Strona główna Informacje z WRC O Robercie Kubicy Klasyfikacje Kontakt English version

poniedziałek, 29 grudnia 2014

Lista zgłoszeń Rajdu Monte Carlo ogłoszona [Aktualizacja środa - A-Style na Monte Carlo potwierdzony]

16 - z takim numerem Robert wystartuje w Rajdzie Monte Carlo. FIA opublikowała oficjalną listę zgłoszeń do Rajdu Monte Carlo. Jest na niej 18 załóg w samochodach WRC, a przy Robercie Kubicy i Maćku Szczepaniaku jako zgłaszający widnieje sam Robert.

Zgodnie z zapowiedziami, lista została dziś opublikowana, ale oprócz tego, z jakim numerem będzie prawdopodobnie jeździł w przyszłym sezonie Robert, dowiedzieliśmy się niewiele. Nie poznaliśmy ekipy, która będzie przygotowywała mu auto, ani też nie wiadomo na jakich oponach wystartuje polska załoga.

Łącznie na starcie pojawi się 96 ekip, ale tylko jedna z Polski. W samochodach WRC pojedzie 18 załóg, w tym m.in. Juri Protasov, Lorenzo Bertelli czy Sebastian Chardonnet. Ten pierwszy pojedzie DS3 WRC przygotowanym przez włoski D-Max Racing.

Poniżej możecie zobaczyć listę:
Pełną listę można zobaczyć TUTAJ.

Aktualizacja wtorek

Kolejne źródła mówią o tym, że włoski zespół A-Style będzie przygotowywał samochód Roberta Kubicy przez cały sezon. Wkrótce powinniśmy otrzymać definitywne potwierdzenie lub zaprzeczenie takiej wersji. Niewiadomą pozostaje kwestia opon, ale wybór Pirelli wraz z A-Style staje się bardziej prawdopodobny.

Aktualizacja godz. 18:00

Filmowe podsumowanie sezonu 2014!


Aktualizacja godz. 20:50

"Lotos będzie kontynuować współpracę z Robertem Kubicą oraz Kajetanem Kajetanowiczem. Pozostanie w Rajdzie Polski w Mikołajkach, który jest eliminacją rajdowych mistrzostw świata, a rok 2015 zapewne zakończymy wsparciem dla Rajdu Barbórki" - powiedział prezes firmy, Paweł Olechnowicz dla portalu trojmiasto.pl

Aktualizacja środa

Potwierdziły się wcześniejsze doniesienia, że włoski zespół A-Style będzie obsługiwał samochód Roberta w pierwszej rundzie rajdowych MŚ - Rajdzie Monte Carlo. Oprócz Kubicy, A-Style będzie przygotowywał 2 samochody R5 - Fiesty poprowadzą załogi Marco Silva/Giovanni Pina oraz Oliver Burri/Fabrice Gordon. Burri to weteran rajdu Monte Carlo, będzie to dla niego już 15. start w tej imprezie. Szwajcar 5-krotnie kończył tę imprezę w pierwszej dziesiątce.

Wprawdzie nie ma jeszcze oficjalnego potwierdzenia odnośnie dalszej części sezonu, ale według wielu źródeł to właśnie A-Style ma obsługiwać Fiestę WRC załogi Kubica/Szczepaniak przez wszystkie 13 rund tegorocznych mistrzostw. Kubica ze Szczepaniakiem wystartują najprawdopodobniej na oponach Pirelli, choć ta informacja również wymaga oficjalnego potwierdzenia.

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

78 komentarzy:

Tomasz pisze...

Małe sprostowanie. Ekip WRC jak ładnie napisano jest 18. Po prostu RAOUX Jean Michel jest umieszczony niżej. Ale obiektywnie patrząc lista nie jest zła.
-

Marek Wójcik pisze...

Więc oczekiwania ciąg dalszy...

Anonimowy pisze...

Obstawiam, że zespół będzie się nazywał Pirelli Racing albo A-Style Pirelli, Lotos Pirelli lub coś w tym stylu ;). W każdym bądź razie myślę, że będzie w nazwie Pirelli. Pozdr.

