Strona główna Informacje z WRC O Robercie Kubicy Klasyfikacje Kontakt English version

wtorek, 20 stycznia 2015

Robert Kubica w Rajdzie Monte Carlo - wprowadzenie [Aktualizacja środa godz. 12:10]

Ponad 2 miesiące czekania, niepewności, zagadek, ale wreszcie jest - nowy sezon Rajdowych Mistrzostw Świata startuje Rajdem Monte Carlo, w którym w barwach własnego zespołu pojadą Robert Kubica i Maciej Szczepaniak. Co nas czeka w tym rajdzie? Jaki jest harmonogram rajdu? Które OS-y będą transmitowane? Zapraszam na pełną zapowiedź Rajdu Monte Carlo!


O Rajdzie Monte Carlo

Rajd Monte Carlo to legendarna runda Rajdowych Mistrzostw Świata. Określany jest on jako rajd asfaltowy, którego trasy podatne są na śnieg i lód. Jak zobaczycie na filmach poniżej, czasami o asfalcie niezbyt może być mowa. Kierowców może czekać bardzo trudne zadanie dotyczące wyboru opon i utrzymania się na trasie. Obejrzyjcie filmy z ubiegłych lat:





I ciekawostka historyczna:



Jak było w ubiegłym roku?

Genialny początek i przykry koniec - TUTAJ przeczytacie, jak Robert Kubica radził sobie w ubiegłorocznej edycji Rajdu Monte Carlo.

Co nas czeka?

Przed kierowcami 15 OS-ów o łącznej długości ponad 355 km. Będą one rozgrywane na przestrzeni 4 dni - pierwsze dwie próby odbędą się już w czwartek. Od poniedziałku do środy trwa zapoznanie, w środę zostanie rozegrany shakedown.

Do niedzieli kierowcy będą jechać zgodnie z klasyfikacją generalną, a zatem jako pierwszy na trasę będzie ruszał Sebastien Ogier, a Robert Kubica będzie jechał około 13-14 miejsca. Jeżeli będzie sucho, to taka pozycja startowa nie będzie sprzyjała Robertowi, ale jeżeli będzie śnieg, to będzie on w lepszej sytuacji.

Wyzwaniami stojącymi przed kierowcami są przede wszystkim zmienne warunki, przy których wybór opon jest kluczowy.

Zmienione zostało aż 75% trasy rajdu, a aż 50% OS-ów jest nowych - w tym wszystkie sobotnie. 

Harmonogram rajdu:
Środa, 21 stycznia
godz. 16:00 - Shakedown Chateauvieux (3,25 km)

Czwartek, 22 stycznia
godz. 20:21 - OS 1 Entrevaux - Rouaine (21,31 km)
godz. 21:29 - OS 2 Norante - Digne - les - Bains (19,68 km)
godz. 23:26 - Serwis A

Piątek, 23 stycznia
godz. 08:10 - Serwis B
godz. 09:56 - OS 3 La Salle en Beaumont - Corps 1 (15,84 km)
godz. 10:29 - OS 4 Aspres les Corps - Chauffayer 1 (25,81 km)
godz. 11:07 - OS 5 Les Costes - Saint Julien en Champsaur 1 (25,40 km)
godz. 12:37 - Serwis C
godz. 14:38 - OS 6 La Salle en Beaumont - Corps 2 (15,84 km)
godz. 15:11 - OS 7 Aspres les Corps - Chauffayer 2 (25,81 km)
godz. 15:49 - OS 8 Les Costes - Saint Julien en Champsaur 2 (25,40 km)
godz. 17:14 - Serwis D

Sobota, 24 stycznia
godz. 08:10 - Serwis E
godz. 09:16 - OS 9 Prunieres - Embrun 1 (19,93 km)
godz. 10:49 - OS 10 Lardier et Valenca (51,70 km)
godz. 12:34 - Serwis F
godz. 13:55 - OS 11 Prunieres - Embrun 2 (19,93 km)
godz. 15:43 - OS 12 Sisteron - Thoard (36,85 km)

Niedziela, 25 stycznia
godz. 07:34 - Serwis G Monaco
godz. 09:30 - OS 13 Col St Jean - St Laurent 1 (10,16 km
godz. 10:45 - OS 14 La Bollene Vesubie - Sospel (31,66 km)
godz. 12:08 - OS 15 Col St Jean - St Laurent 2 [Power Stage](10,16 km)
godz. 13:26 - Serwis H Monaco


Relacje telewizyjne:

Podczas Rajdu Monte Carlo oglądać będziemy mogli na żywo 3 OS-y. Wszystkie zostaną pokazane w Polsacie Sport Extra. Dodatkowo każdego dnia ukazywały będą się Kroniki TVP.

Czwartek, 22 stycznia
godz. 20:00 - Polsat Sport Extra - live 1. OS

Piątek, 23 stycznia
godz. 20:05 - Kronika TVP 1
godz. 21:00 - Polsat Sport Extra - skrót dnia

Sobota, 24 stycznia
godz. 20:05 - Kronika TVP 1
godz. 21:00 - Polsat Sport Extra - skrót dnia

Niedziela, 25 stycznia
godz. 9:30 - Polsat Sport Extra - live 13. OS
godz. 12:00 - Polsat Sport Extra - live 15. OS
godz. 18:00 - Polsat Sport Extra - Podsumowanie dnia
godz. 19:00 - Polsat Sport Extra - Podsumowanie rajdu
godz. 20:05 - Kronika TVP

Lista zgłoszeń

Łącznie na starcie pojawi się 96 ekip, ale tylko jedna z Polski. W samochodach WRC pojedzie 18 załóg, w tym m.in. Juri Protasov, Lorenzo Bertelli czy Sebastian Chardonnet. Ten pierwszy pojedzie DS3 WRC przygotowanym przez włoski D-Max Racing. Na starcie nie zabraknie również całej czołówki mistrzostw świata.

