Strona główna Informacje z WRC O Robercie Kubicy Klasyfikacje Kontakt English version

sobota, 13 czerwca 2015

Robert Kubica w Rajdzie Sardynii - sobota - relacja live [Aktualizacja 20:45 - Robert i Maciej jutro wracają]

Po bardzo krótkim piątku dla Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka, czas na maratoński dzień w Rajdzie Sardynii, który będzie kolejnym wielkim wyzwaniem dla załóg. Kilkanaście godzin w aucie, upalne temperatury i mordercze trasy - będzie się działo na Sardynii. Zapraszamy na pełną relację z dzisiejszych OS-ów ze zdjęciami, filmami i wypowiedziami.


http://powrotroberta.blogspot.com/2010/03/galeria-rajd-meksyku.html               http://powrotroberta.blogspot.com/2010/03/playlista-rajd-meksyku.html
        http://powrotroberta.blogspot.com/search/label/Statystyki              http://powrotroberta.blogspot.com/2010/03/liga-fantasy-rajd-meksyku.html

Kolejność startowa

Niestety, kolejną konsekwencją wczorajszego wypadku jest to, że teraz Kubica i Szczepaniak będą startować na początku - już jako druga załoga.


Jak było wczoraj?

Krótko - niestety. Zaczęło się genialnie - od 5. miejsca na drugim OS-ie i awansu w klasyfikacji generalnej na 6. lokatę. Kubica po raz kolejny pokazał, że jest bardzo szybki na Sardynii. Niestety, na 2. OS-ie Polacy uderzyli na spadaniu w murek, który wcześniej był osłonięty belą ze słomy, ale została ona przesunięta przez wcześniejszą załogę. Zawieszenie uległo uszkodzeniu i na tym zakończył się dzień Kubicy i Szczepaniaka. Tak to wyglądało:




W samym rajdzie działo się sporo. Oprócz Kubicy odpadli też Meeke i Mikkelsen, a kilka innych załóg - m.in. Sordo czy Neuvielle, miało problemy. Sensacyjnym liderem jest Hayden Paddon, ale na ostatnim wczorajszym OS-ie dużo stracił ze swoje przewagi nad Sebastienem Ogierem.

Co nas czeka dziś?

Maraton. Kierowcy i piloci spędzą 16 godzin w autach. Pierwszy OS zaplanowano o godz. 6:56, a ostatni o 20:08. Łącznie czeka ich ponad 212 km jazdy w ciągu 10 OS-ów.

Harmonogram
Sobota, 13 czerwca
godz. 06:00 – Serwis C
godz. 06:56 – OS 11 – Ittiri Arena 1 (1,44 km)
godz. 08:45 – OS 12 – Monti di Ala 1 (22,5 km)
godz. 09:28 – OS 13 – Coiluna - Loelle 1 (36,7 km)
godz. 10:36 – OS 14 – Monte Lerno 1 (42,2 km)
godz. 12:02 – OS 15 – Ippodromo di Ozieri 1 (3,45 km)
godz. 13:54 – Serwis D
godz. 15:02 – OS 16 – Ittiri Arena 2 (1,44 km)
godz. 16:51 – OS 17 – Monti di Ala 2 (22,5 km)
godz. 17:34 – OS 18 – Coiluna - Loelle 2 (36,7 km)
godz. 18:42 – OS 19 – Monte Lerno 2 (42,2 km)
godz. 20:08 – OS 20 – Ippodromo di Ozieri 2 (3,45 km)
godz. 21:40 – Serwis E

Mapy
TV

Dziś znów nie obejrzymy nic live, będą jedynie podsumowania WRC - również w Polsacie.
Sobota, 13/14 czerwca
Godz. 00:00 - Skrót dnia  - Polsat Sport Extra

Pogoda

To będzie upalny dzień na Sardynii z temperaturami przekraczającymi 30 stopni Celsjusza. Szanse na deszcz są minimalne.

Relacja

Jak zwykle na blogu przeprowadzona zostanie relacja live z rajdu. Przypominam, że można ustawiać automatyczne powiadomienia o aktualizacjach czy zmieniać kolejność pokazywania się nowości. Wystarczy zatem włączyć rano bloga i cieszyć się nowościami przez cały dzień, wyłącznie dzięki odświeżaniu strony.

Zdjęcia 

Fotki z Rajdu Sardynii zapewnia odwiedzającym bloga:
http://gemarifilm.com/

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

128 komentarzy:

Anonimowy pisze...

No to jedziemy! RK! RK! RK! RK! :)

pozdro

Alex Webster

Anonimowy pisze...

To może zaczniemy w komentarzach,

Meeke, 1:31:0, Kubica wolniej od Meeka, powiedział, że dziś jadą jako druga ekipa, więc będę musieli uważać bo może być bardzo ślisko, przynajmniej na pierwszej pętli :)

Anonimowy pisze...

Mateusz, zaspałeś? :)

Alex Webster

Anonimowy pisze...

Na razie ostatni czas... nic to, bedzie dobrze.

Anonimowy pisze...

Czu ja dobrze słyszę, że Kubica w czasie wczorajszej przygody powiedział "Ja per***, to jest k*** bez sensu."?

Anonimowy pisze...

Pewnie Mateusz był tak zmęczony, że nastawił sobie budzik na przejazd Kubicy jakby jechał normalnie, a nie w Rally 2 :)

Anonimowy pisze...

7:12

Ja bym znacznie dosadniej wypowiedział się o tej trasie((

oio pisze...

