Strona główna Informacje z WRC O Robercie Kubicy Klasyfikacje Kontakt English version

poniedziałek, 5 stycznia 2015

Robert Kubica - TOP-10 2014 - zabawne [Aktualizacja piątek godz. 11:05 - nowe barwy i auto Prokopa, testy Loeba]

Choć rok 2014 nie obfitował w szczęśliwe chwile dotyczące startów Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka, to nie brakowało zabawnych i zaskakujących momentów z udziałem naszej załogi. Poniżej zestawienie 10 najlepszych takich momentów.

10. Reakcje Gronholma i kibiców...

Widziałeś, jak on wszedł w ten zakręt...




Kibice też są pod wrażeniem...



9. Pomoc drogowa i selfie

Ex aequo - Pomocny Robert i selfie siatkarzy


8. Dzieciaki

"Słodkie momenty z tego sezonu...
fot. Alessandra Benedetti


7. Będzie dobrze, będzie git

No bo jak nie, jak tak... Robert naprawia mikrofon w Radiu Gdańsk.


6. Staraj się w to nie trafić...

To bardzo rzadka komenda od pilota...


5. Przyjaciele w motorsporcie

Jeden z najfajniejszych momentów ubiegłego sezonu - Rajd Argentyny i pies, który czuwał nad Fiestą przez 2 dni.

4. Szalona radość kibiców w Szwecji

Ten moment pamiętają chyba wszyscy - kibice pomagają wyciągnąć z zaspy


3. Cytaty

Tradycyjnie Robert w minionym roku popisał się kilkoma bardzo trafnymi cytatami. Oto kilka z nich
"- Robert, jakie opony założyłeś?
- Czarne"

"Wygląda na to, że nie tylko Kubica wypada z trasy..." - Robert komentujący przygody innych kierowców w Rajdzie Argentyny

"Było bardzo ślisko, jechaliśmy jak babcia do supermarketu

"Wydawało mi się, że jadę wolno" - Robert po wygraniu 1. OS-u Rajdu Monte Carlo

"Nie latajcie za dziewczynami tylko trenujcie. Jak będziecie dobrze grać, one same będą za wami latały" - Robert podczas spotkania z młodymi piłkarzami Lechii Gdańsk.

2. Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie...

Autor portretu pamięciowego - Robert Kubica :)

1. Kibicowe szaleństwo podczas Rajdu Polski

Przyjazd Roberta bywa wielkim wydarzeniem...


Aktualizacja środa

M-Sport ma już gotowy projekt malowania na przyszły sezon. Zobaczycie go TUTAJ.

Aktualizacja czwartek

Citroen testował przed Rajdem Monte Carlo - zdjęcia i film TUTAJ.

Aktualizacja czwartek godz. 11:40

Nowe barwy Martina Prokopa. Zobaczcie, jak będzie wyglądało auto Czecha w 2015 roku TUTAJ.

Aktualizacja piątek

Sebastien Loeb testował przed Rajdem Monte Carlo. Francuz jest absolutnym rekordzistą tej imprezy. Zdjęcia i film z testów TUTAJ.

Aktualizacja godz. 11:05

Martin Prokop ma w trakcie sezonu 2015 dostać nową Fiestę od M-Sportu... ciekawe czy Robert też będzie mógł nią jeździć... O zmianach, jakie mają zajść jeszcze w pierwszej połowie w aucie przygotowywanym przez ekipę Malcolma Wilsona możecie przeczytać TUTAJ

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

86 komentarzy:

Anonimowy pisze...

:)

Anonimowy pisze...

4 film 07:28
Czy to nie przypadek, kiedy bieg nie wskoczył?

Anonimowy pisze...

Chodziło mi o film 4. Szalona radość kibiców w Szwecji

Anonimowy pisze...

Kto jest właścicielem praw telewizyjnych wrc i jak to wygląda od strony technicznej? Czy dane telewizje po nabyciu praw mogą wprowadzać swoich operatorów czy kamery obstawia właściciel praw, organizator rajdu lub FIA?
Ktoś się orientuje?

Melon pisze...

Co do cytatów jeszcze jeden z Monte Carlo który mi utkwił w "Jechałem szybko, bo nie wiedziałem co robić".

Anonimowy pisze...

Mam propozycję do Klubu Kibica. Kupmy bolid Roberta do spółki. Mogę wyłożyć kilkaset złotych.

wezyr pisze...

Ok, ale będzie stał u mnie.

Anonimowy pisze...

staraj się w DOM nie trafić

Anonimowy pisze...

Kajto szaleje:-)
Świetnie, że teraz ciśnie jadąc jako 14-sty i wyrabia sobie przewagę czasową..
Takie rzeczy wychodzą z czasem -głowa spokojniejsza kiedy się wygrywa.. Oby Robert również nauczył się szybko tego spokoju choć to bardzo trudne przy takich prędkościach, adrenalinie i emocjach..
Robertos

Jaro75 pisze...

