Strona główna Informacje z WRC O Robercie Kubicy Klasyfikacje Kontakt English version

piątek, 16 stycznia 2015

Kubica i Szczepaniak testują przed Monte Carlo [Aktualizacja niedziela godz. 11:33 - Trzeci dzień testów, nowe auto]

fot. Edwin Mróz - carsport.pl
Robert Kubica i Maciej Szczepaniak rozpoczęli dwudniowe testy przed Rajdem Monte Carlo. Polacy testują we Francji, a warunki są dość dobre choć nie jest sucho. Poniżej znajdziecie relację z testów.

Jak widać po zdjęciu, na Fieście Kubicy i ciężarówce znajdują się loga RK WRT, bez A-Style, co jeszcze bardziej podkreśla moc zaangażowania Kubicy i środków jego sponsorów w projekt tegorocznej rywalizacji w Rajdowych Mistrzostwach Świata.

Testy odbywają się w okolicach Gap we Francji. Wraz z napływem kolejnych zdjęć i filmów z testów, wpis będzie aktualizowany.
fot. Edwin Mróz - carsport.pl
Aktualizacja godz. 13:08

Krótki film z testów:


Aktualizacja godz. 13:25

WRC ogłosiło OS-y, które będą transmitowane na żywo z kolejnych rajdów WRC. Należy się spodziewać, że będzie je pokazywał również Polsat Sport Extra. Oto rozpiska:

Aktualizacja godz. 14:47 

Kolejny film...

Aktualizacja godz. 16:12

Kolejny film z testów:


Aktualizacja godz. 16:19

Auto, którym testuje Robert należy do ekipy A-Style. Ostatnio ten samochód był używany przez Gianluigiego Galli podczas Trofeo Bettega w Bolonii, jechał również na Monza Rally Show. Jego pierwsze starty to rok 2011, a podróżował nim w WRC Jari Matti Latvala. Co ciekawe, podczas Rajdu Polski 2012 samochodem tym jechali... Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak. Robert jedzie tym autem pierwszy raz.

A poniżej dłuższy film z testów:

Aktualizacja godz. 18:25

Gdy już skończy się horror z udziałem polskich szczypiornistów, włączcie o godz. 18:45 Polsat Sport Extra - będzie godzinny magazyn WRC...

Aktualizacja godz. 20:05

Kolejny film z testów.


Aktualizacja

Oto dłuższy film z testów Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka:








Aktualizacja sobota godz. 13:00

Kolejne zdjęcia i filmy z testów:









Aktualizacja godz. 13:25

Rafał Sonik wygrał Rajd Dakar! Więcej o tym TUTAJ.

Aktualizacja godz. 13:30

Kolejne zdjęcia:




Aktualizacja godz. 14:35

Zapraszam wszystkich do ligi bloga na stronie www.fantasywrc.com . Aby dołączyć do ligi należy założyć konto, stworzyć własny zespół i w menu pod Waszym imieniem i nazwiskiem kliknąć Join Personal League. Numer ligi naszego bloga to 6. W najbliższym czasie pomyślę o nagrodach, oczywiście jeżeli liga będzie cieszyła się wystarczającą popularnością :)

A tymczasem Krzysztof Hołowczyc zajął 3. miejsce w Rajdzie Dakar! Więcej o tym TUTAJ.

Aktualizacja godz. 15:35

Kolejny film:


Aktualizacja godz. 18:45

Kolejne zdjęcia:




Aktualizacja godz. 19:55

Tak prezentuje się Robert z brodą :) A poniżej kolejny film z testów:




Aktualizacja godz. 21:20

I kolejny film:




Aktualizacja godz. 22:00

Kolejny film



Aktualizacja niedziela

Colin Clark również był pod wrażeniem jazd Roberta...
Aktualizacja godz. 11:10

Mamy trzeci dzień testów Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka przed Rajdem Monte Carlo. W akcji nowe auto:
fot. Edwin Mróz

fot. Edwin Mróz

fot. Maciej Szczepaniak

fot. Edwin Mróz

fot. Edwin Mróz

fot. Edwin Mróz

fot. Edwin Mróz

fot. Edwin Mróz


fot. Edwin Mróz - carsport.pl

fot. Edwin Mróz - carsport.pl
Aktualizacja godz. 11:33

Zapraszam do nowego wpisu z niedzielnych testów Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Znajduje się on TUTAJ.

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

264 komentarze:

1 – 200 z 264   Nowsze›   Najnowsze»
Konrad Kobedza pisze...

Pamiętacie jak na Monzy Robert mówił że jedzie tam żeby podziekować sponsorom i A-style. W sumie sponsorom to spoko, ale akurat A-stylowi to chyba dziękował na zapas, za to co dzieje się właśnie teraz :)

Anonimowy pisze...

być może robert małymi krokami buduje własny team

Anonimowy pisze...

ściganie i biznes to nie jest najgorsze rozwiazanie

Anonimowy pisze...

No i widac ze robert z swoim teamem przynajmniej bedzie w duzej mierze decydowal sam i nareszcie mechanicy beda sluchac jego wskazowek.Nie moge doczekac sie najblizszego rajdu. miro 0022.Forza Robert

Paulina Dudzik pisze...

Co to za samochód na 2 foto z oklejoną szybą? Pewnie coś dla zapoznań. Szyba z ramką więc subaru odpada.

Daniel Żurek pisze...

Paulina Dudzik Jak zwykle Volvo.

Anonimowy pisze...

Do zapoznania w tym roku ma Subaru, Volvo mial w Msporcie

Anonimowy pisze...

a czy to czasem nie jest jego prywatny nissan g-tr?
http://s1.blomedia.pl/autokult.pl/images/2010/05/Kubica-GT-R.jpg

Anonimowy pisze...

Gtr do zapoznań?! :D To jest Subaru! ;}

Anonimowy pisze...

Podobno Subaru...
Fot. Edwin Mróz
http://a.disquscdn.com/uploads/mediaembed/images/1632/407/original.jpg

Anonimowy pisze...

GTR? - na zapoznanie?
Aś przywalił jak dzik w sosnę. :-D

Tak z innej beczki...
Szkoda, że nie widać numeru rejestracyjnego fiesty. Można by pokombinować co to jest za auto.

far-focel

Anonimowy pisze...

RK Team na ciężarówce tylko utwierdza mnie w przekonaniu, ze M-Sport musiał baaaaaaardzo zajść Robertowi za skórę, skoro rezygnuje z usług tak doświadczonej ekipy, tam naprawdę musiało się dziać. Jeszcze raz dziękuję Lotosowi, jadę zatankować na Waszą stację do pełna za chwilkę ;)

Anonimowy pisze...

Haha - też ostatnio tankuję tylko na Lotosie - chociaż mijam po drodze 2 inne stacje. Nie wiem czemu w Krakowie jest tak mało Lotosowych stacji...

I znowu z innej beczki. :-)

Jeśli to (a tak wygląda) jest własny zespół Roberta - to na pewno będziemy mieli stary przód fiesty. Nowy wiąże się z niepotrzebnymi zakupami i modyfikacjami. To co tu niektórzy piszą czyli - nowy przód = nowa specyfikacja - to bzdura. To tylko "Restyled to 2014 design". :-)

Myślę, że nawet jeśli uda się zmodernizować za kilka miesięcy auto do nowej specyfikacji to też nie koniecznie musi się wiązać z wymianą przodu auta. Robert potrafi liczyć - wie na co lepiej wydać pieniądze.
To nie jest tak, że nowa specyfikacja = nowe auto.

Ale to tylko takie moje gdybanie - nie znam się (jak większość z nas) ;-)

far-focel

Mateusz Cieślicki pisze...

far-focel - z tym masz rację, że ten "nowy przód" jest przeceniany. I Robert o tym mówił i Maciej, że to żadna istotna zmiana.

Daniel Żurek pisze...

Już się zorientowałem, że to może być subaru, gdy sprawdziłem stronę z podpisu na zdjęciu. Pozdrawiam.

Anonimowy pisze...

Gdy patrzę na tę ciężarówkę z logo RK, to przestaję się dziwić, że wszystko było trzymane w tajemnicy.