Anonimowy pisze...

Jaki zespół obsługuje D-Max Racing?

Anonimowy pisze...

Bardzo podoba mi się klasyfikacja kierowców 2015 pod ankietą ;).

Anonimowy pisze...

Hmmm dziwna nazwa zespolu Roberta Kubicy _ Kubica Robert!!!

Jak Lotos sponsoruje to bysmy sie spodziewali Lotos Kubica Team lub Lotos Pirelli Team a tu?

Mysle ze zostaniemy jeszcze czyms zaskoczeni. Mam tysace pomyslow i kzady moze sie sprawdzic ale nie ma co spekulowac! i lac wode na bloga;)))

Zimny

Anonimowy pisze...

@16:04
A ja obstawiam, że może nie być w ogóle żadnego zespołu ;)

@16:04
D-Max Racing jest obsługiwany przez... D-Max Racing.

Pozdrawiam, JD

Anonimowy pisze...

@Zimny 16:20

"Hmmm dziwna nazwa zespolu Roberta Kubicy _ Kubica Robert!!!"

Bo to nie nazwa zespołu, a zgłoszenie prywatne.

...

Tegoroczna lista zgłoszeń bogata i ciekawa. W porównaniu z latami ubiegłymi frekwencja jest dla mnie zaskoczeniem i to zdecydowanie pozytywnym (A ktoś tu twierdził, że ERC jest bardziej popularne wśród zawodników...).

JD

Anonimowy pisze...

Ph sport panie dla dmaxa

Anonimowy pisze...

Znalazłem taką listę:
http://www.acm.mc/documents/4/LISTE%20DES%20ENGAGES%20PAR%20LISTE%20DE%20PRIORITE.pdf

Anonimowy pisze...

Anonim 17:30 zobacz na date tej listy

Anonimowy pisze...

Anonimowy z 17 30 to jest lista zgłoszeń z zeszłego roku ;)

Anonimowy pisze...

Po tym tytule:
Lista zgłoszeń Rajdu Monte Carlo - sezon sponsoruje liczba...
Pierwsza myśl: CYTRYNA??:)
Też tak ktoś pomyślał?

Anonimowy pisze...

A jest wl ogóle jakiś graniczny termin kiedy do organizatora MC musi wpłynąć oficjalnie nazwa teamu?Czy może to być w dniu startu imprezy?

Anonimowy pisze...

@JD 29 grudnia 2014 17:17


"Hmmm dziwna nazwa zespolu Roberta Kubicy _ Kubica Robert!!!"

''Bo to nie nazwa zespołu, a zgłoszenie prywatne.''

- A przeciez Lotos sponsoruje czyz nie? to powinno byc Lotos Team! a nie jest, czyli Lotos nie jest sponsorem glownym!

Zimny

Anonimowy pisze...

Moze nawet Maciek cos wie ale nie moze powiedziec;) bo taki dwu znaczny tytul_ a czy to nie bylo wtedy do testowania z Pirelli?

Zimny

evoluzione pisze...

Mi się tytuł skojarzył od razu z "tamtym" zdjęciem Maćka ale tam wszyscy doszukiwali się ukrytego przekazu o sponsorowaniu przez TOTAL.

Anonimowy pisze...

@Anonimowy 18:02

Jeśli RK/Lotos nie planują zgłosić się w klasyfikacji WRC Team (czas na to bodaj do kwietnia), to na każdy rajd mogą zgłaszać się pod inną nazwą, jeśli tylko zechcą. Nazwa zespołu (poza WRC Team) nie ma tu w zasadzie żadnego znaczenia.

@Zimny 18:04

No doprawdy, bez przesady ;) To, że RK zgłosił się prywatnie nie implikuje bezwzględnie, że stracił wsparcie Lotosu. Przecież fejsbukowy profil "Emocje do pełna" informował do tej pory o jego decyzjach, więc wsparcie na pewno jest, ponadto nie jest wykluczone, że na listach zgłoszeń do kolejnych rajdów ujrzymy już nazwę zespołu (choćby w sensie formalnym).

