Strona główna Informacje z WRC O Robercie Kubicy Klasyfikacje Kontakt English version

środa, 25 marca 2015

Kubica ponownie w Lamborghini - czy będzie powrót do wyścigów? [Aktualizacja czwartek - Lista zgłoszeń Rajdu Argentyny]

fot. Twitter - NascarEuroFans
Robert Kubica ponownie jeździł Lamborghini Huracán LP 620-2 Super Trofeo. Tym razem trenował na torze Monza, na którym w dniach 11-12 kwietnia rozegrana zostanie pierwsza runda serii Lamborghini Blancpain Super Trofeo. 

Poprzednie testy odbyły się w miniony piątek na torze Vallelunga (zdjęcia TUTAJ). W tę serię mocno zaangażowane jest Pirelli, co z jednej strony może oznaczać, że Robert pomaga jedynie testować opony przed sezonem, a z drugiej, że jego startu nie można wykluczyć i na pewno Pirelli bardzo by go chciało...

Poniżej zdjęcia z wczorajszych testów a także szczegółowe informacje o serii i samochodzie:
fot. Twitter - NascarEuroFans
fot. Twitter - NascarEuroFans

fot. Twitter - NascarEuroFans

fot. Twitter - NascarEuroFans
fot. Andrea Tetto
Oto kalendarz serii na 2015 rok. Większość rund nie pokrywa się ze startami WRC...
I specyfikacja samochodu:
Aktualizacja

Również włoski Omnicorse pisze o testach Roberta Kubicy. Dziennikarze piszą, że są tacy, którzy są gotowi założyć się, że Robert Kubica spróbuje swoich sił w serii Lamborghini.
fot. omnicorse.it
Aktualizacja godz. 13:00

Kolejne zdjęcia z testów Roberta:
fot. Facebook - NascarEuroFans

fot. Facebook - NascarEuroFans

fot. Facebook - NascarEuroFans

fot. Facebook - NascarEuroFans

fot. Facebook - NascarEuroFans

fot. Facebook - NascarEuroFans

fot. Facebook - NascarEuroFans

fot. Facebook - NascarEuroFans
Aktualizacja

Robert Kubica prawdopodobnie nie może wystartować w wyścigach Super Trofeo - Polak jako były posiadacz superlicencji posiada zbyt wysoką klasę zgodnie z regulaminem serii.

Aktualizacja godz. 20:05

Kubica w wyścigu? Spokojnie...
Testy Roberta Kubicy wzbudziły wiele emocji, chyba większość z nas chciałaby ponownie zobaczyć go na torze. Sam liczyłem na jego występ, ale dziś, po kolejnych testach na Monzy i bliższym zapoznaniu się z regulaminem serii jestem raczej przychylny tezie, że Robert pomagał Pirelli w testowaniu opon do tej serii lub były to kurtuazyjne jazdy.

Zgodnie z regulaminem serii, mogą brać w niej udział tylko kierowcy kategorii Bronze i Silver, a zgodnie z zasadami FIAWEC (są one skopiowane na stronie serii) Robert zalicza się do kategorii Platinium (no ba...), gdyż miał Superlicencję.

Pojawiające się zatem informacje, że Robert pojedzie w tej serii trzeba uznać za przedwczesne, choć oczywiście startu nie można wykluczyć bowiem zawsze jest pole do wykonania jakiegoś wyjątku, a jeżeli je robić, to dla kogo jak nie dla Roberta :)

Będę czuwał i jeżeli tylko pojawi się coś nowego to poinformuję Was tu.

Aktualizacja czwartek

Poznaliśmy listę zgłoszeń Rajdu Argentyny. Robert Kubica... bez numeru. Szczegóły TUTAJ.

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

41 komentarzy:

Anonimowy pisze...

jakby co, to lamborgini planuje budowe LMP1 i powrot do Le Mans :)

http://sportscar365.com/lemans/wec/lamborghini-targeting-future-lmp1-effort/

rolen

Yoozeck pisze...

To byłaby "Bomba" zobaczyć Roberta jeszcze w tym roku na torze chociaż w jednym wyścigu :D

Może część prawdy jest w tym artykule? Oby! :)))

Michał Mojsa pisze...

Albo jestem niedouczony, albo na tej grafice prezentującej specyfikację samochodu jest napisane że napęd idzie na tył, czego nigdy bym się nie spodziewał po Lamborghini.

Anonimowy pisze...

Patrząc na kalendarz WRC to odpada Silverstone i ewentualnie SPA. Reszta nie koliduje.

Fajnie by było - przynajmniej zamiast słuchać odkurzaczy posłucha się normalnego dźwięku silnika.

gmbs

Anonimowy pisze...

tia odkurzaczy, ehh szkoda ze odkurzacz z pojemnoscia 3,2 mialby moc duzo wieksza niz tu przy 5l, ale ok v8 i 10 jest przyszłością - niech wam będzie ortodoksi :P

Anonimowy pisze...

