Strona główna Informacje z WRC O Robercie Kubicy Klasyfikacje Kontakt English version

niedziela, 16 sierpnia 2015

Kubica i Szczepaniak testują przed Rajdem Niemiec [Aktualizacja poniedziałek godz. 22:00 - Film z dziś]

fot. planetmarcus
Rywalizację na asfaltach czas rozpocząć! Robert Kubica i Maciej Szczepaniak testują dziś przed Rajdem Niemiec, z którym wiążemy duże nadzieje. Nasza załoga chce sprawdzić swój samochód po odbudowie i odpowiednio ustawić go pod charakterystykę ADAC Rallye Deutschland. Poniżej zobaczycie relację z testów.


Pierwsze fotki:
fot. Kaja Widawska

fot. Kaja Widawska

fot. Kaja Widawska

fot. planetmarcus
fot. planetmarcus
Kolejne zdjęcia
fot Kubica Official

fot Kubica Official

fot Kubica Official

fot Kubica Official

fot Kubica Official
Aktualizacja godz. 12:38

fot. Kubica Official

fot. Maciej Szczepaniak

fot. Kubica Official
Aktualizacja godz. 14:52
fot. Kubica Official

fot. Kubica Official

fot. planetmarcus

fot. planetmarcus

fot. planetmarcus

fot. planetmarcus

fot. planetmarcus
Aktualizacja godz. 16:52


Aktualizacja godz. 18:50

Kolejne filmy i zdjęcia:
fot. rallye-addict

fot. Maciek Szczepaniak

rallye-addict

rallye-addict

fot. Bertrand Kuhner

Kubica Deutschland test
Jazda!Zdjęcia i filmy: http://powrotroberta.blogspot.com/2015/08/kubica-i-szczepaniak-testuja-przed.htmlpowrotroberta.blogspot.com #Kubica #WRC #ForzaRK
Posted by powrotroberta.blogspot.com on 16 sierpnia 2015

Aktualizacja godz. 19:50

Kolejny film:


Aktualizacja godz. 20:45

Kolejny film:


Jeszcze jeden film:


Aktualizacja godz. 21:27

Kolejny film:


Aktualizacja poniedziałek

Robert Kubica i Maciej Szczepaniak testują również dziś!
fot. Patrick Mohr
Aktualizacja 12:15

Zdjęcia z dzisiejszych jazd.
fot. Kubica Official

fot. Kubica Official

fot. Maciej Szczepaniak

fot. MKivaho
Aktualizacja 14:15

Dzisiejsze testy odbywają się na mokrej nawierzchni i choć podczas rajdu ma nie padać, to powinien być to pożyteczny dzień. Poniżej jeszcze jeden film z wczoraj


Aktualizacja godz. 17:05

Kolejne filmy




Aktualizacja godz. 19:10

Porcja zdjęć z testów:
fot. Kaja Widawska


fot. Kaja Widawska

fot. Kaja Widawska

fot. rallytravel.com

fot. rallytravel.com

fot. planetmarcus
Aktualizacja godz. 22:00


Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

65 komentarzy:

Arek kołacz pisze...

Jedziesz RK. Na zawsze wierni swemu mistrzowi!!!!

Marcin pisze...

Gdzie dokładnie Robert testuje?

Szymon pisze...

jest asfalt jest fiesta jak nowa jest limit pecha wyczerpany na 2 sezony no i jest nasza mistrzowska załoga. To się nie może nie udać

Anonimowy pisze...

Regulamin komentarzy: Jakiekolwiek komentarze zawierające treści sprzeczne z prawem, dobrymi obyczajami, obrażające kogokolwiek, zawierające wulgaryzmy, prowokacje, linki lub inne elementy sprzeczne w uznaniu autora z celem i przeznaczeniem bloga, mogą być usuwane przez prowadzącego bez uprzedzenia.
Skopiuj ten link i dowiedz się jak komentować na blogu bez zakładania konta lub jak założyć konto na bloggerze: http://powrotroberta.blogspot.com/2011/04/niedziela-1004-czy-jutro-doczekamy-sie.html

Moderowanie komentarzy jest włączone. Wszystkie komentarze muszą zostać zatwierdzone przez autora bloga.

Anonimowy pisze...

