Strona główna Informacje z WRC O Robercie Kubicy Klasyfikacje Kontakt English version

środa, 8 października 2014

Kubica i Szczepaniak potestują przed Hiszpanią

W przyszłym tygodniu Robert Kubica i Maciej Szczepaniak będą mieli okazję pokonać kolejne kilometry testowe Fordem Fiestą WRC. Tym razem dla Polaków będzie to etap przygotowań do Rajdu Hiszpanii, który odbędzie się w drugiej połowie października.

Testy odbędą się we wtorek na nawierzchni asfaltowej, prawdopodobnie w Hiszpanii. Kubica i Szczepaniak będą testowali jeden dzień. Przed Rajdem Francji Robert i Maciej odbyli dwudniowe testy podczas których przejechali ponad 720 kilometrów. Zaowocowało to świetnym tempem podczas zakończonego w niedzielę rajdu, w którym polska załoga wygrała jeden OS.

Rajd Hiszpanii rozpocznie się wieczorem 23 października superoesem w Barcelonie. To jedyna runda w kalendarzu, która pierwszego dnia jest szutrowa, a przez pozostałe dwa asfaltowa. Po pierwszym etapie przewidziany jest dłuższy niż normalnie serwis (1:15 h zamiast 40 minut), w trakcie którego samochody muszą zostać przekonwertowane ze specyfikacji szutrowej na asfaltową.

Do rywalizacji zgłosiło się 16 aut WRC.  Na starcie zobaczymy 3 polskie załogi. Oprócz Kubicy i Szczepaniaka pojadą jeszcze Hubert Ptaszek i Kamil Kozdroń oraz Szymon Kornicki i Przemysław Mazur w Fordach Fiesta R2.

W WRC oprócz "stałej" ekipy pojawią się Ken Block, Jurij Protasov i Henning Solberg (wszyscy Ford Fiesta), Khalid Al-Qassimi w Citroenie i Hayden Paddon w Hyundaiu.

Oto zgłoszenia do rajdu z WRC

Pełną listę zgłoszeń zobaczycie tutaj.

Pełny harmonogram rajdu zobaczycie tutaj.

Przypomnę jeszcze jedną ciekawą informację z dziś - szef Hyundaia ogłosił, że w wybór kierowcy na przyszły sezon do zespołu fabrycznego dokona się pomiędzy zawodnikami, którzy w tym sezonie jechali w tej ekipie. Więcej o tym przeczytacie tutaj.

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób go lubiących i bądź na bieżąco! 

Więcej o całej F1 na MC FORMULA oraz onestopstrategy.com

42 komentarze:

Anonimowy pisze...

Skąd informacja, że Robert i Maciek podczas testów przed Francją przejechali 720km?? Błąd... przejechali dokładnie 462km w ciągu dwóch dni.

Karol Moździerz pisze...

Dużo kilometrów przejechali. Drugiego dnia tyle mieli na haldzie, więc mogli śmiało mieć 300 przejechane pierwszego dnia.

grzegorz barczyk pisze...

Być może rajd będzie transmitowany na Hiszpańskim canal C+ DEPORTES jest to odpowiednik Francuskiego sport +
Owocnych testów i do zobaczenia w Hiszpanii

Anonimowy pisze...

To byl wynik z dwoch dni.

Anonimowy pisze...

Ciekawe czy znów total sponsoruje testy tak jak przed francją

Kamil pisze...

Kiedyś interesowałem się WRC, Formułą, ERC i innymi takimi, teraz już chyba zdziadziałem, chociaż może dobrze by było do tego wrócić, trzeba mieć jakąś pasję na stare lata, bo na piłkę nożną chyba nie ma co liczyć. Pamiętam jeszcze pierwszy sezon Kubicy w F1 w 2006 roku.. dobrze, że wrócił do sportu

Michał pisze...

Witam
Każdy wyścig jest fascynujący.Jako kobieta być może się za bardzo nie znam, ale uważam , że Kubica jest w swoim żywiole i dobrze mu to idzie
Trzymajmy kciuki

Anonimowy pisze...