Poniżej możecie zobaczyć listę:

Pełną listę można zobaczyć TUTAJ.

Pogoda

Ekstremalnych warunków podczas Rajdu Monte Carlo nie należy się spodziewać. Pogoda w niższych partiach będzie dobra - słońce i nawet kilkanaście stopni. Wyżej mogą pojawić się opady śniegu i temperatury około zera stopni.
Corps

Monte Carlo

Sospel
Liga fantasy

Przed startem sezonu WRC chcę Was zaprosić do przyłączenia się do zabawy w fantasy ligę WRC dla czytelników bloga. Ogólna zasada jest prosta - wybieramy kierowców do swojego zespołu i zdobywamy punkty za ich wyniki na OS-ach i w całych rajdach. Pełne informacje o lidze znajdziecie TUTAJ.

Konkurs

Tradycyjnie przed rajdem na profilu bloga na portalu Facebook zostanie przeprowadzony konkurs, w którym trzeba będzie wytypować sumę miejsc na OS-ach załogi Kubica/Szczepaniak. Na zwycięzców czekają naklejki bloga z podpisem Macieja Szczepaniaka.

Relacja

Jak zwykle na blogu przeprowadzona zostanie relacja live z rajdu. Przypominam, że można ustawiać automatyczne powiadomienia o aktualizacjach czy zmieniać kolejność pokazywania się nowości. Wystarczy zatem włączyć rano bloga i cieszyć się nowościami przez cały dzień, wyłącznie dzięki odświeżaniu strony.

Aktualizacja godz. 14:30

Na dwa najbliższe sezony telewizja Polsat wykupiła prawa do transmisji Rajdów WRC. Na żywo będziemy mogli oglądać wszystkie transmitowane OS-y, a do tego dojdą jeszcze relacje po każdym dniu i podsumowania rajdu.

A to zdjęcie z dzisiejszego zapoznania Roberta i Macieja:


Aktualizacja godz. 15:00

Na dzisiejszym zapoznaniu padał śnieg - warunki są trudne.







Aktualizacja godz. 22:25

Zdjęcia z testów - fotorelacja z małej przygody oraz pełne malowanie auta:
fot. Julien Prioux

fot. Julien Prioux

fot. Julien Prioux

fot. Julien Prioux

fot. Julien Prioux

fot. Julien Prioux


Aktualizacja środa

Kolejne zdjęcia z wczoraj:


Aktualizacja godz. 8:20

Wypowiedź Roberta Kubicy przed Rajdem Monte Carlo: - Rajd Monte Carlo to dla mnie z wielu powodów duże wyzwanie. Część odcinków specjalnych będzie dla mnie zupełnie nowa. Warunki pogodowe będą w dużej mierze decydowały o przebiegu rywalizacji. W zeszłym roku wygrałem tu dwa oesy, ale konkurencja w tym roku będzie bardzo mocna, a zespoły fabryczne z pewnością są dobrze przygotowane. Monte Carlo to wspaniała impreza i każdy chce tu pokazać się z jak najlepszej strony, naszym celem będzie gromadzenie ważnego doświadczenia. To pierwszy występ zbudowanego przeze mnie zespołu RK WRT. Bardzo mnie cieszy nieustanne wsparcie moich dotychczasowych partnerów - Grupy Lotos i Grupy Azoty. Przerwa między sezonami stała pod znakiem ciężkiej pracy nad nowym zespołem. W minionym tygodniu przeprowadziliśmy udane testy z naszym nowym dostawcą opon, firmą Pirelli. Już nie mogę doczekać się pierwszej imprezy tego sezonu.






Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

142 komentarze:

Anonimowy pisze...

"w czwartek rano zostanie rozegrany shakedown."

"Harmonogram rajdu:
Środa, 21 stycznia
godz. 16:00 - Shakedown Chateauvieux (3,25 km)"

To jak to jest w końcu z tym shakedownem ?

Anonimowy pisze...

"Przed kierowcami 15 OS-ów o łącznej długości ponad 355 km. Będą one rozgrywane na przestrzeni 4 dni - pierwsze dwie próby odbędą się już w czwartek. Od poniedziałku do środy trwa zapoznanie, w środę zostanie rozegrany shakedown"
mysle ze tu jest wszystko jasno napisane...

pio&aga pisze...

"... coraz bliżej święta... coraz bliżej Monti... coraz blizej Robert.."

Anonimowy pisze...

Czy trzeba sie logowac do fantasy ligi przed rajdem czy idzie punltacja automatycznie?

Anonimowy pisze...

dobrze ze wczoraj zwolnilem sie z roboty to sobie live obejrze ;)

Anonimowy pisze...

Mam nadzieję, że Loeb będzie lepszy od Ogiera.

Anonimowy pisze...

dajcie link to facebooka na konkurs , laik facebookowi mowi

Mateusz Cieślicki pisze...

Konkurs będzie ogłoszony dziś o godz. 18:20 - wystarczy śledzić prawy pasek bloga, tam jest box facebooka :)

Anonimowy pisze...

Sisteron - Thoard to klasyk, który jest co rok więc jaki nowy odcinek? Testowy w środę wieczorem. Oj pismaki pismaki...

Anonimowy pisze...

@Anonimowy 8:11
Bo wcześniej był błąd. Teraz już poprawione jest.

Anonimowy pisze...

Przygoda z testów https://www.youtube.com/watch?t=20s&v=ZruGl0UtHXE&feature=youtu.be&app=desktop

Anonimowy pisze...

To jak z fantasywrc? Trzeba sie logowac na rajd czy nie?

oio pisze...

Czyli tylko w niedzielnych OSach Robert z Maćkiem będą mieli mniejszą znajomość trasy od innych?

Anonimowy pisze...

nie jestem pewny, ale os 14 wiedzie przez Col de Turini, a to akurat Kubica zna bardzo dobrze - zrobil tam kosmiczny czas w S1600

rolen

Anonimowy pisze...

