Strona główna Informacje z WRC O Robercie Kubicy Klasyfikacje Kontakt English version

środa, 17 grudnia 2014

Długi wywiad Kubicy dla omnicorse [Aktualizacja piątek - Zerwane negocjacje z PH Sport, jednak M-Sport? Kubica doceniony]

O sezonie 2014, przyszłości w WRC, Formule 1 i pracy nad rozwojem bolidu Mercedesa w symulatorze - Robert Kubica udzielił bardzo ciekawego wywiadu dla portalu omnicorse. Jest to lektura obowiązkowa dla każdego fana talentu Polaka, a poniżej znajdziecie bardzo obszerne, najciekawsze fragmenty jego wypowiedzi. Miłej lektury!

Pytanie: Jak ocenisz pierwszy sezon w WRC?
Robert Kubica:
Nie jestem zadowolony z wyników, choć nie były one priorytetem. Zdecydowałem, że pierwszy sezon w WRC poświęcę na naukę. Jeżeli chcesz uczyć się szybko będąc wśród najlepszych, błędy mogą się zdarzać, gdyż bez szybkiej jazdy niczego nie można się nauczyć. Miałem szanse na dobre wyniki, nawet na podium, ale je straciłem. Mam jednak satysfakcję z wygranych OS-ów w samochodzie, który nie był najlepszy.

Pytanie: Czego brakowało ci w porównaniu do fabrycznych kierowców M-Sportu?
Robert Kubica:
Bardzo mocno na moją jazdę wpływał system zmiany biegów, który był znacznie wolniejszy od tego, używanego przez konkurentów. Wiele razy zostawałem po wyjściu z ciasnych zakrętów, bo bieg dopiero się przełączał. A kiedy walczy się z najlepszymi kierowcami świata, dajesz im "prezenty", na które cię nie stać. Jeżeli po 20-kilometrowym OS-ie jesteś tylko 4 sekundy za Sebastianem Ogierem i wiesz, że kilka sekund straciłeś na zmianie biegów, to zdajesz sobie sprawę, że ze wszystkim musisz być na limicie aby walczyć z czołówką.

Pytanie: Jest co coś, o czym mówisz po raz pierwszy.
Robert Kubica:
A to nie wszystko, bo trzeba jeszcze dodać spadek mocy spowodowany późniejszą zmianą biegów.

Pytanie: Ile cię to kosztowało?
Robert Kubica:
Znam dokładną wartość, ale wolałbym jej nie przedstawiać.

Pytanie: Czy w przyszłym roku możesz pozbyć się tego problemu?
Robert Kubica:
To bardzo proste, w 2015 roku wszystkie samochody będą miały zmianę biegów w postaci łopatek przy kierownicy więc wszyscy będą mieli równe warunki. W tym roku ciśnienie w moim systemie było 15-20% niższe w porównaniu do Focusów, które jeździły z łopatkami i hydrauliczną skrzynią biegów. To dawało mi się we znaki.

Pytanie: Naświetliłeś problemy z autem, które spowolniły cię, ale to chyba nie była przyczyna tylu wypadków?
Robert Kubica:
To prawda. Popełniłem wiele błędów wynikających z niedoświadczenia i nieznajomości limitów. Jeżeli miałbym 100% funkcjonalność prawej ręki, kilka razy byłbym w stanie się wyratować. Mam również przyzwyczajenia z torów, np. dotyczące linii jazdy. 20 lat wyścigów nie da się tak po prostu wycisnąć jak gąbki. Popełniłem zatem zbyt wiele błędów, ale gdyby ktoś przed sezonem powiedział mi, że wygram OS-y w trzech różnych rajdach, w tym w Monte Carlo i będę prowadził w tym rajdzie z przewagą 35 sekund, to nie uwierzyłbym mu. Wygrałem również swój pierwszy rajd ERC więc to nie był całkowicie stracony sezon. Zdobyłem dobre doświadczenie, na którym mogę budować kolejne starty.

Pytanie: Czy próbowałeś nawiązać współpracę z Citroenem i wejść do ich oficjalnego programu w WTCC?
Robert Kubica:
Nie, nigdy nie było takich rozmów, to tylko plotki.

Pytanie: A co z rajdami w DS3?
Robert Kubica:
Ujmę to tak: Citroen ogłosił swój skład kierowców do oficjalnej ekipy więc nie mam szansy na starty tam.

Pytanie: Czy będziesz miał konkurencyjny samochód na 2015 rok?
Robert Kubica:
Mam nadzieję, ale wiem, że w życiu zdarzają się takie lata, w których trzeba zacisnąć zęby.

Pytanie: Porozmawiajmy o Formule 1. Fernando Alonso opuścił Ferrari i przeszedł do McLaren Hondy, a Sebastian Vettel trafił do Ferrari z Red Bulla. Który z nich lepiej zrobił?
Robert Kubica:
Ten, który ma lepszy kontrakt.

Pytanie: Nie mówimy jednak o pieniądzach.
Robert Kubica:
Wiem, to był żart. Szczerze mówiąc, nie jest łatwo ocenić, który z nich na tym zyska. Nie mam magicznej kuli i nie widzę przyszłości. F1 jest bardzo skomplikowana i trudno jest cokolwiek przewidywać. Myślę, że Fernando bardzo uważnie dokonywał wyboru i wszystko dokładnie przeanalizował i jest pewien, że na tym nie straci. Ma nadzieję, że znów będzie wygrywał w McLarenie. Może Ferrari też zacznie odnosić sukcesy z Vettelem.

Następnie Kubica był pytany o sytuację Sebastiana Vettela i to, czego brakowało mu w tym sezonie. Polak tak mówił o Niemcu: "Myślę, że mistrz powinien umieć dostosować się do każdych warunków w krótkim czasie. Pamiętam jak w F1 opony Bridgestone zastępowały Michelin - mówiono, że ja i Fernando będziemy mieli problemy i tak było, ale przez 10 okrążeń, a później zorientowaliśmy się, jak trzeba ustawić bolid. Sebastian miał do dyspozycji kilkuset ludzi w fabryce i funkcjonował w niemal idealnej sytuacji, ale nie był bezbłędny. Teraz, kiedy nie miał już tak konkurencyjnego auta, te błędy były bardziej widoczne. Do tego nie mógł się przystosować."

Kubica został również zapytany o to, dlaczego sam nie trafił do Ferrari: "Teraz nie mogę odpowiedzieć na to pytanie. Wiem, jaka byłaby moja relacja, ale wstrzymam się z jej ujawnieniem, może za 10 lat o tym powiem, bo są rzeczy, które wolałbym zachować dla siebie. W życiu kierowcy są dwa marzenia - zdobycie tytułu F1 i jazda w Ferrari. Istniała możliwość żebym trafił do Maranello i byłem pewien, że tam trafię. Może za jakiś czas opowiem o wszystkim i może nawet coś pokażę...

Kubica opowiedział również o swoich sesjach w symulatorze Mercedesa: "Nie mam żadnego wkładu w rozwój bolidu Mercedesa. Jeździłem w ubiegłym roku aby odtworzyć zmienne warunki na torze. Wówczas samochód był bardzo czuły na zmiany temperatur. Po części było to spowodowane oponami, ale również samym autem, przekazywanie informacji z symulatora nie było łatwe. Zdarzało się, że pracowałem tuż po zakończeniu treningów aby porównać dane z symulatora z tymi z toru. Nie wiem jednak, jaki był mój realny wkład w prace rozwojowe. Robiłem swoje i nigdy nie wiedziałem, jak wykorzystywane są moje umiejętności. Nie jestem fanem pracy w symulatorze, żaden z moich zespołów nie miał takiego. Zazwyczaj kierowcy nienawidzą symulatorów, gdyż są zbyt realistyczne, zarówno dla kierowców jak i inżynierów. Kierowca wyczuwa auto plecami i siedzeniem, a w symulatorze to bardziej akustyka i wizja. Mnie jazda w symulatorze męczy bardziej i trudniej jest w nim wszystko ocenić".

Aktualizacja godz. 10:20

Robert Kubica ma wystartować w Jänner Rally - pisze autonews magazine. Wiadomo jedynie, że Kubica pojedzie samochodem R5.

Aktualizacja godz. 13:00

Organizatorzy ogłosili wstępną listę zgłoszeń Rajdu Jänner. Nie ma na niej ciągle Roberta Kubicy, ale termin zgłoszeń przedłużono i końcowa lista zostanie opublikowana 22 grudnia. Oprócz Kubicy na starcie pierwszej rundy ME spodziewani są m.in. Kajetan Kajetanowicz, Stephane Lefebvre i Aleksiej Łukjaniuk. Zgłoszenie nadesłał też Vaclav Pech, z którym o zwycięstwo w zeszłym roku walczył Kubica. Peugeot nie podał swojego kierowcy, który wystartuje fabrycznym 208 T16. Listy krajowe i ERC można zobaczyć tutaj.

Aktualizacja godz. 18:45

Pojawiły się nowe, ciekawe plotki...

