Strona główna Informacje z WRC O Robercie Kubicy Klasyfikacje Kontakt English version

wtorek, 28 lipca 2015

Robert Kubica w Rajdzie Finlandii - wprowadzenie [Aktualizacja środa godz. 21:00 - film z dzisiejszych "jazd"]

fot. Aleksandra Wrońska
Legendarny, bardzo szybko i niezwykle niebezpieczny - przed nami ósma runda sezonu Rajdowych Mistrzostw Świata. Robert Kubica i Maciej Szczepaniak będą walczyć w Rajdzie Finlandii o podtrzymanie dobrej passy z Rajdu Polski i kolejne punkty w tym sezonie. Zobaczcie co czeka ich i innych kierowców na fińskich szutrach.


Wypowiedź Roberta



Robert o nadchodzącym Rajdzie Finlandii.#RallyFinland #RajdFinlandii #forzaRK #WRC
Posted by Robert Kubica on 26 lipca 2015

Oficjalna zapowiedź


Round 8 - FIA World Rally Championship - Rally Finland
Rock On! Get WRC+ now for a month and watch Neste Oil Rally Finland + ADAC Rallye Deutschland!
Posted by WRC on 24 lipca 2015

Jaki jest Rajd Finlandii?

To bardzo szybka i wymagająca runda, która jest chyba najbardziej legendarnym rajdem WRC. Dzwony, prędkości średnie ponad 120 km/h to tu chleb powszedni. Przeczytajcie więcej o tym Rajdzie TUTAJ.

Onboardy z OS-ów


Przejedźcie wszystkie próby rajdu TUTAJ.

Jak radził sobie Robert w poprzednich latach?


Bywało bardzo szybko, bywały też błędy. Zobaczcie TUTAJ.

Harmonogram


Czwartek, 30 lipca
7:00 - Shakedown
17:42 - Start Honorowy - Jyväskylä Paviljonki
18:00 - OS1 Harju (2,27 km)
18:30 - Serwis A Jyväskylä Paviljonki (45 min.)

Piątek, 31 lipca
6:30 - Serwis B Jyväskylä Paviljonki (15 min.)
8:28 - OS2 Pihlajakoski (14,51 km)
9:36 - OS3 Päijälä (23,38 km)
10:29 - OS4 Ouninpohja (34,39 km)
11:42 - OS5 Himos (5,40 km)
11:52 - Przegrupowanie Himos (20 min.)
12:12 - Strefa zmiany opon Himos
13:28 - OS6 Pihlajakoski 2 (14,51 km)
14:36 - OS7 Päijälä 2 (23,38 km)
15:29 - OS8 Ouninpohja 2 (34,39 km)
16:42 - OS9 Himos 2 (5,40 km)
18:00 - OS10 Harju 2 (2,27 km)
18:30 - Serwis C Jyväskylä Paviljonki (45 min.)

Sobota, 1 sierpnia
6:00 - Serwis D Jyväskylä Paviljonki (15 min.)
7:08 - OS11 Mökkiperä (13,84 km)
8:26 - OS12 Jukojärvi (21,25 km)
10:03 - OS13 Surkee (14,95 km)
10:56 - OS14 Horkka (15,30 km)
12:14 - Serwis E Jyväskylä Paviljonki (30 min.)
13:37 - OS15 Mökkiperä 2 (13,84 km)
14:55 - OS16 Jukojärvi 2 (21,25 km)
16:32 - OS17 Surkee 2 (14,95 km)
17:25 - OS18 Horkka 2 (15,30 km)
18:40 - Serwis F Jyväskylä Paviljonki (45 min.)

