Strona główna Informacje z WRC O Robercie Kubicy Klasyfikacje Kontakt English version

poniedziałek, 10 listopada 2014

Robert Kubica w Rajdzie Wielkiej Brytanii - wprowadzenie [Aktualizacja środa godz. 13:45 - Meeke zostaje, informacje o aucie]

Nadchodzi finał sezonu 2014! Choć większość kart jest już rozdana, to rywalizacja w Walii powinna być bardzo zacięta i emocjonująca. Smaczku będzie jej również na pewno dodawało oczekiwanie na decyzję Citroena co do składu kierowców na przyszły rok. Co czeka kierowców i kibiców? Zapraszam na pełne wprowadzenie do rajdu z filmami, zdjęciami, harmonogramem i relacjami telewizyjnymi.

Wypowiedzi


O Rajdzie

Rajd Wielkiej Brytanii to impreza szutrowa, w której ogromną rolę odgrywają warunki. Rajd po raz pierwszy odbył się w 1932 roku. Wzięły w nim udział... 362 załogi. Przez pierwsze kilkadziesiąt lat rywalizacja toczyła się w Anglii, Szkocji i Walii, ale od 2000 roku impreza ta rozgrywana jest tylko w Walii. Bazą rajdu drugi rok z rzędu będzie Deeside. Trasa w porównaniu z poprzednim rokiem została nieco zmieniona. Próbkę tego, jaki jest Rajd Wielkiej Brytanii zobaczycie poniżej.


Jak było w ubiegłym roku

W zeszłym roku Rajd Wielkiej Brytanii był dla Roberta i dla nas wyjątkowy. Polak debiutował w aucie WRC w rajdzie WRC. Kluczowy był brak na prawym fotelu Macieja Barana, a Kubica przejechał ledwie kilka OS-ów. Pełną relację z ubiegłego roku przeczytacie TUTAJ.

Co nas czeka?

W całym rajdzie będą 23 OS-y o łącznej długości blisko 310 km. Bardzo długie będą odcinki dojazdowe - łącznie 1050 km. Decydujący może być już pierwszy dzień rajdu. W piątek rozstanie rozegranych 8 OS-ów, które składają się na prawie połowę dystansu całego rajdu.

Harmonogram

Czwartek, 13 listopada
godz. 9:00 Shakedown

Piątek, 14 listopada

godz. 08:44 - OS 1 Gartheiniog 1 (14,58 km)
godz. 09:14 - OS 2 Dyfi 1 (21,90 km)
godz. 10:24 - OS 3 Hafren Sweet Lamb 1 (23,55 km)
godz. 10:58 - OS 4 Maesnant 1 (12,86 km)
godz. 12:22 - Serwis A (Newtown)
godz. 14:03 - OS 5 Garteiniong 2 (14,58 km)
godz. 14:33 - OS 6 Dyfi 2 (21,90 km)
godz. 15:43 - OS 7 Hafren Sweet Lamb 2 (23,55 km)
godz. 16:17 - OS 8 Maesnant 2 (12,86 km)
godz. 19:30 - Sewise B (Deeside)

Sobota, 15 listopada
godz. 07:40 - Serwis C (Deeside)
godz. 08:52 - OS 9 Clocaenog East 1 (8,25 km)
godz. 09:08 - OS 10 Clocaenog Main 1 (13,74 km)
godz. 10:18 - OS 11 Aberhirnant 1 (13,87 km)
godz. 11:10 - OS 12 Dyfnant 1 (19,98 km)
godz. 13:00 - OS 13 Chirk Castle (2,06 km)
godz. 14:33 - Serwis D (Deeside)
godz. 16:00 - OS 14 Clocaenog East 2 (8,25 km)
godz. 16:16 - OS 15 Clocaenog Main 2 (13,74 km)
godz. 17:26 - OS 16 Aberhirnant 2 (13,87 km)
godz. 18:18 - OS 17 Dyfnant 2 (19,98 km)
godz. 20:59 - Serwis E (Deeside)