0,3 sek do doświadczonego Meeke'a to znaczy, że stopień ryzyka jest na właściwym poziomie.

oio pisze...

Ale ten murek, a za nim belka, to mnie naprawdę zdenerwował.

Anonimowy pisze...

Już po obejrzeniu filmów z shakedownu myślałem, że rozgrywanie rajdu w takich warunkach nie ma sensu. To warunki dla aut terenowych. Po co wytyczać odcinki przez miejsca, w których auta rajdowe jadąc po wielkich kamieniach, dziurach poprostu urywają koła, wahacze, itd...

Pewnie znajdzie się zaraz ktoś kto powie, że kierowca musi umieć dostosować się do warunków i przetrwać nawet w takich okolicznościach ale chyba nie o to w tym chodzi żeby cudem dowieźć całe auto do mety.

To będzie beznadziejny rajd. Jeszcze niejeden kierowca przydzwoni przez warunki.

Anonimowy pisze...

Safari z dawnych lat było mniej terenowe.Tutaj pierwszy dzień jest całkowicie do usunięcia. Im więcej samochodów w stawce tym lepsze widowisko dla kibiców. Nie rozumiem dlaczego FIA odebrała te odcinki?

marian burzak pisze...

Zastanawia skasowanie Roberta na WRC+
ktoś coś wie, dlaczego?

Anonimowy pisze...

Nie ma też innych zawodników RALLY2 - Meeke'a i Mikkelsena. Co ciekawe jest Sordo

oio pisze...

Nie doszukiwałbym się logiki w WRC+.

oio pisze...

Mam nadzieję, że się chłopaki nie podłamią i nie zaczną się wozić po oesach.
Robić swoje, bo na wszystko i tak nie można mieć wpływu.
Forza RK/MS!

Anonimowy pisze...

Spokojnie, w WRC+ pokazują tylko top 10. Gorzej, że na stronie http://www.wrc.com/pl/wrc/results/live/split-times/page/63-294-59--.html nie ma czasu Roberta...

Anonimowy pisze...

gdzie jest Robert...?

marian burzak pisze...

Faktem jest że ta amputowana mapa jest bez zarzutu

Anonimowy pisze...

Po wczorajszym niezłym tempie, dziś chyba ciężko będzie kończyć naszej załodze odcinki w top10

marian burzak pisze...

jeszcze te problemy z komunikacją, eh, szkoda gadać - wszystko się sprzysięgło przeciw

Anonimowy pisze...

Dzisiaj to już chyba tylko jazda "na prokopa", przynajmniej na pierwszej pętli.

Anonimowy pisze...

Ciekawe czy Chłopaki zdecydują się trochę przycisnąć dla fanu na drugiej pętli? Mam nadzieję że w serwisie intercom zostanie naprawiony.

daddY pisze...

Bez sensu nie ma splitów Roberta na wrc.com i wrc+...

Anonimowy pisze...

Czyżby kolejny murek odciął koło Mikkelsena?((

daddY pisze...

Znowu bela się przesunęła :)

Anonimowy pisze...

Co za świństwo z brakiem splitów Roberta(( Może Pan Karol pomoże im w naprawie live-timingu?))

pio&aga pisze...

Ogladalem wlasnie przejazd OS2 w porownaniu do Mikkelsena, niemal identycznie szybko jechali. Bardzo dobry czas a Robert narzekał, że słąbo poszło. Dziwne.
Na początku Robert z Maćkiem trochę się pochytrali, to ze za wolno notatki to ze za późno są dyktowane, ale potem szlo sprawnie.
Jeszcze jedno, Robson rypnal w jakis kamien na drodzie, HUK na maxa ze az Maciek krzyknal. - ta sama partia - Mikkelsen - jada w tym samym miejscu i cisza... VW to jednak inna klasa
Szkoda, że te tempo nie mogło być kontynuowane dłużej. :)

Zaraz obadam jak na OS3 wygladala ta bela siana i jak inni z niej korzystali, a Robert juz nie mogl.

Anonimowy pisze...

Nawet Prokop stoi :))

marian burzak pisze...

Evans w tabelce 48 KPH, a na mapie wszyscy, łącznie z Qassimim, go minęli- pierwsze takie zdarzenie na WRC+

Anonimowy pisze...

fajna rozmowa w radiu o Polsce i żarciu :) haha jedno z czego zawsze będziemy znani to super żarcie :)

Anonimowy pisze...

a co się dzieje z Evansem?
qb

Anonimowy pisze...

Evansovi też się bela przesunęła...Beznadziejna jest trasa tego rajdu w tym roku(

Anonimowy pisze...

Napisałem do supportu wrc+ czemu nie ma gpr-u roberta i innych, to mi odpsiałi:

Dear WRC+ user,

Thanks for your request and your interest in WRC+.

We recommend to clear your browser cache, to delete the stored cookies in your browser and after that please refresh the site.
Trying a different browser may also help.
Please use the newest version of adobe flash, which you can find here:

Panowie tam widzę są pełnymi "profesjonalistami"

Anonimowy pisze...

Widać że samochody nie wytrzymują obciążeń ekstremalnej jazdy terenowej. Jutro na mecie będą 3 samochody WRC....

Anonimowy pisze...

Ja dostałem odpowiedź o 10:30, jak niżej
Dear WRC+ user,

Thanks for your request and your interest in WRC+.

We have already recognized the problem and at the moment we are working hard to solve it as soon as possible.

We apologize for any inconvenience and would like to ask you to retry later. Thank you!

If you have any other questions or concerns, please feel free to contact us. We would be happy to help!

