Strona główna Informacje z WRC O Robercie Kubicy Klasyfikacje Kontakt English version

piątek, 10 lipca 2015

Świetne zmiany w WRC - będzie jeszcze szybciej?

WRC będzie jeszcze szybsze, a wygląd aut mocno się zmieni - tak zadecydowała obradująca w Meksyku Światowa Rada Sportów Motorowych. auta będą miały aż o 80 koni mechanicznych więcej i będą lżejsze. Zmiany będą obowiązywać od 2017 roku.

Używana dotychczas 34-milimetrowa zwężka zostanie zastąpiona 36-milimetrową, a moc silników ma wzrosnąć do aż 380 Koni Mechanicznych. Co więcej, samochody będą 25 kg lżejsze, a zespoły będą stosować większe spojlery.

Bardzo ciekawy efekt wizualny może dać zgoda dla zespołów na tworzenie elementów aerodynamicznych z boku samochodów oraz dodatkowych wlotów powietrza. Auta WRC będą zatem jeszcze ciekawsze.

Rada uchwaliła również rekordowy kalendarz F1, w którym będzie 21 wyścigów, a z ciekawostek - wróci GP Niemiec, a GP Europy zostanie rozegrane... w Azerbejdżanie. Oto on:

03 kwiecień - Australia
10 kwietnia - Chiny
24 kwietnia - Bahrajn
01 maja - Rosja
15 maja - Hiszpania
29 maja - Monaco
12 czerwca - Kanada
26 czerwca - Wielka Brytania
3 lipca - Austria
17 lipca - Europa (Baku)
31 lipca - Niemcy
07 sierpnia - Węgry
28 sierpnia - Belgia
04 września - Włochy
18 września - Singapur
25 września - Malezja
09 października - Japonia
23 października - USA (Austin)
30 października - Meksyk
13 listopada - Brazylia
27 listopada - Abu Dhabi


Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

27 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Oby wróciły większe auta/segment, bo obecne z powiększonym rozstawem/błotniki jak w traktorze to lipa takie mydelniczki 😀

Anonimowy pisze...

A gdzie GP Polski?

Anonimowy pisze...

To kalendarz dla Formuły 1 a bie dla WRC

Marek Wójcik pisze...

@23:58
Jak kiedyś w Polsce wybudują tor F1 - to wtedy (może) będzie GP Polski.
A dziś cieszmy się zawodami WRC rozgrywanymi w Polsce.

A wracając do zmian obowiązujących od sezonu 2017. Oczywiście o ile to nie fake - mam nadzieję, że jakoś rozsądnie zbalansują ilość rajdów szutrowych i asfaltowych. No i przestaną się wygłupiać ze skalą trudności odcinków. Bo w tegorocznym Rajdzie Sardynii to auta Rajdu Dakar miałyby problemy... A przecież chodzi o rywalizację sportową - ściganie, a nie o to kto dotrwa do mety...

No cóż, czas pokaże...

Anonimowy pisze...

a po co nam GP Polski? tego sportu juz niedlugo i tak nikt nie bedzie ogladal, jest nudno, silniki brzmia gorzej jak tuningowane golfy spod remizy, po co to komu :)

Piotr Dudzik pisze...

Cieszy mnie szczegulnie większe aero :) mniejsza masa już nie koniecznie.
Nie należy się spodziewać aut z większych segmentów - mniejszych też już chyba raczej nie. Marketingowo tak jak jest jest optymalnie, A i dla projektantów obecny rozstaw osi jest chyba minimum tego co powinno być. Tak czy siak jestem niezwykle kontent - ciekaw jestem jaki procentowo przyrost powierzchni ospoilerowania jest dopuszczony. Może doczekamy się potworków ala Sportquattro S1?

Anonimowy pisze...

Petycję Piszcie o rajd Barum. Ulzylo by kibiców polskich w Mikołajkach a potrzebne dodatkowe asfalty.

Anonimowy pisze...

Jeśli to prawda, to jest to świetna informacja dla Roberta! Ma zdecydowanie największe doświadczenie z samochodami o rozbudowanej areodynamice i napewno będzie umiał świetnie z tego korzystać :) adamss3003

Lewis Hamilton pisze...

Hahahhaa

marian burzak pisze...