Aktualizacja godz. 20:00

Francuski Autohebdo informuje, że negocjacje pomiędzy Robertem Kubicą i PH Sport zostały zerwane i ekipa nie dostarczy Polakowi DS3 WRC na najbliższy sezon. Miał to potwierdzić szef zespołu.

A tymczasem podczas testów przed Rajdem Monte Carlo Jari Matti Latvala mocno rozbił Volkswagena - więcej TUTAJ.

Aktualizacja czwartek

Wiele wskazuje na to, że Robert Kubica zostanie na 2015 rok w M-Sporcie. Nie będzie to tak zła opcja, jak może się wydawać. System zmiany biegów u Kubicy nie będzie musiał być już opóźniany, a zatem tam, gdzie tracił on w ubiegłym roku, teraz strat nie powinno być lub powinny być mniejsze. Wydaje się, że współpraca z Wilsonem jest teraz (w obecnej sytuacji) najlepszą i najbardziej prawdopodobną opcją.

Aktualizacja piątek

Robert Kubica znalazł się w drugiej dziesiątce najlepszych kierowców od 2002 roku, rankingu przygotowanego prze Autosport.

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

252 komentarze:

1 – 200 z 252   Nowsze›   Najnowsze»
Arek pisze...

I dlatego tez, jedyna sluszna droga obecnie jest tylko WRC. Warunek: ktos z forsa musi miec taka sama wizje i CEL jak RK.

Tomasz pisze...

To rzeczywiście ciekawy wywiad. Wczoraj czytałem go w Autoklubie i jestem zdania, że Kub jest wyjątkowo rzeczowym sportowcem, dobrym analitykiem i twardo stąpającym po ziemi człowiekiem, a nam nie pozostaje nic poza czekaniem na rozwój wydarzeń. A czau zostało niewiele, bo do piątku zaledwie. To się nazywa budowanie napięcia.

Anonimowy pisze...

piszą że Kubica też potwierdzony przez organizatora ale nie ma marki "wierzchowca"

http://www.autonews-magazine.com/blog/?p=43048

Marek Wójcik pisze...

"- Czy będziesz miał konkurencyjny samochód na 2015 rok?
Robert Kubica: Mam nadzieję, ale wiem, że w życiu zdarzają się takie lata, w których trzeba zacisnąć zęby."
M-Sport na sezon 2015?

Anonimowy pisze...

O jakich Focusach pisze Robert ?

Anonimowy pisze...

"- Czy będziesz miał konkurencyjny samochód na 2015 rok?
Robert Kubica: Mam nadzieję, ale wiem, że w życiu zdarzają się takie lata, w których trzeba zacisnąć zęby."
M-Sport na sezon 2015?


Dla mnie jasne: RK ma nadzieję na DS, ale jak się nie dogadają (istnieje taka możliwość) to M-sport.

Anonimowy pisze...

@Anonimowy 17 grudnia 2014 09:59
Mowa jest o autach WRC poprzedniej generacji gdzie były łopatki do zmiany biegów. Fiesta msportu miała właśnie takie łopatki... Ale z tego co mówi Robert potrzebowały większego ciśnienia niż to dawane obecnie.

Co do samochodu. Myślę, że umowa z Lotosem podpisana, wstępne dogadanie z DS na pewno jest pewnie teraz walka o szczegóły (istotne) - specyfikacja, opony, testy, inne starty. Jeżeli Citroen na to nie pójdzie to pewnie msport. Ale też myślę że takie mówienie to jeszcze element negocjacji.

Co do negocjacji zauważcie jak się wszystko zmienia. Operacja - szum medialny. Tory 50/50 szum medialny. Cały czas mówienie o alternatywach które może mieć z łatwością. Później przyznanie że jednak chce WRC, teraz elementy walki o jak najlepszy samochód. Wydaje mi się, że Robert od początku wiedział w co celuje (mogę się mylić, moja skromna opinia) a wszystko inne to negocjacje...

Jaro75 pisze...

Kiedyś dowiemy się więcej :))
Fajnie że Robert pojedzie w Jeanner Rally. Jestem ciekaw jaki wpływ na jazdę będzie miał ten rok nauki w WRC.
Pozdrowienia Robert !

Karol Moździerz pisze...

System w Fieście był zrobiony naprędce i z niekoniecznie najlepszych komponentów. Do nauki wystarczało, ale do bicia się z najlepszymi nie. Liczmy na to, że ta kwestia zostanie definitywnie zażegnana wraz ze startem 2015.

Karol Moździerz pisze...

Ciekawe jak rozwiążą kwestię zmiany biegów w R5. Pewnie zastosują system z DS3 RRC, chociaż skrzynia jest inna. W R5 jest wspólna skrzynia dla wszystkich SADEVa, a w wurcach i RRC są skrzynie dedykowane do aut... Ale chyba się powinno dać zastosować ten system z RRC, bo zasada powinna być podobna.

Anonimowy pisze...

Tak sobię myślę, że jeśli od nowego sezonu łopatki mają być już stosowane dla wszystkich to przecież nie trzeba będzie stosować już u Roberta żadnych opóźnień zmiany biegów, a przecież to właśnie z tego wynikały wszystkie problemy, że było majstrowane przy tej skrzyni. Więc w zasadzie teraz tego problemu już nie będzie, a zatem ta fiesta nawet nie będzie taka zła, oczywiście zakładając, ze nie dogada się z DS-em i będzie skazany na kolejny rok z MSportem

Artur Zabora pisze...

Wychodzi na to, że Robert miał podpisany kontrakt z Ferrari!?! Pewnie to Nam kiedyś pokaże :)
Mam nadzieję, że 2015 r. będzie równie emocjonujący co 2014 z tym, że będzie więcej sukcesów i mniej błędów. Tego życzę Robertowi w nowym sezonie.

Anonimowy pisze...

Arturze o kontrakcie z Ferrari już są od lat potwierdzone informacje.

Anonimowy pisze...

Już na początku 2011r miał umowę z Ferrari na 2012r. Chociaż czy ja wiem, czy on tak wiele stracił? Fakt, pewnie parę zwycięstw by wpadło, ale spójrzmy na to co przez te kilka ostatnich sezonów robił w Ferrari Alonso, nic tylko frustracja, a pewnie przechodząc do Ferrari miał nadzieje na dominację i tytuł za tytułem, tak samo teraz pewnie myśli, że zrobi to z McLarenem, pewnie się znów rozczaruje, Honda ponoć dała du... i silnik może się okazać gorszy niż ten Renault. Taki np. Williams czy Force India błysnęły w dużej mierze dzięki znakomitemu silnikowi Mercedesa. McLaren był w tym sezonie przeciętny, więc gdyby dostali super silnik od Hondy mogliby faktycznie powalczyć, ale jeśli już słychać o problemach to raczej nic dobrego z tego nie będzie, ale obym się mylił ;)

Anonimowy pisze...

Kochani fajny filmik Kubica - Benedetti miłego oglądania Pozdrawiam wszystkich kibiców BOOBA !!!
https://www.youtube.com/watch?v=pZvaMN1MScc&feature=youtu.be

KIMII.

wezyr pisze...

Nie ma to jak być anonimowym, pisać totalne głupoty i wymyślać najróżniejsze historie. Skąd masz wiadomość (11:57), że silnik Hondy będzie słaby?

Anonimowy pisze...

Osobiście uważam że Robert popełnił tak wiele błędów bo jeździ na limicie z racji tego że zmiana biegów zwalnia jego czas przejazdu.

Dla takiego człowieka jak Robert, który mentalnie jest mistrzem, bo zawsze daje 100%, trudno jest to zaakceptować, więc stara się to nadrobić w inny sposób i to pokazuje jak wielkim jest sportowcem.

Do tego dochodzi jeszcze aspekt auta fabrycznego, który ma o wiele większą przewagę.

Wyobraźcie sobie co by było gdyby niefabryczny kierowca wygrywał dużą część OS-ów i rajdów nawiązując walkę z czołówką?

Szkoda tylko że Robert przez całą swoją karierę nigdy nie dostał się do zespołu który dałby mu 100% z auta.
Wtedy to przekonalibyśmy się, jaka jest faktyczna wartość kierowcy, bo ją wyznacza zawsze limit jaki jest wstanie uzyskać.

Anonimowy pisze...

Opublikowano listy startowe janner . Kajto jedzie Kubicy brak :(

Anonimowy pisze...

Nie zastanawia Was dlaczego R5 a nie RRC?

Anonimowy pisze...

ponieważ rrc jest wycofane z erc nie można tą klasą startować w 2015 roku

Anonimowy pisze...

Ciekawe jak mogli opublikować liste na Janner jak rejestracja jest przedłużona do 21 grudnia...

Anonimowy pisze...

@12:50
RRC są wycofane od 2016 roku.

Artur Zabora pisze...

@ 11.37 i 11.57
Porozumienie to wiem, że było z Ferrari. Kontrakt jak już to się podpisuje w wakacje, a wtedy już żadnej umowy z Ferrari nie mógł podpisać. Dlatego myślę, że miał tajną umowę z początku 2011 lub końca 2010 roku i to może pokazać niedowiarkom.
Pozdrawiam.