Best regards,
your WRC+ Team

daddY pisze...

Ja pierd..e.....stopped in the stage...

ITS ME STIG pisze...

Pewnie ci bot odpisal standart...

Błażej Kasperski pisze...

Jak Robert mówi ,że rajd będzie trudy to będzie. Co z resztą widać. Dzieje się. Sprzęt dostaje ostro w "kość" metal :) Tylko liderzy mają więcej szczęścia.

Anonimowy pisze...

Witam wszystkich:)
Mateusz z tym Haddon'em to mnie rozbawiłeś:))
I aproppo niego to spodziewałem się po wczorajszym początku, że będzie mu dobrze się jechało, ale to co robi to szok. Życzę mu jak najlepiej.

p_m

Błażej Kasperski pisze...

Jak tak dalej pójdzie to wygra kierowca z WRC2 :P

daddY pisze...

Uff kapeć...jedziemy dalej hehe :]

Ciekawe ile aut jeszcze odpadnie, wcale bym się nie zdziwił jakby wygrał kierowca WRC2.

daddY pisze...

Tanak stoi...

Anonimowy pisze...

kubica już jest na wrc+

daddY pisze...

Sorry Tanak jedzie tylko mapa i splity kuleją ...

ITS ME STIG pisze...

przednia prawa tylna lewa czekamy jaka nastepna

Anonimowy pisze...

Teraz pojawili się wszyscy zawodnicy na WRC+ - po wyczyszczeniu danych przeglądania na chromie (na mozilli też działa)

Anonimowy pisze...

jezeli w klasie WRC dojedzie, powiedzmy tylko 8 kierowcow, to czy wtedy Robert bedzie mial punkty? czy te punkty moze ida do RC2?

marian burzak pisze...

To się musi zmienić, tylko jak i kiedy, cholera wie! a może pomodlić się by Duch święty natchnął błądzących? trasa na przetrwanie, następny Akropol? wkurzamy się na Meksykanów, a tu w cywilizowanym świecie takie zawody, gdzie ślepy traf dzieli i rządzi ?? zgroza!
Wiem jedno - nie o takim WRC marzyłem, nie po to siedzę i śledzę na okrągło - czy dzieje się, czy nie ... sorry!

Anonimowy pisze...

To już robi się trochę popieprzone, nie wiem jaki cel przeświecał organizatorom cyklu wrc, gdzie widać idą w kierunku rajdów, powiedzmy śmiało terenowych, w tej chwili są tylko 4 załogi wrc których nie dosięgły kłopoty z trudami trasy po 14 oesach, podejrzewam że do końca imprezy im też się coś przytrafi co wpłynie na wynik końcowy w tym rajdzie. Ja wszystko rozumie, że w całym serialu musi być trochę szutru,trochę asfaltu, trochę lodu ze śniegiem ale ta sardynia to już przesada na maxa! Na takie trasy powiedzmy śmiało można puścić samochody terenowe a nie auta osobowe, które w cywilnej wersji służą jako środek transportu do pracy, na zakupy itp., dlatego myślę że jest to przesada urządzać dla takich autek taką rzeźnię, WRC zmierza w złym kierunku, takie jest moje zdanie, przy okazji WRC+ totalna porażka, na naszym rajdowym podwórku działają lepsze livetimy + śledzenie załóg na trasie w dodatku za free,

Anonimowy pisze...

Dobra, sproboje jeszcze raz, na koniec rajdu Sardynii dojechalo 8-miu kierowcow WRC, Ostatnim jest np. Robert Kubica, moje pytanie brzmi: czy Kubica dostanie 4 punkty?

Mateusz Cieślicki pisze...

Budzik był dobrze nastawiony, ale jak włączyłem kompa to czekając aż się uruchomi (a robi to w 25 sekund ) usnąłem :) Sorry :) - ten komentarz mi się rano nie dodał.

A teraz odpowiedź dla anonimowego - nie dostanie.

Anonimowy pisze...

No to sraka! Dzieki Mateusz za odpowiedz, bylem pewny ze dostanie, rozumiem ze gdyby ukonczyl wszystkie OS-y wtedy by dostal. Dobra, pomalu ogarniam temat:)

Michał Ryfiak pisze...

A dlaczego nie dostanie ?

ITS ME STIG pisze...

Survival Rally WRC Italia Sardegna

Anonimowy pisze...

13 czerwca 2015 12:42 Michal, chyba kaman o to ze, mozesz miec nawet 3 godziny straty do lidera,ale musisz dojechac do mety kazdego OS-u zeby dostac punkty. Jesli by dojechalo tylko np. 8-iu, i 3 -ech z nich nie ukonczyloby jakiegos OS-u, to nie ma punktow. Musisz dojechac do mety kazdego chcby na samych piastach:) tak to rozumiem:)

Michał Ryfiak pisze...

Możliwe w sumie ale nie wiem czy nie było już takiej sytuacji ze ktoś z rally 2 zdobył pkt tylko nie na powerstage tylko normalnie

Anonimowy pisze...

ad.anonimowy z 12;50 tylko czas decyduje o miejscu w rajdzie a nie to czy przejechane są wszystkie oesy, zdarzało się że zawodnik nie kończył jakiegoś oesu ale zdobywał punkty, jeśli się nie mylę to w tym roku za nie ukończenie 1 oesu jest 7 min kary, więc jeśli ktoś nie ukończył ich 7 to ma 49 min straty i w takim przypadku trudno liczyć na jakiekolwiek punkty natomiast klasa samochodu nie ma znaczenia jeżeli chodzi o punkty w generalce

Addam pisze...