Świetne :)

Anonimowy pisze...

Dziwne... Robert skasował z fejsa komentarz potwierdzający testy przed monte???

Anonimowy pisze...

Też to zauważyłem mega dziwne.

DADDY pisze...

Bo może się przedawnił :]
Trochę dystansu...skoro powiedział że będą to będą, wystarczy cierpliwie czekać.

Anonimowy pisze...

https://www.youtube.com/watch?v=r5cJY7vDX90

Może ktoś jeszcze tego nie oglądał?

Anonimowy pisze...

Tabliczka fajna (5:58) z A-STYLE

Anonimowy pisze...

Kajto szaleje na Pirelli i bardzo je chwali. Przypadek? USA

Anonimowy pisze...

Kajto na 18 OS drugi:(

Anonimowy pisze...

Brawo Kajto i Jarek. Absolutna dominacja, jechali we własnej lidze.
Transmisja z mety:
http://www.jaennerrallye.at/de/multimedia/live-uebertragung.html

Anonimowy pisze...

Cała pierwsza trójka w janner na pirelli. Mogą być dobre te gumy w tym sezonie. Czy potwierdzone jest ze Robert na pirelli będzie jeździł? Szkoda tego ostatniego oesu Kajto, ale i tak wielkie gratulacje, świetny wynik, wygrana 17 z 18 oesow może zdolowac rywali :). Ciekawe czy jakby Robert jechał w janner Kajto miałby tak łatwo :)

Anonimowy pisze...

Robert by pewnie jechał na oponach WRC więc byłby gdzies tak parę minut za Kajto.

Mariusz

T VaNaT pisze...

Bardzo smutne wieści z Dakaru :( Kondolencje dla rodziny i przyjaciół.

Anonimowy pisze...

Zna ktos moze jakis ciekawy blog/forum, gdzie mozna sledzic/komentowac poczynania polskich uczestnikow Dakaru?

Anonimowy pisze...

Hołek.pl
Jest tam shootbox, a i wyniki live można śledzić.

Anonimowy pisze...

Dzieki, sprawdze. Pytam, bo juz mam dosc 'relacji na zywo' na duzych portalach, gdzie odklejeni "dziennikarze" nie maja kompletnie pojecia, o czym pisza I przeklepuja tylko info z oficjalnej strony, badz z Twittera. Jak widze te popelnione przez nich wypociny w stylu "Holek na drugim miejscu! Gratulacje", a za chwile odnosnie tego samego OSu "Holek na piatym", "Holek na dziewiatym", "Holek na dwunastym", to zaluje, ze Mateusz nie prowadzi osobnego bloga o Dakarze. Ale moze jeszcze kiedys zobaczymy tu relacje z dakaru z prawdziwego zdarzenia. Wszystko od Roberta zalezy ;)

Anonimowy pisze...

Coś cicho o RK ostatnio. Cisza przed burzą ?

Anonimowy pisze...

Robert spawa Fiestę w garażu, żeby mieć pewność, że coś nie odpadnie.

Anonimowy pisze...

Nie prawda. Robert odśnieża Monte Carlo.

Yoozeck pisze...

"Nie prawda. Robert odśnieża Monte Carlo."

Tak podpiął do swojej rajdówki pług śnieżny i testuje pirelki :D

Anonimowy pisze...

mam nadzieję, że będzie odwilż na Monte, bo w śniegu to Robert nie poszaleje jeszcze...

T VaNaT pisze...

Co do odwilży,to nie wydaje mi się aby była konieczna:) Śledzę prognozę pogody i jak na razie wygląda to obiecująco i zapowiada się rajd asfaltowy. Prognozy na dzień rajdu pokazują ok 10C. Nie wiem jak będzie w górach, ale tego to nawet górale nie wiedzą

Anonimowy pisze...

a to dobra informacja. W górach to pewnie będzie loteria...

Anonimowy pisze...

prognoza długoterminowa przewiduje opady deszczu, a to warunki dla Roberta ;)

Anonimowy pisze...

Nowe zasady przyznawania superlicencji niesamowicie utrudniają Robertowi ewentualny powrót do F1...
Potrzebny byłby mu rok startów w niższej serii bolidów celem uzbieranie wymaganych do superlicencji punktów.

Kaczmar pisze...

Nie wiesz czy nie ma aktualnej superlicencji :)

Anonimowy pisze...

Robert aktualnie nie ma superlicencji...Aby ponownie ja zdobył , musi przejechac 5 wyścigów niższa kategorią.
Na spokojnie do zrobienia, tylko trzeba poswięcić troche czasu

Anonimowy pisze...

