Strona główna Informacje z WRC O Robercie Kubicy Klasyfikacje Kontakt English version

czwartek, 13 listopada 2014

Robert Kubica w Rajdzie Wielkiej Brytanii - czwartek (Relacja, filmy, zdjęcia) [Aktualizacja piątek - ciekawy wywiad z Robertem]

Choć wszyscy żyjemy tym, co i gdzie będzie robił Robert Kubica w 2015 roku, to czas przejść do rajdowych emocji bowiem dziś rozpoczyna się Rajd Wielkiej Brytanii. W czwartek czekają nas shakedown i oficjalny start rywalizacji. Poniżej znajdziecie pełną relację z wydarzeń na Wyspach z filmami, zdjęciami i wypowiedziami.



O przyszłości

Abyskupić się już na rajdzie, wczorajsze, bardzo ciekawe informacje o przyszłości Roberta Kubicy przeczytacie w poniższych linkach:

Trochę nieoficjalnie - czy znów czeka nas długie czekanie?

Kubica w prywatnym Citroenie w barwach Lotosu?

Ciekawy wywiad Kubicy o F1

Co nas czeka dziś?

Kierowcy dziś od godz. 9 będą musieli wykonać dwa obowiązkowe przejazdy shakedownu. Odcinek liczy 3,32 kilometra. Następnie czekają ich konferencja prasowa, sesja autografów i start honorowy.

Harmonogram

Czwartek, 13 listopada
godz. 9:00 Shakedown (3,32 km)
godz. 19:00 Start honorowy

Co w TV?

Dziś możemy liczyć tylko na zapowiedzi rajdu i kronikę TVP.

Czwartek, 13 listopada
godz. 20:05 - Kronika TVP
Pogoda

Rano może być jeszcze pogodnie, ale jak tylko zakończy się shakedown, powinno zacząć padać...
Relacja

Jak zwykle na blogu przeprowadzona zostanie relacja live z rajdu. Przypominam, że można ustawiać automatyczne powiadomienia o aktualizacjach czy zmieniać kolejność pokazywania się nowości. Wystarczy zatem włączyć rano bloga i cieszyć się nowościami przez cały dzień, wyłącznie dzięki odświeżaniu strony.

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

35 komentarzy:

Olek pisze...

Zapowiada się mokry weekend, trzymam kciuki za dobry wynik i pokonanie jak największej liczby kilometrów.

Anonimowy pisze...

Dzięki Mateuszu za cały sezon ciężkiej i sumiennej pracy. Świetny blog i pomysł na jego prowadzenie. Oby tak dalej, a tym czasem cieszmy się Rajdem GBR jaki by on nie był :)
Pozdrawiam Kamil

Model Rambut pisze...

Jak zwykle na blogu przeprowadzona zostanie relacja live z rajdu. :D hahaha

Anonimowy pisze...

Robert ma już dwa przejazdy. 2.07.6 i 2.05.1

Anonimowy pisze...

Ja też dziękuję za możliwość poczytania, dowiedzenia się czegoś i napisania jakichś moich zdań. To nie był dla nas łatwy sezon. Z każdym rajdem podświadomie człowiek chciał, by było dobrze do końca. Rozumiem Roberta. Na koniec zadowalało mnie już wszystko, byle by jechał do końca. Tym razem ma nikłe szanse dobrnąć do niedzieli. Cieszę się mimo to. WRC mnie wciągnęło, bo Robert spisuje się wspaniale mimo przeciwności losu. W F1 już nawet Alonso nie można kibicować, bo on w tym sezonie ma wyjątkowo podły sprzęt.

Anonimowy pisze...

O czym tu rozmawiać skoro na trzech kilometrach traci się tyle czasu to co dopiero na oesie :/

Anonimowy pisze...

Robert najlepszy z fordow... :) to cieszy ;]

Jaro75 pisze...

Robert , Twój ulubiony rajd :))
Ognia i trzymam kciuki !!!

Anonimowy pisze...

Dziękuję ;) z tej strony Robert

Anonimowy pisze...

@Anonimowy z 9:45

No jak jadąc Fiestą traci się do najlepszego VW 0.6 sekundy na prawie 3.5km to rzeczywiście jest przepaść...

Marek Wójcik pisze...

Czyżby wyniki Rajdu Wielkiej Brytanii miały zdecydować o przyszłości Roberta w WRC?
Poczekamy - zobaczymy...