Liczy się klasyfikacja generalna, nic więcej. Samochody WRC2 także mogą zdobywać punkty, jeśli będą miały lepszy końcowy rezultat niż jakiś samochód WRC(i tak będzie w tym przypadku).

Anonimowy pisze...

Nie ma znaczenia czy się ukończyło wszystkie oesy czy nie. Liczy sie to na którym miejscu kończysz rajd. Wszyscy którzy są w pierwszej dziesiątce dostaja punkty bez względu na klasę w jakiej stratują. Jeśli np załoga WRC 2 czy WRC3 ukończy rajd np na 10 miejscu to dostaje punkty za 10 miejsce.

Anonimowy pisze...

Addam no okay, ale ile dostanie wtedy punktow 9-ty (na koniec rajdu) zawodnik z klasy WRC2? bo czegos tutaj nie rozumiem, w swojej klasie wygral, czyli dostanie zapewne 25 punktow + TE ,,UKRADZIONE,, Z KLASY WRC?

Anonimowy pisze...

Czy jeśli Robert na koniec rajdu byłby na punktowanym miejscu to dostanie punkty, czy system Rally 2 automatycznie powoduje, że punkty nie są przyznawane nawet gdyby przyjechał w punktowanej dziesiątce WRC? Z góry dzięki za info.

Anonimowy pisze...

13:32 No poczekaj, bez nerwow:) z tego co piszesz, wynika iz bez wzgledu na kategorie, w rajdach sa punktowane tylko miejsca do pierwszej 10-tki. Czyli RC2 i nizsze kategorie nie maja punktacji w swojej kategorii?

Anonimowy pisze...

WRC2 maja swoją punktację do mistrzostw WRC2, a oprócz tego mogą zdobyc punkty do mistrzostw WRC jest bedą w pierwszej 10 rajdu.

ITS ME STIG pisze...

Eh zasady punktacji to powinna byc rzecz prosta jak konstrukcja mlotka

Anonimowy pisze...

Okay, teraz kapuje. dzieki z info, moze i glupie pytania ale kurde nie sposob tego wygooglac:)

Anonimowy pisze...

do ITS ME STIG, impulsownik kinetyczny napedzany trzonkiem - mlotek, nie wcale taka prosta konstrukcja:) Pozdrawiam

ITS ME STIG pisze...

A CEP ?:):)

Anonimowy pisze...

ITS ME STIG, juz nie ma kto poganiac cepow cepem bo zlikwidowali cepownie:)

Marek Wójcik pisze...

No konstrukcja cepa akurat jest bajecznie prosta: bijak, dzierżak i gięzło.

ITS ME STIG pisze...

bijak, dzierżak i gięzło to sa jacys ludzie potrzebni do jego budowy ?:):)

marian burzak pisze...

a wydawało się, że już nikt nie zada tak prostego pytania jakim jest - czy ktoś poza pierwszą dziesiątką może dostać punkty w klasyfikacji WRC - odpowiedź brzmi: tylko w power stage pod warunkiem, że go dopuszczą, chyba, że się mylę :)))

Anonimowy pisze...

Marek Wójcik, a wlasnie ze nie! cep składa się z przedcepia, śródcepia, cepa właściwego, międzycepia, podcepia, nadcepia, i zacepia! malo tego, ta konstrukcja ktora dala nam jesc! jest znana od setek (tysiaca) lat:) Zas samochody sa znane od niedawna w stosunku do ,,konstrukcji,, Cepa:)

Anonimowy pisze...

No wlasnie Marian, piszesz posta, ale sam kurde nie wiesz o co kaman! to jest mejzalians, o ktorym nic nikt nie pisze, stad dla niektorych znawcow ,,glupie,, pytania

Lux Perpetua pisze...

Wrzuciłem statystyki po 15 OS-ach

http://powrotroberta.blogspot.com/2010/06/rajd-sardynii-stratyzyski-w-sekundach.html

Lux Perpetua pisze...

pff a tak ładnie było w Lidze Fantasy po piątku, a tu Nasser, Bertelli, Sordo bez punktów i jeszcze Latvala mi spadł w klasyfikacji...

marian burzak pisze...

Kopecki walczył w jednym z wyścigów ERC z Robertem, a dzisiaj cienko przędzie w WRC2 - co może świadczyć o różnicy w czym: w umiejętnościach? może w ilości zawodników? może ktoś coś dodać ... ?
a pytam w kontekście aktualnego 2. miejsca Kajetanowicza, jak również, a może przede wszystkim - wielokrotnego mistrzostwa Kopeckiego

BTW, pamiętam, jak stary ekspert, zapytany 3 lata temu o Kubicę, wspomniał o młodych wilczkach Evansie i Bryanie którzy powinni zamieszać, i dzisiaj pierwszy ociera się o pierwszą piątkę, drugi rządzi w ERC

Anonimowy pisze...

Kopecki ma dużą przerwę w startach. Byłoby pięknie mieć dwóch kierowców w WRC ale co z finansami?

Anonimowy pisze...

Po pierwsze WYŚCIGI... Po drugie jak wiadomo Kopecky nie jest specjalistą od rajdów szutrowych

ITS ME STIG pisze...

Ciekawe jak bedzie pogoda w Polsce na rally WRC...

Anonimowy pisze...

Ciekawe ilu gości się wykrusza z bloga gdy Robert zaczyna jechać w Rally2?)Czy jakość kibiców można zmierzyć i zważyć w ten sposób?)

Anonimowy pisze...

