Strona główna Informacje z WRC O Robercie Kubicy Klasyfikacje Kontakt English version

środa, 21 stycznia 2015

Robert Kubica w Rajdzie Monte Carlo - środa [Aktualizacja 23:45 - Będzie nowa Fiesta]

Koniec pechowego zapoznania, shakedown, konferencje prasowe i przygotowania do jutrzejszej rywalizacji - startują pierwsze emocje związane z Rajdem Monte Carlo! Jak poradzi sobie Robert Kubica na dzisiejszej próbie? Jakie warunki panują na trasie rajdu? Zapraszam na relację ze środowych wydarzeń z Monako!



Od poniedziałku trwało zapoznanie z trasami rajdu. Wielu kierowców zaskoczyły warunki, które były trudne - praktycznie na wszystkich OS-ach leżał śnieg, który jednak szybko był rozjeżdżany. Jeżeli takie warunki się utrzymają, to może być to dobra informacja dla Roberta Kubicy, który będzie startował pod koniec aut WRC.

Podczas zapoznania kilku kierowców miało problemy, w tym Sebastien Loeb, który uszkodził auto.


Jeszcze wczoraj warunki na trasach rajdu wyglądały tak.


Dziś o godz. 16 rozpocznie się shakedown rajdu. Kierowcy będą musieli wykonać 2 obowiązkowe przejazdy liczącej 3,52 km pętli. Oto ona:

Wcześniej - o godz. 14 - rozpocznie się sesja autografów w Gap. Tak wygląda dzisiejsza prognoza pogody w tej miejscowości:

Liga fantasy

Przed startem sezonu WRC chcę Was zaprosić do przyłączenia się do zabawy w fantasy ligę WRC dla czytelników bloga. Ogólna zasada jest prosta - wybieramy kierowców do swojego zespołu i zdobywamy punkty za ich wyniki na OS-ach i w całych rajdach. Pełne informacje o lidze znajdziecie TUTAJ.

Konkurs

Tradycyjnie przed rajdem na profilu bloga na portalu Facebook zostanie przeprowadzony konkurs, w którym trzeba będzie wytypować sumę miejsc na OS-ach załogi Kubica/Szczepaniak. Na zwycięzców czekają naklejki bloga z podpisem Macieja Szczepaniaka. Konkurs znajdziecie TUTAJ.

Relacja

Jak zwykle na blogu przeprowadzona zostanie relacja live z rajdu. Przypominam, że można ustawiać automatyczne powiadomienia o aktualizacjach czy zmieniać kolejność pokazywania się nowości. Wystarczy zatem włączyć rano bloga i cieszyć się nowościami przez cały dzień, wyłącznie dzięki odświeżaniu strony.

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

126 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Klasyfikacja kierowców na prawym pasku wygląda wręcz wspaniale :)
T VaNaT

Anonimowy pisze...

Mateuszu Drogi, śledzę Twojego bloga prawie od samego początku i jak pewno tysiące innych fanów RK którzy spotykają się na tej stronie podczas każdego rajdu zastanawiam się czy nie należałoby zmienić jego tytułu w świetle ostatnich wydarzeń oraz decyzji Roberta.
Pozdrawiam, Kris.

Anonimowy pisze...

Mateuszu, o której jest prezentacja auta i kierowcy na rampie ( otwarcie rajdu) ?

Anonimowy pisze...

Na pewno zdjęcie fiesty jest nie aktualne

Anonimowy pisze...

Jakie panują warunki na testowym? śnieg?

Anonimowy pisze...

Tytuł bloga jest dobry i aktualny. Nie ma co zmieniać. Cel jest jasny tylko jeszcze bardzo odległy.

Anonimowy pisze...

Przestańcie znowu wałkować jaki powinien być tytuł bloga. Obecny jest dobry, a poza tym to nie jest wasz blog. Jesteście tutaj gośćmi. Chcecie to załóżcie swój własny z tytułem jaki wam pasuje.

Anonimowy pisze...

W koncu Robert powiedzial ,ze wszystko bylo organizowane na ostania chwile.
Choc i tak nadal wiele osob bedzie twierdzic inaczej....
To taka "nasza narodowa specjalnosc ".
Ten sezon bedzie bardzo,bardzo ciezki dla Roberta.
Potrzebne sa wywazone opinie ,a nie "pompowanie balonika "i tworzenie opinii oderwanych od rzeczywistosci rajdowej....

:)

Anonimowy pisze...

Tytuł bloga dobry tylko czy warto wracać do świata fantazy berniego? Jak czytam o tokenach dla Hondy na rozwój silnika i zasadachich przyznania (średnia tokenów innych zespołów jaka zostanie im po zimie zaokrąglona o jeden w dół) to jeszcze tylko rzut kostki i jak w jakimś warchammerze bym się poczuł.