DS prezentuje się jakoś rozlaźle na tych testach. Coś mi się wydaje, że nie będą błyszczeć forma w tym sezonie.
Natomiast o wiele lepiej moim zdaniem wypadł Hundai na testach w grudniu. Oczywiście biorąc pod uwagę inną nawierzchnię. Samochód zachowuje się jakoś bardziej spójnie i wydaje się dobrze zbalansowany. Chyba będą mocni.

Anonimowy pisze...

ludzie, superlicencja jest po to, zeby nie dopuszczac do jazdy kolesi, ktorzy sobie z tym nie poradza. np mlodych i niedoswiadczonych. Robert ma ponad 70 GP przejechanych, 12 podium, 1 wygrana i reputacje jednego z najlepszych i mniej omylnych kierowcow. superlicencja - gdy rzeczywiscie ja stracil po wypadku w co watpie - to w ogole nie bylby dla niego zaden problem. wazniejsze jest czy Robert bedzie w stanie jezdzic bolidem na 100%.

W

Anonimowy pisze...

Wiadomo jakie malowanie auta będzie miał RK w tym sezonie?

Anonimowy pisze...

Hej!
Dlaczego wszyscy uważają, że Pirelli podaruje Kubicy jakąś kasę za starty? Pewnie będzie jednym z kilku kierowców na pirelkach i tyle. Zadna nobilitacja :(
Nie sądzicie chyba, że bedzie ich kierowcą fabrycznym?

Artur pisze...

Ósemka i piątka są moimi zdecydowanymi faworytami :D
No może jeszcze to selfie z pomocą drogową jest spoko... Ale nie wiem.
Dzieciaczek na masce samochodu wygląda tak poniesznie, że każdemu się spodoba. No i psiak... Świetnie, świetnie, że zwierzaki sa blisko człowieka w każdym momencie jego życia :)

Anonimowy pisze...

Kubica będzie kierowcą fabrycznym Pirelli, jak nie w tym sezonie to w przyszłym.

Anonimowy pisze...

"Kubica będzie kierowcą fabrycznym Pirelli, jak nie w tym sezonie to w przyszłym. "

A jaka to Pirelli ma fabryke samochodow? Jest samodzielnym konstruktorem?
Ludzie troche pojecia....

Anonimowy pisze...

Ktoś poleca fajne miejsce w mikołajkach? Bo trzeba coś znaleźć na rajd, żeby jeszcze miejca były ( o ile jeszcze są)? Najlepiej coś małego z łazienką dla dwóch osób.

DaKu

Anonimowy pisze...

Witam
Nie wiem jaką ankietę wypełniłem, ani kiedy (bo nie pamiętam) ale polecam wypełniać!

"As a thank-you gift for participating in our WRC fan survey we are delighted to offer you one month’s (January 2015) free access to our WRC+ premium service.

You can log into www.wrcplus.com by using the log-in information below."

Anonimowy pisze...

Kiedyś była taka długa ankieta na temat zmian w WRC. Pewnie za to. Wiem, że wypełniałem, ale nic nie dostałem jeszcze.

Anonimowy pisze...

A ja właśnie skojarzyłem, że moje łącze pewnie i tak nie pozwoli mi z tego skorzystać. Ale reklama fajna i naprawdę ucieszyłem się jak małe dziecko.

Kaczmar pisze...

98-99% osób z którymi poruszam temat Roberta Kubicy ma jedno zdanie:
"A on to nic tylko się ciągle rozbija, mógłby dac sobie już spokój ITP"
Czasami wystarczy z taką osobą zamienic kilka zdań aby zmieniła stanowisko, czasami ludzie są uparci jak barany i wiedzą swoje lepiej mając przy tym wiedzę absolutnie zerową i nie mówię tutaj o wiedzy rajdowej a o wiedzy na temat informacji które są w miediach czy internecie.

Kilka faktów:
Juha Kankkunen Mistrz WRC 1986+1987+1991+1993
Sezon 1: Niesklasyfikowany 0 punktów
Sezon 2: Niesklasyfikowany 0 punktów
Sezon 3: 19 Miejsce 10 punktów
Sezon 4: 24 Miejsce 8 punktów
Sezon 5: 5 Miejsce 48 punktów
Sezon 6: 1 Miejsce 118 punktów
Lata styczności z WRC do momentu zdobycia Mistrza Świata w tym niepełne sezony: 6

Carlos Sainz Mistrz WRC 1990+1992
Sezon 1: 35 Miejsce 7 punktów
Sezon 2: 11 Miejsce 26 punktów
Sezon 3: 8 Miejsce 39 punktów
Sezon 4: 1 Miejsce 140 punktów
Lata styczności z WRC do momentu zdobycia Mistrza Świata w tym niepełne sezony: 4