Tak ale tylko w tym czasie jak Twoi kierowcy będą na oesie :D

Anonimowy pisze...

A ja mam takie pytanie do fanow WRC. Jaki jest procent wygranych odcinkow kierowcow niefabrycznych? Bo zgaduje ze wszystkie tytuly mistrzowskie sa wywalczone przez fabrycznych? Tak naprawde wszystkie miejsca w top 6 to juz jest wielki wyczyn moim zdaniem. 3 vw + 2 ds3 + 2 i20 + 2 Msporty to juz jest razem 9, a przeciez tam sa topowi kierowcy z duzym doswiadczeniem...

Anonimowy pisze...

@rolen 13:01

"nie jestem pewny, ale os 14 wiedzie przez Col de Turini, a to akurat Kubica zna bardzo dobrze - zrobil tam kosmiczny czas w S1600"

Pozwolę sobie na kilka uwag. W Antibes 2010 została wykorzystana konfiguracja z Peïra-Cava do La Bollène-Vésubie. W tegorocznym Monte będzie to dwukrotnie dłuższa wersja rozpoczynająca się w okolicach Sospel. Z Antibes 2010 takie samo będzie "tylko" końcowe ~11km tego oesu.
Z kolei wynik w Clio S1600 nie dziwi. Kręte, suche i stosunkowo równe asfalty faworyzują mocne ośki (a za taką jak najbardziej można uznać Clio S1600), tym bardziej w rękach takiego kierowcy, jakim jest RK.

Pozdrawiam, JD

Karol Moździerz pisze...

Procent oesów wygranych przez prywaciarzy - na moje oko ok. 5%. Rzadko jest to w ostatnich latach więcej niż 1-2 oesy na rajd, więc przy ok. 20 odcinkach daje to mniej więcej tyle. Czasem wszystkie oesy wygrają na zmianę Ogier i Latvala.

Ostatnim kierowcą, który wygrał rajd w WRC jako zawodnik niefabryczny był Cunico na San Remo w 1993 roku.

maSay2610 pisze...

Fajnie że jedzie Loeb, pokaże jak się jeździ Ogierowi ;-) Mysle ze bedzie zarypisty rajd. Oby tylko Robert dojechał w dziesiątce to bedzie elegancko, choć mam nadzieje na lepsze miejsce

Anonimowy pisze...

JD,

Dzieki, na oficjalnej stronie pisza ze to extended version of Col de Turini, nie wiedzialem o ile :)

a co do osiek to wiem - nie bez powodu wycofali kit cary, bo na kretych suchych trasach laly WRC (Bugalski w Xsarze Kit Car)

rolen

karluum pisze...

Karolu: ostatni nie fabryczny, który wygrał rajd to był Loeb na Cyprze w Xarze z Kronos Racing w 2006 roku ;)

Karol Moździerz pisze...

Kwestia definicji... Ja mówię rzeczywiście o takim rajdzie, gdzie startowały fabryki, a wygrał ktoś spoza grona zawodników nominowanych do klasyfikacji producentów. Kronos był teamem teoretycznie prywatnym, ale w praktyce wiemy doskonale, że był to team Citroena, który ze względów marketingowych nie chciał reklamować niesprzedawanego już wówczas auta... W podobny sposób M-Sport w zeszłym roku też nie był fabryką ;)

Anonimowy pisze...

http://rajdy.autoklub.pl/news/korek-na-zapoznaniu,59243
Zapowiadają się bardzo ciężkie warunki

Anonimowy pisze...

Dzieki Karolu za odpowiedz z tymi procentami. To dobitnie pokazuje w jak trudnej sytuacji jest Robert i jak wielkich rzeczy sie od niego wymaga. Pamietajmy o tym :)

Karol Moździerz pisze...
Procent oesów wygranych przez prywaciarzy - na moje oko ok. 5%. Rzadko jest to w ostatnich latach więcej niż 1-2 oesy na rajd, więc przy ok. 20 odcinkach daje to mniej więcej tyle. Czasem wszystkie oesy wygrają na zmianę Ogier i Latvala.

Ostatnim kierowcą, który wygrał rajd w WRC jako zawodnik niefabryczny był Cunico na San Remo w 1993 roku.

Anonimowy pisze...

To ja zadam inne pytanie? Jaki inny kierowca, poza RK wygrywa OS w pierwszym swoim starcie w WRC?

Anonimowy pisze...

Ciekawostka historyczna "Carlos Sainz w Toyocie :)"

Anonimowy pisze...

Nowe zdjęcia z parku serwisowego:

https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/10923523_10206019189143485_4819731280088583181_n.jpg?oh=02bef9cece51d2c9121666caa8c27b71&oe=55232583

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/v/t1.0-9/10409661_10206019188143460_2073848734846489952_n.jpg?oh=12077abb42740e59953be4632269cb51&oe=555B5E3F&__gda__=1429391706_32591f82b1dc822afd656a4d734f117f

Anonimowy pisze...

Ciekawostka historyczna - 593km os!

Anonimowy pisze...

http://www.yr.no/sted/Frankrike/Provence-Alpes-C%C3%B4te_d%E2%80%99Azur/Gap/langtidsvarsel.html

taka pogoda ma byc w Gap
a taka w Sospel

http://www.yr.no/sted/Frankrike/Provence-Alpes-C%C3%B4te_d%E2%80%99Azur/Sospel/langtidsvarsel.html

Anonimowy pisze...

Nie widziałem takich roważań na blogu a możliwe że przeoczyłem na forum.

Widzę że stoją w serwisie 2 auta. Czy Robert może kontynuować rajd 2 "zapasowym" autem jeśli pierwsze będzie niezdatne do użycia?

