Strona główna Informacje z WRC O Robercie Kubicy Klasyfikacje Kontakt English version

sobota, 7 marca 2015

Robert Kubica w Rajdzie Meksyku - sobota (relacja live) [Aktualizacja godz. 10:55 - zdjęcia, filmy]

fot. bestofrallylive
To zdecydowanie nie był piątek, na jaki liczyliśmy. Robert zaprezentował fenomenalne, rewelacyjne tempo, ale na zaledwie kilkunastu kilometrach. Po przygodzie dachował i zakończył jazdę już na 4. OS-ie. Jego los podzieliło na tej samej próbie jeszcze kilku kierowców, a niezwykle groźny wypadek miał Ott Tanak. Jak Robert Kubica i Maciej Szczepaniak spiszą się dziś? Zapraszamy na pełną relację z wydarzeń w Meksyku z filmami, zdjęciami, wypowiedziami, wynikami i nie tylko.

http://powrotroberta.blogspot.com/2010/03/galeria-rajd-meksyku.html               http://powrotroberta.blogspot.com/2010/03/playlista-rajd-meksyku.html
    http://powrotroberta.blogspot.com/search/label/Statystyki           http://powrotroberta.blogspot.com/2010/03/liga-fantasy-rajd-meksyku.html

Kolejność startowa

Kierowcy korzystający z Rally2 będą jechać jako pierwsi, kolejność startowa będzie zatem wyglądała następująco:

Jak było wczoraj?

Krótko... z zaplanowanych 145 kilometrów, Kubica i Szczepaniak przejechali około 15. Po świetnym 4. miejscu na 3. OS-ie, notowali oni kosmiczne tempo na 4. próbie, będąc kilka sekund przed wszystkimi na drugim pomiarze czasu. Niestety, po uderzeniu w skarpę skrzywili drążek kierowniczy, który następnie urwał się, a to doprowadziło do rolowania. Poniżej możecie zobaczyć tę przygodę:


Kubica i Szczepaniak musieli się wycofać, podobnie zresztą jak wielu innych kierowców. Oto klasyfikacja po piątku:
Co nas czeka dziś?

Dziś przed kierowcami ponownie 8 OS-ów w tym cztery bardzo długie. Łącznie będzie to prawie 169 km jazdy.

Harmonogram

Sobota, 7 marca
godz. 15:30 - Serwis D
godz. 16:28 - OS 11 Ibarrilla 1 (30,27 km)
godz. 17:41 - OS 12 Otates 1 (42,90 km)
godz. 19:08 - OS 13 El Brinco 1 (8,25 km)
godz. 20:16 - OS 14 Street Stage Leon 2 (1,37 km)
godz. 20:56 - Serwis E
godz. 22:09 - OS 15 Ibarrilla 2 (30,27 km)
godz. 23:22 - OS 16 Otates 2 (42,90 km)
godz. 00:15 - OS 17 El Brinco 2 (8,25 km)
godz. 01:10 - OS 18 Super Special 3 (4,60 km)
godz. 02:00 - Serwis F

Mapa
Relacje TV

Dobra wiadomość - dziś jeden z OS-ów będziemy oglądać live...

Sobota 7 marca
godz. 18:20 - Skrót dnia - Polsat Sport Extra
godz. 19:00 - OS 13 LIVE - Polsat Sport Extra

Pogoda

Poranek będzie dość "chłodny", ale potem temperatury ponownie przekroczą 20 stopni Celsjusza.

Relacja

Jak zwykle na blogu przeprowadzona zostanie relacja live z rajdu. Przypominam, że można ustawiać automatyczne powiadomienia o aktualizacjach czy zmieniać kolejność pokazywania się nowości. Wystarczy zatem włączyć rano bloga i cieszyć się nowościami przez cały dzień, wyłącznie dzięki odświeżaniu strony.

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

203 komentarze:

1 – 200 z 203   Nowsze›   Najnowsze»
daddY pisze...

Dzisiaj pełny ogień !!! Nie pływamy, nie urywamy, nie wylatujemy, zapi3...my !!!
Ps. ciekawe czy Tanak miał ksero notatek :]

Addam pisze...

Tak jest, trzymamy kciuki ! :)

Anonimowy pisze...

Też się zastanawiałem właśnie, jak u nich będzie z notatkami :P całe szczęście, że tak szybko im się udało wydostać :x

Anonimowy pisze...

co to jest rally2?

Anonimowy pisze...

Pilot Tanaka zabral notatki zanim auto zatonelo.

Anonimowy pisze...

I znowu jazda o pietruszkę.

Anonimowy pisze...

Pilot Tanaka uratował notatki, później je wysuszyli i gotowe ;)

Karol Moździerz pisze...

Nie było ksera notatek, dlatego Molder zabrał ze sobą te, które miał w rękach i je potem suszył w hotelu - były z tego zdjęcia. Na pozostałe oesy prawdopodobnie jednak utonęły całkowicie. Zazwyczaj w aucie wożą jednak notatki tylko na daną pętlę, więc bardzo wielkich strat może nie być ;)

Anonimowy pisze...

Ogierowi po raz kolejny się udało, będzie startował jako 8.

Chaya pisze...

Przy tylu wczorajszych wypadnięciach wśród kierowców WRC, a na tym dzisiaj i jutro może się nie skoczyć to w tym rajdzie można jeszcze powalczyć o dobre miejsce. To Meksyk, tutaj tabela może się jeszcze obrócić do góry nogami ;)

Mateusz Cieślicki pisze...

Nie ma się co łudzić że może być pierwsza 15-tka. Strata jest za duża. Ważne będzie dziś tempo, ale niestety, pozycja na trasie słaba, a dziś będzie odgrywała większą rolę niż wczoraj.

Anonimowy pisze...

Mateusz niestety mam tylko teraz smartfona a na nim mogę czytać tylko pierwszych 200komentarzy gdyż dalsza część nie da się załadować:-/
Można jakoś na to zaradzić?? Korzystam z chroma ale na mozilli jest to samo
Pozdrawiam i życzę kolejnych emocji dziś oraz wygranych oesów:-)
Colocini

pko24 pisze...