Didier Auriol Mistrz WRC 1994
Sezon 1: Niesklasyfikowany 0 punktów
Sezon 2: Niesklasyfikowany 0 punktów
Sezon 3: Niesklasyfikowany 0 punktów
Sezon 4: 22 Miejsce 13 punktów
Sezon 5: 7 Miejsce 32 punkty
Sezon 6: 5 Miejsce 50 punktów
Sezon 7: 2 Miejsce 32 punkty
Sezon 8: 3 Miejsce 101 punktów
Sezon 9: 3 Miejsce 121 punktów
Sezon 10: 3 Miesjce 92 punktów
Sezon 11: 1 Miejsce 116 punktów
Lata styczności z WRC do momentu zdobycia Mistrza Świata w tym niepełne sezony: 11

Colin Mcrae Mistrz WRC 1995
Sezon 1: Niesklasyfikowany 0 punktów
Sezon 2: Niesklasyfikowany 0 punktów
Sezon 3: 34 Miejsce 8 punktów
Sezon 4: 34 Miejsce 6 punktów
Sezon 5: Niesklasyfikowany 0 punktów
Sezon 6: 8 Miesjce 34 punkty
Sezon 7: 5 Miesjce 50 punktów
Sezon 8: 4 Miesjce 49 punktów
Sezon 9: 1 Miesjce 90 punktów
Lata styczności z WRC do momentu zdobycia Mistrza Świata w tym niepełne sezony: 9

Tommi Makinen Mistrz WRC 1996+1997+1998+1999
Sezon 1: Niesklasyfikowany 0 punktów
Sezon 2: Niesklasyfikowany 0 punktów
Sezon 3: Niesklasyfikowany 0 punktów
Sezon 4: 24 Miesjce 10 punktów
Sezon 5: 31 Miejsce 8 punktów
Sezon 6: 40 miesjce 5 punktów
Sezon 7: 10 Miesjce 26 punktów
Sezon 8: 10 Miejsce 22 punkty
Sezon 9: 5 Miejsce 38 punktów
Sezon 10: 1 Miejsce 123 punkty
Lata styczności z WRC do momentu zdobycia Mistrza Świata w tym niepełne sezony: 10

Marcus Gronholm Mistrz WRC 2000+2002
Sezon 1: Niesklasyfikowany 0 punktów
Sezon 2: Niesklasyfikowany 0 punktów
Sezon 3: Niesklasyfikowany 0 punktów
Sezon 4: Niesklasyfikowany 0 punktów
Sezon 5: 65 Miejsce 1 punkt
Sezon 6: 19 Miejsce 8 puktów
Sezon 7: Niesklasyfikowany 0 punktów
Sezon 8: 10 Miejsce 14 punktów
Sezon 9: 12 Miejsce 5 punktów
Sezon 10: 16 Miejsce 2 punkty
Sezon 11: 15 Miejsce 5 punktów
Sezon 12: 1 Miesjce 65 punktów
Lata styczności z WRC do momentu zdobycia Mistrza Świata w tym niepełne sezony: 12

Richard Burns [*] Mistrz WRC 2001
Sezon 1: Niesklasyfikowany 0 punktów
Sezon 2: Niesklasyfikowany 0 punktów
Sezon 3: Niesklasyfikowany 0 punktów
Sezon 4: 43 Miejsce 4 punkty
Sezon 5: 20 Miejsce 8 punktów
Sezon 6: 9 Miejsce 16 punktów
Sezon 7: 9 Miejsce 18 punktów
Sezon 8: 7 Miejsce 21 punktów
Sezon 9: 6 Miejsce 33 punkty
Sezon 10: 2 Miejsce 55 punktów
Sezon 11: 2 Miejsce 60 punktów
Sezon 12: 1 Miejsce 44 punkty
Lata styczności z WRC do momentu zdobycia Mistrza Świata w tym niepełne sezony: 12

Kaczmar pisze...

Petter Solberg Mistrz WRC 2003
Sezon 1: Niesklasyfikowany 0 punktów
Sezon 2: 19 Miejsce 2 punkty
Sezon 3: 10 Miejsce 6 punktów
Sezon 4: 10 Miejsce 11 punktów
Sezon 5: 2 miejsce 37 punktów
Sezon 6: 1 Miejsce 72 punkty
Lata styczności z WRC do momentu zdobycia Mistrza Świata w tym niepełne sezony: 6

Sebastien Loeb Mistrz WRC 2003-2012
Sezon 1: Niesklasyfikowany 0 punktów
Sezon 2: Niesklasyfikowany 0 punktów
Sezon 3: 14 Miejsce 6 punktów
Sezon 4: 10 Miejsce 18 punktów
Sezon 5: 2 miejsce 71 punktów
Sezon 6: 1 miejsce 118 punktów
Lata styczności z WRC do momentu zdobycia Mistrza Świata w tym niepełne sezony: 6

Sebastien Ogier Mistrz WRC 2013+2014
Sezon 1: 21 Miejsce 1 punkt
Sezon 2: 8 Miejsce 24 punkty
Sezon 3: 4 Miejsce 167 punktów
Sezon 4: 3 Miejsce 196 punktów
Sezon 5: 10 Miejsce 41 punktów
Sezon 6: 1 Miejsce 290 punktów
Lata styczności z WRC do momentu zdobycia Mistrza Świata w tym niepełne sezony: 6