Niedziela, 2 sierpnia
7:45 - Serwis G Jyväskylä Paviljonki (15 min.)
09:43 - OS19 Myhinpää (14,40 km)
10:38 - Przegrupowanie Hankasalmi (20 min.)
12:08 - OS20 Myhinpää 2 Power Stage (14,40 km)
14:11 - Serwis H Jyväskylä Paviljonki (10 min.)
15:00 - Meta Jyväskylä Paviljonki

Mapa ogólna

Relacje TV

Poniedziałek, 27 lipca
godz. 19:30 - Zapowiedź Rajdu - Polsat Sport Extra

Czwartek, 30 lipca

godz. 19:00 - LIVE OS 1 - Polsat Sport Extra

Piątek, 31 lipca

godz. 18:00 - LIVE OS 10 - Polsat Sport Extra
godz. 22:00 - Podsumowanie dnia Polsat Sport Extra

Sobota, 1 sierpnia

godz. 10:20 - Podsumowanie dnia 1 - Polsat Sport Extra
godz. 22:30 - Podsumowanie dnia 2 - Polsat Sport Extra

Niedziela, 2 sierpnia

godz. 9:10 - Podsumowanie dnia 2 - Polsat Sport Extra
godz. 12:00 - LIVE OS 20 - Polsat Sport Extra
godz. 21:00 - Podsumowanie dnia 3 - Polsat Sport Extra

Lista zgłoszeń

Rajd Finlandii zazwyczaj przyciąga wielkie rajdowe nazwiska i liczną stawkę aut, również WRC. W tym roku w najszybszych autach pojedzie 17 załóg. Oprócz czołówki mistrzostw świata, biorącej udział we wszystkich rundach, pojadą również m.in. rywal Kajetana Kajetanowicza w ERC Alexey Lukyanuk, Henning Solberg, Juho Hanninen i Khalid Al Qassimi.

Oto stawka aut WRC w tym rajdzie:



W WRC2 wystartują 23 załogi, w WRC3 12 aut, a 11 załóg będzie uczestniczyć w DMACK Fiesta Trophy.

Drugą polską załogą będą Hubert Ptaszek i Kamil Kozdroń, który pojadą Fiestą R2. Łącznie wystartuje 88 załóg.

Pełną listę startową rajdu można zobaczyć TUTAJ.

Pogoda

Nie będzie ona łaskawa dla załóg. Dziś w Finlandii bardzo mocno padało, ale od jutra przez trzy dni ma nie być opadów deszczu. Powrócą one... wraz ze startem rajdu. Przygotowania mogą być zatem trudniejsze, a opady deszczu, szczególnie intensywne, mogą nie być korzystne dla załóg startujących z tyłu.

Fantasy WRC


Grającym w naszej fantasy lidze przypominam, że w czwartek o godz. 12 kończy się możliwość zmieniania kierowców w swoich zespołach.

O tym, jak zmienić zawodników oraz jak wygląda sytuacja po Rajdzie Portugalii przeczytacie tutaj. Sponsorem nagród po każdym rajdzie jest firma pixgraf.pl - warto zatem dołączyć do naszej gdy nawet teraz, bo cały czas macie szansę na nagrody za poszczególne rajdy!
W całym konkursie nagrodą będzie również model auta Roberta Kubicy, ufundowany przez firmę Direkt Collections.
http://rallye.diecast-club.com/pl/?utm_source=utm_source%3Dinternet&utm_medium=utm_medium%3DFP1402L3DI3701&utm_term=utm_term%3Drally&utm_content=utm_content%3Dpowrotroberta.pl&utm_campaign=utm_campaign%3DFP1402L3DI3701

Konkurs 


Na Facebooku tradycyjnie zorganizowany zostanie konkurs dla kibiców przed Rajdem Polski. Do zdobywców 1., 2. i 3. miejsca trafi natomiast zestawy magnesów rajdowych wykonane przez pixgraf.pl


http://pixgraf.pl/

Aktualizacja wtorek

Rozpoczęło się zapoznanie z trasa Rajdu Finlandii. Poniżej zobaczycie jego harmonogram:



Jak widać, są już korki na trasie:
Aktualizacja godz. 9:45


Aktualizacja godz. 14:25

Portal Motorsport-total cytuje wypowiedzi legendy niemieckich rajdów, Waltera Rohla, który wypowiada się o Robercie Kubicy: "Bałem się, że Kubica zginie podczas któregoś rajdu, za każdym razem miał przygody. Musi zdać sobie sprawę, i chyba już to zrobił, że rajdy to coś zupełnie innego niż jazda po torze. W Polsce przyjechał bez większych przeszkód i chyba największe wypadki ma już za sobą" - mówi Niemiec.

