Strona główna Informacje z WRC O Robercie Kubicy Klasyfikacje Kontakt English version

piątek, 19 grudnia 2014

W oczekiwaniu na decyzję - Kubica wśród najlepszych kierowców Autosportu [Aktualizacja godz. 10:00 - Start w Monte Carlo potwierdzony ze Szczepaniakiem]

Robert Kubica znalazł się wśród 50 najlepszych kierowców od 2002 roku, przedstawionych przez magazyn Autosport. Ranking obejmuje kierowców wszystkich serii, a Polak zajmuje w nim bardzo wysokie miejsce, wyprzedzając m.in. Sebastiena Ogiera czy Marka Webbera.

Nadal czekamy na decyzję Roberta Kubicy dotyczącą startów w przyszłym sezonie. Jest niemal pewne, że Polak będzie w 2015 roku wspierany przez Lotos i bardzo prawdopodobne, że będzie startował w WRC. W obecnej sytuacji, wydaje się, że Kubica najprawdopodobniej pojedzie w M-Sporcie, w grę wchodzi również Hyundai, ale w przypadku Roberta nigdy nic nie wiadomo. Nie jest znane również auto (ma być to R5), którym Kubica pojedzie (o ile pojedzie) w Jänner Rally. Możliwe, że Polak pojedzie w barwach... A-Style. Ekipa ta na pewno będzie na Rajdzie Monte Carlo, a w jej aucie pojedzie Marco Silva (Ford Fiesta R5).

Kiedy możemy poznać decyzję Polaka dotyczącą startów w 2015 roku? Odpowiedź jest prosta: W każdej chwili, ale wcale nie musi to być szybko, choć sama decyzja zapewne zostanie podjęta jeszcze dziś.

To właśnie dziś upływa bowiem termin zgłoszeń do Rajdu Monte Carlo. Lista zostanie jednak ogłoszona dopiero za 10 dni. W niedzielę natomiast upływa termin zgłoszeń do Jaenner Rally i tu informacje możemy poznać szybciej.

Jak tylko pojawią się jakieś informacje, poznacie je na blogu, a tymczasem warto wspomnieć o rankingu opublikowanym przez prestiżowy brytyjski magazyn Autosport, który przedstawił swoją listę najlepszych kierowców od 2002 roku. Wygrał Fernando Alonso przez Lewisem Hamiltonem. Fakt, że to jednak nie Hamilton jest na topie można uznać za zaskoczenie, bowiem dziennikarze magazynu mocno popierają Brytyjczyka. Wybór Hiszpana jest jednak bardziej sprawiedliwy. Na 3. miejscu uplasował się 9-krotny mistrz WRC, Sebastien Loeb i z jego wysokim miejscem trzeba się zgodzić. Dziwić może fakt, że wyżej od Michaela Schumachera są Sebastian Vettel czy Kimi Raikkonen.

Jeżeli chodzi o kierowców rajdowych, to w czołówce mamy jeszcze Marcusa Gronholma i Pettera Solberga. Sebastien Ogier jest 15., za Robertem Kubicą, który zajął bardzo wysokie, 14. miejsce.

Oto zdjęcie pierwszej 20-tki rankingu. Jak widać, Robert był wybrany najlepszym kierowcą 2008 roku:

Informacją, która powinna ucieszyć kibiców rajdowych jest większa ilość transmisji z ERC w Eurosporcie w 2015 roku. Fundowane będą również dodatkowe nagrody pieniężne dla najlepszych załóg. Więcej o tym przeczytacie TUTAJ.

Aktualizacja

Bryan Bouffier potwierdził, że wystartuje w Rajdzie Monte Carlo w Fordzie Fiesta WRC, przygotowanym przez M-Sport. Więcej o tym TUTAJ.

Aktualizacja godz. 17:30

Pojawiają się różne plotki dotyczące przyszłości Roberta Kubicy, jednak póki nie doczekamy się oficjalnego ogłoszenia, nic nie będzie pewne i wszystko jest możliwe. Trzeba zachować cierpliwość.

Aktualizacja godz. 19:30

Według nieoficjalnych informacji, Robert Kubica jest na liście zgłoszeń Rajdu Monte Carlo. Przypomnę jednak, że takie zgłoszenie nie jest wiążące.

Aktualizacja godz. 21:00

No to kolejne - jeszcze niepotwierdzone, ale pewne informacje - Rajd Monte Carlo w cennikach reklamowych Polsatu Sport Extra - będą relacje? Więcej o tym TUTAJ.

Aktualizacja godz. 23:45

Robert Kubica poprzez swój profil na facebooku potwierdził wysłanie zgłoszenia na Rajd Monte Carlo. Nie wiemy na pewno jakim samochodem pojedzie, ale w tej chwili wszystkie tropy prowadzą w kierunku Forda Fiesty WRC obsługiwanego przez A-Style Team lub zespół Lorenzo Bertelliego (Fuckmatie WRT). Nie ma również informacji kto usiądzie na prawym fotelu, ale jest niemal pewne, że pilotem pozostanie Maciek Szczepaniak.


Aktualizacja sobota godz. 10:00

Wprawdzie jeszcze nie było jeszcze oficjalnego komunikatu, ale wiemy, że Maciek Szczepaniak będzie kontynuował współpracę z Robertem Kubicą.

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

164 komentarze:

Anonimowy pisze...

Co to za ranking? Jakieś głosowanie kibiców czy fachowców? Czy ma sens mieszanie różnych dyscyplin skoro zawodnicy nie mogą się zmierzyć bezpośrednio? To może jeszcze zgłosić Justynę Kowalczyk bo też kieruje... nartami.

Anonimowy pisze...

R5... :(

Anonimowy pisze...

Skoro A Style jedzie w Janner to jestem pewien że zaproszą Roberta :)
Jak dotychczas trzy starty i trzy wygrane więc nie powinni mieć wątpliowości

Anonimowy pisze...

Chyba wkradł się błąd - Marco Silva wystartuje Fiestą R5 z A-Style w Monte Carlo.

Pozdrawiam, JD

Anonimowy pisze...

Na potwierdzenie:
https://www.facebook.com/MarcoeGianni/photos/a.150047835138215.37890.143882875754711/526875767455418/?type=1&permPage=1

JD

Anonimowy pisze...

fajnie że A-Style w Monte tylko szkoda że z R5

Anonimowy pisze...

r5 na janerze, wrc na monte

Anonimowy pisze...

A nikt nie wpadl na to ze zgloszony juz moze byc na monte tylko nikt nie ma o tym info . Za 10 dni bedzie i tyle . Chociaz ja sie nie zdziwie jak nie bedzie kubicy w monte carlo. A

Inna sprawa lopatki . To ze beda dozwolone nie znaczy ze kazdy bedzie chcial ich uzywac wiec m sport nie musi udoskonalac systemu jesli tanak i evans zechca jezszic z wajchą. Zreszta pewnie przez caly rok beda miec system z 2006 roku a focus mial zdaje sie 4 biegi , chyba ze myle z 307 , moze nie bylo tonaz tak uciazliwe przy 4 .

