Strona główna Informacje z WRC O Robercie Kubicy Klasyfikacje Kontakt English version

niedziela, 15 lutego 2015

Robert Kubica w Rajdzie Szwecji - niedziela (relacja live) [Aktualizacja godz. 22:00 - Wypowiedź Kubicy]

fot. Adam Owczarek
Po 10. wygranej OS-owej w karierze, 5. w tym roku i pierwszej na luźnej nawierzchni, Robert Kubica i Maciej Szczepaniak dziś - ze względów praktycznych - zapowiadali spokojną jazdę. Tym razem startują jako jedni z pierwszych z karą 5 minut spowodowaną błędem M-Sportu. Zapraszamy na pełną relację z ostatniego dnia Rajdu Szwecji, w którym walka o zwycięstwo jest niespodziewana i ekscytująca.


Kolejność startowa

Do niedzielnych OS-ów Robert będzie startował jako trzeci, tuż za Jari Matti Latvalą. O tym, czy będzie to dobra pozycja startowa, zadecydują warunki.

Jak było wczoraj?

Sobota była dość udanym dniem dla Roberta i Macieja. We wszystkich OS-ach oprócz ostatniego plasowali się w pierwszej 10-tce, zajmując przeważnie 6. miejsce. Co najważniejsze, udało im się wygrać najkrótszą próbę. Robert wygrał swój 10 OS w WRC, piąty w tym sezonie i pierwszy na luźnej nawierzchni. Gdyby nie cofanie na ostatnim OS-ie, Robert byłby przed Solbergiem.

Niezwykle ciekawie jest na czele stawki, bowiem w rajdzie prowadzi Thierry Neuville, ale drugi Andreas Mikkelsen zapowiada max attack. Pełną relację z soboty znajdziecie TUTAJ, a poniżej klasyfikacja (nie uwzględnia kary dla Kubicy):

Co nas czeka dziś?

Ostatni dzień rajdu to mniej OS-ów i co najważniejsze Power Stage, na którym kierowcy walczą o dodatkowe punkty w klasyfikacji. Wszystkie trzy niedzielne próby będą niemal równe - około 15-kilometrowe.

Harmonogram

Niedziela, 15 lutego
godz. 7:40 - Serwis F - Hagfors
godz. 08:57 - OS 19 Lesjöfors (15,00 km)
godz. 09:48 - OS 20 Värmullsåsen 1 (15,87 km)
godz. 10:31 - Serwis G - Hagfors
godz. 12:08 - OS 21 Värmullsåsen 2 (15,87 km)
godz. 12:56 - Serwis H - Hagfors
godz. 15:00 - Podium Karlstad

Relacje telewizyjne

Oczywiście Power Stage będziemy mogli oglądać w Polsacie Sport Extra, podobnie jak podsumowanie całego dnia.

Niedziela, 14 lutego

godz. 12:00 - Polsat Sport Extra - live 21. OS
godz. 19:30 - Polsat Sport Extra - Podsumowanie dnia

Mapy
OS 19
OS 20 i 21
Pogoda

Będzie mroźniej niż dziś i bez opadów...
WRC Fantasy

Jeżeli ktoś chce sprawdzić aktualny stan swojego zespołu, może pobrać plik przygotowany przez pko24 (dziękujemy!) TUTAJ.

Relacja

Jak zwykle na blogu przeprowadzona zostanie relacja live z rajdu. Przypominam, że można ustawiać automatyczne powiadomienia o aktualizacjach czy zmieniać kolejność pokazywania się nowości. Wystarczy zatem włączyć rano bloga i cieszyć się nowościami przez cały dzień, wyłącznie dzięki odświeżaniu strony.

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

186 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Czy pozostałe Fiesty a szczególnie te startujące w barwach M-Sportu też dostały takie kary ?

Anonimowy pisze...

C'mon Mateusz.Przecież wystartuje;)
Zastanawia mnie tylko jak to jest, że "od M-sportu" części, "a w M-sporcie" części:\?

P.S. Dzisiaj stawiam virtualne piwko dla "MF-Sport";)

p_m

Lesław Kachel pisze...

Udamy dzień w wykonaniu naszej załogi a tu masz.Czy oni zawsze muszą mieć pod górę?

Anonimowy pisze...

W sumie, jeśli mierzą ciśnienie podobnie jak splity...

Mateusz pisze...

Ten M-Sport to banda nieudaczników. Zwolnili by wszystkich nierobów Anglików i zatrudnili polskich specjalistów Zamiast overboost były by OverSystem, OverLoad i Game Over a i znaleźli by sposób na sędziów, którzy czepiają się Robercika

Anonimowy pisze...

Qerwa już się zaczynają gierki? mam nadzieję że nie ale dziwne to troche
Malcolm rozniesie mnie zaraz. I w pizd.....wylądował i cały misterny plan też w pizd....


ritmo ck

ITS ME STIG pisze...

Ładna wiadomość na dziendobry nie ma co...:(

Anonimowy pisze...

Nie dość, że fiesta się wciąż wciąż to jeszcze jakieś jaja z mapowaniem... Biedny Robert.

marian burzak pisze...

_________________zwyczajnie zgłupiałem_________________

Aleksander Sołtysik pisze...

Nie pojmuję!!! Jak FIA może karać niewinnego w tej sytuacji kierowcę. To jest mafia! Podejrzewam że w takich chwilach to się Robertowi odechciewa jeździć 😞

Anonimowy pisze...

O ile % przeladowali? Czy takie ogolnikowe info poszl?

ITS ME STIG pisze...

Dobrze panowie i tak punktow nie zbieraja chlopaki patrzmy na to jak na kolejna nauke,zeby wystartowali dzis to dobrze bedzie.

Anonimowy pisze...

Jak dla mnie to dywersja. Przecież mapowanie msport wgrywa takie samo dla wszystkich fiest, więc najwyraźniej ktos przy oprogramowaniu dla Roberta grzebał.

dom86# pisze...

Normalnie ręce opadają :O Ledwo odpaliłem relacje a tutaj już jakaś kara 5 min :O
Podobna sytuacja jak w Monte, tam RK dodano też kilka minut za 8os po paru dniach jazdy :/ Beznadzieja.

Anonimowy pisze...

...czasaminierozumiem...

"MF-S"-bull eye?

p_m

Anonimowy pisze...

I tylko Robert ma problemy z mapowaniem silnika?? Inne Fiesty nie??
Jestem daleki od spiskowej teori dziejów, ale to co było w ubiegłym roku i zaczyna sie obecnie zakrawa na sabotaż.... Nie wierzę że w M-Sport pracują głupki nie znające regulaminu.
Interesuje mnie z czystej ciekawości zakresy odpowiedzialności wynikający z umów.... za co w koncu odpowiada M-Sport, biorąc zapewne niemałą kasę??

Anonimowy pisze...

Dlaczego Robert ma dzisiaj nie wystartować: przez dyskwalifikację i zakaz dalszego startu, czy w ramach protestu? W decyzji jest mowa o 5 min karze. W przypadku Roberta lepiej by było dostać nawet 10 min kary byle tylko móc kontynuować dalej rajd.

marian burzak pisze...

dobrze, że chociaż było to w czwartek i piątek a nie w wygranym stage'u w sobotę

Anonimowy pisze...