Anonimowy pisze...

A więc dlaczego R5? Przecież w ramach przygotowań do Monte czy tez po prostu do przyszłego sezonu o wiele lepszym rozwiązaniem jest RRC - z wiadomych względów.

O co więc chodzi?
Znowu element negocjacji, czyli że istnieje alternatywa startu w ERC?
A może to nie negocje?

Anonimowy pisze...

17 grudnia 2014 13:01
no ale po co przekazywać to niedowiarkom, jeśli nawet sam prezydent Ferrari Luca di Montezemolo potwierdził, że Kubica miał u nich jeździć

Artur Zabora pisze...

Robert powiedział, że coś pokaże. Dlatego tak sobie pomyślałem, że to właśnie poisaną umowę. Co innego miał by pokazać za 10 lat? Nic innego nie przychodzi mi do głowy.

Anonimowy pisze...

Przed nami Janner no i cały ciekawy sezon. Po co ciągle babrać się w przeszłości? Przecież nie ma to teraz żadnego znaczenia!

Anonimowy pisze...

Arturze o czym Ty mówisz? Di Montezemolo chyba nie potwierdzałby ustaleń z rozmów w restauracji, tylko jasne jest, że papiery były podpisane.

Anonimowy pisze...

Może Robert ma jakies zdjęcie w czerwonym kombinezonie...:)

Anonimowy pisze...

Może Citroen chce wsadzić Roberta do R5 Peugota w celach marketingowych?
T16 ne wypadł najlepiej w ostatnim sezonie, o wiele lepsze wrażenie zrobiła Fiesta R5.

Artur Zabora pisze...

A masz może link do rozmowy w której stwierdził, że papiery zostały podpisane? Chętnie przeczytam.

Anonimowy pisze...

DS3 R5 ma w 2015 roku startować Lefebvre. Więc dlaczego RK nie miałby jechać tym samochodem w Janner? Przy okazji zrobić mu test?
Ale czy ten samochód jest już gotów do startów?

Anonimowy pisze...

@up
Tak, Lefebvre już z nim jest zgłoszony do Janera ;)

Anonimowy pisze...

Arturze może jeszcze wkleić Ci zdjęcie kontraktu z Montezemolo i Robertem w czerwonym kombinezonie?
Wałkujesz jakiś temat sprzed 3 lat, który dla nikogo nie jest nowością.

Ps. Lista na Janner jest wstępna. Ostateczna będzie 22 grudnia.

Anonimowy pisze...

@Anonimowy 14:23

O jakim teście i o jakiej gotowości mówisz? DS3 R5 zadebiutował przecież w kwietniu tego roku w Sanremo i startowano nim już w 47. rajdach.
Jeśli Robert ew. start w Jaenner traktuje jako przygotowanie do Monte Carlo, bardziej logiczny jest start w RRC, niż w R5.

Pozdrawiam, JD

Anonimowy pisze...

Ja bym bardziej obstawiał 208 T16. Jak pisze Mateusz "Peugeot nie podał swojego kierowcy, który wystartuje fabrycznym 208 T16."
Nawet jeśli będzie to DS3 R5 to dla mnie jedynym wytłumaczeniem wydaje się to, że PSA chce po prostu wygrać tym samochodem rajd.
Ktoś się orientuje czy któryś tych samochodów wygrał jakiś rajd w mistrzostwach Europy, Azji?

Karol Moździerz pisze...

Heh, to ja pisałem o tej liście i w Peugeocie wybór jest najprawdopodobniej pomiędzy Abbringiem albo Breenem. Nic jak dotąd nie łączyło KUBa z Peugeotem, więc nie ma powodu, żeby nagle się ten kierunek miał pojawić.

Anonimowy pisze...

@Karol
Zawsze jako autor wpisany jest Mateusz - zabiera Ci fejm ;).

Anonimowy pisze...

A jak wygląda statystyka DS3 R5 jak dotąd?

Anonimowy pisze...

Pamietam jak przez mgle :), ze Robert jedzil w zeszym albo 2 sezony temu jakis rajd Peugeotem S2000... Kto wtedy ten samochod przygotowal?

Karol Moździerz pisze...

Jechał z Gerberem w 2012 Peugeotem 207 S2000 2 rajdy we Włoszech. Firm, które mają 207 S2000 jest pełno, więc nie ma to wielkiego znaczenia kto wtedy obsługiwał to auto. Trudno dojść, te auta zmieniają właściciela często ;)

OZi pisze...

Peżotem Robert jechał rok temu w Citta dei Mille

tutaj fajny onboard:

https://www.youtube.com/watch?v=-MHrf2DlUIE


Pozdrawiam

OZi

Anonimowy pisze...

naturalnie w 2013 a nie w 2012

Anonimowy pisze...

@Anonimowy 15:48
"A jak wygląda statystyka DS3 R5 jak dotąd? "

Tu znajdziesz odpowiedź:
http://www.ewrc-results.com/cars.php?cid=56&s=2014&title=Citroen-DS3-R5

@Anonimowy 15:50
"[..] Robert jedzil w zeszym albo 2 sezony temu jakis rajd Peugeotem S2000... Kto wtedy ten samochod przygotowal?"

Ten 207 był przygotowany i obsługiwany przez włoski Erreffe Rally Team.

Pozdrawiam, JD

Anonimowy pisze...

Trzy sprawy:
1. Osoby, które pisały, że najprawdopodobniej jest po ptokach jeśli chodzi o F1 były przez większą część ludzi wyzywani od oszołomów, a twierdzenia, że widać jak fatalny jest stan ręki - odpowiedź: nic nie wiesz, mimo że było widać (na filmach i zdjęciach).
2. Gdy w listopadzie 2012 Czachorski powiedział, że będą kolejne operacje kilka osób trzymało go za słowo - i ponad dwa lata później stwierdzamy: nie było operacji, bo nic z tym nie da się już zrobić - kto wyciągał takie wnioski (słuszne jak się okazuje) był uważany za czarnowidza.
3. Osoby, które pisały, że Robert popełnia ewidentne błędy w 2014 w rajdach były odsądzane od czci i wiary - Robert sam powiedział, że te błędy popełnił - stawiam, że pojawią się głosy, że "nieprawda, że Robert popełnił błędy lecz będąc profesjonalistą sam od siebie najwięcej wymaga a tak naprawdę błędów nie robi".
Za dużo fanatyzmu

Anonimowy pisze...

@16:12
Dzięki. To potwierdza moje przypuszczenie odnośnie poprawienia statystyki i wizerunku DS3 R5.
Dobre miejsce a najlepiej zwycięstwo bardzo by się marketingowo 16:12.

Anonimowy pisze...

@16:36

W zasadzie, to DS3 R5 już odniósł sukces marketingowy - chęć udziału w tegorocznym WRC2 wyraziło do tej pory 17 kierowców, z czego aż siedmiu deklaruje, że pojedzie w DS3 R5. Tylko pięciu w Fordach, jeden w Fabii, reszta - nie wiadomo, ale można spodziewać się więcej Citroenów (np. Della Casa).

Pozdrawiam, JD

Anonimowy pisze...

@anonimowy 16:29

co chcesz udowodnić? że ten kto tak samo wróżył z fusów (tyle, że w drugą stronę) miał bardziej szklaną kulę?

wg mnie niewiele wiemy, dopóki sam zainteresowany czegoś jasno nie stwierdzi.
jeśli chodzi o chirurgię, to nie wiadomo nigdy w jaki sposób będzie się zrastać i regenerować naruszona tkanka. można ją bdb ukierunkować do rekonwalescencji ale potem to już kwestia natury (a ona chadza w sobie tylko znanym kierunku). może w przyszłości powstanie technologia reprodukcji żywych partii ludzkiego ciała drukarką 3d. cholera wie, co będzie.

czytając ostatnie wypowiedzi Roberta (o fieście m-sportu) mogę tak samo przypuszczać, że też nie chcesz niektórych rzeczy "wyczytać" i stawiasz na jego błędy wynikające z czystej nieudolności, żeby udowodnić sobie swoją tezę.

Kubica dostając się do F1 nikomu nie ofiarował zabawek aby je potem zabrać. Czasem mam wrażenie, że takie są podłoża głosów krytyki. Ktoś mi zabrał zabawki to ja temu komuś też je będę zabiarać. Trochę egoistyczne.

cierpliwości, każdy robi błędy przez całe swoje życie, nawet Kubica. uff

Anonimowy pisze...

SVrally
‏@SVrally
#WRC RUMORS:Only #WRC2 for PH Sport with Giordano and Lefebvre,maybe i20 Wrc (2014 version) for #Kubica or a reconfirmation in #MSport

Marek Wójcik pisze...