Czyż to nie jest kask (ostatnie zdjecie) o który był taki raban troche ponad rok temu? (prezent od Bell - http://powrotroberta.blogspot.com/2013/10/m-sport-rowniez-chce-kubice-nowy-kask.html )

Darek

Anonimowy pisze...

Według regulaminu serii mogą tam startować tylko kierowcy pół profesjonalni klasy bronze lub silver, a Kubica jako były posiadacz Superlicencji ma kategorię Platinum.

Anonimowy pisze...

Fajnie by było, gdyby mógł pojechac chociaz w jednym wyscigu ;p

Anonimowy pisze...

Ale przeciez w motosporcie chodzi nie tylko o czysta moc ale tez a moze glownie o fun. A obecne uuuuuuuuu tego nie daja.

Anonimowy pisze...

@Michał Mojsa
Lamborghini najczęściej występuje z napędem na 4 koła (modele LP(~moc)-4). Gallardo było również oferowane w wersji LP550-2 (napęd na tylną oś).

Anonimowy pisze...

Kontynuacja do komentarza z 14:05

Mowa o modelach Murcielago, Gallardo, Aventador i Huracan jeśli chodzi o oznaczenie LP(~moc)-(rodzaj napędu). Diablo również występowało w wersji z napędem na tył. Wcześniejsze chyba tylko na tył (ale tego nie jestem pewny)

MairW78 pisze...

Tak to właśnie ten kask

Anonimowy pisze...

Nie rozumiem dywagacji na temat tego, że skoro to Lamborghini Huracan, to powinno mieć napęd na 4 koła. Po pierwsze 90% samochodów wyścigowych przeznaczonych do jazdy po torze ma napęd na tył, nawet jeśli drogowe odpowiedniki mają inny napęd (tylny napęd na torze jest uważany za najefektywniejszy, efektywniejszy także od napędu 4x4). Po drugie ten samochód ma tyle wspólnego z drogowym Huracanem co drogowy ford fiesta z fordem fiesta wrc. Widzieliście kiedyś drogowego forda z napędem 4x4 i silnikiem 1.6 300hp, a jednak w rajdach takie jeżdżą. Dobra, nawymądrzałem się. Zaraz znajdzie się jakiś mądrzejszy :)

Michał Mojsa pisze...

@Anoniwony 15:08
Nikt nie napisał "skoro to Huracan to ma mieć napęd na 4 koła", tak samo jak nikt nie podważył dominacji napędu tylnego w motorsporcie torowym. Nikt też nie napisał że produkcyjne samochody mają mieć cokolwiek wspólnego z wyczynowymi. Zapytałem się z głupa bo Lamborghini kojarzyło mi się - przynajmniej w ostatnich latach - z napędem na 4 koła, co sprostował kolega z 14:05 i 14:16. Tyle.

Anonimowy pisze...

http://www.rallye-sport.fr/kubica-retrouve-les-circuits/

Nie znam francuskiego, ale kolejna stronka pisze o możliwym starcie Roberta w wyścigu Lambo

Mateusz Cieślicki pisze...

"Te testy mogą skłonić Kubicę" - a już wszyscy napisali że wystartuje.

Anonimowy pisze...

Szkoda Waszych słów. Kubica wielokrotnie mówił, że będzie startował jedynie w serii na najwyższym poziomie, a ta się do takich nie zalicza. Co najwyżej spodziewał bym się występu gościnnego.

Anonimowy pisze...

Michale nie denerwuj się - byłem głupi, cofam swoje słowa o tym napędzie.

Macieju pisze...

Zamiast zastanawiać się czy Robert wystartuje czy nie wystartuje w wyścigu napisze coś z innej beczki.
Przypominając słowa Robert z przerwy między Szwecją, a Meksykiem o potrzebie ogarnięcia teamu, wygląda na to, że z tym problemem Robert już sobie poradził (skoro ma czas testować), ewentualnie testy Roberta to transakcja wiązana. Robert testuje dla Lambo i/lub Pirelli, a ci pomaga w ogarnięciu teamu rajdowego Roberta.
Są już informacje na temat zapowiadanej siedziby zespołu czy RK Team dale "koczuję" w siedzibie A-Style'u?

Anonimowy pisze...

To ciekawe, co w seszlym roku robil na tych wszystkich malych wloskich rajdach.

patryktos pisze...

Już chyba oficjalne, że wystartuje na otwarciu sezonu lamborghini. Super info!!!

Anonimowy pisze...

Gdzie masz to potwierdzone?

Mateusz Cieślicki pisze...

patrykos - nic nie otwierdzone - były plotki, wszyscy nagle powołali się na rallye-sport, które napisało, że "testy mogą skłonić RK do startu w wyścigu" - i tyle. A nagle przez takie niedokładne tłumaczenie jest larum. Sportowe-fakty to napisały i po mojej interwencji zmieniły.

Yoozeck pisze...

Szkoda Waszych słów. Kubica wielokrotnie mówił, że będzie startował jedynie w serii na najwyższym poziomie, a ta się do takich nie zalicza. Co najwyżej spodziewał bym się występu gościnnego.