Najszybciej sklasyfikowany jako Mistrz WRC od momentu pierwszej styczności z WRC w latach startów: Carlos Sains - 4 lata
W 1szym roku 35 Miejsce 7 punktów

Największa liczba nieukończonych rajdów w 1 roku przez wymienionych wcześniej mistrzów świata: 10 + 1 dyskwalifikacja
Colin Mcrae WRC 1999
Największa liczba nieukończonych rajdów w 1 roku przez Roberta Kubicę: 5

Mistrz WRC z największą liczbą nieukończonych rajdów i ukończonym sezonem na 1 Miejscu:
Tommi Makinen WRC 1998 6 Nieukończonych (5*1szy, 2*3ci)

Robert Kubica miejmy nadzieję przyszły Mistrz WRC
Sezon 1: 13 miejsce 18 punktów
Sezon 2: 16 Miejsce 14 punktów
Sezon 3: ....

Jak widac w tym zestawieniu wyłącznie Mistrzów Świata od początku lat 90tych Robert Kubica nie wypada w cale tak źle, dość wcześnie na porównania ale porównując lata doświadczenia a zdobywanie pierwszych punktów w WRC plasują Roberta Kubicę na równi z niektórymi mistrzami a nawet przed niektórymi z nich.

Patrząc na te wszystkie liczby należny zrozumieć że okres dojścia do Mistrza Świata WRC to średnio 6-7lat od pierwszego kontaktu z WRC. Zaś nieukończone rajdy są częścią tego sportu. Po przeanalizowaniu tych liczb jestem pełen optymizmu i nadziei jeśli chodzi o Roberta Kubicę w WRC i zaczynam sie przekonywać ku temu że ma tutaj coś do zrobienia zanim jeszcze kiedyś pomyśli realnie o F1.

Mam nadzieję że niektórym otworzą się oczy, sam czasem łapie sie na emocjach danej chwili i pesymistycznej ocenie startów R.K. w WRC, czaswem zauważam tez takie emocje pod wpływem chwili chociażby prowadzącego bloga kiedy zaczyna wstawiać po kilka kropek na koncu zdań :)
Cieszmy się że mamy takiego kierowce, naprawdę.

Anonimowy pisze...

Zestawienie jest do bani, bo gdzieś do chyba 2003 r. punktowało tylko 6 kierowców w systemie: 10-6-4-3-2-1, później ośmiu kierowców, a teraz dziesięciu więc o punkty jest nałatwiej.

Ps. Wypełniałem też ankietę i dostałem WRC+.

Anonimowy pisze...

Kaczmar dobra robota, dzięki.

Mam pytanie do Ciebie czy wszyscy Ci kierowcy których wymieniłeś byli mistrzami po tych x latach mistrzami jeżdżąc w kategorii wrc czy też w innych. Jak tylko wrc to nasz Robert ma dopiero za sobą pierwszy pełny sezon w wrc :)

Anonimowy pisze...

Kaczmar, zdaje się, że jeszcze rok temu twierdziłeś, że szanse Kubicy na mistrzostwo w 2014 to 50%, a w 2015 100% ;)

Anonimowy pisze...

"A jaka to Pirelli ma fabryke samochodow? Jest samodzielnym konstruktorem?
Ludzie troche pojecia...."

Chodzi o zespół wystawiony przez producenta, w tym wypadku opon.
Wiadomo, ze nie wystawią samochodu marki Pirelli, ale na pewno nie byłby to zespół prywatny.

Marcin J pisze...

Zestawienie nie jest do bani. Moze i o punkty latwiej, co przeklada sie na sumarycznie ich wiksza ilosc, ale jednak zajecie miejsca w rywalizacji wymaga pracy i nie bylo latwiejsze niz teraz.

Mozna nawet powiedziec ze teraz mamy 10 top kierowcow w WRC ktorzy sa bardzo blisko siebie. Oni utrudniaja teraz zajecie wysoko punktowanego miejsca.

Wiec nie jest latwiej. A juz na pewno w uzyskaniu wyzsych miejsc.

Anonimowy pisze...

W którym miejscu jest ta ankieta?

Anonimowy pisze...

@10.31
Chopie obudź się i nie pisz takich bzdur, bo się tego bełkoty czytać nie da.
Fabryki są cztery, które zostały zgłoszone do FIA: Hyundai,VV,Citroen i M-Sport. Reszta to będą zespoły prywatne.

Anonimowy pisze...