JD

Anonimowy pisze...

A dlaczego 4 6 2 kojarzone było z Totalem? co to symbolizuje, bo każdy o tym mówi, ale czy każdy wie o co chodzi?

Anonimowy pisze...

Tak dla przypomnienia, bo pewnie nie którzy już zapomnieli :P

Pirelli ze znacznym wkładem. Na początek Fiesta z A-Style i wsparciem Lotos (może pare rund w europie) 1-3 rajdów w fabrycznym VW (ale to wyjdzie dopiero w trakcie sezonu)i reszta DS3 z PH.

Pozdro.

Karol Moździerz pisze...

Nie ma nic z tym totalem i 462. Maciek Szczepaniak się za głowę łapał, jak daleko można interpretować jego wpisy na fejsiku, jak to zobaczył.

Anonimowy pisze...

Dlatego też mnie to dziwiło, bo nijak nie ma powiązania 462 z Totalem. Temat skonczony.
Anonimowy 18:58 widzę, że ostro brniesz w swoje przekonanie:) Nie wiem jaki sens miałoby przesiadanie się w trakcie sezonu do trzech samochodów no i ten fabryczny VW... ciekawe kto by ustąpił miejsce :p

Anonimowy pisze...

"Tak dla przypomnienia, bo pewnie nie którzy już zapomnieli :P
Pirelli ze znacznym wkładem. Na początek Fiesta z A-Style i wsparciem Lotos (może pare rund w europie) 1-3 rajdów w fabrycznym VW (ale to wyjdzie dopiero w trakcie sezonu)i reszta DS3 z PH.
Pozdro."


gdzieś już o tym czytałem...tylko jak to się ma do oświadczenia Roberta, że będą jeździć Fiestą w przyszłym sezonie

evoluzione pisze...

W dyskusji chodziło wtedy o to, że obok cyferek był napis TOTAL i stąd się wzięła ta cała "teoria" spiskowa :-)

Pablo s pisze...

Anonimowy pisze...

Tak dla przypomnienia, bo pewnie nie którzy już zapomnieli :P

Pirelli ze znacznym wkładem. Na początek Fiesta z A-Style i wsparciem Lotos (może pare rund w europie) 1-3 rajdów w fabrycznym VW (ale to wyjdzie dopiero w trakcie sezonu)i reszta DS3 z PH.

Pozdro.
29 grudnia 2014 18:58


Gościu prosze Cie skończ z tymi tekstami...bo...scyzorek sie w kieszeni otwiera. ...ale to wyjdzie w trakcie sezonu...to ciekawe skąd Ty już to wiesz. Pewnie to Ty pisałeś...kontrakt PH Sport podpisamy...nie pytajcie kim jestem.

Ja i raczej nie tylko nie chcemy wiedzieć kim jesteś. Panu już podziękujemy.

Anonimowy pisze...

@19:14
@19:43

VW to apropo tego artykułu - ostatni akapit.

http://www.rajdy.v10.pl/Loeb,pojedzi
e,w,wiekszej,ilosci,rajdow,Volkswagen,niezadowolony,z,pomyslu,Citroena,119837.html

DS głownie na asfalt.

Otóż powiadam Wam ;).

Anonimowy pisze...

@19:57
Nie, nie ja to pisałem. W tym przypadku, wg mnie, ktoś po prostu robił sobie jaja.

pko24 pisze...

nie ma Maciek za głowę się łapać, a jaki inny logiczny kontest/co miał na myśli mówiąc "testy sponsorują literki"

pko24 pisze...

apropo:
Szef VW podał za przykład jeszcze inną sytuację: "Jeśli wycofalibyśmy na jeden rajd na przykład Jari-Mattiego (Latvalę), moglibyśmy wziąć innego kierowcę, który jechałby jako 10 lub 15 na drodze, w najlepszych warunkach, i wygrałby rajd. Ale kogo możemy wziąć, kto w takich warunkach mógłby pokonać Loeba? Nie ma nikogo takiego."