SS 15 --> http://www.youtube.com/watch?feature=youtu.be&list=PLODyu6T9_emzSwXWsmQ3NMBSlaINNmc0T&v=kiU0V_Isfaw&app=desktop

Nie wiem czy bylo juz na blogu, ale pamietam ze ktos o niego pytal.

oio pisze...

Nie ma co dziadzieć, trzeba kibicować. Robertowi.

Anonimowy pisze...

Po zakończeniu kariery przez Hirvonena Ott Tanak ma być drugim obok Evansa fabrycznym kierowcą za kierownicą Forda.
VW pozostaje bez zmian, Hyundai do Thierryego dobierze ludzi z jeżdżących w tym roku.
Powiedzmy sobie szczerze - jeśli Robert chce być kierowcą fabrycznym w 2015 to musi przekonać Citroena, że jest lepszy od dużo młodszego od niego Ostberga, który co prawda w tym roku ma parę wpadek, ale tych wpadek jest i tak o wiele mniej niż ma Robert. Może Marek Nawarecki lobbuje za Robertem, ale nie wiem jaką ma siłę przebicia. Ostberg: młodszy o 3 lata od Kubicy, bardziej doświadczony, fatalny w jeździe na asfalcie aczkolwiek tylko 3 rajdy z 13 prowadzą po asfalcie w sezonie, specjalista od szutrów i niezły w warunkach rajdu Szwecji, nie ma żadnych problemów ze zdrowiem i sprawnością - czy nam się to podoba czy nie to ma to znaczenie przy podejmowaniu decyzji. Robert w 2014 roku miał dwie oferty z fabryk - w sierpniu podczas Rajdu Niemiec 2013 dostaliśmy informację, że odrzucił ofertę z Korei, a w grudniu odrzucił ofertę cytryny (pewnie ze względu na konlikt interesów sponsorskich).
W 2015 najprawopodobniej RK nadal będzie prywaciarzem na łasce dostarczyciela sprzętu.
Należy przypomnieć, że Toyota najwcześniej wchodzi do WRC od stycznia 2017 roku.

Anonimowy pisze...

Ja wierze, ze jest szansa na cytryne w 2015. Jesli chcieli go na ten rok z zerowym doswiadczeniem to powinni go chciec rowniez na 2015... Fakt, moglbyc lepszy sezon (mniej wypadkow, wiecej punktow itd) ale sami sobie napompowalismy balona po mistrzoswtie w WRC2 :) Robert sprowadzal na ziemie do znudzenia w kazdym wywiadzie, a my pompowalismy balona dalej to mamy za swoje :) Gdzie by nie byl, kibicujemy dalej!

TJ pisze...

Ja się jednak trzymam wersji panów Mełgwy i Kwiatkowskiego. Nie chcę się stresować. ;)

Anonimowy pisze...

Anonimowy 23:25
Niestety sa to fakty - bez odpowiedniego sprzętu w sporcie motorowym mozna jedynie pokazać talent ale nie wygrywać a ten sezon jako nauka jest słabym argumentem w rozmowach z Panami w garniturach patzących na końcową tabelkę - Prosze nie mówić, że jest inaczej bo nie jest .... wszędzie liczy sie kasa - "Kubika" ma dużo argumentów przeciw u "takich Panów" i chyba wszyscy wiemy jakie to są "przeciw". Taka prawda i dlatego trzymam kciuki a jednoczesnie martwie sie co dalej .....
hs

Anonimowy pisze...

Wchodzę na bloga i widzę, że chłopaki PROTESTUJĄ przed rajdem Hiszpanii... :D Czytam dwukrotnie tytuł i zaczynam zastanawiać się co to za protest ;) Ehhh starość i wzrok nie ten :D

Flaki2x

Anonimowy pisze...

A mi wszystko jedno jakim autem będzie jeździł Robert. Jak wygra w fieście to będzie jeszcze lepiej smakowało. Jeżeli dalej chce się uczyć to po co fabryka?

Mateusz Chomicki pisze...

Nie, że się czepiam, ale piszemy "23 października", a nie "23. października" ;).

Anonimowy pisze...

Nie mówcie, że panowie w garniturach są głupkami. Mogą mieć taki plan żeby jednego kierowcę brać z tabelki, aby zaprezentował logo na podium, a drugiego bardziej szalonego, który zaprezentuje logo w różnych ciekawych pozycjach. Brawurowa akcja może mieć milion wejść na YT. Więcej niż zwycięstwo. Zauważcie też, że ten drugi kierowca może być znacznie tańszy, a przy tym bardziej efektowny i skupiający uwagę, nawet jak nie wygra. Nic nie jest przesądzone.