Po prostu w krótkim czasie RK organizował team. Gdy my tu żeśmy pytali co i jak, to on sam dopiero dogadywał te sprawy, więc nic dziwnego że nie mógł ogłosić.

Na pewno była to wyczerpująca akcja, taki team to przecież milion szczegółów. Pewnie do dziś nie wszystko jest dopięte na ostatni guzik. Mam nadzieję, że Robert zdoła szybko zresetować głowę z organizatora na rajdowca.

Chylę czoła i trzymam kciuki

Anonimowy pisze...

@ Paulina Dudzik

Era "bezramkowych" Subaru skończyła się niestety ładnych kilka lat temu. Forestery SH i Imprezy GH mają już ramki w drzwiach ...
Inna sprawa, że ja na tym zdjęciu ramki nie dostrzegam ...Może to zatem Impreza starsza niż 2008 r....

Anonimowy pisze...

A ja bardzo się cieszę że nie zobaczę logo A-Style. Lubię ich bo robią dobrą robotę, ale logo mają bardzo nieciekawe...

Anonimowy pisze...

Bo to nie F1 gdzie aerodynamika ma tak kluczowe znacxzenie, gdzie zmienią przód dołoża kilka lotek i widac roznice... chyba ze przod wiąże się z tym iż np jest inny intercooler, dolot powietrza izmiana przodu wtedy jest tylko plastikiem ktory musiał zmienić swój kształt. Tylko wydaje mi sie ze w WRC to bardziej ma znaczenei balans, uklad keirowniczy hamulce jak i sillnik skrzynia... czesto widać jak jedzie ktos wogole bez zdrzaka bo stracił go i nie widać by jego czasy były słabsze.

siwolong pisze...

RK na ciężarówce, RK na oponach Pirelli. Czuje tu ścisłą współpracę Roberta z Pirelli. Być może Pirelli pomogło Robertowi stworzyć własny team.

Karol Moździerz pisze...

Nowy przód to kwestia estetyczna, ale auto 2015 będzie na tyle różne, że może być niemożliwym dostosowanie starego auta do specu 2015. Chodzi o kluczowe zmiany w układzie zawieszenia, motorze i paru innych ważnych miejscach. Mówił o tym Loriaux, który się już tym wprawdzie nie zajmuje, ale wie o co chodzi. Zatem nie spodziewałbym się aut sprzed 2015 przerobionych na nowy spec.

Karol Moździerz pisze...

A aerodynamika ma w przypadku WRC znaczenie, szczególnie tylne skrzydło znacznie pomaga. Przód nie ma aż tak wielkiego znaczenia - nie ma splittera, więc trudno cokolwiek wygenerować przodem. Ma to z kolei znaczenie dla funkcjonowania motora, przepływu powietrza przez chłodnice i doprowadzania powietrza do dolotu. Więc na krótką metę można pojechać bez elementów aero, ale to nie jest tak, że są tylko dekoracyjne.

Jak pytali Breena jaka jest podstawowa różnica między RRC a WRC, to w pierwszej kolejności wymienił tylne skrzydło, a potem dopiero mówił o różnicach w mocy, momencie itd. Co ciekawe, RRC auta mają też inne przednie zderzaki niż WRC.

Anonimowy pisze...

Własny team RK to świetna informacja. Pozostaje mieć nadzieję, że wszyscy współpracownicy dorównają Kubicy zaangażowaniem i wyniknie z tego coś fajnego :)
PS. Wielkie dzięki dla Mateusza za prowadzenie tego bloga
PPS. Wszyscy mający ból dolnej części pleców o kolor auta chyba mają już jasność(patrzcie na barwy ciężarówki).
GRB

Anonimowy pisze...

Jak już mnie wzięło dziś na pisanie... To może jeszcze pogdybam (wybaczcie)...

Tak sobie myślę...
Zeszłoroczna próba "okiełznania" Roberta totalnie nie wypaliła. Myślę, że lepiej będzie gdy zrobi to po swojemu. On ma prawdopodobnie większą wiedzę i doświadczenie niż większość fachowców z ekipy, z którą pracował.
To nie tylko umiejętność prowadzenia auta. To też wiedza o mechanice, fizyce itp. Nie raz przecież (jeszcze w F1) słyszeliśmy jak dobrze zna się na ustawianiu auta, jak dobrze doradza inżynierom...

Ponadto - ma wizje całości - wie nie tylko co chce osiągnąć - ale też jak i w jakim tempie...

Ja liczę na dobry sezon. Mam nadzieję, że z dużą dawką szczęścia.

far-focel

karluum pisze...

Jak ważne jest tylne skrzydło można zobaczyć tu:
https://www.youtube.com/watch?v=SLVhMN44pac

Anonimowy pisze...

Mysle,ze a style bedzie (pomagac)przygotowywac auto na asfalty w europie,a na rajdy szutrowe ktorych jest wiekszosc to team Roberta bedzie ostro dzialal.Przekazywanie wskazowek z drogi i wskazanie mechanikom zeby dopasowanie ustawienie auta,w M sporcie nie mogl sie doprosic zeby sluchali go i robili po swojemu.Jeszcze troche wiecej praktyki (ktora przyjdzie z czasem) i mysle ze wyjdzie z tego pomyslu cos baaardzo dobrego dla nas kibicow.miro0022

Anonimowy pisze...

@Karol Moździerz
"Zatem nie spodziewałbym się aut sprzed 2015 przerobionych na nowy spec."

Tego nie jestem pewien (nie znam się oczywiście). To jest o ile dobrze pamiętam około 40 aut. Nawet jeśli trzeba będzie wysłać auto do M-sportu i co nieco "przespawać" - to raczej nie wierzę, że nie będzie takiej możliwości. Nie mówię, że od razu, ale... Kliencie M-sportu będa przecież zainteresowani autami konkurencyjnymi a i prywatni właściciele też raczej będą naciskać na modyfikację własnych aut niż na kupno nowych. Przecież różnica w cenie między modyfikacją a zakupem będzie kolosalna.

far-focel

Anonimowy pisze...

karluum 10;54

Podaj mi inny przykład, o ten mnie nie przekonuje. To co pokazałeś ukazuje jak kierowcy pokonują hopy. Kiedyś pewien kierowca rajdowy, nie pamiętam który powiedział że auto w powietrzu po hopie zachowuje się w taki sposób w jaki kierowca w jechał w nią. Podobno jeżeli się podobno lekko nie dohamuje się przed hopą i nie wciśnie się pedału gazu auto będzie lądowało przodem auta. I tu nie ma różnicy jakie skrzydło będzie z tyłu.

Anonimowy pisze...

Panowie dziś na Polsat Sport Extra o 18.45 magazyn Rajdowy- Oglądamy ;)

Anonimowy pisze...

To jest prawdopodobnie Subaru to krótkie

marian burzak pisze...

Wynika z tego wszystkiego, że jazda w sezonie 2015 będzie rozważna tj. bez większego ryzyka i ... bez highlightów, a jeżeli już, to radosnych! Szerokiej drogi, Robert!

Karol Moździerz pisze...

Drogi Anonimie z 11:12. Zechciej przyjąć lekcję z fizyki.

Samochód leci na dziób, jeśli rozkład ciężaru (chwilowy) jest przesunięty na przód - czyli auto z przodu waży więcej niż z tyłu. Jeżeli przy 160 km/h tylne skrzydło w wurcu daje 100 kg docisku, a tyle może dawać, to masz sytuację, gdzie zaburzona jest równowaga i auto zamiast lecieć równo - leci na dziób.

Można wywołać taki efekt wymuszając na moment przed odrywaniem się od ziemi transfer ciężaru na przód hamując, ale nikt o zdrowych zmysłach nie chce tak zrobić, bo lepiej spaść na 4 koła niż lecieć na dziób.

Przyczepność to z kolei współczynnik tarcia x nacisk opony na podłoże. Przeszkadza temu bezwładność - czyli im większa masa samochodu, tym większa bezwładność. Docisk aerodynamiczny nie powoduje dodatkowej bezwładności - elementy aero są dużo lżejsze, niż ciężar, który generują.

