Strona główna Informacje z WRC O Robercie Kubicy Klasyfikacje Kontakt English version

wtorek, 30 czerwca 2015

Robert Kubica w Rajdzie Polski - wprowadzenie [Aktualizacja godz. 22 - Po zapoznaniu, zdjęcia]

No to zaczynamy rajdowy tydzień! I to gdzie! W naszych Mikołajkach, gdzie przez najbliższe dni będzie gościła światowa czołówka kierowców rajdowych. Dla nas główną gwiazdą będzie oczywiście Roberta Kubica pilotowany przez Macieja Szczepaniaka. Zobaczcie, co czeka nas w Rajdzie Polski 2015!

Testy

Robert Kubica i Maciej Szczepaniak w poniedziałek odbędą swoje testy przed Rajdem Polski na jednej z prób, które były jechane w ubiegłym roku. Testy będą odbywać się w godzinach 10-18 i relację z nich znajdziecie oczywiście na blogu.

Wypowiedź Roberta

Robert podczas oficjalnej konferencji prasowej przed rajdem odpowiadał na wiele ciekawych pytań, a najciekawsze wywiady, jakich udzielił, znajdziecie TUTAJ. Poniżej natomiast obejrzycie oficjalną przedrajdową wypowiedź Kubicy:


Robert o nadchodzącym Rajdzie Polski#RajdPolski #forzaRK
Posted by Robert Kubica on 28 czerwca 2015

Jaki jest Rajd Polski?

Nasza runda ciągle się zmienia, a zdecydowanie więcej o niej przeczytacie w specjalnym wpisie TUTAJ.

Jak było w poprzednich latach?

Będzie to trzeci start Roberta Kubicy w Rajdzie Polski. To, jak było w dwóch poprzednich przeczytacie TUTAJ.

Harmonogram

W Rajdzie Polski na kierowców i kibiców czeka 19 OS-ów liczących ponad 325 km. Łączna długość rajdu z dojazdówkami to 1200 km. Najtrudniejszym dniem będzie piątek z ponad 42-kilometrowymi OS-ami oraz brakiem serwisu.

Czwartek 02.07

godz. 8:00 - Shakedown - Lubiewo (3,3 km)
godz. 19:05 - OS1 - Mikołajki Arena (2,50 km)

Piątek 3 lipca

godz. 7:15 - Serwis A - Mikołajki
godz. 8:00 - OS 2 Gorklo (13,00 km)
godz. 9:50 - OS 3 Gołdap 1 (14,75 km)
godz. 10:55 - OS 4 Babki 1 (14,65 km)
godz. 11:35 - OS 5 Stańczyki 2 (42,20 km)
godz. 13:15 - Strefa zmiany opon - Gołdap
godz. 14:15 - OS 6 Babki 2 (14,65 km)
godz. 14:55 - OS 7 Stańczyki 2 (42,20 km)
godz. 16:45 - OS 8 Gołdap 2 (14,75 km)
godz. 19:05 - OS 9 Mikołajki Arena (2,50 km)
godz. 19:25 - Flexi Serwis B - Mikołajki

Sobota 4 lipca

godz. 6:40 - Serwis C - Mikołajki
godz. 8:25 - OS 10 Mazury 1 (17,70 km)
godz. 9:30 - OS 11 Wieliczki 1 (14,70 km)
godz. 10:30 - OS 12 Świętajno 1 (22,00 km)
godz. 12:08 - OS 13 Paprotki (23,45 km)
godz. 13:38 - Serwis D - Mikołajki
godz. 15:38 - OS 14 Mazury 2 (17,70 km)
godz. 16:43 - OS 15 Wieliczki 2 (14,70 km)
godz. 17:43 - OS 16 Świętajno 2 (22,00 km)
godz. 20:00 - OS 17 Mikołajki Arena (2,5 km)
godz. 20:48 - Flexi Serwis E - Mikołajki

Niedziela 5 lipca

godz. 8:00 - Serwis F - Mikołajki
godz. 9:10 - OS 18 Baranowo 1 (14,60 km)

godz. 12:05 - OS 19 Baranowo 2 (Power Stage) (14,60 km)
godz. 12:57 - Serwis G - Mikołajki

