Strona główna Informacje z WRC O Robercie Kubicy Klasyfikacje Kontakt English version

wtorek, 19 maja 2015

Robert Kubica w Rajdzie Portugalii - wprowadzenie [Aktualizacja godz. 20:30 - film]

WRESZCIE! Doczekaliśmy się - po najdłuższej przerwie Roberta Kubicy w startach od 2013 roku, Polak w tym tygodniu będzie rywalizował w Rajdzie Portugalii, piątej eliminacji Rajdowych Mistrzostw Świata. Razem z Maciejem Szczepaniakiem zasiądą w nowiutkim Fordzie Fiesta RS WRC. Zobaczcie, co czeka kierowców i nas w tym tygodniu.

Wypowiedź Roberta

"Opuściliśmy Rajd Argentyny, aby skupić się na reorganizacji naszego zespołu, ale zgodnie z daną kibicom obietnicą wracamy razem z Maćkiem na trasy WRC, a w Rajdzie Portugalii wystartujemy zupełnie nowym samochodem. Niestety, z uwagi na reorganizację nie mieliśmy czasu, aby przeprowadzić testy nowego auta. W najbliższy weekend czeka nas więc sporo pracy. Będziemy bowiem nie tylko uczyć się nowego samochodu, ale także odcinków specjalnych. Rajd Portugalii wraca na północ kraju. To nowe wyzwanie, bo znam jedynie niedzielny odcinek Fafe. To świetna, ale też trudna próba z fantastyczną atmosferą tworzoną przez ogromną ilość kibiców. W Portugalii RK World Rally Team będzie współpracować z brytyjskim M-Sportem, który przygotował nowe Fiesty. Cały czas pracujemy jednak nad rozwojem naszej ekipy. Dobrze wykorzystaliśmy ostatnie tygodnie i idziemy w odpowiednim kierunku. Dziękuję wszystkim kibicom za ogromne wsparcie, jakie otrzymaliśmy w ostatnim czasie" - mówi przed Rajdem Kubica.

Bez testów

Robert Kubica jako ostatni z kierowców, którzy będą używać nowej Fiesty, otrzymał auto. Lorenzo Bertelli był w stanie odbyć dwudniowe testy, a Martin Prokop jeździł jeden dzień. Kubica będzie zatem w bardzo trudnej sytuacji bowiem pierwsze kilometry nowym autem w warunkach rajdowych pokona dopiero podczas shakedownu.

Doświadczenie

Rajd Portugalii będzie pierwszym dla Kubicy rajdem WRC, który przejedzie trzeci raz. Niestety, poprzednich rund Polak nie może wspominać zbyt dobrze i nie przejechał w nich wielu kilometrów. O tym, jak Robert radził sobie w poprzednich edycjach Rajdu Portugalii przeczytacie TUTAJ.

O Rajdzie

Rajd Portugalii to bardzo trudna runda - zarówno dla kierowców, jak i dla opon. Zobaczymy, jak w tych trudnych warunkach będą spisywały się opony Pirelli. Więcej o historii i specyfice Rajdu przeczytacie TUTAJ.

Co nas czeka?

Rywalizacja rozpocznie się w czwartek. Po shakedownie kierowcy będą uczestniczyć w konferencji prasowej, sesji autografów i starcie oficjalnym. Następnie odbędzie się krótki asfaltowy SuperOS.

Zarówno w piątek jak i w sobotę załogi czeka mnóstwo jazdy, choć najdłuższy OS będzie liczył "tylko" 37,6 km.

Łączny dystans rajdu to 352,44 km.