Anonimowy pisze...

ciężki będzie ten rok, ze względu na sprawy organizacyjne, które, jako szefa, będą RK trochę rozpraszać i tu upatruję trudność, bo auto będzie na pewno lepiej przygotowane od M-Sportu

kuszov pisze...

napewno zaraz jakiegoś DIRECTORA sobie zatrudni do organiazacji...

Anonimowy pisze...

WRC pokazuje jak "tanim" i małostkowym może być sportem. Organizacja sprzętu i ekipy na ostatnią chwilę, a do tego stare auto. Żadnych konkretnych propozycji ze strony topowych teamów nie było, więc RK założył swój w 5 min - żałosne.

Anonimowy pisze...

Auto Roberta jest przygotowane przez M-sport(zamawiane przez wloskich "kooperantow" Roberta )
Serwis rajdowy i wszystko co sie z nim wiaze przez "ekipe" Roberta.

Wszystko co dotyczy Fiesty WRC musi miec blogoslawienstwo M-sport.
Tak to dziala.

Marcin J pisze...

@21 stycznia 2015 14:58

Trochę to skróciłeś i bardzo spłyciłeś.

a) DS chciał ale partnerzy się nie zgodzili
b) Nastał czas na trochę zabawy i testy przy współpracy A-Style i Pirelli
c) To było kilka tygodni, a nie 5 minut
d) Jeśli masz zasoby (a mówiąc zasoby mam na myśli projektowo - budżet, wymagany czas, zasoby ludzkie) to jesteś w stanie zrobić wszystko bardzo szybko
e) Skoro "tanio" to jeśli się interesujesz, zrób to również i udowodnij że "tanio" :)

Anonimowy pisze...

@ Anonimowy z 14:58

Tanie to są Twoje teksty a żałosny jest sposób myślenia. O małostkowości nie wspomnę, bo chyba nie wiesz co to znaczy. Jeśliby się dało zespół WRC poskładać w ostatniej chwili tanim kosztem, to chyba jeździło by tam nieco więcej osób? Choćby Polaków? I które auto jest stare? Zastanów się co bredzisz a najlepiej zamilknij, bo po prostu nie wiesz o czym mówisz. Konkretnych propozycji od VW, Hyundaia czy Citroena nie było, bo mają swoich kierowców, dużo bardziej doświadczonych od Roberta. Wg mnie RK stwierdził, że woli wszystko samemu ogarnąć, niż liczyć na łaskę M-Sportu czy PH Sport a do tego będąc skazanym na Michelin. Największą nadzieję upatruję właśnie w nieco ekskluzywnej współpracy z Pirelli - popatrzcie na czym jechało całe podium w Rajdzie Janner. Poza tym Robert mówił, że czasem są sezony, gdzie nie wszystko układa się najlepiej, trzeba zacisnąć zęby i po prostu robić swoje (patrz BMW Sauber w 2009). Wg mnie nie ma praktycznie szans na dobre wyniki w tym sezonie a jeśli takie się pojawią - będzie to tylko i wyłącznie wynik absolutnego geniuszu RK. W zeszłym roku było podobnie a jednak mieliśmy 6 wygranych OS-ów.

Oshły

Anonimowy pisze...

Chyba ty

Anonimowy pisze...

śledzę tego bloga od momentu jego powstania i uważam że informacje tu przekazywane przez mateusza są żetelne można żec pewne a kto twierdzi inaczej po prostu kłamie

Anonimowy pisze...

czy mozna gdzies obejrzec shakedown online ?

Anonimowy pisze...

jeśli chodzi o informacje o rk to czytam tylko tego bloga pzdr mateusz!!!
trebor azuro

Anonimowy pisze...

wielka szkoda że trzeba zakładac jakieś konta czy logować się na livestreami.... to niestety nie dla mnie. :-(

Anonimowy pisze...

21 stycznia 2015 14:58 ...
żałosny to jest twój post, bardzo interesuje mnie jakby wyglądał twój wpis, opinia, jeśłiby by RK nieczego nie zorganizował??
Jakoś ciągle nie moge zrozumieć ławtości z jaką niektórzy potrafią skrytykować wszystko, pomniejszac wysiłki, dodając często do tego określenie "taka jest prawda" .
A prawda jest przecież zupełnie inna... tylko oni, ci postrzegacze "takiej prawdy" sa ograniczeni

Tomasz Drążek pisze...

Robert jak narazie 5 z czasem 2,23.9 wygrywa Loeb z czasem 2.21.0

Anonimowy pisze...

@Anonim 16:04

Wystarczy kliknąć prawym na szare tło, wybrać z listy "zbadaj element" powinno wyskoczyć małe okienko z kodem źródłowym i zaznaczoną konkretną linijką kodu, klikasz na tą linijkę prawy i wybierasz Delete (ew. usuń) nie jestem pewny czy w każdej przeglądarce jest tak samo, ja tak zrobiłem na chrome :)

Anonimowy pisze...

@anonim 16:12
To działa!!! Na mozzilli też...

Anonimowy pisze...

DZięki, że ja stary takie rzeczy robię... łojezu, ale dzięki jeszcze raz
anonimowy 16:04

Zielak pisze...