Nie chodzi tu o zbieranie punktów ale np o doświadczenie. Czy jest to możliwe skoro posiada własny team? Czy też muszą być zgłoszone 2 auta?

Anonimowy pisze...

https://www.facebook.com/rallyemag
tak ogierowi micheliny sie kleja :)

Lux Perpetua pisze...

Mikkelsen też w teorii jest prywatnym kierowcą.
Ciekawe jak duża różnica będzie między jego "prywatnym" autem, prywatnym autem RK WRT, i innymi prywatnymi kierowcami.
Mnie osobiście zadowalałby scenariusz, w którym Robert dzięki niestandardowo dużego wkładu pieniężnego (o ile taki jest), wsparciu Pirelli i A-STYLE, dobrych stosunków z szefem M-SPORT, był takim kierowcą jak Mikkelsen ale w wersji M-SPORTU.

Czy ktoś orientuje się może co zyskuje i co traci Mikkelsen w stosunku do Ogiera i Latvali jako kierowca prywatny?

Karol Moździerz pisze...

Zaciekawiliście mnie z tymi procentami:

Takie jest zestawienie oesów wygranych przez zawodników niefabrycznych w sezonie 2014:

MC - 4 (2 KUB, 2 Bouffier)
SE - 2 (Tanak, Solberg)
MX - 0
PT - 0
AR - 0
IT - 0 (drugi czas KUBa na OS 5)
PL - 0
FI - 0
DE - 2 (KUB)
FR - 1 (KUB)
ES - 0
GB - 1 (Solberg)

Daje to 10 oesów spośród ok. 250 rozegranych oesów. Połowę z tych oesów jak widać wygrał RK ;)

P.S. Nie można zmieniać samochodu, trzeba dojechać tym, którym się wystartowało.

Karol Moździerz pisze...

Mikkelsen to jest 100% fabryka, niczym nie ustępuje jego samochód samochodowi Ogra czy Latvali. Podobnie Paddon jest fabrycznym kierowcą Hyundaia, choć on może mieć czasem ciut gorsze/starsze auto niż czołowa dwójka.

Marcin J pisze...

Mikkelsen nie jest prywatny. Ma VW team 2 zgloszony jako fabryka. Dostaje auta w spadku po chlopakach. Wg mnie, w wyposazeniu i usprzetowieniu nie roznia sie niczym.

Anonimowy pisze...

Skoro dzisiaj dzień pytań, to ja też jedno mam :P Sponsorem tytularnym RK jest LOTOS, czy w związku z tym RK jeździ na paliwie i olejach sponsora? Logicznie powinno tak być, jednak na żadnym zdjęciu z parku serwisowego nie widziałem beczek z naklejką Lotosu. Nakklejka Pirelli i opony pirelli, Lotosa i paliwo i oleje z tej firmy, Azoty i karoserie z grafenu mogliby RK zrobić ;-)
Pozdrawiam kubiców, MAMOŃ

Anonimowy pisze...

Mikkelsen jeździ takim samym autem co pierwszy team, po prostu to jest fabryczny drugi team, tylko nie punktuje dla pierwszego

Anonimowy pisze...

JD i Abtibes bylo w innych warunkach atmosferycznych i jako ERC

Karol Moździerz pisze...

Mamoń - paliwo do wszystkich aut WRC, WRC2 i większości w zasadzie aut dostarcza jedna firma - Petrochem Carless. Paliwo trzeba zamawiać przez organizatorów rajdu i nie jest tanie - 5,5€ za litr. Tylko zawodnicy daleko w stawce mogą korzystać normalnie ze stacji benzynowych.

Zatem nie - nie używają paliwa Lotos, prawdopodobnie też nie używają oleju Lotos, choć tutaj nie jest to wykluczone, bo oleje w motorsporcie są najwyższej jakości i produkowane z niewielkich ilościach, więc być może Lotos jest w stanie im dostarczyć takie produkty. Choć bardziej prawdopodobne, że używają jakiegoś specjalnego Castrola, bo auto powstawało za czasów mocnej współpracy Ford + Castrol.

Tomasz Bednarowicz pisze...

To ja też mam pytanie, wiadomo kto będzie szpiegował RK?

Karol Moździerz pisze...

Co ciekawe, cena paliwa dla WRC jest niezmienna od paru lat - w 2013 roku też kosztowało 5,48€ za litr.

Od sezonu 2009 właśnie Carless dostarcza paliwo dla czołówki WRC jako jedyna firma. Byłem mocno zaskoczony, że nie żaden potentat w stylu Shell czy BP, ale oni się znają na rzeczy - robili paliwa do F1 chociażby...

Karol Moździerz pisze...

Co do szpiegowania - miał być zakontraktowany James Bond, ale od zeszłego poniedziałku niestety zginął 4-krotnie, a teraz nie wiadomo gdzie jest.

Opcją zapasową był Stig z Top Gear, ale ze względu na trudności z przekazywaniem informacji zrezygnowano z jego usług.

Wybór padł zatem zapewne na Kuchara;) (choć niepotwierdzone, ale tak by należało przypuszczać).

Anonimowy pisze...

No właśnie, to po co to drugie autko? - tylko miejsce zajmuje...

Karol Moździerz pisze...

Drugie auto stoi - niech widzą, że bogactwo! A w strefie cateringu do każdej kawy dają 3 kostki cukru, a co!

Anonimowy pisze...

Mikkelsen ma auto z ubiegłego roku. Auto Ogiera z rajdu Niemiec 2014

Karol Moździerz pisze...

Najnowsze informacje mówią, że nie Kuchar, a ktoś z Włochów ma szpiegować.

Anonimowy pisze...

Mikkelsen jedzie zeszlorocznym autem. Ogier i Latvala maja nowe samochody. USA

Tomasz Bednarowicz pisze...

Może zaprzyjaźniona z RK WRT panna Ola ;)

Anonimowy pisze...

Skąd ty tyle wiesz Karolu?