@MC czemu pozycja dziś ważniejsza niż wczoraj?

Mateusz Cieślicki pisze...

Bo trasy są znacznie luźniejsze więc zamiatający mają gorzej. Z każdym kolejnym autem robi się twardziej. Ciekawe będzie porównanie Kubica - Prokop.

pko24 pisze...

Prokop i koło, nie rozumiem różnicy vs robert i tuning? Tu MSport ma poprawić mocowanie koła a tam kara dla kierowcy... A to raczej na mocowanie koła niż an tuning ma większy wpływ...

Anonimowy pisze...

Może jakaś sonda ile oesów Robert przejedzie zanim się spakuje do domu ?

Bo w takim stylu jak na filmiku to za 5 lat też bedzie mówił, że jadę tu 7 raz ale 80% oesów jest dla mnie nowa :D

Anonimowy pisze...

Trochę to dziwne z tym Prokopem dla mnie sytuacja podobna do tej RK ze szwecji

Anonimowy pisze...

Anonimowy z 12:23 dobrze pisze. Jestem tego samego zdania.

pio&aga pisze...

Cześć wszystkim, widzieliście (na wrc+ OS4) te dramatyczne okrzyki Roberta po urwaniu drążka kierowniczego? Aż się wystraszyłem normalnie :|

Robert zaczął nagle krzyczeć 'musimy stad spier.... Maciek biegnij, biegnij!! Zatrzymaj go!! Ja nie dam rady!!!' Dostałem gęsiej skórki normalnie.

Jak ktoś moze niech ten kawałek wrzuci na YT.

Anonimowy pisze...

Do anonim 12.15 wlacz widok komputerowy na stronie glownej a nastepnie najedz na napis z liczba komentarzy a otworza sie w nowym oknie
Pozdrawiam cigamek

daddY pisze...

@12.47 pio&aga
Nie wykupiłem wrc+ bo 5 tygodni przerwy i praktycznie tylko 1 rajd :/ jak możecie to wy wstawcie ten kawałek nagrajcie FRAPS'em czy coś i na YT bo strasznie ciekawy jestem co tam się działo.

pio&aga pisze...

Daddy :) też miałem nie kupować WRC+ ale wbiłem ' tajny' kod i mam 50% taniej hehe

Anonimowy pisze...

Epickie dialogi na os 4. Czy Robert po rolce mówi: "ja pi**, pięknie, czemu dałeś d***"? Przesłyszało mi się?

Mateusz Cieślicki pisze...

"No to daliśmy dupy" tam jest. Wcześniej podczas jazdy była "dyskusja" czy stajemy i naprawiamy. Maciek powiedział że dopóki można trzeba jechać. Robert myślał że to zawieszenie, pytał o śruby, Maciek powiedział, że mają, ale to raczej nie to. Długo myśleli, że nie ma koła.

Anonimowy pisze...

Koncowka mocna... adrenalina. Robert walczyl z samochodem aby usunac go z drogi i obawial sie ze jadacy z tylu wpasuje sie w niego. Krzyczal do macka zeby biegl i zwolnil samochod z tylu... W glosie slychac prawdziwe emocje i adrenaline...

Anonimowy pisze...


Naszym zdaniem - po 2. dniu Rally Mexico 2015
https://www.youtube.com/watch?v=MCoAwQUzTRw

patryktos pisze...

Ja pierniczę, ale emocje na 4 os! Wcale się nie dziwie, przy niewinnie wyglądającym uślizgu kończą się szanse na dobry wynik końcowy. No i ten drugi wypadek, dobrze że przy tak nie wielkiej prędkości stracił kontrolę nad autem, z resztą to już druga taka akcja gdzie Fiesta pierd.... focha na Roberta.

Anonimowy pisze...

Trzeba mieć jaj żeby po takich "przygodach", na drugi dzień wsiadać do samochodu i dowalać na równi z czołówką

AgonPL

ŁukaszRog pisze...

Niech ktoś wrzuci przygody z 4 OS-u na YouTube...

Anonimowy pisze...

powtarzam pytanie: co to jest rally2!?

daddY pisze...

Mateuszu wrzuć, bo będziemy musieli kupić wrc+ :)

Anonimowy pisze...

jak bybym sponsorem kubicy juz dawno pokazalbym mu palcem drzwi.

Anonimowy pisze...

Przyznaje, że tak jak każdy filmik (a on-board to już w szczególności) oglądam po kilka (no dobra - po kilkanaście) razy, tak ten filmik obejrzałem tylko 2x i już więcej nie chce, bo mnie naprawdę skóra cierpnie. Niby nic takiego wielkiego się nie dzieje, ale strach jest. Na początku myślałem, że Robert się boi żeby nie spaść z tej skarpy ale to faktycznie chodzi chyba o ewentualną kolizję z nadjeżdżającym innym autem, bo przed dłuższą chwilę jechali przecież dość wolno.

--
Rafał

Anonimowy pisze...

@Anonimowy 14:38
Na szczęście nie jesteś. Poza tym - imiona i nazwiska piszemy wielką literą.

--
Rafał

Anonimowy pisze...

@14:35

Rally2 to system pozwalający załodze, która nie ukończyła oesu z powodu awarii/dzwona, na dalsze uczestnictwo w imprezie (od następnego dnia rywalizacji). Za każdy nieukończony OS doliczana jest kara czasowa, która w tym sezonie wynosi 7 minut.

Pozdrawiam, JD

Anonimowy pisze...

ogladam powtorke pierwszego oesu i juz na trzecim zakrecie kubica uderza w kraweznik uszkadzajac opone - jest szybki, ale bardzo, bardzo, bardzo niebezpiecznym kierowca. mam tylko nadzieje, ze przez te jego wyczyny nie ucierpi na zdrowiu nikt inny oprocz niego samego. zapatrzony w siebie bufon!

Anonimowy pisze...