A jak pojedzie monte to tak jak boufier rok temu . Wynajac na jeden rajd auto moze kazdy . Oczywsicie i fieste i ds3 bo nie tylko ph sport je ma . Tylko ph jest najblizej firmy matki.
pozatym hyundai mial sprzedac i20
moglby lotos wziasc ze 2 ale tragedia kuoic takie cos jednosezonowe . Fiesta jednak pare ljezdziat

Jaro75 pisze...

Fajnie że Robert jest tak wysoko :)

Anonimowy pisze...

Boję się, że jednak będzie wrc2 albo erc R5tką.

Anonimowy pisze...

Jesli prawda to ze w r5 jest skrzynia sadeva , sekwa dostepna dla ludzi
a wrc rdc jakas inna to moze sie okazaac ze nie da sie lopatki w r5
zawszze jezdzic rrc kubica z jakiegos powodu
a ono przeciez duzo drozsze od r5

Anonimowy pisze...

nie zdziwie jak nie bedzie kubicy w monte carlo

Myślę, że co ja co, ale Monte nie odpuści - zważywszy na wyniki jakie osiągał w styczniu w tym rajdzie. Asfalt + trudne warunki to chyba dla Roberta większe szanse na zniwelowanie strat spowodowanych wolniejszym autem.

I jeszcze pytanie odnośnie ewentualnego A-Style i ustawień czy doświadczenia w WRC, których im brakuje. Czy takich ustawienia są nie do zdobycia? Fiesty jeżdżą już chwilę w WRC. I sporo ludzi pewnie wie jak je odpowiednio dostroić.

Anonimowy pisze...

BB pojedzie monte Fiestą WRC z m sportu !
Teraz nich będzie info, że RK też zaliczy Monte, bo już dłużej chyba nie wytrzymam :(

Asen pisze...

Dzionek w Europie zachodzi, a twitter milczy

Anonimowy pisze...

Informację o występach Roberta w VW na spółkę z Latvalą potwierdzają kolejne źródła.

To tak niedorzeczne info, że aż z przyjemnością się go czytało :)

BTW ..i już wiadomo dlaczego Latvala tak nerwowo testuje ;)

Jaro75 pisze...

Nie wyobrażam sobie aby na MC nie było Roberta.

Anonimowy pisze...

Zerwane negocjacje z PH to podobno plotki. Rozmowy wciąż trwają.

Anonimowy pisze...

Podobno są plotki, że były plotki, ale to pewnie tylko plotki.

Anonimowy pisze...

A dlaczego w Eurosporcie ma być więcej rajdów ERC a nie WRC? Wstyd żeby promować imprezy niższej rangi. Domyślam się, że promowany jest Kajetanowicz.

Anonimowy pisze...

Anonimowy 15:47
Eurosport od wielu lat ma podpisaną umowę z ERC na transmisję, po prostu teraz będzie jeszcze więcej relacji, a to wielka korzyść dla mistrzostw Europy. Promotorzy WRC sraja na podpisanie umowy z jakąś otwartą telewizją licząc chyba na cud że WRC sta się popularniejsze bez transmisji dla kazdego. Żenujące. Brawo dla Eurosportu że po IRC teraz z ERC kontynuuje współpracę. A tak na prawdę może erc mniejsza ranga, ale większe emocje bo tam ku..wa ważne są umiejętności a nie auto jak w WRC!!!

Anonimowy pisze...

Również tak sądzę, że zerwane rozmowy z PH Sport to mogły być tylko plotki. Albo raczej pewna strategia jednej ze stron negocjacji. Podobnie rzecz wygląda z A-Style. Nic nie ujmując temu zespołowi (z pewnością starał by się bardziej niż prywatna ekipa M-Sportu), jednak chyba nie byłby w stanie zapewnić jakiegokolwiek rozwoju samochodu w czasie sezonu WRC. A Robertowi zależy na sprzęcie konkurencyjnym. No i jeszcze ta wiadomość na facebooku Lotosu z logiem A-Style i pytaniem czy nadawałoby się do WRC. Można to oczywiście różnie interpretować (również jako pewną sugestię, że jest coś na rzeczy w kontekście przyszłych startów), ale sądzę, że raczej Lotos chciał tutaj zasugerować, że tego typu logo może i pasuje do producenta odzieży ale nie bardzo do rajdowego teamu na wysokim poziomie… RK jeszcze na Monzy mówił, że gdyby chciał powalczyć na serio z Rossim wybrałby inny samochód (niż Fiestę przygotowaną przez A-Style – chociaż z drugiej strony powiedział też potem, że ten samochód okazał się lepszy niż fabryczny, ale zapewne nie chciał wprost powiedzieć o czynniku kierowcy). Tym bardziej więc taki samochód byłby kiepskim wyborem do rywalizacji z czołówką WRC. Zatem zobaczymy….

Anonimowy pisze...

Czekamy i czekamy... pewnie jeszcze troche poczekamy... ale ile mozna czekac... Przeciez ten co przyjal zgloszenie Kubicy moglby sypnac...

wezyr pisze...

Nie wiem, co większość komentarzy anonimowych wnosi do tego bloga. To jakaś porażka. Wystarczy jednak napisać coś o "owczym pędzie lemingów" i post jest usuwany, albo nie akceptowany.

Anonimowy pisze...

Anonimowy 17:06 (ten pierwszy)

Czujny jesteś :)

Sorry za OT

OldHorse pisze...

@14:27 Włącz myślenie. Nikt zdrowy na umyśle nie będzie chciał jeździć z wajchą, skoro dzięki łopatkom można zmieniać biegi bez odrywania rąk od kierownicy i dzięki temu lepiej panować nad samochodem.

Anonimowy pisze...

Eh w sieci pojawiły się jakieś niepokojące plotki :( czyżby miało zabraknąć naszej załogi w WRC?

Anonimowy pisze...

Mateusz, może jednak nie siejmy jakiegoś fermentu z tymi plotkami bo zaraz tak jak o tym, że Kubica będzie jeździł sezon z A-style tak będzie znowu 100 komentarzy i gdybania nic nie wnoszącego, a nawet panikę. Rozumiem, że zaznaczasz, że to plotka, ale może czasami lepiej przemilczeć widząc, że tłum ma zachwiania jak notowania giełd na rynku i łyka wszystko jak młody pelikan. Pozdrawiam, Łukasz.

Mateusz Cieślicki pisze...

Masz rację Łukasz

Anonimowy pisze...

:((((((( oby te plotki nie były prawdziwe. Takiej ewentualności chyba nikt nie brał pod uwagę. Brak sponsora postawi nasza załogę w bardzo trudnej sytuacji. Z resztą w wyścigach sponsorzy tez są mile widziani.

Anonimowy pisze...

Może jakieś źródło (choćby link do twittera) w związku z tą plotką, bo tak to każdy może stworzyć

Anonimowy pisze...

