Strona główna Informacje z WRC O Robercie Kubicy Klasyfikacje Kontakt English version

czwartek, 14 maja 2015

Pierwsze szczegóły sezonu 2016, Rajd Polski w kalendarzu [Aktualizacja - auto Kubicy gotowe]

Promotor WRC zaproponował dziewięć rajdów do włączenia do kalendarza Mistrzostw Świata FIA na rok 2016. Dziewięć rajdów, które posiadają długoterminowe umowy, zostało we wtorek, 12 maja, w Paryżu potwierdzonych podczas posiedzenia Komisji Rajdowych Mistrzostw Świata FIA. Zostaną one jeszcze przedstawione do ostatecznej ratyfikacji przez Światową Radę Sportów Motorowych.

Dziewięć nominowanych rund to: Monte Carlo (21 – 24 stycznia), Szwecja (12 -14 lutego) oraz Argentyna, Australia, Finlandia, Włochy, Meksyk, Polska i Hiszpania, których terminy wymagają jeszcze potwierdzenia. Ostateczna decyzja uzależniona jest od pomyślnego przebiegu tegorocznych edycji w/w rajdów.

Wczesna nominacja tych rajdów pozwoli na jak najszybsze rozpoczęcie przygotowań do sezonu 2016. Kolejne imprezy będą zaproponowane w takim terminie, aby kalendarz został sfinalizowany najpóźniej we wrześniu.

Oliver Ciesla, dyrektor zarządzający Promotora WRC powiedział, że wczesne zatwierdzenie terminów dwóch pierwszych rund to dobra wiadomość dla organizatorów, zespołów, partnerów i kibiców.

W przeciwieństwie do innych mistrzostw świata FIA, WRC rusza już w styczniu i dzięki temu możemy ustalić terminy rajdów w Monte Carlo oraz Szwecji wiedząc, że nie będzie żadnych konfliktów jeśli chodzi o daty.

To świadoma decyzja, która pozwala wszystkim dziewięciu rundom na jak najwcześniejsze rozpoczęcie planowania i przygotowań. Czekamy na ostateczne zatwierdzenie tych rajdów przez Światową Radę Sportów Motorowych” – powiedział Ciesla.

Otrzymaliśmy także interesujące propozycje od państw, których nie ma obecnie w kalendarzu Mistrzostw Świata. Rozpoczęliśmy już rozmowy na temat wprowadzenia przynajmniej jednego nowego, a być może i dwóch rajdów, już do przyszłorocznego kalendarza.

„Będziemy się jednak starali utrzymać obecną liczbę rund w Mistrzostwach Świata” - zakończył Ciesla.

Aktualizacja piątek

Na to czekaliśmy!

Nowy samochód już gotowy do Rajdu Portugalii. New car is ready for Rally Portugal.

Posted by Robert Kubica on 15 maja 2015


Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

35 komentarzy:

marian burzak pisze...

Obojętnie gdzie i ile razy w roku - dla mnie najważniejsza w tej chwili jest Portugalia i niecierpliwie oczekuję startu RK w nowej fieście!
Wreszcie Robert nie będzie obawiał się o system zmiany biegów, a jeszcze te pozostałe deklarowane przez M-Sport modyfikacje ...może być ciekawie, nawet bardzo :)

Grzegorz S. pisze...

Witam,
Ktoś może podesłać listę modyfikacji w nowej Fieście WRC?

Pozdrawiam
Grzegorz S.

Anonimowy pisze...

Zadzwoń do M-Sportu to ci wydrukują 😃
Ha ha

Anonimowy pisze...

Za WRC.com

"Choć nowa Fiesta będzie wyglądać identycznie jak aktualna, pod maską jest podobno w 80% nowa. Inżynierowie M-Sportu zmodyfikowali jednostkę napędową o pojemności 1,6 litra oraz pozycję chłodnicy, intercooler, układ przeniesienia napędu, elektronikę, wiązkę elektryczną i dyferencjały."

Czyli glownie silnik.

rolen

Anonimowy pisze...

Tylko ze Robert mial glownie problemy z kolami a nie silnikiem.

Marcin J pisze...

@14 maja 2015 14:08

Bzdura.

Wszyscy maja w wiekszosci problemy z kolami, ktore wynikaja z przeroznych rzeczy.

