Strona główna Informacje z WRC O Robercie Kubicy Klasyfikacje Kontakt English version

czwartek, 30 kwietnia 2015

Kolejne szczegóły Rajdu Polski [Kubica na liście zgłoszeń Portugalii]

Otwarcie listy zgłoszeń, delikatne zmiany w harmonogramie i dokładne mapy OS-ów - mamy kolejne szczegóły Rajdu Polski, który odbędzie się w pierwszy weekend lipca. Zobaczcie wszystkie nowości poniżej.


Polski Związek Motorowy, organizator LOTOS 72. Rajdu Polski (2 – 5 lipca 2015) rozpoczął zgodnie z regulaminem przyjmowanie zgłoszeń od zawodników. Termin ich nadsyłania upłynie 1 czerwca br. a publikacja listy zgłoszeń po zatwierdzeniu przez FIA nastąpi 7 dni później.

LOTOS 72. Rajd Polski jest 7 rundą mistrzostw świata kierowców, pilotów i producentów i to sprawia, że na starcie w Mikołajkach zobaczymy zgłoszone do rywalizacji w tym sezonie zespoły fabryczne Citroena, Hyundaia, M-Sportu i Volkswagena. Ich barwy reprezentują Kris Meeke (GBR), Mads Østberg (NOR), Thierry Neuville (BEL), Dani Sordo (ESP), Elfyn Evans (GBR), Ott Tänak (EST), Jari-Matti Latvala (FIN) oraz dwukrotny mistrz świata, zwycięzca polskiego klasyka sprzed roku Sébastien Ogier (FRA).

Volkswagen Motorsport II przywiezie na Mazury trzecie Polo R WRC dla Andreasa Mikkelsena (NOR), Hyundai Motorsport N model i20 WRC dla Haydena Paddona (NZL), a Martin Prokop (CZE) z Jipocar Czech National Team zasiądzie za kierownicą Forda Fiesty RS WRC. Bardzo popularną w mistrzostwach świata Fiestę poprowadzi także Lorenzo Bertelli z teamu FWRT SRL, a w fotelu pilota zasiądzie zamieszkały w….Krakowie Giovanni Bernacchini.

Polscy kibice z niecierpliwością oczekują na start Roberta Kubicy w Rajdzie Polski. Polak wygrał 6 odcinków specjalnych w pierwszych trzech rundach mistrzostw świata 2015 i pokazał, że stać go na miejsce w czołówce w trzecim w jego karierze starcie w Mikołajkach.

Walka o zwycięstwo w kategoriach WRC2, WRC3, Mistrzostwach Światach Juniorów czy też Drive DMACK Fiesta Trophy dostarczy również wielu emocji. Nie tylko statystycy będą z pewnością przyglądali się francusko – fińskiemu pojedynkowi na szczycie. Reprezentanci Francji i Finlandii wygrali dotychczas najwięcej rund mistrzostw świata. W tym momencie rezultat tej konfrontacji jest remisowy i brzmi 172 : 172. Od postawy Latvali i Ogiera zależy, czy wynik ten ulegnie zmianie podczas najbliższych rajdów, być może podczas LOTOS 72. Rajdu Polski.

Harmonogram rajdu został poddany niewielkim zmianom. Tak jak planowano wcześniej, załogi będą rywalizowały na trasie 19 odcinków specjalnych, ale ich długość będzie wynosiła 313, 53 km. Odcinki dojazdowe liczą 878,97 km, a trasa rajdu 1192,50 km. Zmiany nastąpiły po konsultacjach dotyczących przebiegu trasy z FIA oraz Promotorem WRC. Pod uwagę zostały również wzięte opinie instytucji zajmujących się ochroną środowiska oraz władz samorządowych terenów przez które przebiega rajd.

Najkrótszym odcinkiem w rajdzie będzie trzykrotnie rozgrywany superoes Mikołajki Arena (2,50 km), a najdłuższym nowa, nigdy nie rozgrywana wcześniej próba sportowa, przejeżdżany dwukrotnie oes Stańczyki (39,12).

Uroczysta inauguracja rajdu w czwartek, 2 lipca o godz. 16:00 w Mikołajkach, w tym dniu również pierwsza próba sportowa na torze Mikołajki Arena. W piątek, 3 lipca 8 odcinków specjalnych (152,54 km) bez przerwy serwisowej, jedynie ze strefą zmiany opon w miejscowości Gołdap.

W sobotę, 4 lipca również 8 prób sportowych liczących 129,29 km, a w niedzielę, 5 lipca dwa przejazdy oesu Baranowo (w sumie 29,20 km). Ostatnia próba sportowa w rajdzie będzie jednocześnie punktowanym dodatkowo (3-2-1) odcinkiem Power Stage.