Ktoś ma obcykany regulamin?
1. Czy jeden kierowca może zdobywać punkty dla 2 "punktujących" teamów w trakcie jednego sezonu? chyba nie, nie wiem

2. czy jeden kierowca może jechać w 3 teamach: jeden punktujący, 2 nie punktujące jaqk PH i AStyle w jednym sezonie? chyba tak

3. skoro zgłoszenia punktujących teamów są do (?) kwietnia ? to czy punkty kierowców zdobyte do tego czasu będą się liczyć? Jeśli AStyle hipotetycznie zgłosiłby się w kwietniu... ? A Robert po Monte z AStyle pojechałby Szwecję z kimś innym? jest gdzieś to spisane?

Anonimowy pisze...

@pko24
Właśnie o tą wypiedź mi chodziło.

Anonimowy pisze...

@20:18

1. Tak
2. Tak
3. Tak

Anonimowy pisze...

Taa jasne, RK pojedzie w 3 różnych autach w jednym sezonie, hahaha kogoś ładnie poniosła fantazja !

Ten sezon jest ważny dla kariery i dalszej przyszłości RK w MŚ. Ważna będzie przede wszystkim regularność i dowożenie wyników do mety, dlatego nie ma szans, że RK pojedzie w 3 różnych od siebie autach, o zupełnie innej charakterystyce, sposobie ustawiania i prowadzenia aut. To na pewno nie poprawi regularności, zwłaszcza w rajdach o tak wysokim poziomie, gdzie jest potrzebny czas na naukę nawet dla takiego drajwera jak Robert. Latvala dopiero pod koniec 2013 roku zaczął ogarniać polo i prezentować jako takie tempo...

Anonimowy pisze...

Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale przy nazwie zespołu henninga solberga jest taka sama sytuacja co z Robertem. Czyżby obaj coś negocjowali i chcieli ugrać więcej? WTF?

Tloła pisze...

Pan z VW wyraznie powiedział ze NIE MA takiego kierowcy. A wam popuściło wodze fantazji...

Zastanawiam się czemu się tak ograniczacie, przecież Robert może startować trzema autami jednocześnie, LOTOS będzie miał 3x tyle powierzchni reklamowej... PROFIT !

Albo może temu tak cicho bo Robert opracowywuje nowe, debiutanckie auto WRC dla Mercedesa, które złamie dominacje VW, i będzie jeździł czterema samochodami!

Wspomnicie moje słowa, tak będzie napewno.

Karol Moździerz pisze...

Ludzie... Henning jedzie dla radochy, totalnie bez presji o wynik itd. W Norwegii mają na to kasę, więc jeżdżą. Chłop ma 42 lata i nie będzie już nigdy w fabrykach jeździł, więc jest tak naprawdę tylko gościem dodającym kolorytu mistrzostwom. A że ciągle szybkim, to tylko z korzyścią dla widowiska.

Nie wiem dlaczego się ludzie napalają na to VW - Ogr i Latvala umieją jeździć po asfalcie wcale nie gorzej niż RK, więc w obecnej sytuacji nie będą rekrutować RK do walki z Loebem.

Anonimowy pisze...

Do Tloła: Spytaj się mamy jakie grzyby dała do kapusty na wigilie? Nie wiem co to było ale długo trzyma. Sorry za złośliwość ale po twoich komentarzach czuje się jakbym czytał s.f

Anonimowy pisze...

@JD 29 grudnia 2014 18:30

''ponadto nie jest wykluczone, że na listach zgłoszeń do kolejnych rajdów ujrzymy już nazwę zespołu (choćby w sensie formalnym).'' - napisałem w Tym sensie że lotos nie jest sponsorem głównym, bo nazwa zespołu mogła bybyć już tetaz (np RK Lotos WRC Team) po co czekać do kwietnia?

Chyba że toczą się jeszcze rozmowy i będą się toczyły aż do kwietnia by RK mógł udowodnić że warto w niego inwestować. I np. Pirelli czy inna firma będzie chciała mieć w nazwie zespołu swój akcent.

Dzięki
Zimny

Anonimowy pisze...