LukazsPL pisze...

A Lotos chce chyba sponsorowac naszych kopaczy, mowa tu o kilku milionach na sezon,czyli ,, król się bawi złotem płaci,, skoro takie pieniądze idą na piłkę kopana, muszą dobrze stać finansowo a to dobry znak na przyszłość dla RK i spółki... ;)

Anonimowy pisze...

Ola?? ALE skąd!

Anonimowy pisze...

@LukazsPL

Po prostu czytelnicy tego bloga są tak oddanymi kibicami, że od momentu kiedy lotos sponsoruje RK większość zaczęła tam tankować, a przy jakiejś dobrej wieści związanej z lotosem, od razu jadą zalać do pełna w ramach podziękowań. Lotosowi pewnie przez to nieźle obroty wzrosły, to pewnie teraz będą poszerzać grono sponsorowanych sportowców, w nadziei na jeszcze większą sprzedaż D:

Anonimowy pisze...

Ze stigiem dobre... usmialem sie haha

Arek pisze...

WRC w Polsacie - super!:)
Tylko, zeby nie komentowal Borowczyk...:/

Anonimowy pisze...

Dlaczego chłopaki ze zdjęcia 14:30 mają miny jakby zobaczyli ducha albo przeżyli śmierć kliniczną.
Myślicie, że chodzi o warunki?

Karol Moździerz pisze...

Myślę, że to takie zdjęcie po prostu wyszło. KUB wygląda jak Jezus :D Jeżus :D

Anonimowy pisze...

Robert się schudził, albo mówiąc inaczej schut.

far focel pisze...

Dla mnie raczej Robert "Rumcajs" Kubica :-)

Jacko pisze...

Może Robert powinien pomyśleć o zatrudnieniu drugiego kierowcy, np. Kościuszkę:) Swoją drogą ciekawa sytuacja, że wielu rodzimych rajdowców wyjadaczy oddałoby żony za dysponowanie takim wurcem, a RK ma dwie sztuki:)

Anonimowy pisze...

Czyżby to najszybsza broda na świecie? :)

Anonimowy pisze...

A z tym tankowaniem na lotosie to nie jest wcalee takie glupie. Czy shel albo bp wspieraja jakiegos polskiego sportowca? nie! dlatego ja rowniez jak moge to tylko tankuje na lotosie. Moze to male podziekowanie, ale zawsze cos.. :)

Anonimowy pisze...

W zeszłym roku szpiegiem Roberta był Łukasz Witas, a jedynie na Monte był nim Kuchar. Myślałem, że szpiedzy nanoszą poprawki na notatki załogi, więc dziwnie by było gdyby Włosi mieli uzupełnić polskie notatki.
Świetne info o Wrc w tv. Borowczyk dobrze komentuje. Fajnie by było gdyby drugim komentatorem był Eryk Mełgwa, Karol Ferenc lub jakiś kierowca.

Anonimowy pisze...

Jak nie jak tak ;)

Anonimowy pisze...

Niestety bedzie, bo w magazynie wrc byl.

Marcin J pisze...

@20 stycznia 2015 16:50

Dwie sztuki do dyspozycji sa chocby po to zeby auto spokojnie plynelo sobie do australii albo meksyku czy argentyny, gdy na miejscu obskakujesz rajd poprzedni i moze jakies testy na podobnej nawierzchni, zamin polecisz na wspomniane wyzej.

Anonimowy pisze...

Pytanie do znawców rajdowej kuchni ... Czy obie Fiesty - biała "treningowa" i ta, którą będzie startował są identyczne? Mają takie same zawieszenie, silniki, mody itd? A jeśli nie - to jak testy taką "treningówką" przekładają się na ustawienia auta, którym startuje na OSie ?

Anonimowy pisze...

Do 16:53

Taks ię składa, że zarówno Shell i BP kupują paliwo od Lotosu, tak więc sponsorujesz KUB tankując na stacjach 3 różnych firm :)

JaCo

patryktos pisze...

Obie fiesty są identyczne, inaczej nie miałoby to sensu trzymania ich. Przez dwa dni Robert trenował na białej, podejrzewam że setup od białego został skopiowany do obklejonego i sprawdzone trzeciego dnia czy faktyczne na tym ustawieniu na monte będzie odpowiednie. Oczywiście co jakiś czas jest to zmieniane przy równoczesnej zmianie warunków na drodze.

Anonimowy pisze...

@20 stycznia 2015 17:49

To miałoby sens gdyby drugie auto było faktycznie w razie testów wysyłane gdzieś dajmy na to do Szwecji, ale nie gdy stoi w serwis parku w Monaco razem z drugim ;) no chyba, że nie mają gdzie go trzymać to jeździ razem z całą ekipą, ale to też głupie bo generuje niepotrzebne koszty.

Według mnie po prostu nie zdążyli nigdzie go wysłać po testach więc podjęli decyzje o zostawieniu go póki co w Monaco :)

Anonimowy pisze...

Wloski szpieg nie bardzo ma sens. Maciek nie zna wloskiego. USA

Anonimowy pisze...

Robert nawet w aucie zapoznawczym ma rajdowe pasy ? Maciej ma standardowe, czo ten fotel tez kubelkowy

Anonimowy pisze...

Szanowni czytelnicy,
w dniu dzisiejszym pojawiło się sporo wpisów dotyczących naukowej strony sportów motorowych. Zachęcam w takim razie do lektury trzech tekstów:
FIZYKA F1:

http://www.foton.if.uj.edu.pl/documents/12579485/ba596cd7-3d9e-454f-aa1c-9c929a1c9762

FIZYKA SAMOCHODÓW WYŚCIGOWYCH:

http://kis.pwszchelm.pl/publikacje/VIII/Bielecki.pdf

i rzecz chyba najciekawsza:

FIZYKA FORMUŁY 1 W ZADANIACH

http://www.foton.if.uj.edu.pl/documents/12579485/4cd08d2a-2820-4695-83a6-1410f298f3df

miłej lektury i zabawy :)

Alex Webster

Jacko pisze...