Anonimowy pisze...

@ TJ

A jaka jest wersja panów Mełgwy i Kwiatkowskiego?

Pozdrawiam,
seeb

Anonimowy pisze...

Moim zdaniem Citroen chciał Roberta na sezon 2014, bo pięknie zakończył rok 2013. Szkoda, że to nie wyszło. Nie wiem, czy Robert zdoła się upchnąć jako kierowca niefabryczny w lepszym zespole na sezon 2015, bo na fabrycznego nie ma szans. Sponsorzy na Kubicy nie stracą. Na dzień dzisiejszy ma ich za mało. I w tym problem.

Jey Wild pisze...

@anonimowy 11:11 Eryk Mełgwa i jego wersja do obejrzenia tu https://www.youtube.com/watch?v=J70ufXcZ4aY

Anonimowy pisze...

@Jey Wild
Dzięki :)

Pozdrawiam,
seeb

Sznapuś pisze...

A ja Panowie do znudzenia będę powtarzał paradoks, że w Polskich mediach nie można słuchać wiadomości o polskich sportowcach, szukałem dziś jakiegoś filmu nie związanego w ogóle z rajdami na niemieckim N24, i natrafiłem na newsy z rajdu Francji i powiem wam że pokazywali tylko VW i Roberta! Tylko u nas jest taka mega zazdrość a zarazem ciśnienie na wyniki w każdej dyscyplinie nie tylko w rajdach, kasy się nie wykłada a oczekiwania są i powiem Wam, że czasami to pasowało by się jak Janowicz odezwać (gość załamany po fatalnym występie a polskie "Profi" media dolewają do ognia!) Pamiętam jak się wszyscy jarali Kościuszką w pierwszej 10 WRC aż huczało! Jak wygrywał w PCWRC a potem nie ukańczał to wszyscy że nic się nie stało taki sport, Ludzie krew mnie zalewa Roberta celem było wygranie choć jednego odcinka w końcówce sezonu i tak naprawdę to cel osiągną w 500% ale najważniejszy był ten teraz bez żadnej przewagi pozycji startowej warunków pogodowych, ten odcinek i ogóle cała niedziela jest dla mnie chyba najlepszym przykładem jaki postęp zrobił Robert, a dla tych co tak strasznie liczą wypadnięcia Roberta polecam je troszkę przeanalizować a nie tylko do Tabeli patrzeć np. Portugalia wyjechanie po za trasę zakleszczony 5 bieg i po wszystkim (normalnie gdyby skrzynia działała było by tylko z 3-5s straty), Rajd Polski "dziwnie urwany wahacz gdzie Ogier i Latvala jadąc identycznym torem przechodzą bez Problemów. Szwecja pierwszy raz na śniegu (rajd co prawda dojechany ale wiemy jak) Ja takich warunków na Szwecji jak w tym roku nie pamiętam a jeżeli uczy Cie Gronholm, że na szwecji wykorzystujesz zamarznięte bandy i Ty uczysz się tak jeździć a nagle śniegu nie ma to cała nauka bierze w łeb i trzeba improwizować, Monte kolejne pechowe wypadniecie gdyby nie mostek była by tylko niewielka strata (np większy moment był teraz w lesie i się wyratował niż wtedy na Monte), Co do samochodu polecam obejrzeć filmy z Niemiec 2013 i teraz z 2014, to moim zdaniem Cytryna jedzie jak po sznurku a Fiesta walczy na każdym dohamowaniu i nie chce odjechać. Kończąc ten mój długi elaborat uważam, że Albo Cytryna za Osberga ale najbardziej dla mnie Realną opcją jest Cytryna w Prywatnym zespole "RK Citroen WRT" bo W M-Sporcie za dużo zostało powiedziane źle żeby jeździć tam na top poziomie w przyszłym roku. Mam tylko nadzieję, że Robert dogada się o Samochód dla siebie (nie jak tu niektórzy twierdzą o kasę! bo mógłby za swoje jeździć i tez dało by rade!") i zobaczymy go w WRC 2015. Amen!