Orientuje się ktoś gdzie można obstawić rajd Niemiec? Szukam wszędzie i nie mogę nigdzie znaleźć, a chętnie postawiłbym na dobry wynik Roberta :)

Anonimowy pisze...

Robert już nie ma tej białej Fiesty testowej..?? Ona była Roberta czy należała do A-Style..?

Anonimowy pisze...

Chłopaki mają nawet wodę z Polski :)))

Anonimowy pisze...

Kursy pojawią sie pewnie jutro/pojutrze, ale ja stanowczo odradzam stawiania na Roberta - kasa w błoto. Jakaś awaria będzie na 100%, dzwon tez prawdopodobny.

Anonimowy pisze...

Tamta fiesta byla A-Style i byla w starej specyfikacji

cediego pisze...

Stanowczo to odradzam pisanie komentarzy tego typu na tym blogu! I podpis nie powinien być Anonimowy tylko Pan Złotówka.

Anonimowy pisze...

wakacyjna ciekawostka: przed rajdem Monte Carlo,
https://www.youtube.com/watch?v=b5Cp48gDGm4&index=9&list=PLUeu8toEa-Vue0kd0GvM1If_WMTYgWyfP

Alex Webster

Anonimowy pisze...

Kozacka jest ta Roberta Fiesta! Nie mogłem się doczekać kiedy ją zobaczę ponownie w specyfikacji asfaltowej. Malowanie troszkę zmienione... Piękna!!!

Pozdrawiam Fanów

Jack K pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Jack K pisze...

https://www.periscope.tv/w/aKBtkjMwMzY4MDR8NjI1NTk5NjdXfArNsMv8ZcP1n89bT-XmlW35DhzbbCL8-P_x54SQhA==

Testy, zmiana "pilota".

Jack K pisze...

https://video-fra3-1.xx.fbcdn.net/hvideo-xfp1/v/t43.1792-2/11736444_944635885596286_491540406_n.mp4?efg=eyJybHIiOjI3OTMsInJsYSI6MTAyNCwidmVuY29kZV90YWciOiJsZWdhY3lfaGQifQ%3D%3D&rl=2793&vabr=1862&oh=11b4045ba3c406a59da6a8ac88ab6f55&oe=55D0CEF0

Maciek Hałoń pisze...

Wiadomo coś o transmisjach Tv oprócz power stage ?

Grzegorz Herda pisze...

Piękne wykopalisko Alex!
już wtedy alternatory (dymiące) dawały się we znaki polskim rajdowcom, hehe, 44 lata i nic się nie zmieniło ;)

A jeśli kogoś wciągną temat wakacyjny to tu niesamowita porcja informacji, pan Krupa jest wielki :)
http://www.krupa.info.pl/?rajd-monte-carlo,428

Anonimowy pisze...

Cos powoli jeżdżą ....

krzysztof stambrowski pisze...

jest moc, stawiam na miejsca 4-6.
powodzenia Robert !

DARIUSZ WOJNAR pisze...

Tym razem miejsce 1 lub 2 ... powodzenia

Anonimowy pisze...

Dziwny dzwiek wydaje ta fiesta oby nie bylo awarii podczas rajdu ;/

Anonimowy pisze...

Wcześniej oglądałem testy Ogiera, i jak oglądam przejazdy Roberta to mam wrażenie jakby fiesta w bagażniku worki z cementem przewoziła. Według mnie, odejście z zakrętu VW ma znacznie lepsze, bardziej dynamiczne. Tutaj dynamiki nie widzę, takie tempo będzie dobre na 10 miejsce. Może to zachowawcza jazda, żeby samochód nie ucierpiał przed rajdem, ale pamiętam testy przed Monte Carlo, tam fiesta aż gwizdała i skakała.

Anonimowy pisze...

Widzieliście, słyszeliście.....?
Fiesta na dohamowaniach i przy zbijaniu biegów nie dławi się już i pięknie łyka powietrze - jak pozostałe samochody. Przy zbijaniu biegów fajnie trzyma obroty i na wyjściach z zakrętów i nawrotów jest gotowa do startu..... !!! :):)
Nareszcie!!! Chyba M-Sport podłubał coś w silniku. No, no będzie ciekawie...

Anonimowy pisze...