Nie reagujmy na nadętych bufonów. Wracając do tematów,może być dzisiaj 1 wygrany os na szutrze.

68goffer pisze...

Zastanawiam się po kiego diabła takie osoby jak ty wchodzą tutaj i komentują jazdę Roberta wyzywając go od bufonów nie mając o rajdach zielonego pojęcia ? spadaj bufonie na forum dla szachistów bo to jest rajd a nie niedzielny przejazd ślimaków. Jeżeli nie rozumiesz że na rajdzie jak nie ryzykujesz to nie jedziesz to zmień stronę i nie zaglądaj tutaj bo to nie strona dla ciebie

dom86# pisze...

Wrzucamy na luz. Niech się wyszczekają ile mogą te 'bufony'. Może dzięki temu są szczęśliwi :D

Anonimowy pisze...

Zauważyliście, że osoby które piszą obraźliwe komentarze o Robercie zaczynają zdania z małych liter.

Anonimowy pisze...

Cholera, niezly meksyk ;) Grunt, ze wszytko z chlopakami OK.

ITS ME STIG pisze...

To co na otarcie lez OS taki chociaz maly:)Chcialoby sie,ale ciezko bedzie raczej...

Anonimowy pisze...

Niech juz dojedzie caly do tej mety, ilez mozna.

Anonimowy pisze...

@14:38
mało wiesz o życiu i nigdy nie pracowałeś w korporacji czy reklamie, Robert to idealny nośnik reklamy, a wypadki są jak "przypadkowe" wpadki celebrytek wszystko przekłada się na czas antenowy. Paradokasalnie im więcej narzekasz tym lepiej dla Roberta... więcej go w mediach.

dom86# pisze...

Przez problemy Tanaka Robert z Maćkiem jako druga załoga będą startować. Ciekawe co M-sport zrobił po tej kąpieli. Wymienili cały silnik ?

Anonimowy pisze...

Dialog z OS4 dla tych, którzy nie słyszeli dokładnie a chcieli by wiedzieć ( uwaga, padają słowa niecenzuralne ):
(R): Jedziemy? Próbujemy?
(M): Próbujemy do póki możemy jechać
(R): Może naprawiamy? Mamy jakaś śrubę?
(M): Co mówisz?
(R): Mamy jakąś śrubę?
(M): Śrubę?
(R): No żeby naprawić to.
(M): Mamy śruby do zawieszenia, ale nie wiem czy to jest to akurat
...................................

(R) Ja pier..., kur... mać... ja pier..., pięknie kur..., żeśmy dali dupy. (?????) musimy spier..., trzeba spier..., Maciek!! Zatrzymaj go! Maciek zatrzymaj go zatrzymaj go! Nie dam rady! Maciek biegnij, biegnij tam!
(M): Widać go z daleka
(R): Biegnij. Co?
(M): Widać z daleka.

Pozdrawiam, Krzysiek

Anonimowy pisze...

Zastanawiam się po co Maciek dyktuje notatki w momencie kiedy jadą 60km/h z uszkodzonym zawieszeniem. Raczej powinien spokojnie pogadać z RK (o aspektach technicznych), a nie dyktować jak nakręcony i nawet nie słuchając Roberta. Pamiętam jak kiedyś Markko Martin i Michael Park (w 2004 roku bodajże) jechali sobie nie walcząc o nic i Park nie dyktował notatek tylko gadali sobie o meczu odbywających się właśnie mistrzostw świata...

pko24 pisze...

właśnie po to aby niekt nie powiedział, że gadał o meczu zamiast dyktowac i było przez to rollen przy 60, poza tym nawet 60 przy uszkodonym zawieszeniu to jest coś na ostre zakręty i dobrze wiedzieć gdzie są kamienie,

dom86# pisze...

Szkoda, że jeszcze o pogodzie sobie nie gadali :|

Anonimowy pisze...

@pko24 & @dom86
spokojnie, tutaj wygląda to tak, że RK mówi coś do Maćka wyraźnie oczekując od niego być może rady, może podpowiedzi, a ten dyktuje notatki ;-) Oczywiście OK, Maciek robi to co uważa za najlepsze, ale odniosłem wrażenie, że w takiej sytuacji nie tego oczekiwałby od niego RK. Tym bardziej, że RK zaraz po tym skrzywieniu drążka pytał Maćka czy mają jechać dalej (często go o to pyta po "dzwonach"), widać więc że po prostu RK potrzebował porady w tej konkretnej bardzo stresowej sytuacji. Ale tak to już jest.

patryktos pisze...

@15:39...
Chyba masz rację, pojawił się kolejny znawca rajdowy...i w ogóle od wszystkiego.

Anonimowy7 marca 2015 11:46

co to jest rally2?

Anonimowy7 marca 2015 11:47

I znowu jazda o pietruszkę.

Anonimowy7 marca 2015 14:35

powtarzam pytanie: co to jest rally2!?

Anonimowy7 marca 2015 14:38

jak bybym sponsorem kubicy juz dawno pokazalbym mu palcem drzwi.

Anonimowy7 marca 2015 15:02

ogladam powtorke pierwszego oesu i juz na trzecim zakrecie.....

ITS ME STIG pisze...

Zastanawiam sie po co Anonimowy sie zastanawia czyzby wiedzial lepiej od samego pilota i kierowcy co maja jak i kiedy robic?Kolejny "znawca" sie nam trafil...

dom86# pisze...

Ok. Zaczyna się dzisiejsza jazda. Miejmy nadzieję na dobre czasy naszej załogi.

Anonimowy pisze...

Witam wszystkich.
Może nie jest to optymistyczne ale jak obejrzałem dzwona Tanaka, to od razu przyszła mi myśl co by było gdyby to wpadła nasza załoga?
Aż strach pomyśleć!!!

CZARNY

Anonimowy pisze...

@ITS ME STIG
Cóż, jak mawiał Kartezjusz, zastanawianie się jest oznaką bytu ;-) No i na tym też polega dyskusja, wymiana poglądów itp.

patryktos pisze...