Pewna koncepcja mi się nasunęła odnośnie drugiego auta. Jeżeli Robert faktycznie robi za głównego testera opon Pirelli, to Włosi mogli dofinansować drugiego wurca właśnie na potrzeby swoich testów. A że nie ma gdzie go trzymać to niech stoi na razie dla towarzystwa pod namiotem razem z bratem co by nie zajumali:)

Anonimowy pisze...

Na drugie auto podobno zakontraktowany jest Chuck Norris,a szpiegowac bedzie Stevie Wonder.Nic dziwnego ze Robertowi z Mackiem nie jest do smiechu na tym zdjeciu z zapoznania....

Anonimowy pisze...

Drugi samochód pod namiotem może się też przydać jako… zasobnik części zamiennych gdyby np. podstawowy samochód zaliczył jakąś nieoczekiwaną przygodę. RK Team jako niefabryczna ekipa zapewne nie ma takiego zaplecza jak M-Sport więc w razie potrzeby mają skąd brać części.

mateusz mariowski pisze...

https://www.facebook.com/EmocjeDoPelna/photos/a.414716515237833.93142.290868840955935/836912506351563/?type=1&theater

Wypowiedz Roberta przed Monte

Anonimowy pisze...

Zagrożony OS 12 osuwisko na trasie decyzja czy się odbędzie wieczorem
Lolkoski

Anonimowy pisze...

www.youtube.com/watch?v=x05SxPqWMLc

Anonimowy pisze...

Jakie opony Pirelli ma do dyspozycji Robert na rajd MC?

Anonimowy pisze...

Może to głupie pytanie ale dla kogo jest druga Fiesta w zespole Roberta?

patryktos pisze...

Dla brata bliźniaka Roberta ;)))

far focel pisze...

Dla tego drugiego z brodą ;-)

pio&aga pisze...

ja mam trochę obawy, że teraz Robson ćwiczył w lekkich warunkach na suchym i mokrym, a jak przyjdzie śnieg i lód jak dziś to... żeby nie powiedział jak ostatnio na Szwecji, że ćwiczył na innych warunkach, i przez to w trakcie rajdu nie umiał znaleźć rytmu.
Tak czy inaczej wierzę w mądrość RK WRT!

MairW78 pisze...

Borowczyk na rajdach zna się lepiej niż na F1 bo z rajdów się wywodzi jego dziennikarstwo. Będzie dobrze.

Anonimowy pisze...

Od jedenastego zdjęcia druga przygoda z testów:
https://www.facebook.com/julien.prioux.7/photos?collection_token=1373763602%3A2305272732%3A5&next_cursor=MDpub3Rfc3RydWN0dXJlZDoxOA%3D%3D

Anonimowy pisze...

Monza Rally Show - zaplecze itp.

https://www.youtube.com/watch?v=MkIQQRU0vC8#t=218

Tomasz pisze...

Ciekawe co Wy na to forumowicze:
Panie Robercie, jeździ pan o wiele za szybko. Ma pan pięknego fordzika, podobnego kupiłem żonie na 32 rocznicę ślubu. Też biała fiesta 1.0, 125 KM eko-bust. Pan ma pewnie lepszy więc niech pan uważa, bo jak widzę w ogóle nie zwalnia pan na zakrętach, zarzuca pan ryzykowanie tyłem a tak się takim autem nie jeździ. Poza tym za szybko pan zmienia biegi i jeździ pan na bardzo wysokich obrotach. Przecież to jest sposób na zatarcie silnika. Tak właśnie zrobiła moja córka jak jechała nową Ovtavią w Alpy na 2 biegu przez 400 km i stanęli w Czechach. Panie Robercie, widzę ma pan auto po tuningu chyba u Grześkowiaka na Wawrze, to na pewno drogo kosztowało. Jeżdżąc tak na tym filmie szybko pan zepsuje ten samochód a proszę pamiętać, że w Polsce nie każdego stać na takie auto. Więc nie wypada tak się popisywać. Jeszcze raz proszę dostosować szybkość do własnych umiejętności, bo gołym okiem widać, że jedzie pan na granicy wypadku. A sam pan wie, jak łatwo o wypadek zwłaszcza podczas rajdu.

Doooooooooooobre prawda?

Pablo s pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Tomasz pisze...

Żeby było "lege artis" powyższy tekst pochodzi z Interii, a w zasadzie z komentarzy ludzi ten portal odwiedzających.

Anonimowy pisze...

Fiesta gotowa i w pełnym malowaniu
https://www.facebook.com/171634252912732/photos/pb.171634252912732.-2207520000.1421787375./751611591581659/?type=3&theater

Anonimowy pisze...

Druga przygoda z testów.

https://twitter.com/MOTORSERIES/status/557641754267377664

ŁukaszRog pisze...

Tomasz...pierwszy raz widzisz wypociny Trolla? Szkoda o tym wspominać i zaśmiecać forum takim badziewiem.

Anonimowy pisze...

Czy zauważyliście że malowanie delikatnie różni się od pokazanego po raz pierwszy? Mam na myśli to, że lusterka nie są pomarańczowe. Ciekawe dlaczego taka zmiana. Moim zdaniem pomarańczowe bardziej by ożywiały całość.

MairW78 pisze...

No jest jak w projekcie czerwony chociaz na testach te wstawki byly pomarańczowe.

Anonimowy pisze...

Borowczyk-Jędrzejewski to wporzo para

półautomatycznie seba pisze...

Dodając do układanki skład teamu RK WRT samochód na zapoznanie pochodzi od Lorenza Bertelliego, nawiasem mówiąc syna Miuccii Prada, do tego w mojej opinie zespół Lorenza jest najlepszy pod względem grafiki, a samochód najlepiej pomalowany.