Kubek nowy czas 2:22.3 :)

Anonimowy pisze...

http://www.ewrc-results.com/shake.php?e=18216&t=Rallye-Monte-Carlo-2015

Tomasz Drążek pisze...

Cos te czasy 1,52 to nie chce mi sie wierzyc zeby na 4 km mozna sie bylo o pol minuty poprawic.

Ostatni czas Kubicy to 2.22.3

MairW78 pisze...

Zalosny to jest Twoj brak jakiekolwiek wiedzy.

Anonimowy pisze...

Sordo-DS2 WRC :D jakis transfer był :p

Anonimowy pisze...

*DS3

MairW78 pisze...

A lusterka dzis juz pomaranczowe a wczoraj byly szare. Wczoraj jakis madrala kazal mi sie ogarniać ze juz nie maja czasu na "eksperymenta" z malowaniem. I co glupio Ci teraz?;)

Anonimowy pisze...

Nowe Force India w black-silver :D

Anonimowy pisze...

Tanak jak odpalił 2:20.2

Anonimowy pisze...

FB Gutowskiego: "Mikkelsen mówi że warunki na oesach bardzo zmienne. Na 51-kilometrowym na pierwszym przejeździe było dużo śniegu, a na drugim już tylko woda"

Anonimowy pisze...

https://twitter.com/moreaugabin/status/557833026718429185/photo/1

Anonimowy pisze...

Jakaś cicha ta fiesta Roberta

Anonimowy pisze...

Tanak :O! ... czyli jednak da się :)

DADDY pisze...

Ohoho WTF? Tanak zawstydził czas :/

Anonimowy pisze...

Chyba Citroeny sa tylko takie głosnie

DADDY pisze...

Tanak uzywa opon Kormoran :]

Anonimowy pisze...

mam kormorany w samochodzie :)

Anonimowy pisze...

co to za reklama OMP ? nad lewym błotnikiem Roberta ?

Anonimowy pisze...

Dlaczego Szczepaniak nie ma tej małej szybki w szybie?

Anonimowy pisze...

OMP Racing - ubrania i akcesoria wyścigowe/rajdowe. Wspierają Roberta od wielu lat z tego co kojarzę.

Anonimowy pisze...

Nowy kombinezon też od OMP;)

Anonimowy pisze...

Albo Tanak jest geniuszem, albo Fiesta to najlepsze auto.

Anonimowy pisze...

Dziś RK ma jednak pomarańczowe lusterka :D

pio&aga pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Jarosław Cichawa pisze...

Oby Robert wytrzymał i nie dał się ponieść emocjom. 4 czas nie jest zły

Anonimowy pisze...

czy na shakedownie kierowcy mogą używać nowe opony i później na odcinkach specjalnych nowe, czy te co jeżdżą teraz na odcinku próbnym są w tej puli przeznaczonej do jazd również po odcinkach specjalnych?

Karol Moździerz pisze...

Normalnie pula shakedownowa wlicza się do puli rajdowej, ale na MC wyjątkowo nie.

Anonimowy pisze...

Na czeskim portalu Tanak 13-ty. Czyżby coś z liczeniem czasu ?

RB pisze...

Tanak jednak 2.28 a nie 2.20 ? wg eWRC

Anonimowy pisze...

tanak 2:28.2 haha

Marcin J pisze...

Cos sie te czasy wurcowe sypia ;)
Tanak bardziej z tylu, kubek piaty :P

Dziwne akcje.

Anonimowy pisze...

skorygowali Tanaka :) RK jednak 5. Wiadomo to taka forma treningu, ale wynik cieszy

Anonimowy pisze...

https://www.youtube.com/watch?v=4unAgRB5sYc

Anonimowy pisze...

Na miejscu Tannaka wkurzył bym się mocno. Być może dlatego tak długo nie wyjeżdżał.

Anonimowy pisze...

do Mateusza - uważam, że użycie Disqusa ożywiłoby wymianę spostrzeżen między nami....obecny system commentsów jest trochę martwy i zbyt statyczny.

pozdrawiam

Artur. pisze...

Czyli Robert pokazal fige M-Sportowi , mam nadzieje ze pokaze i fabrykom, piaty czas , do drugiego tylko 0,3 sekundy, wiem, wiem ze rajd jest dlugi ale jestem fanem Roberta a nie dziennikarzem i obiektywizm mnie nie obowiazuje. Skonczecie juz panowie z tymi komentami jakie sa lusterka a jakie Robert ma skarpety i skupmy sie na jednym , glosnym Forza Kubica !!!

Marcin J pisze...

@21 stycznia 2015 18:45
Popieram

@21 stycznia 2015 18:29
Oni maja haldy w autach wiec wiedza ile czasu jada. W granicach pol sekundy blad sie zmiesci.

Anonimowy pisze...

@Artur
Jednej fabryce już pokazał figę, przynajmniej na testowym

robert oczkowski pisze...

