Strona główna Informacje z WRC O Robercie Kubicy Klasyfikacje Kontakt English version

środa, 13 maja 2015

Jaki jest Rajd Portugalii [Aktualizacja - Auto będzie obsługiwane we współpracy z M-Sportem]

Choć tegoroczna edycja Rajdu Portugalii będzie nowa dla wielu kierowców, to wyzwania pozostają te same - bardzo wymagająca dla opon i układu kierowniczego trasa, wysokie temperatury, kurz i koleiny. Rajd Portugalii będzie mocnym powrotem do Europy.

Historia

Rajd Portugalii po raz pierwszy rozegrano w 1967 roku. Szybko zdobył renomę i dlatego stał się jedną z rund pierwszego w historii cyklu Rajdowych Mistrzostw Świata, rozegranego w 1973 roku. Rajd był wielokrotnie zagradzany mianem najlepszego na świecie.

Po fatalnej edycji w 2001 roku, kiedy trasy zostały zdewastowane przez opady, rajd na kilka lat zniknął z kalendarza WRC.

Dominatorzy

Najwięcej zwycięstw w Rajdzie Portugalii ma... nie, nie Sebastien Loeb. Aż 5 razy wygrywał tu Markku Alen. Aż cztery razy wygrał tu natomiast Sebastien Ogier. Oprócz niego, wygrywać w Portugalii z obecnej stawki kierowców WRC, udawało się tylko Madsowi Ostbergowi (po dyskwalifikacji Hirvonena, który był najszybszy na oesach).

Najwięcej razy na podium również ma Alen, a na pudle stali m.in. Sebastien Ogier (4x), Dani Sordo (3x) i Mads Ostberg (2x).

Wyzwania

Rajd Portugalii jest bardzo wymagający dla opon, o czym przekonał się swego czasu Robert Kubica. Przy wysokiej temperaturze i braku opadów, dużym problemem dla załóg może być zalegający kurz. Jeżeli jednak trasa będzie mokra, jeszcze bardziej pogłębi się problem kolein dla zawodników jadących z tyłu.

Portugalia jest również wymagająca kondycyjnie, również ze względu na wysokie temperatury. Problemem nie powinny być natomiast wysokości bowiem najwyższy poziom, na jaki wjadą załogi to 500 metrów.

O tym, jak trudny bywa Rajd Portugalii przekonacie się poniżej:






Aktualizacja 

Robert Kubica ma już nową Fiestę od M-Sportu.

Aktualizacja 22:00

Według informacji z brytyjskiego Autosportu, samochód będzie obsługiwany przez mechaników RK Teamu do spółki z M-Sportem. Należy przypuszczać, że zmniejszy się lub całkowicie zniknie zaangażowanie A-Style teamu.

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

24 komentarze:

Monika pisze...

Nie wiem czym to jest spowodowane, ale jakoś nie przepadam za tym rajdem. Może dlatego, że bardzo źle mi sie kojarzy, bo kiedys w czasie gdy sie odbywał zdarzylo sie w moim zyciu wiele nagatywnych rzeczy, i po prostu jakoś tak to z tym powiazałam. No ale mimo to życze powodzenia wszystkim startujacym.

Pozdrowienia.

Anonimowy pisze...

@ Monika, chcesz o tym porozmawiac?

markob pisze...

Jest nowa fiesta, nowa do czasu pierwszego dzwona:D
Sorry, nie moglem sie powstrzymać, tak naprawde to trzymam kciuki mocno!!! Powodzenia chłopcy

oio pisze...

No w końcu jakaś dobra wiadomość!

Teraz jakiś test i ogień!

Anonimowy pisze...

Poker trwa. Kubica sprawdza!

Jaro75 pisze...

Życie zatoczylo koło. Jak pamiętam ile osób psioczyło na M-Sport... Robert swoje także powiedział bo miał powody ale dobrze że nie wysadził całkowicie mostu w powietrze:)
A jaki jest rajd Portugalii? Trudny jak wszystkie rajdy WRC :)
Życzę Robertowi i Maćkowi dobrej ogniowej jazdy !

Anonimowy pisze...

Maciek pilnuj Roberta. Powodzenia trzymam kciuki
Niech ta fura będzie szczęśliwa i piekielnie szybka

OZi pisze...

Good news!!

Wybór na zaistniałą sytuację b.dobry! Takie połączenie know-how M-Sportu, z nadzorem zauszników RK przyniesie efekty!!

FORZA RK i MS!!


Anonimowy pisze...

i tak nie dojedzie do mety

Anonimowy pisze...

