Strona główna Informacje z WRC O Robercie Kubicy Klasyfikacje Kontakt English version

sobota, 8 sierpnia 2015

Kubica: Teraz czas na przełamanie

fot. GemariFilm.com
Robert Kubica tradycyjnie podsumował swój ostatni występ na łamach omnicorse.it. W wypowiedziach Polaka widać wiele smutku z powodu tego, co stało się w miniony weekend, ale ma on nadzieję, że przełamanie przyjdzie niebawem. Przeczytajcie cały wpis Roberta Kubicy poniżej!

"Są momenty w karierze kierowcy, kiedy wszystko idzie tak, jak się tego oczekuje. Nawet jeżeli nie robi się wszystkiego idealnie, można wykorzystać sprzyjające okoliczności i osiągnąć pożądany rezultat. Są też jednak inne okresy - przeciwne do tego pierwszego - gdy nic nie idzie. Popełniasz błąd, są niesprzyjające okoliczności, a czasem ma się pecha w postaci usterek mechanicznych, których przewidzieć się nie da.

Na papierze Rajd Finlandii nie był na mnie taki prosty. Przyjechaliśmy dzień wcześniej na testy, które niestety nie były optymelne i tak naprawdę nie wiedzieliśmy, czego spodziewać się na trasach. Podczas shakedownu obraliśmy jednak właściwy kierunek. Miałem bardzo pozytywne czucie samochodu i co ważne, potwierdzało się ono w czasach.

Dobry start, ale ten alternator...

Podczas ostatniej części shakedownu pojawił się u nas problem z dyferencjałem, ale nie wiedzieliśmy, skąd się on bierze. Podczas kolejnego przejazdu problem się powtórzył, ale mimo tego czasy były bardzo dobre. OS-y były dla mnie nowe ponieważ w piątek w 2014 roku szybko odpadłem i byłem zaskoczony, jak dobrze nam szło w porównaniu z kierowcami fabrycznymi. Zajmowaliśmy szóste miejsce po pierwszej pętli przejazdów, ale potem wystąpił problem z dyferencjałem przez który ostatecznie odłączyliśmy sensor i naprawiliśmy go, ale za cenę braku hamulca ręcznego. Potem, niestety, przyszedł zimny prysznic. Alternator wykluczył nas z walki o miejsce w klasyfikacji generalnej. Znowu w połowie rajdu musieliśmy porzucić nasze ambicje na wysokie miejsce i nie pozostało nam nic innego jak wrócić w sobotę i zbierać kilometry doświadczenia, na których mogliśmy testować.

Startowałem jako pierwszy

Jechaliśmy jako pierwsi. Dla mnie to nowe doświadczenie na tych OS-ach, które są bardzo szybkie i nie widzi się linii rywali. Pod koniec pierwszej pętli byłem bardzo zadowolony ze swoich czasów, nasze tempo w porównaniu do innych było świetne i gdyby wykluczyć problemy z alternatorem, to bylibyśmy... na 4. miejscu. Ale teraz walka o klasyfikację generalną była zanami i przed drugą pętlą zdecydowałem się na założenie twardej mieszanki bo chciałem potestować przed zbliżającymi się rajdami.

Twarde opony: Nieunikniony wypadek

Wydawało się, że wszystko mamy pod kontrolą, ale wtedy przyszła burza, która sprawiła, że warunki na trasie były bardzo trudne. Ci, którzy byli na miękkich oponach już i tak mieli trudno, a co dopiero my na twardych. Zwolniliśmy nasze tempo, ale na trzy zakręty przed końcem dnia, po szczycie, była wielka kałuża wody, której nie było widać. Kiedy wszedłem w zakręt (na czwartym biegu) doszło do aquaplaningu i nagle straciliśmy kontrolę nad samochodem. Niestety, tuż za drogą był rów, który wciągnął nas.

Teraz potrzeba przełamania

Koniec końców, liczby w Finlandii są niepodważalnie negatywne, ale nie mogę pominąć pozytywnych znaków, takich jak tempo, które nadal było dobre. Widzę bardzo pozytywne zmiany w zespole i naprawdę mam nadzieję, że przełamanie przyjdzie podczas następnego rajdu w Niemczech.

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com


14 komentarzy:

Patryk Frejtag pisze...