Harmonogram

Czwartek 21.05.2015

godz. 08:30 – Shakedown - Paredes (4,60 km)
godz. 18:25 - Sesja autografów - Guimarães
godz. 19:10 – Partida para a Secção 1
godz. 20:01 – SOS 1 Lousada (3,36 km)

Piątek, 22.05.2015

godz. 09:00 - Serwis A
godz. 10:40 – OS 2 Ponte de Lima 1 (27,53 km)
godz. 11:25 – OS 3 Caminha 1 (18,05 km)
godz. 12:15 – OS 4 Viana do Castelo 1 (18,76 km)
godz. 13:55 - Serwis B
godz. 15:50 – OS 5 Ponte de Lima 2 (27,53 km)
godz. 16:35 – OS 6 Caminha 2 (18,05 km)
godz. 17:25 – OS 7 Viana do Castelo 2 (18,76 km)
godz. 19:00 - Serwis C

sobota, 23.05.2015

godz. 8:30 - Serwis D
godz. 09:54 – SS 8 Baião 1 (18,57 km)
godz. 10:35 – SS 9 Marão 1 (26,46 km)
godz. 12:02 – SS 10 Fridão 1 (37,67 km)
godz. 14:00 - Serwis E
godz. 15:39 – SS 11 Baião 2 (18,57 km)
godz. 16:20 – SS 12 Marão 2 (26,46 km)
godz. 17:47 – SS 13 Fridão 2 (37,67 km)
godz. 19:35 - Serwis F

Niedziela, 24.05.2015

godz. 7:30 - Serwis G
godz. 09:05 – SS 14 Fafe 1 (11,15 km)
godz. 09:50 – SS 15 Vieira do Minho (32,35 km)
godz. 12:08 – SS 16 Fafe 2 (Power Stage) (11,15 km)
godz. 14:05 - Serwis H
godz. 14:30 – Podium

Mapy








TV

Podczas Rajdu Portugalii aż 5 OS-ów zobaczymy na żywo.

Czwartek, 21 maja
Godz. 20 - OS1 - LIVE - Polsat Sport Extra

Piątek, 22 maja

Godz. 23:30 - Skrót dnia - Polsat Sport Extra

Sobota, 23 maja
Godz. 9:10 - Skrót dnia 1 - Polsat Sport Extra
Godz. 9:50 - OS 8 - LIVE (Internet)
Godz. 15:40 - OS 11 - LIVE (Internet)
Godz. 23:30 - Skrót dnia 2 - polsat Sport Extra

Niedziela, 23 maja
Godz. 9:00 - OS 14 - LIVE - Polsat Sport Extra
Godz. 12:00 - OS 16 - LIVE - Polsat Sport Extra
Godz. 20:30 - Skrót dnia 3 - Polsat Sport Extra
godz. 21:10 - Podsumowanie Rajdu - Polsat Sort Extra

Pogoda

Nie powinna ona przeszkadzać kierowcom. Podczas rajdu nie będzie chmur ani opadów.

Załogi

W klasie WRC zobaczymy 15 załóg - oprócz stałej ekipy, pojawią się jeszcze Khalid Al Qassimi w Citroenie oraz Henning Solberg.

Sporo będzie załóg w klasie WRC2, a zainteresowanie rajdem było tak duże, że stworzona została nawet lista rezerwowa.


Pełną listę zgłoszeń można zobaczyć TUTAJ.

Fantasy WRC

Grającym w naszej fatansy lidze przypominam, że w czwartek o godz. 12 kończy się możliwość zmieniania kierowców w swoich zespołach.

O tym, jak zmienić zawodników oraz jak wygląda sytuacja po Rajdzie Argentyny przeczytacie tutaj. Sponsorem nagród po każdym rajdzie jest firma pixgraf.pl - warto zatem dołączyć do naszej gdy nawet teraz, bo cały czas macie szansę na nagrody za poszczególne rajdy!

W całym konkursie nagrodą będzie również model auta Roberta Kubicy, ufundowany przez firmę Direkt Collections.
http://rallye.diecast-club.com/pl/?utm_source=utm_source%3Dinternet&utm_medium=utm_medium%3DFP1402L3DI3701&utm_term=utm_term%3Drally&utm_content=utm_content%3Dpowrotroberta.pl&utm_campaign=utm_campaign%3DFP1402L3DI3701


Konkurs - nagrodą bilet na Rajd Polski!