Niedziela, 16 listopada
godz. 08:05 - Serwis F (Deeside)
godz. 09:33 - OS 18 Brenig 1 (10,81 km)
godz. 10:00 - OS 19 Alwen 1 (10,04 km)
godz. 10:55 - OS 20 Kinmel Park 1 (2,21 km)
godz. 11:04 - OS 21 Kinmel Park 2 (2,21 km)
godz. 11:51 - OS 22 Alwen 2 (10,04 km)
godz. 13:00 - OS 23 Brenig 2 [Power Stage] (10,81 km)

Mapy
Co w Tv?

Wygląda na to, że jedynie Power Stage Rajdu Wielkiej Brytanii będzie transmitowany na żywo, oprócz tego możemy liczyć na podsumowania WRC i kroniki TVP.

Czwartek, 13 listopada

godz. 20:05 - Kronika TVP

Piątek, 14 listopada

godz. 20:05 - Kronika TVP

Sobota, 15 listopada

godz. 20:05 - Kronika TVP

Niedziela, 16 listopada
godz. 12:00 - Live OS
godz. 19:24 - Kronika TVP

Pogoda

Z prognoz długoterminowych wynika, że Rajd Wielkiej Brytanii będzie bardzo deszczowy. Padać ma każdego dnia.

Uczestnicy

Tylko 14 załóg WRC wystartuje w ostatniej rundzie tegorocznego sezonu WRC. W Wielkiej Brytanii wystartują łącznie 4 polskie załogi.

Oprócz kierowców, którzy rywalizują w każdej tegorocznej rundzie WRC, w najszybszych autach zobaczymy Juho Hanninena (Hyundai), Henninga Solberga (Ford), Haydena Paddona (Hyundai) i Otta Tanaka (Ford).

Łącznie w całym rajdzie pojadą 72 ekipy. W Fordzie Fiesta zobaczymy Jarosława Kołtuna, w Citroenie DS3 pojedzie Aron Domżała, a w Fordzie Fiesta R2 wystąpi Hubert Ptaszek.

Pełną listę zgłoszeń rajdu zobaczycie tutaj 

Konkurs

Tradycyjnie przed rajdem na profilu bloga na portalu Facebook zostanie przeprowadzony konkurs, w którym trzeba będzie wytypować sumę miejsc na OS-ach załogi Kubica/Szczepaniak. Na zwycięzców czekają naklejki bloga z podpisem Macieja Szczepaniaka.

Relacja

Jak zwykle na blogu przeprowadzona zostanie relacja live z rajdu. Przypominam, że można ustawiać automatyczne powiadomienia o aktualizacjach czy zmieniać kolejność pokazywania się nowości. Wystarczy zatem włączyć rano bloga i cieszyć się nowościami przez cały dzień, wyłącznie dzięki odświeżaniu strony.

Aktualizacja wtorek

Jutro kierowców czeka zapoznanie, a tymczasem autko już pod namiotem.



Aktualizacja środa

Kris Meeke zostaje w fabrycznym zespole Citroena na przyszły rok. Więcej o tym przeczytacie TUTAJ.

Aktualizacja godz. 13:45

Samochódu, którym Robert Kubica będzie jechał w Rajdzie Wielkiej Brytanii, Polak używał również w Rajdzie Monte Carlo, Niemiec i Hiszpanii. W Rajdzie Polski jechał nim Mikko Hirvonen. To właśnie w tym aucie Kubica wygrał 4 OS-y w tym roku.


Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com
 

24 komentarze:

HeavyRain pisze...

Ciesze się, ze to już koniec tego sezonu. Powodzenia dla chłopaków i byle do mety.

Anonimowy pisze...

Najtrudniejszy rajd w sezonie. Będzie strasznie ciężko. Byle dojechać bez Rally2.

Anonimowy pisze...