W sobotę też był dopalacz, tylko mniejszy.

Anonimowy pisze...

Witam , a moze m sport testuje na Robsonie mapowania do nowych fiest pamietacie ma byc niby zmienione 70 % czesci i podniesiona moc wiec .............. pewnie jest takim krolikiem doswiadczalnym . Kimii.

marian burzak pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Anonimowy pisze...

Takie "KONIE TROJAŃSKIE" będą pojawiały tym częściej, im częściej Robert "wychylał" się będzie przed "fabrycznych..." Wygląda na to, że RK, "zamówił" to mapowanie na własne życzenie - pozostałe Fiesty maja OK.Szkoda gadać..........:-(((

Anonimowy pisze...

Rk coś mówił o zagrożeniu zębów no cóż to jest ten czas a każdy oes trzeba traktować naukowo swoją drogą temat doładowania hmmm nie wiem co mam myśleć o tym.....

dom86# pisze...

Ciekawe czy do Protasova się nie przyczepią (wygrany os, na którym RK był 3). Na chłopski rozum karę powinien dostać M-Sport,logiczne.
Obawiam się, że po tym incydencie Robert poza prowadzeniem zespołu, będzie musiał sam sprawdzić każdy element w aucie. Inaczej nie będzie miał chłopak pewności czy jeździ po odcinkach legalnie :|
Paranoja jakaś. Wyobraźmy sobie co by było dzisiaj bez awarii napędu, a chłopaki plasowaliby się w top7 :/
Cały misterny plan w pizdu.

Anonimowy pisze...

Na polepszanie humorów - Onboard SS17 Robert Kubica https://www.youtube.com/watch?v=X1oTwGvjFzs

Anonimowy pisze...

Skandal Panie!

Anonimowy pisze...

Robert też ma dostać nową fiestę

Anonimowy pisze...

A po co ma startować? Przecież ta fiesta ma lecieć do Meksyku. Po co ma ją narażać na uszkodzenia?

Anonimowy pisze...

.........akurat - "jakiś tam Kubica, w dodatku z Polski" będzie przed M-Sport'em...???.Kto chce "psu przylać - kij zawsze znajdzie".Na miejscu Roberta "wypiąłbym" się w geście protestu na taką "rywalizację" i zakończył wyścig......

dadik pisze...

Miejmy nadzieję, że na następny rajd będzie po problemie. Oby tylko MSport nie poszedł w drugą stronę bo wówczas będą mieli niedobór mocy :)

Anonimowy pisze...

I w dup.e z tym wszystkim. Czuje że w M-Sport nie mogą się otrząsnąć po wygranych os-ach Kubiki, a teraz będą mieli wymówkę czemu tak się działo że on w prywatnej wygrywał a oni w fabryce nie.Dla mnie i tak wielki szacun dla Roberta. Wszyscy widzimy jak wygląda jego auto, poklejone taśmami pourywane elementy a i tak gra na nosie fabryką. Już w F1 mówiono ze wyciągał z auta 110% i to się potwierdza. Szkoda że nie ma pełnego zaplecza z full serwisem. Oby tylko mu determinacji starczyło do osiągnięcia celu ale o to chyba nie powinienem się martwić bo przecież mówię o Robercie Kubicy.

dom86# pisze...

@8:28

A po to ma startować w końcowych oesach rajdu, by poprawić notatki zrobione z zapoznania ;) Skoro już tutaj są... Przyda się to na przyszłość.

Anonimowy pisze...

Robert i Maciek raczej pojadą dziś bo wrc+ na live maps pokazuje że są na dojazdówce do OS19, OBY, trzymamy kciuki

Maximus pisze...

Ciśnienie sprawdzane jest na każdym rajdzie,jest to standard wrc.Dlatego nikt nie zrobił tego specjalnie-z otoczenia Roberta,natomiast ktoś zawinił,kto i w jakim celu?.A tak wogóle współczuje RObertowi,opony Pirelli na ktrórych wygrywa OSy,atak na serwer wrc przez polskich kibiców..będzie ciężko w tym roku dla Roberta.Ogier pupilek napewno dostał by kare w "zawieszeniu".

oio pisze...

Mogą ich nawet zdyskwalifikować. Oby tylko sobie przejechali wszystkie oesy.

Anonimowy pisze...

Przecież Kubica jeździ w rajdach dla przyjemności i rehabilitacji a nie dla wyników więc nie ma się co gardlowac. Żeby zdobywać tytuly trzeba być fabrycznym be nikt inny nie ma szans.Robert jak chcę odnosić sukcesy to niech wraca na tor gdzie jest jego naturalne środowisko

Anonimowy pisze...

Dziwne ze doświadczony msport nie poradził sobie z ustawieniem mapy i doładowania bardzo dziwne a jeszcze dziwniejsze jest to że tylko Roberto mial z tym problem! Ktoś dał ciała! FORZA KUBICA!!! LukiRace

Anonimowy pisze...

Czy ten Robert Reid, podpisujący się pod karą dla Roberta jest przewodniczącym kelnerów? - przypomina mi się film z Romanem Wulchelmim...

ITS ME STIG pisze...

@anonimowy 08:43 a gdzie ma wrocic?do F1 to raczej juz nie ma szans:(a na reszte jest za dobry,jak jezdzic to tylko w najwyzszych klasach i z najlepszymi czyli jak nie F1 to tylko WRC

AnnCaro pisze...

Czy Kubica może zdobyć punkty na power stage ??

Anonimowy pisze...

Czegoś nie rozumiem. Dlaczego sędziowie FIA obudzili się dopiero teraz z tym mapowaniem, skoro sprawdzali auto codziennie? Mało tego, samochody przed startem rajdu maja robiony przegląd i tam wszystko ok było?

Piotr Dudzik pisze...

Kurcze zniknal mi moj dlugi wwywod. Skrotowo napisze jeszcze raz. Obstawiam jakis czujnik ktory przeklamuje wartosci albo mikronieszczelnosc w ktoryms wezyku od podcisnien. . Takiej sytuacji mozna sobie mmapowac. Cos jak notlauf w autach vw. Trzeba wszystko rozebrac a czujniki pomierzyc omomierzem, i dla pewnosci wymienic wszystkie wezyki. W warunkach rajdowych slabo to widze.

AnnCaro pisze...


Czy Kubica może zdobyć punkty na power stage ??

Anonimowy pisze...

Ma ktoś link do streamu na zywo z ss19??

Anonimowy pisze...

Proponuje ostudzić emocje, Robert i tak nie straci przez ten incydent żadnego pkt. poczekajmy co powie Robert, na pewno będą wyjaśniać to z M-sportem, ważne natomiast że jedzie dalej i tego się trzymajmy. Starajmy się też Robertowi nie pomagać tak jak było z relacjami z MC na WRC TV, akcja polskich kibiców na FB mogła się przyczynić do tego że obecnie sędziowie patrzą na Roberta przez DUŻĄ lupę, co do auta to nie zapominajmy że Robert rozmawiał np. z citroenem i nic z tego nie wyszło, natomiast starą fiestą daje radę to poczekajmy do Portugalii. Pozdrawiam.

ITS ME STIG pisze...