@18:05
Anonimowy z 16:29 chciał wykazać, że jak zawsze potrzebny jest zdrowy rozsądek.
Karol przy okazji poprzedniego post-u wyraził się zdroworozsądkowo "My się tutaj użalamy, że ręka nie halo itd, a chłop cudem w ogóle uszedł z życiem i tą rękę w ogóle ma."
Kilkakrotnie wyrażając podobne opinie byłem atakowany przez ludzi, którym chyba zdaje się, że jak jednonogi się spręży to mu druga noga odrośnie. A w przypadku Roberta to tylko kwestia czasu i ręka będzie bardziej sprawna jak przed wypadkiem.
Robert dosyć oględnie wypowiada się o swoich ograniczeniach - i słusznie. Każdego człowieka nawet na prostej drodze może spotkać nieszczęście. I trzeba po nim się podnieść, zacisnąć zęby i iść dalej. Tak też Robert postępuje. Ale nigdy nie podejmuje się czegoś, co przewyższałoby jego możliwości. A nieco fanatyczni kibice oczekują fajerwerków. I w zaślepieniu tracą właśnie ów zdrowy rozsądek.

Anonimowy pisze...

ph sport tylko wrc2 a więc Kubica może sobie pomarzyć o cytrynce zostaje m-sport szkoda ;/

Anonimowy pisze...

publikowanie takich plotek to trochę żenda, znowu ktos chce zaistniec, nie pierwszy i nie ostatni raz cos takiego zostaje podane

Anonimowy pisze...

jak okaze sie, ze dla rk jest tylko miejsce w wrc2 i kubica zgodzi sie na takie rajdowanie to nie tylko f1 juz nigdy nie wchodzi w gre, ale i wrc, a raczej bankowo okaze sie to krokiem w tyl

Anonimowy pisze...

Anonimowy 19:21.
Przeczytaj dokładnie:
"maybe i20 Wrc (2014 version) for #Kubica"

Anonimowy pisze...

I20 WRC dla Kubicy, ale bzdura. Żenujące ze promotorzy WRC i ERC nie potrafią zadbać aby Robert wystartował w ich cyklu. Bez Roberta WRC będzie nudne i nie mówię tego że jestem jego kibicem, on potrafi zaskakiwać, wygrywać oesy szrotem którym nie powinno się wygrywać, jeździć bardzo widowiskowo. A tak w WRC padnie rekord potrójnych podium dla jednego teamu
No cóż lipa. Szanse Roberta na WRC oceniam na zerowe. Robert sam mówił, albo konkurencyjne auto albo nic.

Anonimowy pisze...

Według francuskiego autohebdo negocjacje pomiędzy Robertem i Ph Sport zostały zerwane. Ph Sport skupi się na Lefebvre i Giordano w WRC2. Wbrew plotkom z Polski Robert nie dostanie w przyszłym sezonie DS 3 WRC. Jedyną alternatywą dla Kubicy pozostaje prywatny Hyundai w specyfikacji 2014 lub zespół M-Sport, z którym Robert nie ma najlepszych relacji.
https://www.facebook.com/Sportautohebdo/posts/320478254816651

Anonimowy pisze...

Wątpię w starty za kierownicą i20 WRC. Huyndai zaprzeczył przecież pogłoskom o chęci zatrudnienia Roberta, a tegoroczne samochody będą jeszcze przez jakiś czas używane w fabryce, więc wciąż nie zostały rozdysponowane w ręce prywatne.

Druga sprawa - Robert w Jaenner na 90% (taka wiadomość miała zostać podana na dzisiejszej konferencji prasowej). Nic więcej nie wiadomo.

Pozdrawiam, JD

OZi pisze...

@19:14
popieram, też myślę,że to baśnie...

proponuję cierpliwie czekać na oficjalne info.

OZi

Jaro75 pisze...

Kur...a,jeba...a mać ! Całe życie pod górkę.Za co się pytam.Za co !

Anonimowy pisze...

Autohebdo to wiarygodne źródło. Skończy się na tym, że Robert będzie nadal w M-Sporcie. Otwarta krytyka zespołu może mu się jeszcze odbić czkawką...

Anonimowy pisze...

Fiesta to najlepszy wybór. Tanak i Evans właśnie testują łopatki i poprawiony silnik. Auto idzie jak marzenie. To tylko biznes, panowie MW i RK nic do siebie osobistego nie mają.

Anonimowy pisze...

A mi taki rozwój wydarzeń się podoba... Od początku nie wierzyłem w DS3 WRC + Pirelli. To bylo zbyt piękne żeby mogło być prawdziwe chociaż z RK nigdy nic nie wiadomo... ;) Jeśli byłoby DS3 WRC byłoby fajnie choc uważam, że i20 WRC 2014 to lepsza maszyna niż DS3 WRC 2014. Na nową specyfikację w PH raczej bym nie liczył. Hiundai ma świetlaną przyszłość w WRC w najbliżym czasie czego bym chyba nie powiedział o Citroenie. Gdyby RK zaczepił się w Hiundaiu, nieźle pojechal sezon i został z nimi na przyszły rok to wprzyszłym sezonie mógłby mieć topowe auto. Citroen nie będzie przodował ani w tym sezonie ani w następnym. To pewne. Aktualnie Citroen spada w dół. Hiundai pnie się do góry...
Pożyjemy, zobaczymy. Robert napewno dobrze wybierze. To stary cwaniak i co jak co ale o negocjacje w jego wykonaniu byłbym spokojny choć przyznaje, że ciekawość mnie juz zaczyna zżerać... ;)

Anonimowy pisze...

witam
na stronie Autohebdo nic takiego nie mogę znaleźć

Anonimowy pisze...

@20:19


Nie, i20 WRC to nie jest lepsza maszyna DS3.
Powiedziałbym nawet, że przy najwyższych lotach jest na równi z Fiestą 2014

Anonimowy pisze...

@ Anonimowy
17 grudnia 2014 20:18

ten sam silnik, który wprowadzili w tym roku i w praktyce okazał się gorszy od starszego, a potem prawdopodobnie wsadzili go Kubicy?! :D

Dziękuję, postoję

Anonimowy pisze...

ja mysle ze i20 i nastepca nie beda wcale konkurencyjne, i20 nie bedzie juz raczej rozbudowywane jak gotowy ma byc niedlugo nowy projekt, a citroen chce poprawiac i silnik i aerodynamike
fiesta nei jest konkurencyjna teraz i juz raczej nie bedzie, przypominam ze mowimy o zespole ktory mial problemy z wprowadzeniem nowego przodu hehe
bedzie co bedzie poczekajmy kilka dni
choc zauwazylem iz we frencji bardzo zle wypowiadaja sie kibice o robercie (widzialem kilka rozmow na forach to masakra) i mysle ze faktycznie citroenowi moze nie koniecznie zalezec na kubicy w ich aucie (choc matton go lubi)

Anonimowy pisze...

Wg moich źródeł z Lotosu jednak M-Sport - od Szwecji.
Monte całkowicie prywatny włoski team.

Anonimowy pisze...

A i na Pirelkach.

Anonimowy pisze...

DS3 to była najlepsza opcja. No cóż, WRC nie będzie. Tyle czekania a i tak nic z tego nie wyszło. No to obstawiamy: która seria wyścigów i które włoskie rajdy.

Anonimowy pisze...

To jakaś masakra. Coś nie tak z tymi negocjacjami?! Mnie wszystko jedno oby tylko został w WRC. Po doświadczeniach z ubiegło roku mógłby jeździć lepiej i w 2016r to on rozdawał by karty co do zespołu.

Anonimowy pisze...

20:08 Jaro 75
Dzień bez Przekleństw przypada na 17 grudnia. Wiesz o tym 40-to latku?
Uszanuj Autora bloga i znajdź nie prymitywne sposoby odreagowywania.

Anonimowy pisze...

Trzeba czekać do piątku do listy na Rally Janner

Jaro75 pisze...

17 grudnia 2014 20:40

Posłuchał...
Jeżeli autor bloga nie puści mojego komentarza to uszanuję taką decyzję a Ty mnie nie pouczaj bo mnie nie znasz,nie wychowałeś i nie wykarmiłeś.
Tyle co ja przeklinam przez miesiąc to pewnie Ty w dzień powiesz więc proszę abyś mi wiecej uwag nie zwracał.
I masz jakiś problem z tym 40-latkiem ? Ja proponuję abyś sobie mnie odpuścił przy kolejnych moich gówniarskich wyskokach i zajął się sobą.Kocie,rówieśniku czy tam starcze.

Jaro75 pisze...

Trzymam kciuki aby jakoś to Robertowi się poukładało i został na kolejne lata w WRC.

Jaro75 pisze...

Mateusz,usunąłeś "coś" co było między mną że tak powiem ? :)

Mateusz Cieślicki pisze...

Nic nie usuwałem.

Anonimowy pisze...

no to obrażony wujek Malcolm wygląda na to, że znów weźmie trochę grosza od Lotosa

Jaro75 pisze...

W sumie był komentarz z linkiem ale nie wnikam.Może autor go skasował.
A jeżeli jeszcze mogę to co myślisz o tej sytuacji ? Uda się jakoś Robertowi wystartować w WRC ?

Anonimowy pisze...

Zostanie Robert "na lodzie" - tego się obawiam.