Gdyby Ogier miał do dyspozycji jeden egzemplarz na cały sezon to raczej takiej dynamiki w jego testach byś nie zauważył... :):)

Anonimowy pisze...

Coś mi się wydaje ze fiesta trochę kopci na czarno.... oby mi się tylko wydawało... oby!!

Anonimowy pisze...

W tym filmiku który trwa 2:33 widać od 1:35 jak Fieścina kopci na czarno...

Anonimowy pisze...

Wszystko fajnie pieknie ale odlegla pozycja skresla dobre miejsce roberta i tu widze dzwon po pierwszyn dniu chociazby z tego powodu po drugie ford to g.......o wort on musi miec fabryke aby udowodnil swoj talent

Kiedy Obiad pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Anonimowy pisze...

Fiesta dymi na siwo/czarno widać delikatną poświatę.
Z doświadczenia obstawiam, że albo turbina już puszcza na uszczelnianiach, albo samochód dostaje za dużo paliwa(wtryskiwacze), i musi to korygować zapłonem, przez co nadmiar niespalonego paliwa objawia się tym ciemnym dymem.

Jan Jan pisze...

Nie ma co srać żarem!! Jeden widzi, że za wolno, drugi odejścia nie widzi i tak bez przerwy od prawie trzech lat. Ja chcę widzieć jedno, zadowolonego Roberta na mecie. Prawa ręka nie pracuje w pełnym zakresie i nic tego nie zmieni. Robert robi co może, żeby pokazać że można dojechać do mety z dobrym wynikiem, takim sprzętem na jaki go stać. Kiedyś (bodajże, rajd Hiszpani 2014 lub 2013) Robert pojechał odcinek perfekcyjnie a i tak okazało się że to wystarczy tylko na 7 miejsce na oesie, to pokazało jaka przepaść jest pomiędzy fabrykami a prywatnymi. Klasyczne "ROBIM CO MOŻEM". Zespół RK WRT i tak już wiele namieszał na rynku WRC 2015, jako jedyni oprócz fabryk wygrywali odcinki. Nie doszukujemy się cudów wśród opon, ustawień auta czy innych elementów. Doszukujmy się pozytywów z tego co jest.

Bez dwóch zdań, zajmijmy się kibicowaniem a radość z wyników przyjdzie sama.

FORZA ROBERT!!!!!

adam k pisze...

Popieram w pelni, ale Prokop tez wygral w tym sezonie oes, a nawet dwa liczas super oes w Mikolajkach.

Anonimowy pisze...

Obejrzałem kolejny raz wszystkie filmy z testów i odnoszę wrażenie, że sporo się zmieniło na dohamowaniach... Chyba została wykonana spora praca w tym obszarze.
To co do tej pory drażniło mnie najbardziej w Fieście to dohamowania - niestabilność samochodu i silnika przy zbijaniu biegów... Miałem wrażenie, że sporo trzeba się napracować żeby utrzymać auto w idealnej linii, silnik dławi się, gubi obroty a po wyjściu z nawrotu zaczyna od zera... Nie możliwe żebyście tego też nie zauważyli ;)

A tu proszę - taka niespodzianka. Auto jest stabilniejsze. Nie wiem czy to zasługa poprawek, odbudowy auta czy Roberta i jego ograniczeń ale auto na dohamowaniach w końcu jedzie jak po sznurku...
Silnik inaczej pracuje przy zbijaniu biegów - inaczej łapie powietrze, nie dławi się i nie gubi tak obrotów jak dotychczas. Na wyjściu z nawrotu pięknie ciągnie... :) Obejrzałem wszystkie filmy wiele razy, porównałem z innymi z tego sezonu. Coś w tym jest...

Co do braku dynamiki w Roberta testach i tempie na 10 miejsce jak tu ktoś wcześniej pisał to cóż można powiedzieć...
Od strony technicznej jedynie tyle, że VW to zupełnie inna konstrukcja - ma nieco większą moc - wg. ogólnodostępnych danych to 18-20 KM i uzyskuje tą moc przy obrotach wyższych o 1000 obr/min niż Fiesta więc z natury jest autem wyglądającym agresywniej i bardziej "ryczącym". Może wyglądać "dynamiczniej". Fiesta pomimo niższej mocy ma większy moment obrotowy, ciągnie niżej a max. moc uzyskuje przy dużo niższych obrotach ( 1000 obr/min ) więc w czasie jazdy wygląda to troszkę inaczej niż w przypadku VW.