@ 18:45
Popieram;)

Anonimowy pisze...

Mala uwaga do "optymistow" jak to Robert komu co pokazal dzis....
Sciganie zaczyna sie dopiero jutro.
Liczy sie tylko i wylacznie miejsce na mecie rajdu.

Prosze pamietac o tym.

:)

Pablo s pisze...

Cieszmy się i z tych małych rzeczy :)

MairW78 pisze...

Cieszmy sie z dzisiejszego dnia i czekajmy na dobre miejsce na mecie rajdu. Ognia Robert!!!

Anonimowy pisze...

Szkoda ze przed startem Robert komentuje opony, że nie naciete odpowiednio itp. Taka mala krytyka. A propos, czy te nacięcia można korygować, można coś zmieniać? Robert przecież testował na mokrym nie mogli tego wyprowadzić? Jak to jest z tymi oponami ktoś wie?

Grzegorz Bura pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Robert Grudzka pisze...

A może to tak celowo...z tymi oponami - opowiedział

Tom Wo pisze...

Mnie osobiście szczególnie cieszy, że fiesty z M-Sportu są za Robertem. Dziwi natomiast tempo Hyundaia oraz Latvali. Oczywiście rajd rozpoczyna się jutro ale na pewno każdy z kierowców chciałby dzisiaj zwyciężyć.

Anonimowy pisze...


Kochani))!!
Pamiętajmy całyczas i wciąż w kółko, że w tej stawce jest tylko jeden kierowca prowadzący praktycznie jedną ręka bestyję klasy WRC... Nie można o tym zapominać, nie można o tym zapominać, nie można o tym zapominać....

Anonimowy pisze...

Oklejanie VW pięknie się prezentuje na zdjęciach z shakedownu. Cud, miód, malina.
Jedną z wielu pozytywnych rzeczy w rajdach jest to, że ledwo skończy się jeden sezon, a już zaczyna się następny. Mam nadzieję, że to będzie udany sezon dla naszej załogi.

Komentarze typu: "Robert pokazał fige M Sportowi" i ogólnie wyśmiewanie, że Robert jest najszybszym z Fordów na odcinku testowym świadczy o kompleksach osób, które piszą takie komentarze. Czy tak trudno jest się cieszyć z dobrego wyniku Roberta bez wsadzenia szpilki jego rywalom?

Ma ktoś jakieś linki do streamów z polsatu extra?. Pamietam, że w zeszłym roku któryś z fanów z tego bloga puszczał relacje z odcinków na justintv, to był dobry pomysł ;)

Anonimowy pisze...

@Tom Wo
znam kierowcę, który ma we-w doopie swoją pozycjęna odcinku testowym ;D

Anonimowy pisze...

Zainteresował mnie pewien komentarz odnośnie tego filmu:
https://www.youtube.com/watch?v=4unAgRB5sYcna

Zmierzyłem więc czasy od wejścia w zakręt do naroznika następnego zakrętu i ma facet sporo racji.
Dokładność pomiaru, myślę jakieś 0,05 s.


Spowolniłem film czterokrotnie i mierzyłem stoperem.




Mikkelsen 4,42
Ostberg 4,49
Evans 4,60
Protasov 4,46
Cherepin 4,47
Latvala 4,58
Neuville 4,85
Solberg 4,87
Sordo 4,87
Kubica 4,93
Bertelli 5,12
Bouffier 5,23

Anonimowy pisze...

Będzie nowa fiesta :D trzęśliście portkami a nie ma o co. Wszystko układa się jak w bajce :)

Rafał

Anonimowy pisze...

Heh... też mierzyłem na jednym z zakrętów czasy i wyszlo mi ze Robert miał sporo wolniej niż inni... Tak se myśle, że jak robert mowił o oponach ze na mokrym ma gorzej ( co widac na zakretach , gdy własnie one mają duże znaczenie) A mimo tego czas dobry , to oznacza nie od dziś że robert lepiej jeździ na mokrym gdyby jeszcze te opony na mokrym nie były gorsze niż u innych to był by mega czas

Tom Wo pisze...

Anonimowy pisze...
@Tom Wo
znam kierowcę, który ma we-w doopie swoją pozycjęna odcinku testowym ;D
21 stycznia 2015 20:42

Dobra dobra - każdy tak może mówić jak nie wygrał, ale na koniec jak wszystkie media trąbią o zwycięzcy odcinka testowego to każdy z nich chciałby mieć trochę "doładowania" psychologicznego i mieć nb "1" przy nazwisku :)

Anonimowy pisze...

https://www.facebook.com/bestofrallylive/photos/a.777683008966285.1073741862.126042907463635/777893515611901/?type=1&theater


https://www.facebook.com/bestofrallylive/photos/a.777683008966285.1073741862.126042907463635/777894308945155/?type=1&theater

Anonimowy pisze...

Mój poprzedni post na ten temat został usunięty, ale to zdjęcie jest z 2008 roku.

Tloła pisze...