Napewno przyjdzie przelamanie i bedzie ono w wielkim stylu juz w najblizszym rajdzie niemiec ;);)

Paweł Rychlik pisze...

Robert głowa do góry.

ITS ME STIG pisze...

Przyjdzie jeszcze czas ze Robert bedzie walczyl z czolowka w sumie pozytywna wypowiedz RK.

kargul102 pisze...

karwa byle nie przełamali auta na pół

Seweryn F1 pisze...

Rob wracaj do F1! Ciebie brakuje najbardziej! nikt nigdy, nawet Senna nie dawał mi tyle radości z życia co Ty! jesteś best of the best!!! szerokości

Anonimowy pisze...

Jakoś się boję, że to przełamanie może się zakończyć w rowie. Oby nie.

Anonimowy pisze...

Apropo Krisa Meeke: http://www.rajdy.v10.pl/Presja,na,Krisie,Meeke,szef,Citroena,daje,dwie,rundy,127610.html

Wg mnie wygląda to trochę jak klasyczne przygotowanie gruntu pod pozbycie się kogoś z zespołu. Kto pracował w korpo wie o czym mówię. Jeśli zaczyna się komuś wytykać błędy i stawiać ultimatum, to wiadomo o co chodzi. Oczywiście zespół mógłby nie przedłużać kontraktu bez żadnych wyjaśnień, ale na pewno ucierpiał by na tym jego wizerunek. Kris jest lubiany i bardzo szybki. Jeśli ta teoria miałaby się sprawdzić ciekawy jestem tylko kogo mają na oku. Oczywiście nie sugeruje, że chodzi o RK, ale wg mnie ma miejsce jakaś gra zakulisowa.

Dariusz Wilamowski pisze...

Miło mi ze RK poprawił dojezdzalnosc do mety teraz poprawić niezawodność samochodu

DARIUSZ WOJNAR pisze...

Robert już niedługo przyjdzie taki czas, że najlepsi będą się ścigać z tobą i to oni będą zachwyceni jadąc twoim tempem... ��

Anonimowy pisze...

Na rajdzie Niemiec jest mnóstwo nawrotów, w tych miejscach będzie tracił. Powinien jechać ten rajd spokojnie, bez ryzyka celując w 5-7 miejsce. A jak będzie zobaczymy.

Anonimowy pisze...

Kris Meek przynajmniej probuje walczyc z volkswagenami i regularnie pokazuje, ze tempa mu nie brakuje. Walka z VW wymusza wieksze ryzyko, wiec to, ze czesciej wypada akurat mnie nie dziwi. Jestem ciekaw kogo w sadza w jego miejsce, bo ja kierowcow majacych potencjal na walke z VW nie widze (loeba nie licze).Tanak i Paddon byli ostatnio szybcy, ale tez wypadali. Kubica wypadal nie rzadziej niz Meek. Reszta (nawet Neuville) jedzie na dojechanie i miejsce w pierwszej 5-tce osiaga jedynie, gdy z grupy Ogier, Latvala, Mikelsen, Meek, Kubica, Tanak, Paddon duza czesc poodpada. Jak dla mnie w przyszlych sezonach, poza Kubica to wlasnie Meek ma tempo na wygrywanie rajdow i tworzenie konkurencji Ogierowi i obaj powinni byc w autach fabrycznych.

Kaczmar pisze...

O ile dobrze przetłumaczyłem, Alessandra Benedetti ex pilotka R.K. wraz ze swoją koleżanką uwikłana w testy Yaris WRC 2016 :P

http://pablomachi.com/pm/alessandra-benedetti-sera-una-de-las-portadas-de-la-edicion-especial-numero-125-de-nuestra-publicacion-junto-a-barbara-amerigo-y-la-nueva-toyota-yaris-wrc-que-se-prepara-con-todo-para-el-wrc-2017-con/

Kaczmar pisze...

2017*

Za bardzo grzeje ostatnio stąd ten błąd :)

Anonimowy pisze...

zdecydowanie 3 kierowcow jest bardzo szybkich - Kubika, Meeke i Tanak z tym że ten ostatni ostanimi czasu poprawił skuteczność w porównaniu do kolegów - jakby ta trójka była w citroenie to byłaby realna szansa powalczyć z VW - tylko poprawić skuteczność...