Anonimowy pisze...

NIe wiem skad oni sa tak przekonani o tym ze RK jezdzi w Citroenie. ? NIgdzie nie bylo zadnej wspominki o tym, nawet sami zawodnicy w wypowiedziach nie bardzo wyrazaja pewnosc co do przyszlego sezonu nie tylko gdzie ale czy w ogole ? Panowie Melgawa i Kwaitkowski czyzby mieli jakies wtyki w Citroenie ? Znajac RK oglosi dopiero swoja decyzje pod koniec Grudnia !

MairW78 pisze...

Hehe miałem to samo :)

Anonimowy pisze...

Panowie Eryk i Marcin są jednymi z najlepiej zorientowanych ludzi w tym sporcie i posiadają duzą wiedzę i dostęp do Roberta.

Anonimowy pisze...

Coraz więcej osób uważa, że niestabilność Fiesty Roberta (widać i na przejazdach i na onboardach) wynika ze stanu prawej ręki Roberta - ręce powinny być sprawne tak samo, a w przypadku Roberta nie są i jest to jedyny taki przypadek w WRC. Robert nie ma prawa trzymać stabilnie auta mając tak wielkie problemy z jedną ręką. Oczywiście jak najlepiej świadczy to o nim jako talencie jeśli mając prawą taką i tak jedzie, ale nie zakrzyczymy prawdy w sprawie wielkich problemów z ręką. Jest nam przykro o tym mówić, ale jednym z powodów dlaczego "fabryki" jakoś tak bardzo nie pragną Roberta jest jego prawa ręka. Nie tylko nie może stabilnie prowadzić samochodu, ale ma też wielkie problemy w koleinach oraz nawrotach. W ogóle jeśli Citroen chce zwolnić Ostberga to nie wiem na co liczą w przyszłym roku - Meeke znowu może stać sie "wielkim dzwonnikiem" jak już miał to w zwyczaju...

Anonimowy pisze...

Nikt o tym nie mówi, ale wydaje mi się, że "kasa" to też jest temat istotny odnośnie rozważań o przyszłości. Facet musi zarabiać .. RK póki co dokłada do interesu, a przypuszczam, że w DTM bez wielkich problemów zarobiłby na utrzymanie;)zatem, choć bardzo chciałbym żeby został w WRC, kto wie, czy nie wykorzystał już swoich także finansowych możliwości szkoleniowych.. Pozdrawiam:-)

Anonimowy pisze...

Ta niestabilność samochodu na dohamowaniach to taki styl jazdy Roberta a nie jakiś problem z autem. To efekt bardzo agresywnego sposobu hamowania i Robert to jednocześnie wykorzystuje do ustawienia auta w zakręt. Przynajmniej ja tak to odbieram.

Anonimowy pisze...

Hmm... tak trochę off topic.

Jak mnie - chłopa w wieku kiedy raczej już kończy się spawać - doświadczony kierownik wysyłał na kurs spawaczy, to podpowiedział abym poćwiczył tam też spawanie przy złych parametrach: "zobaczysz różnicę, potem łatwiej będzie Ci załapać poprawne spawanie, a ty już nie masz czasu długo nabierać doświadczenia".

Może ten sezon nauki to też testowanie ustawień w różnych warunkach (m.in.: rozdział mocy przód/tył? - za dużo na tył=myszkowanie), doboru opon itp. ?

DJ

Anonimowy pisze...

Hmm... tak trochę off topic.

Jak mnie - chłopa w wieku kiedy raczej już kończy się spawać - doświadczony kierownik wysyłał na kurs spawaczy, to podpowiedział abym poćwiczył tam też spawanie przy złych parametrach: "zobaczysz różnicę, potem łatwiej będzie Ci załapać poprawne spawanie, a ty już nie masz czasu długo nabierać doświadczenia".

Może ten sezon nauki to też testowanie ustawień w różnych warunkach (m.in.: rozdział mocy przód/tył? - za dużo na tył=myszkowanie), doboru opon itp. ?

DJ

Anonimowy pisze...

Hmm... tak trochę off topic.