Jakie nowe plotki heh ?? :d bo nie wiem :D

Anonimowy pisze...

Kubica nie wystartuje ani w janner ani w Monte, na to już za późno. Nie jedzie się na rajd w "ostatniej chwili" to nie w stylu Roberta. Dogrywaja możliwość startu od Szwecji. Sezon w WRC na pewno będzie bo Robert Macka nie zostawi na lodzie, to nie w jego stylu.

Anonimowy pisze...

Plotki były takie, że współpraca na lini Kubica-Lotos została zerwana.

donpedro pisze...

Mateusz w tamtym tygodniu pisałeś ,że RK podpisał kontrakt z Lotosem(dwa niezależne źródła miały to potwierdzić)...a teraz piszesz o zerwaniu współpracy RK i Lotosu...
jak dla mnie to trochę mało wiarygodne!!!

Mateusz Cieślicki pisze...

Pisałem owszem. A takiej opcji, że sytuacja się może zmienić nie bierzesz pod uwagę?

Widzę, że emocje biorą górę. Spokojnie i cierpliwości.

Jaro75 pisze...

Mateusz już wie tylko trzyma nas w niepewności :))

A tak serio to zaczynam się troszeczkę martwić.

Anonimowy pisze...

No właśnie o jakie plotki chodzi, bo już się pogubić idzie w tym wszystkim. Tajemnica jest bardziej strzeżona niż tajne dokumenty w USA odnośnie tajnych więzień:)
Z drugiej strony brak informacji świadczy o tym, że jakiekolwiek kontrakty nie są podpisane.
Ciekawe czy będzie oficjalne oświadczenie, czy znowu z plotek sie wszystkiego dowiemy czegokolwiek...
Pozdrawiam
Kamil

Anonimowy pisze...

Cierpliwość jest cnotą. Robert już nas przyzwyczaił do tego , że my , kibice , dowiadujemy sie ostatni. Czytając jednak tu i ówdzie, dochodzę do wniosku , że w 2015 nie wszystkie rundy Robert przejedzie. Obym sie mylił.
adam40.

Anonimowy pisze...

Mało tej cierpliwości zostało :).

Anonimowy pisze...

Emocje do pełna :) jak w reklamie LOTOSU
Nic nie wiemy, nic się nie dzieje, wszędzie cisza, a emocje większe niż na rajdzie:)

donpedro pisze...

Wszystko biorę pod uwagę! ale nie sadzisz to trochę dziwny scenariusz...

Anonimowy pisze...

to może jednak citroen skoro zerwano kontrakt z Lotosem? do totala i citroena droga stałaby otworem.... no ale tak, wszak to tylko plotki...

Anonimowy pisze...

Cały rok byłem cierpliwy. Walka z hejterami, specjalistami.Jednak całkowicie niepoważne jest ustalanie kontraktów w chwili kiedy wszystkie teamy mają składy i wywalone na Roberta. Widocznie nikt go nie chciał u siebie i to były jedynie nasze życzenia zupełnie bez pokrycia. Inna sprawa, że tym sposobem pięknie wystawi Maćka... Jak na mega profesjonalistę bardzo nieprofesjonalne zachowanie. Management Roberta to żenada.

Mateusz Cieślicki pisze...

Powiem tak - to wszystko nie jest "normalne", ale też my to za bardzo przeżywamy i za bardzo chcemy w to wnikać :)

Anonimowy pisze...

Panowie piątek jest, pójdźcie sobie na piwo, zabierzcie dziewczynę do kina zamiast zawracać sobie głowę plotkami. Jak przyjdziecie, to może już wszystko będzie jasne.

Mateusz Cieślicki pisze...

Nie znamy kulis, ale rzeczywiście, jeżeli były jakies wysokie cele na 2015 to całość zaczęto nieco późnawo.

Anonimowy pisze...

Nie wierzę w plotki o rozstaniu z Lotosem, bo takich decyzji wielki koncern nie podejmuje z dnia na dzień, pod wpływem impulsu. RK rozmawiał z teamami WRC, więc budżet już musiał mieć zaklepany

Jaro75 pisze...

Taki imprezowicz Kimi latał sobie z Red Bullem w sumie dla jaj a taki totalny profesjonalista jak Robert ma takie problemy.Już pomijam sprawę ręki.Ech...

Anonimowy pisze...

Sorry Mateusz pierwszy raz Cię skrytykuje ale jak nie masz pewności to nie rób aktualizacji o jakiś plotkach. Nie bierz sobie tego do serca to nic osobistego ale dość już fantastów wypisuje jakieś dziwne połączenia RK z VW z H20i że może lepiej poczekać na fakty.

Anonimowy pisze...

Następny dowód ze ERC jest ciekawsze dla rajdowcow niż WRC. Na janner jest do tej pory zgłoszonych kierowców z 13 państw a w Monte 11. W WRC żadnych relacji, a nawet jak jest film na stronie WRC to oczywiście pokazują tylko fabryki, no chyba ze jak Robert wystartuje bo to szansa ze pokażą kogoś innego jak leje fabryki.

Jaro75 pisze...

No przecież nie piszcie że wystawi Maćka.Życie różnie się układa i chyba nikt nie sądzi że to jakieś celowe działanie Roberta.A z drugiej strony to niby co Maciek takiego stracił przez Roberta gdyby... tfuu tfuu-nie kończę.Na razie może być tylko wdzięczny. Idę na to piwo-ale do lodówki :)

Anonimowy pisze...

Kubica wymiennie z loebem ? Ponoc ma byc cos ciekawego na konferencji citroena za tydzien chyba

Anonimowy pisze...

Wg mnie powinniscie dawać takie plotki jak te z Lotosem, a nie je usuwac. Po to m.in. wchodzę na bloga, żeby mieć pewność że żadna plotka mnie nie minie. Może jakiś oddzielny dział czy coś, pzdr

Jaro75 pisze...

Mateusz,nie możesz zadzwonić do Colina Clarka ??? :))
Może coś wie chłopina.

Anonimowy pisze...

Przeciez Janner to jest test przed MC i Szwecją, tak bylo w zeszły roku.

Anonimowy pisze...

jest 19 i nadal cisza... może nie ma się czym za bardzo chwalić... to wygląda jakby faktycznie było a-style i kilka rund europejskich wrc + może jakiś bonus z erc

Anonimowy pisze...

Panowie wszystkie fabryki już testują do Monte. Czy naprawdę myślicie, że dalej RK się gdzieś zaczepi? Tylko M-Sport za własną kasę ew. jakieś padliny typu i20. Robert prawdopodobnie się przeliczył (odnośnie swojej wartości marketingowej). Zamiast zdobywać nic nie znaczące pucharki w ostatnich tygodniach trzeba było się skupić na tym co naprawdę ważne.

Anonimowy pisze...

No ale jak byłaby to prawda to lotos strzelil sobie w stopę. Juz widzę te tlumy na rajdzie Polskim. Teraz jeszcze info ze wycofują się ze sponsorowania tej imprezy.