4-dniowy Rally Pass o wartości 150 zł będzie nagrodą w tradycyjnym konkursie Facebookowym, który już dziś wystartuje na Fanpage bloga na Facebooku. Trafi on do tego, kto poprawnie wytypuje sumę miejsc OS-owych Roberta Kubicy podczas Rajdu Portugalii. Do zdobywców 2. i 3. miejsca trafi natomiast zestawy magnesów rajdowych wykonane przez pixgraf.pl

http://pixgraf.pl/

Relacja

Jak zwykle na blogu przeprowadzona zostanie relacja live z rajdu. Przypominam, że można ustawiać automatyczne powiadomienia o aktualizacjach czy zmieniać kolejność pokazywania się nowości. Wystarczy zatem włączyć rano bloga i cieszyć się nowościami przez cały dzień, wyłącznie dzięki odświeżaniu strony.

Aktualizacja 

Organizatorzy Rajdu Sardynii opublikowali listę zgłoszeń tej imprezy. Więcej o tym TUTAJ.

A poniżej kilka fotek Roberta z Portugalii:


 Aktualizacja godz. 20:30

No i mamy pierwszy dźwięk Fiesty :)

No i jak Wam się dźwięk podoba? :)#Kubica #WRC powrotroberta.blogspot.comsource: Instagram - gonnunper

Posted by powrotroberta.blogspot.com on 20 maja 2015



Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

33 komentarze:

Anonimowy pisze...

Skąd wiadomo, że nie będzie testował. Może potestuje przed rajdem, dzisiaj albo jutro. Na 100% wiadomo że nie będzie testował ?

Anonimowy pisze...

O ile sie nie myle to samochod powinien stac juz dzis w bazie rajdu, a jutro rusza zapoznanie wiec testow na 100% nie bedzie

Anonimowy pisze...

Niektórzy dzisiaj testują, tak wiec??

Anonimowy pisze...

tymczasem w oczekiwaniu na rajd bardzo polecam, ja nie mogę się oderwać

https://www.youtube.com/watch?v=6uHi1RLGW-w

a... to nie jestem ja:)

Anonimowy pisze...

@12:54
Sorry, ale Dirt?
Zobacz sobie pierwszy lepszy onboard z RBR:
https://www.youtube.com/watch?v=qcJrZ27ocr8

Anonimowy pisze...

No nie wiem czy mówimy o tym samym dircie, bo "Dirt Rally" to jest najnowsza gra od codemasters, która wyszła "kilka" dni temu i po prostu RBR się do niej nie umywa (grałem w obie i wiem co mówię). RBR trasa równa jak stół, grafika! nie mówiąc już o dźwiękach jak z comodorca. Twórca gry sam startuje w rajdach różnymi autami, aby jak najlepiej oddać prowadzenie.
Sprawdź pierwszy lepszy onboard

Anonimowy pisze...

https://www.youtube.com/watch?v=9D4sgwTG91s

Anonimowy pisze...

sorry, coś mi się źle wkleiło, tu jest poprawny link:

https://www.youtube.com/watch?v=4CWOXsaqS0c

daddY pisze...

Każdy chyba wie co to jest RBR, ale Codemasters po raz pierwszy porwał się na symulator. Powiem że jeździłem dużo w RBR i DIRT w niczym go nie przypomina.
Ale ma w sobie coś świeżego, nie mówię tu o grafice bo to oczywiste, ale o fizyce jazdy. Wiadomo że stara Fiesta Roberta jest toporna w wolnych zakrętach i w DIRCIE tak rzeczywiście jest. W każdym razie nawet we wczesnym etapie jest lata świetlne przed WRC4, ciężko to opisać trzeba spróbować.

Anonimowy pisze...

Świetna gra. Polecam

Anonimowy pisze...

Tymbardziej, że jest to bardzo wczesna wersja i będzie systematycznie rozwijana. Poniżej lista samochodów, które będą dostępne w finalnej werji gry.

https://www.gtplanet.net/forum/threads/dirt-rally-car-list-not-wishlist.327657/

Anonimowy pisze...

Nieźle Robert poleciał tym Volvo. Latające S80 to dość niecodzienny widok ;-)

Błażej Kasperski pisze...