Jest Kubica, i fajne porównanie techniki w dniu dzisiejszym.

https://www.youtube.com/watch?v=3osPiwKXy1M

Marcin J pisze...

Tutaj wychodziloby ze na okraglaka szybciej

Anonimowy pisze...

@ Rafal
Mialbys moze chwile, zeby pomierzyc ten zakret, do ktorego Tloła linka podal?

https://www.youtube.com/watch?v=3osPiwKXy1M

Anonimowy pisze...

kub 10.36
loeb 9.45

Anonimowy pisze...

Liczenie czasu z kamery która nie jest przymocowana na stałe kompletnie nie ma sensu... jedyne sensowne porównanie to z pkt A do pkt B mierzone fotokomorka... Nie orientuje sie ktos moze co ile minut ruszaja kierowcy jeden za drugim? Bo jesli co 3 minuty to nie zobaczymy Roberta w relacji na polsacie bo odcinek zaczyna sie o 20:21 a transmisja ma trwac do 21:00 , a wedlug moich obliczen jesci co 3 minuty by startowali to Robert wyruszylby okolo 21:00

Anonimowy pisze...

Przeciez nie sam zakret sie liczy ale rowniz dohamowanie przed nim I szybkosc wyjscia. Zeby bylo to miarodajne powinienes zmier
zyc 50-100m przed i po zakrecie.
T VaNaT
T VaNaT
T VANAT

Anonimowy pisze...

@ 21.31 fajny filmik, Kubica pojechał, jak nie torowiec hehe, najbardziej podobał mi się przejazd Evansa, taki najbardziej wyważony między poślizgiem, a jazdą bez niego

pio&aga pisze...

super - aktualne zdjęcie samochodu Robsona na czołówce blogu. Mozna jeszcze zmienić tło :> ?

Anonimowy pisze...

A jutro będzie dzwon i Kubica zobaczy metę jak świnia niebo.

Anonimowy pisze...

Na tym zakrecie z ostatniego linku widac ze Robert dosc agresywnia zaatakowal wierzcholek zakretu i niestety zarzucilo go przy wyjsciu -to nie generuje super czasu
Co ciekawe niektorzy po prostu przejechali ten zakret bez poslizgu bocznego , spokojnie i plynnie - jak to wplywa na czas raczej sie nie dowiemy
Bardzo slusznie ktos zauwazyl ze "wygral" na tym zakrecie ten ktory wyszedl z niego z najwyzsza predkoscia ...

Anonimowy pisze...

@ 21 stycznia 2015 22:16
A ty kolego lepiej wracaj do chlewika na onecie

Anonimowy pisze...

Nie mniej jednak widać ze w stosunku do Loeba na tym jednym zakręcie stracił nie całą sekundę. Widać też, że opony nie kleją jak micheliny. Tym bardziej zaskakujące jest to, że poza tym Robert i tak dużo nadrabia skoro w wyniku końcowym stracił do Loeba 1,3 sekundy.

Mr DK pisze...

CG na FB i RK o skrzyni:
"Z tego, co wiem, to M-Sport jakoś to dopracował, a ja po raz pierwszy używam - nazwijmy to - tej ewolucji. Na razie ciężko mi ocenić. "

Anonimowy pisze...

Czemu mierzycie stoperem, a nie liczycie klatek filmu? Możesz użyć VirtualDuba. Po otwarciu filmu, na dole pokazuje Ci się oś i jest liczba klatek, numer klatki na której stoi kursor. Kursor porusza się co klatkę strzałkami prawo/lewo. Odejmujesz numer klatki jak auto znika z zakrętu, od numeru klatki pojawienia się przed zakrętem i masz. Oczywiście ilość klatek podzielona przez framerate daje sekundy. Super dokładnie bez stopera.

Anonimowy pisze...

@Anonimowy Anonimowy pisze...
Nie mniej jednak widać ze w stosunku do Loeba na tym jednym zakręcie stracił nie całą sekundę. Widać też, że opony nie kleją jak micheliny. Tym bardziej zaskakujące jest to, że poza tym Robert i tak dużo nadrabia skoro w wyniku końcowym stracił do Loeba 1,3 sekundy.

21 stycznia 2015 22:22

Z tego widac, ze taki pomiar czasow z filmikow, nawet w zwolnionym tempie, jest wuja harty.

Anonimowy pisze...

Ja zdaje sobię sprawę, że taki pomiar nie jest idealny, ale wystarczający, gdyż różnice czasowe są znaczne. Przykładowo ostatni film gdzie porównałem Kubicę i Loeba.
Zakładam że filmujący stoi mniej więcej w tym samym miejscu.
Początek pomiaru: ustawiam lewy reflektor samochodu na wysokości drzewa, grubo przed zakrętem. Film jest zatrzymany w tym miejscu. Równocześnie uruchamiam stoper i film.
Koniec pomiaru: czekam aż samochód całkowicie znika z pola widzenia (tutaj pomiar zależy od mojego refleksu, ale w skrajnym przypadku błąd rzędu max 0.1s chociaż nie sądzę.