Przykład Karluuma jest najbardziej dobitnym przykładem, jak bardzo tylne skrzydło wpływa na balans samochodu. Dopóki auto się nie oderwie od ziemi, to efektem jest po prostu niemożność jechania szybko - trzeba zwolnić, bo tył nie trzyma. A to już nie tak łatwo zauważyć z zewnątrz.

Anonimowy pisze...

Karol Moździerz
Kopiować definicji z wikipedii nie musiałeś. Inaczej jest z teorią i praktyką. Nie przekonuje mnie Twoje tłumaczenie. Trzymam się tego co usłyszałem od osoby która to praktykowała :) To tak samo jak z 1kg gwoździ i 1kg piór. Co szybciej spadnie. Teoretycznie waga taka sama i wyjdzie na remis. A w praktyce to się okaże że gwóźdź będzie spadał w lini prostej a piórko nie. Tak samo jest z fizyką aut. Niby skrzydło daje dużo w teorii ale przy podejściu do hopy to i tak to skrzydło nic nie da :)

Anonimowy pisze...

Poprawka. Przy nie odpowiednim do hopy to i tak to skrzydło nic nie da

Anonimowy pisze...

Hołek twierdził, że trzeba dotknąć hamulca przed hopą. Colin mówił, że zależy od hopy :)

Anonimowy pisze...

Karol Moździerz

Po drugie w mojej pierwszej wiadomości jakbyś dobrze doczytał mam wpisane że nie ma różnicy jakie skrzydło będzie z tyłu, ważne aby jakieś było a na filmiku pana karluum subaru Go nie ma więc w czym problem. Czy to bedzie tegoroczne skrzydło cze zeszłoroczne to nie ma różnicy.

Karol Moździerz pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Anonimowy pisze...

Dotknięcie hamulca ma za zadanie wywołanie efektu huśtawki. Czyli lekko hamując chwilowo transferujemy masę na przód, następnie wciskamy gaz, więc masa wędruje na tył. Z tego powodu, że wcześniej przód był dociążony i masa po wciśnięciu gazu nagle wędruje na tył wywołuje się właśnie efekt huśtawki, który w momencie wyjścia z hopy dodatkowo dociska tył samochodu i odciąża przód (gdzie mamy ciężki silnik). A więc chodzi o to żeby dociążyć tył i odciążyć przód.
Kwestia spoilera i jego docisku nie niepodważalna. Bez niego efekt huśtawki niewiele daje.

Karol Moździerz pisze...

No ale o czym my dyskutujemy w ogóle? Skrzydło jest, działa i pomaga. Jak go nie ma, to jest masa problemów. Neuville uwalił skrzydło w Finlandii w zeszłym roku i mówił, że auto jest nie do uprowadzenia. Skrzydło, w szczególności przy wielkich hopach przy dużych prędkościach ma ogromne znaczenie i mówienie, że tylko najazd się liczy jest totalnie bez sensu. Można było prześledzić ewolucję kolejnych skrzydeł i jak się zachowywały samochody na hopach - od kilku lat skrzydła tylne dają tyle, że auta zadzierają dzioby do góry w locie, a na początku ery WRC wszystko szło na ryj przy lądowaniu, nawet jak był spojler jak w Escorcie Cosworth.

A różnica pomiędzy skrzydłem RRC/R5/S2000 a WRC jest w zasadzie taka, jak pomiędzy skrzydłem które jest, a skrzydłem, którego nie ma.

To, jak kto najeżdża na hopy to już preferencja zawodnika samego i jego techniki, a tutaj różnice mogą być między jednym i drugim, więc uniwersalnego podejścia nie ma.

Zasada jest prosta - im większa prędkość, tym większą rolę odgrywa tylne skrzydło. Przy 160-180 km/h będzie to miało znacznie większy wpływ, niż przy 90-100 km/h.

Kończmy offtopa ;)

Anonimowy pisze...

Po raz 4 piszę: nie będzie A-Style!

Gringo

Anonimowy pisze...

@Gringo

Może nie będzie A-Style, ale będą ludzie z A-Style (no i dwóch z Erreffe).

Anonimowy pisze...

co za bzdury niektórzy tu wypisują!!! Może wywalić tylny spojler, wszak to tylko ozdoba, element wieśtuningu. litości

pio&aga pisze...

@ anonim 11:12
Na WRC.com był wywiad gdzie Mikkelsen opowiadał, że przed hopa błyskawicznie dohamowujesz i potem dodajesz gazu. Tak samo jeżdżę w symulatorze RBR. I powiem, że to działa :)

link: http://www.wrc.com/po/wrc/news/may/how-to-jump/page/1415--12-12-.html

A propos RK team. Mam trochę obawy, że jak Robson na szybko wziął się za budowanie własnego teamu od podstaw, i to, że jest perfekcjonistą (co mu nie będzie pomagać), to może nie mieć czystej głowy jak będzie stawać na starcie OSów...
Obym się mylił!!!
Może to żywioł Roberta, i będzie czuł wielką satysfakcję, swobodę w działaniu i dzięki temu będzie dawał z siebie wszystko :)! Oczywiste jest, że jak się pracuje mając satysfakcję to efekty pracy są lepsze.
Oby tak było! Król Robert będzie zawiadywać 'poddanymi' a jego rajdowe królestwo będzie rosnąć w siłę :D!

A tak do rzeczy: jak to jest z Robertem, na ile on robi coś sam a na ile jego managerowie, o ile ich ma bo nie mówi się o tym w ogóle? Zastanawia mnie to w jakim on stopniu będzie on obciążony psychicznie..

Anonimowy pisze...

Wydaje mi się że większość ludzi ma problemy ze zrozumieniem treści co nie których komentarzy

Anonimowy pisze...

Eksremalny przykład huśtawki można zobaczyć tutaj:

https://www.youtube.com/watch?v=jHpmPDjFQXg

Może kierunek jazdy nie ten,ale zasada ta sama ;).

Zresztą efekt ten wykorzystuje się przecież w zakrętach, szczególnie na szutrze. Kiedy lekko wciskamy hamulec przed zakrętem, dociąża nam przód. Samochód staje trochę bokiem ale docisk przodu trzyma nas przy wewnętrznej.

Konrad Kobedza pisze...

Moim zdaniem decyzja o stworzeniu własnego teamu to nie był jakiś tam pomysł na ostatnią chwilę, a dobrze zaplanowana i przemyślana akcja.
Panowie z MKTV w ostatnim "Naszym zdaniem" wspomnieli, ze Robert już rok temu cos o tym wspomniał. Może wtedy był to tylko luźny pomysł, no ale jak potem RK zobaczył, że współpraca z M-sportem nie idzie tak jak zakładał, to pomysł ten mógł nabrać dużo wyraźniejszych kształtów.
Wiele osób sugerowało, że ten pierwszy start z A-style we Włoszech był testem nowego pilota, a może to był taki mały test samej ekipy :)

Daro pisze...

RK team brzmi obiecująco mam tylko nadzieje że Robert dobrze to policzył bo to kosztowna impreza i że znalazł odpowiednich ludzi którzy to ogarną Bo raczej ciężko będzie pogodzić bycie szefem i kierowcą. Jeśli to się powiedzie to może być naprawdę obiecująco , kto wie może kiedyś inni zaczną pukać do drzwi RK team ;)

Anonimowy pisze...

Jaka może być realna przewaga opon Pirelli na km? Prokop jeździł 0.5 - 0.7 sekundy szybciej na km na asfalcie. Na szutrze nie było takich różnic, ale wciąż szybciej

Anonimowy pisze...

@pio&aga

Pozdrawiam wszystkich śmigających w RBR :).
Jeśli ktoś naprawdę interesuje się rajdami, a konkretnie jadą rajdową i chciałby poczuć jak to jest, to bardzo polecam ten symulator. Oczywiście niezbędna jest kierownica.
Gra trudna i wymagająca, ale jak się poćwiczy można naprawdę "odlecieć".
Jak się do tego ściągnie najnowsze fizyki i profesjonalny mod pilota i widoku z kamery realizm jest wręcz zaskakujący.

Karol Moździerz pisze...