Stream to o 12:00 bedziesz mial

daddY pisze...

M-Sport dał ciała, wyobraźcie sobie co by było gdyby Robert był na 5 miejscu.
Takie rzeczy tylko w erze, a ja nie wierze w przypadki bo jeszcze o takim nie słyszałem.

AnnCaro pisze...


Czy Kubica może zdobyć punkty na power stage ?? Orientuje sie ktoś ?

Anonimowy pisze...

Widać, że z własnym teamem i budżetem Robert bardziej myśli o ograniczeniu szkód w samochodzie. Może to wyjdzie na dobre, a może to droga do nikąd:)

Anonimowy pisze...

Fuck m-sport i caly ten swiatek rajdowy Robert i tak im pokarze. Oni sie poprostu boja. Krupier

Anonimowy pisze...

Pewnie ze moze kazdy moze wystarczy wygrac hehe lub buc na pudle w power stage

Anonimowy pisze...

Tak RK moze zdobyc pukty na Power Stage.
Moim zdaniem nie ma co sie przejmować kara, najważniejsze jest to że drugi weekend z rzędu robert potwerdza ze jezdzi coraz szybciej. Miedzy zeszłym rokiem a tym co widzimy teraz jest przepaść. Wyglada to bardzo obiecująco :)
Kriss

ITS ME STIG pisze...

To jak jest z tym power stage i punktami dla kierowcow spoza 10tki??

Anonimowy pisze...

Karę dostał Robert, bo to jego zespół jest odpowiedzialny za przygotowanie auta. Nawet jeśli M-Sport zrobi coś nie tak, to RK WRT odpowiada za wystawienie auta zgodnego z regulaminem. Przypominam, że w rajdzie Monte Carlo Robert też dostał karę czasową. Wtedy problemem było niedopilnowanie czasu wjazdu na serwis. To jest nowy prywatny zespół, a szczegółów do ogarnięcia jest tysiące. Sam Robert mówił, że potrzeba czasu żeby to wszystko zaczęło grać.

daddY pisze...

Ostberg jaka wielka szkoda haha :")

AnnCaro pisze...

Dobrze by było zdobyć punkty na power stage , zawsze lepsza pozycja bedzie na Meksyk . Myślę że Roberto sie na tym Oesie skoncentruje

Mateusz Cieślicki pisze...

AnnCaro - gorsza będzie wtedy na Meksyk :)

marian burzak pisze...

... papierek lakmusowy? ;(

Anonimowy pisze...

Musimy poczekać na info od Roberta zawsze jest wiarygodne!!!LukiRace

Maximus pisze...

Formula 1 Driver odśnieża chodniki

Anonimowy pisze...

Kara została słusznie nałożona i nie ma co płakać z tego powodu. Kubicujmy dalej i trzymajmy kciuki za kolejny awans w generalce tak jak to było wczoraj .

Anonimowy pisze...

Wielka szkoda hehe ford musial skrzyczec swoich kierowcow bo wzieli sie do roboty chociaz troche pozno :-D krupier

AnnCaro pisze...

Jakie sa dodatkowe punkty na power stage?

daddY pisze...

Albo mają jeszcze więcej barów, to się wydaje bardziej prawdopodobne. Malcolm is cheating !!! :]

Mateusz Cieślicki pisze...

AnnCaro 3-2-1

Anonimowy pisze...

@krupier przecież oni cały czas byli w pierwszej dziesiątce. Punkty wywiozą, a to najważniejsze. Nie wiem czemu się wyśmiewasz z nich.

Anonimowy pisze...

Możesz to sprostowac?LukiRace

AnnCaro pisze...

Thx

Anonimowy pisze...

Biedny ROBERT !!! Cały czas pod górę - jechał jako ostatni wszyscy ujadali , że ma najgorsze warunki z tego powodu ! Dziś jedzie jako 1 i znów tutaj wielki płacz , że również ma najgorsze warunki ! Dobrze , że tych rewelacji np. OGIER nie czyta - pękł by ze śmiechu .

Anonimowy pisze...

Współpraca z M-Sport dalej się nie układa...

Anonimowy pisze...

Trzech się bije, a wygra Ogier. Z nim jest jak z reprezentacją Niemiec w piłkę kopaną...

Anonimowy pisze...

Pomysły o spiskach są zabawne. Teorie, że M-Sport chce utrudniać życie Robertowi bo im zagraża to już paranoja. W jaki sposób Robert im zagraża? Przecież Robert był poza punktowana pozycją zarówno w Monte jak i w Szwecji. Wygrane odcinki to tylko statystyki, punktów za to nie dają. Robert nie był i nie jest w generalce przed kierowcami M-sportu. Niektórzy mają zbyt gorące głowy.

Anonimowy pisze...

Anonimowy jełopie
15 lutego 2015 09:49

Dobrze się czujesz? przytaczając tu nazwisko Ogiera strzeliłeś sobie w kolano, bo większej marudy w cyklu nie ma, jeśli chodzi o warunki. Robert jedzie powoli, bo taki ma cel na dzisiaj

Anonimowy pisze...

Czy ktoś może potwierdzić / zaprzeczyć, że na WRC+ są takie same opóźnienia w publikacji międzyczasów? Krew mnie zalewa jak w radiu słyszę wywiad z Robertem a w międzyczasach nie ma nawet ostatniego splitu. Czy w dzisiejszych czasach to jest naprawdę takie trudne zrobić NIEZAWODNY i REAL TIME tracking system? Czy tam siedzi ktoś i ręcznie te czasu przeklepuje do tabeli? Nosz kuźwa...

Anonimowy pisze...

Sołowow z Maćkiem zdaje się stoją. I już ruszyli.

marian burzak pisze...

power stage? oby!

Anonimowy pisze...

Robert powiedział, że akceptuje karę. Ktoby nie zawinił to jego zespół ponosi odpowiedzialnośc, bo oni dbają o to by wszystko było zgodne z regulaminem.

Anonimowy pisze...

m-sport sterowany jak chce pan i wladca , geba wredna to podkłada rozne swinie ....

Anonimowy pisze...

9.57 wielki znawco sportu motorowego , nie słyszałem , aby OGIER , LATVALA I INNI Z WRC narzekali , że jadą jako 1 czy ostatni w stawce aut wrc , tylko ty i twoja tutejsza klaka wielkich znawców ma inne zdanie ; JAK ROBERT będzie jechał w połowie stawki , też będziesz wył , że ma najgorsze warunki ; twe inwektywy świadczą o 1 , brak ci argumentów na wytłumaczenie bredni , które piszesz !!

Anonimowy pisze...

Abbring powiedział, że Sołowow miał duży moment i utknął w rowie. Abbring ledwo go ominął. Szkoda chłopaków :(

Anonimowy pisze...

Na blogu ostberga wyśmiewanie się z czyiś potknięć czy fatum np. 5 minutowa kara dla RK JEST TAKTOWANA JAKO SPAM !Tutaj jest nobilitowana i poważna jako właściwe kibicowanie - modelowy przykład spam z 9.31 !

Anonimowy pisze...