Kubica leci!!! Szybciej od Paddona.

Anonimowy pisze...

TITANAK :)

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/v/t1.0-9/10984126_10152864326933952_8033046926762245002_n.jpg?oh=129e131e9fe23129e5b1888b8f230947&oe=558C0151&__gda__=1434214708_13ea9f8ea10107a4cacff37414d98eaf

dom86# pisze...

Taka mała pierdoła z mojej strony - odnośnie wczorajszego 4 os-u.
To Becs Williams niestety 'wykrakała' i było jak było. Wiem wiem, szukam usprawiedliwienia teraz. Ech.
Dobra. Jedziemy !

dom86# pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
ITS ME STIG pisze...

Chyba odbytu:)
Póki RK jezdzi Mateusz bedziesz mial mala armie:)

Anonimowy pisze...

Tanak próbuje http://www.ewrc-results.com/quickp/19121_b_gwnuvw8aawfcu.jpg

oio pisze...

Jakaś przygoda na końcu?

ITS ME STIG pisze...

6s kriss lepiej od RK no ladnie

Anonimowy pisze...

Kubica stoi za meta SS11 juz ze 3 min... kapec ???

Anonimowy pisze...

Tak sobie myślę, czy nie można by w samochodzie zamontować lampki ostrzegawczej z sygnałem sprzężonej z GPS która zapalała by się kiedy zbliżamy się do stojącej lub wolno poruszającej się poprzedzającej rajdówki. Byłoby mniej strachu. W normalnym ruchu są podobne rozwiącania.

Anonimowy pisze...

10 min stoi za meta...byla przygoda !!! dejmmm!!! faaak !

ITS ME STIG pisze...

Rajdy WRC maja mnostwo rzeczy,ktore mozna by poprawic

OZi pisze...

prawy tył uderzył i musieli wymienic na mieksza mieszanke

Jedziemy dalej!!

marshad pisze...

@Anonimowy 17:01 Spokojnie, wyluzuj. Kilka głębszych wdechów ;]
To tylko opona, ale ponoć to jeden i ten sam róg (?) (pierwszy raz już podczas shakedown'u)

Anonimowy pisze...

Splity Ogiera pokazuja ile normalnie traci sie na czyszczeniu trasy. Jak ktos mysli, ze Ogier ma konkurencje, to sorry. Latvala cisnie, ale boje sie, ze nie dojedzie do konca rajdu.
Raubtier

patryktos pisze...

Jaki czas Ogiera, koleś wymiata moim zdaniem.

Anonimowy pisze...

Hehe Kubek jedzie po nowy zapas do parku serwisowego :)

Anonimowy pisze...

W takim rajdzie jak Meksyk chyba wazniejsze od szybkości i cisnięcia na 100% jest oszczędzanie (dbanie o) sprzętu i opon.

Anonimowy pisze...

Żeby się nie okazało, że to opony są takie słabe.

ŁukaszRog pisze...

Szkoda wczorajszej sytuacji, byłby pierwszy wygrany OS na szutrach, a teraz startując na początku nie ma na to szans...

dom86# pisze...

Dzisiaj już Seb nie płacze, że pozycja startowa jest kiepska. Czas owszem, budzi respekt. Widać jaką petardą jest team VW. Całe podium ( o ile nic się nie wydarzy) dla POLO WRC.
Ten zespół jest dla mnie jak Red Bull (przed wprowadzeniem tych kretyńskich zmian) w F1.

Kris pisze...

Czy jakies jeszcze załogi urwały drążek kierowniczy oprócz załóg we fiestach (Tanak i Robert)?

Anonimowy pisze...


Żeby się tylko nie okazało, że Pirelli na szutry zrobiło cieniutkie oponki....

ITS ME STIG pisze...

Albo jak aktualnie Mercedes.

dom86# pisze...

STIG

Albo jak Mercedes. Dla mnie jednak F1 w obecnym wydaniu jest żałosne. Nie dlatego, że już Roberta nie ma w stawce. Wszystko jest takie sztuczne (DRS) do tego silniki których praktycznie nie słychać. Gdy byłem w 2008 na Hungaroringu aż ciary przechodziły po plecach gdy się słyszało ten dźwięk :) To były czasy.

Anonimowy pisze...

Bez sensu to całe WRC. Pozycja startowa zbyt mocno wpływa na wynik na mecie. To nie ma nic wspólnego ze sportem. Prokop szybszy ok Kubicy, jasne....

marshad pisze...

No i Prokop szybszy od Kubicy, Meeke i Neuville'a.

ITS ME STIG pisze...

Zazdroszcze ci ze byles na F1 moj sport number 1,a takze,ze v8 slyszales live:),ale F1 dalej jest dla mnie zajebi*ta v6 brzmieniowo nie sa tak dobre jak v8 wiadomo,ale to dalej swietny wyscigowy silnik posluchaj Hondy jak z garazu wyjezdza,potezne brzmnienie:
https://twitter.com/ElliotHorwoodF1/status/572051742583607297

Anonimowy pisze...

Tak. Prokop chyba czyta tego bloga.

Anonimowy pisze...

A wszyscy tak się śmiali z Prokopa a chłop sobie jedzie bez szaleństw i znów dowiezie punkty... Troche smieszne jest w WRC to ze przy tak małej ilości aut w niektórych rajdach wystarczy doczłapać sie bez kar i rally2 żeby być w pierwszej 10-tce. Ale jest to jakis sposób i pomysł.

Anonimowy pisze...

No cóż. Kubica pełni rolę testera opon. Pewnie taki ma kontrakt. Oby pirelki wytrzymały jego jazdę.

ITS ME STIG pisze...

Za godzine stream:
http://www.drakulastream.eu/motor-sports-live-streaming-video.html
Oby z RK.

dom86# pisze...

STIG

Nie majątek. Bilet kosztował jakieś 120 ojro z tego co pamiętam. Na Węgry rzut beretem. Osiem h jazdy autem i byłem przed Hungaro :]
Z biletami przysłali stopery do uszu. Od razu je wyrzuciłem :D Coś wspaniałego.
Silnik Hondy słyszałem. Nie rusza mnie to jednak. To nie to samo jak powiedziałem.