Nie jest powiedziane, że Pirelli ma przewagę. Nawet jeśli ma w jednych warunkach, to w innych pewnie ich opony będą gorsze. Gdyby przewaga była tak łatwa do zmierzenia, któraś z fabryk by się przerzuciła na Pirelli. Nie upatrywałbym tu wielkiej przewagi, choć dobre wyniki na mokrym szutrze Prokopa i Henninga są całkiem obiecujące. Wyjdzie w trakcie sezonu.

Anonimowy pisze...

@ Karol Moździerz

Dodałbym jeszcze wynik Kajtka na Janner.

Anonimowy pisze...

Robert definitywnie zmodyfikowal wydech :)

Karol Moździerz pisze...

Jänner to inna historia, Kajtek poza Łukjaniukiem nie miał nikogo jadącego zbliżonym tempem.

Anonimowy pisze...

Poza tematem. Czy jest RBR na ps3. Jeżdżę ostatnio na wrc4, ale odwzorowanie tras nie powala.
Pozdrawiam Michal

Anonimowy pisze...

Na janner pierwsza trójka dojechał na pirelli, to też coś znaczy

Karol Moździerz pisze...

Owszem, ale kolejni zawodnicy to po prostu nie asy. A na 6. miejscu w generalce dojechał gość Mazdą 323 GT-R z początku lat 90-tych, więc niech to da pogląd, na ile miarodajne są wyniki Jannera. Nie umniejsza to w żadnym stopniu zasługi Kajtka, który był 3 ligi wyżej niż cała reszta.

Anonimowy pisze...

Piękne VOLVO FH16 z zabudową mieszkalną !!! :)

Anonimowy pisze...

wszystkie auta maja wloskie deski to chyba od a-style , a co do własnego teamu to dobrze się stało , to lepsze nich jakomprywaciaz jezdzic na starych poloskacj od malcolma

pio&aga pisze...

Drogi Anonimie z 13:02 :)
Próbowałem ściągać różne mody, ale pilota nigdy nie znalazłem. Do pasji mnie do prowadza jak czasami mi nie mówi "left 4 tightens" tylko "left 4" to ląduję na drzewie dopóki nie nauczę się trasy na pamięć a to bez sensu. Także jakbyś był tak dobry podesłać mi jakieś linki na mojego maila, żeby tu nie spamować, ok :)? pioku17@gmail.com Zależy mi bo ostatnio wygrałem rajd GB na poziomi Champion :)) i muszę utrzymać ten poziom. Symulator jest genialny, jak się go ogarnie na kierownicy to satysfakcja jest fenomenalna...

treyhard pisze...

Mateusz, Karol
możecie dopisać oficjalny program Polsatu Sport Extra (na dzień dzisiejszy taka jest rozkładówka):
22-01: 20:00-21:00 - 1. etap: Entrevaux _ Rouaine Rajdowe Mistrzostwa Świata (60 min)
23-01: 21:00-22:10 - Skrót wydarzeń dnia Rajdowe Mistrzostwa Świata (70 min)
24-01: 21:00-22:10 - Skrót wydarzeń dnia Rajdowe Mistrzostwa Świata (70 min)
25-01: 9:30-10:30 - 13. etap: Col Saint Jean _ Saint Laurent 1 Rajdowe Mistrzostwa Świata (60 min)
25-01: 12:00-13:10 - Power stage: Col Saint Jean _ Saint Laurent 2 Rajdowe Mistrzostwa Świata (70 min)
25-01: 18:00-19:00 - Skrót wydarzeń dnia Rajdowe Mistrzostwa Świata (60 min)
25-01: 19:00-12:10 - Podsumowanie Rajdowe Mistrzostwa Świata (70 min)

Mateusz Cieślicki pisze...

treyhard - wszystko już wypisane w poście z rajdem Monte Carlo.

Anonimowy pisze...

@Anonimowy 13:39

"Piękne VOLVO FH16 z zabudową mieszkalną !!! :)"

Zapewne eks-ProRace Rally. Tak wyglądała w poprzedniej robocie:
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.594489290561454.1073741860.590323304311386&type=3

Pozdrawiam, JD

treyhard pisze...

Mateusz nie zauważyłem tego posta w ogóle :)

Anonimowy pisze...

RK zmierza optymalną drogą. Zgrany i oddany zespół obsługujący samochód to sprawa kluczowa. Zastanawiam się jeszcze, jak zawęzić ryzyko pojawiania się na drodze niezidentyfikowanych "detali". O takich UFO przeszkodach wspominali podczas jednego z rajdów WRC inni kierowcy. Nie wierzę, że to były przypadki.

Anonimowy pisze...

@ 13:39 JD
Ale i tak najlepsze ciężarówki miał Eddie Stobart. Ehhh stare czasy jak współpracował z M-Sportem i wspierał H.Solberga i Latvalę

http://www.ianhardy.net/news/uploads/stobart_rally.jpg

Lux Perpetua pisze...

Też myślę, podobnie jak kilka osób wcześniej, że Robert już w trakcie poprzedniego sezonu musiał w tajemnicy przygotowywać swój team.

Pytanie, za co dziękował A-STYLE w czasie Monzy? Za możliwość zdobywania doświadczenia rajdowego w czasie startu w Rally Internazionale del Casentino?

A może za wskazówki od A-STYLE, pomoc w założeniu własnego teamu?

Czy ktoś przeprowadzał małe śledztwo dziennikarskie, jacy ludzie z A-STYLE obsługiwali auto Roberta, i czy część z tych ludzi nie była nowo zatrudniona, lub nie była pracownikami A-STYLE?
Takie osoby mogłyby być testowane i rekrutowane do teamu Roberta w tajemnicy przed M-SPORT.

Albo spytam się inaczej, bo na rajdach się nie znam: czy osoby pracujące w A-STYLE miałyby możliwość (i czas) pracować jednocześnie przez cały sezon WRC w teamie Roberta?

Robert dla zmylenia tropów, mógł mówić, że nie wie co będzie robił w przyszłym sezonie, opowiadał o możliwości startów w WTCC.

Kolejna sprawa: Większa powierzchnia reklamowa Grupy Azoty na malowaniu Roberta mogłaby wskazywać na większe pieniądze od tej firmy.
A oni inwestują duże pieniądze, gdy mają realny wpływ na dany zespół, starają się sami stworzyć drużyny które zaczną wieść prym w Polsce i na arenie międzynarodowej.

Warto posłuchać wywiadu z wiceprezesem odnośnie strategii finansowania sportu Grupy Azoty (od 4:56)
http://radioszczecin.pl/29,7370,2015-01-15-czwartek

Anonimowy pisze...

Pewnie A style ciezarówka na włoskich blachach jet

Anonimowy pisze...

W Monte transmisja pierwszego oesu i pierwszego w sezonie, ale będą emocje i nerwy. Mam nadzieje że nie dostane zawału czekając na start Roberta prawie na końcu z Wurcow. Oby wszystko było super. Dalsza pozycja daje przewagę, ale tylko jak nie spadnie deszcz lub śnieg w trakcie oesu.

marian burzak pisze...

Pisać o jakimś biznesie w rajdach to jakieś nieporozumienie!
Na sam koniec wyłożył kasę, by mieć kontrolę nad wszystkim co ma związek z przygotowaniem, przy czym jedynym ryzykiem jest nie móc podzielić się winą z ekipą, co z pewnością przeżyje
SZEEEEEROKIEJ DROGI ROBERT!! JESTEŚ JEDYNY CO TAK JEŹDZI!

Anonimowy pisze...

> Dalsza pozycja daje przewagę...
Nie zgodzę się - jeśli będzie asfaltowo (a w dolnych partiach na to się zanosi) to syf wywożony na cięciach będzie tylko pogarszał warunki dla kolejnych załóg, tak jak na każdym innym rajdzie asfaltowym.
Gregor

Anonimowy pisze...

Robert testuje na Michelin?

Anonimowy pisze...

Ciekawi mnie, a chyba nikt jeszcze nie pytał, jak to wygląda z zapleczem technicznym - częściami i samochodem zapasowym? Skoro w poprzednim sezonie Robert jeździł kilkoma samochodami - to jak to będzie w obecnym? Jedno auto na asfalt i szuter? A zapas części robi się indywidualnie, czy M-Sport ma zapas dla wszystkich klientów będących na rajdzie?