Jest łatwiej. W 90 latach i początku XXI w. jeździli Makinen, Kankkunen, Sainz, McRae, Auriol, Burns, Gronholm. Wszyscy byli mistrzami świata (ta szóstka ma łącznie 16 tytułów). Jeździli wszyscy jednocześnie. Początkiem XXI w. jeździło 18 pełnokrwistych samochodów fabrycznych. Do tego specjaliści asfaltowi jak Panizzi oraz już jeżdżący Solberg, Hirvonen i zaczynający Loeb.
W 2014 r. jeździł jeden mistrz świata mający jeden tytuł.

Anonimowy pisze...

I oczywiście należy nadmienić, że w tamtych czasach z jednego rajdu można było wypaść całkiem tylko raz, a nie jak w erze Superrally, gdzie jest reset rodem z Playstation.

Anonimowy pisze...

@10:53
Chopie opanuj słownik.
Może mi powiesz jaką fabrykę ma M-Sport? Bo nie słyszałem żeby oni produkowali Fordy. No chyba, że coś się zmieniło.

Mateusz Cieślicki pisze...

M-Sport jest zespołem fabrycznym. Koniec. Kropka. Nie ma co ponownie zaczynać tej dyskusji - liczy się to, co jest na liście FIA, a tam jest jako "manufacturer". Wiadomo, że jest to podział sztuczny, bo z M-Sportu taka fabryka, jak z Mikkelsena prywaciarz, ale jest to podział obowiązujący.

Anonimowy pisze...

Kurde, zostało ponad mniej niż 2 tg do rajdu, a my dalej nic nie wiemy oficjalnie co do RK oprócz tego, że pojedzie caly sezon Fiestą...

Nie wiadomo czy dostanie topowe graty od m-sportu, jak będzie wyglądała współpraca z a-style i m-sport i czy w ogóle będzie. Nie wiemy kto będzie przygotowywał auta, kto zajmie się logistyką i serwisem. Nie wiemy na jakich oponach pojedzie Robert. Nie wiemy czy od początku sezonu dostanie nowszą Fiestę niż ta co posiada A-Style. Nie wiemy czy zostanie ona wysłana do Dovenby Hall na modyfikację nowszej neumatycznej wersji systemy skrzyni biegów. Nie wiemy czy RK będzie testować przed Monte. Nie znamy oklejenia Fiesty...

Jedyne co wiemy oficjalnie to pilot i pełen sezon w WRC... Ah ten Robert wszystko na ostatnią chwilę odkłada. Ciężko nam kibicom żyć :D

Anonimowy pisze...

Ja na poczatku byłem przeciwny Rally 2, ale nie oszukujmy się podziałało to ożywiająco na samą rywalizację i uatrakcyjniło same rajdy dla fanów na trasie (wyobraźcie sobie jesteście na trasie w niedziele i 4 topowych zawodników na np 12 nie jedzie :P).
Co do samych mistrzów, co skłania niektóre osoby snuć opinie że np Loeb nie mógłby pokonać Burnsa gdyby żyli w tych samych czasach, wróżbita maciej czy też może jakiś sen proroczy?

DADDY pisze...

Co za ankieta na WRC+? gdzie ???

Anonimowy pisze...

zastanawiam się nad tym , czy Robert w tym roku dołoży drugą ,prawą łopatkę zmiany biegów

Anonimowy pisze...

Łopatka jest tylko jedna:)

Anonimowy pisze...

Łopatka jest tylko jedna:)

Anonimowy pisze...

Ankieta była kilka miesięcy temu, więc już po ptokach. Nie pamiętam maila, którego tam podałem i kod przepadnie :(

Anonimowy pisze...

Kaczmar nigdy nie patrzyłem na temat od tej strony jest OK
mirek640

Anonimowy pisze...

@Mateusz Cieślicki

No więc właśnie. Skoro jest to podział sztuczny to w ten sam sposób można by też określić hipotetyczny zespół Pirelli jako fabryczny. Zresztą wściekanie się przez anonimowego, że to nie fabryka jest po prostu czepianiem się słówek bo i tak wiadomo o co chodzi. Dziękuję.

Kaczmar pisze...

Miło że ktoś pamięta to co pisałem rok temu. Najwyraźniej nie miałem pojęcia o rajdach ani o wynikach innych kierowców z ostatnich lat

Anonimowy pisze...

@ 12:59
Loeb być może pokonałby każdego z tych gości, ale chodzi o to, że wtedy takich gości było sześciu, a miejsc punktowanych mniej i trudniej było ukończyć rajd.
Dlatego było trudniej o punkty.

Anonimowy pisze...

Ta cisza jest niepokojaca. Nie ma prezentacji auta ,teamu, planow ,nie ma testow. Wyglada to troche .... biednie. USA.

Anonimowy pisze...

„Ja uważam, że lepiej po cichu robić swoje, a potem zaskoczyć wynikiem”

Anonimowy pisze...