Tak Robert mówił o regularnych startach w wyższej serii. Ale jakbyś był spostrzegawczy to byś zauważył, mimo że, jest kierowcą WRC, nie przeszkadza mu startować w np. w lokalnych włoskich rajdach.

Z chęcią bym zobaczył start "gościnny" w jakiej serii wyścigowej.

patryktos pisze...

Wyczytałem to z innej anglojęzycznej strony. Masz rację z tym przekręconym tekstem, chciałem teraz wyszukać jeszcze raz to info i tu wkleić, ale nie mogę już go znaleźć, chyba także się z tego wycofali. A tak na marginesie, to Ci dziennikarze niezłe kopiuj-wklej robią ;-)

marian burzak pisze...

Szum medialny wokół Lamborghini - to w kraju, bo w świecie go nie ma
... i jak by na to nie patrzeć, jest to trochę przykre

Anonimowy pisze...

A do kogo należy Lamborghini... Do grupy VW - więc Kubica ma już kontrakt na przyszły rok z VW w WRC!!! ;)

ITS ME STIG pisze...

To znaczy,ze rugulamin zabrania wystepu RK bo jest...za dobry???LOL czy ja dobrze dedukuje?

marshad pisze...

@STIG Tak samo na przykład reguluje się klasę GTE-am w WEC. FIA klasyfikuje licencje jako profesjonalne (Platinum i Gold) oraz amatorskie (Silver i Bronze). Wygranie Lamborghini Supertrofeo kwalifikuje cię do licencji Silver, czyli amatora z osiągnięciami.

ITS ME STIG pisze...

Ok czyli jest za dobry:)

marshad pisze...

@STIG Jeszcze przez jakieś 30 lat =]
No chyba że zostałby przekwalifikowany ze względu na niepełnosprawność, lecz jeśli nawet to i tak zepewne nie więcej niż o kategorię niżej.

ITS ME STIG pisze...

"niepelnosprawnosc" Roberta Kubicy...

Anonimowy pisze...

tak w temacie tej niepełnosprawności. Wcześniejsze zdjęcia z zapoznania (krótki rękaw) oraz te tutaj prawej dłoni... masakra i jakoś ciężko patrzeć optymistycznie w przód, że ze sprawnością ręki będzie lepiej...

ITS ME STIG pisze...

Moze byc tylko lepiej niz gorzej.

marian burzak pisze...

Stopień kalectwa został już 'zdyskontowany' w licznych zmaganiach ręki z kierownicą i zapewne intensywną rehabilitacją poza jazdą.
Niestety, bez zabiegu trudno mieć nadzieję na znaczącą poprawę.
Sądzę, że RK odpuścił, również ze względu na duże ryzyko pogorszenia. Trudno się dziwić

Anonimowy pisze...

"Tak Robert mówił o regularnych startach w wyższej serii. Ale jakbyś był spostrzegawczy to byś zauważył, mimo że, jest kierowcą WRC, nie przeszkadza mu startować w np. w lokalnych włoskich rajdach."

Jakbyś był spostrzegawczy to zauważył byś, że są to występy przypadkowe, losowe, spontaniczne jakby gościnne.

Anonimowy pisze...

Ludzie o czym wy na miłośc boską gadacie... Robert jest w świetnej formie i prezentuje dziś znowu tempo o jakim moga pomarzyć inni kierowcy... Ogarnął już swoje ograniczenia i radzi sobie za kierownicą doskonale. Wszycy dobrze wiemy, że gdyby dysponował konkurencyjnym autem mógłby powalczyć o tytuł w każdej serii wyścigowej czy rajdowej. Skończcie już te wywody na temat jego niepełnosprawności bo to tylko i wyłącznie Roberta sprawa. Robert jest dziś w doskonałej formie, jest coraz szybszy, ciągle idzie do przodu a wy wymyślacie jakieś głupie teorie... W serii, w której aktualnie startuje brakuje mu jedynie doświadczenia i trochę lepszego auta więc po co narzekacie...

Kris pisze...

@Anonimowy 20:19
Nie tylko doświadczenia ale tez pełnej sprawności ręki co było doskonale widać przy kilku "przygodach" (a nawet wspomniał kiedyś o tym sam Robert) których być może ze sprawną reką udałoby się uniknąc/wybrnąć z nich. Nie ma co zaklinać rzeczywistości, na zdjęciu z krótkim rękawem doskonale było widac w jakim stanie jest ręka...

Anonimowy pisze...

"występy przypadkowe, losowe, spontaniczne jakby gościnne."

No tak, wyszed przypadkowo po poludniu ze smieciami, patrzy, a tu losowy wyscig. Nie myslac wiele postanowil w nim spontanicznie wystartowac :) hehehe

Sprytne, nie powiem, sprytne to :)

marshad pisze...

Już za tydzień ERC zawita w Irlandii. Tutaj nagranie z testów Kajta: http://www.youtube.com/watch?v=94c9JLhc6N0

W międzyczasie testowy egzemplarz Mitsubishi R5 zadebiutował na asfaltowych trasach.

ITS ME STIG pisze...

Hey Argentyna nie wypada 16-19 kwietnia??????