Strona główna Informacje z WRC O Robercie Kubicy Klasyfikacje Kontakt English version

niedziela, 8 lutego 2015

Kubica i Szczepaniak testują przed Rajdem Szwecji [Aktualizacja godz. 23:00]

fot. Maciej Szczepaniak
Robert Kubica i Maciej Szczepaniak są już w Szwecji, gdzie dziś będą testować przed drugą rundą Rajdowych Mistrzostw Świata. Poniżej znajdziecie relację z testów naszej załogi.



Testy będą trwały prawdopodobnie jeden dzień. Ponownie problemem może być pogoda gdyż obecnie w Szwecji jest jeszcze mroźno, ale w przyszłym tygodniu ma nadejść odwilż.

Tak Robert i Maciej testowali w ubiegłym roku - towarzyszył im Marcus Gronholm:

Aktualizacja

Do testów Robert używa oczywiście swojej drugiej fiesty, którą trenował również przed Monte Carlo. TUTAJ zobaczycie jej historię.
fot. facebook.com/KubicaOfficial
Aktualizacja godz. 16

Kilka zdjęć z testów:
fot. facebook.com/KubicaOfficial

fot. facebook.com/KubicaOfficial

fot. facebook.com/KubicaOfficial

fot. facebook.com/KubicaOfficial

fot. facebook.com/KubicaOfficial
Aktualizacja godz. 19:30

TUTAJ zobaczycie krótki film z testów Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka.

Aktualizacja godz. 19:50

Poniżej zobaczycie film z wypowiedzią Roberta Kubicy przed Rajdem Szwecji.


Aktualizacja godz. 22:00

A Robert i Maciej nadal jeżdżą...
fot. facebook.com/KubicaOfficial
Aktualizacja godz. 23:00

Mads Ostberg udzielił ciekawego wywiadu dla Polsatu Sport, w którym został zapytany również o Roberta Kubicę: "Jego tempo jest bardzo imponujące. W ostatnich latach mogliśmy już wielokrotnie przekonać się, że jest po prostu niesamowicie szybki. Kiedy pokonuje odcinek specjalny bez problemów, to niesamowite, co potrafi osiągnąć, ale niestety ma problemy z robieniem tego regularnie, a przynajmniej przez cały rajd. Miał wiele wypadków i nieukończonych rajdów. Mam nadzieję, że będzie w stanie kontrolować swoje tempo i dojeżdżać do mety. Myślę, że stać go na dobre wyniki. Brakuje mu doświadczenia, bo nie startuje w rajdach zbyt długo, ale mimo wszystko nawet bez tego doświadczenia jest bardzo szybki. Poza tym wszyscy są świadomi, że przez większość czasu prowadzi jedną ręką. To sprawia, że jest to jeszcze bardziej niesamowite. To, co robi, jest imponujące". Cały wywiad możecie przeczytać TUTAJ.

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com


54 komentarze:

Michał I-MISIEK pisze...

Link nie działa .

Anonimowy pisze...

Nie wiem czy to tylko u mnie, ale nie działa mi link do historii fiesty.

Adam Apanowicz pisze...

Spróbuje jeszcze raz. Według skandynawskich prognoz wielkiego ocieplenia nie będzie. Tuatj jesy link do norweskiej.
http://www.yr.no/sted/Sverige/V%C3%A4rmland/Hagfors/langtidsvarsel.html

Adam Apanowicz pisze...

Ponowie pytanie, czy ktoś wie gdzie odbywają się te testy?

Rafał A. pisze...

Maciek pozdrawia ze Szwecji na swoim profilu FB.
https://www.facebook.com/maciek.szczepaniak?fref=nf

grzesqbs pisze...

55 imprez. całkiem sporo, tylko jeden wypadek- Michał Kościuszko :)i pięć nieukończonych rajdów. wydaje się że to udany egzemplarz. przebudowywany tyle razy że z oryginału wrc to pewnie klatka została ale i tak udany egzemplarz.

Anonimowy pisze...

Ta Fiesta PX60 AVK to nie była pierwotnie R5 ?

Anonimowy pisze...

Hehehe to pierwsze wideo od 34sek to Marcus jak taki żuli spod marketu przy samochodzie, zobaczcie :).

Grzegorz Herda pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Tomek pisze...

znacie nr drugiej fiesty żeby sprawdzić historie??

kowal pisze...

Wrc i rrc są "zamienne" a r5 przecie w nowych budach so

MairW78 pisze...

Ludzie ogarnijcie sie. R5 z WRC nie ma nic wspolnego. R5 to sa nowe zupelnie inne konstrukcje. Jedynie silnik ma ta sama pojemnosc i turbo ale to zupelnie inna jednostka. Natomiast WRC przebudowuje sie na RRC tylko ogranicza sie aerodynamike i jest mniejszja zwezka na turbo. Troche elementarnej wiedzy sie przyda.

