Strona główna Informacje z WRC O Robercie Kubicy Klasyfikacje Kontakt English version

niedziela, 10 maja 2015

Jak bylo w Portugalii w ostatnich dwóch latach? [Aktualizacja wtorek]

Czas powoli przygotować się do najbliższej rundy Rajdowych Mistrzostw Świata. Rajd Portugalii będzie dla Roberta Kubicy pierwszym w WRC, który pojedzie już trzeci raz. Niestety, ani razu dotychczas nie udało mu się przejechać pełnej liczby OS-ów. Portugalia dla Polaka jest bardzo pechową i trudną rundą. Zobaczcie, jak w latach 2013 i 2014 radził sobie Robert w tej rundzie.

Rok 2013

Rajd Portugalii 2013 był dla Kubicy debiutem w rajdzie WRC. Polak walczył w klasyfikacji WRC2, a przystępował do rywalizacji z bardzo małym doświadczeniem.

Na pierwszym OS-ie Robert Kubica i wtedy jeszcze Maciej Baran zajęli 17. miejsce w generalce i 4. w swojej klasie.

Potem pojawiły się problemy z przegrzewającym się silnikiem i nasi musieli dokonać naprawy. Silnik przegrzewał się, gdyż Robert zaliczył wyjazd poza trasę, przedziurawiając chłodnicę i uszkadzając oponę.  Taką przygodę Robert zaliczył na 2. OS-ie:


Kolejne próby szły świetnie i nierzadko Kubica i Baran byli szybsi od jadącego autem klasy WRC Michała Kościuszki.

W 3. OS-ie Robert pojechał znakomicie i był nawet szybszy od Michała Kościuszki. Kubica był drugi w WRC2 i 15. w generalce. Na 4. OS-ie Kubica jechał znakomicie i wygrałby w klasie WRC2, ale pod koniec etapu zbyt agresywnie najechał na skarpę, opona spadła z felgi i uszkodziła się. Ostatecznie był 2., zaledwie 0,1 sekundy za Esapekką Lappim. W generalce Polak awansował na 13. miejsce (3. w swojej klasie). Niestety, przed Kubicą było jeszcze 190 kilometrów Odcinka Dojazdowego do Lizbony. Musiał go pokonać na tych samych oponach, a jedyną zapasową zużył już wcześniej.

Na 50 kilometrów przed Lizboną opona przegrzała się i rozpadła, a Kubica nie dojechał do startu 5. OS-u zgodnie z regulaminem. Polak pojechał dalej, ale otrzymał karę.

Kolejny dzień również obfitował w problemy. Już podczas pierwszego Odcinka Specjalnego w samochodzie Roberta doszło do awarii hydrauliki - przestał działać hamulec ręczny i pad ułatwiający Kubicy zmianę biegów. Polak musiał robić to w tradycyjny sposób, tyle że zmiana następowała 3-4 razy ciężej. Czasy osiągane przez naszego kierowcę jak na te usterki były i tak bardzo dobre. Po naprawie auta w przerwie między OS-ami system wytrzymał tylko kilka kilometrów, po czym ponownie się zepsuł, a do tego na 10. OS-ie doszło do awarii dyferencjału, która uniemożliwiła Kubicy dalszą jazdę.

To jak ten dzień zmęczył Kubicę widać choćby na tym zdjęciu:

Robert wrócił do rywalizacji w ostatnim dniu i walczył o pierwsze OS-owe zwycięstwo w swojej klasie w Rajdowych Mistrzostwach Świata. I udało się - na 14. OS-ie.

Ostatecznie rajd wygrał Sebastien Ogier, a Robert tak skomentował swój występ: "To było wielkie wyzwanie. Zebraliśmy wiele doświadczenia na szutrze. Prezentowaliśmy dobre tempo, którego się nie spodziewałem. Było trudno, na pewno nie było to wyzwanie życia, ale ostatniego okresu tak".

Rok 2014

Rajd Portugalii 2014 Robert i Maciej rozpoczęli od 8. miejsca na pierwszym, krótkim OS-ie po asfalcie, oto przejazd naszej załogi:


Podobnie było na 2. i 3. OS-ie, na których nasi również zajmowali 8. miejsce. Klasyfikacja po 3. OS-ach wyglądała następująco:

Niestety, na 4. OS-ie Robert zaliczył przygodę, która spowodowała, że jego auto zablokowało trasę.

Tak wyglądał wypadek Kubicy i Szczepaniaka:



Po tej przygodzie nasi byli zmuszeni do rezygnacji ze startu w kolejnych OS-ach dnia.

Kolejnego dnia, już nie walcząc o punkty, Kubica i Szczepaniak zaczęli od 11. miejsca. Niestety, zaraz potem po raz kolejny usłyszeliśmy, że Kubica stoi na OS-ie. Mały wyjazd poza trasę spowodował, że gdy nasi chcieli wrócić, spalili sprzęgło. Tak to wyglądało:



Oznaczało to koniec Rajdu Portugalii, który ostatecznie został wygrany przez Sebastiena Ogiera.


Aktualizacja wtorek

Robert Kubica był w ostatnich dniach w Polsce, a konkretnie we Wrocławiu.
fot. Hotel Clipse

W Polsce przebywają również kierowcy Hyundaia, którzy na Mazurach już przygotowują się do naszej rundy WRC. Więcej o tym, podobnie jak o rozszerzeniu programu klienckiego firmy TUTAJ

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

9 komentarzy:

TheBurn24 pisze...

http://rajdy24.pl/hyundai-rozpoczal-testy-w-polsce/

Jan Jan pisze...

Wiadomo coś o tym kiedy RK dostanie nowego fordzika? Jest szansa na jakieś testy?

sxpand pisze...

A Hyundai Motorsport w tym tygodniu rbi testy na Mazurach :D

Info z FB kierowców Hyunadia

Kiedy Obiad pisze...

Niech ta zła passa się wreszcie skończy. Jak nie zespół to brak zespołu ;). Łatwo Robciu nie ma, ale ta praca musi zaprocentować, po prostu musi.

Anonimowy pisze...

Prokop ledwo się wyrobi z testami nowej fiesty przed Portugalią. Robert chyba nie da rady. Obym się mylił. TM

http://www.wrc.com/pl/wrc/news/may/fiesta-workshop/page/2382--12-12-.html

Jaro75 pisze...

Robert był we Wrocku ????

Marcin J pisze...

Pewnie u Macka bo przeciez Maciek tu mieszka. Mozliwe ze cos tez kombinowali albo kombinuja z Tomkiem Kucharem.

Jaro75 pisze...

No pewnie tak.Szkoda że nie wiedziałem no ale skąd niby miałbym wiedzieć :))
Pozostaje na "polskim" ścigać Robsa.Choćbym miał zadymę zrobić to dobiję się do Roberta :))

Anonimowy pisze...

@ Jaro75

Niezla rozpierducha sie szykuje w takim razie ;)