Anonimowy pisze...

Nie ma sensu porównywać czasów Roberta z innymi - teraz oszczędzają opony i poprawiają opis.

ITS ME STIG pisze...

Dokladnie "spokojna" jazda.

Anonimowy pisze...

Słuchając Maćka po tej pierwszej wczorajszej przygodzie odnoszę wrażenie, że on ma bardzo wielki dystans do tego się dzieje. Robi swoje, dyktuje notatki, o resztę niech się martwi Kubica.

dom86# pisze...

Meeke też pięknie ciśnie :O
Może Pirelli robi różnice na asfalcie, natomiast dzisiaj przy takiej pozycji startowej dostają w kość.

Anonimowy pisze...

Czyli potwierdza się że Pirelli kiepściutko trzymają na szutrze. Mam nadzieję że tylko na specyficznej nawierzchni w Meksyku i później na "normalnych" szutrach będzie ok.

Anonimowy pisze...

Latvala stracił dużo czasu. Pozamiatane :(

@18:24 a które szutry są normalne? Każdy rajd ma swoja specyficzną nawierzchnię.


Ma ktoś linka do polsatu?

ITS ME STIG pisze...

Biedny Jarri:(

Anonimowy pisze...

Polsat:
http://sportslive.info/viewpage.php?page_id=10

Transmisja zaczyna się o 19:00. Kajto będzie komentował :)

Krzysztof Stanek pisze...

Nie każdy szuter jest taki sam :D Duże znaczenie ma tu też temperatura

dom86# pisze...

Jari zawsze był jednym z moich ulubionych kierowców rajdowych. Wielka szkoda, że dzieje się tak a nie inaczej. Dodatkowo zaczynają się pojawiać plotki, że to może być ostatni jego sezon w VW. Oby nie.

pko24 pisze...

http://www.wrc.com/pl/wrc/results/live/stage-times/page/60-294-59--.html


Tanak pojawił się w czasach 0s12 odcinka na WRC

ITS ME STIG pisze...

To jest dopiero rozczarowanie jak sie o podium bijesz,a nie...

marian burzak pisze...

Uważam, że RK jest coraz lepszy, choć dzisiaj jakby wiatr w oczy, ale też nie sądzę by zła passa trwała do końca sezonu. W końcu zacznie dojeżdżać i nie sądzę by nadal się ścigał z sobą
czy własnymi problemami, których nie brakuje a czasem przybywa jak w dzisiejszym Meksyku
Przecież w końcowej fazie swej spektakularnej obecności w F1 wykazał się dużą regularnością i profesjonalizmem, a już biednego Pietrowa wpędził w takie kompleksy z których ten już się nie wygrzebał. Widziano go już w Ferrari
Ale i tam było przecież różnie, jak w Kanadzie po kontakcie z Trullim. Jeden z zawodników nie omieszkał zauważyć, że 'przelot' RK w resztkach swego bolidu nad jego głową był wydarzeniem nie tyle groźnym co trącącym abstrakcją.
Faktem jest, że w owym czasie RK był postrzegany jako przeciwnik bezkompromisowy i niebezpieczny w każdym kontekście tego słowa, a dzisiaj mówi się o bezsensownej brawurze...
ale to cały ON, będzie robił swoje, po to się w końcu urodził; jak sam o sobie mówi samochód to jego przystań gdzie czuje się bezpiecznie
Nieobliczalny RK, podziwiam go niezmiennie...

patryktos pisze...

Prokop awansował po dzwonie Latvali.

marshad pisze...

Mały OFF-TOPIC: Ktoś pytał wczoraj o taśmę na kierownicy Roberta, ale nie widziałem odpowiedzi. To bardzo skuteczny i systematyczny sposób na robienie notatek podczas zapoznania (dlatego zobaczysz ją tylko w "cywilnym" samochodzie). Na tej taśmie naniesione są numery od 1 do 7 oraz pozycje pośrednie i odnoszą się one do kąta zakrętu (na pokładówkach usłyszysz Maćka odczytującego np. "prawy 4 minus"). Na samym dole kierownicy (na godzinie szóstej) jest nieoznaczona pozycja "0", a następnie lustrzanym odbiciem po prawej i lewej lecą: 1, 2--, 2-, 2, 2+, 2++, 3--, 3-, 3, 3+, 3++, 4-, 4, 4+, 5, 6 i na godzinie dwunastej widnieje "7". Być może Robert zmienił już nieco oznaczenia, ale różnica nie będzie ogromna. Wychylenie kierownicy odczytuje się względem godziny dwunastej: "7" oznacza minimalne wychylenie i bardzo łagodny łuk w prawo lub lewo, który jednak ma znaczenie przy dużych prędkościach, natomiast "0" to wychylenie kierownicy o 180 stopni (jeżeli zakręt wymaga czegoś więcej, to będzie on nawrotem i będzie mu z reguły towarzyszyć zaciągnięcie hamulca ręcznego). Pamiętaj, że zakres ruchu kierownicy takich aut to nie 900 stopni, lecz bliżej do 540 (3/4 obrotu w każdą stronę).

Tutaj opisany przykład z kilkoma zdjęciami:
http://d24-rally.blogspot.co.uk/2012/11/kengs-recipe-guide-to-crispy-pace-notes.html

I jeszcze jako ciekawostka: pierwsze "właściwe" użycie notatek przypisuje się parze Stirling Moss i Denis Sargent Jenkinson podczas Mille Miglia w roku 1955. Więcej o tym tutaj:
http://www.stirlingmoss.com/articles/feature/roller-map-key-winning-1955-mille-miglia

Tutaj także na ten temat jak i temat samych notatek:
http://www.oldrallysport.on.ca/articles/pacenotes.html

PS. Wszystkie linki w języku angielskim, ale możecie spróbować wkleić je do tłumacza Google. Linki znalazłem w starych zakładkach, nie pamiętam dokładnej zawartości lecz powinny tam być dość interesujące informacje.