Można polemizować z jego opinią, szczególnie przyglądając się wypadkom Roberta, które zazwyczaj były "urwaniem koła" po zbyt szerokim wyjeździ i raczej nigdy nie były to potężne dzwony.

Aktualizacja godz. 21:25

W serwisie już pełna gotowość:
fot. Kubica Official

fot. Kubica Official
Aktualizacja środa

Trwa drugi dzień zapoznania:
fot. Rallirinki.net
Aktualizacja

Zdjęcia od Adama Owczarka, który jest już na miejscu :)









Aktualizacja

Kolejne zdjęcia, tym razem od Krzysiek Finlandia - jak widać na miejscu pada.


Aktualizacja godz. 13:20

Kontrola techniczna




Aktualizacja godz. 18:30

Trwa spotkanie z młodymi fanami :) Świetne foty Adama Owczarka.





Aktualizacja godz. 21:00

Tak się bawili dziś kierowcy :)


Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

35 komentarzy:

pko24 pisze...

http://przeklej.org/file/A9qPDL/wrc.xls

Anonimowy pisze...

Witam
Zapowiedź widać,że jest nagrywana jeszcze w Mikołajkach.

Mam jeszcze taką małą sugestię do Maćka Szczepaniaka,czy tak naprawdę jest trudno,żeby zrzucić 10kg? Na odcinkach to 10kg lżejsze auto by się szybciej prowadziło.

Anonimowy pisze...

http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&alt=web&id=271931681095&globalID=EBAY-GB

Marcin J pisze...

@28 lipca 2015 11:56

Wspaniala sugestia Milordzie :D
hueheuehehue

Anonimowy pisze...

Kto widzial Macka na żywo ten wie, że Maciek nie musi zrzucać wagi bo jest nie wysoki i szczupły, tylko na zdjeciach wydaje sie wiekszy, kombinezon go bardzo powieksza.

Marcin J pisze...

@28 lipca 2015 13:57

No wlasnie, dlatego sugestia Milorda nadaje się na dowcip dnia ;)

Jak Macka pierwszy raz zobaczylem nie w aucie i nie w kombinezonie tylko w Browarze mieszczańskim w jeansach i bluzie z kaptuerm to wydawało mi się nawet że on jest niższy, drobniejszy niż mi się wydawało :)

Anonimowy pisze...

W Ronde di Andora też "tylko" urwał koło.
Kto wie kim jest i co osiągnął Walter Roehrl niech lepiej nie próbuje z nim polemizować...

Pleban pisze...

Co do wypowiedzi Rohla i komentarza po nim: rozumiem, że to forum fanów Kubicy, sam dlatego tu wchodzę, ale trzeba znać różnicę między byciem fanem, a fanatykiem. Akurat Rohl ma rację, a dopisek po jego wypowiedzi... tylko potwierdza to, co mówił Niemiec :)

Maximus pisze...

A ja się kompletnie nie zgadzam z niemiaszkiem -Kubicy wypadki to raczej niegroźne wpadki w porównaniu do czołówki WRC, gdzie niektórzy obalili 10 drzew, a jeszcze inni wylądowali pod wodą i ledwo wydostali się z auta... Ale wiadomo niemiec zawsze musi jechać po Polaku, szkoda ze w chwili obecnej nie ma żadnego Niemca w WRC...

marshad pisze...

@Anonim 15:43 Z całym szacunkiem do osiągnięć WR, lecz jego opinia jest tylko opinią i, podobnie jak ta sprzed paru lat, wydaje nie opierać się na przestudiowaniu sytuacji. Sytuacji jak z Andory możesz naoglądać się mnóstwo na różnych kompilacjach wypadków z rajdów, wyścigów, hillclimb etc. - różnica polega na tym, że Robert miał ogromnego pecha trafić na niepoprawnie zamontowany odcinek barierki.