@Kaczmar

Twoje zestawienie jest, niestety, mocno nietrafione i zaaranżowane do granic protekcjonalności. Urzekła mnie zastosowana metodyka, tj. liczenie kierowcom okazjonalnych, czy wręcz pojedynczych startów w danym roku jako pełny sezon (jak tu walczyć o cokolwiek?). Również bez względu na ich wiek, czy na to, jakimi samochodami startowali (sic!). Jako rzecze porzekadło - "tonący brzytwy się chwyta", czyż nie?

"Najszybciej sklasyfikowany jako Mistrz WRC od momentu pierwszej styczności z WRC w latach startów: Carlos Sains - 4 lata, W 1szym roku 35 Miejsce 7 punktów"

Piszesz o "kilku faktach", jednak wygodnie pomijasz inne, ot choćby to, że w pierwszym roku Sainz wystartował tylko trzy razy i zdobył połowę tego, co RK w zakończonym dopiero co sezonie. To, że od początku lokował się w czołówce i tytuł zdobył w pierwszym pełnym sezonie startów (podobnie Gronholm i Kankkunen) jest już oczywiście nieważne...

"Największa liczba nieukończonych rajdów w 1 roku przez wymienionych wcześniej mistrzów świata: 10 + 1 dyskwalifikacja - Colin Mcrae WRC 1999
Największa liczba nieukończonych rajdów w 1 roku przez Roberta Kubicę: 5"


Powyższe mnie wprost rozczuliło, z racji nie istnienia w 1999 systemu Superally/Rally 2. Druga sprawa - większość rajdów McRae w '99 nie ukończył z powodu awarii, poza tym zajmował miejsca w czołówce. No i zestawienie RK z kierowcą plasującym się na drugim miejscu pod względem nieukończonych rajdów (pomimo należnego mu szacunku) to czysty strzał w kolano, z perspektywy dzisiejszych czasów.

"[...] ale porównując lata doświadczenia a zdobywanie pierwszych punktów w WRC plasują Roberta Kubicę na równi z niektórymi mistrzami a nawet przed niektórymi z nich."

Nie zawsze obowiązywała taka sama skala punktowa.

Ponadto lata 90. to czasy, gdy awaryjność samochodów była znacznie większa, kierowcy również jeździli innym stylem (oba te czynniki miały duży wpływ na nieukończenie rajdu), można było pozwolić sobie na większe ryzyko, no i najważniejsze - nie było Loeba, za sprawą którego sporo się pozmieniało (wprowadził on niespotykaną wcześniej regularność oraz wszechstronność). Tym samym wyliczanie dzwonów i nieukończonych rajdów historycznym mistrzom nie ma sensu.

"Patrząc na te wszystkie liczby należny zrozumieć że okres dojścia do Mistrza Świata WRC to średnio 6-7lat od pierwszego kontaktu z WRC. Zaś nieukończone rajdy są częścią tego sportu."

Kolejny samobój - jeszcze 4-5 lat jeszcze?! Nieukończone rajdy (czy ogólnie - dzwony) są częścią tego sportu, ale nie jego podstawą!

"Miło że ktoś pamięta to co pisałem rok temu. Najwyraźniej nie miałem pojęcia o rajdach ani o wynikach innych kierowców z ostatnich lat "

Miło, że się przyznałeś ;)

"Cieszmy się że mamy takiego kierowce, naprawdę."

Zanim zostanę wyzwany od hejterów, czy znafcuf - ja się cieszę, że RK wybrał jedyną serię motorsportową, jaka mnie interesuje, wróć - którą bezwarunkowo kocham od wielu lat! Cieszy mnie, że jest najlepszym, jak do tej pory krajanem i życzę mu jak najlepiej. Jednak gdy widzę naciąganie statystyk, czy czytam o marzeniach, co do których nie ma podstaw, by się spełniły (np. dyktat RK wobec fabryk - swoją drogą, czy to nie ironia, że Abbring dostał angaż?), to nie mogę sobie pozwolić, by nie zamieścić swojego sprostowania ;)

@Anonimowy 14:21

"Loeb być może pokonałby każdego z tych gości, ale chodzi o to, że wtedy takich gości było sześciu, a miejsc punktowanych mniej i trudniej było ukończyć rajd.
Dlatego było trudniej o punkty."

Skąd wiesz, że byli oni na poziomie Loeba? Może to jednak Seb był ponad nimi wszystkimi? ;) Przecież wygrywał z Sainzem, Solbergiem, Colinem, Gronholmem i innymi, więc..?

Pozdrawiam, JD

Anonimowy pisze...

Robert skomentowalby to swoimi slowami : Ja uwazam, ze lepiej po cichu robic swoje, a potem zaskoczyc wynikiem... ;)

LukazsPL pisze...

Na Onecie w zakładce,, rajdy,, jest ciekawy wywiad z Maćkiem Szczepaniakiem, są pytania kto będzie przygotowywał auto, o opony, testy itp. Polecam

Anonimowy pisze...