Przypomnij sobie jak bardzo Polo odstawalo od Fiesty. W gruncie rzeczy nawet turbosuperhiper zawodnik mogl jechac i nie udawalo sie przegonic VW. A takim wlasnie zawodnikiem jest Hirvonen.

Ktory tez popelniel bledy bo mucial cisnac fieste i ryzykowac wiecej. Urawne kola i rolki byly przez ryzyko.

Anonimowy pisze...

http://www.motorsportgp.pl/aktualnosci-polska/8793-rok-cup-poland-kajetanowicz-w-poznaniu.html

Anonimowy pisze...

Spoko:) z tymi kołami to była ironia. Moze mało widoczna , ale jednak.

Anonimowy pisze...

@marian burzak
A więc to ty mi zafundowałeś 2 lata sajgonu w spedycji w Raben Gliwice. Hate till death ;).

marian burzak pisze...

understood ;)

Grzegorz Herda pisze...

Ciekawe co z ustawieniami, jeśli w ogóle będą testować to pewnie jeden dzień, czy uda się ustawienia dopracować, czy te ze starej fiesty dadzą się zaadoptować, czy M-Sport podzieli się swoją wiedzą z testów fabrycznych kierowców?
To są dla mnie istotne pytania, nowy silnik, więc nowe mapowania, doładowanie itp. a z tym były problemy.

marian burzak pisze...

w przeciwieństwie do profilu - en trois quarts wygląda pięknie ;)

marian burzak pisze...

mam na myśli fiestę

Yoozeck pisze...

Zemdleję ze szczęścia :D :P Testy na pewno będą :) A nowe autko wygląda super-bombowo :D

OZi pisze...

ooo piękna!!

będzie super rajd!
a tymczasem do zobaczenia na Karkonoskim!

Łukasz pisze...

No faktycznie, nowe autko niczego sobie, Widzę, że wiekszości się podoba, bo komentarze niektórych czytelników wyrażają zaz zachwyt. Czy się to pokrywa z rzeczywistością to testy pokażą, no ale faktycznie, w kwestii designu również i ja oceniam auto na piątkę z plusem, a co.

Anonimowy pisze...

Oby był dobry rajd, bezbledny, ukończony bez superrally i na dobrym miejscu. Mam nadzieje że zostało wszystko zresetować również nastawienie Roberta jeżeli chodzi o nieryzykowanie nadmierne. Trzymam kciuki.

Anonimowy pisze...

Nie szalejmy z tym dobrym rajdem. Będzie tempo niezłe pewnie, ale nie ma się co nastawiać na metę. Biorąc pod uwagę, że Robert co do zasady nie dojeżdża rajdów trzeba jeszcze dodać choroby wieku dziecięcego auta.

marian burzak pisze...

Nie ma co, sceptyków ci u nas dostatek, ale przyznam, że nie wiem czy pewna rezerwa nie jest bardziej racjonalna od hurra optymizmu
Wydaje się jednak, że tym razem RK ma więcej atutów w ręku, nie mówiąc już o coraz większym doświadczeniu

Co do choroby wieku dziecięcego auta ... szkoda słów

Anonimowy pisze...

nie samymi rajdami czlowiek zyje i mamy w ten weekend WTTC na Nordschleife.

Dzisiaj o 18.15 kwalifikacje na eurosport 2 a jutro od 10.45 wyscig na eursporcie.

Warto to odnotowac, bo po ponad 30 latach wyscig pod egida FIA wraca na polnocna petle.

rolen

Anonimowy pisze...

@ Marian

"Co do choroby wieku dziecięcego auta ... szkoda słów".

Zapomniales juz, jak swego czasu silnik M-Sport'u po modyfikacji okazal sie gorszy od poprzedniego? :)

marian burzak pisze...

nie zakonotowałem, sorry!

Jaro75 pisze...

Ładnie wygląda ale nie w tym rzecz. Ma nadążyć za Robertem to jest najważniejsze :))

Anonimowy pisze...