Odcinek jest wystarczający do pomiaru.
Jeśli ktoś znalazł się szybciej na tej umownej mecie, to znaczy że był po prostu szybszy, miał większą prędkość. Jeśli dalej była długa prosta zyskiwał z każdym metrem.
Dohamowanie liczy się o tyle o ile, ważniejsze jest wyjście i jak szybko złapiesz przyczepnośc i zaczniesz przyspieszać.
Tak naprawdę nie wiemy który to przejazd i jaka była różnica czasowa na całym odcinku.

Anonimowy pisze...

Ciekawe czy Robert też tak sobie analizuje jego czasy na zakrętach do innych kierowców, aby wyciągnąć jakieś wnioski i stawać się lepszym.

Anonimowy pisze...

Nie wiem czy się nie mylę ale w nowym Teamie RK widzę kilku chlopakow z A style

Anonimowy pisze...

@22:36
Myślałem o tym, ale stoper był pod ręką, program do edycji video nie.
Na pewno lepsza metoda, przyznaję.

Anonimowy pisze...

to chyba przez ten zakret robert stracil dol zderzaka

Anonimowy pisze...

Tylko po co w ogóle mierzyć czas stoperem skoro można kalkulatorem obliczyć?. Podzielić ilość klatek tego fragmentu na liczbę klatek na sekundę w filmie.
A przy okazji: Trzeba uwzględnić zużycie opon. Co z tego że ktoś szybciej pojedzie zakręty bokami o 0,1 s. skoro w połowie odcinka zużyje opony? Ja myślę że w VW profesorowie to wyliczyli i kazali im jechać gładko taki typ zakrętu.

Anonimowy pisze...

Tu nie chodzi o mierzenie idealne tylko o rząd wielkości. Można mierzyć stoperem np 5 razy przejazd Loeba i 5 razy Kubicy i porównać średnie z tego. To również da dosyć wiarygodny obraz. Klatkami by można było gdyby chodziło małą różnice w setnych natomiast my mówimy o prawie 1 sekundzie różnicy.

MairW78 pisze...

Dla mnie najciekawsze jest to, ze Robert nie jezdzi jak niektorzy na okrągło chociaz jest naturalnej krwi torowcem wiec to jego styl wrodzony. To pokazuje jak zmienia sie styl jazdy RK. Zauwazcie ze ubiegloroczny dzwon w monte wynikal z jazdy na okrągło bo na zakrecie pojawila sie podsterownosc, wyjechal przod auta i dalej wiemy wszyscy wjechal w murek. Gdyby auto podcial i rzucil tylemi wprowadzil w nadsterownosc jak teraz wlasnie robi to jakos moglby wyjsc z tej sytuacji. Jak jezdzil w bmw sauber to pamiętam ze mowilo sie ze on i Alonso lubia auta ustawiac podsterownie zeby mocniej wchodzic w zakrety. Widac jak inteligentnym gosciem jest Kubica jak sie zmienia jego styl i jak potrafi sie uczyc na swoich błędach.

Anonimowy pisze...

Powodzenia Robert.
Mimo że miałem jeszcze jakąś nadzieję na F1, to po wywiadzie wydaje się, że chyba rzeczywiście jest to początek tworzenia nowego teamu WRC od początku, a to pewno zajmie Ci kilka sezonów.

dadik pisze...

Po co mierzyć czasy na zakręcie skoro i tak znamy czasy poszczególnych odcinków! Generalnie po nagraniach widać, że Citroen oraz VW mają zdecydowanie lepszą przyczepność od Kubicy. Robert mówi o oponach z niewystarczającymi nacięciami - facet nie zwykł robić zasłony dymnej więc pewnie dokładnie to miał na myśli. Byle do mety ;)

MairW78 pisze...

Mi się wydaje ze to nie jest kwestia opon tylko stylu jazdy. Loeb zawsze jezdzil na okrągło i to go odroznialo od Solberga, Colina czy innych starych mistrzow. Zawsze trzymal linie jazdy i tym wygrywal. Widać jak Kubica zmienia swoje nawyki.

Anonimowy pisze...

Według mnie takie mierzenie z filmiku nic nie mówi, wypadałoby zacząć pomiar NAJPÓŹNIEJ w czasie hamowania i zakończyć go powiedzmy 150 metrów za zakrętem. Ale nawet już to pomijając, przeciętny refleks człowieka ręka-oko wynosi pomiędzy 0.2s a 0.3s pomnóżmy to x2 to wyjdzie już około pół sekundy, dodatkowo błędy pomiaru związane z różnymi kontami nagrywania, i tym, że zawsze się pomylisz co do odległości, tzn. nie jesteś w stanie dwóm pojazdom zacząć i zakończyć pomiaru dokładnie w tych samych miejscach. Biorąc to wszystko pod uwagę to błąd pomiarowy może wynieść spokojnie 1s jak nie więcej... Ktoś napisał, że hamowanie nie jest aż tak ważne, owszem więcej można zyskać na wyjściu niż na wejściu w zakręt, ale to jest WRC a nie wyścig na torze, punkty hamowania różnią się znacznie pomiędzy kierowcami, ponieważ nikt nie zna trasy perfekcje, z "obcykanymi" punktami hamowania co do metra. Często zdarza się, że ktoś hamuje znacznie za wcześnie i w pewnym momencie odpuszcza hamowanie całkowicie przez kilka/kilkanaście metrów, czasem nawet delikatnie przyspiesza w tym czasie, dlatego tutaj też mogą być spore różnice czasowe.