Kamil pisze...

a tym czasem wp.pl już podaje, że zobaczymy Kubicę w Cytrynie. Wiadomość nieoficjalna, ale podobno z pewnego źródła

Anonimowy pisze...

to jest ciągle ten sam news z wczoraj pisany na 10 sposobów

Kubica jeszcze decyzji nie podjął i jak to z nim bywa pewnie wszystko obróci się o 180 stopni :)

oby rajd ukończył

Andrzej Śliwa pisze...

Robert jak by znowu schudł, macie takie samo wrażenie?

Anonimowy pisze...

Witam, jak oglądam filmiki z przejazdów to gołym okiem widać jak różni się jazda VW od całej reszty te samochody zupełnie inaczej się prowadzą jak po szynach...pomimo jak Robert powiedział "zerowej przyczepności", nie mam pojęcia jak VW zrobił tą trakcję ...są niepokonani i nic tu się ma klasa kierowcy...śmiem twierdzić że 6-8 kierowców z czołówki jak by dostała VW a Ogier np Forda dostał by po dupie bez dwóch zdań jednak samochód zwłaszcza dzisiejszy VW daje przewagę w ponad 50% a to przepaść i nic i nikt póki co tego nie zmieni nawet najgenialniejszy kierowca....szkoda ale takie są fakty liczy się sprzęt!!!

Anonimowy pisze...

dokładnie, nawet nie muszą jeździć tak idealnym torem jak reszta i mogą popełniać większe błędy bo auto nie wpada w jakieś dziwne uślizgi itp tylko idzie jak czołg ....tyle ile oni mieli podobnych zdarzeń co inni a auto jechało dalej...inni koła zostawiali...a VW najwyżej amortyzator wyszedł górą i dalej jechali....szok jakie pancerne auto o niesamowitym silniku i trakcji!!

Anonimowy pisze...

@16:02 silnik każdy ma podobną specyfikacje po prostu trakcja/zawieszenie miazdzy konkurencyjne auta i tyle

Anonimowy pisze...

Ludzie !! interesujecie sie motorspotem od wczoraj???
Wiadomo że zawsze jest jakas wiodąca konstrukcja i aktualnie jest nią Polo. Ale różnice tak naprawde nie sa wielkie. Hyundai jest na niewiele niższym poziomie, tylko jego kierowcy odstają...o reszcie ekip sie nie wypowiadam, bo tylko te dwie sa w pełni fabryczne

Anonimowy pisze...

VW jest niezły, ale nie przesadzajmy... sam nie jedzie. Obiektywnie Ogier i Latvala to aktualnie najlepsi kierowcy, potrafią wykorzystać sprzęt w 100%

Anonimowy pisze...

anonimowy z 16.42
Nie no w F1 też Mercedes a Redbull to też prawie to samo niewielkie różnice ,specyfikacja taka sama,tylko Vetel tak jakoś odstaje od reszty no a swoje tytuły to też tak przypadkiem zdobył.
No a Hamilton to skąd on się wzioł,a Rosberg rewelacja jakaś talent z kosmosu skąd oni go wzieli, no dziwne to jakieś że obydwoje w tym samym roku się tak objawili z talentem no cud jakiś.
Pomyśl czasem to nie boli nektórych tylko szczypie.

Marek64 pisze...

do Anonimowy 17.07
I masz rację i nie, ale porównanie F1 do rajdów to jak porównywać statek kosmiczny i samolot myśliwski. W rajdach to kierowca jest najważniejszy i pilot, później samochód, w F1 niestety, ale najpierw auto, technologia a na samym końcu kierowca. Wystarczy zobaczyć jak swego czasu Loeb, przesiadł się na inne auto w czasach gdy wygrywał cytryną (nie rajd WRC) i też "sklepał" innych. Oczywiście popieram cię, auto tez ma znaczenie ale w większości to kierowca, tor jazdy, opóźnione hamowanie, wybieranie zakrętów, optymalnie dobry i 100% opis. Ogier to talent który jak pewnie większość wie, już za czasów Loeba jeździł i wygrywał, wygrywał by więcej gdyby nie to że faworyzowali Loeba i kazali mu nawet spowolnić swoją jazdę.
Pozdrawiam

Anonimowy pisze...

@Marek 64

Sorry, ale Ogier to jeszcze musi trochę poczekać, aby dorównać Sebowi. Za dużo frajerskich błędów, vide ten w Niemczech. Loeb potrafił przez ponad 2 sezony ukończyć wszystkie rajdy i zdobywać tytuły...