Anonimowy pisze...

Filmik#3

https://www.youtube.com/watch?v=IU-X_Gw3tVE

Anonimowy pisze...

anonim 15:20

kazdy zespol ma swoje zaplecze z czasciami na kazdy rajd, ale jezeli czegos zabraknie (szczegolnie jezeli chodzi o prywatne teamy) to sobie pozyczaja nawzajem. Kubica ma dopbre uklady z Prokopem, wiec raczej bede sobie pomagac.

a co wczesniejszej dyskusji dot przodu fiesty - nowy przod mial tylko i wylacznie upodbnic ja do najnowszej fiesty sprzedawanej w salonach. nie daje to rzadnej przewagi. przod auta odpowiada tylko i wylacznie za cyrkulacje powiertza w komorze silnika i nadmuch na intercooler.

co do spojlera - ma on znaczanie przy hopach, i tam sie glownie sprawdza (utzymuje samochod w rownowadze w locie). kiedys Holowczyc opowiadal jak na rajdzie Argentyny ('97r?) zgubili w swojej Imprezie poprzeczke spoilera i na hopie prawie wywineli salto do przodu (mowil od docisku na poziomie 70-80kg)

rolen

(L) pisze...

Malowanie Fiesty RK z troszkę innej perspektywy (FB Kubicy)
http://a.disquscdn.com/uploads/mediaembed/images/1632/6970/original.jpg

Andrzej Brudniak pisze...

no i mamy dane na temat samochodu Roberta! Ostatni właściciele to A-Style http://www.ewrc-results.com/carinfo.php?cid=13&spz=288

(L) pisze...

Nr rejestracyjny Fiesty z testów: PX60 AVK. Możecie sobie prześledzić historie na eWRC :)

dom86# pisze...

Coraz bardziej mi się to wszystko podoba. Robert wszystkim 'specom rajdowym' utarł nosa. RK World Rally Team brzmi dumnie :)
Podczas testów przed Monte, samochód transportujący Fieste potwierdził wszystko. Lotos i Grupa Azoty wierzy w Roberta, jego potencjał. Dochodzą do tego opony Pirelli. To dopiero będzie jego drugi sezon w WRC :O Sam fakt, że w debiucie pokazał zdumiewające tempo budzi respekt. Świadczą o tym chociażby słowa Ogiera, który w RK upatruje swojego najgroźniejszego rywala na przyszłość.
Cieszy mnie fakt, że Robert buduje swój zespół, ludzi którym ufa itd.
Życzę RK by z MS ukończyli sezon w Top 7. Wiem wiem. Będzie ciężko cholernie ciężko... Ale kto jak nie Robert?

(L) pisze...

dłuższy filmik z testów:
https://www.youtube.com/watch?v=qdOz_sLJjz8#t=16

Konrad Kobedza pisze...

dłuższy film
https://www.youtube.com/watch?v=qdOz_sLJjz8

Termonti pisze...

Ford Fiesta WRC PX60AVK jest z A-Style

Termonti pisze...

A swoja droga jak to jest?

Bo Fiesta teoretycznie nalezy do A-Style, czyli wloskiego team'u, jednak wciaz jest na brytyjskich numerach rejestracyjnych z czasow kiedy byla wlasnoscia M-Sport'u?

Czyli co, leasing?

Anonimowy pisze...

Czyli jest to model fabryki forda z 2011 r a jezdzil nim Jari Matti. Starawa ta buda
T VaNaT

Anonimowy pisze...

Czyli wygląda, że ta starsza Fiesta do testów a nowsza z A-Style do rajdów.

Mariusz

Anonimowy pisze...

Taaa chcialbys. Taka jezdzi na testach I na rajdzie tez. Ten plan zakupu dla teamu RK wlasnej fiesty dotyczy pewnie nowej po portugalii. Chyba ze kupili ta i beda upgratowac.

Anonimowy pisze...

Czy jeśli się korzysta z informacji jakie zamieszcza autoklub.pl to nie wypadałoby umieścić tego w notce?

A

Mateusz Cieślicki pisze...

A - szczerze mówiąc na wspomnianej stronie byłem dziś około 7 rano, a potem już nie. Nie wiem zatem o jakich informacjach mówisz?

MairW78 pisze...

Team RK przygotowany profesjonalnie. Wszysko ologowane inicjalami RK. Nowe kurtki dla ekipy i czapki z logo RK. Panowie z ekipy z duzym logo Pirelli. Wlosi musza też się sporą kasa do tego dokładać. Fajnie że oprócz Lotosu i Grupy Azoty jest wsparcie od Pirelli. Widać że ma to ręce i nogi.

Anonimowy pisze...

Podejrzewam, że Panu A chodzi o wpis: Aktualizacja godz. 16:19, ale.., na stronie http://rajdy.autoklub.pl pojawiło się 20 min później "RK WRT w akcji
pią, 16 stycznia 2015 godz. 16:38:33"

Mateusz, dziękujemy za info z pierwszej ręki!!!:)

Anonimowy pisze...


No CZAD)). Nawet już kurteczki zespołowe mają). A Roberto założył się z Fernando który będzie miał dłuższą brodę))

Anonimowy pisze...

Biorąc pod uwagę, że Robert ma kibiców w każdym zakątku świata, przy odrobinie dobrej woli sami moglibyśmy stać się kibicowskimi współsponsorami... Ciekawe czy RK by się na to zgodził...:)

Anonimowy pisze...

Pytanie do znawców

Czy to możliwe, że Robert będzie jeździł Fiestą z 2011 w Monte Carlo?

Jeśli tak, to chyba trochę lipa

fjk pisze...

Dzis o 18:45 jest zapowiedz Monte Carlo na PS Extra

Anonimowy pisze...

Nie plątają sie chłopaki pod jakimś namiotem tylko swój garaż mają. Spoko :) Podoba mnie się to !

Anonimowy pisze...

http://www.wrc.com/en/wrc/news/january/m-sport-livery/page/2048--12-12-.html

spokojnie ta m-sportu jest z 2012 wiec to o niczym nie swiadczy

Anonimowy pisze...

Czy ma ktoś jakiś link do Polsatu Sport Extra?

far focel pisze...

Oj - i znowu biadolenie...
Stara buda, łomatuchno, 2011...

Jakie to ma znaczenie?

Nadwozie służy do budowy auta przed każdym rajdem. Tak samo dobrze można przygotować chassis #2 jak chassis #43... Ważne żeby części nie były "styrane" (np. półośki) i żeby odpowiednie na konkretny rajd (różne amortyzatory etc.). Żeby dało się na nich ustawić dobry i niezawodny setup...

Naprawdę czasem mi się wydaje (bez urazy), że niektórym tu się niezbyt chce myśleć :-P

O ile dobrze widzę to akurat to nadwozie ma za sobą tylko 4 rajdy WRC - czyli te najbardziej wymagające...


Sprawa druga - Nie wiemy czy Rob wypożyczył auto od A-style czy kupił. A może forma jest jeszcze inna...
E-wrc jest jest bardzo fajnym narzędziem dla nas ale oni też nie mają informacji z pierwszej ręki. Nawet jeśli Rob kupił to auto - to minie jeszcze trochę czasu zanim to trafi na tą stronę... Wszystkiego się prędzej czy później dowiemy.

jarecki03 pisze...

Ja chcę taką bluzę RK :) gdzie można ją kupić???

Anonimowy pisze...

nie wiadomo czy to tylko nie jest auto na testy, w rajdzie może polecą tym co na Monza czy Bettega,tj, PX 61 AWR

Anonimowy pisze...

Cały Robert. Nie ma fanfar na wejście - jak nie którzy narzekali, że nie ma oficjalnego przedstawienia zespołu - tylko jest ciężka praca.

Żeby tylko zespół spełnił oczekiwania Roberta. Jeden rajd we Włoszech, to nie cały cykl WRC. Będzie ciężko, ale będzie dobrze :)

Autko M-Sportu (widać logo w 30 sek. na długim filmie, na szybie). Rocznik wydaje się starawy, ale nie wiemy co pod maską i na zawieszeniu. Przy hamowaniu trochę, jakby szarpie autem.