Chłopaki nawet nie próbują lekuchno przycisnąć z powodu samorozwulkanizowujących się w ciepełku oponek((

Anonimowy pisze...

Robert powinien każdy rajd zaczynać obrazu Rally2 bo i tak wiadomo że tak się to zakończy.

Anonimowy pisze...

Brawa dla organizatorów rajdu. Za chwilę nikogo nie będzie na trasie((

Anonimowy pisze...

Jeśli chłopaki nie naprawią skrzyni - to koniec rajdu. Na 5 biegu nigdzie nie pojadą(

marshad pisze...

Co do reguł sportu to oczywiście najlepszym źródłem jest regulamin (ot niespodzianka!) dostępny w formie elektronicznej na serwerach FIA - wystarczy znajomość j. angielskiego lub francuskiego.

http://www.fia.com/regulations/regulation/fia-world-rally-championship-119?search_api_views_fulltext=wrc

Każdy kierowca startujący w rajdzie ma szansę na zdobycie punktów w głównej klasyfikacji WRC. Jedynym wymogiem jest ukończenie rajdu na pozycjach 1-10 w klasyfikacji generalnej (punktowane tak samo jak w F1) lub zajęcie pozycji 1-3 (punktowane odpowiednio: 3-2-1pkt) podczas ostatniego odcinka rajdu (tzw. "power stage").
Jeżeli kierowca klasy WRC zajmuje pozycję poniżej 10, to nie zostanie on nagrodzony żadnym punktem niezależnie kto go wyprzedza. Wyjątkiem są punkty w klasyfikacji zespołów, do której RK WRT nie został zarejestrowany w tym roku, gdzie punktacja jest ta sama lecz z pominięciem kierowców niższych klas. Niezależnie ile aut wystawia zespół, tylko dwa (zarejestrowane przed rajdem) walczą o punkty dla zespołu - nie zabrania to zespołom zdobywania punktów pod innym szyldem jak np: "Volkswagen Motorsport II" (A. Mikkelsen) czy "Hyundai Motorsport N" (w tym przypadku H. Paddon).

Podobnie i zawodnicy WRC2 walczą o punkty za pozycje 1-10 w klasyfikacji kierowców WRC2 - pomija się w tym przypadku pozostałych uczestników. Jeżeli którykolwiek z nich będzie punktował w klasyfikacji WRC, zajmując pozycję 1-10 w generalce lub 1-3 podczas Power Stage, to punkty te zostaną mu przyznane osobno w kategorii WRC i nie grają one roli w walce o tytuł WRC2 (Robert sam był w takiej sytuacji w roku 2013).

Wszystko pisane z pamięci, więc jeżeli ktoś znajdzie nieprawidłowości to niech mnie poprawi.


@marian byrzak Craig Breen i Jan Kopecky to świetni kierowcy, lecz głównie asfaltowi. Brak doświadczenia jest tutaj doskonale widoczny i niejako jest wyznacznikiem poczynań Roberta na luźnym (mimo generalnie mniejszego doświadczenia w rajdach). O ile dobrze pamiętam, w sezonie 2013 gdy Kopecky zdobył tytuł Mistrza Europy w ERC, po wygraniu rajdu Azorów stwierdził że to pierwszy wygrany rajd na luźnej nawierzchni w jego karierze.

Anonimowy pisze...

Stawiam że wszyscy odpadną oprócz Ogiera.....

Anonimowy pisze...

Jazda na dojechanie ale da się przy tylu defektach?

Marek Wójcik pisze...

Tak śledzę ten Rajd Sardynii i coraz bardziej nabieram przekonania, że organizatorów poniosło...
Tegoroczna edycja bardziej nadawałaby się na część Rajdu Dakar.
Tyle, że tam auta są bardziej pancerne.
Walka na odcinkach WRC ma być trudna, ale nie absurdalnie trudna - lub wręcz zabójcza.
Na Sardynii załogi walczą o przetrwanie, a nie o punkty.
A gdzie sportowa rywalizacja?
Uważam, że całą ideę ścigania WRC w tym rajdzie po prostu wypaczono. Jeśli nie zabito.

Ciekawe co zrobiliby włodarze WRC, gdyby nikt z kategorii WRC nie ukończyłby rajdu...
Co mówią przepisy? Wie ktoś?

Anonimowy pisze...

Rajd przygotowali amatorzy a FIA przyklepała imprezę...

Anonimowy pisze...

Wczoraj w radiu i w innych mediach podawano, że Kubica nie jedzie. Wiedziano lepiej.

Anonimowy pisze...

Drogi Robercie: Naprawdę jest sens zbierać cały czas w czapkę, zamiast przenieść gdzieś, gdzie można coś osiągnać?

Anonimowy pisze...

Skoro jesteśmy przy zasadach. Czy rally 2 to jst jenorazowy [rzywilej, czy jutro Robert znów wyjedzie na trasę?

pio&aga pisze...

Dawno nie było mi tak żal Roberta i Maćka. Oby mieli tylko pozytywne nastawienie na Rajd Polski i żeby dopisalo wreszcie trochę szczęścia.

Wierzymy w Was! Do zobaczenia na Mazurach!

marshad pisze...