ITS ME STIG pisze...

No prosze jak Dani Sordo zapier*ala!

dom86# pisze...

Obecnie na BBC BRIT jest genialny dokument "Zabójcze rajdy"

Polecam!

ITS ME STIG pisze...

Zaimponowal mi Hiszpan swoim tempem BRAWO!RK tez nizle pojechal.

Anonimowy pisze...

@dom86# dzięki za info o programie. To jest teraz nie do pomyślenia jak się widzi pełno kibiców na drodze rozstępujących się przed pędzącym autem. A kiedyś było to normalne. Pamiętam jeszcze tamte czasy.

A Kubica ze Szczepaniakiem naprawdę nieźle jadą jak na drugą parę na trasie.

p_m

dom86# pisze...

Nie ma za co ;)

Jak to oglądam to aż mnie słabi :| Nie wiem co sobie wyobrażali ludzie w tamtych czasach. Organizatorzy na to pozwalali? MASAKRA !

ITS ME STIG pisze...

@dom86 zapewne wiesz co to byly "Dzikie lata F1" jak ser Jackie Stewart opwowiadal o seryjnych zgonach jego znajomych idacych w 100tki to wiezyc sie nie chcialo ale wszystko na tasmie zaisane heh co za rzeznia na asfalcie.

dom86# pisze...

STIG

Znam to jedynie z zapisów archiwalnych. Rocznik 86' jestem także wiesz. Sporo (nie tylko w motorsporcie) musiałem nadrobić i nadal nadrabiam. Mawiają, że człowiek całe życie się uczy ;)

dom86# pisze...

Stig

No offence ale "wierzyć" ;)

Anonimowy pisze...

Mateusz, zły screen zamiesciles z SS14. Czy ktos wie moze dlaczego w radiu WRC nie ma wywiadow na mecie teraz? Olali sobie go?

ITS ME STIG pisze...

@ dom86 heh rocznik dobry masz ja rowniez dziecko lat 80 ale poczatku bardziej, Formula 1 dzikie lata tak sie chyba ten dokument nazywa swietna rzecz szokujaca.

ITS ME STIG pisze...

Haha spoko purysto jezykowy:)

dom86# pisze...

Jak patrze na ten dokument to się słabo robi :| Grupa B była porażką w pewnym sensie. Kibice praktycznie na trasie odcinka specjalnego :O
Psia mać, 32 ranne osoby podczas jednego rajdu. W jednym miejscu :|

OZi pisze...

juhuuuu!!! jedenastak!!

małymi kroczkami do przodu!!

FORZA RK i MS!

ITS ME STIG pisze...

!!!!!yea!!!!!!yea!!!!!!!

Anonimowy pisze...

I znowu nieźle Prokop!

Anonimowy pisze...

BRAWO dla Kubicy i Szczepaniaka.

p_m

ŁukaszRog pisze...

Świetna wiadomość!!! Zawsze to jakaś osłoda trudnego weekendu!

kowal pisze...

Roooobeeeert! Maaaaacieeeek!

Anonimowy pisze...

tak jak napisałem wczesniej Robert na razie wygrywa w każdym rajdzie co najmniej jeden os

joanna kusmierska pisze...

oes do oesu i może kiedyś uda się wygrać jakiś rajd....

dom86# pisze...

RK i MS prezentują coraz lepsze tempo. Obecny brak wyników jest brakiem doświadczenia. Nie ma co ich zestawiać z czołowymi ekipami stawki. Jeszcze nie :)

Sam fakt, że wygrywają coraz częściej os-y zwiastuje jedno...

Ta załoga ma papiery na Top 3 w WRC. Trzeba czasu, cierpliwości i dobrego teamu.

dom86# pisze...

Odrobina szczęścia także mile widziana :)

Anonimowy pisze...

Na razie całe szczęście zagarnął Ogier :))

p_m

Anonimowy pisze...

Brak wyników to raczej nie brak doświadczenia a brak szczęścia. W tym sezonie straty punktów powodowane są awariami a nie błędami chłopaków... Robert jest juz zupełnie innym ierowca niż w poprzednim sezonie. Zadziwia mnie ten facet... :) BRAWO!!!

Lukash pisze...

Zwycięstwa oesowe Roberta stają się standardem.
Teraz czas na cały rajd!

Anonimowy pisze...

A w trakcie serwisu powtórka Top Gear na BRITT:)

p_m

ITS ME STIG pisze...

Jak tak dalej pojdzie to RK dostanie ksywe - mickey mouse:)

ŁukaszRog pisze...

"Zwycięstwo na OS 14 nie zrobiło na nim wrażenia ;)" Pewnie że nie zrobiło, Robert wie że gdyby nie wczorajsza przygoda miałby szanse na świetny wynik i wygrany prawdziwy OS, a nawet więcej(patrząc na temp)...

Anonimowy pisze...

Ciekawe zjawisko. Fiesty wymiatają w tym sezonie na tych krótkich oesach. Może coś poprawili w silniku?

Anonimowy pisze...

Autor chyba dzisiaj imprezuje...
Kolejny raz jest wstawiania tabela 13 OS-u zamiast 14 oraz overall po 13. zamiast po 14.

Anonimowy pisze...

Nalezy dodac, ze OS14 byl wczoraj "jechany" jako OS06. Robert ze wzgledu na wypadniecie jechal dzis pierwszy raz, a mimo to wygral.
Raubtier

Anonimowy pisze...

Anonimowy z godz.21:35
Według mnie za odwalanie tak wielkiej roboty dla nas,autor bloga ma prawo troszeczkę poimprezować mi to nie przeszkadza że wkradł się chochlik wręcz przeciwnie;)Dziękuję za wkład i trud włożony w tego bloga:)

Anonimowy pisze...