Anonimowy z 10:08 proszę jeden z wielu:
Spotkanie z polskimi dziennikarzami w motorhomie VW. Ogier dostaje pytanie, co sądzi o nowych przepisach, które sprawiają, że przez dwa dni otwiera trasy.
Seb odwraca głowę do oficera prasowego: Czy mogę powiedzieć: "that fucking rule?". Oficer odpowiedział, że to definitywnie nie jest odpowiednie słowo - cytat z Cezarego Gutowskiego

Anonimowy pisze...

@10:12 Gutowski nie jest dla mnie wiarygodnym źródłem.

Mateusz Cieślicki pisze...

Dajcie już spokój z tym Ostbergiem bo to żałosne. Od teraz usuwam wszystkie takie wpisy, a po Tobie daddY spodziewałem się znacznie więcej.

marian burzak pisze...

co do Ogier'a to sam się sypnął z tym podmiataniem śniegu pod koła jadących za nim

ITS ME STIG pisze...

Rzeczywiscie daddy przegioles lekko z tym wpisem kibicuje RK ale nie jestem fanatykiem bo uwielbiam ten sport a nie fanatycznie jednego kierowce i jeszcze tylko dlatego,ze z polski

marian burzak pisze...

Odnośnie wcześniejszego wpisu: RK będzie miał konkurentów na PS - taki Tanak, nie mówiąc o Protasowie - ostatni na S20

daddY pisze...

Mateusz nie lubie tego kierowcy po prostu nie tylko dla tego że dociął Kubicy ale ogólnie jest cwaniak, a ja cwaniaków nie lubię. Tak samo nie lubię Ogiera i Mikkelsena. Uwielbiam za to Meeka, Evansa i Latvala mi przypadł w tym roku. Po prostu nie chcę siać nienawiści ale normalnie nie trawię Ostberga a tamtym tekstem tylko pokazał się ze swojej naturalnej strony.

Anonimowy pisze...

..........a "TURBO" u Roberta znowu działa !, bo fabryczny M-Sport znowu za Nim....

Anonimowy pisze...

A gdzie jest Sołowow?

Anonimowy pisze...

@ Anonimowy 15 lutego 2015 10:08

Obśmiałem się, turlam wręcz po podłodze ze śmiechu....rozumiem, że śledzisz WRC od dzisiejszego poranka, skoro, jak to napisałeś, NIE SŁYSZAŁEM. poległem. Tej marudzie to nawet historic rally przeszkadzają. Ogarnij się człowieku

daddY pisze...

Stoi jeszcze na trasie.

Mirek pisze...

He, he, już nawet sam Robert wypowiada się w tonie niepewności - jedziemy spokojnie, musimy dojechać do mety - tak jakby wiedział że jak przyciśnie to wyleci :)

Anonimowy pisze...

Trzeba pamietac ze nikt z nas nie zna ich osobiscie wiec temat lubie nie lubie to temat rzeka.

daddY pisze...

Tak myślałem że Robert oszczędza opony, ale przecież dostanie nowe na serwisie :\ i cały mój plan w pi#du
Można turbinkę podkręcić, co tam kolejne 5 minut :) ważne są pierwsze punkty hehe. Malcolm ho no tu.... :]

Anonimowy pisze...

Ma ktoś jakiś stream z ostatniego odcinka?

Anonimowy pisze...

ad wpisu anonimowego z 10:00, też nie wiem czym wytłumaczyć tak słaby livetiming z rajdów najważniejszej serii, może chłopaki z WRC powinni zobaczyć jak to działa w RSMP, może niech kupią licencje, albo zatrudnią firmę która obsługuje RSMP bo moim zdaniem jest super, zawsze na czas +pozycja zawodników na trasie z prędkością km/h na OS, kto nie widział to polecam RSMP ONLINE TIMING

ITS ME STIG pisze...

@ 10:41 anonimowy sluszna uwaga ja osobiscie nie przepadam za Ogierem,ale ,ze go nie lubie to nie moge powiedziec bo go nie znam...zreszta Roberta tez nie hehe

Anonimowy pisze...

Szkoda,że Michałowi i Maćkowi nie poszło... Dobrze jechali.

Robert z Maćkiem pięknie jadą. Pokazują równe, dobre tempo przez cały rajd! Brawo.
Jak tak dalej pójdzie to czołówka zacznie się na poważnie obawiać naszej załogi. W drugim już tegorocznym rajdzie są pierwszą ekipą za fabrykami. Nie licząc punktów bo na to skada się wiele okoliczności i przyjdzie jeszcze na nie czas a oceniając samą jazdę RK WRT wyprzedza M-Sport i depcze po piętach fabrykom... :):) Nie spodziewałem się aż takiego progresu u chłopaków. Nie wspominając o takim dobrym i równym tempie na śniegu. Brawo!!!
Na awarie sprzętu i inne okoliczności psujące wynik chociażby dzisiejsza sprawa z turbo niestety chłopaki wpływu nie mają. Ale ze swojej strony robią 120% normy... ;)

Anonimowy pisze...

z tymi tłumaczeniami wypowiedzi Roberta z radia WRC staczacie się po równi pochyłem - ja wiem, że to na szybko ale bez przesady....;/

Robert mówił, że się dziwi z tym przeładowaniem bo pojawiło się pierwszego dnia na pierwszym jego oesie, po czym zgłosili do M-Sportu do poprawy i znowu przeładowało drugiego dnia ale tylko na ostatnim oesie tego dnia.

Ode mnie wydaję się to dziwnie, że tylko 2 razy się to stało, albo przynajmniej, że występowało tylko na dwóch oesach, bo tu można to dwojako rozumieć. Taka sprawa wydaje się, że powinna występować równomiernie cały rajd prawda?

Co jeszcze mnie cieszy bardzo, że turbina nie była przeładowana na oes 17 kiedy to RK wygrał - zero tłumaczenia dla rywali :)

Anonimowy pisze...

10.36 bardzo szybko zmieniasz temat - podobnie jak ruska propaganda - przypomnij sobie jak narzekałeś o niesprawiedliwości , że KUBICA jedzie ostatni w stawce WRC , a dzisiaj jako 1 i z tego powodu ma najgorsze warunki . Czy nadal utrzymujesz i turlasz się z śmiechu , że cała czołówka kierowców WRC to ZRZĘDY i MARUDY.??? jesteś prawdziwym znawcą sportów motorowych ; szybko znajdziesz stałe miejsze w studiu obok BOROWCZYKA !

Mateusz Cieślicki pisze...

Anonimowy - wydaje mi się, że wszystko co najważniejsze wypisałem. Co innego słuchać, a co innego słuchać i od razu to pisać.

marcin wawrzyszyn pisze...

Wszystko w jego aucie jest z drugiej polki...m-sport nie moze zdzierzyc sytuacji ze objezdza fabrycznych i dali mu celowo zmodyfikowane mapowanie....to jest mapowanie m-sportu dlaczeko Evans i Tanak nie maja zlego mapowania hmm...?

marian burzak pisze...

sarkastyczny daddy, znielubiłeś RK?

marcin wawrzyszyn pisze...

Poczatek sezonu i takie akcje nie podoba mi sie to....

Anonimowy pisze...