Pomijam już takie i inne sprawy a komentującym pozostaje jedynie życzyć więcej optymizmu, przymrużenia oka w pewnych kwestiach i zaakceptowania tego co jest. Spróbujcie pocieszyć się tym co mamy bo facet staje na głowie żeby być w WRC i coś tam namieszać a my przestańmy w końcu oczekiwać od człowieka cudów...

Czy nasza mentalność kiedykolwiek się zmieni ? Co trzeba sprawić żeby zadowolić Polaków...? Masakra...


Smolar pisze...

Anonimowy z 07.58, swięta racja. Jeszcze chwile temu w Wrc z Polski był tylko Nawarecki i kilku mechaników. Mam 32 lata. Kibicuję od 1995 roku. W 97 aż miałem drgawki jak Holo startowal w RAC. Potem Porto,Argentyna itd. Raz czy dwa Kuzi. Potem jakieś epizody w tylnych klasach i Kořciuszko w PWRC. Zrozumcie,mamy teraz regulara w WRC! Dajmy mu jechac tak jak umie. A umie piekielnie dobrze. Po zaledwie kilku (przenośnia) rajdach koleś obija dupe czołówce światowej!!! Bez kasy,testów i JEDNĄ RĘKĄ!:-) Przestańmy biadolić i kubicujmy ile się da!:-) Łuutututututututut!

Daniel Błażejczyk pisze...

Anonimowy z 07.58 świetny komentarz. Brawo

Anonimowy pisze...

http://eurosport.onet.pl/motorowe/rajdy-samochodowe/robert-kubica-szykuje-sie-na-asfalty/87lnh9
RK studzi oczekiwania, i nam radzę je ostudzić :)

Anonimowy pisze...

@Anonimowy z 07.58

odnoszę takie samo wrażenie! auto idzie jak po sznurku, poza tym Robert bardzo płynnie pokonuje zakręty.

Co do osiągów auto, to nie oszukujmy się, do VW Fiesta nie ma podejścia. Kto był na shakedown na rajdzie Polski, mógł zauwazyć z jakką lekkością VW katapultuje się po pierwszym wirażu pod górę (tam gdzie wypadł Meeke). Fiesta, tak jakby jechała stałym tempem, nie wiem czy to trakcja VW czy moc...

Marek Bogacki pisze...

Trzymam kciuki, żeby samochód technicznie wytrzymał rajd. Jeśli będzie sprawny, to o dobry wynik jestem spokojny.

Grzegorz Herda pisze...

Dopisuję się do uznania dla kolegi z 7:58 więcej takich rzeczowych komentarzy!
Mimo paru gorszych zakrętów (ten długi filmik) gdzie za bardzo go wyniosło (może testował max późne hamowanie i lekko przestrzelił), widzę ogień i precyzję RK, poza tym testy to testy właśnie a nie optymalna jazda na czas.

Anonimowy pisze...

Chciałbym jeszcze zobaczyć jak się zachowuje Fiesta na dohamowaniu z dużych prędkości. Z tym były duże problemy odkąd pamiętam, bo zawsze tak jakby "płynęła" i tył był mocno luźny. Sory ale na wczorajszych testach to były prawie same 90-ki i średnie prędkości, teren względnie płaski. Co innego będzie na rajdzie zwłaszcza w winnicach, gdzie są duże zmiany wysokości, jest albo podjazd 200 m po góre, albo spadanie. Ale fakt, też zauważyłem jakby stabilność podczas hamowania się poprawiła, ale może to też wynikać z zachowawczej jazdy RK

Anonimowy pisze...

No i tu widze problem auta roberta dlatego ze fabryki dysponuja o wiele bardziej lepszymi czesciami samochod jrst bardziej eksploatowany wyciska z auta 120 procent i natychmiast mamy tego skutki ciagle awarie. Mysle ze kolejny rajd wielkie rozczarowanie i nie mowie tego z zazdrosci ale z problemow jakie ma robrrt z samochodem . Dla mnie robert jest najlepszym kierowca na swiecie nie na co do tego zadnej watpliwosci tylko fabryczny zespol a z prywaciarzem nigdy nie osiahnie pelnego sukcesu obym sie mylil ale taka jest niestety prawda

kargul102 pisze...