Czekamy na ładny występ. Wyniki przyjdą same.

Pamiętaj Robert. Jesteś Zwycięzcą!

far focel pisze...

Ja się też dołączę do pytania...

Mateusz - Ty siedzisz bliżej tego wszystkiego. Czy jest jakaś szansa na jakieś gadżety z "RK WRT"?

Znając Roberta - to pewnie o czymś takim nie pomyślał - a może? :-)

Może dałoby się gdzieś dowiedzieć czy takie coś jak kurtka, czapka, koszulka można będzie gdzieś kupić - a może dostać jakieś naklejki na auto?

Wiem, że to pewnie zbyt wcześnie zadane pytania i może adresat powinien być inny - ale może jakoś przez cały sezon da się coś wykombinować. :-)

Anonimowy pisze...

Co do filmiku z 14:47
Niezły wariat(pozytywnie).
Ostre testowanie auta:)))

p_m

Anonimowy pisze...

zawias po kazdym rajdzie idzie do rewizji. wiec za kazdym razem jest to nowka sztuka. we fiestach chyba siedzi Rieger.

Silnik - okreslona ilosc km oesowych, idzie do rewizji. i to nie do M-Sportu bo oni sami nie buduja silnikow, tylko robi to Pipo Moteurs, i to oni sa odpowiedzialni za silniki.

Od strony technicznej, przy kazdym rajdzie to nowy samochod, wiec rocznik nie ma tu nic do rzeczy.

ech...

rolen

Anonimowy pisze...

Dobre pytanie. Myslę, że jest to zadanie detektywistyczne dla autorów bloga. Swoją drogą myślę że RK mogłby troszkę podciągnąć budżet na sprzedarzy gadżetów Team RK. Ja jestem chętny na każdy dostępny:)
T VaNaT

Anonimowy pisze...

Jestem pozytywnie zbudowany tym co widzę i czytam, ale pamiętajcie KEEP CALM...
biały śnieg, czarny lód - wszystko może się zdarzyć ;)
---
Jeszcze PS do autora długiego filmiku - proszę cie zrezygnuj z tych badziewnych efektów przejścia między ujęciami, to może zajawkowo wygląda w trakcie tworzenia, ale pachnie to weselnym VHS z lat 90tych, masz dostęp do super materiałów, dodajesz spoko muzyczkę i wystarczy :)
Oczywiście dzięki za ten filmik - czekamy tu na każdą sekundę materiału z RK w roli głównej :)
Gregor

Anonimowy pisze...

Może by podciągnął budżet, ale jak sobie myślę, że te wszystkie trole które się spotyka nosiły by logo RK, to.... "trzymajcie, mnie bo ubiję jak psa". :)))

p_m

Anonimowy pisze...

Trole raczej by nie kupowały, no bo po co? Jedyne co, to trzeba by tym trolom tłumaczyć ciągle co I jak, gdy zobaczą Cię w takim stroju, ale ja już sie przezwyczaiłem

Anonimowy pisze...

Zna ktoś jakies stream na polsat sport extra?

Anonimowy pisze...

podajcie streama nie mam tego kanału

patryktos pisze...

Wrc na polsacie, coś pięknego :-)))

far focel pisze...

Haha - Borowczyk trzyma formę. ;-)

pio&aga pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Anonimowy pisze...

Borowczyk w transmisji trochę spięty.. :D. Widać już kurteczki, czapeczki w barwach RK, ciekawe czy kombinezony sobie z Maćkiem sprawią w tych samych barwach RK :)

Anonimowy pisze...

Powtórka magazynu WRC jutro na polsat sport news o 21:07. Ten kanał chyba każdy ma.

Anonimowy pisze...

A gdzie jest Alessandra??? :D

Anonimowy pisze...

a to było:
http://www.rallye-sport.fr/la-fiesta-de-kubica-deja-parodiee/

marcin wawrzyszyn pisze...

Panowie Borowczyk mowil prywatny zespol Roberta.....!!!!

Anonimowy pisze...

@marcin wawrzyszyn przecież Panie też odwiedzają tego bloga...

kapec75 pisze...

nie wiem czy wy ale mi się wydaje ze maciek stracił sporo kilogramów

patryktos pisze...

@kapeć75

Maciej jakiś czas temu, wrzucił na fb swoje zdjęcia jak ćwiczy wraz instruktorem.

Anonimowy pisze...

Dopiero co w F1 było, że wszyscy muszą trzymać linię, bo każdy kilogram ma znaczenie. Tylko nie mówcie, że w WRC też każdy kilogram zawodników ma wpływ na tempo... Przecież to może doprowadzić do anoreksji...

Anonimowy pisze...

w końcu biegi ładnie wchodzą, powodzenia Rob!

joanna kusmierska pisze...

Rozumiem wydatki na nowy sezon ale chyba na żyletki to Roberta jeszcze stać ?

Anonimowy pisze...

Czy można gdzieś obejrzeć ten magazyn albo jakaś powtórkę ? Nie mogę nic znaleźć .

Anonimowy pisze...

@anonimowy 18:39
Chodziło mi raczej o pseudokibiców i pseudoexpertów;)

@joanna kusmierska
Na żyletki to już za późno:)

p_m

Jan Jan pisze...

Zaskoczony jestem bardzo pozytywnie obrazkami z dnia dzisiejszego. Powoli zaczyna układać się to spójną całość.
Być może już w połowie sezonu 2014 Robert wiedział, że nie wiele osiągnie z M-Sport. Wiedząc jakie zyski może dać porządne auto (biegi które wchodzą, kierownica na wprost, pełne poświęcenie zespołu) zaczął poważnie myśleć o SWOIM prywatnym zespole. Drugą cześć sezonu potraktował zupełnie treningowo (przejechane km na oesie, zebrane notatki, współpraca z pilotem) w tzw. międzyczasie zaczynał się rodzić plan na RK WRT. Tak przygotowanego jak dziś zespołu nie robi się w cztery tygodnie. Widać że to jest spore przedsięwzięcie. Może było tak że, gdy RK chciał podziękować A-Style miał na myśli to co już dla niego zrobili - weszli do współpracy na cały sezon 2015.

To tylko moje "gdybanie". Nie wiem jaka jest prawda. Mam nadzieję, że sezon będzie udany.

Liczę na TOP-3 w monte karlo !!!

Anonimowy pisze...

http://www.proracerally.com/web/volvo-service-truck/?lang=en

dajcie znać gdzie i kiedy powtórka tego programu, czytałem coś że ipla jest darmowa na 14 dni, ale niewiem czy tam mozna ogladać wyemitowane programy

Jan Jan pisze...

Jutro powtórka z dzisiejszego magazynu WRC, na kanale POLSAT SPORT NEWS.
KANAŁ MOŻNA ODBIERAĆ Z NAZIEMNEJ DVB-T.

joanna kusmierska pisze...

Może Robert w okresie świątecznym dorabiał jako Św.Mikołaj ?

Anonimowy pisze...

http://a.disquscdn.com/get?url=http%3A%2F%2Ffbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net%2Fhphotos-ak-xap1%2Fv%2Ft1.0-9%2Fp180x540%2F10342890_10200113309552383_2631310042441244569_n.jpg%3Foh%3D3a95e814040887cf8b6a9d2907cdec9a%26oe%3D5529955F%26__gda__%3D1428907236_1f95b5b3b05a9e1df386980a3cf3b823&key=xMgR4ivjs3VMAhETryAJzQ&w=800&h=525

Anonimowy pisze...

http://a.disquscdn.com/uploads/mediaembed/images/1632/407/original.jpg?w=800&h

Fot. Edwin Mróz

cieżarówka Pirelli, chyba dużo opon pójdzie na te testy :P

Anonimowy pisze...

Robert zasugerowal swojego czasu, ze Ola zostala wybrana na pilota ze wzgledu na swoja wage. Widac, ze Maciej wziął sobie to do serca ;)

Anonimowy pisze...