Fajnie by było gdyby ten ciężki sezon zakończył się jakimś pozytywnym akcentem, niech to będzie wynik w okolicach 10 miejsca ale bez zbędnych przygód stanowiących pożywkę dla prostaków. Trzymam kciuki za duet RK/MS i mam nadzieję, że to nie ostatni start w pełnym cyklu WRC tej załogi.

Jaro75 pisze...

Pewnie że byłoby super gdyby sezon zakończył się miłym akcentem.Rajd będzie bardzo trudny ale kto wie-może będziemy zaskoczeni :)

Anonimowy pisze...

Prognoza pogody jest rozbrajająca. I pomyśleć, że te warunki bardzo pasowały Sebastianowi Loeb.

dom86# pisze...

Oby chłopaki dotarli do mety bez przygód. Fajnie by było zahaczyć jakieś punktowane miejsce. Na szczęście na luźnej nawierzchni Fiesta lepiej się prowadzi.
Co najważniejsze... Może wreszcie się dowiemy, czym RK i MS będą jeździć w 2015.

Anonimowy pisze...

Oprócz kierowców jadących cały sezon pojedzie w/w czwórka plus Prokop, któremu pomyłkowo zaliczyłeś pełen sezon - Czecha nie było w Australii, tylko 9 kierowców pojechało na wszystkie rajdy.
Taka pogoda to pewne koleiny czyli wielkie problemy dla ręki Roberta.

LukazsPL pisze...

W grudniu 2013r. Pojawiła się plotka, że Robert trafi do zespołu volkswagena wspieranego przez redbulla, to oczywiście marzenie ściętej głowy ale czy teoretycznie na przyszły sezon podobna opcja byłaby możliwa? ;)

Anonimowy pisze...

Taka opcja byłaby nam najmilsza ale skoro nie wyszło od razu, to teraz na pewno się nie ziści. Mam nadzieję, że się mylę.

Anonimowy pisze...

Co do przyszłości Roberta to chyba już nie warto snuć teorii skoro za kilka dni się wszystkiego dowiemy.
Chłopaków czeka bardzo trudny rajd. Jazda w koleinach jest dla Roberta mega trudna. Sam o tym wspominał więc chyba czeka go najtrudniejsza próba w sezonie. Ciekawe jak sobie poradzi.

Anonimowy pisze...

Z tymi koleinami to też nie przesadzajcie, fakt że cieżko się RK prowadzi zwłaszcza Fiestę, która bardziej szarpie kierownicą niż DS, ale szurom walijskim daleko do naszych gliniastych mazurskich.
Tamtejsze szutrówki są dobrze utwardzone i przystosowane do przeniesienia obciązenia pojazdów ciężkich, oczwiście nie wszystkie ale i podłoże jest inne i nie rozpadną się po byle jakim deszczu.

Anonimowy pisze...

Na WRC.COM jest nasz Roberto na pierwszej stronie xD http://www.wrc.com/en/wrc/news/november/gb-fighting-talk-1/page/1930--12-12-.html
Oj ciekawe kto bedzie jezdzil w fabrycznej cytrynie w 2015... Marzy mi sie, zeby to byly nasze chlopaki, ale bedzie ciezko.

Anonimowy pisze...

a co on taki "przypączkowaty" ?

Anonimowy pisze...

Jak już marzyć to na całego, czyli przyszły rok w VW :D ale z Cytryny też się ucieszę :) Co do jednego wszyscy jesteśmy zgodni , szykuje się bardzo ciężki rajd. Prągnę tylko zauważyć , że w zeszłym roku Robert z zerowym doświadczeniem w WRC, nowym pilotem, w nowym aucie był w stanie być na oesie 5,6,7 !!! W tym roku będę mocno kubicował, ale obawiam się , że prawda o ułomności fiesty zostanie ujawniona...

Baccio

Teo pisze...