Przy okazji, tak znane powiedzenie "slow in, fast out", które znaczy tyle że lepiej wolniej wejść w zakręt żeby z niego szybciej wyjść, odnosi się głownie do wyścigów, gdzie różnice w punktach hamowania między kierowcami wynoszą tylko kilka metrów (powiedziałbym nie więcej niż 3-4 metry i to w skrajnych przypadkach), a opóźniając hamowanie o 5 metrów, można być niemal pewnym że mniej lub bardziej przestrzeli się zakręt. To wszystko sprawia, że w wyścigach różnice czasowe na dohamowaniah są znikome, chociaż od tego gdzie zaczniemy hamować, i jak poprowadzimy samochód w trakcie hamowanie, zależy jak wejdziemy w zakręt, a od wejścia w zakręt zależy jak go przejedziemy i jak z niego wyjdziemy. Dlatego w sławnym filmiku Roberta z niemiec (2013), tłumaczy on, że 80% (chyba 80%, nie pamiętam już) zakrętu dzieje się na dohamowaniu, a przynajmniej tak mi się wydaję :)

Anici

PS. Sorry za taki długi tekst, ale jak się rozpiszę to już nie mogę przestać D:

MairW78 pisze...

On chyba wtedy mowil ze 80proc części zakretu ma znaczenie na jego przejechanie i ze nie tylko wyjscie się liczy tylko 80proc tego zakretu jak go przejezdzasz.

MairW78 pisze...

Jeszcze jedna taka mysl mnie naszla ktora wydaje mi sie potwierdza ze mam rację;-) Prokop tez na Pirelli przejezdza na okraglo ten zakret i tez Fiesta wiec nie jest to ani kwestia samochodu ani kwestia opon a ewentualnie ustawienia zawieszenia i stylu jazdy kierowcy.

Anonimowy pisze...

Anonimowy 23:22 Kilka osób mierzyło ten zakręt i każdemu wyszła różnica ok 1 sekundy Kubicy do Loeba. Więc te błędy, że włączy się stoper wcześniej czy później dotyczą zarówno przy mierzeniu czasu Loeba jak i Kubicy. I nikt nie mierzył samego zakrętu tylko od początku filmiku np od drzewa do niemalże końca filmiku. Mierzyłem 5 krotnie i różnice błędu między mierzonymi czasami wynosiły 0,2s zarówno dla Roberta jak i Loeba. Suma summarum wyszło i tak ok 1 sek szybciej dla Loeba. Widać też po innych filmikach ze Loeb lepiej wchodzi w tego typu zakręty. Kubice zawsze wyrzuca do zewnątrz a Loeb trzyma się jak najbardziej wewnątrz. I nie ma co się łudzić, że jest inaczej bo jak śmiem mówić ze Robert zrobił coś gorzej. Na to oczywiście wpływa wiele czynników jak opony, doświadczenie, auto itd i można o tym dyskutować, ale to, że Kubica przejechał ok 1 sek wolniej to jest fakt i trzeba mieć nadzieję, że również ten aspekt Robert analizuję.

Anonimowy pisze...

http://www.rallye-magazin.de/rallyes/wm/videos/2015/rallye-monte-carlo/monte-2015-shakedown/index.html

Robert jedzie, kibicie wiwatują, machają, pstrykają zdjęcia. Nie jak u innych :D FORZA ROBERT.

Anonimowy pisze...

@MairW78

Według mnie to jak kto przejeżdża zakręt, czy w poślizgu czy bez, zależy tylko od danego kierowcy, a różnice w czasie na pewno nie są wielkie, i trudno powiedzieć który sposób jest szybszy, powiedziałbym że żaden:)

Co do tych 80% zakrętu, to nie mogę teraz znaleźć tego filmiku, ale jestem przekonany, że chodzi o to, że 80% zakrętu dzieję się w jego początkowej fazie, czyli dohamowanie i ew. wejście w zakręt. Nawet jeśli Kubica mówił inaczej, to potraktuj to jako moje osobiste zdanie, które opieram na doświadczeniu z symulatorów wyścigowych. Tak możecie się śmiać ale Live For Speed to prawie realizm, brakuje tylko przeciążeń :)

Anici

Anonimowy pisze...