Panowie proszę wykażcie się chociaż resztkami kultury i skończcie te szczeniackie dyskusje. Czytać się nie da waszych komentarzy.
Człowiek chciałby prowadzić tu rzeczową dyskusję przez cały rajd ale oczywiście się nie da bo kilka osób wyładowuje tu swoje dziecięce emocje... Wymieńcie się mailami albo telefonami i wyjaśnijcie sobie wasze problemy a czyjś blog zostawcie w spokoju.

Co to kogo obchodzi kogo lubicie a kogo nie lubicie, kto uważa się za znawcę a kto nie. Za przeproszeniem g...o mnie to obchodzi. Podyskutujcie sobie może na jakimś czacie. Tam są setki osób, które podejmą rękawicę...

Anonimowy pisze...

Elektronika lubi płatać figla. Nie podejrzewam, że M-sport mógłby zrobić to celowo, bo gdyby wyszło to na jaw, to byliby pośmiewiskiem w świecie rajdowym.

Progres Roberta w tym sezonie niesamowity. Widać, że może już jechać w każdych warunkach bardzo szybko. Czekam na wygrane odcinki na szutrach, to sprawa oczywista. Pudło w tym sezonie tez jest w zasięgu.


marcin wawrzyszyn pisze...

Zle mapowanie Turbo to nie jest awaria usterka czy cokolwiek....a moze jet to mapowanie wylacznie na testy....hmm...moze sie kiedys dowiemy o co w tym wszystkim chodzilo i dlaczego stalo sie jak sie stalo.....

Anonimowy pisze...

Awans na 20 plac kosztem Sołowowa .

Anonimowy pisze...

Anonimowy 11.05,a co RK jest winien tego, że Sołowow popełnił błąd?
Sołowow sam sobie jest winien, że nie dowiódł swojej pozycji do końca rajdu.

marcin wawrzyszyn pisze...

Zmiana mapy to nie tylko podniesienie ladowania,za tym stoi wiele czynnikow sterowania silnika....moze kolega Pandeus ktory czyta komentarze a sie nie udziela wkoncu cos powiedzial bo wiem ze sie zna na tym...hmm

Anonimowy pisze...

Gutowski: "Jestem po rozmówce z RK. Gadaliśmy o dzisiejszym poranku i o karze za overboost. Podrzucam cytaty. Więcej wkrótce w necie...
"Zaczęliśmy bardzo spokojnie, nawet zbyt spokojnie. Na jednym krótkim zakręcie przez szczyt, który jest hopą, żeby nie wylądować poza drogą przytuliłem się do bandy, aż za bardzo. Banda nas przytrzymała i postawiło nas na dwa koła."
Co do silnika - Malcolm Wilson przyznał, że kierowca nie był w stanie poczuć tego przekroczenia, bo było bardzo małe (i na jednym oesie):
"To prawda. Nie jest tak, że przekraczaliśmy limit przez cały oes, tylko w niektórych miejscach, przez ułamki sekund, był trochę za wysoki. Jest jak jest. Nic już się nie da z tym zrobić.
Z całą pewnością nie było to zrobione celowo."

oio pisze...

Jestem ciekawy tempa chłopaków na drugim Värmullsåsen. Z pierwszej siódemki tylko Tanak i Paddon będą chcieli spokojnie dojechać. Pozostali powinni cisnąć, bo jest o co walczyć.
Na ich tle będzie widać tempo Roberta. Ale albo sobie chłopaki odpuszczą, żeby dowieźć całe auto do Meksyku, albo pocisnął ile się da na oesie, który przed chwilą jechali.

Anonimowy pisze...

Robert: "Z całą pewnością nie było to zrobione celowo". Amen.

Przestańmy wszędzie widzieć jakieś spiski.

Anonimowy pisze...

co do turbo, w peaku boost przekroczyl minimalnie na chwile preferowana przez fia wartosc, ktokolwiek bawil sie kiedys w ustawianie turbo to wie ze to nic niespotykanego

maciekccs pisze...

Panowie lubimy nie lubimy nie w tym rzecz, ważne są fakty, Robert z Maćkiem jadą ładny rajd i super ładą końcówkę i z tego trzeba się cieszyć, a co do OS20 5 czas bo Ostberg zrobił falstart i dostał 10sek kary, czekamy na PS

Anonimowy pisze...

Onet: Wczo­raj póź­nym wie­czo­rem na­de­szła in­for­ma­cja o pię­cio­mi­nu­to­wej karze dla na­szej za­ło­gi. FIA uzna­ła, że choć ze­spół Ku­bi­cy nie miał wpły­wu na prze­kro­cze­nie do­pusz­czal­ne­go li­mi­tu do­ła­do­wa­nia, musi po­nieść od­po­wie­dzial­ność. Szef ze­spo­łu M-Sport, który od­po­wia­da za funk­cjo­no­wa­nie sil­ni­ka, twier­dzi, że kie­row­ca nie miał szan­sy nawet po­czuć róż­ni­cy w osią­gach sil­ni­ka. - To praw­da, bo to nie jest tak, że go prze­kra­cza­li­śmy przez cały oes, tylko w nie­któ­rych miej­scach, przez ułam­ki se­kund był tro­chę za wy­so­ki - zgo­dził się Ku­bi­ca. - Jest jak jest. Nic już się nie da z tym zro­bić. Teraz mu­si­my zro­zu­mieć przy­czy­nę pro­ble­mów. Je­stem prze­ko­na­ny, że nic na tym nie zy­ska­li­śmy i z całą pew­no­ścią nie było to zro­bio­ne ce­lo­wo.

- Już na pierw­szym oesie mie­li­śmy mały pro­blem - ana­li­zo­wał sy­tu­ację nasz za­wod­nik. - Nie wiem do­kład­nie, co się dzia­ło, bo je­stem kie­row­cą, a nie me­cha­ni­kiem, ale po­ja­wił się alarm. Wy­da­wa­ło się, że pro­blem zo­stał roz­wią­za­ny. Z tego, co wiem do­sta­li­śmy nową mapę sil­ni­ka i przez dwa dni je­cha­li­śmy bez pro­ble­mów aż do ostat­nie­go wczo­raj­sze­go oesu, gdy znów prze­kro­czy­li­śmy limit do­ła­do­wa­nia - dodał Ro­bert.

Anonimowy pisze...

Nie rozumiem czemu sędziowie wypowiadają się na temat czwartku i piątku w sobotę o 22.15.Tak żeby RK lepiej się spało? .Żenada w sumie to z chęcią dowiedział bym się czegoś więcej o zasadach przeprowadzania badań tech.
HEN-RYK

marian burzak pisze...

Mateusz, jeżeli przyczyna kary w Monte (5m) została wyjaśniona a ja przeoczyłem - to nie odpowiadaj

Anonimowy pisze...

11.11 gdzie w 11.05 było oskarżenie RK ??? Stwierdzenie oczywistego faktu nigdy nie może być odbierane jako oskarżenie , gdyby wszyscy jak ty myśleli to publikacja wyników w generalce też byłaby takim oskarżeniem.

marian burzak pisze...

11:26 'kosztem' ma wydźwięk negatywny jeśli chodzi o RK - nie wiem po co to napisałeś

Tloła pisze...

mógłbym prosić o streama do PowerStage?

Anonimowy pisze...