Co do warunków na rajdzie, to jest to głównie wina organizatorów tej konkretnej imprezy, nie koniecznie włodarzy WRC. Poczekajcie do rajdu Meksyku w następnym roku, może być podobna sieczka, bo jak niektórzy zapewne pamiętają organizatorzy stwierdzili, że ich rajd nadal nie jest taki jakiego pragną i będą chcieli go przedłużyć i jeszcze bardziej utrudnić. Pamiętacie zapewne o rajdzie Korsyki (w miejsce rajdu Francji) gdzie ma być tylko 9 odcinków (średnia ponad 36km na odcinek) i IIRC początkowo organizatorzy chcieli pójść jeszcze dalej. Wszystko to sprowadza się do tego, iż organizatorzy poszczególnych rund chcą na siłę "przybliżyć" WRC do tego czym było w poprzednim milenium: chcą rajdów na przetrwanie, a nie rajdowego sprintu. Problem w tym, że WRC to rajdy płaskie nie terenowe i IMHO to nie jest odpowiednia droga. Rajd Dakar, Baja, Australian Safari i inne rajdy terenowe są od tego. Wole samochody śmigające między polami i drzewami niż mulące przez piach (no chyba że oglądam wspomniane rajdy terenowe). Nie da się ukryć iż WRC to obecnie sprinty, ale sytuacja wygląda tak samo w WEC, czyli w wyścigach długodystansowych, tradycyjnie wytrzymałościowych, tak jak rozgrywany właśnie 24h Le Mans, gdzie nikt tak na prawdę się nie oszczędza.

ITS ME STIG pisze...

Chcialoby sie cos madrego napisac...

Anonimowy pisze...

U Tanaka taka sama awaria. Samochód do dupy, opony do dupy. Sezon stracony.

marshad pisze...

Co do wypadku Audi w Le Mans i niezwykle szybkiego powrotu na tor, to chyba już nie zakrawa na cud, Audi zdołało już chyba nas do podobnych sytuacji przyzwyczaić ;D

Zawsze lubię posłuchać sobie Corvette'y. Z ostatniej chwili: kolejne Porsche GTE w płomieniach :} Replay jak z "Powrotu do przeszłości" ;]

ITS ME STIG pisze...

Dajcie jakiegos linka do tych kraks z le mans

Andrzej Śliwa pisze...

No to Prokop ma pecha, padła pompa paliwowa a z jego podejściem do ścigania mógł mieć pudło ;-)

Jaro75 pisze...

Robert, za rok na ten pseudo rajd bierz Land Rovera i to jeszcze najlepiej tą wersję z Camel Trophy z końcówki lat 80tych, powinien to wytrzymać :))

joanna kusmierska pisze...

hmmmm.... miało być lepiej a jest tak samo...czyli do d......y.

marshad pisze...

@Anonim 17:48 Rally2 (zwany dawniej "SuperRally") jest dostępne tam, gdzie organizator danej imprezy na to zezwala. Jeżeli jednak jest dostępny, to można z niego skorzystać podczas pierwszych dwóch dni rajdu i oczywiście niemożliwe jest korzystanie podczas ostatniego dnia. Za każdy opuszczony odcinek dolicza się 7min do najszybszego czasu w danej kategorii (5minut w zeszłym roku). Istnieje wyjątek od reguły (dotyczy zeszłego roku, nie czytałem aktualnego regulaminu): jeżeli zawodnik odpadł podczas ostatniego odcinka dnia dostawał 10minut kary, oraz jeżeli dwa następujące po sobie odcinki były krótsze niż 2.5km każdy, to kara była o połowę mniejsza, czyli 2.5min do najlepszego czasu.

marshad pisze...

Jeszcze odnośnie Rally2, to w tym przypadku Robert ma chyba nie wiele do zyskania jutro, a samochód na pewno dostanie w d.... więc kompletnie bym go nie winił za wycofanie się z rajdu.

Linka do kraks nie mam, ale na pewno pojawią się niedługo na YT, może i już są. Wyszukaj "Le Mans" na YT i wybierz filtr sortowania według daty. Jeżeli masz dostęp do Eurosport i Eurosport2 to relacja jest na żywo.

ITS ME STIG pisze...

Kraksy nie widze ale live sa np:
https://www.youtube.com/watch?v=XyrcKvv-4pE

marian burzak pisze...

marshad, nie bardzo rozumiem dlaczego dotyczy to tylko WRC2, wynika z tego że kierowcy pozostałych kategorii WRC_ - oczywiście teoretycznie, bo praktycznie szans nie mają - pozbawieni są przyznania im punktów za zajęcie punktowanego miejsca? trąci absurdem, przynajmniej dla mnie

Anonimowy pisze...

@marshad dzięki za wyjaśnienie, choć nie do końca rozumiem ten ostatni dzień. Pytając wprost czy Kubica jutro będzie mógł jeszcze jechać od rana czy już odpada całkowicie? Skoro już tam jest z całym zespołem to nie wyobrażam sobie, żeby jutro nie jechał jeśli będzie miał tylko taką możliwość(jak naprawią skrzynię).

Anonimowy pisze...

Drogi Marianie wielokrotnie się tutaj wypowiadałeś oceniając to i owo. Tymczasem właśnie się dowiaduję, że Ty nawet nie masz zielonego pojęcia o podstawowych zasadach zdobywania punktów. Przykre to.
Pozdrawiam drogi Marianie.

marshad pisze...

@marian burzak Przytaczając fragment mojego postu: "Każdy kierowca startujący w rajdzie ma szansę na zdobycie punktów w głównej klasyfikacji WRC". Kierowcy WRC2 walczą w klasyfikacji WRC2, a jeżeli dostaną punkty zaliczane do głównej kategorii WRC, to fajnie ale niewiele to zmienia. Podobnie i WRC3 walczą w swojej kategorii i podobnie mają szanse (teoretyczne) na zdobycie punktów w głównej i przegonienie w tej chwili Roberta czy Lorenzo Bertelli.