@Pleban Fanatyzm? Zerknij na wpis poprzedzający twój własny =] Moja opinia nie zgadza się z Twoją, a (aktualny) dopisek autora bloga nie mija się z prawdą - Robert w WRC jeszcze nie zaliczył naprawdę "widowiskowej" wpadki.

Pan WR natomiast sam niedawno zaliczył wpadkę kasując Porsche 918 Spyder ( http://www.youtube.com/watch?v=C5fiJIrBz9M ) i najgorsze jest to że trzymał mocno kierownicę do momentu uderzenia w barierkę, kiedy ta zdecydowała z impetem wyrwać mu się z rąk, widocznie uszkadzając jego lewą dłoń. Jeżeli pan WR jest tak nieomylny, to jak wytłumaczyć tak podstawowy błąd mimo tak wielkiego doświadczenia (i to w dodatku w rajdach!). Czasu na reakcję było zdecydowanie więcej niż wystarczająco.

Marek Bogacki pisze...

Jak najbardziej zgadzam się z Mateuszem. Również nie pamiętam zdarzenia, gdzie klatka bezpieczeństwa zostałaby naruszona. Większość błędów przy małej prędkości na /po/ dohamowaniu. Dyskutowanie o śmierci w moto sporcie chyba znów zostało wywołane, przez śmierć Jules'a Bianchiego. A swoją drogą robienie przy tej smutnej okazji, natrętnego marketingu dla podupadającej F1 stało się już bardzo niesmaczne /"herosi ryzykujący życie w najszybszych maszynach, itp."/.
O Roberta jestem spokojny i trzymam kciuki za dojechanie do mety w Jyväskylä Paviljonki

Anonimowy pisze...

Nie sprzeczajmy się już o to czy miał spektakularne dzwony czy nie, było też kilka sytuacji które mogły się skończyć spektakularnie np ostatnie Monte zmroził mi krew jak przeleciał przez drogę i dłuuugo nie mógł się zatrzymać szczęściem nie było na drodze żadnej przeszkody tylko łąka, najważniejsze że potrafi już równoważyć umiejętności z ambicjami kończy rajdy i czasy na OS-ach są bardzo konkurencyjne.

Anonimowy pisze...

Deszczowa pogoda to dla opon Roberta duży problem?

marian burzak pisze...

Robert w WRC jeszcze nie zaliczył naprawdę "widowiskowej" wpadki.
... a te krowy na pastwisku? :)

Anonimowy pisze...

Wydaje mi sie ze Pirelli dobrze się sprawują w deszczowych warunkach, kiedy temperatura jest niższa

Anonimowy pisze...

krowy to było WRC 2 ;)

Anonimowy pisze...

spoko zdjęcie - "siemasz ziomal"

Anonimowy pisze...

Może zaczniecie sobie wyliczać swoje błędy - życiowi geniusze.
Macie możliwość obserwowania rozwój kariery najlepszego polskiego kierowcy wyścigowego/rajdowego więc obserwujcie i słuchajcie co cały świat mówi na ten temat a nie wytykacie czyjeś drobne potknięcia. Wszyscy dobrze wiemy jak wygląda porządny dzwon w aucie WRC, na szczęście Robertowi jeszcze taki się nie przytrafił i niech tak zostanie.
Skończcie w końcu ten temat bo jest beznadziejnie głupi...

Finlandia się zaczyna i o tym tu teraz mowa a nie o jakichś bzdurach.

marian burzak pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Maximus pisze...

Nie lubię jak jakiś szwab krytykuje za byle co Kubicę -a może by coś powiedział otym, że Kubica tak krótko jeździ w WRC a już wygrał masę os-ów -niemieć nigdy nie pochwali polaka pracowałem 12 lat w Niemczech i trochę wiem, znam mentalność niemiaszkow

Anonimowy pisze...

siemka

nie wiem, co Wam nie pasuje w wypowiedzi WR, przynajmniej przytoczonej tak jak wyzej:
- nikt z Was sie nie bal, ze RK na ktoryms z rajdow bedzie mial grozny wypadek?
- ze rajdy maja inne specyfike, i ze nie trzeba tego tylko wiedziec teoretycznie ale tez w praktyce stosowac, co zreszta RK sam przyznawal, mowiac ze ma inne nawyki itd itp,
- ze RK zdaje sie juz to zaczyna rozumiec i jezdzic bez wiekszych przygod?

mi tu wszystko pasuje, wiec nie wiem w czym problem. A generalnie to chill out, krytyczne komentarze sluza inteligentnym ludziom do poprawy, a Robert do tego grona sie niewatpliwie zalicza.

peace
W

Anonimowy pisze...