Anonimowy pisze...

proponuję aby admin bloga wyłączył możliwość komentowania aż do ogłoszenia oficjalnej wiadomości :) wszyscy będą obgryzać pazury (na piwie)

Marek Wójcik pisze...

@18:54
Jest Forum - tyle, że mało kto tam zagląda.

A swoją drogą Mateusz ma rację.
Wszyscy kierowcy są już ugadani na przełomie listopada i grudnia, a jeden Robert jeszcze negocjuje. I rzeczywiście może obudzić się z ręką w nocniku...
Jeśli to jakiś element pertraktacji - to kiedyś może się to źle skończyć.

Anonimowy pisze...

Pewnie dowiemy sie dzien przed ogloszeniem listy startowej Janner Rally:)))

Jak mailaby jezdzic w fordzie to tylko przez A-style bo niebylo by confliktu z m-sportem.

Hyundai nie jest taka zla opcja pewnie bylaby ulepszona o tegorocze usterki. A oni tak tylko podejrzewam ze chcieliby miec wiecej danych do powrownania z nowym modelem;)

Citroen z PH sport pewnie jest to opcja najbardziej blizsza Robertowi bo wygral z nimi wrc2 i chyba woli go bardziej niz forda.

Jakby niebylo ja bede cieszyl sie z kazdej opcji oby tylko pozostal w WRC;)))

Zimny

Mateusz Cieślicki pisze...

To już nie wiem gdzie i jak mam pisać, ale dostałem info, że RK "profilaktycznie" jest na liście zgłoszeń Monte. Nie wiem nic o aucie itp.

Anonimowy pisze...

@Anonimowy 18:49
"Następny dowód ze ERC jest ciekawsze dla rajdowcow niż WRC."

ERC jest przede wszystkim tańsze. Fabryki startują tam raptem dwie, w dodatku wystarczy spojrzeć na ich stanowiska w parku serwisowym, by zauważyć jak niskim budżetem dysponują (Fabryczne Peugeoty są, de facto, obsługiwane przez prywatny Saintéloc Racing).
Co do wcześniejszych zarzutów, że w ERC nie liczy się samochód - dlaczego w takim razie o tytuł walczyli przeciętni (moim skromnym zdaniem, oczywiście) kierowcy Skody? Gdyby nie problemy z 208 T16, Lappi (i Wiegand) mogliby się obejść smakiem.

Pozdrawiam, JD

Jaro75 pisze...

Mateusz,pisz co chcesz.Twoje boisko,Twoje zasady :)

Anonimowy pisze...

Jak pisałem już ponad miesiąc temu, że dalszy sponsoring Lotosu stoi pod znakiem zapytanie to wielu mnie tu wyśmiało...
Moje informacje faktycznie były tylko zasłyszanymi plotkami, ale jak powszechnie wiadomo czesto jest w nich sporo prawdy.
Lotosowi nie do końca ta współpraca sie opłaca. Sporo pieniedzy na to idzie, wyniki Roberta mizerne więc w świat pozytywne informacje nie idą...
Bardzo możliwe że chca zainwestowac w coś bardziej medialnego

Mateusz Cieślicki pisze...

Z tego co ja wiem, to Lotos był zadowolony z wyników marketingowych związanych z Robertem. Jeżeli coś się wydarzyło - a nie twierdzę, że tak jest - to musiało dotyczyć przyszłego sezonu.

Anonimowy pisze...

@19:39
Statystycznie rzecz biorąc z tysięcy osób które tutaj wróżą zawsze powinno się komuś coś sprawdzić.

Anonimowy pisze...

@18:46
"[...] takich decyzji wielki koncern nie podejmuje z dnia na dzień, pod wpływem impulsu."

Np. David Richards w 2008 wylewnie obwieszczający pełen atak Subaru z Prodrive w kolejnym sezonie, a jakiś czas później nagła wiadomość o rejteradzie Fuji Heavy Industries z rajdów.

Podobnie Ford oficjalnie miał być obecny w MŚ do końca 2013, a wziął rozwód z rajdami w 2012.

Pozdrawiam, JD

Anonimowy pisze...

Również jestem zdania, że Lotos zyskał bardzo dużo dzięki RK. Rozpoznawalność marki poszybowała w górę, szczególnie za granicami Polski. Pytanie czy im to potrzebne? Sam fakt że WRC.com dawało nam streamy, stronę po polsku itp. pokazuje, że RK był istotny. Za czasów Kopciuszki nic takiego nie miało miejsca. No ale teraz bez żalu zrezygnuję z abo na WRC+ jak większość kibiców w Polski. Same straty:-)

Anonimowy pisze...

Pewnie,że był.
I nie o wynik tu chodzi-tylko o to,że było głośno o Robercie-zawsze będzie-popatrzcie na listę autosportu.
Robert jest bardziej rozpoznawany w świecie motosportu niż np Ogier,

Po za tym, nie ma co się napinać-Robert powiedział ze zależy mu na WRC i tak będzie:)

Robi.z

Anonimowy pisze...

Rozumiem, że do zgłoszenia trzeba wpisać auto.
Czy w późniejszym terminie można je zmienić? Czy może "nie wiążące" znaczy, że może się wycofać?

Anonimowy pisze...

@19:44

No ok, zdarza się. Ale nadal nie wierzę w to rozstanie. Na Kubicę w Lotosie łakomie spogląda Orlen, bo wydają krocie na dakarowców i Giermaziaka, a efekt marketingowy to popierdółka w porównaniu do konkurenta

Anonimowy pisze...

Mateusz,można gdzieś tą listę pobrać?

swoją drogą Ciekawe co u Maćka?

Robi.z

Anonimowy pisze...

Na stronie Rajdu MC opublikowana jest tylko lista startowa legend, a o wurcach jeszcze nic nie ma.
Nie wiem czy są jakieś inne źródła.

Anonimowy pisze...

@20:00 publikacja listy zgłoszeń na Rajd Monte Carlo będzie 29 grudnia.

Anonimowy pisze...

Nie podoba mi się ta strona w ostatnich dniach. Wcześniej to w tytułach były tylko oficjalne info, a ostatnio widzę że zależy wam tylko na ilości odsłon:/ Myślałem że sprawa sprzed paru dni coś was nauczyła, a tu znowu dajecie info nie wiadomo skąd.

Anonimowy pisze...

Czyli nie ma się co napinać,bo dopiero 29 możemy się dowiedzieć jak rozumiem.Do tego czasu będą plotki,ploteczki i domysły.


Z innej beczki:na WRC jest reklama kalendarza z MCKLEiN WRC na 2015r,
czy dobrze widzę,że jest tam Robert na nim?

Robi.z

Mateusz Cieślicki pisze...