Anonimowy pisze...

Sami znawcy się znaleźli

Anonimowy pisze...

Bardzo lubię Blog Mateusza i Karola traktuję go jak Portal informacyjny o Robercie ale strasznie dużo tu kanapowych napinaczy, którzy pozjadali wszystkie rozumy i odnoszą się z wyższością wobec pozostałych w razie jakiejkolwiek pomyłki. Rozumiem jednak, że są po Harvardzie kierunek wrc budowa silnika i posiadają olbrzymią elementarną wiedzę.
Ja osobiście wiem tyle ile dowiem się na blogu lub będąc na rajdzie nie każdy musi mieć doktorat.

Pozdrawiam

Paweł

Anonimowy pisze...

Testy nie sa przypadkiem w Norwegii?? bo sprinter na norweskich blachach stoi na zdjeciach z testow.ktos cos wie??

MairW78 pisze...

Tu nie chodzi o napinanie sie tylko o to ze wielu komentujacych tu sie udziela i madruje robiac podstawowe bledy bo poprostu sie na rajdach nie znaja. Ja jak sie nie znam na jakims temacie to sie nie wychylam. Tylko slucham i ewentualnie pytam. Ktos napisze bzdure a potem inni to powtarzaja i to mnie wpienia. Jak ktos myli R5 z WRC albo rajdy z wyścigami to kazdego kibica rajdowego poprostu trafia. To ze ktos czegos nie wiem albo robi bledy to rzecz ludzka, ale jak ktos czegos nie wie a udaje ze wie i gada bzdury to totalna ignorancja. Pozdrawiam.

Anonimowy pisze...

Żadnego filmu z testów nie ma? Na Monte był zalew tego

Anonimowy pisze...

"R5 z WRC nie ma nic wspolnego", to Ty nie masz nic wspólnego z rajdami

Anonimowy pisze...

Historia fiesty...dość intensywna. Myślałem że to dwulatek z jednym właścicielem, kobietą. Nie bity, nie kręcony, wymieniony olej i nowe opony. Zimówki.

Grzegorz Herda pisze...

Oczywiście mój błąd - myślałem o RRC wpisałem R5, zmylił mnie anonimowy 12:18.
Na pewno nie znam się na rajdach tak jak większość tu obecnych i sam byłem kiedyś zdziwiony, że dwie specyfikacje jeżdżą na jednej 'budzie', zaraz usunę wpis, żeby nie było 'siania zamętu'.
A jak zdarzy mi się coś palnąć to śmiało można z imienia (nazwiska też ;), żeby przypadkiem ktoś inny nie poczuł się dotknięty
pozdro

Anonimowy pisze...

anonim 17:45,

zatem prosze, oswiec nas co ma wspolnego samochod WRC z R5, pozatym ze oba maja silnik 1.6T, i jezdza teoretycznie w tym samym cyklu tylko w innych klasach?

jestem bardzo ciekawy.

rolen

Anonimowy pisze...

Jest "filmik" na facie Maćka

Anonimowy pisze...

Grzegorz Herda- teraz jest ok ;)
Pozdr.
JSRS

Anonimowy pisze...

na profilu Maćka filmik z testów :)
Robert "Mknący pocisk Kubica" :D

Jack K pisze...

https://www.facebook.com/sharer/sharer.php?u=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fvideo.php%3Fv%3D1070326346317829&display=popup&ref=plugin

:)

maSay2610 pisze...

nie włącza mi sie film z aktualizacji
hmmm szkoda

Anonimowy pisze...

Mknący pocisk mi się podoba. Pasuje do niego.

Anonimowy pisze...

I sami powiedzcie, że po "taaakim trailerze" z całego dnia testów nasze mózgi mają sobie pomyśleć, że Kubica z Maćkiem w tym roku pojadą jak "babcia z koszykiem do supermarketu"...:)

Anonimowy pisze...

Hmmmm, bardzo enigmatyczne te dzisiejsze testy. Praktycznie żadnych zdjęć i filmów z akcji.

dadik pisze...

nie mogę się wręcz doczekać! kapitalnie podnosi ciśnienie film Maćka! życzę jak najbardziej mroźnej pogody

Anonimowy pisze...

Robert na tym filmie to wygląda jak bojownik Państwa Islamskiego. Szczerze to lepiej wygląda bez zarostu albo z małym jak w Monaco...

Anonimowy pisze...