Drogi Marianie w historii WRC nowe fury mają bardzo ciekawą przeszłość. Np. wszystkie 3 Peugeoty 206 WRC nie odpaliły przed rajdem Monte-Carlo. Ford z M-Sportem za to, jak z pompą przygotowywali Focusa WRC, który zastąpił Escorta, to został zdyskwalifikowany za nieregulaminową pompę wody. Z ogólną awaryjnością nowych rajdówek, było spooooro przejść.
Pozdrawiam drogi Marianie.

Anonimowy pisze...

A drugi samochód też oklejony. Po co?

marian burzak pisze...

Nie pouczaj, świat idzie do przodu ewoluując w każdej dziedzinie
Formuła 1 to nieustanny wyścig technologii dochodzący już - moim zdaniem - do granic absurdu.
Więc po co krakać gdy coś się zmienia na lepsze i czasem zdarzy się, że efekty nie są natychmiastowe(?)

Do cholery, to są tylko modyfikacje a nie NOWE rodzące się w bólu
pzdr

Anonimowy pisze...

Drogi Marianie,
nie sądziłem, że znajdą się tu jeszcze osoby, które nie odróżniają rajdów od wyścigów, a nawet F1 od WRC.
Muszę Cię zmartwić, ale w F1 nie jest tak różowo z wyścigiem technologii to raz. Dwa to fakt, że testują te auta przez 3 miesiące przed pierwszym wyścigiem. Ciekawe ile Roberta Fiesta przejedzie na testach przed tym rajdem? Byle wtyczka może być źle wpięta i na 5 km się najzwyczajniej wypnie. Gdyby choć 100 km to auto przejechało, to te najbardziej prozaiczne awarie by wyszły. A tak trzeba liczyć, że raz jest to dobrze poskładane, a dwa, że nie ma błędów konstrukcyjnych.
Pozdrawiam Marianie.

marian burzak pisze...

Chodzi o zasadę!
i w kwestii rozwoju autka w sensie ograniczania jego awaryjności a zwiększania wydajności zawsze będę orędownikiem każdej takiej zmiany i daleki od kąśliwych uwag co się może zdarzyć

To że rajdy rządzą się innymi prawami niż F1 jest stwierdzeniem trywialnym i wybacz, nie zamierzam kontynuować już tego wątku

ITS ME STIG pisze...

Nowe auto widze... super extra, jeszcze tydzien i po paru latach RK wraca wreszcie do DabljuEeSi...

daddY pisze...

Ciekawe czy będzie testował nową furą czy starą i czy w ogóle będzie druga Fiesta ?

marian burzak pisze...

Mateusz Cieślicki pisze...
Nie - właśnie to miałem na myśli - choćby Forde 10 evo wypuścił, to VW i tak jet teraz najszybszy.
7 maja 2015 22:19

Mateusz, bardzo proszę o komentarz do przeklejki j.w. bo nie bardzo wiem o co chodzi ???

Anonimowy pisze...

Drogi Marianie,
jeśli możesz to wytłumacz o jaką zasadę chodzi, bo chyba nie rozumiem. Z Twojego przekazu jedynie odczytałem, że Twoim zdaniem bolid F1 jest mniej awaryjny i bardziej wydajny od WRC-ówki. Ale wydaje mi się mało prawdopodobne, żeby nawet bolid Mercedesa ukończył, a co dopiero wygrał z samochodami WRC np. rajd Argentyny. Przecież bolidy F1 pourywały by koła na pierwszej lepszej dziurze! Czy takie rzeczy muszę Ci tłumaczyć?
Pozdrawiam Marianie

Anonimowy pisze...

Poziom dyskusji i argumentow o f1 z urwanym kolem na trasie wrc na czele przebija juz wp i onet.......

Anonimowy pisze...

Marian;
Zmiany, zmianami i trzeba iść do przodu - to jest właśnie oczywiste i chyba nie trzeba na ten temat za bardzo się wywnętrzać.
Co do możliwości awarii nowej wersji Fiesty z praktycznie całkowicie nowym silnikiem, też chyba nie trzeba nikogo przekonywać.
W ogóle nie rozumiem twojego punktu widzenia, chyba troszkę "przekoloryzowałeś" emocjonalnie.

Szymon pisze...

Na zdjęciu jest jeszcze druga fiesta i tez na szaro. Może Robert ma 2 nowe fiesty do testów i na rajdy no i ma 2 stare do pogonienia jak tak :D