Ciekawe jakie będą komentarze i odczucia Roberta i Maćka po testach. Po tych krótkich filmikach wydaje się, jakby Robert trochę jednak oszczędzał Fiestę:)

Anonimowy pisze...

Mieszkam za granica nie mam polsat sport gdzie moge zobaczyc powtorke tego pragramu wrc???

(L) pisze...

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=dJtE0pPBDK8

Anonimowy pisze...

Tego chyba nikt sie nie spodziewal ze Kubica wystartuje z wlasnym zespolem. Ja jestem pozytywnie zaskoczony!!!

W sumie kazdy kilogram na pokladzie robi roznice bo czasami biora 1 zapasowa opone a nie dwie bo wiedza ze te 7kg robi wielka roznice WoW

Zimny

Anonimowy pisze...

Powyzszy link do youtube w 3:02 fajne ujecie jak przelatuje nad nie rownosciami, czyli gaz do dechy;)

Zimny

Anonimowy pisze...

Dla Mnie bomba;)

zauważcie jak wchodzą biegi płynnie i szybki,
a z wyjścia z zakrętu jest moc-bez dławienia:)

będzie dobrze;)

ROBI.Z

Anonimowy pisze...

Mam wrażenie, że w porównaniu z zeszłorocznymi testami Fiesta jest bardziej miękko ustawiona - przynajmniej przód bardziej nurkuje przy hamowaniu... Zauważyłem to też na Monzie.

Anonimowy pisze...

Kubica zawsze mial miekko zestojona Fieste na asfalt (a spodziewlbym sie raczej betonu). Pamietam ze jak w 2012 (?) Kubica jako "tajemniczy" konsultant ustawial rajodwki M-Sportowi na Rajd Niemiec, to potem Latvalla narzekal na zbyt miekki setup

pozdr,
role

Anonimowy pisze...

Robert ma jakieś takie małe oczka opuchnięty na twarzy widać że dużo go to wszystko zdrowia kosztuje ale coś czuje że ten sezon w WRC będzie dla niego dobry kibicuję

Luk S pisze...

zauważyliście że w aucie Roberta cały czas zapalone jest światło stopu ? czy mi się to tylko wydaje?

Anonimowy pisze...

ONET.PL HIT !!!
"Zespół krakowianina kilka dni temu zaprezentował samochód, nadal jednak nie wiadomo, kto będzie rajdówkę przygotowywał i serwisował. Według nieoficjalnych informacji, ma to być, tak samo jako w poprzednim sezonie, ekipa M-Sport"...........

Anonimowy pisze...

Luk S zapalone cały czas są po to, aby konkurencja nie widziała punktu hamowania. Stały manewr.

Anonimowy pisze...

Co by to pomogło konkurencji?

Anonimowy pisze...

PANOWIE !

29 sekunda tego filmiku https://www.youtube.com/watch?v=qdOz_sLJjz8#t=29

Co widzimy na małej szybce, przy lusterku kierowcy?
M-SPORT !!!

Anonimowy pisze...

@ 0.55 Skoro Robert posługuje się tego typu patentem, więc chyba jasne jest, że nie chce pokazywać punkty hamowania kierowcy.

Anonimowy pisze...

Co moje oczy slysza,Kubica Team...to juz nie sa zarty ,Kubek sie chyba wkur.....zdenerwowal.Wspieracie Team Kubica? LEJCIE wiecie gdzie ,NAWOZCIE wiecie czym. Co do nowego malowania auta to bym powiedzial ze jest to kolor cos z grupy azoty a la lotos. Pozdrawiam wszystkich pozytywnie zakreconych, pozostalych tez pozdrowie zeby nie bylo.

Daro pisze...

Podziwiam tych co z krótkiego filmiku są w stanie rozpoznać ustawienia samochodu i ocenić działanie skrzyni biegów. Widać z tym trzeba się urodzić :D

Anonimowy pisze...

https://www.youtube.com/watch?v=u44an_IcYiI

Anonimowy pisze...

https://www.youtube.com/watch?v=6ZMb7kBrhIM

szymon pisze...

Wygląda wszystko elegancko ale LOTOS i Azoty to musiały sypnąć milionami i to grubo nawet jak na takie firmy i własnie moim zdaniem dlatego loga A-style nie ma bo za ciency w uszach byli finansowo.

A tak swoją drogą to jakoś nie za bardzo wierzyłem ze taki sponsoring wymierne korzyści przynosi reklama wiadomo idze w koszty wszystko itp ale ostatnio leje na Lotosie jak tylko moge wiec to działa :D

Anonimowy pisze...

Srasznie skrzypi (piszczy, trze metal o metal) ta fiesta na każdym z filmików, a Robert to wygląda jak Talib z tą brodą :P Jakoś będę się musiał przyzwyczić! Szybko podróżuje skubaniutki.....

Anonimowy pisze...

Nie pierwszy raz słychać piszczące klocki we Fiescie...

Anonimowy pisze...

To może załóżmy grupę na jakimś portalu społecznościowym by było nas widać?

'Tankuję, nawożę, wspieram RK WRT' :D

Anonimowy pisze...

No i ? Na ostatnich zawodach robert tez miał znaczek a auto było od a-style

Anonimowy pisze...

Opady śniegu zapowiadają w przyszłym tygodniu, oj będzie się działo.

sh pisze...

Właśnie sam jestem ciekaw np. w przypadku Lotosu jakie są to kwoty sponsoringu w skali całego sezonu. Czy jest to z góry zaplanowane tyle i tyle, albo jednorazowo na kązdy rajd czy jest możliwość korekty ale tankujemy na Lotosie, bez dwóch zdań :)

Grzesiek pisze...

Dobry patent z tym zapalonym nonstop światłem stop :)

Anonimowy pisze...

Szerlocku, samochód wyprodukował MSport

dom86# pisze...

Sprawa samochodu jest oczywista. M-Sport. Sam Maciej ostatnio o tym powiedział. Wszelkie zmiany np. jakieś nowe części jak całe auto pochodzą z M-Sport. Nie ma co szukać sensacji w tej sprawie.

Co do brody Roberta, oby przyniosła mu szczęście na Monte i w całym sezonie ;)

Robert Grudzka pisze...

anonimowy
17 stycznia 2015 02:41

Może i piszczą trochę klocki ,ale zauważ ,że skrzynia tak nie rzęzi jak ta z poprzedniej fiesty ,co za idzie płynniej wchodzą biegi i lepiej się wkręca;)

Konrad Kobedza pisze...

No to kolejny dzień testowania przed nami :) fura na zewnątrz, pogoda chyba dzisiaj trochę lepsza:)

https://pbs.twimg.com/media/B7iexijCEAIhrat.jpg:large

Marek Wójcik pisze...

@00:56

Kiedyś to samo spostrzegłem przy okazji Trofeo... Karol Moździerz tłumaczył wtedy, że wszystkie części do aut dostarcza M-Sport. I na wszystkich częściach widnieje logo M-Sport'u.

Artur pisze...

ja napisze tak : Polsat po raz pierwszy wukupil prawa do MS w siatkowce I nasi zrobili zloto, mamy mistrzostwo swiata, po raz pierwszy pokazali kolarskie mistrzostwa swiata I Kwiatek zrobil zloto, mamy mistrza swiata, po raz pierwszy beda pokazywali rajdowe mistrzostwa swiata I zgadnijcie kto zdobedzie tytul ?

Konrad Kobedza pisze...

@Artur
Zgaduję: Seb Ogier. Co wygrałem?? :)

Anonimowy pisze...

http://i1117.photobucket.com/albums/k590/impetum1/ScreenShot065_zps9c6a004a.jpg

to VW podgląda Roberta na testach? :D:D:D

Marek Wójcik pisze...

@10:24
Po prostu człowiek ma kurtkę VW. Zapewne są do kupienia lub jeśli jest blisko WRC - to może dostał w formie upominku od kogoś ze stajni VW
Przecież można kupić koszulki z logo Citroena lub logo WRC.

Konrad Kobedza pisze...

To jest ten sam kaliber sensacji co znaczek M-Sport na szybie.