Jak chcecie, to mogę podawać oficjalne info, nie ma problemu. Ale czy na pewno o to Wam chodzi? Wydaje mi się jednak, że jesteśmy w takim czasie, że ważne są każde informacje. A to też nie jest tak, że ja podaję info byle gdzie. Jak dotychczas jeżeli coś przeczytałem, to podawałem źródło. Te informacje, o których źródle nie pisze, zostały mi przekazane prywatnie. Więc to nie jest tak, że wszedłem sobie na jakieś forum i powielam komentarz jakiegoś mietka.

Liczba wyświetleń nie ma dla mnie żadnego znaczenia i nie wiem czego miała by mnie nauczyć "sprawa sprzed kilku dni". Chyba tylko tego, że moje źródła się nie myliły, bo widać, że zaawansowane rozmowy z PH Sport były. I Lotos też jest/był klepnięty.

Anonimowy pisze...

To nie autosport. Tutaj zawsze zebrane były absolutnie wszystkie plotki i dlatego tu wpadam. Każdy powinien wiedzieć co to "plotka" i nie brać ich za oficjalne wiadomości.

Mateusz Cieślicki pisze...

A no właśnie - inna kwestia, że niektórzy nie umieją oddzielać tego gdy piszę "najpewniej" "prawdopodobnie" "możliwe że" od tego, co już pewne.

Anonimowy pisze...

Dlatego mówię,że nie ma się co napinać,
będzie dobrze

Robi.z

Anonimowy pisze...

Mateusz robisz doskonałą robotę. Nie przejmuj się. Skoro kibice nie zasługują na żadne newsy od Lotosu/RK jesteś jednym z niewielu źródeł informacji.

Karol Moździerz pisze...

Wszelkie kanały zbierania informacji uruchomione. Niestety wszyscy ludzie nabrali tyle wody w usta, że naukowcy zaobserwowali obniżenie poziomu oceanów... Czekamy i sprawdzamy wszystkie źródła ;)

Anonimowy pisze...

A Style+ RK na Monte.

Anonimowy pisze...

a ja tam lubię poczytać "plotki" i wszystko to co pojawia się w sieci, w ten sposób rośnie napięcie, dodaje dramaturgii, a nudne oczekiwanie na oficjalny news staje się mniej nieznośne. Na koniec będzię się można pośmiać z tak zwanych "pewnych przecieków"

Anonimowy pisze...

Znowu coś w stylu z pewnego żródła :)
Ale jak by nie napisać to tak wyjdzie dlatego ktoś niech sobie wierzy a inni niech nie wierzą :)
Krąży pewne info że dlatego to tak długo trwa bo i Robert ma nie orzecha a kokosa do zgryzienia.
Jak od zawsze wiadomo że jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kasę.
Pewna firma na "L" buduje sobie prestiż i pięknie się napina ,ale niech nikogo to nie zwiedzie ich walizka nie była i nie będzie wcale taka duża.Więc powstały pewne niuanse MS+RK+MSz+L i to jest za mało aby pogonić sezon WRC chyba że na dotychczasowym poziomie co się Robertowi nie uśmiecha ,potrzeba do tego "P" ale "P" i CFE mocno naciska na AS bo MS jest obwarowany przez "M" a żeby tego było mało to "P" i CFE chętnie by zobaczyło na prawym coś made by Italy być może nawet "A" na co nie chce zgodzić się "L"i RK .Co to za literek sprytni się domyślą.W którym to kierunku pójdzie pewnie sam Rob nie wie.
A i jeszcze Janner podobno w AS i bez "L" na furmance+made in Italy.
Może w tym coś być a może to znowu tylko ploty :)

Anonimowy pisze...

Nom było by pięknie jak by było WRC w Polsacie :d

marian burzak pisze...

chwila jest osobliwa | nie ma co!

Anonimowy pisze...

Skoro wpis na listę "profilaktyczny" to poczekamy sobie. Zdaje się, że nieszybko będzie cokolwiek wiadomo. Deadline okazał się nie być żadnym deadline'em. I mamy takich dni jak ten pewnie... jeszcze dziesięć przed sobą. W tamtym roku też dowiedzieliśmy się, niestety, z list startowych.

Mateusz Cieślicki pisze...

Anonimowy 21:20 - racja, dlatego polecam cierpliwość i spokojniejsze podejście, bo to jeszcze możemy sobie trochę poczekać :)

Anonimowy pisze...

Oglądnijcie sobie pewną seryjkę ujęć ,która jest gdzieś w połowie glerii na:
http://www.a-styleteam.it/foto/8-2014/415-monza-rally-show-2014-kubica-benedetti
Tam pan od "P" z niemoralną propozycją i książeczką czekową.:)

Anonimowy pisze...

@21:13
Ma to sens. Zobaczymy co wyjdzie i trzeba trzymać kciuki.

Mariusz

Anonimowy pisze...

prawie załapałem poza "CFE", ktos pomoze?

Anonimowy pisze...

Czy ktoś mógłby podać mi tu tytuły książek nt. motosportu jakie niedawno ktoś polecał. Jedna z nich to był chyba autobiografia Colina Mcrae, czy to ona niedawno wyszła? Sorki za Off topic ale nie wiem gdzie to znaleźć a tu dużo fachowców. Dzięki

Anonimowy pisze...

CFE ogromne logo na samochodzie Roberta na Monza
https://twitter.com/alessandra_b84

Anonimowy pisze...

Ok nie zniose juz tego napiecia, Robert podaj numer konta, zrobie przelew i konczymy ciuciubabke!

Mateusz Cieślicki pisze...

Anonimowy - jakbyś się podpisał "Michał S" to byłby lepszy efekt z tym przelewem :P

Anonimowy pisze...

"CFE asset management" - RK miał taką reklamę na boku Fiesty podczas Monza Rally Show (i poprzedniego rajdu z A-Style). To jakiś fundusz zarządzający aktywami finansowymi.

miro65 pisze...

ksiązki : Sebastien Loeb - Mój styl jazdy i Colin McRae- autobiografia legendy WRC

Anonimowy pisze...

A moze Robert zwleka z decyzja bo liczy, ze pod choinke dostanie szybkie auto!!! Grzeczny byl, list napisal, czemu nie...

Anonimowy pisze...

Co do książek to teraz dostępna także biografia M Schumachera

Anonimowy pisze...

Partyzantka
Niezależnie czym Robert pojedzie w Monte (najbardziej prestiżowy rajd roku) to fakt absolutnej partyzantki jest faktem. Nie ma co gniewać się na sponsorów - Robert sam m.i. wywiadem dla omnicorse mówi co oznaczają problemy z ręką, a skoro tak to, że tak to ujmę - Robert gorącym towarem niestety nie jest.
Zabawne na naszym blogu może być to, że po tym jak słusznie posłaliśmy m sport do diabła to teraz z powtórki scenariusza ucieszylibyśmy się - no cóż nie tylko Roberta, ale i nasze oczekiwania robią się coraz skromniejsze.

Anonimowy pisze...

Bosz... ludzie, co Wy z tymi wywiadami? Wy naprawdę wierzycie w to, że potencjalni sponsorzy dowiadaują się o stanie zdrowia Roberta z jego wywiadów???