Chłopaki od Roberta znów pracują a reszta gdzieś sobie odpoczywa. https://www.youtube.com/watch?list=PLVyRAt2cxbxvv78JcuKZeaikD8PSzQRvr&t=13&v=UlqIdprvbV0

Anonimowy pisze...

Pasowało by już jakiś filmik oglądnąć z nową fiestą bo apetyt na emocje sięga zenitu. Miejmy nadzieję, że weekend nie będzie krótszy od planowanego.

Anonimowy pisze...

@13:03
Sorry chłopaku od Dirta, ale to co piszesz to zwykła herezja świadcząca o nie znajomości tematu. Porównywanie symulatora RBR do zwykłej zręcznościówki Dirta to jakby porównywać Fiestę WRC do zwykłej Fiesty drogowej.
Kolega słusznie stwierdził, że to chyba żart (albo raczej troll).
Ja raczej czekam na Sebastien Loeb rally Evo bo podobno ma to być symulator. Podobno...ale zobaczymy

Anonimowy pisze...

Oglądałem trailer z evo i potrząc po tym jak samochód steruje się na śniegu wnioskuje, że bliżej mu będzie do WRC4 niż do Dirta, nie mówiąc już o RBR. Zastanawia mnie tylko dlaczego nie zrobią kolejnej części RBR wykorzystując fizykę ze starej.
T VaNaT

Anonimowy pisze...

Nie zrobią, bo firma która go zrobiła padła. Za mało jest ludzi chcących realistycznej (czyli trudnej) gry. Gra żeby się sprzedała musi być do "przejścia" dla każdego.
Problemem jest choćby konieczność posiadania kierownicy. Wiem, że jeżdżą ludzie na klawiaturze, ale to już ekstremalnie uzdolnieni do takiej jazdy.

Andrzej Śliwa pisze...

Wiem że zaraz część z Was mnie zbeszta, ale czy nie wydaje się wam że dłoń Roberta wygląda zdecydowanie lepiej? Nadgarstek w bardziej naturalnej pozycji i palce też na plus. Mam nadzieje że to nie tylko szczęśliwy traf danych fotek a realna poprawa.

Anonimowy pisze...

W kategorii żartu ...


jedno jest pewne Robert za chwilę będzie na lewą rękę kład Pudziana :)

Anonimowy pisze...

Czy mi sie wydaje, czy fizyka w Dirt Rally jest mocno "drewniana"? Na szutrze te auta ledwo co bokiem chodza.

Anonimowy pisze...

Już widzę te nagłówki (w trakcie trwania rajdu) - "RK crash". No i zacznie się bzdurne gadanie, że nowe auto, że brak testów i funduszy i inne takie bzdety. Robertowi to WRC pasuje tak jak rzep do koziej Du...y Mogę się założyć, że będzie jak zawsze, czyli jedno wielkie NIC.

Anonimowy pisze...

Jak wsiadlem do symulatora RBR na kierze g27 pierwszy raz to nie wiedzialem co sie dzieje. Po tygodniu skumalem prace z hamulcem na zakretach, akcje ze skretami na zjezdzie I podjezdzie itp. Emocje niesamowite, adrenalina I pot na twarzy. Gram na tv50' wiec prawie real:). Ostatnio odpalilen online wrc 4 i jak w rbr jestem moim zdaniem cienki bolek to w wrc objezdzalem gosci bez problemu. Zero driftu, na szutrze jezdzi sie jak po asfalcie. Gra dla dzieci, porazka. W Dirta nie gralem ale pewnie podobnie bedzie.

Jan Jan pisze...

Zostały ostatnie godziny odliczania do rajdu. Proszę wiernych fanów gier komputerowych o przeniesienie swoich zwierzeń, emocji i spostrzeżeń na inne fora o tematyce gier tudzież symulatorów rajdowych.
Jakieś zdjęcia i filmy z przygotowań do rajdu macie to dajcie.

Anonimowy pisze...