Jak mnie - chłopa w wieku kiedy raczej już kończy się spawać - doświadczony kierownik wysyłał na kurs spawaczy, to podpowiedział abym poćwiczył tam też spawanie przy złych parametrach: "zobaczysz różnicę, potem łatwiej będzie Ci załapać poprawne spawanie, a ty już nie masz czasu długo nabierać doświadczenia".

Może ten sezon nauki to też testowanie ustawień w różnych warunkach (m.in.: rozdział mocy przód/tył? - za dużo na tył=myszkowanie), doboru opon itp. ?

DJ

Jaro75 pisze...

Udanych testów Robertos :)

Piotr pisze...

Też mi się tak wydaje Anonimowy. Kiedyś widziałem gdzieś filmik z Robertem gdzie demonstruje fragment swojego przejazdu po jakimś torze. Bardzo ciekawy styl jazdy powiem szczerze, wiadomo nie zawsze mu też to wychodzi tak jak powinno ale człowiek uczy się na błędach w końcu będzie mistrzem, tak mi się przynajmniej wydaje. Zresztą widać, że jest dobry, kwestia czasu :)

Anonimowy pisze...

Nie jestem pewien, czy auto jest najwiekszym problemem Roberta. Moim zdaniem, on zdal sobie sprawe w tym sezonie z tego, ze ograniczen swojej reki nie przeskoczy. Teraz musi podjac decyzje co dalej: walczyc z wiatrakami, czy zejsc poziom nizej i zostac rzemieslnikem. Swietnie oplacanym, ale juz nie artysta za kierownica, co chyba kocha najbardziej.

Anonimowy pisze...

Anonimowy 20:56 co ty piszesz??
Robert 1 sezon w WRC i już pokazał, że potrafi walczyć z czołówką WRC, a ty piszesz, że zdał sobie sprawę z ograniczeń swojej ręki. Gdzie tu sens i logika? Gdyby miał lepsze auto by Ci pokazał ile może osiągnąć mimo ograniczeń ręki. Ludzie na prawdę, przestańcie tworzyć jakieś chore insynuację. Wiele było wypocin na temat Kościuszki, że ma jakieś swoje teorię z choinki, a widzę, że wy macie podobnie jak on. Obserwujcie, słuchajcie, czytajcie ale uważnie i ze zrozumieniem. Kubica wyraźnie dał do zrozumienia że potrzebuje narzędzi, żeby miały sens dalsze jego starty, a to znaczy, że czeka na to by znaleźć się w jakim fabrycznym teamie, który w pełni się nim "zaopiekuje" i nie będzie musiał się przejmować jakąś wadliwą skrzynią biegów.

Olivia pisze...

zycze szybkiego powrotu do zdrowia JULES BIANCHI, szkoda, ze Robert nie moze go zastapic chocby w Rosji, tor jest nowy dla wszystkich :( Pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Robertowi wystarczy zmienic przekladnie kiarownicy i nie bedzie musial odrywac rak, no (reczny) Alessandro „Alex” Zanardi wygrywal przystosowanym autem testowal tez BMW F1 .Ale mysle ze Robert tego nie chce.

Anonimowy pisze...

Kurcze, chciałbym juz wiedzieć czym i w jakich układach Robert będzie działał w roku przyszłym.... ale jak zwykle bedzie wiadomo dopiero za pięc dwunasta

Catalin pisze...

Bardzo cieszę się na te testy!
Po pierwsze szczerze kibicuję obu Panom - zarówno Kubicy jak i Szczepaniakowi. Ich wyczyny zawsze wywołują uśmiech na mojej twarzy.

No i sam fakt, że to Fordem Fiestą będą jeździć. Dobry samochód, dobrzy kierowcy, czego chcieć więcej? No, wiadomo, samych sukcesów w ich wykonaniu :)

LukazsPL pisze...

Przedstawiciel Forda? :-D

DADDY pisze...

Catalin

Jesteś jedyną osobą chwalącą Forda na tym blogu :] Powiedzieć Ci czego chcieć więcej ? Innej marki auta !!!! Co ty jarałaś(eś)?

robert szeffs pisze...

Witam czy wiadomo gdzie konkretnie odbeda sie testy przed Hiszpania moglbym troche zdiec i filmow porobic to bym przeslala na bloga.Pozdrawiam.