Karol Moździerz pisze...

Będzie jeździł, bez obaw :) PH Sport nie jest jedynym zespołem na świecie, który mógłby obsługiwać DS3. Wyjaśni się wkrótce.

OZi pisze...

k*rwa no nie, NO PO PROSTU K*RWA NO NIE !!

OZi


ps. i tak liczę, że oficjalne info będzie optymistyczne...

Jaro75 pisze...

No to czekamy :)
Bądźmy dobrej myśli.W sumie nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło.

Pozdrawiam.

Anonimowy pisze...

dokładnie, trzeba być dobrej myśli!
ja tylko od siebie dodam, żeby unikał numerów startowych 7, 11 i 17. Może to jakieś zabobony;) ale takie mam odczucia.

Anonimowy pisze...

co za okropna wiadomość, Ford nie dość że kiepski to jeszcze brzydki.

Grzegorz Bartosz pisze...

moze Robert zerwal negocjacje

OZi pisze...

jak gdybamy to gdybamy:

negocjując, citroen chciał udostępnić RK tegoroczny spec ds3;

w międzyczasie RK odebrał telefon od Elfyna, który świeżo po wysiadce z testów:
- Robert! poprawiona fiesta to cudo! nie wygłupiaj się!...
słuchawkę przejął wujek Malcolm:
-... tak, tak! to czyste fakty! szykuj walizkę od lotosu, a ja zapewnię wszystko co potrzebujesz :)
RK: dobra chłopaki, zrywam negocjacje, przemyślcie temat z fabryką za rok...

może w tym szaleństwie jest metoda :)

pozdrawiam i życzę RK, jak najlepszej decyzji!

OZi



Anonimowy pisze...

ja bym wolał żeby śmigał DTM niż u tego zblazowanego Malcolma

Asen pisze...

Robert pojedzie w kolejnym sezonie WRC. Niemożliwe, żeby z nikim nie doszedł do porozumienia.
Spokojnie. Najpierw Janner, potem Monte Carlo - będziemy mieli drugi sezon WRC.

Anonimowy pisze...

Pirelli - to daje do myślenia. Stąd to całe zamieszanie.

Anonimowy pisze...

20:50 Jaro75
Uważaj! Tym komentarzem zbliżasz się do poziomu "meduzy"!
Jeśli tego nie zrozumiesz, to... masz problem.

Anonimowy pisze...

Pirelli Lotos A-Style DS3/Hyundai

Anonimowy pisze...

Ale napiecie Mateusz budujesz!!!! Ja juz nie wyrabiam! chyba blokade na twojego bloga sobie zaloze i po nowym roku sprawdze gdzi Kubica bedzie jezdzil i oby to nie byl m-sport przez male m i male s jak jak psikutas bez s;)

Zimny

Anonimowy pisze...

wątpię, że Hyundai
będą mieli zbyt wiele aut, Bouffier ma jechać Hyundaiem na Monte

Anonimowy pisze...

Monte z A-Style, a potem M-Sport... Niestety nie będzie z tego rewelacji. Chyba jednak budowanie atmosfery,że każdy bije się o Roberta były mocno przesadzone. Ciekawe co teraz naskrobie Cezary G.

serek pisze...

A-style i DS? :) przecież nikt nie powiedział, że musi być A-style i fiesta.... hmmm, wiem, mały zespół, ale w przypadku Roberta nic nie jest niemożliwe...

Anonimowy pisze...

Miał mieć PH a ma PECHA . Mówi się trudno ja i tak trzymam za Roberta kciuki choćby nawet jechał tą Fiescina to serducho i tak będzie bilo mocniej.

Anonimowy pisze...

Dajcie spokój A-style nie jest w stanie "obsłużyc" cały sezon WRC...dziwi mnie co takiego sie wydarzyło, że Robertowi tak zmiekła rura.
Jeszcze niedawno w wywiadzie twierdził, że jeśli WRC to tylko konkurencyjny pojazd, a we wczorajszym już dawał sygnaly że w przyszlym sezonie może bedzie trzeba zacisnac zęby.
Chyba realia Roberta bolesnie na ziemie sprowadziły...:(

Anonimowy pisze...

Realia sa niestety nieubłagane...
Od poczatku było wiadomo, że fabryczna ekipa to dla Roberta za wysokie progi.
Co najgorsze, okazuje sie że nawet słabsze teamy nie kwapią sie do zatrudnienia.

Anonimowy pisze...

Jemu nie zmiękła rura, ale wywiad rzeczywiście sugeruje, że to jest moment zejścia na ziemię.
Prawdziwych powodów tej sytuacji pewnie nie poznamy, być może to konflikt sponsorów, być może coś zupełnie innego.
Robert Kubica samochodem rajdowym jeździć potrafi, wygranie rajdu ERC nie jest przecież "ciepłą kluchą", wygranie odcinków WRC też nie jest dla każdego.
Jednak wcześniejsze zapowiedzi "topowy wóz, albo nic" mogły być grą z mediami albo zwykłymi marzeniami.

Mam przed sobą dwóch rajdowych Robertów K. :)
Pierwszy Robert pięknie wygrywa WRC2 w pierwszym pełnym sezonie startów rajdówką, a drugi Robert gdzieś się pogubił, bo sam doskonale wie, że udany rajd to meta, a nie wygrany odcinek.

Anonimowy pisze...

Znowu zaczęły się analizy mistrzów formuły 1, mistrzów wrc i menegerow roku.
Ja mam wrażenia, że jedyny który się tu polubił to anonimowy przedmówca.

Karol Moździerz pisze...

Zobaczymy, ale w chwili obecnej najbliżej chyba do utrzymania stanu obecnego. Citroen z PH Sport raczej przepadł definitywnie. Okaże się wkrótce.

Anonimowy pisze...

w sumie po wczorajszym tekscie z omnicorse o chudych latach nie zdziwilem sie dzisiejszym newsem.

moim zdaniem nawet m-sportem nie bedzie zle, jak zmiana biegow bedzie juz normalnie dzialac, to i wyniki beda, bo nie bedzie walki ze sprzetem tylko walka z czasem.

mam tylko nadzieje, ze poprawili troche "kruchosc" fiesty.

rolen

Marek Wójcik pisze...

Nawet jak Robert będzie jeździł Romet-em - to i tak będziemy Mu kibicować. No, może większość z nas...
Ciekawe czy M-Sport nie obraził się na Roberta po cierpkie słowa pod koniec sezonu. Chociaż kasa - to kasa...

Anonimowy pisze...

Myślę że Robert pokerzysta postawił bardzo ostre warunki w negocjacjach żeby nie jeździć szrotem. Jak się uda to będzie świetne auto i pełen program, a jak się nie uda to będzie operacja. Trudna decyzja może podjąć się samoczynnie.

Anonimowy pisze...

A gdzie na portalu Autohebdo można znaleźć informację o zerwaniu negocjacji z PH Sport? Ja nic nie widzę, ale może za słabo szukam.

pko24 pisze...

tu
https://www.facebook.com/Sportautohebdo?fref=nf

pko24 pisze...

skoro Maciek dziś pisze: "Teraz pozostaje czekać na rozwiązania dotyczące najbliższego sezonu mając nadzieje ze Wasze życzenia bedą ze mną w 2015." to chyba puzle nie są poukładane

Anonimowy pisze...

tutaj jest z Ph sportu o kubicy https://www.facebook.com/photo.php?fbid=870525009647551&set=a.546999492000106.1073741825.100000701810747&type=1&theater

Anonimowy pisze...

Mysle, ze M-Sport na oponach Pirelli i bez kombinowanego systemu zmiany biegow moze nie bedzie konkurencyjna, ale na pewno bedzie juz mozna o cos powalczyc.... Pozyjemy, zobaczymy... Oby Robert sie nie zrazil do wrc... Pozdrawiam

Anonimowy pisze...

A może RK sam zrezygnował z DS'a bo Msport zaoferował fabryczny spec ? a Citroen nie chciał ?

Anonimowy pisze...

Mateusz, dziś mamy czwartek, nie piątek :) wiem, wiem, każdy się już nie może doczekać końca tygodnia

Jaro75 pisze...

Nie żebym był jak chorągiewka ale jakiś czas temu pisałem że nie mam problemu wielkiego jeżeli będzie to nadal M-Sport.Moim zdaniem Robert ma jeszcze co się uczyć i nabierać doświadczenia a jeżeli zmiana regulaminu co do systemu zmiany biegów wyeliminuje problemy jakie miał w tym sezonie to dalsza nauka może być całkiem przyjemna :)
Najważniejsze aby był w WRC.

17 grudnia 2014 21:43
OZi :)
A Ty nie wiedziałeś jaki był wczoraj dzień ????
17 grudnia ! :)
Dzień bez przekleństw :)
A skąd wiem ?
A pouczył mnie tu taki jeden ale czuję że problem ma bardziej rozszerzony niż tylko moje przekleństwa :)
Prawdopodobnie coś Go boli...

grzegorz barczyk pisze...

dzisiaj jest czwartek nie piątek
poza tym myślę że RK nie wróci do M-Sport

Anonimowy pisze...