Piotr Obrochta pisze...

Jaka partyzantka ? Panie i Panowie Polsat wchodzi w transmisję z WRC live (ostatni dzień rajdu cA ja myślę że kończymy z mega informacja ze Polsat wchodzi w transmisję z WRC live (ostatni dzień rajdu) czas reklamowy już się sprzedaje a uwierzcie mi. NIE Ma opcji żeby zrobili taki ruch nie mając pewności ze Robert Będzie ich główną atrakcją w wrc . będzie grubo dlatego wszyscy nabrali wody w usta :)

Anonimowy pisze...

Sam blog odwiedza... Relacje wraz z reklamami ogląda...Polska zaczęła "naprawdę" oglądać i śledzić WRC..100000$?-1000000$?-KTOŚ NA TYM ZARABIA!!! Brak Roberta... Resztę dopiszcie sami... ;)

Anonimowy pisze...

gdy jest grubo to się tym chwali, a nie nabiera wody w usta. Jakiś dziwny ma ten marketing RK. Ja pisałem wcześniej, management do wymiany...

Anonimowy pisze...

Jakoś nie chce mi się wierzyć, że Lotos mógłby zrezygnować ze sponsorowania Kubicy,moim skromnym zdaniem RK+MS+WRC są lepszym magnesem na potencjalnych nowych klientów niż np. Też sponsorowany przez nich K. Stoch , Kamil to mistrz i bardzo go cenie ale Robert to petarda i czysta benzyna w żyłach, , swoją drogą ciekawe ile firm w Polsce jest wstanie pozwolić sobie na program sponsorowania , eh ....

Anonimowy pisze...

Cały czas piszę Wam, że będzie dobrze ale nikt nie wierzy.
Z tymi transmisjami się zgadzam.
Poza tym będzie Pirelli ze znacznym wkładem. Na początek Fiesta z A-Style i wsparciem Lotos (może pare rund w europie) 1-3 rajdów w fabrycznym VW (ale to wyjdzie dopiero w trakcie sezonu)i reszta DS3 z PH.

Anonimowy pisze...

A własnie, może Sołowow coś dorzuci za dodatkową namową Maćka B. - w ramach rekompensaty za ucieczkę z pokładu ;).

Anonimowy pisze...

Do MC jest jeszczególnie trochę czasu jeszcze sprawę dobrze nakręca chyba nie oczekiwaliscie że ktoś na Twitterze napiszę będzie tak czy siak lotos z Polsatem zrobią z pompą konfe i będzie ogloszone co ma byc

Anonimowy pisze...

Moim skromnym zdaniem, Robert przechodzi operację. Stąd taka cisza.
Zamiast dociekać, trzymajmy kciuki za jej powodzenie.

Anonimowy pisze...

"Wysłaliśmy dziś zgłoszenie do Rajdu Monte Carlo. Do zobaczenia na odcinkach specjalnych!" - Robert Kubica na fb.

patryktos pisze...

Na oficjalnej stronie FB Kubicy pojawiły się potwierdzone info co do monte ;-)

Anonimowy pisze...

Robert oficjalnie potwierdził start w Monte!!! Uff, kamień z serca:-) Auto to wciąż tajemnica. Po wpisach na FB (włoskich) można się domyślać, że będzie to Fiesta z A-Style.

Anonimowy pisze...

Zgloszenie na Monte Carlo wyslane. Sprawdzcie facebook-a Roberta.

Anonimowy pisze...

Mateusz podał ze Robert jest na liście do Rajdu Monte Carlo i przekazał prawdziwą informacje. Robert chwile temu osobiście potwierdził to na swoim facebooku ! I to chyba powinno utwierdzić was w przekonaniu, że to co nam przekazuje nie jest wyssane z palca !

pko24 pisze...

1.Czy RK może teoretycznie jako prywaciarz w każdym rajdzie mieć inne auto i inny zespół (prywatny?)?
2. Czy na pojedyncze rajdy może go zakontraktować go zespół fabryczny i czy punkty się będą liczyć do "drużynówki" ?

Anonimowy pisze...

Po calym dniu oczekiwan i napiecia moge isc spokojnie spac...:)
Forza Robert i Maciek!!!

Karol Moździerz pisze...

@pko24 - 1. tak, 2. tak. Jeśli zgłosi team a'la Prokop czy RK M-Sport WRT, to wtedy cały sezon jedną marką trzeba przejechać.

Seweryn F1 pisze...

z tym Polsatem sport extra to też mogą być jaja bo to oznaczałoby, że nie będzie transmisji F1? przecież niektóre weekendy się pokrywają??? i co wtedy? ehhh. Oby tylko nie zabrali F1:( rajdy rajdami, ale sorry - Królowa jest tylko jedna...
Pozdrawiam

pko24 pisze...

dzięki Karol, ale jaka jest "Formalna/wg przepisów" różnica między "team a'la Prokop czy RK M-Sport WRT" team np. a AStyle czy PH ?

Anonimowy pisze...

Alessandra będzie pilotem na Monte. Niepotwierdzone, ale prawdopodobne
W

Anonimowy pisze...

Będzie jak będzie, ale szanse na dobry wynik z Alessandrą są zdecydowanie niższe niż gdyby jechał z Maćkiem.

Paulina Dudzik pisze...

Sądząc po nowym foto Maćka wszystko jest jasne w kwestii pilota..

Anonimowy pisze...

Maciek wrzucił dużo mówiące zdjęcie na profil na Facebooka. Wszystko wskazuje, że pozostanie pilotem Roberta w następnym sezonie.

Anonimowy pisze...

Maciek Szczepaniak dodał na Facebooku zdjęcie które mówi wszystko :) col de turini przybywamy!

Anonimowy pisze...

Mikołaj Sokół na FB: "Jeszcze przed świętami mają się pojawić wszystkie szczegóły, także trochę cierpliwości...:)"

Anonimowy pisze...

Dawaj mi tu szybko face'a od Maćka! ;)

Anonimowy pisze...

@pko24 00:06

Różnica jest taka, że zespół Prokopa, czy RK są zespołami zgłoszonymi do zdobywania punktów w punktacji zespołowej. Z kolei PH-Sport lub A-Style to, upraszczając, firmy (stajnie) wypożyczające i obsługujące rajdówki (nie zatrudniają kierowców, choć duże stajnie mogą np. prowadzić programy rozwoju młodych kierowców). Z naszego podwórka takimi zespołami są np. C-Rally, Stec Ralliart, Foltyn Motorsport i inne.

Pozdrawiam, JD

Anonimowy pisze...

Jeszcze ośmielę się stwierdzić, że wszytko już gra! Udało się chłopaki i dziewczęta!

Anonimowy pisze...

Trzeba przyznać że Robert to KOZAK, nigdy nie idzie na łatwiznę lub drogą wcześniej wydeptaną przez innych. Z resztą czemu ja się dziwię, skoro bez walizek pieniędzy dotarł do elity elit czyli F1, co jest praktycznie mission impossible. Udanego sezonu Mistrzu, także mam nadzieję że z Maćkiem na prawym.
Pozdr.ambasador23

Anonimowy pisze...