Do Anonima. Robert w fabrycznym teamie raczej nie pojezdzi. Jak ktos tu pisał, żaden fabryczny zespół nie zgodzi sie na korzystanie przez niego lopatki zmiany biegów, może z niej korzystać tylko w prywatnym. Ale zobaczymy, czas pokażę jak sie potoczą losy. Zawsze życzę sukcesów dla Robert a i pozdro dla wszystkich fanów

Anonimowy pisze...

Kris Meeke i Paul Nagle kierowcami Citroena na sezon 2015. http://www.rally.it/new-citroe...

Anonimowy pisze...

@up
Podobno jest to prawdopodobne:
http://www.rally.it/meeke-confermato-in-citroen-per-2015/
Mekke zaklepany.
Solberg i Kubica są brani pod uwagę.

http://www.rally.it/new-citroen-ds3-wrc-evo-2015/
A nowy ds3 może być gotowy już od początku sezonu...

Anonimowy pisze...

Dla jasności Nagle to pilot Krisa

Aadam2003 pisze...

@ Teo
Kolego, w 2015 łopatki mają być dla wszystkich.

Pozdr

Anonimowy pisze...

Sytuacja Roberta jest skomplikowana. Fabrycznym kierowca raczej nie będzie, ale w citroenie w barwach Lotosu może pojechać, choć może to być ds3 z tego roku. Nowe ds3 na 2015 citroen nie zbuduje dla niego specjalnie musiałby jeździć w ich barwach, a w fabryce będzie kris i Solberg wiec... Koło się zamyka

Marcin J pisze...

Nie wiem co wy z tym Solbergiem, skoro on chce skupic sie na obronie tytulu mistrza swiata RX. Tym bardziej ze to jest jego team w 100%.

Sa tylko rozmowy z cytryna czy PSRX dostanie wieksze bezposrednie wsparcie od DS. Nie slyszalem zadnych plotek nawet ze Peter mysli o startach WRC w calym 2015 roku.

Anonimowy pisze...

Lepiej żeby RK pozostał prywaciarzem, zamiast jeździć w fabryce Citroena. Obawiam się, że Meeke może go ławto zdemolować, a to już by była lekka kompromitacja przegrać z 36 letnim inżynierem, w praktyce pół-profesjonalnym kierowcą.

Marcin J pisze...

@14:01

Za calym szacunkiem, ale Meeke nie jest juz polprofesjonalnym drajwerem. Skoro przedluza kontrakt to znaczy ze jest potrzebny i jest lepszy od dostepnych kierowcow. Meeke wg mnie ma ciagly przyrost wydajnosci jazdy wiec jest potrzebnym kierowca. Jego wiek tez nie jest jeszcze supermaksem w rajdach, moze nie pomaga, ale tez nie przeszkadza.

Za to martwi mnie trcohe spadek jakosci jazdy Madsa. Obawiam sie ze cytryna mu nie lezy. Co do niego mam mieszane uczucia.

Jesli Rob bedzie operowany to nie wiem czy bedzie opcja na wszystkie eliminacje, a fabryka walczy dwoma kierowcami.

Rowniez uwazam ze byloby najlepiej gdyby Rob mial prywatny zespol DS, moze jako druga fabryka, bez cisnienia na punkty (ale w sumie to samo przychodzi). Wtedy moze sie rehabilitowac a takze rozwijac (jak mikkelsen w VW2).

Karol Moździerz pisze...

Meeke to duży talent, jeździ w rajdach od ponad 13 lat, a w rajdowych MŚ od prawie 12. Nazywanie go półamatorem jest co najmniej krzywdzące. Jak na gościa, który nie miał wielkiej kasy na start, jego historia też jest bardzo ciekawa. Poza tym w tym sezonie chyba zamknął wszystkim japy swoimi występami. Żaden półamator w historii nie był w ciągu sezonu MŚ 4 razy na podium. Może poza Timo Salonenem, któremu dogryzali wszyscy, że był gruby, chlał i jeździł w rajdówce z kiepem na warze. A tytuł MŚ i tak zdobył w 85;)