tym samym układzie jak w tym roku jest całkowicie bez sensu. Szkoda nerwów dla załogi i dla nas, kibiców. Najlepiej gdyby Robert w tej sytuacji wrócił na tor. Forza RK!

Anonimowy pisze...

Tak wyglądają prywatne zespoły. A wszyscy jarali się jak to z A-style będzie rewelacyjnie w porównaniu z M-sportem.

Anonimowy pisze...

Silnik od Finlandii puszczał dymek. Jeżeli brak naprawy/wymiany nie był podyktowany brakiem funduszy, to mamy doczynienia z totalną amatorszczyzną, z albo dewersją Malcolma, co by jakas kaleka nie objechała jego orłów w fabrykach.

Anonimowy pisze...

Tu jest filmik gdzie VW też 'pływa' i jest niby niestabilny przy dohamowaniu ;)
https://www.youtube.com/watch?v=jrPB9lwUAZU
Rozumiecie, że kierowcy sami taką udawaną niestabilność powodują szukając jak najlepszej przyczepności?

Ireneusz Ciejka pisze...

Do Anonimowy 23:15

Całkiem możliwe bo przy okazji mogą zmienić ustawienia dyfera a on chyba był lipnie ustawiony i Robert może obawiał się, że przez zły balans zwiększa się prawdopodobieństwo wypadnięcia z trasy. Można snuć różne domysły ,ale w tej sytuacji wszystko jest możliwe.

Mateusz Cieślicki pisze...

Nie od Finlandii, a od Polski.

Jan Jan pisze...

Zamknijmy już dyskusję o tym co się stało i dlaczego. Odpocznijmy i widzimy się jutro na blogu o 8:00.
Dzięki Mateusz za robotę jaką robisz.

Jutro będzie lepiej.

FORZA ROBERT!!!!

Marek Wójcik pisze...

@23:35
Nie sądzę, by fabryki przy ewentualnych roszadach kadrowych brały pod uwagę tylko pozycje zawodnika w poszczególnych rajdach.
Bardziej zapewne zwracają uwagę na postępy, powtarzalność, motywację zawodnika, jego zaangażowanie... oraz wymagania finansowe. Ważne jak postrzegają zawodnika w perspektywie kolejnego sezonu. Kwestia niezawodności sprzętu zależy od samego zespołu.
Czy Robert ma szansę na fabrykę? Trudno ocenić.
Zaangażowania, motywacji trudno Mu odmówić. Postępy też poczynił kolosalne. A co do powtarzalności... no cóż - będzie niezawodny sprzęt, to będzie i powtarzalność.
Szkoda tylko, że mimo tak dużego nakładu sił, zaangażowania i (zapewne) środków Robert nie może pokazać całego swego potencjału.
Przy ewentualnej ocenie zespoły na pewno nie będą brały pod uwagę czym kierowca jeździ, ale jak jeździ.
Sądzę, że Robert ma jeszcze w Rajdzie Niemiec jeszcze wiele do pokazania. I nie przekreślajmy jeszcze Jego startu w tej rundzie WRC. 5 minut to dużo i mało.

Strasznie frustrujące są te ciągłe awarie "z dupy". A to alternator, a to hamulce, a to opony, a teraz silnik... Nie za dużo tych zbiegów okoliczności jak na jedną załogę?

adam k pisze...

Prokop tez jezdzi w prywatnym zespole i tylu awarii nie ma. Moze maly budzet ma tu cos do rzeczy, ale tak czy siak te awarie wygladaja dziwnie...

Anonimowy pisze...

pko24 ja uprzejmie proszę o plik:
kotwbutah@gmail.com

z góry dzięki!

Anonimowy pisze...

Nie snujcie znowu teorii spiskowych, że M-Sport nogę Robertowi podkłada, bo mu silnik kopci. W Finlandii Hanninen też jechał Fiestą. Olej ssała jak niemowle cycka, zostawiając za sobą chmurę niebieskiego dymu. Gdy przyjechał na PKC, ledwo go widać było z tej chmury.

Pozdrawiam, Krzysiek

Anonimowy pisze...

Pozytywne jest to, że awaria pojawia się przed rajdem a nie w trakcie, może chłopaki znajdą swoje tempo i ładnie się zaprezentują. Ale cała sytuacja wygląda albo na amatorkę albo na sabotaż. Jak można przyjechać na rajd z uszkodzonym silnikiem mając tyle czasu na przygotowanie? Dalej podtrzymuję to co napisałem wcześniej...8-10 miejsce jest nadal w zasięgu.