Może akurat teraz nie ma takiego modelu kurtki, ale jest wiele innych.
http://www.wrcclothing.com/collection/vw-motorsport

Podstawowa sprawa jest taka, żeby można było kupić też coś takiego od RK WRT :)

Marcin J pisze...

Filmik z testow Loeba mnie rozlozyl, zwlaszcza gdy bylo ujecie jak zmienial biegi, leciutko, prawie bezwidnie, dotykal palcem lopatki w momencie zmieny zakretu z lewej na prawa. Grubo i szybko.

Anonimowy pisze...

"Daro pisze...

Podziwiam tych co z krótkiego filmiku są w stanie rozpoznać ustawienia samochodu i ocenić działanie skrzyni biegów. Widać z tym trzeba się urodzić :D"

Wystarczy zerknąć jak auto się zachowuje np. na dohamowaniu, czy przód nurkuje itd. Przykro mi, że tego nie potrafisz dostrzec ;)

Anonimowy pisze...

Nie wiem czy przypadkiem ktoś już tego nie wrzucił. Mała wycieczka po fabryce m-sport i mówią tam, co robią itd. https://www.youtube.com/watch?v=FYbMk50awO0

GRB

Anonimowy pisze...

Biegi nie mają wchodzić "płynnie", tylko gwałtownie i skutecznie. I tak wchodzą.

Marcin J pisze...

Czy Rob troche zmienil podejscie do niektorych zakretow? Wydaje mi sie ze niektorych (byc moze tych bardziej niepewnych) nie idzie na okraglaka ale stara sie bardziej auto stawiac bokiem i ciac szeroko, zeby mu nie uciekl przod. Pamietajmy ze i we francji i na MC uciekl przod i nie bylo ratunku.

Tez to zauwazyliscie? Czy tylko moj wymysl?

Anonimowy pisze...

Pamięta ktoś jeszcze.?? Barwy były już opracowane w 2012 :))

http://imga.automoto.it/static/upload/rob/robert-kubica-rally-como.jpg

Anonimowy pisze...

@ Marcin J

Zgadza się. Widać, że np. w drugim przejeździe bierze zasyfiony zakręt inaczej, bardziej szutrowo atakując wierzchołek ;)

Anonimowy pisze...

Rozumiem, że w sprawach technicznych 99,9% osób się nabija, w innym przypadku przynosicie fstyt tym min. ogarniętym, a Kubica po przeczytaniu wypowiedzi z bloga, zakazał by jego dalszej egzystencji i założył RK BOWLING TEAM. Z drugiej strony, kto powiedział, że fan powinien wiedzieć cokolwiek na jakikolwiek temat, by móc się wypowiadać? Tylko wyczucie własnej wartości i kompetencji jest w stanie godnie przedstawić człowieka na arenie publicznych wypowiedzi

Tloła pisze...

Co do świateł stopu to wg mnie gasną w momencie hamowania, czyli działają odwrotnie niż powinny. Czyli nie jest to raczej chęć ukrycia pkt hamowania, tylko coś jest źle podłączone. Nie bardzo wierze w chęć ukrywania pkt hamowania, bo z obserwujących nikt w tych samych warunkach nie będzie jezdził po tym odcinku, a nie jest to żaden odcinek OS'owy więc.. ? Co do miekkiego zawieszenia to pewnie dlatego ze RK tnie jak nikt inny, zawsze i wszystko, co jest dość ryzykowne jak dla mnie, ale Robert zna się lepiej. Jeśli chodzi o odgłosy Fiesty to zawsze wydaje mi się że są jakieś marne, z VW coś strzela, prycha, piszczy, dudni... a fiesta buczy i jedzie, klocki piszczą i to wszystko.

Anonimowy pisze...

@ Anonimowy 17 stycznia 2015 12:17

jak na razie to ty przynosisz "fstyt" swojej pani od j.polskiego z podstawówki...wstyd...

Andrzej Brudniak pisze...

Jezu, tu są same teorie spiskowe :D Zawieszenia, hamulce, stopy, nawet coś przeczytałem że chyba w wydechu coś pozmieniali :D 1.Auto jest miękkie bo nawierzchnia jest śliska (nie chodzi tu raczej o cięcia). 2. Hamulce piszczą bo tak się zachowują wyczynowe klocki o bardzo wysokim współczynniku tarcia (zależy od ich dogrzania).3. Ze stopem to kij wie, ale możliwe że coś z czujnikiem (a nie jakieś odczytywanie punktów hamowania, na cholere to komu). 4. A wydech musi być homologowany przez FIA czyli nic sie nie zmieniło.

Marcin J pisze...

Silnik fiesty to chyba najstarsza konstrukcja i chyba akurat tak im wyszedl ze jest w miare "elegancki". Cala konkurencja ostro prycha i strzela i jest bardzie "ostra". Zakladam ze nowy silnik fiesty tez bedzie prychal, kilka lat na pewno wplynie na konstrukcje albo sposobu w jaki podzespoly dzialaja. Kto wie?

Anonimowy pisze...

Ja wiem, że ustawione miękko bo jest ślisko. Ale popatrzcie na filmiki z Monte 2014 jak ta Fieścina jeździła. Też było mokro a ustawiona raczej twardo była i dość mocno płużyła przodem (jedna z przyczyn walnięcia w mostek). Pewnie w tamtym roku było tak, że Robert swoje a M-Szrot swoje:)

Anonimowy pisze...

Anonimowy 12:17 pisze
"fstyt" :)

pko24 pisze...

apropo kto jest faworytem: http://www.fantasywrc.com/game/drivervalues.php

Anonimowy pisze...

http://a.disquscdn.com/uploads/mediaembed/images/1636/274/original.jpg

Anonimowy pisze...

"fstyt" de besciak, rozwalił system! Pozdrawiam kibiców RK.
S.T.A.W.K.A

Anonimowy pisze...

"Z drugiej strony, kto powiedział, że fan powinien wiedzieć cokolwiek na jakikolwiek temat, by móc się wypowiadać?"

Bo lepiej siedziec cicho i udawac idiote, niz odezwac sie i rozwiac wszelkie watpliwosci?

rolen

RK pisze...

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=JKlYcSMZ1qs

Jaro75 pisze...

Ale ciśnie :)

dom86# pisze...

Hasłem dnia jest "fstyt" :D

Co to naszego ulubieńca... Pięknie popyla na tym ostatnim filmie.

Anonimowy pisze...

Oni testują na tym samym odcinku co wczoraj czy innym?

Anonimowy pisze...

Już chyba z 20 raz oglądam filmik z aktualizacji z 15.35. Niezła pompa.

Anonimowy pisze...

Nie wiem nie mam doświadczenia ale oglądając przejazdy chłopaków wydaje mi się że są jakieś płynne, że nie ma takiego szarpania i mniej Robert używa ręcznego? Czy ktoś to zauważył czy tylko widzę to co chce widzieć. Może trochę lepiej przygotowane auto daje taką pewność jazdy? Wszystko to wygląda fajnie. Tak wiem to tylko testy ale jakoś optymistycznie nastawiłem się do tego co widzę To może być fajny rok i oby był. GO Robert i Maciek.

Marek Wójcik pisze...

A zauważyliście, że na tym ostatnim filmiku wszystko jest odwrócone jak w lustrze? Spójrzcie na napis Lotos i pracujące wycieraczki...

Anonimowy pisze...

Filmik jest też wyraźnie przyśpieszony....

Anonimowy pisze...

No, dla mnie bomba, fenomenalna jazda - szkopuł w tym, że nie tylko on tak potrafi.

Marek Wójcik pisze...

@16:16
Eeee... prędkość jest chyba prawidłowa...

Anonimowy pisze...

Film z odbicia lustrzanego jest przyśpieszony, wystarczy puścić obok siebie. Nie wiem po co ktoś to robi...

Marcin J pisze...

Ja juz w lidze kupilem kierowcow - licze na duzo punktow :)

Anonimowy pisze...

No właśnie Karolu, ten ostatni fil to przyspieszony wcześniejszy. Tamten w nazwie miał "Test day", a ten "Check day"

Czyli do wyrzucenia się kwalifikuje.

«Najstarsze ‹Starsze   1 – 200 z 264   Nowsze› Najnowsze»