@Anonim 19:45 Jeżeli odpadasz danego dnia rajdu, to powrót w systemie Rally2 możliwy jest dopiero następnego dnia. Jeżeli ktokolwiek odpadnie jutro, w ostatnim dniu rajdu, to powrót będzie niemożliwy. To czy tam jest całym zespołem czy nie, niewiele dla mnie zmienia, decyzja wymaga trzeźwego i realistycznego podejścia. Trzeba zważyć za i przeciw: nie ma powodów twierdzić iż jutrzejszy dzień będzie inny niż te dwa za nami, więc pytanie jest czy Robert będzie w stanie zyskać jutro cokolwiek i czy będzie to warte niszczenia samochodu? Jeżeli ktoś posiada lepsze dane to niech mnie poprawi, ale wynajem pojazdu WRC na jeden rajd to zdaje się wydatek około 150-200tys euro. Robert samochód "kupił" (wydając zapewne około 500tys euro), lecz wciąż trzeba ponosić koszta utrzymywania pojazdu, a po takim rajdzie połowa będzie do wymiany ;]

Anonimowy pisze...

Robert jedzie jutro.

Anonimowy pisze...

Najlepiej dzisiejszy dzień podsumował Thierry Neuville. Ma chłopak poczucie humoru. Zobaczcie koniecznie:
https://www.facebook.com/thierryneuvilleofficial/posts/911561648885375

Anonimowy pisze...

Boję się tylko jednego. Jeśli teraz rajdom szefuje od strony FIA Michelle Mouton (wicemistrzyni świata z 1982) - może forsować trasy długie i "taktyczno-strategiczne". Przykładem jest debilne wydłużenie odcinków w tegorocznym rajdzie Korsyki (Francji). Jak oszczędnie i delikatnie trzeba będzie jechać potwornie długi odcinek asfaltowy, żeby nie dotrzeć na metę z oponami w strzępach? Jeśli WRC pójdzie w tym kierunku to Robert może stracić radość z jazdy. A to oznacza, że z takim WRC da sobie spokój.

Anonimowy pisze...

w rajdzie sardyni mamy już tylko jeden samochód w kategori wrc który podróżuje po tych wertepach bez przygód, to oczywiście Ogier, czy i jutro będzie miał tyle szczęścia? Powtórze jeszcze raz: na 14 samochodów wrc ,1 bez przygód(narazie), więc organizowanie tagiego rajdu jest bez sensu, taki rodzaj tras to rajdy terenowe dla samochodów terenowych. Oby sardynczykom FIA nie powierzyła organizacji wyścigu F1...

Anonimowy pisze...

Nie rozumiem nagonki na organizatorów rajdu. Każdy wie gdzie i po czym jedzie.Jak ktoś obawia się o sprzęt niech nie przyjeżdża na Sardynie tylko, siedzi w basenie i pije drinki. Właśnie taki rajd jest zajebisty, nieobliczalny a zwycięzcą zostaje najinteligentniejszy kierowca w stawce. Prawdziwy rajdowiec z ogromnym doświadczeniem i umiejętnościami, zapleczem sprzętowym i promilem szczęścia. Sebastian Ogier.

Lux Perpetua pisze...

Statystyki po 19 OS-ach

http://powrotroberta.blogspot.com/2010/06/rajd-sardynii-stratyzyski-w-sekundach.html

Grzegorz Herda pisze...

Zgadzam się z wieloma kolegami - to Dakar nie WRC, nie sprawia mi żadnej przyjemności oglądanie tumanów kurzu i kamieni, zza których ledwo widać samochody.
Dyskusja zeszła na tematy proceduralne i dywagacje kto jeszcze odpadnie, chyba nie o to chodzi w sportowej walce o ułamki sekund, doskonaleniu opisu, techniki pokonywania zakrętów itp.
Rajd do zapomnienia, całe szczęście, że nie miałem możliwości śledzenia w ciągu dnia, bo bym był jeszcze bardziej sfrustrowany.

Anonimowy pisze...

Ale chyba jednak Ogier musiał ten cyrograf własną krwią dla kopytnego z ogonem podpisać) Genialny talent, doświadczenie i super samochód z super zespołem to za mało, na to co widzimy. Ta nieprawdopodobna dawka szczęścia - to nie jest normalne.....))

ITS ME STIG pisze...

Panowie lacze sie z wami w bUlu:) serio szkoda mi chlopakow:( do zobaczenia w Polsce i oby bylo lepiej.

Anonimowy pisze...

właśnie zaplecze sprzętowe, dla vw jest to nie istotne czy jadą na Saharze w Arktyce czy na wyspach Hulu gula, dla pozostałych zespołów fabrycznych może już nie aż tak bardzo, odrzucili by wyspy Hulu gula, a tych zespołów jest tyle że raptem wystarczy palców jednej ręki na policzenie wszystkich, a rajd to kilkadziesiąt załóg które w większości nie dysponują budżetami zespołów fabrycznych, i na pewno nie będą zadowolone jak po rajdzie dokonają szacunku strat, poza tym jeszcze raz powiem, takie trasy są super ale dla terenówek. w wrc jest już przesadnie dużo trudnych hardkorowych tras a jak ktoś uwielbia totalną rozpierduchę to zapewniam że też są takie rodzaje sportów motorowych np.rallycros itp... ja tęsknię za klasyczną asfaltową Korsyką, asfaltowym San Remo i jeszcze kilka innych fajnych imprez by się znalazło a z szutrowych klasyków wystarczy Meksyk,Argentyna,N.Zelandia,Australia,GB,POL,FIN,POR sami widzicie że tych szutrówek jest dość dużo to po co kolejne, samochody które startują w tych rajdach w wersjach cywilnych nie są żadnymi off roadowcami i tyle. jutro zobacze czy tej inteligencji uda się dojechać do mety bez przygód.

marian burzak pisze...