Mapy 

Ogólna mapa


SZCZEGÓŁOWE MAPY OSÓW WRAZ Z FILMAMI Z PUNKTÓW WIDOKOWYCH ORAZ ONBOARDAMI Z OSÓW ZNAJDZIECIE TUTAJ


Relacje TV

Wszystkie relacje z Rajdu Polski nadawane będą w otwartych kanałach Polsatu - Polsacie głównym albo Polsacie Sport News. Oglądać będzie je można również na WRC Plus. Oto lista transmisji:

Czwartek, 2 lipca

godz. 20:00 - SuperOS Mikołajki (LIVE) - Polsat Sport News

Piątek, 3 lipca
godz. 9:07 - SuperOS Mikołajki (Powtórka) - Polsat Sport News
godz. 23:00 - Podsumowanie dnia 1 - Polsat Sport News

Sobota, 4 lipca
godz. 12:00 - OS 13 Paprotki (LIVE) - Polsat Sport News
godz. 23:00 - Podsumowanie dnia 2 - Polsat Sport News

Niedziela, 5 lipca
godz. 12:00 - OS 19 Baranowo 2 (LIVE) - Polsat Sport Extra, Polsat
godz. 22:30 - Podsumowanie rajdu - Polsat Sport News

Lista zgłoszeń

74 załogi nadesłały swoje zgłoszenia do organizatora LOTOS 72. Rajdu Polski. Do rywalizacji na 19 odcinkach specjalnych wśród mazurskich jezior wystartują zespoły fabryczne Volkswagena (Sébastien Ogier, Jari-Matti Latvala), Citroëna (Kris Meeke, Mads Østberg), M-Sportu (Elfyn Evans, Ott Tänak ) i Hyundaia (Thierry Neuville, Dani Sordo). Samochodami WRC pojedzie 14 kierowców w tym Robert Kubica (Ford Fiesta RS WRC). W rajdówkach w najwyższej specyfikacji zobaczymy także Andreasa Mikkelsena (Volkswagen Polo R WRC), Haydena Paddona i Kevina Abbringa (obaj Hyundai i20 WRC) oraz Martina Prokopa i Lorenzo Bertelliego (obaj Ford Fiesta RS WRC).

W stawce są kierowcy i piloci z 34 krajów. Najwięcej jest Polaków (22), Francuzów (21), Włochów (17) oraz reprezentantów Wielkiej Brytanii (13) i Finlandii (11). Dominują zgłoszenia zawodników z krajów europejskich, ale reprezentowane są także Arabia Saudyjska, Argentyna, Australia, Chile, Katar, Liban, Nowa Zelandia, Peru, USA czy Zjednoczone Emiraty Arabskie.

Wśród samochodów najwięcej jest Fordów Fiesta (30) i Citroënów (16), ale uwaga kibiców będzie się również skupiała na fabrycznych VW Polo R WRC (3) czy Hyundaiach i20 WRC (4). Z polskich kierowców Kubica po raz trzeci wystartuje Fordem Fiesta RS WRC w najnowszej specyfikacji, a Krzysztofa Hołowczyca, Jarosława Kołtuna, Macieja Oleksowicza, Krzysztofa Oleksowicza i Radosława Raczkowskiego zobaczymy w Fiestach R5. Olsztynianin Zbigniew Staniszewski wybrał Peugeota 207 S2000, a Hubert Ptaszek Forda Fiestę S2000.

Pełną listę zgłoszeń zobaczycie TUTAJ.
Pogoda

Ma być ciepło, a nawet upalnie. Co najważniejsze jednak, ma nie padać, choć oczywiście to może się jeszcze zmienić.

Fantasy WRC

Grającym w naszej fantasy lidze przypominam, że w czwartek o godz. 12 kończy się możliwość zmieniania kierowców w swoich zespołach.

O tym, jak zmienić zawodników oraz jak wygląda sytuacja po Rajdzie Portugalii przeczytacie tutaj. Sponsorem nagród po każdym rajdzie jest firma pixgraf.pl - warto zatem dołączyć do naszej gdy nawet teraz, bo cały czas macie szansę na nagrody za poszczególne rajdy!
W całym konkursie nagrodą będzie również model auta Roberta Kubicy, ufundowany przez firmę Direkt Collections.
http://rallye.diecast-club.com/pl/?utm_source=utm_source%3Dinternet&utm_medium=utm_medium%3DFP1402L3DI3701&utm_term=utm_term%3Drally&utm_content=utm_content%3Dpowrotroberta.pl&utm_campaign=utm_campaign%3DFP1402L3DI3701