Auto jest dobre co pokazuje Tanak a asfalty sa gorsze dla reki roberta niż szutry trzeba czasem mocno trzymać na hamowaniu i przyspieszaniu więc mimo że bedzie sie czuł jak ryba w wodzie na jakieś fajerwerki nie ma co liczyć byle by byla meta :)

Anonimowy pisze...

Moje wymagania ograniczają się do sprawności samochodu. Robert już zasługuje na auto, z którym nie trzeba walczyć, by się utrzymać na drodze.

Anonimowy pisze...

Zobaczycie pesymiści, że Robert wygra jakiś oes :)

MPC

Anonimowy pisze...

@11:09 niech lepiej ukończy bez rally 2 i wpadek, lepsze to niże te zwycięstwa oesowe

kargul102 pisze...

2 dni testów łał bedzie dobrze byle meta była

Marcin J pisze...

Kargul - Fiesta potrafi walczyc, jednak wez poprawke na to ze nie wszystkie rzeczy we fiescie RK sa takie jak w fabryce. Moga byc gorsze albo inne. Jesli nie bylo wczesniej awarii danej czesci to nawet m-sport nie ma procedury, co robic aby awarii nie bylo.

Pod tym wzgledem duzo testow jest potrzebne. I im wiecej km sie przejedzie na maksa tym pewniejsze ze moze awaria nie nastapi. Fabryki jezdza praktycznie w kolko. Prywaciarze nie dadza rady. I tez nie zawsze sie da na maksa bo tylko jedno auto itd itp.

Oczywiscie bywalo juz tak ze na testach bylo cacy a pozniej przyszla awaria i wszystko sie posypalo.

Osobicie w tym rajdzie wole brak wygrywanych odcinkow ale rowna jazde w okolicach czuba, jesli sie da.

Anonimowy pisze...

Jesli ktos ma chwile to niech obejrzy ten filmik z jazd Evansa
https://www.youtube.com/watch?v=UhQ7k2sGGgk
Czy tylko mi sie wydaje ze on hamuje duzo wczesniej niz Robert? Wiem ze to sa dwa rozne odcinki i rozne moga byc ujecia, jednak wydaje mi sie ze Robert jakos tak szybciej jezdzi, bardziej agresywnie. Mozliwe ze jako fan Roberta jego jazde inaczej spostrzegam, dlatego chcialbym aby ktos kto az tak nie uwielbia Roberta jak ja wypowie sie na ten temat, a porownuje Roberta z Evansem, poniewaz w zeszlym roku Evans w Niemczech wygral powerstage.

Anonimowy pisze...

Jest nowa podłoga i +30km. Do tego Maciek ma podobno super dokładne notatki. Zobaczycie bedzie pudło.

Anonimowy pisze...

@14:04
Evans wygrał powerstage, bo nie było Ogiera, Latvali, Meeka, Kubicy, dwa Hultaje miały 1-2 i głupota byłby atak o 3 pkty na PS.
Co to pierwszej części wypowiedzi, to fakt, ja mam podobne odczucia. Moim zdaniem RK bije wszystkich na głowę jeśli chodzi o aspekt hamowania i powtarzam to odkąd zaczął przygodę z rajdami. Pamiętam komentarz Sordo podczas rajdu Francji '14 kiedy przecierał oczy jak widział punkty hamowania RK. Polecam obejrzeć sobie pierwszy dzień testów Evansa w winnicach i porównać sobie z testami RK z '14. Jeździli po tym samym odcinku. RK po suchym-wilgotnym-mokrym, EE po suchym.

@14:15
Jakim cudem Maciek ma super dokładne notatki, jak jeszcze zapoznania nie było :D ? Chyba tylko jeden odcinek jest identyko jak w '14, pozostałe, albo odwrócone, albo częściowo nowe.
Dzisiaj na testach przejechali tylko 30 km ?

patryktos pisze...

Co to za autko, do którego Robert na chwilę zagląda? Ostatni film, dwudziesta sekunda, dzięki :-)

Piotr Dudzik pisze...