@Anonimowy 22:13

Tak samo wygląda w przypadku Chardonneta oraz kilkudziesięciu innych ekip... Pole "entrant" to nie "zespół" i można je przełożyć na język polski jako "zgłaszający". Może tam figurować w zasadzie wszystko - zespół, kierowca, pilot, ktoś zupełnie inny - vide Delecour zgłoszony przez Richarda Tuthilla, a nie jego zespół Tuthill Porsche.

@Karol Moździerz

"Ogr i Latvala umieją jeździć po asfalcie wcale nie gorzej niż RK"

No wprost urzekło mnie to stwierdzenie ;)

...

Swoją drogą, ponoć wciąż nie ma 100% pewności co do A-Style. W ramach ciekawostki sporządziłem taką listę zespołów wynajmujących Fiesty WRC/RRC:

A-Style Team (Włochy)
AT Rally Team (Ukraina)
ATM Engineering (Wielka Brytania)
Autotek Motorsport (Wielka Brytania)
BDS Racing (Francja)
C-Rally (Polska)
Delta Rally (Włochy)
F1RST Motorsport (Belgia)
GP Racing (Włochy)
JipoCar Racing (Republika Czeska)
Kel Tech Motorsport (Irlandia)
M-Sport (Wielka Brytania)
Motortune Racing (Liban)
Team EMAP Yacco (Francja)
Team FJ (Francja)
Toksport (Turcja)
Wevers Sport (Holandia)

Spis robiony na szybko, zapewne coś przeoczyłem, a część stajni obsługiwała do tej pory tylko RRC.

Pozdrawiam, JD

Anonimowy pisze...

Nie wierzę w teorie kilku mieszanych ekip w jednym sezonie.

Myślę, że fakt, że Robert jest zgłoszony bez zespołu do Rajdu nie wynika z tego, że kompletnie nie wie dla kogo pojedzie, bo to nie jest Regionalny Rajd, w którym startują samochody po 2 tysiące złotych- a WRC, gdzie samochody kosztują miliony EURO !
Druga sprawa, że na pewno nie zdecydował się na pojedynczy rajd, a cały sezon w Fordzie Fiesta.

Pytanie dlaczego?
Moim zdaniem może mieć to wpływ na umowy sponsorskie- wystarczy spojrzeć na kalednarz- aby przewidzieć do kiedy takowa go obowiązuje.
Dlatego wydaje mi się, że przygoda z Lotosem dobiegła końca, ale co nastąpi teraz, to myślę, że mało kto potrafi przewidzieć :)

Lux Perpetua pisze...

Sporo ciekawych, a nawet śmiesznych teorii można tu przeczytać :D
Prawda jest jednak taka, że M-SPORT zaproponował już dawno temu by Kubica pozostał ich kierowcą prywatnym na cały sezon. LOTOS dalej wspiera Kubicę. Czemu nie ma ogłoszonego zespołu? Kubica gra o coś więcej. Dowiemy się jak ogłosi :)

Anonimowy pisze...

A mi się wydaje ze Robert jest po operacji/zabiegu i dlatego nie ma jeszcze oficjalnych podpisów z zespołem bo wszyscy czekają na przebieg rehabilitacji. I dlatego m.in rezygnacja z rajdu za tydzień. Żeby ręce dać czas na regenerację po zabiegu.

Pablo s pisze...

@ 30 grudnia 2014 01:03

Tak, to oczywiste, bo oprócz tego że Robert jest super kierowcą to jest też super człowiekiem któremu ręka po zabiegu wygoi sie w miesiąc...i nawet blizny już nie będzie...ehh...

Tloła pisze...

DO Anonimowy: 29 grudnia 2014 22:34

Oj, dawno nie czytałeś ani S.F. ani niczego innego, a może powinieneś bo wtedy nie musiałbym robić "sprostowania".

Mój komentarz był ironiczny, w nawiązaniu do poprzednich teorii o 3 stajniach. Przykro mi że owej ironi nie udało Ci się wychwycić. Ale rozumiem to, jest tu tyle oszołomów że trudno się połapać.

pko24 pisze...