@Maximus
puknij sie chlopie w leb !!!!
pewnie zbierales szparagi lub ogorki i sie obalales.
Niemcy bardzo cenia polskich fachowcow za ich pracowitosc i kreatywnosc...ale mowie o fachowcach, a nie o wiecznie nachmielonych "pseudo-robotnikach"

Anonimowy pisze...

WR Jak zaden inny z grona tego forum ma wiedze i doswiadczenie do wypowiadania sie w temacie i ja jako fan kubiki zgadzam sie w 95% z ta wypowiedzia-i jego narodowosc nie ma nic do tego

Anonimowy pisze...

a te 95% to jak obliczyłeś?

Maximus pisze...

Niemcy bardzo cenią prawdziwych fachowców ale i tak płacą im dużo mniej niż ociezalym umysłowo niemieckim fachowcom.A ty anonimowy13:24 troszkę kultury -komputer na raty mama wzięła to teraz Pajacujesz...

Anonimowy pisze...

Poziom duskusji drastycznie spada, zeby za raz siegnac dna! Jutro Robert startuje a Wy tu jakies pierdolenie, za przeproszeniem, uprawiacie. Jestescie dziecmi, czy slonce na wczasach przygrzalo berecik?
Jutro caly dzien w robocie ale powrotroberta na odswiezaniu wlaczony na nonstop, dlatego mateusz prosze o bardziej rozbudowane posty z oesow. Moze byc np. Nie tylko o RK ale czasy innych kierowcow ktorzy sa na mecie.
pozdro
T VaNaT

Anonimowy pisze...

Wydaje mi się, że jest błąd w godzinie relacji na żywo jutro. Odcinek zaczyna się o 18-tej, ale transmisja na żywo ma być o 19-tej. Nie ma jeszcze listy startowej, która by to oficjalnie potwierdziła, ale wrc+ zapowiada transmicje z OS1 na 19-ta, więc może więdzą że pierwszy odcinek będzie leciał w odwróconej kolejności, czyli Ogier jako ostatni.

Pozdrawiam,
Mariusz

Mateusz Cieślicki pisze...

Mariusz - dzięki!

Marcin J pisze...

Tak tak - od polskiego jest odwrotnie - najpierw slabsi zeby z czasem dojsc do wrc i wtedy leci na zywo. W sumie bardzo fajnie, bo to taka kulminacja.

Trzeba tez pamietac o imprezach "przy okazji" - czy w tym roku bedzie historyczna finlandia? Albo sciganie legend?

marian burzak pisze...

k...a! T VaNaT! masz rację chłopie, posypałem już łeb popiołem ;))

Anonimowy pisze...

nie działa link: Pełną listę startową rajdu można zobaczyć TUTAJ.

Anonimowy pisze...

Zauważyliście, że od jakiegos czasu w sieci jest mniej onboardów Roberta ?
Przyzwyczaiłem się do tego, że po testach i rajdzie mogłem obejrzec conajmniej kilka onboardów a dziś praktycznie zero... :(

ITS ME STIG pisze...

@anoninowy 09:54 co ty gadasz Marian ma racje jaka to roznice ze wlecial w te krowy autem WRC 2 a nie WRC ? ZADNA !
Swietne zdjecia zwlaszcza RK jako pilot z malym rajdowcem:)

ITS ME STIG pisze...

@Marian masz racje z tymi krowami i zadna to roznica czy jechal autem WRC 2 czy WRC !

kowal pisze...

Wrc2 poza tym to były testy a nie rajd