@patryktos

Jest to Audi A5 S-Line na moje oko... może to jest ten kwadratowy diesel o którym Robert kiedyś wspominał? Nie licząc łańcucha rozrządu (który trzeba wymieniać) to 3,0TDI są bardzo udanymi i ekonomicznymi jednostkami.

Grzegorz Herda pisze...

Lubie Evansa, ale w zeszłym roku to kto tam miał ryzykować na PS, hultaje jechały żeby dowieźć 1-2, Mikelsen żeby ocalić jedyne VW, różnice w generalce za duże do nadrobienia, a Evans uciekał przed Hirvo i wygrał :)
Na porannej pętli Neuville włożył mu 7s, a PS przegrał o 0.9.
Ale generalnie nikt tak późno nie hamuje jak Robert i nikt tak nie wykorzystuje pełnej szerokości asfaltu.

Anonimowy pisze...

@patrykos - To auto to Renault Laguna Coupe. Dyliżans Roberta :D

Anonimowy pisze...

Co wy zaraz marzenia o pudle. Nie chcę marzyć. Chcę to zobaczyć w niedzielę. Robert jak nikt inny już zasłużył na bezproblemowy rajd. Ileż można mieć felerów samochodu.

kargul102 pisze...

Czemu nie ogladacie materiałów filmowych na WRC+ tam wszystko widać mozna puścić równolegle dwa filmy i porównać kto lub co jedzie szybciej .widać ze auto jedzie dobrze i widać jak ogromną prace w polepszeniu swojej jazdy wykonał Robert. Z zeszlych lat widać jak na niektorych fragmentach os bardzo wyprzedzał ogiera i nie dlatego ze ma szybsze auto tylko ze zapierdalał bez wyobrazni bo w rajdach 30 kM to nic w porownaniu z wyobraźnią i przewidywaniem co się moze za chwilę zdarzyć .Kosztuje to 20 zł miesięcznie i bardzo polecam fanom jak i pozostałym krytykantom Kubicy

Anonimowy pisze...

patrykos, wyglada jak Laguna III coupe.

ciekawe, czy to byly wspolne testy z Delecoure'm, czy panowie mieli blisko do siebie w trakcie testow :)

rolen

Anonimowy pisze...

Jest to napewno na 100 procent mitsubishi lancer 9 tuning

Anonimowy pisze...

No właśnie. Co tam robił Delecour?

Marcin B

Anonimowy pisze...

Ciekawe co w Roberta Fieście zostanie wymienione po testach...? Obawiam się, że tu jest największa przewaga fabryk nad Robertem. Fabryczne teamy testują ile się da a na start stawiają praktycznie nowe egzemplarze, no może poza częściami, które wymagają dotarcia...
Robert za kilka dni jedzie rajd autem, którym właśnie testował. Ciekawi mnie co zostanie w nim wymienione na nowe a co zostanie z aktualnym przebiegiem. Myślę, że to jedna z głównych przyczyn awaryjności jego Fiesty na Os-ach...

Anonimowy pisze...

Mitsubishi lancer w specyfikacji 9 tuning na100 procent

Anonimowy pisze...

Mi wydaje się, że to Audi A5 ;) bo ma charakterystyczny emblemat taki mały na błotniku (S-line, bądź Quattro) więc tak jak mówił ROB preferuje ekonomiczne Diesle :D TDI power :D

patryktos pisze...

Gdzieś kiedyś widziałem pewne zdjęcie na którym Robert wsiada do Laguny, tyle że właśnie, ona była w połysku, a tu mamy autko w macie. Następnie moje śledztwo przeniosłem na Audi A5, z powodu tego emblematu, ale strasznie nie pasują mi te felgi do tego modelu.

Anonimowy pisze...

Laguna coupe

Anonimowy pisze...

to raczej nie laguna, inne lusterka, a emblemat to nie s-line bo by byl z czerwonym dodatkiem, nie mniej nawet jesli to a5, to co z tego, chyba rajd, wyniki sie licza bardziej niz to czym prywatnie jezdzi Robert?

patryktos pisze...

@9:21

Zwykła ciekawość anonimowy, jestem fanem motoryzacji. Już zapytać nie można, ahhh......