Macieju skad ta pewnosc z Tarota? :) dalej udzielaj sie w tvn...nie na forach
a statystycznie to moge napisac "i tak nie bedziesz ciagle zdrowy...bo nie masz na wszytko wplywu..."

Adrian Rallye 205 pisze...

wsadźcie sobie w ... te hejterskie komenty.. Robert jest jeden i jest najlepszy.. kocha to co robi i będzie mistrzem... wypisujcie głupie posty że się rozjeb..ie na pierwszym OSeie albo wypadnie z trasy.. ciekaw jestem kto z was nie posrał by się w majty jadąc z Nim na fotelu pilota...
wierny kibic.... bez licencji R2 :)

Anonimowy pisze...

No wstaję rano,a tu taka miła fotka z Fiestą na pierwszym planie.Nie często udzielam się na blogu,ale codziennie wszystko czytam i oglądam już od bardzo dawna.DLa prawdziwego fana motorsportu to świetne źródło informacji.Tyle się fajnego działo w ubiegły weekend w sportach motorowych,EFOpen,GP2,GP3,F1,PORSCHE CUP,F4,FormulaE i wiele innych.Warto by było czasami napomknąć o młodych Polakach startujących w różnych seriach wyścigowych.W końcu zaczynają kariery podobnie do RK.Powracając do rajdów, to wiem, że wszystko przed nami.Niedługo będziemy mieli w WRC polskich kierowców, którzy nie będą w niczym ustępować czołówce światowej.Tak się stanie,jest to tylko kwestia czasu.Mam na myśli oczywiście sięganie po pudło i tego życzę kierowcom i nam,kibicom...a nawet i żałosnym hejterom.Pozdrawiam M.C.
Maciek77.

Anonimowy pisze...

Do rajdu niespełna tydzień, a u was nawet jeszcze... harmonogramu nie ma :/

Anonimowy pisze...

"Anonimowy Anonimowy pisze...
Do rajdu niespełna tydzień, a u was nawet jeszcze... harmonogramu nie ma :/

14 maja 2015 09:37" --
Znowu jakiś roszczeniowiec... szkoda że nie dodal że to skandal i za co on płaci!!

Mateusz Cieślicki pisze...

No rzeczywiście, trochę niedopatrzenie z mojej strony - Polska, Włochy czy Finlandia są, a Portugalię przegapiłem. Teraz niezbyt jestem dostępny więc jeszcze nie przygotowałem się do Rajdu, ale harmonogram uzupełniłem przed chwilą.

Anonimowy pisze...

Kiedy testy i czy w ogóle będą? Rajd już za tydzień.

Marek64 pisze...

Ciekawe jak się czują ci którzy pluli i jeździli po Malcolm-ie, po
M-SPORT, niestety w businessie nie ma obrażania, można mieć inne zdanie inne poglądy, ale na końcu zawsze są pieniądze i współpraca. A teraz zapewne ci sami będą peany pisali na cześć M-SPORT, a jeszcze jak Fiesta okaże się świetna to nie będzie końca. Niestety taka prawda.

Tloła pisze...

Fiesta jak przypuszczam szutrowa, będzie 2ga, asfaltowa?

Marcin J pisze...

Przeciez tylko zawias sie zmienia.

Problem pokonywania wielkich odleglosci miedzy rajdami sie zakonczyl. Teraz w miare lokalnie. Wiec jeden model styka. Pytanie czy wyrobi? Oczywiscie jesli M-Sport wybuduje wiecej to bedzie wiecej. Przeciez na tej piatce nie poprzestana.

Anonimowy pisze...

U Roberta jest tyle zwrotow akcji ze NGeog moglaby serial dokumentalnt nakrecic w stylu "goroczka zlota" np. "RK fortuna kolem sie toczy"

Marek Wójcik pisze...

Ciekawe, czy Robert pojeździ chociaż jeden dzień nowym autem?
Ciężko tak wsiąść do nieznanego wozu i gnać po wertepach...

daddY pisze...

Dla Roberta to nie problem. Wystarczy że wsiądzie i powącha...

Anonimowy pisze...

@Daddy
No to już wiemy skąd się bierze u Roberta rzadko spotykany talent do wyczuwania pojazdów - z jego nosa! Podobno wóz się czuje głownie poprzez siedzenie, ale Robert ma dodatkowy atut.

Anonimowy pisze...

Poczekajmy na wynik z Portugalii. Jeżeli Kubek zdobędzie choćby 1 pkt do klasyfikacji generalnej, to wtedy będzie można coś powiedzieć o współpracy z innymi. Kiedy jeździł z chłopakami z Citroena w WRC2, jakoś się to układało, teraz tak kolorowo nie ma.