@ 15:53
Loeb wygrywał nie ze wszystkimi, a reszta była już u schyłku kariery, poza Gronholmem.

W rywalizacji na najwyższym poziomie nie jest możliwe, że jeden zawodnik w jakiejkolwiek dyscyplinie będzie znacznie przewyższał pozostałych. Chyba, że dochodzą różnice sprzętowe bądź rywalizacja jest mocno ograniczona jak w czasach Citroen vs Ford kiedy rywal był tylko 1.

Różne epoki miały swoich mistrzów i nie można stwierdzać, że jedni byli gorsi od drugich, ale można stwierdzić, że skoro tytuły dzieli więcej zawodników między sobą to rywalizacja jest bardziej wyrównana.

OZi pisze...

@16:33

" a reszta była już u schyłku kariery, poza Gronholmem."

i poza Solbergiem,
do tego później wygrywał z Hirvonnenem.

Anonimowy pisze...

@14:09
Widzę, że nadal nie rozumiesz. M-Sport to jest prawdziwa fabryka z wieloletnią tradycją i sukcesami. Żadna sztuczna jak to określił Mateusz. M-Sport produkuje wszystko co jest związane z Fiestą, wszystkie części zaczynając od śrubek. Fiesta od M-Sportu nie ma nic wspólnego z Fordem oprócz znaczka i optycznego wyglądu.
Tak więc każda część dla auta Kubicy, czy Prokopa musi wpierw być od M-Sportu, bo oni jedyni te podzespoły produkują.
Więc pytanie do Ciebie, jak chcesz zrobić z Pirelli zespół fabryczny, skoro oni tylko zajmują się produkcją opon, a nie częściami.
Kumasz?

Anonimowy pisze...

trochę bredni można poczytać w komentarzach, z których można wyciągnąć wniosek, że gdyby Loeb miał taką konkurencję jak w latach 90tych stawka, nie zostałby 9 krotnym MŚ, arcymistrzem, no właśnie GDYBY. Permanentne ględzenie co by było GDYBY u umniejszanie umiejętnościom kierowcom współczesnym w tym Robertowi. CO Z TEGO, ŻE NIE BYŁO RALLY?! ŻE BYŁA INNA PUNKTACJA? Czy to kierowcy tworzą przepisy? Naprawdę. "pretensje do garbatego, że ma dzieci proste". Dajcie spokój. Robert jest na najlepszej drodze do zamieszania w WRC, bo tempo jest, potrzebuje tylko odpowiedniego, czyt. nizawodnego, dobrze przygotowanego (nie piszę najszybszego) sprzętu i wyeliminowania małyh błędów. Tak, małym, ponieważ odpadnięcia Roberta to nie są soczyste dzwony z mega dachowaniami jak np. nieodżałowanego Colina czy Tanaka a głównie braki w opisie (urywanie kół) i czasem mgła komunikacyjna z Maćkiem (pomyłka Maćka we Francji skutkująca wypadnięciem i powrotem na trasę po chwili). Wszystko mu się dotrzeć.

Anonimowy pisze...

@14:09
Dobrze, dobrze. Wszyscy się mylą łącznie z autorem bloga, tylko ty masz rację. Może napij się wody, zjedz Nervosol i trzymaj się dzieciaku.

Anonimowy pisze...

Maciek Szczepaniak:


- Nie mam pojęcia, skąd wzięły się potwierdzone informacje, że A-Style przygotuje nam samochód. Nie jestem zaangażowany w stronę techniczną i nie są to pytania do mnie. Generalnie jest tak, że bez względu na to, jaki to będzie zespół, to nie może on wprowadzać swoich zmian. Może to zrobić tylko producent, czyli w naszym przypadku M-Sport, który w oparciu o regulamin wprowadza homologowane poprawki.

Anonimowy pisze...

warto przeczytać, Maciek wyjaśnia wiele kwestii:

http://eurosport.onet.pl/motorowe/rajdy-samochodowe/maciej-szczepaniak-braki-w-doswiadczeniu-kubica-nadrabia-talentem/lh6dj

Anonimowy pisze...

Powyższy post był do Anonima z 18:25 :)

Mateusz Cieślicki pisze...

Gringo - ani z jednym ani z drugim się nie zgodzę i mam na to dowody :)

Mateusz Cieślicki pisze...

Moja żona była wielką przeciwniczką gazu. Teraz sama rwie się do tankowania :) Tata przerzucił się z gazu na diesla i ciągle chodzi i mówi, że słabo :) Myślę, że nawet gdybym miał nieograniczone fundusze, nadal dawałbym LPG :P To taki mały offtop.

Anonimowy pisze...

http://rajdy.autoklub.pl/news/kovalainen-spelni-marzenie,59129

a ostatnio sie zastanawialem co u niego. kiedys Tommi Makkinen mowil ze Heikki ma duzy talen rajdowy.
Moze zaloza z Kubica F1 WRC Team heh

rolen