Nosradamus pełną gębą

Andrzej Śliwa pisze...

Życzę sobie i wam na ten Nowy Rok aby Robert pokazał wszystkim na Monte co jest wart.

Anonimowy pisze...

Dobrze że tak się skończyło, cieszę się bardzo jak każdy z was. Ciekawe dlaczego tak późno, o co tu wszystko chodzi. Czy brak pieniędzy, sponsora, teamu, czy raczej chodziło o jak najlepsze warunki itd. Wszystko wyjaśni jaki team będzie. Jeżeli A style to będzie znaczyć ze jednak brak odpowiedniej kasy. Poczekamy zobaczymy. Najważniejsze ze Robert jedzie i będą emocje. Jeszcze czekamy na info z janner czy będzie start.

Anonimowy pisze...

Mi się wydaje że warunki bedą kiepskie, nie udało się raczej nic ciekawego wynegocjowac, bedzie prywatny team na poziomie niższym niż m-sport i tyle, na + że kolejne doświadczenie ale różowo jakoś nie jest. A-style to dno w skali całego sezonu, fUckMatie powinno byc lepiej (większe doświadczenie mają)
Niby srodowisko rajdowe chcialo Roberta ale nikt nie chciał wyciągnąc ręki, uwielbiam WRC ale czuję niesmak trochę

Marek Wójcik pisze...

Skoro Robert zdecydował o dalszych startach w rajdach, to nie wyobrażam sobie, by trzeci sezon zaczynał z trzecim pilotem...
Oczywiste więc jest, że startuje dalej z Maćkiem Szczepaniakiem.

Po cichu liczę na jakiegoś rewelacyjnego newsa o współpracy z dobrą stajnią rajdową... ale jakoś im dłużej trwają "negocjacje" tym gorzej to wygląda.

Przeszarżowane?
@10:20
Bo teraz są takie czasy.
Poklepią Cię po plecach, staną do zdjęcia, pochwalą... A gdy dojdzie do konkretów i rozmów o pieniądzach to nabierają wody w usta. Maksimum korzyści (chociażby medialnych) przy minimum zaangażowania. Wszyscy w WRC Roberta chwalą ale - było nie było - to konkurent. Z sezonu na sezon lepszy.

Anonimowy pisze...

Wszyscy w WRC widzą, że lepiej dla serii jak Robert w niej jeździ, ale widocznie wolą z tych, czy innych powodów, żeby jeździł u konkurencji.

Seweryn F1 pisze...

dla mnie jako fana F1 to niestety bardzo zła informacja bo to ewidentnie pokazuje, że Bob właściwie odpuścił powrót do Królowej motorsportu:( gdzieś tam w głębi serca miałem nadzieję, że może jednak - operacja, trening, powrót. No cóż, szkoda. Forza Roberto

Anonimowy pisze...

A może jakaś kompletna niespodzianka? Np. Toyota? Albo coś kompletnie z kosmosu? Kto wie co dzieje się w garażach dużych firm? Nie wiem jak wy, ale ja jestem wstanie wyobrazić sobie taką mieszankę jak np. Red Bull Fiat 500 WRC, Albo MercedesA WRC. Śmiesznie wyglądałaby też corsa WRC, albo może jakiś powrót Audi - chociaż nie to przecież VW - ale dlaczego nie? Przecież małe audi to polo nieprawdaż? Marketingowo włożenie polo w budę audi miałoby sens. Albo Subaru? A może Chevrolet? Chociaż ci ostatni wycofali się z rynku europejskiego. Ale z drugiej strony WRC to co prawda głównie Europa, ale też i świat. Co nam jeszcze zostaje? A może jakiś kompletny egzotyk? Jak dla mnie nie ma znaczenia co będzie na znaczku, byle porządnie jechał i nie gubił kół na każdym kamieniu i tyle. Cieszę się że Robert będzie jechał i wierzę że wybierze taki samochód, który pozwoli mu nawiązać walkę z najlepszymi. Bo że umiejętności są to nawet najwięksi sceptycy i trolle nie są wstanie zaprzeczyć. I tyle. Jak dla mnie całe to zamieszanie wokół samochodu i stajni nie jest irytujące ale ciekawe. To przecież też jest gra.
Pozdrawiam i życzę wesołych świąt.
A i pamiętajcie, wielką zaletą RK jest to że nie ma z nim martwego sezonu. Emocje do pełna 365 dni w roku!

Anonimowy pisze...

Jeżeli Robert pojedzie Fiestą z Astyle, to czy Msport sprzeda im swój system zmiany biegów, czy będą musieli we własnym zakresie coś wykombinować? Tutaj widać, że ich nowy system działa jak marzenie, błyskawicznie: https://www.youtube.com/watch?v=r2JlehxsRsw

Anonimowy pisze...

Anonimowy 11:25:
Człowieku WRC to nie wyścig wokół trzepaka, że zbudujesz w garażu byle co i można tym startować.
Przede wszystkim auto musi być homologowane do rajdów, żeby można było budować z niego rajdówkę. To podstawa.

Anonimowy pisze...

Kol. Marek W. dobrze pisze jak zwykle-polac mu-jak w zyciu-jest fajnie i wszyscy klepia po plecach jak jest dobrze a do tego nic nie kosztuje; schody zaczynaja sie jak dochodzi do konkretow-rk nie jest na razie gwarantem sukcesu a walizka lotosu tez ma zapewne mocne ograniczenia. Nie wkrecajcie dobie ze cale wrc pragnie rk-tak nie jest-jego jasnosc (moc marketingowa)powoli blaknie na rynku miedzynarodowym co przeklada sie na problemy z kontraktami-i pomimo zr calym sercem jestem z rk i uwazan go za grnialnego kierowce-to taka niestety jest rzeczywistosc

Anonimowy pisze...

Dokładnie...kluczowa sprawa to regularne zdobywanie punktów, a Robert w tym aspekcie jest bardzo niepewny.
Wartość marketingowa jakąś tam ma, ale bym też nie przesadzał. Dotyczy do przede wszystkim Polski i troche Włoch.
W krajach z najwiekszym rynkiem jest "tylko byłem kierowcą F1". Większość moich znajomych z Niemiec, UK kojarzy go tylko z faktu że przezwoicie jezdził.

Anonimowy pisze...

Poza tym niestety współczesne czasy mają do to siebie że ludzie szybko zapominają o byłych gwiazdach...
Cały czas pojawia sie nowa krew,starzy bohaterowie tracą blask.
Podejrzewam że Robert marzenia o powrocie do F1 porzucił własnie z tego powodu.
Już tam dla niego niestety nie ma miejsca

pio&aga pisze...