Oto nowy harmonogram Rajdu Polski:

Czwartek 02.07

godz. 8:00 - Shakedown - Lubiewo (3,3 km)
godz. 19:05 - OS1 - Mikołajki Arena (2,50 km)

Piątek 3 lipca

godz. 7:15 - Serwis A - Mikołajki
godz. 8:00 - OS 2 Gorklo (13,00 km)
godz. 9:50 - OS 3 Gołdap 1 (14,75 km)
godz. 10:55 - OS 4 Babki 1 (14,65 km)
godz. 11:35 - OS 5 Stańczyki 2 (39,12 km)
godz. 13:15 - Strefa zmiany opon - Gołdap
godz. 14:15 - OS 6 Babki 2 (14,65 km)
godz. 14:55 - OS 7 Stańczyki 2 (39,12 km)
godz. 16:45 - OS 8 Gołdap 2 (14,75 km)
godz. 19:05 - OS 9 Mikołajki Arena (2,50 km)
godz. 19:25 - Flexi Serwis B - Mikołajki

Sobota 4 lipca

godz. 6:40 - Serwis C - Mikołajki
godz. 8:25 - OS 10 Mazury 1 (17,70 km)
godz. 9:30 - OS 11 Wieliczki 1 (12,87 km)
godz. 10:30 - OS 12 Świętajno 1 (21,25 km)
godz. 12:08 - OS 13 Paprotki (23,41 km)
godz. 13:35 - Serwis D - Mikołajki
godz. 15:38 - OS 14 Mazury 2 (17,70 km)
godz. 16:43 - OS 15 Wieliczki 2 (12,87 km)
godz. 17:43 - OS 16 Świętajno 2 (21,25 km)
godz. 20:18 - OS 17 Mikołajki Arena (2,5 km)
godz. 20:38 - Flexi Serwis E - Mikołajki

Niedziela 5 lipca


godz. 8:00 - Serwis F - Mikołajki
godz. 9:10 - OS 17 Baranowo 1 (14,60 km)
godz. 10:20 - OS 18 Mikołajki Arena 3 (2,50 km)
godz. 12:08 - OS 19 Baranowo 2 (Power Stage) (14,60 km)
godz. 13:00 - Serwis G - Mikołajki

A poniżej aktualne mapy:










Aktualizacja

Robert Kubica i Maciej Szczepaniak są na liście zgłoszeń Rajdu Portugalii. Nasza załoga tym razem pojedzie z numerem 14. Oprócz stałych bywalców zobaczymy też Henninga Solberga i Khalida Al-Qassimi.
Na całej liście jest 90 załóg.

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

24 komentarze:

Anonimowy pisze...

Wiadomo coś o biletach ? Kiedy ? Jaka cena ? itd

Anonimowy pisze...

Znając życie to bilety od 300 zł za punkt widokowy 0,5 km od drogi i w tej cenie miejsce parkingowe z błotem do wysokości klamek gratis.

OZi pisze...

Znając życie to będzie epicko :D

@20:23 jak pojedziesz, na pewno znajdziesz super miejscówki przy oesach, bez biletu :)

Pozdrawiam i do zobaczenia na Mazurach!

maSay2610 pisze...

Czy jedzie ktoś z okolic Jawora na rajd Polski? W tym roku juz se nie odpuszcze, ale dobrze by bylo sie wybrac z kims bo to kawal drogi od nas, okolo 700km. Jak cos to napiszcie na:
p.sordyl@wp.pl

Anonimowy pisze...

http://www.maxrally.com/2015/05/01/kubica-team-hangs-in-the-balance

Kiedy Obiad pisze...

@maSay2610
Zależy ile Ci pali ten ciągnik...

Anonimowy pisze...

W niedzielę nie ma os na torze w Mikołajkach (wg harmonogramu na stronie rajdu)

Anonimowy pisze...

http://wrc.net.pl/co-zrobi-kubica/

Anonimowy pisze...

Marnie się jeździ, gdy brakuje kasy. Mamy przykład kilku dobrych kierowców, m.in Dani Sordo. Boi się jechać szybko, bo może auto rozwalić. Taka świadomość paraliżuje wielu, którzy ledwo ledwo spinają budżet.

Anonimowy pisze...

Niestety Robert ma poważne problemy...za dużo mostów za sobą spalił. Niewykluczone, że jego kariera rajdowa jest skończona

daddY pisze...