Ja też się cieszę i także bardzo dziękuję za tego bloga. Korzystam z niego od wieeeeeelu m-cy i jest to dla mnie kopalnia wiedzy na temat RK.

pko24 pisze...

po 14 OS: dla miłośników Fantasy informacja, że Propkop wyprzedził Ogiera, taniej jest kupić Prokopa za 1,8m i mieć 231 punktów (w tym 100 za virtualną generalkę 6 miejsce) niż Ogiera za 4,3m i mieć 548punktów (w tym virtualne 250punktów za 1 w generalce)

Marek Xxx pisze...

czekamy na jeszcze dzis !! go Robert !

Anonimowy pisze...

Straciłem cierpliwość do Latvali w lidze, dałem mu ostatnią szansę i znów to samo...
Jeździ u mnie od Monte Carlo. :))

ITS ME STIG pisze...

Ja te zmam Jariego,ale nawet jak rajdu ktos nie skonczy to punkty za os dostaje sie prawda?

pko24 pisze...

tak za OS zostają, Jari ma szanse jeszcze punktować w generalce (Fantasy, czyli top 15), jutro ma wrócić a straty ilość OS x7minut będzie miał mniejsze niż RK

Anonimowy pisze...

A ja myślałem, że w i lidze punktuje tylko TOP 10 :D

pko24 pisze...

http://www.fantasywrc.com/game/howtoscore.php
Za generalkę w Fantasy i dlatego Prokop się opłaca bardziej niż Ogier.
1st 250
2nd 200
3rd 160
4th 130
5th 110
6th 100
7th 90
8th 80
9th 70
10th 60
11th 50
12th 40
13th 30
14th 20
15th 10

Anonimowy pisze...

Kolejny film
(22:17)

Przez chwile myslalem, ze ludzie uciekaja w poplochu po uslyszeniu nazwiska kierowcy ;)

ITS ME STIG pisze...

@22:42 hehehehe dobre.

Anonimowy pisze...

siódmy

Anonimowy pisze...

A Prokop który?

Anonimowy pisze...

Ktoś wie, co z kaczką Tanaka?

ITS ME STIG pisze...

Jak jechal?bo tylko wpis mam

Anonimowy pisze...

@23:15
Znowu trąbią sukces
https://instagram.com/p/z8TYnoNXYe/

Tom Wo pisze...

@22:42 - dobre ;)

marian burzak pisze...

no i co teraz?

ITS ME STIG pisze...

Jak to co? 2min straty.

Anonimowy pisze...

Czy zdarzało się kiedykolwiek w WRC, że team fabryczny w ciągu sezonu rezygnował z usług kierowcy i brali następnego?

marian burzak pisze...

intrygujące pytanie Anonimowy, masz coś na rzeczy?

ITS ME STIG pisze...

W F1 w 2006 BMW Sauber podziekowalo jednemu kierowcy w trakcie sezonu i wzielo innego...

Anonimowy pisze...

Ktoś wie co się stało na os 16?

marian burzak pisze...

pyta się o WRC

Anonimowy pisze...

@23:50
Chyba opona, bo później już jechał/jedzie dosyć szybko

ITS ME STIG pisze...

Wiem wiem zmeczony juz jestem po calym dniu sledzenia rajdu na monitorze.

Anonimowy pisze...

Chodzi mi o WRC, bo Meek jest szybki ale punktow nie zdobywa i zastanawiam sie czy citroenowi sie oplaca dalej go trzymac jako kierowce teamowego, juz nawet Prokop dla nich bylby lepszy bo omija przygody i zawsze jakies punkty zgarnia

Anonimowy pisze...

Jednak jak patrze to Meek ma przygode co rajd, a jednak ma więcej pkt od Prokopa, chociaż zapewne to się zmieni po tym rajdzie

ITS ME STIG pisze...

Daj mu rajd skonczyc najpierw,poza tym to jest dopiero 3 rajd sezonu wiec kto wie czy Kriss nie bedzie punktowal w koncu ma taki sam potencjal jak RK i tez jest w miare swiezy w WRC.

Anonimowy pisze...

Pirelli lipne na meksykańskie warunki. Mieszanka zbyt miękka.

ITS ME STIG pisze...

Ah zapomnialem,ze Kris w rally 2 jedzie,ale mimo to dopiero poczatek sez.

Anonimowy pisze...

Wiem, że jest świeży i według mnie to jeden z 3 kierowców, którzy sa w stanie pokonac VOLKSWAGENA, ale ilość jego błędów w tym sezonie zdecydowanie nie jest na jego korzyść, on jest w teamie fabrycznym więc jego głowne zadanie to zdobywanie pkt, Robert ma o tyle fajną sytuację, że nie ma na nim aż takiej presji. I wracając do Meeka to sie zastanawiam czy jeśli w kolejnych 2-3 rajdach, znów nie zdobędzie pkt to czy jego miejsce nie zajmie ktoś inny.

Anonimowy pisze...

Prokop cwaniaczek wozi się i oponki trzymają się obręczy. Niezła strategia!

Daro pisze...

Według tekstowej relacji na WRC Robert zmieniał przebite przednie prawe koło a na metę dotarli bez opony na tylnej lewej feldze niedobrze... Pytanie czy nie mają zapasu żeby zmienić tył czy zabrali dwa dodatkowe koła i po wymianie tyłu nie będą mieć już zapasu

ITS ME STIG pisze...

Mozliwe,ale na zmiane w trakcie sezonu to bym nie liczyl,Jewgienij Nowikow ten to dopiero mial wypadki jeszce zanim do auta wsiadl juz wypadki mial:):)
KTOS TU O KACZKE TANNAKA PYTAL?TO INFORMUJE,ZE ZYJE!:
http://www.wrc.com/en/wrc/news/march/tanak-duck/page/2267--12-12-.html

Anonimowy pisze...

Też dziś na rowerze złapałem kapcia i myślałem, że mam pecha, ale co ma powiedzieć Robert.

Jarosław Cichawa pisze...

Kurcze, ma chłop psychikę nie do zdarcia. Dwie opony i obie flaki, kłopot z kolejną, i wielka niewiadoma czy dalej na flaku Robert pojedzie czy na gołej feldze. Robert - trzymaj się i dalej do przodu

ITS ME STIG pisze...