Nie wypowiadałem się w ogóle w trakcie oczekiwań i spekulacji. Czekałem TYLKO na jedno, aż Robert potwierdzi start w Monte. KAMIEŃ Z SERCA!
A jak się zdecydował, to na pewno nie na nie-konkurencyjny samochód!
Oby ogłoszenie Roberta to były trzy dobre wiadomosci w jednym:
1. Rober i Maciek w Monte
2. Konkurencyjny pojazd
3. RK 2015r=WRC. Robert w kazdym rajdzie WRC w 2015.

Anonimowy pisze...

#Kubica ready to sign the contract with #AstyleTeam to compete in @OfficialWRC with a #Ford #Fiesta Wrc ! #2015 #wrc

Taj na twitter napisał Gianluca Lioce

Anonimowy pisze...

No te testy Pirelli nie pójdą na marne))) Z A-style czy inną włoską stajnią bedą właśnie pirelki)))
I może tutaj będzie mała kompensacja słabszego samochodziku. Robert to Stary Lisu....

Anonimowy pisze...

Jeśli faktycznie Astyle to zamiast kroku w przód mamy dwa do tyłu...
Tragedia, to już nawet na auto z drugiej ligi nie ma szans :(

Bik3rz pisze...

tak jak wszyscy siedzę jak na szpilach. myślę, że będzie duża niespodzianka co do samochodu :)

Anonimowy pisze...

A co z planami Toyoty ??

Anonimowy pisze...

Rok temu zapowiadano starty praktycznie fabrycznym autem z Wilsonem będącym szefem jego zespołu i zabiegającym o to, by jeździł u nich.
Wychodzi na to, że po roku startów Robert będzie jeździł na zasadach, na jakich mógłby w WRC jeździć i Sołowow, gdyby chciał... Smutne to :(

Anonimowy pisze...

Kluczem do tego wszystkiego są prawdopodobnie słowa Roberta o konkurencyjnym aucie na 2015 rok. Negocjacje długie bo Robert wie, że jeśli w tym sezonie nie pokaże czegoś więcej niż w 2014 (było dobrze, ale potrzebny będzie progres) to przygoda z WRC może się skończyć przedcześnie.
Pieniądze Lotosu mogły być nie wystarczające do spełnienia Roberta warunków. Kto wie, może ostatnie imprezy we Włoszech to było szukanie dodatkowych pieniędzy? Znalazły się, ale skomplikowały negocjacje.
Dziwię się Lotosowi. Decydując się na sponsorowanie Roberta powinni mieć świadomość, że jeśli dają zbyt mało kasy to efekt marketingowy może być odwrotny do zamierzonego. Przecież oni tego nie robią dla Roberta, a własnych zysków.

Anonimowy pisze...

"A co z planami Toyoty ?? "

hybrydy w wrc stanęły pod znakiem zapytanie, więc angaż Toyoty też...

Anonimowy pisze...

"Wychodzi na to, że po roku startów Robert będzie jeździł na zasadach, na jakich mógłby w WRC jeździć i Sołowow, gdyby chciał... Smutne to :( "

dokładnie tak to wygląda...

UA pisze...

Wiem, że emocje sięgają zenitu, ale ja jakoś jestem spokojny. Robert powiedział, że w pokera nie gra, ale póki co chyba jest inaczej, bo nie odkrywa kart do samego końca:)
Jeśli miałby faktycznie wybrać A-Style to na pewno zorientował się czym dysponują i co ile rajdów są w stanie zabezpieczyć.
Może plan jest np. taki:
Przejechać dużo rajdów w Europie, w tym czasie dobrze się na nich zaprezentować, między czasie może jakaś korekta ręki (chociaż to miękki temat), a pod koniec sezonu mieć argumenty, żeby walczyć o konkurencyjny zespół.
Krótko mówiąc A-Style może być tylko zagrywką (o ile w ogóle będzie) do stworzenia podstaw i pozytywnego zwrócenia na siebie uwagi podczas rund asfaltowych i może gdzieniegdzie szuter...

pko24 pisze...

dzięki JD
a jaka jest różnica z punktu widzenia budgetu kosztów/przychodów dla dwóch opisanych przypadków (poza efektem marketingowym/PR w klasyfikacji drużynowej). W WRC chyba nie płacą jak w F1 za miejsce zespołu, więc czy warto? Poniższy tweet oznacza jaką formę zgłoszenia?

#Kubica ready to sign the contract with #AstyleTeam to compete in @OfficialWRC with a #Ford #Fiesta Wrc ! #2015 #wrc
Tak na twitter napisał Gianluca Lioce

Anonimowy pisze...

http://www.rallye-magazin.de/rallyes/wm/nachrichten/news-detail/d/2014/12/20/kubica-nimmt-monte-in-angriff/index.html

Anonimowy pisze...

@11:25 i 13:12
Wy i wam podobni przestańcie wsadzać Roberta do Toyoty i innych podobnych nie realnych pojazdów. Chyba że lubicie marzyć :).
Ja też lubię marzyć i widzę Roberta w F1.

Coś jestem przekonany że nie będziemy widzieć Roberta we wszystkich rundach WRC. Nie zdziwił bym się jeśli w grę będzie wchodzić jakiś zabieg.
A co do Monte Carlo to stawiam że Robert będzie na podium ;).

sewerynus pisze...

Jako szczerze oddany kibic Roberta Kubicy chciałbym aby w tym sezonie poświęcił się
swojemu zdrowiu a motosportem zajmował się "amatorsko".

Anonimowy pisze...


Wszyscy widzący Roberta w aktualnie "trupiej" F1 powinni zaplanować szybki zabieg na pewnej części ciała)))

Anonimowy pisze...

Great news Robert Kubica to stay in WRC in Ford Fiesta WRC

Post na twitterze officialWRC

Anonimowy pisze...

Autosport też trzyma rękę na pulsie: Ex F1-ace Robert Kubica to continue in WRC.

o

untrusted pisze...

biorąc pod uwagę jak źle sie współpracowało Robertowi z Msportem to uważam że lepiej żeby pojeździł z A-style nawet jesli to beda tylko europejskie rajdy ale za to będzie dobrze obsłużony więc będzie więcej funu i komfortu psychicznego z Msportem byłaby cała seria ale w stresie i kłótniach, no i tylko 3 rajdy są poza Europą zamiast nich może sobie pojechać kilka rajdów ERC :)

Anonimowy pisze...

@pko24 13:51

Co do pierwszej części - nie pamiętam już jak to jest i, wybacz, ale nie mam ochoty tego sprawdzać. Może odpisze ktoś lepiej obeznany.
Od siebie dodam tyle, że zgłaszanie zespołów prywatnych w jednej klasyfikacji z fabrykami jest bez sensu, bo jeden prywaciarz nie ma szans z dwoma kierowcami punktującymi dla fabryki (osobna klasyfikacja nie istnieje).

Z kolei informacja z tweetu znaczy tylko tyle, że Robert podpisał kontrakt z A-Style na wynajem i obsługę Fiesty (na ile rajdów - nie wiadomo).

Pozdrawiam, JD