@karol
Ja vw traktuje jak SF. Natomiast nikt nie twierdzi że RK jest lepszy niz Ogier Latvala. VW powiedział ze startujący z pierwszego miejsca nie ma szansy wygrać niektórych rajdow.

Anonimowy pisze...

@Karol Moździerz

"Ogr i Latvala umieją jeździć po asfalcie wcale nie gorzej niż RK"

Nawiązując do wspomnianej wypowiedzi, chodzi właśnie o rajdy szutrowe, nie asfalt.

Anonimowy pisze...

Jeśli potwierdzi się A-Style, to będzie się to odbywać w pewnym sensie w ramach M-Sportu, AS zapewni tyle ile są w stanie a MS dostarczy resztę (np. logistyka). W gruncie rzeczy podejrzewam, że wyjdzie to Roberta znacznie taniej no i obsługa będzie lepsza.

Marek Wójcik pisze...

@11:34
Dlaczego M-Sport ma dostarczać logistykę? Skoro Robert decyduje się na obsługę auta przez A-Style'a to chyba już i logistyką zajmują się wtedy Włosi. A-Style daje auto, serwisuje i dostarcza na zawody. Z M-Sport-em łączą ich tylko części zamienne.
Jeśli się mylę niech mnie ktoś z bogatszą wiedzą w tej kwestii poprawi

Anonimowy pisze...

A jak wygląda sprawa techniczna w takim A-style, jaka będzie specyfikacja tej Robertowej fiesty ? Czy ma szanse na te wszystkie modernizacje, które zapowiada M-Sport dla fabrycznych kierowców ?

I jeszcze jedno pytanie czy jak VW wprowadzi Polo w noewj specyfikacji co się staje z starymi Polo ?

Pozdro. notsure

p.s. Trzymajmy jakiś poziom w komentarzach, nawet jak ktoś snuje wizje z którymi się nie zgadzacie to nie powód żeby robić wycieczki personalne. Dzięki.

Anonimowy pisze...

A-Style nie będzie na 100% obsługiwało Roberta.

Gringo

Pablo s pisze...

Skąd ta pewność Gringo...???

Anonimowy pisze...

https://www.facebook.com/EmocjeDoPelna/posts/825039820872165:0

Jakby ktoś miał wątpliwości, że LOTOS już nie będzie sponsorował Roberta to link wyżej chyba jasno wskazuje, że tak nie będzie :)

Anonimowy pisze...

tak się zastanawiam....A-style, m-sport.... a dlaczego nie Lotos Rally team? Kajto pisał, że Janneer to ostatni rajd starą rajdówką i dostaje od Lotosu nową po Jannerze i szuka dla niej imienia. Nie stać Lotosu na WURCa dla Kubicy? Myślę, że bez problemu! Sokół pisał, że teraz Kubica będzie miał wpływ kto jest zatrudniony w ekipie, a nie tak jak do tej pory było w zespole klienckim...Tak mi się to układa w całość, pewnie mylnie, ale skoro już sobie fantazjujemy ;-) Po Jannerze przychodzą samochody dla Kajto i Kubicy, i mamy Lotos Rally Team w dwóch seriach Euro i World.
Tak a propo, czy dla kierowcy jest bez różnicy jakim samochodem jeździ, chodzi mi o to że w zespole klienckim Kubica co rusz miał inny wózek, nie lepiej jeździć we wszystkich startach tą samą bryczką? Swego czsasu miałem do dyspozycji 3 samochody tej samej marki, tego samego rocznika, a lubiłem jeździć tylko jednym z nich... miał duszę ;) No ale ja nie jestem zawodowcec
Pozdrawiam Mamoń

Anonimowy pisze...

Co do tego na jakich oponach bedzie smigala fiesta z A-Style nie powinno byc watpliwosci. Kilka dni temu testowali z Pirelli na Sardynii. Mozliwe ze nawet z RK.

http://www.rallye-magazin.de/typo3temp/yag-galleries/30/24/Pirelli_Test_Sardinien_Dez_2014_009_302480_54999329c.jpg

Anonimowy pisze...