MairW78 pisze...

Tez tak uważam. Borowczyk juz komentował kiedys WRC w TV4 i dobrze mu szło, lepiej niż F1. Jędrzejewski zna się na motorsporcie chociaż jego konik to MotoGP, ale jest kumatym gościem i rozumie niuanse sportów motorowych, a poza tym ma fajny głos:)

Anonimowy pisze...

Do Anonimowy z 22:20

Gdzie Ty widzisz czerwony?
Chodziło mi o to, że w projekcie lusterka były pomarańczowe a w rzeczywistości są grafitowe.

MairW78 pisze...

Przecież auto Berteliego jest prawie w jednym kolorze więc gdzie tu to super malowanie?

MairW78 pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
fn pisze...

To jest właśnie sztuka i umiejętność odpowiedniego użycia koloru. Piękna klasyka, a przy tym spójność z logiem, kombinezonami i żółcią Pirelli.

MairW78 pisze...

Ok sory my mistake ;) rzeczywiscie przemalowali lusterka na grafit. A reszta wstawek jest czerwona zamiast pomaranczowa. Widac eksperymentuja z malowaniem caly czas.

Anonimowy pisze...

Borowczyk to nawet w 1993 zachwycał się partnerkami kierowców :D

Anonimowy pisze...

@22:38 Ale pier.olisz... Tobie się wydaje, że oni majļą czas zabawiać się w "eksperymenta" z malowaniem??? Ogarnij się, malowanie cały czas to samo, a w realu lusterka nigdy nie były pomarańczowe tylko szare... Pomarańczowe tylko na wizualizacji były...

Anonimowy pisze...

Mam prośbę, jak ktoś zna jakąś stronkę na której będzie można śledzić os-y live (niestety nie mam polsatu) to niech podeśle linka, będę bardzo wdzięczny.

Anonimowy pisze...

To jest dopiero widadomosc dnia WRC+ w UK i w dodatku 20% znizki za caly rok:))

http://www.wrc.com/en/wrc/news/january-2015/wrc-+-uk/page/2072--12-12-.html

Zimny

Anonimowy pisze...

To już wszyscy wyjechali do UK?? Ku..a a ja tu jak ten debil sam zostałem!

Anonimowy pisze...

A co za problem IP z UK, adres z google maps byle nie palac krolowej ?
Chyba ten kod promocyjny WRC2015 lyka z dowolnego IP.

Bolo

Anonimowy pisze...

Tylko te teksty rodem z moto gp przemycane do f1 mnie wkurzają np. Wszedł mu pod łokieć

Anonimowy pisze...

Nr. startowe na MC w WRC RC1 to; 1,2,3,4,5,6,7,8,9,12,21,37,14,15,16,17,18, TAK ? To kto jest 18 załogą ? bo ją widzę 17 załóg.. YoodaS..?????????????

Anonimowy pisze...

A wiecie do kogo nalezy subaru na zapoznanie? Odpowiedz na fotelu:) Lorenzo Bertelli...

Anonimowy pisze...

Robert chyba jest w tym sezonie BARDZO SZYBKI!!! Mina Szczepaniaka mówi sama za siebie.Powodzenia RK WRT!!! GOOOOOOOO!!!!

Anonimowy pisze...

zobaczcie ludzie jak dynamicznie rośnie ogladalność tego filmu na YT "Kubica Flat Out at Test Rallye Monte Carlo 2015" biorąc pod uwagę że na trzech flmach na YT jest ten sam materiał to daje oglądalność na poziomie 300 tys. w ciągu zaledwie 4 dni istnienia filmu, i jest to wynik znakomity jeżeli chodzi o tą kategorię flmów na YT. Oczywiści że punktów Robertowi to nie daje ale pokazuje jakie zainteresowanie sprawia w sieci.

Anonimowy pisze...

Mati lub Karol - Nr.20 Hayden Paddon nie jedzie w MC. A więc raczej jedzie 17 załóg a nie 18 jak podaliście.Mylę się czy nie???? YoodaS..

Anonimowy pisze...

NUOVA COLLABORAZIONE TRA A-STYLE TEAM E PRO RACE RALLY

Anonimowy pisze...

Fiesta Roberta wygląda zajeb...cie!!! Zdecydowanie najładniejsza fura w stawce. Juz nie mogę się doczekać pierwszego oesu. Oby wszystko zagrało jak najlepiej. Mam nadzieje że Robert rozpocznie rajd zachowawczo i spokojnie

Anonimowy pisze...

Szkoda tylko ze Robert tak późno startuje, może nie starczyć czasu w relacji live

Konrad Kobedza pisze...

Robert będzie startował jakieś pół godziny po po pierwszym na trasie. Os ma około 20 km. Nie wiem jaką będą mieli średnią predkość, ale zakładam, że przejazd tego odcinka to około 15 min. Transmisja ma zazwyczaj godzine wiec chyba nie powinno być problemu.

Anonimowy pisze...

Co z F1 ?

Tloła pisze...

Biała felga to jest to!
Osobiście nie przepadam za Borowczykiem, "w tym arcytrudnym rajdzie" - już mogę go cytować, jak jeszcze nic nie powiedział, wolałbym kogoś innego.

Anonimowy pisze...

przepraszam a o co chodzi tobie z tym tekstem? bo może nie umiem czytać albo tekst jest nie zrozumiały

Totalgravity pisze...

Na końcu tego filmu na YT "Kubica Flat Out at Test Rallye Monte Carlo 2015" jest poczatek "crash"a. Widać jak mu tył ucieka na trawę :)

Tloła pisze...

Anonimowy 10:17
Ja nie wiem kogo pytasz...

TJ pisze...

Polska flaga na wlocie. Piękny akcent :)

Anonimowy pisze...