Konkurs 

Na Facebooku tradycyjnie zorganizowany zostanie konkurs dla kibiców przed Rajdem Polski. Do zdobywców 1., 2. i 3. miejsca trafi natomiast zestawy magnesów rajdowych wykonane przez pixgraf.pl


http://pixgraf.pl/

Relacja

Jak zwykle na blogu przeprowadzona zostanie relacja live z rajdu. Przypominam, że można ustawiać automatyczne powiadomienia o aktualizacjach czy zmieniać kolejność pokazywania się nowości. Wystarczy zatem włączyć rano bloga i cieszyć się nowościami przez cały dzień, wyłącznie dzięki odświeżaniu strony.

Aktualizacja środa

Trwa zapoznanie przed Rajdem Polski. Auto Roberta jest już w serwisie:

fot. Facebook.com/KubicaOfficial
Aktualizacja godz. 18:30

Robert Kubica i Maciej Szczepaniak są już po zapoznaniu. "Z jednej strony jest łatwiej, bo jest mniej zakrętów, ale z drugiej właśnie dlatego są one kluczowe. Noga na gazie musi być wyprostowana. Proste są długie, więc trzeba będzie też dobrze ocenić sytuację. Bardzo ważne będzie, aby szybko wychodzić z zakrętów. Niekoniecznie wjeżdżać, ale dobrze wyjeżdżać, szczególnie, gdy za nimi będą długie proste" - powiedział Robert dla onet.pl po zapoznaniu.





Aktualizacja godz. 22

Wieczorem Robert Kubica spotkał się z fanami:




Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

47 komentarzy:

Paweł Lisowski pisze...

witam
Panie Mateuszu Cieślicki chciał bym zapytać czy będzie jakieś info na blogu co do fajnych miejscówek na os-ach Jestem z Opolskiego i będzie to mój 3-ci RUNDA WRC na mazurach i pewnie będą osoby które dużo lepiej znają te OS-y niż ja w sumie to znam tylko z filmików z strony Rajdu. oczywiście na czwartek wybrałem odcinek testowy :) w okolicach punktu widokowego 3 piątek to na pewno OS Stańczyki a sobota myślę nad Świętajno dodam że interesują mnie szybkie zakręty 5 ,6 oraz hopki ktoś może mi pomóc ? acha jeszcze jedno jeżeli chodzi o ludzi piszący na forum twojego blogu to zdecydowanie najbardziej wtajemniczona mająca pojęcie o WRC i załogi RK więc mam taka propozycję by umówić się na odcinku testowym w jednym miejscu fajnie było by raz się spotkać na OS-ie w realu a nie online :) przy okazji można by fachowo podyskutować a nie wyjaśniając komuś np. że to nie wyścigi tylko rajdy :)
pozdrawiam wszystkich

maSay2610 pisze...

Jestem ZA... Też bede na testowym. Mam pytanie, odcinek testowy zaczyna sie o 8.00, czy trzeba przyjechać na niego duzo wczesniej czy wystarczy spokojnoe na 8.00 rano? Pytam bo bede po trasie 700 km i nie wiem czy zonka z córką sie zbiorą tak szybko aby byc na powiedzmy godzine wcześniej, a nie chcial bym przegapic tego odcinka bo mam na niego najblizej. Pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Panie Mateusz, proszę poprawić w nagłówku "Dla nas główną gwiazdą będzie oczywiście Roberta Kubica..."

Paweł Lisowski pisze...

ma Say 2610 testowy zaczyna się od 8-00 i czołówka będzie jeździła chyba do 12-00 z tym że na początku będzie najwięcej załóg myślę bo każdy musie przejechać 2 obowiązkowe przejazdy a max 5 ... ja chce być na miejscu tak 7-30, 7-45 mam w mikołajkach nocleg i bierzemy ze sobą rowery tak jak rok temu i do os-u mamy 5 km więc nie ma lepszego środka lokomocji bo nie wiem jak daleko podjedziesz autem pod odcinek ja rowerem za parkiem serwisowym załogi będą wracały i chce właśnie to dojazdówką pojechać na rowerku pod prąd:) :) bo z tego co oglądałem to pod koniec jest fajny kawałek jak by co to mój nr 515 141 146 acha ja mam 800km i planujemy dojechać na 6 rano z tym że mamy 4-kierowców :)

Anonimowy pisze...