@Anonim 23:39

Mam wrażenie, że bierzesz mnie za hurra-optymistę, których tu można czasem spotkać, i którzy wypierają wszystko, co świadczy o tym, że KUB nie nie jest najszybszy (a na ten moment raczej trochę mu brakuje). Ja po prostu twierdzę, że takie pomiary nie mają sensu, a kto jest szybszy to przecież wiadomo, mamy tabelkę z czasami. Poza tym czas przejechania jednego zakrętu, gdzie trasa ma ponad 5km, to też nie jest miarodajne, możliwe, że ktoś z czasem gorszym i od KUB i od Loeba, przejechał ten zakręt szybciej od nich obu, jeden zakręt nie znaczy dużo na 5km, a jak z resztą widać na filmiku, każdy ma swój styl jazdy, i to też swoje zmienia. Pomińmy te całe błędy pomiarowe: przyjmując, że Kubica jest na takim odcinku wolniejszy o ~1s, i że traci równomiernie tyle samo na całym odcinku testowym, to na mecie miałby stratę spokojnie 20s (niechce mi się liczyć, bo to i tak nie ma sensu). Przyjmując z kolei, że KUB jest na takim odcinku wolniejszy o 1s od Loeba, ale straty na całym odcinku testowym nie są równomierne (tzn. raz traci, raz zyskuje, raz jedzie tak samo), to po prostu takie pomiary nie mają sensu. Oto moje zdanie :)

Anici

Anonimowy pisze...

Tylko ze na tym filmiku o którym dyskusja, Kubica zarył lekko w wierzchołek zakrętu i troche go to spowolniło. Nie jest to tak ze traci na tym zakrecie az 1sek do Loeba.

MairW78 pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
MairW78 pisze...

@Anici

Zgadzam się z Tobą. To samo pisałem, że przejechanie tego zakrętu zależy od stylu kierowcy i czasem ten styl może być lepszy lub gorszy. Apropos tych 80% to też nie pamiętam aż tak dokładnie jak to Robert tłumaczył bo ten filmik był mocno chaotyczny. Natomiast potwierdzasz to co pisałem wcześniej, że Kubica lubił w F1 podsterowne nastawy auta bo lubił mocno atakować zakręt co pokrywa się z tym co mówisz, że liczy się wejście. Tyle, że jazda rajdowa się nieco różni od torowej i nieraz trzeba boczkiem bo poprostu jest ślisko, a i auto jest od razu lepiej do wyjścia ustawione. Jazda na okrągło na limicie na okrągło też jest ryzykowna bo ucieknie przód auta na śliskim i jesteś poza drogą, a przy nadsterowności jeszcze masz czas na skontrowanie, chyba że "dupa" ucieknie całkiem to to już też jesteś w "dupie";) Mi się podoba, że Robert zmienia swój styl i że mu to wychodzi na dobre. Poprostu się uczy cały czas.

Patryk Harkot pisze...

Coś mi się wydaje, że Robert wyleci na tych pirelkach i to nie raz... Obym się mylił

Anonimowy pisze...

https://www.youtube.com/watch?v=lb4f5ZL8qJI

Anonimowy pisze...

https://www.youtube.com/watch?v=-eDk6KgdA70

Anonimowy pisze...

Jest mi fstyt , że tacy znawcy jak wy, próbują interesować się tym pięknym sportem. Ludzie płaczą czytając wasze próby obliczenia czegokolwiek. Dziadkowie powinni wam prąd odłączyć, zero grania i śmieci wyrzucić, bo owocówki latają

Szymon pisze...

Ja się podpisuje pod komentarzem Anici Co wy właściwie chcecie mierzyć i czym?
A nawet jak jakimś cudem zmierzycie dobrze to jakie ma znaczenie 1 zakręt na 5 km trasie liczącej dziesiąta zakrętów? jak by ktoś się nie zorientował to pytania są retoryczne(nie wymagają odpowiedzi;P)

Anonimowy pisze...

Czy mógłby pan, panie Cezary bardziej szczegółowo opisać strukturę nowego zespołu Roberta? Czy mylę się twierdząc że Robert zakłada na ten sezon swój własny zespół?

Anonimowy pisze...

Mair W78

Robert tlumaczyl, ze najwięcej można zyskać na dohamowaniu i wg. Jego teorii. Pokazywal na filmiku te wspomniane 80% zakrętu i jak należy ustawić auto. Większej głupoty niz ta ze stoperem dawno nie slyszalem 😊

Konrad Kobedza pisze...

Dobra matematycy, kalkulatory i stopery w dołoń, który sposób pokonania zakrętu najszybszy :)

https://www.youtube.com/watch?v=PmmV7t9UGs4

Anonimowy pisze...

https://www.youtube.com/watch?v=0y80Xt9EUxw

Anonimowy pisze...

Anonimowy 22 stycznia 2015 07:21

"Czy mylę się twierdząc że Robert zakłada na ten sezon swój własny zespół?"

Niektórzy to faktycznie tydzień zaczynają dopiero od czwartku...

:-)))))