To odliczaj godziny w spokoju a jak bedziesz mial zdjecia to opublikuj a tak to noc nie pisz jak nie masztresci do przekazania.

Anonimowy pisze...

O symulatorach to ciekawe. Czy jest taka metoda żeby auto na zapoznaniu zbierało dane o drodze w celu wrzucenia do symulatora i poćwiczenia na większych prędkościach? Aż się prosi żeby to zastosować. Można badać przecież ukształtowanie, przeszkody, rodzaj nawierzchni i potem ćwiczyć.

Anonimowy pisze...

Czy ktoś z bloga bawi się może w RBR-world? (ten włoski plugin) tutaj mój onboard w rrc: https://m.youtube.com/watch?v=LRqrC-TCtX0 teraz przesiadlem się na r5. Wurcem sobie jazdy narazie nawet nie wyobrazam;)
Adamss3003

Bik3rz pisze...

@ anonimowy 14:38
to jest s60 :)

Jan Jan pisze...

@ anonimowy 21:47,
Jak jesteś anonimowy to pomilcz troszkę i pomyśl. Twoje treści nie wnoszą nic poza zamętem.

Anonimowy pisze...

Fajna ta fiesta jeszcze taka niepoobijana,szkoda jej troszkę bo po piątku już taka śliczna nie będzie.

maSay2610 pisze...

do Adamss3003
cisniesz jak gęś wysigowa. A jeździłeś na czeskim pluginie i nowych fizykach NGP? Jak tak to czym sie róż gdzie twoim zdaniem lepiej

Anonimowy pisze...

Czy ktoś Was miał ostatnio problem z płatnością za wrc+ ?
wpisuję dane karty, daję płać, przeglądarka mieli i staje...
oby do jutra zadziałało..

Anonimowy pisze...

maSay2610

Grałem tez troszke na tym czeskim ale instalacja tego jest strasznie uciążliwa (chyba że coś się pozmieniało) a co do fizyki to się różnią ale ciężko powiedzieć która lepsza.. Do RBR-world przyciągneła mnie ilość tras i ludzi którzy się scigają, oraz duża czytelność tego wszystkiego:)
Fajnie byłoby zebrać grupkę zapaleńców z forum chętnych żeby pograć. Sądze że jakby było zainteresowanie takie jak ligą Fantasy WRC to spokojnie by nam Włosi pozwolili robić własnie rajdy np. tylko dla ludzi z bloga :)
adamss3003

Anonimowy pisze...

@17:03
A co to kolego, już nie można się odnieść do jakiegoś wzorca? Skoro, taki z Ciebie znawca tematu, to zapytam czy grałeś. Bo jak nie, to co się wypowiadasz na podstawie filmików z youtuba, jak inni znafcy.

Być może nie jest to 100% symulacja, ale bliżej jej do RBR niż do pozostałej serii Dirt.
Byłem ostatnio na Rajdzie Somerset, w którym startował subarką pan Coleman (główny inżynier tej gry), a wcześniej jeździł tylnonapędowym fordem, więc chyba wiedzą co robią i po to aby to było jak najbliższe rzeczywistości.
Również Kevin Abbring jest fanem tej gry i także wnosi swoje uwagi.

Jakbyś się trochę zainteresował, to byś wiedział, że to nie jest finalna wersja tylko taki beta tester.
Wciąż nadsyłane są propozycje do ulepszenia przez graczy i sporo jeszcze się zmieni. Wystarczy poczytać i zaangażować się w rozwój, to wtedy będzie tak jak sobie tego gracze życzą.

W końcu jest jakaś konkretna symulacyjna gra rajdowa, bardzo grywalna, w której nie trzeba nic kombinować. Tylko trzeba w nią trochę pograć i tyle.

P.S. Nie jestem jakimś maniakiem tej gry, nikt mi za to nie płaci ani nie mam żadnych z tego korzyści i tym podobne. Po prostu polecam wszystkim, a im więcej ludzi ją kupi, tym lepiej dla nas samych, bo to pokazuje twórcom, że warto coś takiego robić.
A jak widać chce im się.

Sorki za tak obszerne wypociny.