A tu jest wywiad z Madsem Ostbergiem, również na temat Kubicy:

http://www.polsatsport.pl/Wiadomosc/gw/Gwiazda-WRC-Kubica-Niesamowity-Ale-Niedoswiadczony/index.html

nf

Anonimowy pisze...

Dla mnie wypowiedzi nt. Roberta takie jak np. ta Ostberga są bez większego znaczenia...
Robert jest dla mnie poprostu najszybszym kierowcą na świecie i tyle... Każdy przejechany przez niego kilometr ma pewien cel - cel, którego nie osiągnie żaden inny kierowca. Udowodni to niedługo...

Anonimowy pisze...

To polsat będzie miał swoich wysłanników na rajdach jak to kiedyś było za starych czasów w F1.?

Anonimowy pisze...

Fajny wywiad z Ostbergiem, przeczytałem od deski do deski. Gratuluję autorowi, tylko zastanawiam się, dlaczego nie zapytał o F1 driver:) I ogólnie o Szwecję 2014 i to jak mu Kubica przeszkodził

Grzegorz Herda pisze...

"To polsat będzie miał swoich wysłanników na rajdach jak to kiedyś było za starych czasów w F1.?"
Oby, mam nadzieję, że polsat tak samo jak lotos i grupa azoty widzą i czują potencjał marketingowy związany z RK i będą 'dmuchać' ten balonik dla własnych korzyści i rozkręcać kubicomanię ponownie.

Co do pytań o "F1 driver" i blokowanie - to po co?
Mads nie wspomniał o tym, a mógłby przy okazji pytania o Kubicę, ale nie jest burakiem, ja tamtą jego reakcję rozumiem, jest impulsywnym, agresywnym kierowcą, ale pokazał właśnie, że ma klasę, redaktor Fiałkowski również :), dobry wywiad.

Anonimowy pisze...

Do wszystkich, którzy uczepili się Østberga za frustrację na mecie. Przypomnijcie sobie rajd Finlandii z 2013, kiedy to Meeke był blokowany przez Novikova ( https://www.youtube.com/watch?v=LoDYO9Ya6DA ). Jak Meeke był wściekły wtedy na mecie, nie chciał nawet z reporterami rozmawiać, a tam przecież droga dużo szersza była.
Takie sytuacje się zdarzają, a złość bierze się ze straconych sekund. Kierowcy walczą o ułamki więc gdy straci 5s to dla niego porażka.
Także, wyluzujcie trochę i dajcie chłopakowi spokój, bo nic złego nie zrobił.

Anonimowy pisze...

@Grzegorz Herda

Nie wiem, czy przemilczanie wątków, które do dziś budzą emocje i są z lubością pokazywane w oficjalnych skrótach, oznaczają klasę.

Klasę to można pokazać, gdy się z wyczuciem skomentuje taką sytuację. Udawanie, że coś nie miało miejsca, to nigdy nie jest klasa

Fotogravity pisze...

Off topic :) Czy ktoś tak jak ja ma zablokowaną możliwość komentowania profilu Maćka Szczepaniaka ? Co trzeba zrobić żeby móc komentować jego posty ? Nie sądzę żeby mnie zbanował za coś :)

Marcin J pisze...

Za sytuacje w Szwecji Robert dostal reprymende od FIA i obowiazkowe przeszkolenie na ktore musial isc.

Na drugi dzien miedzy Robertem a Madsem, nic juz nie bylo, poza usmiechami.

Kibice oburzaja sie "F1 driver" i emocjonuja a chlopaki juz dawno zapomnieli o incydencie :)

Patrzac tak z perspektywy czasu, najgrubsza spina byla z Panizzim, gdy Delecour oskarzal go o nieregulaminowe zapoznania, pozniej wscieklosc Colina jak Richards kazal hamowac go na odcinku specjalnym zeby Sainz mogl dojechac jako pierwszy. Pozniej dluuugo dlugooo nic.

Anonimowy pisze...

Skoro przez niego stracił trochę czasu to się zdenerwował i powiedział co powiedział. Myślę że tak samo on jak i Robert już dawno o tym nie pamiętają, a Wy tu rozpamiętujecie czy to z klasą czy bez. Czy powinien o tym wspomnieć w wywiadzie. brak słów

Konrad Kobedza pisze...

Skoro obaj panowie później, na przestrzeni całego sezonu normalnie rozmawiali ze sobą i nigdzie nie bylo widać, że jest miedzy nimi jakakolwiek wrogość, to dla mnie temat jest zamknięty i nie ma po co do niego wracać!
Jak ktoś ma ważniejsze rzeczy na głowie to się pierdołami z przeszłości nie zajmuje...

xan pisze...