Trudno się oprzeć wrażeniu, że wiatr odnowy wieje, i że może nie przypadkiem - zmiany nastąpiły wraz z obecnością Kubicy. Coraz więcej symptomów poprawy w przekazie tego co się dzieje, wola przyciągnięcia większej rzeszy kibiców, a ponadto - za półtora roku - zobaczymy Toyotę, a Citroen dawno przestał mówić o wycofaniu
Teraz się dowiaduję, że zwiększą szybkość! i fajnie - tylko to już kiedyś było, a dzisiaj? przecież nie da się jeździć po włoskich wertepach szybciej niż do tej pory, bo będzie totalna rozpierducha! może pora więc jeszcze - zmienić Sardynię na Sycylię albo coś w tym stylu :))

Z poprzedniego dnia - wcale się nie dziwię, że inni doceniają, a nawet podziwiają Roberta, za to szlag mnie trafia, gdy media krajowe traktują jego osiągnięcia bez emocji, żadnych. Ludzie bez wyobraźni, a czasem, bo ja wiem - jakoś zawistni?
Hołowczyc, najzwyczajniej dworuje sobie kwitując swój udział i duże straty - jako fajną zabawę(??) - ale, gdyby był prorokiem, toby pewnie nie pojechał ;)

Odnośnie pytania z wczoraj o film z 'pracy rąk na kierownicy' - była to, na ile sobie przypominam, 'jednorazowa' - bo zaraz wycofana, jeszcze w WRC2, krótka sekwencja gwałtownego manewru tuż przed - popularnym na you-tubie - ścięciem jodły

Anonimowy pisze...

adamss3003 uprzedziles mnie bo chcialem to samo napisac ze tez tak uwazam. Co prawda to sa rajdy a nie tor i nie mysle ze ta areodynamika wzrosnie jakos poteznie ale zawsze cos. Sadze ze wszystkim to pomoze ale Robert powinien najszybciej sie w to zaadaptować.
Dariusz.

Jaro75 pisze...

Czy jest sens zwiększać moc i obniżać wagę? Gdzie to mają wykorzystać?

Jaro75 pisze...

Marian :)
Jak cytrynka odejdzie jeżeli odejdzie to liczę że się wymienią i Peugeot wróci.

Bartek pisze...

Czyli wizualnie wracamy do Group B !!! ..super!

Anonimowy pisze...

http://sport.wp.pl/kat,1778,title,Rajdowe-MS-Loeb-namawiany-na-powrot-do-WRC,wid,17700934,wiadomosc.html

byłoby ciekawie, znaczyło by to że Citroen nie chce zrezygnować z WRC

Anonimowy pisze...

http://sport.wp.pl/kat,1778,title,Rajdowe-MS-Loeb-namawiany-na-powrot-do-WRC,wid,17700934,wiadomosc.html


Citroen chyba nie rezygnuje z WRC , swoją drogą byłoby ciekawie

Anonimowy pisze...

Jaro
Peugeot zawsze robi fajne ośki- zawsze jest aktywny w rajdach tylko nie na poziomie WRC, ja osobiście wole żeby się zaangażowali w wyscigi długodystansowe żeby zrobić w końcu przeciw wagę dla niemieckich LMP1( Audi i Porsche)

Yacko

Anonimowy pisze...

Witam. Znalazłem ciekawy artykuł http://m.sport.pl/Rajd/1,131985,18286432,Rajd_Polski__Jedna_reka_Kubicy.html?201458odp=0#poolMobi pozdrawiam.

Keny pisze...

Toyota za cytryny ☺

ITS ME STIG pisze...

Popieram zmiany choc i teraz nie narzekam.

ITS ME STIG pisze...

Takie zmiany sa ok przynajmniej z perspektywy widza.

kargul102 pisze...

U nas media wolne nie istnieją żeby sie pojawić trzeba płacić na 40 milionowym kraj mamy jedna gazetę WRC a i ona już pisze o wszystkim i jeszcze nie tak dawno nie miała akredytacji na rajdy do MS

Lux Perpetua pisze...

Ciekawy ten artykuł http://m.sport.pl/Rajd/1,131985,18286432,Rajd_Polski__Jedna_reka_Kubicy.html?201458odp=0#poolMobi

Czasem się zastanawiam, bo na rajdach ciągle się dobrze nie znam, w czym konkretnie taki Volkswagen ma przewagę nad prywatnym zespołem RK.
Wszyscy piszą zwykle o budżecie, że RK ma najmniejszy budżet nawet z kierowców prywatnych WRC. Ale większy budżet przekłada się na jakieś konkretne korzyści.