Życzę wszystkim wybierającym się na rajd wspaniałej zabawy i niezapomnianych emocji! Pamiętajcie o wodzie, kremach z filtrem i okularach przeciwsłonecznych, bo upały maja być niemiłosierne. Kibicujcie głośno, róbcie i udostępniajcie dużo zdjęć i filmów, żeby potem kibice, którzy zostają w domach (jak ja) mieli chociaż namiastkę tej wspaniałej imprezy.

Anonimowy pisze...

Które oesy planujecie zobaczyć? Piszcie jakie macie plany.

Anonimowy pisze...

Piszcie jak np będziecie na periscope wrzucać relacje z oesow bo nie mogę jechać

Anonimowy pisze...

Siemano !!
Yastanawia mnie co sie dzieje z W. Chuchała. Zdobył mistrza Polski i cisza. Wie ktoś czego nie startuje??

maSay2610 pisze...

Dzięki Paweł. Numer sobie zapisałem w telefonie więc pewnie jak dolece to sie odezwe, bo nie byłem jeszcze na RP, a dobrze miec kontakt do kogoś doświadczonego. Pozdrawiam. Mam jeszcze pytanie. Czy na rajdzie bedą jakieś busy które wożą kibiców na odcinki, czy wszędzie trzeba się poruszac na własną ręke? Ja mam nocleg w Ruciane-Nida to jest jakies 25 km od Mikołajek i kurde wszędzie mam daleko... taką dałem plame z noclegiem, ale bede mial nauczke na przyszły rok ;-)

Anonimowy pisze...

Panowie, jedziecie 700, 800 km, wielki szacunek dla was!

Alex Webster

pio&aga pisze...

Hej ja mam 500km ze śląska i nie wiem czy pojadę w nocy na odcinek testowy bo będę wykończony po robocie.

Ja w zeszłym roku byłem w Ruciane-Nida no i było daleko . Teraz zmadrzalem :-) jak coś to do mnie mail pioku17@gmail.com

Jaro75 pisze...

Trzeba by Mateusza odwiedzić w tych Mikołajkach :)

Jaro75 pisze...

My mamy 500 z Kępna. Startujemy w nocy. Trzeba wziąć dużo płynów bo będą szybko parowały :)

Anonimowy pisze...

Jaro75 wszystko ok. Tylko nie bądź chamem jak w wielu ostatnich postach. Może się kiedyś spotkamy na RP,

Alex Webster

Anonimowy pisze...

Witam,
ja ruszam z wielkopolski - 500km, chce być na czwartek rano na odcinek testowy, nocleg w Lubiewie. Ma ktoś zaplanowane poszczególne dni uwzgledniając jakieś fajne miejsca.

Pozdrawiam

kargul102 pisze...

Testowy przeważnie idzie w takiej kolejnosci w jakiwj będą startować aby mieć porownanie do dnia nastepnego

kargul102 pisze...

Z noclegiem w Nidzie jest tak ze wolałbym stracić zaliczkę niż tak daleko spać są jeszcze noclegi sam dziś znalazlem na poddaszu :) miejsvowkę w Olecku

kargul102 pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
kargul102 pisze...

Nie zapomnijcie zabrać maseczek przeciwpylowych ,:) no i oczywiście flag narodowych

Anonimowy pisze...

Mam pytanie do Was fachowców. Kiedy będzie wiadomo w jakich dniach odbędzie się Rajd Polski w 2016r? :)

Anonimowy pisze...

jakie PW na poszczególnych oesach polecacie?

Anonimowy pisze...

Mateusz co sądzisz o oponach Roberta na ten rajd przy tak wysokiej temperaturze? Mi osobiście wydaje się, że znów mogą pojawić się problemy (obym się mylił), bo jeśli chodzi o Robeta to jestem spokojny napewno będzie dobrze przygotowany. Zazdroszcze wszystkim tym którzy się wybierją na RP ja niestety nie mam możliwości w tym roku. pozdrwim

Mateusz Cieślicki pisze...

Trasy same w sobie nie są tak wymagające dla opon, ale temperatura może być problemem, choć ja staram się nie wierzyć w te upały :)

Anonimowy pisze...

Mateusz, masz może rozeznanie w PW na os-ach, na które najlepiej się udać.

Pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Ja wyruszam w czwartek około 4 rano z okolic Jarocina WKLP. niestety zmieniłem auto i nie mam już naklejki naszego bloga (z Fiestą) :( być może kogoś spotkam z naklejką to pogadamy :)
Pozdrawiam Adim

Mateusz Cieślicki pisze...