To jest jakaś komedia - tak "olewany" MS chyba jednak będzie górą. Myślę, że Robert został trochę sprowadzony na ziemię bo zaczął zachowywać się jak królewna na ziarnku grochu. MS ma być taką wspaniałą opcją?! To chyba jakiś żart. Tyle było epitetów ze strony RK i odwrotnie, że szok. Myślicie, że tak wszyscy o wszystkim zapomnieli? Coś czuję, że nie było najmniejszych propozycji torowych a z PH nie wypaliło i trzeba podkulić ogon i wrócić do MS. To trochę nie w stylu Roberta, ale chyba przerasta go to całe WRC. Mam trochę wrażenie, że do końca sam nie wie czego chce. No to teraz czekam na obelgi ze strony znafcóf.

Anonimowy pisze...

Panowie M-Sport, naprawdę nie byłby złą opcją. 90% problemów Roberta było spowodowane tą nieszczęsną skrzynią (a przecież wiemy, że w przyszłym tego problemu już nie będzie) ponadto Fiesta była praktycznie bezawaryjnym autem, nie licząc tej nieszczęsnej ośki, ponadto sam Robert mówił, że Fiesta naprawdę fajnie się prowadzi na szutrze...także może warto tutaj zostać i się jeszcze pouczyć. W dodatku Robert może wynegocjuje w kontrakcie lepszy sprzęt, niż miał w zeszłym roku.
Panowie a co do nieprzyjemności na linii M-Sport-RK one się skończą jeśli Robert wniesie odpoweidnio ciężką waliżkę pełną kasy. :)

Anonimowy pisze...

08:51 Jaro75
Zwróć uwagę, że to nie jest blog o Tobie, czyli nie jest istotne co pisałeś.
Co do drugiej części;
czyli można kulturalnie i grzeczniej!

Anonimowy pisze...

M-sport ujdzie, ale muszą być zawarte odpowiednie zapisy w umowie. Auto MUSI być konkurencyjne. Kolejny sezon w osłabionej Fieście to strata czasu.

Anonimowy pisze...

Ale wy chrzanicie chwilami, juz zaraz po zakończeniu sezonu na pytanie czy cieszy się że pożegnał fieste, Robert powiedział że jeszcze nie bo nie wiadomo czym będzie jeździł, więc od początku fiesta była brana pod uwagę jako jedna z opcji

Jaro75 pisze...

18 grudnia 2014 09:29

Przypominasz mi kogoś z forum Dziel Pasję. Był tam taki jeden z Nickiem BERET.Czepiał się wszystkiego i wszystkich,pouczał itd.
Między mną a nim skończyło się bardzo nieprzyjemnie.

Jaro75 pisze...

18 grudnia 2014 09:13

A dlaczego zaraz obelgi ? :)
Tyle piszemy o Robercie że czasami zastanawiam się czy mocno się uśmieje gdy zdarzy się że poczyta sobie troszkę w wolnej chwili :))

Anonimowy pisze...

Nie ma co teraz wyliczać kto i ile razy pisał że msport to .... a może tamto. ...
Robert ma problem i widać to gołym okiem.
Niestety jak widać walizka kasy od Lotosa nie załatwia wszystkiego.
W 2015 roku na pewno będzie coś robił kwestia czy będzie przy tym fun.

CZARNY

Anonimowy pisze...

dla mnie moze być i Fiesta, ale:
1. Skrzynia ma działać jak należy
2. Ręczny również
3. Nie chciałbym słyszeć w trakcie sezonu z ust Roberta "coś z mocą"
4. Pięknie byłoby gdyby jeździł na Pirelkach- po cześci niwelowałoby do stratę co Cytryny i VW

Anonimowy pisze...

Hitem i pełnym zaskoczeniem był by team prywatny z Petterem Solbergiem w DS3. Robert na pewno wybierze opcje przyszłosciową. 2016 się zwolnią fotele fabryczne i wtedy VW, cytryna albo konkurencyjne(już) i20.

Anonimowy pisze...

"2016 się zwolnią fotele fabryczne i wtedy VW, cytryna albo konkurencyjne(już) i20"

Czy wy jesteście poważni? Robert ma problem ze znalezieniem jakiegokolwiek zespołu, a wy go do fabrycznego wkładacie. Brak słów na taka naiwność...

Widać że sytuacja kolorowa nie jest...wnioskując po zmieniajacym sie tonie wywiadów, Robert sie przeliczył i rzeczywistośc sprowadziła go na ziemie.
Msport na który i kibice i sam Robert narzekał prawdopodobnie jest jedynym teamem chętnym do wspołpracy...

Anonimowy pisze...

Jeśli Robert wroci do Msportu to znaczy że inne ekipy nie są zainteresowane i lepszych propozycji po prostu brak...

"Dorobek" punktowy Roberta z tego roku zbiera żniwo

Anonimowy pisze...

"Czy wy jesteście poważni? Robert ma problem ze znalezieniem jakiegokolwiek zespołu, a wy go do fabrycznego wkładacie. Brak słów na taka naiwność..."

NA RAZIE MA PROBLEM! Jeśli zaliczy solidny sezon w prywatnym to droga otwarta.

Marek Wójcik pisze...

@18.12 - 09:54

Myślę, że nie można jednoznacznie stwierdzić, że opony Pirelli są jakoś znacząco lepsze od opon Michelin.
Robert w dwóch imprezach używał opon Pirelli. Rozgrywane były we Włoszech, Pirelli była sponsorem... Trudno rozstrzygnąć ile w zwycięstwach Roberta było umiejętności - a ile zasługi Pirelli.
Sam Robert może coś na ten temat powiedzieć, a On zwykle jest baaaardzo enigmatyczny.
Wprawdzie Prokopowi raz nieźle poszło na oponach Pirelli - ale jedna jaskółka...
Karol pisał, że problem ręcznego został rozwiązany podczas Rajdu Niemiec.
Wiele wskazuje na to, że po zastosowaniu "normalnych" łopatek zmiany biegów problemy ze skrzynią i mocą mogą zniknąć.

Anonimowy pisze...

anonimowy 10:12

To że Robert ma problemy e znalezieniem jakiegokolwiek zespołu to nie z jego winy. Powodów jest wiele a jednym z nich LOTOS który blokuje zakontraktowanie z dobrym zespołem i uważam że jak rypła sprawa z prywatnym citroenem to nie z powodu Roberta a jego sponsora.

A informacje z zerwaniem negocjacji z citroenem bym nie brał tak bardzo pod uwagę, ponieważ jeszcze nikt oficjalnie nie ogłosił.

Większość tutaj piszących ludzi robi problem z niczego.

Powodzenia i cierpliwego wyczekiwania. Już nie długo.

Anonimowy pisze...

nie panikujcie, jutro sie wszystkiego dowiecie : )

Anonimowy pisze...

Akurat Lotosu bym problemem nie nazywał...
Gdyby nie ich pieniadze Roberta w WRC by niestety nie było

Anonimowy pisze...

09:42 Jaro75
Skup się na temacie bloga!

OZi pisze...

@ Jaro - aaaahahaha :)

@all

może faktycznie wujek Malcolm, w tym roku lepszy pakiet przygotuje..
Co jak co, ale szacun Malcolm ma (przypomnę zdjęcie):

http://oziphoto.files.wordpress.com/2014/08/wrc-adac-rallye-deutschland-2014-83.jpg

Będzie dobrze!

OZi

Anonimowy pisze...

Szlag trafi, emocje większe niż podczas rajdu. Szkoda tylko, że zaczynamy szukać pozytywów w miejscu pod koniec pierwszej dziesiątki :/

Anonimowy pisze...

Wg mnie najlepiej jakby Robert dogadał się np. z Toto odnośnie DTM a do tego np. parę testów w piątki w F1, poćwiczył by, zobaczył jak w efekcie ręka się sprawuje.

Anonimowy pisze...

A ja tam poczekam na decyzję Roberta, to jest jego życie i jego kariera . Cieszę się, że zostaje w WRC. Większość z nas zapomina, że jeszcze nie tak dawno a o mały włos stawialibyśmy świeczki przy nazwisku Kubica. Przez ostatnie dwa lata dokonał ogromnych postepów a był to czas przeznaczony na naukę,i plan został wykonany w 100%. Z przyjemnościa będę śledził następny sezon w wykonaniu Roberta. Pozdrawiam i życzę zdrowych i pogodnych Świąt Bożego Narodzenia. Marek K.

Anonimowy pisze...