Mateusz, wiele lat przeżyłem, ale z takim przypadkiem |@ 20:27| spotykam się po raz pierwszy. Proponuję więc, by komentarze zawierające wyróżnienia typu drogi, pozdrawiam traktować jako spam i anihilować ;)

A już całkiem poważnie, tym razem do Marshanda: po ponownym przeczytaniu Twego komentarza - so sorry! sam się dziwię, jakim cudem doszło do takiego qui pro quo - jeżeli powiem, że przez ten upał, pewnie nie dasz wiary; trudno, ubolewam, bardzo ;(

ITS ME STIG pisze...

a jeszcze takie pyt Maciej do polski wraca a Robert gdzie wraca do Monaco?polski? wloch chyba nie bo juz w nich jest:)

Anonimowy pisze...

Drogi Marianie,
jestem tu od pierwszego dnia istnienia tego bloga i pozostanę jeszcze długo po tym jak Ty go opuścisz.
Przetrzymałem Piotrka, Ewę i wielu, wielu innych, którzy przychodzili i odchodzili. Wszyscy najmądrzejsi i najwięksi fani Roberta, a jednak po jakimś czasie się wykruszali.
Wydaje mi się zatem, że niestosownym jest abyś sugerował Mateuszowi co usuwać, a co ma zostawiać. Tym bardziej, że w miarę umiejętnie przeszedł przez szereg shitstormów na tym blogu.
Pozdrawiam
(znów się nie podpiszę, korzystając z tego co udało się tu wywalczyć kilka lat temu - pozostanie otwarcie na anonimów)

Anonimowy pisze...

13 czerwca 2015 21:36 bardzo trafny komentarz ale ja jednak upieram się przy swoim. Warunki są dla wszystkich takie same i zespoły mogą się do nich odpowiednio przygotować. VW nie jest z z innej planety a inni tez maja mózgi i pieniądze. Na tym polega sport i mistrzostwo. VW ma to wszystko dzisiaj jak Merc w F1. To nie ich trzeba obwiniać za zwycięstwa tylko tych co im nie dorównują.
Jeśli chodzi o załogi ze słabszym budżetem to nie rób z nich idiotów, którzy nie wiedzą w co się pchają a po wszystkim robią wielkie oczy na rachunki jakie trzeba zapłacić.

Anonimowy pisze...

właśnie vw jest z innej epoki i tylko błędy kierowców decydują o tym że nie zajmują miejsc od 1 do 3 w każdym rajdzie, sądziłem że jest to oczywistą oczywistością

Anonimowy pisze...

Nie w każdym rajdzie. Patrz klasyfikacja.
Powiem tylko tyle, gdyby Kubica nie wierzył w sukces nie startował by w WRC. Paru takich Kubiców jest w stawce i nie noszą oni znaczka VW w klapie.

pio&aga pisze...

Też jestem przeciwnikiem hardcorowych rajdów . A Portugalia wcale nie była lepsza, jak oglądałem przejazdy Roberta na drugiej pętli to łapalem się za głowę że Robert to przetrwał ..

Rajdy to ma być jazda na maxa a nie byleby przetrwać . Także całe szczęście że Rajd Polski będzie się odbywać na gładkich i przyjemnych trasach. Obysmy mogli podziwiać jak wszyscy dojeżdżaja do mety jadąc na limicie !

Anonimowy pisze...

@21.55

Miło ze ktoś taki jak Ty tu jest. I generalnie masz racje - ci gorliwi neofici i "najwięksi" fani Roberta w swoim bezkompromisowym uwielbieniu bywają męczący..
Pozdrawiam
W

Anonimowy pisze...

Witam, jestem czytelnikiem bloga od samego początku. Zawsze każdy rajd śledziłem z otwartymi live timingami, twitterami, facebukami, oraz śledząc równocześnie tego bloga. Od kilku rajdów, w związku z nowymi obowiązkami w życiu, nie jestem już w stanie tego robić równie dokładnie i czytam jedynie tego bloga. Niestety muszę teraz stwierdzić, że informacje w relacjach live nie są niestety wystarczające - wiem że blog tyczy się jedynie Roberta, i informacje w związku z jego jazdą i rywalizacją są świetne. Mnie natomiast brakuje informacji o reszcie rajdowców. Na początku widać było, że Paddon jedzie świetnie, potem Ogier go doganiał, potem była wzmianka, że traci, ale już nie jest wyjaśnione dlaczego stracił, to samo tyczy się Latvali.
Czy jest możliwość panie Mateuszu, żeby takie informacje się również pojawiały? Może po każdym SS dałoby się takie podsumowanie w kilku zdaniach napisać? Byłoby genialnie. Pozdrawiam.

pio&aga pisze...

Też jestem przeciwnikiem hardcorowych rajdów . A Portugalia wcale nie była lepsza, jak oglądałem przejazdy Roberta na drugiej pętli to łapalem się za głowę że Robert to przetrwał ..

Rajdy to ma być jazda na maxa a nie byleby przetrwać . Także całe szczęście że Rajd Polski będzie się odbywać na gładkich i przyjemnych trasach. Obysmy mogli podziwiać jak wszyscy dojeżdżaja do mety jadąc na limicie !