Anonimowy pisze...

Czy to F1 czy WRC ,czynnik sprzętowy jest decydujący. Gdyby Robert nie ocierał się Renówką o bandy w Monaco, nigdy nie staną by na pudle. Ostatecznie kwalifikacje wygrał Weber bezkonkurencyjnym RedBulem (Robert był drugi). W owym czasie było to zdumiewające osiągnięcie które można jedynie porównać do dwóch pierwszych oesów w Monte Carlo. Robertowi brakuje narzędzi na miarę swojego talentu w którym zostanie jeszcze miejsce na zarządzanie ryzykiem.

Karol Moździerz pisze...

Loeb we frajerski sposób przegrał sezon 2003 i był bliski przegrania 2009. Rautenbach do spółki z Latvalą mu na Rajdzie Polski uratowali tytuł. Pierwszy celowo, drugi niechcący.

Anonimowy pisze...

no, frajer, a mimo to zdobył 9 tytułów...a nie miał takiej przewagi sprzętowej, nie była ona tak widoczna, jak obecna przewaga VW. W 2003 roku, Subaru i Solberg byli w znakomitej formie. Na obecnym etapie nie ma nawet co porównywać. Bo nawet obecnym wieku Loeb jeździł w zeszłym roku co najmniej na poziomie Ogiera, w mimo wszystko gorszym aucie...

Jaro75 pisze...

Robert jak Ty mi zostawisz rajdy aby wrócić na tor (wykluczając F1)to nie wiem co zrobię normalnie :)) !!!!!

Anonimowy pisze...

Henning zapłacił za zdjęcie z Robertem ?? :)) Pozdrowienia dla Roberta i wesołego Henninga :)

Karol Moździerz pisze...

No dobra, dlaczego więc uciekł z Citroena Ogier? Bo nie posłuchał team orderów, a jak posłuchał, to się mu tak nie spodobało, że poświęcił sezon 2012, żeby lepiej ruszyć do sezonu 2013. Poza tym wygrał w normalnych zupełnie warunkach oes w generalce jadąc autem S2000. Ogier to geniusz na skalę Loeba. Poczekajmy, co będzie za 10 lat. Nikt się nie spodziewał, że Loeb wygra 9 tytułów z rzędu. A wpadki? Pewnie że były - choćby MC 2006 czy Sardynia 2007 albo 2012. Nie ma kierowców bezbłędnych.

Anonimowy pisze...

Dyskusja nie ma większego sensu to takie porównywanie świąt wielkanocnych z bożego narodzenia.
Prawda jest taka że powiedzmy pierwsza ósemka to kierowcy umiejący dobrze jeżdzić i tyle. Jednym pomaga trochę sprzęt, drugim doświadczenie,trzecim talent ale żeby być mistrzem trzeba mieć wszystkie te trzy rzeczy na raz.
Robert niestety nie ma ani pierwszego ani drugiego ale tylko głupiec może odmawiać mu trzeciego.
Chciałbym go zobaczyć po trzech ,czterech sezonach w topowej furze kontra ogier w trzeciej furmance z zacinającom się skrzynią biegów.

Anonimowy pisze...

Ciekawe, czy Fiesty są tu naprawdę tak blisko czołówki, czy VW i Citroen po prostu nie odkręcili kurka na shakedownie. Kubica, Tanak, Evans i Hirvo - wszyscy bardzo ładnie i cianso, blisko VW.

Anonimowy pisze...

Maclaren moze byc sensacja.

Anonimowy pisze...

Witam blogowiczów, czy zna ktoś fajne miejscówki na sobotnie oesy z wyjątkiem Chirk Castle?
Lucas

Anonimowy pisze...

Karol, w 2003 roku Loeb'owi Citroen kazal odpuscic walke z Solbergiem w Australii, bo bardziej dla nich liczyl sie tytul mistrza konstruktorow. Wiec nie nazwalbym tego frajerskim. A 2009 - no coz, tytul tylko i wylacznie dzieki team orders na rajdzie Polski. Hirvo pewnie do tej pory zaluje ze team orders nie sa zakazane w rajdach, bo w 2009 mialby mistrza :)

rolen

Piotr Gajewski pisze...

Posluchacie ostatnich zdan Macka...moim zdaniem to ich ostatni rajd! Robert opusci wrc...

Jaro75 pisze...

13 listopada 2014 23:22

Tak. Moim zdaniem to także ostatni rajd WRC- w tym roku.