Co za różnica jakie auto. Zapłaci dla M-Sportu to przygotują Fiestę, najważniejsze, aby startował. Jeżeli w tym sezonie ukończy 70 % rajdów, nie korzystając z Rally 2, z czego ze 2 w pierwszej piątce, wygra jeszcze ze 4 OS, to będzie mógł myśleć o lepszym aucie. To jest WRC a nie WRC2, ile jest aut prywatnych innych niż Fiesta? PH Sport na pewno przygotowałby Citroena ale R5, a po co im dobrze jeżdżąca DS3 WRC z logo jakiegoś Lotosu? Wystartuje Loeb kilka razy i zrobi swoje. Do tego Meeke zapowiada się bardzo ciekawie. Za duży konflikt sponsorów. Nie dogadali się, szkoda. A M-Sport, przecież oni są w WRC tylko po to żeby podpisać jak najwięcej umów, mają inną misję. Sam nie mogę się doczekać potwierdzenia startu, grunt aby przejechał pełny sezon.

Andrzej Śliwa pisze...

Widzę więc że trzeba zamówić kontener półosiek i spokojnie czekamy na nowy sezon :-(

Anonimowy pisze...

Nie ma co psioczyć na Malcolma jako tego złego pana co nie przykłada się do obsługi i chuchania na Roberta tak jakby sam zainteresowany jak i my chcieli. Na pewno MW zna potencjał RK i wie ile tracił w tym sezonie przez system czy inne aspekty, wie że dysponuję ogromnym potencjałem i na pewno darzy Roberta ogromnym szacunkiem.
Tylko Willson też jest biznesmenem ma na głowie cały interes m-sportu, a bez wsparcia producenta czy wiekszego sponsora ciężko jest wszystkim dogodzić. Priorytetem w tym przypadku jest zawsze pierwszy zespół, przecież nie oleje fabrycznych kierowców na rzecz prywaciarza jak to wszyscy byśmy chcieli. Robert jest i był przyzwyczajony do pełnego profesjonalizmy w zespołach których do tej pory startował przed wypadkiem, ale w rajdach jest troche inna mentalność zwłaszcza w ekipie MW która znajduję się w specyficznej sytuacji.
I powoli RK zaczyna się przyzwyczajać to tego, że nie będzie pracować wokół niego sztab 100 ludzi i widać zmianę w tonie wypowiedzi na przestrzeni tego sezonu

Marek Bogacki pisze...

Wystartuje w WRC w 2015 to już prawie jest pewne. W jakim samochodzie? Mam nadzieję, że spełniającym wymagania Roberta o których wielokrotnie mówił. Jeśli nie zostaną spełnione jego warunki odnośnie samochodu, to obawiam się, że faktycznie może "zagryź zęby i przeczekać ten rok" w innej serii. Czego sobie i innym kibicom nie życzę.

Anonimowy pisze...

@OZi

Jaki był kontekst tego zdjęcia?

Anonimowy pisze...

W obecnej sytuacji start w Janner samochodem R5 jest już dla mnie całkowicie niezrozumiały, ale czuje, że za tym się coś kryje.

untrusted pisze...

chciałbym wszystkim dzisiaj komentującym pogratulować zignorowania znafcy z 9:13 brawo panowie! właśnie tak się powinno takich traktować :)
Bardziej niż za umiejętności rajdowe cenie Roberta za mentalność i inteligencje pod tym względem nie ma sobie równych nie tylko wśród kierowców ale wśród wszystkich sportowców dlatego nie ukrywam że irytują mnie takie komentarze ludzi którzy nic w życiu nie osiągnęli. To prawda że frustracja Roberta pod koniec sezonu sięgnęła zenitu i wydawało się że spalił sobie mosty ale jak widać racja była po jego stronie bo mosty te da się odbudować :)
keep calm jeszcze jeden dzień :)

Anonimowy pisze...

@untrasted

Po pierwsze nie został zignorowany bo Ty o nim wspomniałeś.
Po drugie jesteście siebie warci :P.

Kamil pisze...

A Mi się wydaje, że zobaczymy Roberta w Peugeot-cie na Janner:D
Samochód zgłoszony, a kierowcy brak. Przypadek?:D

Anonimowy pisze...

Robert nie ma menedżera, który potrafi negocjować z potentatami w Polsce i za granicą. Niczego nie wymawiam obecnemu. Z pewnością podchodzi do tematu z sercem i pełnym oddaniem ale nie daje rady. U nas nikt nie odda Kubicy kawałka pola zajętego dotąd przez innego, bo w mentalności sponsorów tkwi przeświadczenie, że inwestowanie w kierowcę przynosi straty. Nie wierzę, że coś się zmieni na lepsze w przyszłym roku. Oby auto nie było tak trudne w obsłudze jak w ubiegłym sezonie.

Anonimowy pisze...

sluchajcie co mowi Robert:

mowil o tym, ze uklad zmiany biegow byl wziety z focusa wrc, ale oslabiony, zeby nie mial przewagi (mnniejsze cisnienie w ukladzie). przez to mniejsze cisnienie biegi nie zawsze sie zbijaly + przy zmianach obroty spadaly zbyt nisko, wiec mial mnniejsza moc na wyjsciu z zakretow. czyli tracil podwojnie - problem z biegami + moca. a mniejsza moc na wyjsciu z zakretu moze takze spowowdowac wypadniecie, bo silnik ma za mala moc by sie 'wyciagnac' z opresji.
w fiescie 2015 tego nie bedzie, bo uklad z lopatkami beda mieli wszyscy a nie Kubica only. jak Robert nie bedzie zastanawial sie przed zakretem czy sie uda czy nie, to i jego jazda bedzie inna.
wszystko rozbija sie o kwestie techniczne. WRC to nie technologia rakietowa jak F1, dobry kierwca w srednim samochodzie moze zrobic wynik. jak wczesniej pisalem, mam tylko nadzieje, ze poprawili troche odpornosc zawieszenia na 'urazy'.
Robert juz dobrze zna samochod, wiec kwestie poznawania tajnikow sprzetu odejda.

ja jestem dobrej mysli.

rolen

Anonimowy pisze...

12:03
Wyślij do RK swoją aplikację na menadżera i dopisz, że za swatkę będziesz robił gratis!

Anonimowy pisze...

Przypominam, że Mikołaj Sokół napisał, że jedno jest pewne - Robert opuści M Sport. Jeśli RK zosrtanie z M Sportem to KOLEJNY raz Sokół przestrzeli totalnie w prognozach...

Anonimowy pisze...

M sport hmmm...... zrzucmy się na parę polosi i mocniejsza zawieche wtedy może sezon będzie mniej awaryjny!!! Roberto podejmie najlepsza decyzję wierze w to ale jak czytam czy słyszę M sport to jakoś nnie mdli! FORZA KUBICA!!! Lukirace

Anonimowy pisze...

A może M-Sport a do tego kilka rajdów w VW w kontekście wykorzystania regulaminu w kwestii kolejności startowej i występów Sebastiana Loeba w Citroenie?

Anonimowy pisze...

Powiedzmy sobie szczerze - tak czy siak Robert jakimś przeciętnym prywatnym wurcem przejedzie kolejny rok i sponsorzy nie mają tu znaczenia - Robert zarobił w F1 medzy 17 a 22 mln euro - większości z tego nie wydał, więc w razie czego sam sobie opłaci cały rok startów za powiedzmy 2,5 mln. Sam RK w 2013 mówił, że sam niemało dokłada z kieszeni do WRC2.
Myślę, że argumenty o "cudownych pokerowych zagrywkach Kubicy" jego najwięksi zwolennicy już nie będą podnosić.
W stosunku do skali talentu CV Roberta jest jakimś niewyobrażalnym żartem. Pisanina Sokoła i Gutowskiego o Robercie też była żartem w ostatnich latach.

Anonimowy pisze...

a mnie sie wydaje ze to lotos i pirelli maja cos do zaoferowania i ugrania w kwestii sposorow i zyskow . RK to narzedzie marketi gowe jak np tomasz gollob stary ale ma nazwisko a to przyciaga . dodatkowo roberta mentalnosc rzetelnosc i dawanie z siebie wszyztkiego . mysle ze nie wazne w czym i z kim byle byl fun i zawsze wynika plus zalozony cel zrealizowany na koniec swzonu

Anonimowy pisze...

12:44
finansisto, lekko wydajesz cudze 2,5 mln z czyiś 17-22 mln!
Masz swoje konto?

Anonimowy pisze...

hehe finansista jest najlepszy jak pięknie wszystko wyiczył haha :d

Anonimowy pisze...

Mi tez wydaje sie ze jednak M sport i20 Wrc jest nierealne ze wzgledu na kolejny konflikt interesow SHELL LOTOS

Anonimowy pisze...

Strona Lotosu na swoim koncie na facebooku umieściło logo zespołu A-Style z pytaniem czy by pasowało do WRC. W zeszłym tygodniu wychwalali fiestę z a-style. Hmm dla większości jest to nie pojęte ale być może będzie to zespół Roberta i Macka na sezon 2015.

Anonimowy pisze...

https://www.facebook.com/EmocjeDoPelna/photos/p.817166144992866/817166144992866/?type=1

Prosze :)

Anonimowy pisze...

Przecież A-style nie ma choćby setupów na poszczególne rajdy. Da się bez tego przejechać mistrzostwa, ale na tempo też to będzie rzutować. Już nawet Kajto w tym roku mówił, że fabryka Skody przyjeżdża na rajdy już z gotowymi ustawieniami i prawie nic nie trzeba zmieniać,a on musi szukać.