Założę się, że dla Kubicy czy Ostberga temat nie istniał dzień później, jak emocje opadły. Nie pierwszy nie ostatni raz taka sytuacja się wydarza. Takie są rajdy.

Dla naszych zacietrzewionych kibiców temat będzie jeszcze pewnie mielony przez kilka lat...

karluum pisze...

Najwięcej szkody zrobił Gutowski swoim wpisem na facebooku dotyczącym Ostberga...

pko24 pisze...

Marcin J pisze..."
Za sytuacje w Szwecji Robert dostal reprymende od FIA i obowiazkowe przeszkolenie na ktore musial isc."

a możesz edukacyjnie rozwinąć?
czyli jakie jest właściwe zachowanie w sytuacji w jakiej znalazł się Robert? Mam na myśli "kierowca jest dogoniony przez innego szybszego, a nie ma gdzie zjechać", co FIA postuluje?
Zgadywałbym, że reprymenda mogła być za kibiców którzy stali na środku drogi przy otwartych drzwiach? a nie za obrazek z pięścią Ostberga bo tam inaczej / lepiej nie mógł sie zachować bo jak? podskoczyć na hopce aby Ostberg przejechł pod nim :-), ja miałem początkowo wrażenie, żę Ostberg wygrażał może za to że zjechał a nie jechał dalej bo tak można bardziej spowolnić... jak z karteką na sygnala na naszych drogach niektórzy zamiast jechać do przodu aby zrobić miejsce hamują i powodują korek za sobą "aby ustąpić", de facto blokując karetkę...

DADDY pisze...

Od Gutowskiego to w ogóle wsią trąci :]
ps

Gdzie są jakieś filmy? Czyżby śniegu za dużo i nikomu nie chce się stać w zaspach ?

Marcin J pisze...

@pko24

Reprymenda i szkolenie bylo za kibicow, kiedy niewiele braklo a ostberg pacnalby ktoregos.

Wladze nad kibicami wyciagajacymi auto z rowu ma wlasnie kierowca i pilot. Nasi chlopcy nie pomysleli ze kibice moga byc nieogarnieci do konca. Stad ta kara.

Tamta sytuacja byla jeszcze bardziej zlozona bo mads byl informowany 200m wczesniej ze na zakrecie jest ciasno a Robert w rowie. On twierdzi ze nic nie wiedzial. A podobno wedlug przepisow to zaloga powinna informowac o utrudnieniu na drodze ktore stworzyli.

Jesli chodzi o piastke, to czeczywiscie na miejscu madsa bym sie wkurzyl, bo chlopaki nasze wyjechaly doslownie 5 sekund przed Madsem, a pzoniej musieli szukac miejsca zeby on ich wyprzedzil, on w tym czasie tracil. Stad ta piastka ;)

Dobrze ze tylko tak sie stalo.

Pamietacie czerwone kontrolki w aucie? To chyba po szwecji sie zaczelo testowac.

Nie wiem o co dokladnie chodzi ale mysle ze kontrolki informuja o niebezpiecznie szybkim zblizaniu sie do poprzedniego kierowcy, lub o przekrozczeniu minimalnej odleglosci.

Anonimowy pisze...

Dla mnie tez wywiad trzyma dobry poziom. Przybliża sylwetkę kierowcy. To się czyta z zainteresowaniem. Ale widać, że dla niektórych klasę to trzymają pseudo dziennikarze szukający taniej sensacji i zadający żenujące i głupie pytania.

p_m

Marek Wójcik pisze...

@Fotogravity

Nie można komentować z powodu ograniczeń Facebook'a.
Z Facebooka korzystam okazjonalnie, nie potrafię Ci wyjaśnić dokładnie o co chodzi ale Maciek ma zbyt wielu znajomych podpiętych do swojego konta.

Anonimowy pisze...

@Fotogravity
Nie można, ponieważ nie masz go w znajomych, a jedynie go "obserwujesz". Można jedynie lajkować i udostępniać :)

Anonimowy pisze...

Ją też nie mogę komentować na fb u Maćka i zastanawiałem się z jakiego powodu. Dzieki za podanie przyczyny. Maciek kiedyś poinformował, że juz nie może dodawać znajomych, bo przekroczył limit.

Anonimowy pisze...

Chyba żadnych testów nie ma. Mknące światło na fb Macka to chyba jakiś kit :( brak ostrości, wszystko rozmazane.

"Aktualizacja godz. 22:00
A Robert i Maciej nadal jeżdżą..." chyba nadal stoją :(

Trochę to irytujące, nie sądzicie?

Anonimowy pisze...

jedną ręką... jak on to robi??

Anonimowy pisze...

Ma ktoś link do wczorajszego podsumowania rajdu Łotwy, po północy było na Eurosport.