@Mamoń

"Tak a propo, czy dla kierowcy jest bez różnicy jakim samochodem jeździ [...]"

Abstrahując już od tego, że każdy wurc ma dwie wersje - szutrową i asfaltową (co implikuje starty co najmniej dwoma samochodami), to każdy regularnie startujący zawodnik, tym bardziej fabryczny, jeździ kilkoma egzemplarzami w jednym roku, np. Ogier startował w tym sezonie czterema różnymi Polo, Meeke zasiadał za kierownicą kilku DS3 WRC itd. Oczywiście wniosek w kontekście postawionego pytania, jak sądzę, nasuwa się sam.

Pozdrawiam, JD

Anonimowy pisze...

@JD dziękuję za odpowiedź
Naiwnie myślałem, że wystarczy jedno auto na szutry i asfalt tylko zmieniając setup( zmieniając podzespoły-np. zawieszenie), a zmiany samochodów w innych ekipach(dużych) były podyktowane bardziej względami logistycznymi tzn. mamy na innym kontynencie już auto to po co taszczyć ze sobą drzewo do lasu, no i wychodzi taniej podróż :)
Jeśli można prosić to poproszę o linkę gdzie można sprawdzić w ilu "skorupach" siedzieli poszczególni kierowcy, np. taki Prokop z małego prywatnego teemu? może jednak wozili za sobą samochodzik?
Pozdrawiam Mamoń

Anonimowy pisze...

Jak dla mnie to ten poster z "emocje do pełna" nic nie wyjaśnia:-/

p_m

Marek Wójcik pisze...

@19:03
Robert w sezonie 2014 jeździł 6 autami.

OZi pisze...

@Mamoń

http://www.ewrc-results.com/carinfo.php?cid=13&spz=1782

Tu masz encyklopedie rajdówek ;D

Godzinami można przeglądać.

OZi

Anonimowy pisze...

@ Anonim 30 grudnia 2014 19:03

Akurat Prokop mial do dyspozycji praktycznie jedna Fieste (Rej. 06R 0035)jedynie w Meksyku i Hiszpanii pojechal inna (Rej. 06R 0030)a tak to przebudowywali z szutrowej na asfaltowa specyfikacje. Z tego co wiem to Prokop ta Fieste (moze obie) kupil.

Anonimowy pisze...

Co do wspierania RK przez Lotos to 23 grudnia na emocje do pełna napisal nad wyraz dosadnie-
"Koniec niepewności i nerwowego wyczekiwania! Robert Kubica, wspierany przez Grupę LOTOS, wystartuje w Rajdowych Mistrzostwach Świata w sezonie 2015!
...
Emocje do pełna w WRC na nowo zaczną się już 22 stycznia. Czekamy z niecierpliwością! "

Anonimowy pisze...

@OZI śliczne dzięki -perełka! Jednak "skorupy" podróżują po wszelkich kontynentach i jeżdżą po różnych nawierzchniach

© Mateusz Cieślicki, Karol Moździerz
może dodatkowa zakładka na blogu? "ciekawe linki" albo "kompendium wiedzy" ten link by zasługiwał by się tam znaleźć... by taki ktoś jak ja nie pytał jak gamoń :)
Pozdrawia Mamoń

Anonimowy pisze...

http://www.pirelli.com/tyre/ww/en/news/2014/09/29/pirelli-targets-wrc-tarmac-success-with-new-rk-and-rkw-tyres/


Ciekawa nazwa opon

Anonimowy pisze...

A jak to wygląda po rolce takiego auta?
szpachla, szpachla, taśma i dalej ten sam samochód, czy jak?
Na jakiej zasadzie odbudowywane jest auto?

intense pisze...

Dokladnie tak tylko bez szpachli
gdzie laminat to laminat gdzie spawanie to blacha , zreszta fiesta to rurak , mozna cale polacie odczepic i smigac

Anonimowy pisze...

polecam : www.sport.trojmiasto.pl info lotosu o sponsoringu Kubicy i kajtka

Anonimowy pisze...