Bo to jest Robo - chlop.

Anonimowy pisze...

Po tym co mówił Borowczyk podczas relacji z odcinka(tzn. o jeździe na trzech kołach), to też się zastanawiam czy pojadą.

p_m

Anonimowy pisze...

Robert na starcie.
Szkoda, że nie ma w TV transmisji Super Specials.

p_m

marshad pisze...

Wypowiedz Tanaka na WRC.com odnośnie kaczki: “Ducks are used to living in the water so I’m pretty sure she managed OK. She was wet and dirty and females don’t like that. They enjoy spas and sunshine, so she won’t be going back in the car” Przypadkowa
dwuznaczność drugiego zdania, czy z przymrużeniem oka? ;P

Artur pisze...

Czy Robert bierze czasami 2 zapasy ?

Anonimowy pisze...

Wygląda na to, że zabrał 2 zapasy, albo starczyło powietrza:)

p_m

Anonimowy pisze...

Mateusz zasnął za kierownicą? :)

Anonimowy pisze...

Z twittera :
Robert #Kubica, Seb Ogier i Kris Meeke jako jedyni wygrywali dotąd OS w każdym z trzech dotychczasowych rajdów MŚ. Just saying :) #WRC

patryktos pisze...

@1:22

Ponoć ci zmęczeni, są gorsi od tych nietrzeźwych ;-)

marshad pisze...

Co do Citroen'a, o ile nazywanie ich wciąż zespołem fabrycznym jest właściwie poprawne, to nie mają już takiego wsparcia jakim cieszyli się w poprzednich latach, a w następnych będą pełnili w rajdach rolę bliższą M-Sportowi. Można by się kłócić natomiast, czy powinniśmy wciąż ich nazywać "Citroen", bo marka "DS" powoli uniezależnia się. w Chinach już jakiś czas widnieje jako osobny producent, a podczas obecnych Targów Motoryzacyjnych w Genewie wystawili się już oficjalnie dla reszty świata. Separacja potrwa kilka lat i zapewne salony Citroena będą prezentować produkty DS przez jakiś czas w osobnej części budynku. DS5 zdaje się jest ich pierwszym samodzielnym projektem. Ich wachlarz obejmować ma modele DS3-DS9, a budowanie marki ma potrwać 15 lat. Chociaż rozwijany właśnie R5 to model DS3, to rozumiem iż należy on do DS. Czyżbym się mylił? Malowanie auta wydaje się jednoznaczne.

marshad pisze...

No dobra, czas chyba wziąć przykład z prowadzącego. "Na każdym zebraniu jest taka sytuacja, że ktoś musi zacząć pierwszy" =]
Dobranoc. Patataj, patataj, patataj...

Mateusz Cieślicki pisze...

Ej! Wypraszam sobie :P

Marcin J pisze...

@marshad

Nie wiem czy wiesz, ale marka DS istnieje od lat bodajze 50tych. Generalnie zawsze to byl citroen ale pod osobnym szyldem, wyrozniajacy sie. Wiec wg mnie jest to fabryka i wsparcia nie straca.

Poza tym nawet m-sport ma wsparcie teraz od forda (nowy silnik, konstrukcje etc)

Anonimowy pisze...

http://imgur.com/a/KY6Ur#17

Anonimowy pisze...

A tak wyglądają oficjalne wyniki z 16 OSu :)) Na stronie WRC trochę mniej śmiesznie bo nie ma średnich prędkości :)
http://oi62.tinypic.com/11v722g.jpg

Jac

Anonimowy pisze...

Z twittera :
Robert #Kubica, Seb Ogier i Kris Meeke
jako jedyni wygrywali dotąd OS w
każdym z trzech dotychczasowych
rajdów MŚ. Just saying :) #WRC

...i jako jedyni z tej trójki nie mają ani jednego punktu.

pko24 pisze...

http://www.wrc.com/pl/wrc/results/live/stage-times/page/60-294-59--.html

OS16 Trivinio wygrał wg WRC.com,
a oni błędów nei poprawią a to oficjalne źródło do Fantasy... :-)

marian burzak pisze...

Czy ktoś wie, jaka jest etymologia zbitki 'OS', rozumiem że tradycja, ale dzisiaj jest to bezsens większy niż punktacja w gemie

Addam pisze...

Niezwykłe zdjęcie...
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/v/t1.0-9/10426258_862025103857365_600092257920942339_n.jpg?oh=dc6e44d643288a233bd995dff53d239e&oe=558A0A03&__gda__=1435578008_fedec3a8804fbf4cd93a2d0baaccbfb4

Anonimowy pisze...

W dniu dzisiejszym odpuściłbym walkę na na os 19 i 20 i sprawnym autem pojechałbym na maxa power stage. Znając Roberta raczej nic nie odpuści...

Anonimowy pisze...

Zdjęcia Krisa Meeka - KAPITALNE

Anonimowy pisze...

Dzięki za info o kaczce :) Martwiłem się o nią :)

dziurakrzysiek pisze...

Dlaczego nie ma onboard z OS14 Roberta na WRC+??? Wie kotoś może?

dziurakrzysiek pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Anonimowy pisze...

Robert z tą brodą to musi mieć trzepanie na każdym lotnisku - wygląda jak bojownik ISIS http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2014/10/15/1413349041276_Image_galleryImage_AK_47_aloft_his_right_han.JPG

LINK

Anonimowy pisze...

Niestety Wrc+ z niewyjaśnionych przyczyn dość często nie wrzuca onboardów zwycięzców oesów.

Anonimowy pisze...

Panowie redaktorzy nie śpimy już niedziela
#treborazuro

Mateusz Cieślicki pisze...

A kto tu śpi? Cały czas wszystko prowadzone, a że we wczorajszym wpisie to zamierzone działanie.

Anonimowy pisze...

Przepraszam
#treborazuro

«Najstarsze ‹Starsze   1 – 200 z 203   Nowsze› Najnowsze»