Właśnie Adim! Wezmę te, które mi zostały :) My o 4 w czwartek z Łodzi.

Mateusz Cieślicki pisze...

Niestety, ja o OS-ach nie wiem nic bo na nie nie jeżdżę.

Anonimowy pisze...

Świetnie Mateuszu jeśli tylko gdzieś Cię zobaczę w parku serwisowym to się odezwę :) Jak chcesz jeśli uda mi się zrobić ciekawe zdjęcia z odcinków na koniec każdego dnia mogę przesłać na gmaila mcdon21 ;) Pozdrawiam Adim

Tloła pisze...

To mnie uspokoiles. Bo już miałem marudzic kto będzie relacje prowadzil...

Mateusz Cieślicki pisze...

Chętnie bym pojeździł, ale niestety ktoś musi pisać :) Będę bardzo wdzięczny za fotki jeżeli będziecie na OS-ach :)

ITS ME STIG pisze...

I chwala ci za to Mateusz bo jak by nie ty to kto by relacje w RP zrobil..., a ja niestety na rajd nie jade.

Anonimowy pisze...

Nie napalać się. Nie napalać się. Nie napalać się. Nie napalać się. A może cud się zdarzy?

ITS ME STIG pisze...

Mateusz wyzej napisales o lidze "dziś o godz. 12 kończy się możliwość zmieniania kierowców w swoich zespołach." a zamrozenie transferow nastapi 3 lipca.

Anonimowy pisze...

Witam,

a ja się zastanawiam czy jechać z Wrocławia, obecnie brak chętnych wśród znajomych i trochę daleko ale kusi mnie jak diabli. Jak myślicie jest szansa gdzieś na nocleg na spontanie i jaki os wybrać ewentualnie na sobotę(nigdy nie byłem na rajdzie).

Forza Kubica

lnr82

pko24 pisze...

@stig
"Zamrożenie": pisze, że o g. 0:00 3go, czyli praktycznie 2go do końca dnia.
Ale to jest już po 1 OS więc nie wiem czy nie zmienią zdania.
Nie pamiętam czy na Sardyni zostawili możliwość zmiany po 1 OS...

Anonimowy pisze...

Naszym zdaniem - przed Rajdem Polski 2015
https://www.youtube.com/watch?v=H1KiaBdZ9x8

kargul102 pisze...

są miejsca noclegowe ja sam osobiście wczoraj zaklepałem w Olecku miejscówkę dla 3 osób .W sobotę nie ma znaczenia jaki oes będziesz oglądał jeśli zjawisz się na odcinku 2h przed 1 załogą idz i poszukaj sobie winkla gdzie stoi ze 20 osób oni nie mogą się mylić najwyżej na drugi przejazd pójdziesz gdzieś indziej PW rzadko są takimi miejscami które podnoszą adrenaline choć i takie się zdarzają

ITS ME STIG pisze...

@pko24 ale dzis jest przeciez 1wszy.

Anonimowy pisze...

Witam, mam pytanie jak oes sie zaczyna np.o 8 00 to o ktorej mozna sie spodziewac czolowki WRC na odcinku.

patryktos pisze...

Jak staniesz na starcie, to o ósmej zobaczysz pierwszego ;-)

patryktos pisze...

Jak staniesz na starcie, to o ósmej zobaczysz pierwszego ;-)

Anonimowy pisze...

Ok dzieks i pozdro

Anonimowy pisze...

Hayden Paddon podaje, że z 2086 zakrętów, które zanotowali, aż 1125 jest opisanych flat, czyli na pełnym gazie :) Ten rajd to wielka frajda dla kierowców.

ITS ME STIG pisze...

Wlasnie patrze na program tv Polsat Sport news i widze ze dzis od 9:00 rano do 11:00 jest relacja z rajdu - 1 odc specjalny.

Anonimowy pisze...

Witam. Ja pochodze z goldapi i planuje wybrac sie jutro do mikolajek a w piatek na punkt widokowy niedrzwica za goldapia

ITS ME STIG pisze...

A przepraszam blad mi sie wkradl to 3 lipca:) moje niedopatrzenie.

Jaro75 pisze...

30 czerwca 2015 22:58

Jeżeli kogoś spotkam z naklejką to na pewno się odezwę :)