Coś wymyśli, musi iść na całość inaczej nie byłby Kubicą.Też bym wolał żeby mechanicy i inżynierowie wykonywali moje polecenia skoro Ja siedzę w aucie i lepiej czuje samochód to róbcie co mówie.
Ale w "padoku" WRC nie było jeszcze kierowcy z takim temperamentem i ciężko przełknąć negatywne uwagi Roberta biorąc wszystko zbyt osobiście, po prostu przerośnięte ego przeszkadza we współpracy. Kubica ma duże ego ale On ma podstawy, w końcu był w top5 w F1 i zna pracę inżynierów z najwyższej półki od podszewki. Mechanicy i inżynierowie z WRC są jak d#pa od $rania żeby robić swoją robotę i słuchać poleceń kierowcy I SZEFA ZESPOŁU.

Taki był zawsze, był czas przywyknąć. Całkowicie jestem za Robertem!!!

Anonimowy pisze...

mysle ze robert ma sporo pomyslow a teorie spiskowe wyssane z palca

Anonimowy pisze...

Mateusz a ty co myslisz na temat ostatnich doniesien w sprawie roberta

Anonimowy pisze...

Robert zmieni auto :)

Anonimowy pisze...

http://sport.wp.pl/martykul.html?kat=1778&wid=17503740
O Kubicy :(

Anonimowy pisze...

Ciekawe z jakiej kasy zmieni to auto...Robert niestety jest bankrutem

Anonimowy pisze...

Nastepny sezon niestety zmarnowany...ide o zakład że sponsoringu Lotosu w przyszłym sezonie juz nie bedzie

Anonimowy pisze...

Najwiekszym problemem Roberta jest zerowy dorobek punktowy...fatalnie to wygląda i zniechęca potencjalnych sponsorów.
Efektowne oesy niewiele dają, wiadomo że mistrzem WRC Robi nigdy nie bedzię ale regularnie punktujac miałby szanse na przyzwoita karierej w WRC

Anonimowy pisze...

Pamiętajcie, że to AutoHebdo jako pierwsze poinformowało o fiasku rozmów Roberta z PH-Sport...

@daddY:
"Ale w "padoku" WRC nie było jeszcze kierowcy z takim temperamentem [...]"

Sorry, ale z powyższej wypowiedzi jednoznacznie wynika, że twoja wiedza nt. RMŚ jest najwyraźniej nikła. Cała rajdowa śmietanka (szczególnie pod koniec lat 90.), jak Sainz, Panizzi, Gronholm, czy Colin McRae, nie bała się otwarcie mówić, co sądzi o jakości swojego wurca, czy pracy zespołu. Ba, moim skromnym zdaniem były to postaci o zdecydowanie bardziej kolorowych, kwiecistych temperamentach, niźli którykolwiek z dzisiejszych kierowców.

Pozdrawiam, JD

daddY pisze...

Artykuł z wp :]

Według tytułu tego artykułu Kubica ma postawione zarzuty, inżynierowie z mechanikami A-Style podali go o mobbing.

A tak na poważnie to A-Style wykorzystało tylko Roberta. Powinni całować go po stopach, bo teraz cały świat zna logo ich zespołu. Ale gdy przyszło do wykonywania poleceń to włosi unieśli się dumą.

Odrobina profesjonalizmu i już się człowiek potrafi obrazić :]


RBEJ pisze...

Od kiedy bycie chamem i prostakiem wobec innych oznacza profesjonalizm??.

Anonimowy pisze...

Nie mieszkam w Polsce ale nie rozumile ze w calym kraju nie znajdzie sie kilku mechanikow iinzynierow ktorzy potrafia WRC ?

Anonimowy pisze...

Wszystko pomalu zaczyna sie ukladac... niestety w dosc smutna calosc.

Anonimowy pisze...

"Artykuł z wp :]"

Wojciech Garbarz na wrc.net.pl przekazuje te same wieści, więc nie jest to raczej wymysł WP.

"A tak na poważnie to A-Style wykorzystało tylko Roberta. Powinni całować go po stopach, bo teraz cały świat zna logo ich zespołu. Ale gdy przyszło do wykonywania poleceń to włosi unieśli się dumą."

Marka A-Style jest dobrze znana na całym świecie od dłuższego czasu:
http://www.cbsnews.com/news/a-styles-logo-is-not-a-mistake/
http://it.wikipedia.org/wiki/A-Style

Podobnie z usług zespołu rajdowego od 2009 roku korzystało wielu kierowców, także startujących w MŚ. Cóż, Robert tak wypromował ich team, że wolą obsługiwać kierowców w domowych, włoskich imprezach.

Swoją drogą, czy A-Style nie miał przypadkiem pokazać M-Sport i PH-Sport, jak prowadzi się mistrzowski zespół rajdowy? No niestety - prawda okazuje się smutna...

Pozdrawiam, JD