@ Anonimowy
A jak to wygląda po rolce takiego auta?
szpachla, szpachla, taśma i dalej ten sam samochód, czy jak?
Na jakiej zasadzie odbudowywane jest auto?
30 grudnia 2014 20:00



wygląda to m.in. tak:

Oficjalnie (naprawa przez PH Sport):

http://gwizdek24.se.pl/f1rajdyzuzel/odpicowali-auto-kubicy-robert-gotowy-do-rajdu-polski_354411.html


Mniej oficjalnie:

http://e-madein.pl/ratuj-pawel-dach/

Anonimowy pisze...

@20:00

Super historia! Nigdy o niej nie słyszałem.

Ale z drugiej strony, żeby chłopaki z PH nie umieli dachu wyklepać...

Anonimowy pisze...

@30 grudnia 2014 22:07

Super historia! Nigdy o niej nie słyszałem.

Ale z drugiej strony, żeby chłopaki z PH nie umieli dachu wyklepać...


Ten dach praktycznie byl zrobiony od nowa ...

Anonimowy pisze...

Ciekawe wariacje na temat nowego sezonu. Moim zdaniem Robert jeszcze wszystko dokręca i nie ma pewności co do kontraktów. Przeciętnie plany sprawdzają się na ca 50 procent, więc na tyle liczę, że zdoła poprawić warunki startów.

Paulina Dudzik pisze...

http://www.pirelli.com/tyre/fr/fr/news/files/2014/01/RK-Pirelli.jpg

Ładna ta nowa opona na asfalt i ta nazwa :)

Anonimowy pisze...

Panie Mateuszu ja wiem, że jest Pan wielkim fanem Roberta (tak samo jak ja) i to Pana Blog, ale z całym szacunkiem klasyfikację kierowców na sezon 2015 mógłby Pan poprawić i umieścić Roberta na miejscu, na którym skończył tegoroczny sezon. Pozdrawiam.

DADDY pisze...

Michelin pewnie średnio zadowolone :]

Napis na oponie Pirelli RK raczej rozwiewa wątpliwości na jakich oponach będzie startował Robert hehehe...
Ciekawe kiedy i gdzie Robert testował tą oponę, bo w końcu się na niej podpisał. Będzie to chyba opona idealna na asfalt...pamiętajmy że Michelin ma bardziej miękką oponę która bardziej pływa od tego roku więc różnica może być makabryczna na 10-15km jeżeli będzie sucho.
Ogier i spółka będą za nią sikali, ale pamiętajmy że życie weryfikuje :)



Mateusz Cieślicki pisze...

Anonimowy 10:49 - No już nie miałeś się do czego przyczepić :)

1. Nie ja tworzyłem klasyfikację (ale to nie ma znaczenia, bo...)

2. Nie przesadzajmy. To nie jest nawet "klasyfikacja" sezonu 2015, a jedynie przedstawienie startujących. A dla nas najważniejszy jest raczej RK i tyle.

Anonimowy pisze...

Opony RK były wprowadzone od rajdu Niemiec zeszłego sezonu, więc zastanawia mnie jedna rzecz. Czy już wtedy były jakieś plany z Pirelli czy tez nazwa tak naprawdę nie wiele ma wspólnego z "naszym" RK?

Anonimowy pisze...

Czcionka dość podobna do logo RK...
Dziwny byłby to przypadek, żeby nie współpracując nazwali oponę tak charakterystycznymi w środowisku rajdowym inicjałami.

Anonimowy pisze...

Robert już w 2012 roku współpracował z Pirelli i wcale bym się nie zdziwił gdyby właśnie to były jego inicjały, a opona zrobiona pod niego

Anonimowy pisze...

Panie Mateuszu - po pierwsze to nie jesteśmy na "TY", a jest jak wół napisane KLASYFIKACJA KIEROWCÓW WRC 2015. No chyba, że nie umiem czytać. Po drugie - to niczego się nie czepiam. Pozdrawiam.

Anonimowy pisze...

Panie Anonimie 17:26, Czepiasz się Pan.
Serdeczne pozdrowienia Noworoczne dla prowadzących blog.