Kto to jest Fabio Butti, team owner? RK WRT team owner? W tej zoltej decyzji tak napisali

Anonimowy pisze...

Podrzuci ktoś jakiś link do livestreama? Ostatnio była podawana jakaś rosyjska strona i działała bez zarzutu :)

Anonimowy pisze...

Ktos to pomaga Robrtowi to pewne ze sam tego wszystkiego nie udzwignie. To ze team nazywa sie RK WRT nie znaczy ze Robert jest wlascicielem. Wszyscy wiemy ile potrzeba pieniedzy w tym sporcie

ITS ME STIG pisze...

Prosze bardzo:
http://www.drakulastream.eu/motor-sports-live-streaming-video.html

Anonimowy pisze...

Nie zmienia to wszystko jednak faktu, że w dalszym ciągu decyzja FIA jest ... dziwna? Skoro już nawet sam dostawca ( M-Sport ) tłumaczy, że kierowca i jego zespół nie mieli na to wpływu, zespół Roberta po zauważeniu nieprawidłowości, zachował się poprawnie czyli zgłosił problem do M-Sportu z prośbą o dostarczenie nowych map silnika, więc w takim wypadku dlaczego Robert został ukarany? Rozumiem, że to może nie być wina M-Sportu, ale Robert zachował się uczciwie wobec FIA i rywali prosząc M-Sport o nowe mapy. A, że problem się ponowił? Rozumiem kary za spóźnienie na TC, za przekroczenie prędkości, ale karać kogoś za usterkę, na którą nie miał wpływu i którą po wykryciu starał się usunąć a na usterce i tak nic nie zyskali? Dlaczego FIA nie zastosuje kary w zawieszeniu tak jak dostał ją Ogier za ewidentne złamanie przepisów?

Anonimowy pisze...

Ciekawe myślenie @11.32 , wygląda więc na to , że wszyscy ,którzy awansowali "kosztem " np. Sołowowa mają być negatywnie odbierani .Czy nikomu nie wolno awansować , gdy inny wypadł z trasy..? ręce opadają...

Anonimowy pisze...

@marian burzak tu są podane przyczyny kary w Monte:
http://sokolimokiem.com/as-w-rekawie/

Anonimowy pisze...

Fabio Butti jest jednym z właścicieli A-Style ( http://www.a-styleteam.it/a-styleteam/contatti )

maciekccs pisze...

auto Sołowowa słabo
http://t.co/UM3JgC7vhb

Anonimowy pisze...

polsat:
http://sportslive.info/viewpage.php?page_id=9

Anonimowy pisze...

Widzę, że się wkradło zdjęcie z Monte. W Szwecji asfaltu chyba nie można uświadczyć:)

Anonimowy pisze...

@Anonimowy: "W Szwecji asfaltu chyba nie można uświadczyć:)"

Jak 30 lat żyje, tak byłem przekonany, że w Szwecji mają asfaltowe drogi. I to nawet jedne z najlepszych w Europie.
Czy żyłem w błędzie?
Kolego, są jeszcze drogi dojazdowe tak? Faktycznie, zdjęcie przypomina krajobrazy Monte Carlo, ale zapewniam Cię, że w Szwecji uświadczysz asfaltu.

marian burzak pisze...

11:42
po namyśle - sorry, bo trudno pisać że: 1/powodem... 2/szczęśliwym zbiegiem okoliczności...3/dzięki..

11:48
thanks! bo już myślałem, że coś było na rzeczy - niewierny Tomasz ;D

Anonimowy pisze...

Link do ostatniej relacji live:
http://www.vipleague.me/motorsports/283385/1/fia-world-rally-championship-sweden-super-stage-live-stream-online.html

Anonimowy pisze...

Z calym szacunkiem dla wiedzy pana Borowczyka ale strasznie drazni jego komentarz wrrr

marian burzak pisze...

nie jest dobrze :(

Anonimowy pisze...

Robert nie może użalać się na decyzje sędziów, bo obowiązuje go dyscyplina. Jest zawodnikiem. Dziwne jest dla mnie, że w tym przypadku nie ma kary finansowej dla M-Sport, tylko czasowa dla kierowcy, który zgłosił defekt i zachował się prawidłowo. Nie promuję teorii spiskowych ale rachunek prawdopodobieństwa w przypadku Roberta oszalał.

HeavyRain pisze...

Bardzo dobry rajd dla RK WRT Team, pomijając problemy techniczne jest ogromny progress w porównaniu z rokiem 2014.

Anonimowy pisze...

Rally Sweden 2015: Onboard SS17 Robert Kubica

https://www.youtube.com/watch?v=X1oTwGvjFzs

ŁukaszRog pisze...

Robert wypadł lepiej niż się spodziewałem:) Wygrany OS, brak większych przygód, tempo DUŻO lepsze jak w tamtym roku. Same pozytywy. Gdyby nie awaria i kara to byłyby dobre punkty.

Anonimowy pisze...

Czy komentator na polsacie wlasnie nawiazal do dialogu z Pulp Fiction odnosnie 'OK' Meeke'a? :)

ITS ME STIG pisze...

OO mikelsen out :(

Anonimowy pisze...

12.05 zwrot :" kosztem " jest typowym słowem w relacjach sportowych... np. relacja ze skoków narciarskich pada ono często , ktoś awansował , poprawił pozycję itd... kosztem innego zawodnika , podobnie jest w relacjach z la.... i tam nikt nie uważa , że może mieć ono negatywne znaczenie... radzę skupić się na tym co faktycznie w Szwecji się dzieje...

marian burzak pisze...

zastanawia jednak słaba jazda na PS, widoczne było jak wycierał się na białej bandzie - szkoda, że akurat dzisiaj czegoś nie udowodnił

oio pisze...

Może to mylne wrażenie, ale patrząc na międzyczasy Evansa wydaje się, że strata miejsca na rzecz Meeka nie byłaby dla niego szczególnie przykra. Myślałem, że bardziej przyciśnie. Pewnie wytyczne zespołu, albo lekkie odpuszczenie kierowcy. W każdym razie mówienie na mecie o potencjale jakoś mnie nie przekonuje. Sport, rywalizacja, ryzyko - o to chodzi. Bo kalkulowaniem jakoś trudno się pasjonować.

Anonimowy pisze...

Dlaczego RK startował jako pierwszy?

Anonimowy pisze...

Ogier Ogier Ogier to jest mega kierowca!!!!! brawoooo

oio pisze...

Szacun dla Mikkelsena! Postawił wszystko na szali. Niestety Ogier pokazał dlaczego jest mistrzem.

Super rajd! A wygrany przez chłopaków śnieżny OS to mega niespodzianka!

ITS ME STIG pisze...

Brawa brawa dla wszystkich z ciezka prace to jakie miejsce RK ma na koniec w generalce?

Anonimowy pisze...

Bohaterzy rajdu: Thierry Neuville Nicolas Gilsoul!!! Chłopaki wycisnęli z tego Hyundaia ostatnie soki, przejechali rajd bezbłędnie mimo tak małego doświadczenia na śniegu. Ręce same się składają do oklasków.

Ogier to twardy gracz, ma bardzo mocną psychikę i zwyciężył po raz kolejny.

