Strona główna Informacje z WRC O Robercie Kubicy Klasyfikacje Kontakt English version

środa, 12 listopada 2014

Kubica w prywatnym Citroenie w barwach Lotosu? [Aktualizacja: Obszerny wywiad o F1]

fot. M-Sport
Brytyjskie media donoszą, że Robert Kubica i Jurij Protasov będą w przyszłym sezonie tworzyć kliencki zespół Citroena (DS) w WRC. Auta będzie obłsugiwała firma PH Sport - ta sama co w 2013 roku.

Informacje portalu Autosport-magazine nie są oficjalne czy potwierdzone, dlatego należy podejść do nich z rezerwą, aczkolwiek wydają się bardzo prawdopodobne.

Robert nadal byłby wspierany przez Lotos, którego logo byłoby na aucie DS. Czy te informacje się potwierdzą? Dowiemy się niebawem...

Aktualizacja godz. 22:40

Robert Kubica udzielił obszernego i ciekawego fragmentu dla mirror.co.uk, w którym sporo mówi o F1. Poniżej najciekawsze fragmenty:

"Kiedy jesteś dzieciakiem ścigającym się w kartingu, chcesz być kierowcą Formuły 1. Ja też tego chciałem przez całe życie i osiągnąłem to. Ugruntowałem sobie mocną pozycję w padoku F1. I nagle, z dnia na dzień, z powodu wypadku, to wszystko zniknęło, przepadło. To nie było łatwe".

"W ubiegłym roku był plan abym wykonał test w samochodzie F1 i czułem się przed nim dobrze i mogłem go wykonać, ale zadałem sobie pytanie - co dalej? Dalej nie mógłbym jeździć z powodu moich ograniczeń. Nie wykonałem więc go, bo chciałem chronić samego siebie. Było zbyt duże ryzyko, że spodobałoby mi się, a wtedy... cóż, To byłoby jakbym sobie wbił nóż w serce."

"Czy myślę o Formule 1? Tak i nie. Trzeba żyć tym, co przed nami, nie wspomnieniami. Mógłbym pojechać na kilka wyścigów F1, spotkać się z moimi przyjaciółmi i ludźmi, których znam w F1. Ale zdecydowałem aby tego unikać. Nie dlatego, że nie jestem przyjacielski, ale dlatego, że to by mi wszystko przypomniało. Jestem szczery - nawet oglądanie wyścigu F1 nie jest proste" Przez pierwsze dwa lata od wypadku koncentrowałem się na rehabilitacji i było mi łatwiej. Teraz jest trochę trudniej. Nie dlatego, że Nico i Lewis walczą o mistrzostwo, a ja znam ich od czasów kartingu i jeździłem z nimi od 1998 roku, ale dlatego, że tęsknie za.

"Jeśli nie będę w stanie jeździć już autem F1 na wysokim poziomie to ok. Wiem, że czas działa na moją niekorzyść. Jeżeli nie można czegoś mieć, trzeba się cieszyć tym, co się ma
."

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com
 

16 komentarzy:

Krzysztof Stanek pisze...

Mówiło sie sporo o tym...tylko jeśli poważne starty to dlaczego RK rozważa dzielenie sezonu pomiędzy tor a oesy? Mnie to raczej wygląda na operacje w zimie, ale trzeba czekac, w sumie już na dniach będziemy wiedzieć więcej.

Anonimowy pisze...

No i to się nazywa dobra wiadomość!
cubici

Anonimowy pisze...

Byłoby super!!!!. Oby dostali najnowsze dziecko ds3 Citroena, a nie z tego roku.

Anonimowy pisze...

Jeśli to prawda to jest to bardzo dobra wiadomość. Robertowi pasowała Cytryna, a z ekipą z PH Sport też mu się dobrze współpracowało. Ekipa z PH Sport, która w zeszłym roku obsługiwała auto Roberta w tym roku obsługiwała auto Ostberga. Niedawno Ostberg żegnał się z nimi na facebooku. Wszystko się układa w logiczną całość.

Podobno Protasov ma startować tylko w wybranych rajdach.

Anonimowy pisze...

http://www.mirror.co.uk/sport/formula-1/robert-kubica-could-been-f1-4616509

Anonimowy pisze...

oby to była prawda

Anonimowy pisze...

Pytanie czy będzie dostawał najnowszego speca, bo DS planuje sporo zmian w aucie, a wiadomo, że fabryczni zawsze będą mieli priorytet na poprawki.

o pisze...

Jak fabryka nie przejdzie, to to będzie pięknym rozwiązaniem!!

FORZA RK i MS !!

Pozdrawiam

OZi

Michał Rogowski pisze...

Hmm. Colin CLark już dawno o tym mówił. Jakby to była prawda to już 2 raz potwierdzą się jego proroctwa o Robercie.

Anonimowy pisze...

Mnie perspektywa dzielenia rajdówki z Protasowem martwi. Już wolał bym Roberta w słabszym aucie ale we wszystkich rajdach.

Anonimowy pisze...

Wydaje mi się, że tworzenie zespołu z Protasowem ma oznaczać dwa auta w zespole a nie dzielenie jednego.

Anonimowy pisze...

chyba każdy zna to zdjęcia i sobie je przypomniał gdy Robert wspomniał o Nico i Lewisie...

http://4.bp.blogspot.com/-uY3Hu7IE2sY/T5iMyLKUn6I/AAAAAAAAAsk/jj3Dlvw_d90/s1600/RobertKubicaLewisHamiltonNicoRosberg.jpg

Anonimowy pisze...

Prywatny Ds3 to dobry wybór, zdecydowanie drugie najszybsze auto, ale jak kiedyś wspominał Solberg, nigdy nie miał identycznego wsparcia i poprawek, gdy był obsługiwany przez PH sport w latach 2010-2011 w porównaniu do pełnej fabryki.

Anonimowy pisze...

Robert na pryszły rok potrzebuje auta działającego, a niekoniecznie w top specu.

Anonimowy pisze...

Sądząc po treści wypowiedzi w wywiadzie chyba zaczyna do niego docierać, że w takim stanie niestety F1 jest miłym i coraz bardziej odległym wspomnieniem.

Pora na naprawienie tego co się da naprawić i skupienie się na tym co się da osiągnąć - WRC. A tu od 2016 powinno być coraz ciekawiej.

gmbs

Jaro75 pisze...

Można sobie tylko wyobrazić jaki ból w sercu ma Robert.
I za co to ku... za co?!