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/10940579_1057727717577692_8391649265284742504_n.jpg?oh=d2dc87d0bd3e48ef15e99368814d48d8&oe=552DF64D&__gda__=1432740391_2585c8019905a54dc084d1e82872b6a7

Anonimowy pisze...

Borowczyk nigdy nie "komentował" relacji, jedynie odczytywał polską wersję stenogramu z relacji. Bo treść była tożsama z wersją anglojęzyczną z Eurosportu.

Jakość komentarza odcinków "na żywo" będzie taka jak F1, czyli... Ale lepszy rydz niż nic ;-)

Konrad Kobedza pisze...

Zawsze przecież można kupić WRC- i mieć dokładnie to samo, tylko z komentarzem po angielsku.

Tomasz Drążek pisze...

Dajcie spokój p. Borowczykowi

Oczywiście zdarzają mu się wpadki - ale to normalne przy relacjach Live.

Dla mnie to człowiek instytucja - dzięki relacjom z jego udziałem pokochałem zarówno WRC jak i F1.

A jak ktoś uważa ze zrobiłby to lepiej to droga otwarta - pokażcie co potraficie. Z pozycji kanapy przed telewizorem to wszyscy mistrzowie świata ale jakby was posadzili przed kamera i kazali komentować to 99% zapomniałaby jak się nazywają.

Anonimowy pisze...

@Bolo

"A co za problem IP z UK, adres z google maps byle nie palac krolowej ?
Chyba ten kod promocyjny WRC2015 lyka z dowolnego IP."

Jakos niedziala w ten sposob w tamtym roku probowalem kupic polskie WRC+ w UK i wywalalo ze w tym regionie jest nie dostepne a mialem jakis program co nimby symuluje polskie IP.

Zimny

Anonimowy pisze...

@ Tomasz Drążek

W ten sposób to nie można ocenić nikogo od kogo nie jest się lepszy. Od sportowców zaczynając. Jak piłkarz nie trafia w bramkę, to nie można powiedzieć, że kiepsko gra, chyba że gra się lepiej od niego.

ps. Borowczyk w relacjach, podsumowaniach rajdowych, które nie są na żywo sprawdza się wyśmienicie. On tylko nie nadaje się do komentowania na żywo.

Anonimowy pisze...

Czarne felgi pasuja jak nic. Piekna furka. Byle dojechala w calosci. Trzymam kciuki

Anonimowy pisze...

Czarna felga jak najbardziej pasuje do tegorocznego malowania Fiesty. Gdyby jeszcze szutrówki miał czarne tu by było ekstra.

Chrys66 D pisze...

Witam
ktore felgi lepsze czarne czy biale ?
jak dlamnie moga byc nawet rozowe byle byly kolka szybkie i swietnie trzymaly
och zeby juz byla 16 :)

Anonimowy pisze...

Witam
ktore felgi lepsze czarne czy biale ?
jak dla mnie moga byc nawet rozowe byle byly kolka szybkie i swietnie trzymaly
och zeby juz byla 16 :)

Anonimowy pisze...

Czemu oni nie owiną się folią aluminiowa i będzie im ciepło ???

Anonimowy pisze...

To co oni lusterka wymieniają, domalowywują, doklejają czy jak? Widać na poprzednich zdjęciach, że lusterka były czarne a na tych nowych, że są czarne z pomarańczowym.

Anonimowy pisze...

Jak dla mnie białe felgi dużo lepiej się komponują, robią ładny kontrast do dominującego grafitu :). Co do Pana Borowczyka to według mnie może być, tylko żeby miał kogoś z dużą wiedzą do pary. Borowczyk zawsze zna mnóstwo smaczków, kto z kim gdzie i dlaczego, wystarczy "dorzucić" mu kogoś z dobrą wiedzą na temat motosportu, i będzie dobrze. Taki duet Pan Borowczyk tworzył razem z Mikołajem Sokołem, jak komentowali F1 i myślę, że nie było na co narzekać. Jak nic się nie działo to Borowczyk "wypełniał" te luki swoimi opowiastkami, jak coś się działo to komentowali to razem z Sokołem, a jak Pan Borowczyk w czymś się pomylił, to Sokół go poprawiał i wszystko było git :). Według mnie Borowczyk właśnie nadaje się do komentowania na żywo, nie zacina się, i zawsze ma coś do powiedzenia, przez co nie ma nigdy jakiejś niezręcznej ciszy, po prostu może odstaje trochę wiedzą o motosporcie, ale po to jest dwóch komentatorów :)

Anici

Anonimowy pisze...

21 stycznia 2015 12:44
A co za problem dokleić kawałek pomarańczowej folii. Przecież cała buda jest oklejana.:)
adam40

pio&aga pisze...

za nieco ponad 2h zaczyna się ostra jazda, a my nic nie wiemy jaki warunki się zapowiadają.. Wie ktoś może? Sucho/mokro/śnieg/lód?

Mateusz Cieślicki pisze...

A spójrzcie do nowego wpisu...

patryktos pisze...

Mam pytanie techniczne. Czy coś już ruszyło, w sprawie dodania dodatkowych funkcji takich jak, szybkie przewijanie do ostatniego komentarza, oraz do ostatniej aktualizacji. Mile widziane przy funkcji"góra" Strasznie by to ułatwiło śledzenie tej strony na telefonie?

Anonimowy pisze...

Karol- czytam twoje komentarze, wyjasnienia i powiem ci , ze bardzo ladnie ogarniasz temat rajdow. Dla mnie duzo spraw jest zrozumialych, ale milo poczytac osobe, ktora stara sie przedstawic wszystko , a nie zbywac innych. Ciesze sie, ze sa tez osoby zadajace pytania dotyczace nawet spraw dosc prostych. Nie kazdy musi znac sie na wszystkim
Pozdrawiam,
Za oknem deszcz,
Nie podoba mi sie taka pogoda na ceremonie otwarcia rajdu��