Mikkelsen zawalił ostatni odcinek, ale potwierdził, że jest bardzo mocny na tej nawierzchni. W kolejnych sezonach też będzie tu walczył o zwycięstwo.

Dobry rajd w wykonaniu Tanaka, Evansa i Padona.

Brawa dla Protasowa za wygrany oes i pierwsze punkty.

Nasza załoga wykonała ogromne postępy na tej nawierzchni. Porównując przejazdy z zeszłego roku do tegorocznych to jak niebo i ziemia. Nikt chyba sobie nawet nie wyobrażał, że wygrają odcinek w Rajdzie Szwecji. Jest progres i to cieszy.
omi

Anonimowy pisze...

Co za rajd:) Gratulacje dla KUBICY i SZCZEPANIAKA.
Szkoda Mikelsena.
Mateusz wielkie dzięki za relację ze Szwecji.

p_m

Anonimowy pisze...

Po Monte, było kilka postów, że Szwecja, to aby dowieźć sie do mety, bez naciskania, że Szwecja RK nie odpowiada. itp itd... jakby nie znali Kubicy!!
RK dał ognia, wygrał OS, był ciagle obecny w czołówce... progres niesamowity.
Dzięki Ci Robercie i dzieki wam twórcy tego Bloga!!!
Bedzie Dobrze...

daddY pisze...

Dojechali, miodzio...Nie ma się co stresować, teraz może być tylko lepiej. Chyba że Wilson przeładuje :)

Anonimowy pisze...

Realne obecnie możliwości RK to miejsce w 1 dziesiątce na mecie i to należy przyjmować za sukces. 1 piątka to bezbłędna jazda i wypadki konkurentów. Podobnie z podium , dużo musi zaistnieć szczęścia aby ono stało się faktem. Jedziemy więc na RALLY Meksyk .

Anonimowy pisze...

Fajny filmik, można poczuć atmosferę Rajdu Szwecji:
https://www.youtube.com/watch?v=NMo3BeTEJq0

To był piękny rajd, walka do samego końca o zwycięstwo. Oby więcej takich rajdów w tym sezonie.

Piotr Banasiewicz pisze...

Wykonałem takie małe zadanie matematyczne. Policzyłem czasy Roberta nie uwzględniając 5-cio minutowej kary a na odcinkach z awarią napędu przyjąłem czasy z pierwszych przejadów. Wyszkło mniej więcej 2H 59m. Byłby w okolicy 5-6 miejsca. To naprawdę świetny wynik

Anonimowy pisze...

@Piotr Banasiewicz
Patrząc na to w ten sposób, żeby pozycja była bardziej wymierna, trzeba by było odjąć wszystkim kierowcom ich straty:)

p_m

Lux Perpetua pisze...

Mateusz, wysłałem ci na maila plik z obliczeniami postępu Kubicy.

Jasno wynika z niego, jak olbrzymi postęp zrobił w Rajdzie Szwecji i ile jeszcze brakuje do Monte Carlo :)

Świetny występ Kubicy, żadnych dużych błędów! Pierwszy wygrany OS na śniegu!

daddY pisze...

https://www.youtube.com/watch?v=xE9G60rUIoM

daddY pisze...

https://www.youtube.com/watch?v=6l27M2n4Vz0

Anonimowy pisze...

Filmik pokazujący całą akcję wyciągania Latvali z rowu:
https://www.youtube.com/watch?v=3SwCRQZA_yc

Anonimowy pisze...

Panowie czemu oni nie wożą ze sobą liny przywiązanej np. w bagażniku do klatki bezpieczeństwa? Przecież tyle ludzi co się męczyło przy wyciąganiu Latvali jak by złapało za line to minuta i był by na drodze.

Anonimowy pisze...

Naszym zdaniem - po Rajdzie Szwecji
http://mktv.pl/pl/naszym-zdaniem/1924

"Podsumowanie Rajdu Szwecji 2015 m.in: o niesamowitej końcówce, o karze dla zespołu Roberta i Maćka i czyja to wina? I oczywiście kolejna porcja zdjęć Dominika Kalamusa!".

polecam, warto obejrzeć.

pko24 pisze...

http://przeklej.org/file/7wP4pV/wrcSS21.xls
jeśli nic nie pomieszałem to finalny plik (nie wiem jakie są zasady gdy kierowcy mają ten sam czas na OS),
mam wrażenie, że najlepszym wyborem było: Sebastien Ogier, Thierry Neuville, Yurii Protasov, Ott Tanak za 9,98m z sumą: 1630 (?) pkt.

428 osób pobrało wczoraj plik :-) jestem pod wrażeniem :-)

Marek Bogacki pisze...

Bardzo dobra postawa naszej załogi. Oby więcej takiej jazdy, a wynik sam przyjdzie. Trzymam kciuki za pełną realizację planu przygotowań przed Meksykiem.

dom86# pisze...

Jeśli już wszystko wiecie to sorry, ale...
Protasov traci 9 miejsce i pkt bo dostaje karę czasową. Pytacie za co? A za to samo, za co Ogier święta krowa karę otrzymał w zawieszeniu :D Przekroczenie prędkości na zapoznaniu :O
Propok podobno też ukarany za nieprawidłowy rozstaw osi.
Niech nam żyje FIA !

dom86# pisze...

Prokop oczywiście za zły rozstaw osi. Wybaczcie literówkę.

Jack K pisze...

BRAWO RK WRT!

maciekccs pisze...

co do rozstawu osi u Prokopa to sie wlasnie dziwilem ze na video z parku serwisowego przed dzisiejszym os19 mechanicy tasma miernicza mierzyli ten rozstaw, myslalem ze sprawdzali czy auto sie nie rozchodzi ale zeby takie cuda ze w zwiazku z uchybieniami regulaminowymi to bym nie pomyslal

Anonimowy pisze...

"Niezbadane są wyroki sędziów
Jeszcze kilka chwil temu Jurij Protasow cieszył się z 9. miejsca i punktów. Teraz wypadł z czołowej dziesiątki, bo dostał karę czasową. Za to samo przewinienie, za które Ogier dostał karę w zawieszeniu. Przekraczanie limitów prędkości na zapoznaniu. Można to tłumaczyć tym, że pobił rekord, bo przekroczył prędkość aż 17 razy, ale coś mi mówi, że gdyby startował w innej ekipie, to też skończyłoby się na karze w zawieszeniu...

PS
Prokop też dostał karę, bo miał zdaniem sędziów zły rozstaw osi..."


PARANOJA I CHAMSTWO

Anonimowy pisze...

@pko24
Dzięki za podsumowanie. I z tego co zauważyłem na "fantasyWRC" to kierowcy z identycznym czasem dostają tą samą ilość punktów.

p_m

Anonimowy pisze...

dziwny zbieg okoliczności, że 3 niefabryczne Fiesty miały problemy techniczne w tym rajdzie, jak również były karane

pko24 pisze...

http://www.wrc.com/po/wrc/results/live/penalties/page/61-294-59--.html

nie widze na wrc żadnych kar, klasyfikacja też się nie zmieniła...