Kubica to ktoś kto już się Polsce zasłużył. Pierwszy Polak w F1, który w dodatku wyścigi wygrywał. Nie mogliśmy mu tam za wiele pomóc. Nawet uszkodzenie ręki go nie zatrzymało, trafił do WRC. Ale Polska to kraj specyficzny. Nasi przodkowie byli w stanie zbudować największe w Europie państwo podziemne: z AK, sądami podziemnymi, prasą podziemną, własnym wywiadem, urzędami etc. Ci ludzie narażali własne życie, pracując zwykle za darmo, ba nawet użyczając mieszkania i żywiąc członków podziemia.

I ta cecha narodowa, była już w tym roku widoczna: gdy w Monte Carlo RK wygrywał OS-y, a w relacjach WRC nie było o nim praktycznie słowa, wszystkie oficjalne kanały WRC w internecie zostały zalane przez kibiców zdjęciami z Logo Pirelli, Lotosu, Grupy Azoty. Możemy się spierać czy to było właściwe, czy nie, ale pokazało siłę kibiców Roberta, umiejętność samoorganizacji na podstawowym poziomie.
Nawet na tym forum, już padały propozycje by zrzutkę pieniężną na Roberta zrobić dopóki nie znalazło się kilka rozsądnych osób które zatrzymały to. Te pomysły może i są niewłaściwe, ale pokazują potencjał i zapał. Co z tym potencjałem można zrobić już w tym roku pokazał Kukiz, zdobywając bez finansowania partyjnego 20% w wyborach prezydenckich.

Jeśli taki bogaty Volkswagen (jak bogata PO i PiS) ma jak pisze w artykule "trzy autobusy z tabunami szpiegów", a Robert najwyżej jednego, to tak się składa, że Polska, ma emigrantów w praktycznie każdym kraju Europejskim, zwłaszcza w UK, Niemczech i Francji. Co się przekłada na liczbę Polskich kibiców w Rajdach w tych krajach. A gdyby ten potencjał wykorzystać i zorganizować w ramach wsparcia RK własną kibicowską siatkę szpiegowską? RK sam mówi, że jak jedzie OS, to dopingu nie słyszy, flag nie widzi, bo skupiony jest na jeździe. A taka krótkofalówka z nadajnikiem GPS, czy smartfony z odpowiednią aplikacją, grupa kibiców Roberta zaopatrzona w nie i ustawiona na całym OS, mogłaby informować, np. że na danym zakręcie, ostatnim OS w Mikołajach, po przejeździe Meeka pojawił się na trasie duży kamień. I taki Kubica dzięki ostrzeżeniu w Rajdzie Polski skończyłby na 7 pozycji zamiast 8. To dopiero byłby doping i wsparcie. Może nie działałoby to tak dobrze jak szpiedzy Volkswagena, ale może dałoby Kubicy przewagę nad biedniejszymi zespołami fabrycznymi i kierowcami prywatnymi.

Anonimowy pisze...

Lux Perpetura:
Większy budżet to np więcej osób w zespole, a tam jest co robić.
Budżet to także drugie auto - testowe. Samo auto rajdowe dzięki większemu budżetowi może być lepiej dopracowane. Duży budżet to przede wszystkim większy komfort psychiczny. Taki Ogier, Latvala czy Meeke, wsiada i jedzie i tylko tym się martwi. Ma zabukowane bilety, leci do hotelu, potem service park, wsiada w auto i w drogę. Robert tego luksusu nie ma. Ma na głowie cały team. Nie może się skupić tylko i wyłącznie na jeździe ( jeszcze nie, ale wierze, że ten moment w końcu nastąpi ). Robert z Maćkiem mają ogromną rzeszę kibiców. To fakt. Niestety kibice nie pojadę za nich i nie przypilnują organizacji team-u.
A co do "szpiegostwa": organizacja na przyszły rok? :D

Pozdrawiam, Krzysiek

Pozdrawiam, Krzysiek

Lux Perpetua pisze...

Nie wiadomo, czy w przyszłym roku nie będzie jeździł w fabrycznym, do Rajdu Polski dużo czasu. Dobrze byłoby już w tym roku, na Rajd Niemiec, Francji, czy Wielkiej Brytanii, tam gdzie najwięcej Polaków i zwiększyć szanse Kubicy na sukces.

Anonimowy pisze...

Będzie jakieś podsumowanie Fantasy?

ITS ME STIG pisze...

Kibice nie stoja na kazdym OS po calej rozciaglosci, na rajdach jezdzi sie po zwyklych drogach a nie specjalnych trasach i to jest tez urok rajdu ze cos takiego jak najazd na kamien moze sie zdarzyc(oczywiscie nikomu tego nie zycze )