Anonimowy pisze...

A-style to juz byłby strzał w kolano i szukanie oszczednosci, ale bedzie co bedzie, my i tak bedziemy kibicowac hehe

Anonimowy pisze...

Chyba, że oprócz A-Style jest jeszcze jakaś dodatkowa umowa z M-Sportem np na wykorzystanie infrastruktury, logistyki a także części know how.

Anonimowy pisze...

A-style Pirelli WRT - jutro ogłoszenie.

Anonimowy pisze...

Anonimowy 13:39

Skąd masz takie informacje? Podaj coś więcej :p

OZi pisze...

@11:35

Kontekst jest taki, ze Robert pucowal sobie szyby, a sam szef teamu zrywal i podawal mu papier...

OZi

Anonimowy pisze...

A-style może okazać się bardziej zaangazowane i profesjonalne niż m-sport. Im będzie bardzo zależało aby wszystko było jak najlepiej. Oczywiście będą musieli zwiększyć ilość ludzi, części i aut bo na jednym aucie WRC w garażu daleko nie zajada. A wie ktoś ile mają tych fiest WRC?

Oryniak pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Oryniak pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Oryniak pisze...

A-Style ma dwie fiesty z numerami nadwozia 2 i 28

Anonimowy pisze...

A-style logistcznie bedzie ssało, bedzie sezon gorsyz niz był, są dobrzy na swoim podwórku, jedyną opcją wyboru a-style moga byc checi oszczednosci lotosu

Anonimowy pisze...

Mają dwie, jak na razie.

Anonimowy pisze...

A-Style, Pirelli, DS3 WRC
News jutro się ukaże.
Nie pytajcie o źródło.

Anonimowy pisze...

14:22 a setupy beda od Loeba?

Anonimowy pisze...

VW, Michelin, Passat B5 WRC
News ukaże się w grudniu po południu.
Nie pytajcie o źródło.
agentRetard

Anonimowy pisze...

O setupy bym się nie martwił Robert z tym sobie radzi znakomicie. Mam nadzieję ze info się potwierdzi było by fajnie

Anonimowy pisze...

http://www. dmaxracing.it
wynajac ds 3 wrc tez zadna sztuka , tylko co jak na zapasie beda 4 zderzaki a roberto skasuje wszystkke 1 dnia , w kwesti serwisowania takie astyle czy dmax jest w lesie wnporownaniu do m sportu

xan pisze...

FSO LOTOS PIRELLI RK WRT w Polonezie CARO WRC. Jutro ogłoszenie. Nie pytajcie o źródło, pewne info.

Anonimowy pisze...

Jeśli faktycznie bedzie A-style to znaczy że już jest bardzo źle ...

Anonimowy pisze...

Nawet jeli to bedzie A style to jeszce nic nie znaczy wszystko zweryfikuje sezon i tyle to że sa małym zespołem nie dyskfalifikuje ich umiejętności.
Pozdrawiam zdroworozsądkowych:)

Anonimowy pisze...

@Mateusz
Co na te plotki o ph-sport Twoje dwa niezależne źródła ?
Pytam poważnie bez szydery.

Mateusz Cieślicki pisze...

Nie pytałem, nie wiem. Nie mniej widać, że poważne rozmowy były, czyli z palca to nie było wzięte, pytanie, dlaczego się nie udało, ale tego pewnie się nie dowiemy. Myślę, że to zerwanie rozmów to już plotki nie są, a rzeczywistość.

Anonimowy pisze...

A-style może nie ma zaplecza, ale nie sądzę by mieli sobie nie poradzić z przygotowaniem auta na sezon. Porównaniem może być czeski zespół Jipo Car, w którym startuje Martin Prokop.
Jakoś chłopy dają radę :)
A dla włochów Kubica jest jak Bóg, więc i szybki za niego umyją:)
pozdro

Anonimowy pisze...

Taka zabawna "opowiesc".
Robert Kubica i Cezary Gutowski stoja w deszczu na dworze ,patrza w niebo .. leje deszcz , ciemne chmury...
Robert mowi, ale piekne blekitne niebo.
Niezwlocznie Pan Cezary oglasza wszem i wobec.
"Niebo jest blekinte i swieci slonce "

Za chwil pare Robert odwraca sie i zagaduje do innego dziennikarza,
"ale dzis pada ,paskudna pogoda "
Nastepuje szybka reakcja Pana Cezarego.
"Jednak mocno pada i pogoda jest paskudna "

Oczywiscie to tylko taki zarcik :)

Anonimowy pisze...

A Style pewnie jakos sobie poradzi..ale to nie chodzi o to.
To jest mały zespół bez dużego zaplecza, setupów. Nawet jakby bardzo sie starali i tak nie sa w stanie dorównać choćby Msportowi...
to jest dużo niższa liga

Anonimowy pisze...

Zdaje sobię sprawę, że A-style nie na tym poziomie, ale chciałem porównać go do Jip Car, że dają radę w sezonie WRC przygotować auto. I myślę, że A-Style tez by dało radę... Ale tak czy siak pewnie będzie M-Sport... poczekajmy

Anonimowy pisze...

Jesli faktycznie bedzie A style to najprawdopodobniej niepełny sezon, tylko europejskie rundy.
Wyprawa do Meksyku i Argentyny raczej odpada...

Anonimowy pisze...

A-Style odpada w jakim wy świecie żyjecie

Anonimowy pisze...

O tych wyprawach za ocean też rozmyślałem w kontekście A-style. Jednak WRC to nie F1 i myślę ze dali by rade. O setupy bym się nie obawiał.

Anonimowy pisze...

Jeśli będzie A-style to obstawiam wygraną RK w Monte Carlo i wszystkie asfaltowe rundy ;)

Anonimowy pisze...

AUTOMOBILKLUB Polski, Stomil, Syrena 105 R3 40KM
News jutro się ukaże.
Nie pytajcie o źródło.

Anonimowy pisze...

A Ty to chyba miałeś już swojego bloga, który splajtował - dzieciaku z Myślenic.

Anonimowy pisze...

A latvala znowu wypadł. Sprawdza wytrzymałość volkswagena na nowy sezon :) aby był jeszcze mocniejszy jak czołg. Oczywiście jak by to był Robert na pewnych stronach nieomieszkali by o tym wspomnieć np takim tytułem "jeszcze sezon się nie zaczął a Kubica juz w równie"

Anonimowy pisze...

Miało być "w rowie " :)

Anonimowy pisze...

Tak już jest. Zrobisz 1000 rzeczy dobrze to nikt tego nie będzie pamiętał. Zrobisz raz źle zapamiętają na całe życie.

Anonimowy pisze...

Poziom dyskusji 0. Czy ktos tutaj siedzi w temacie motorsportu? Robert startował ostatnie dwie imprezy fiestą z A-stylu wygrywając głównie z fiestami z M-sportu. Na monzy były fabryczne DSy i feisty, warunki pod top speed, A-stylowa fiesta dała rade. Wygląda na to, że jak dostaje sprzęt konkurencyjny(skrzynia biegów) to objeżdża rywali. Pożyjemy zobaczymy, to jest bardzo nieprzewidywalny sport.

Anonimowy pisze...

Mial wyzsze cisnienie w A-stylu na Monzy niz w M-sporcie w WRC?

Tloła pisze...

Anonimowy 16:48
W takim razie dodając komentarz, obniżyłeś dyskusje do poziomu ujemnego. Po pierwsze Kubica na torze objechałby 3/4 zawodników autem S2000. Lekko niekonkurencyjna fiesta miała z pewnością podniesione ciśnienie w skrzyni, przez co mogła walczyć jak równy z równym.

Zgadzam się z wszystkimi którzy twierdzą że A-style jest jakimś absurdem, byłyby to dwa kroki wstecz. M-sport to też kiepska opcja, ale pamiętajmy ile RK zdobył pkt w tym sezonie, mając to na uwadze to jakoś pogodziłem się że nie będzie Cytryny.

marian burzak pisze...

nierealne jak u Kafki ...sorry

Sparrowxxx pisze...

Myślę, ze A-Sport dofinansowany przez odpowiednią sumę z Lotosu, przygotowałby auto na wszystkie rundy, nawet te pozaeuropejskie. Osobną kwestią jest jakość takiego przygotowania. Ja jednak, obstawiam M-Sport (myślę, że to całe zaciskanie zębów to właśnie pozostanie w zespole Malcolma).

Sparrowxxx pisze...

A style oczywiście

Anonimowy pisze...

Na waszym miejscu nie przeceniał bym możliwości msportu. Taki mały Astyle może być o wiele lepszym partnerem od dostawcy korporacjnego. Chodzi o ambicje i wspólny cel a w korporacjach bywa z tym różnie. Kto pamięta czasy bmw sauber to wie o czym mówie.

Anonimowy pisze...

pozyjemy,zobaczymy

«Najstarsze ‹Starsze   1 – 200 z 252   Nowsze› Najnowsze»