Anonimowy pisze...

autoklub wczoraj podał taką wiadomość: "ZSS Rajdu Szwecji ukarał Jurija Protasowa, Sébastiena Ogiera, Lorenzo Bertellego, Michała Sołowowa i Maxa Rendinę za nadmierną prędkość podczas zapoznania z trasą. Wszyscy kierowcy otrzymali po 2 minuty kary, ale w zawieszeniu na rok. Jeżeli w tym okresie któryś z kierowców powtórzy wykroczenie, wówczas automatycznie zostanie mu doliczona kara w konkretnym rajdzie".

Prokop dostał chyba tylko karę pieniężną.

Anonimowy pisze...

Kara dla Protasowa też jest w zawiasach. Gutowski wprowadził wszystkich w błąd (nie pierwszy raz). Tu oświadczenie dotyczące kary:
https://pbs.twimg.com/media/B95JnYTIQAAMNXD.jpg

marshad pisze...

@MC/KM Ogier przekroczył prędkość 7-krotnie! Sędziowie ukarali go (lub też upomnieli) za dwa przekroczenia zanim pojawiła się decyzja o karze za przekroczenie prędkości następne 5 razy.

@Anonimowy 16:58 "PARANOJA I CHAMSTWO" - z czyjej strony? Reguły są po to by się ich trzymać, a zespoły powinny to kontrolować. Rozstaw osi wpływa na stabilność pojazdu, więc nie dziwi kara, a 2tys. euro dla Prokopa to nie problem. Natomiast Protasov i jego 17 razy to już nieco dziwne. Oczywiście prędkość na zapoznaniu jest limitowana ze względu na bezpieczeństwo. Jak wspomniał Jost Capito (szef VW) limit w Szwecji to 70km/h, w przeciwieństwie do innych rund, gdzie wynosi on 80km/h i możliwe, że stad całe zamieszanie - i możliwe także, że dlatego kary 2 minut dla Ogiera i Protasova są w zawiasach na rok. Tak czy inaczej taka wpadka (nawet czołowego zawodnika i zespołu) nie powinna się zdarzyć. No i jeszcze mandaty na dojazdówkach =]
Co do Roberta i jego map silnika od M-Sport, to Malcom stwierdził iż były to minimalne przekroczenia, w kilku miejscach, na paru odcinkach, nie dające namacalnej przewagi, lecz zasady mówią o absolutnym max 2.5 bara ciśnienia (problem dotyczy tylko niskich RPM).

marshad pisze...

Drobiazg, ale się poprawię: Protasov także miał 2 przekroczenia zanim dokonał kolejnych 17.

Jan Jan pisze...

Bravo Mateusz. Po raz kolejny, świetna robota.
Odkąd RK był w F1 pilnie śledzę jego poczynania. Od czasu wypadku jeszcze bardziej.
Niestety coraz bardziej widać, że ograniczenia prawej ręki RK są duże. Widać że Robert chce jechać, wie jak to robić, jednak ciało nie pozwala. Niestety ale jeden zajebisty gość, który benzynę ma we krwi, chce ścigać się dla FANU, nie jest w stanie pokonać całej armii fabrycznych ekip. Dlatego proszę wszystkich cieszmy się z jazdy RK póki chce jeździć, nie ma się co podniecać ilością wygranych oesów. Kibicować całym sobą!!!! Niemniej jednak widać, że nowe prywatne zespoły wprowadziły wiele świeżości do światka WRC? Najwięcej utarł nosa zespołom fabrycznym RK WRT.

P.S. To że RK odrzucił jakiekolwiek możliwości rozbudowy zespołu o nowych kierowców świadczy o tym, że przyszłość zespołu nie jest długofalowa?? Nie wiem jak Wy, ale ja już widzę LOTOS POLAND TEAM w składzie Robert Kubica/Maciej Szczepaniak jako drugi zespół Kajetan Kajetanowicz/Jarek Baran.

Anonimowy pisze...

Protasow nie wypadł z dziesiątki! Jego kara jest w zawieszeniu na rok, tak samo jak w przypadku Ogiera i kilku innych zawodników. Suspended = w zawieszeniu. Tu oficjalny komenikat: http://www.rallysweden.com/wp-content/uploads/2012/12/Stewards-Decision-No-7.pdf

Jarosław Cichawa pisze...

Film z pomocy kibiców jest odlotowy :) To fani pełną gębą i obyśmy wszyscy tacy byli.
Robert da sobie radę, od czasów kartingu wierzę w jego nieprzeciętny szósty, kierowcy, zmysł.
Spójrzmy też na coraz lepsze wyniki, tak jakby udział w rajdach był dobrą metodą rekonwalescencji
Nie zapominajmy, że jest w WRC dopiero drugi rok !!! a już ma sukcesy, bo takim są czasy bliskie starym wyjadaczom.
I co też optymistyczne, ma następców.
Solowow uplasował się wysoko i też daje nadzieję na to, że emocji będzie coraz więcej.
Oby tak dalej chłopaki :) a w przyszłym roku może już będzie pudło?
Tego Robert życzę ci z całego serca

marshad pisze...

@Jan Jan Robert nie jest tu z wyboru, ale da z siebie wszystko by zdobyć tytuł mistrza. Prawda jest taka, że to jeszcze potrwa - ręka swoją stroną, lecz doświadczenie jest najważniejsze. Z trzecim i czwartym rokiem powinny nadejść porządne wyniki na asfalcie i szutrach i walka o czołowe pozycje. Powinniśmy się cieszyć z każdego kroku na przód, a te wygrane odcinki to jeden ze wskaźników progresu.
Robert powiedział, że na razie myśli tylko o sobie i że chce zbudować zespół na miarę tych najlepszych w WRC. Stwierdził także, iż nie ma mentalności biznesmena, czy szefa zespołu, gdyż w 100% jest i chce pozostać kierowcą. Nie przekreśla to jednak rozbudowy zespołu pod nadzorem kogoś innego - być może znany nam, choć niedostrzegalny, Marcin Czachorski, który razem z Kubicą przepracował święta tworząc RK WRT. Skoro już jest wspólny sponsor, to miło by było za rok czy dwa zobaczyć Kajetana w tym samym zespole walczącego na tych samych trasach.

OZi pisze...

polecam wszystkim nowy odcinek "naszym zdaniem"

http://mktv.pl/pl/rajd-szwecji2015/1924

trochę pokory co niektórym :)

Anonimowy pisze...

OZi,
Odnosze wrazenie, ze co niektorzy nawet po obejrzeniu materialu nie wyciagna z niego kompletnie zadnych wnioslow. Jesli jakas ich teoria mie ma pokrycia w faktach, to tym gorzej dla faktow. W teoriach spiskowych mamy zdaje sie nie najgorsze osiagniecia. Niestety. Wrog czai sie za rogiem - trzeba byc czujnym.
Jak nie Ford im nie pasuje z Willsonem, to Maciek idzie na tapete. Jak nie oni, to Mads z Prokopem.
Byl (jest?) tu jeden taki, ktory chcial, zeby Robert oponentom opony dziurawil. Zgroza normalnie to, co sie tu czasem w komentarzach czyta.

Daria27 pisze...

Anonimowy, zgadam się z Tobą, że niektórzy wietrzą tutaj teorie spiskowe i nawet filmiki, materiały nie są w stanie im pewnych spraw uzmysłowić. Ale to już chyba domena naszych rodaków.