Strona główna Informacje z WRC O Robercie Kubicy Klasyfikacje Kontakt English version

piątek, 17 października 2014

Jak było przed rokiem w Rajdzie Hiszpanii? Aktualizacja sobota godz. 15:25 - telewizyjny wywiad z Kubicą (dalsze tłumaczenie)

fot. Citroen Racing
To właśnie w tym rajdzie Robert Kubica i Maciej Baran zagwarantowali sobie zwycięstwo w klasyfikacji generalnej serii WRC2. Rajd Hiszpanii był dla Kubicy wisienką na torcie i zapoczątkował nową, bardzo ambitną drogę polskiego kierowcy. Zobaczcie, jak w ubiegłym roku przebiegała walka w tej imprezie.

Pierwszego dnia rozegrane zostały 3 OS-y rajdu. Wszystkie padły łupem załogi Kubica/Baran. Po nieco ponad 60 kilometrach jazdy Polacy mieli ponad 50 sekund przewagi nad Elfynem Evansem.


W drugim dniu nie było inaczej. Robert wygrywał wszystkie OS-y w klasie WRC2, a w klasyfikacji generalnej rajdu był na 10. miejscu. Po 8 próbach Kubica i Baran mieli ponad 2 minuty przewagi nad Elfynem Evansem

9. OS-y był pechowy dla Walijczyka, który urwał koło i nie ukończył dnia. Na 2. miejsce awansował zatem Sepp Wiegand, który tracił w tym momencie do Kubicy i Barana ponad 4 minuty.


W ostatnim dniu rajdu chodziło przede wszystkim o dowiezienie tej przewagi. A nie było to łatwe gdyż na trasie panowały bardzo słabe warunki, a kierowcy narzekali na duży kurz po przejazdach poprzednich załóg.


Przewaga Kubicy i Barana nie była jednak w żadnym momencie zagrożona i Polacy odnieśli przekonujące zwycięstwo, zostając jednocześnie mistrzami świata WRC2. W całym rajdzie Polacy nie wygrali jedynie 3 z 15 OS-ów.


"Wiedziałem, że jestem w stanie szybko się uczyć na szutrze. Bardzo cieszę się, że tak spisaliśmy się w różnych warunkach. Wygraliśmy 5 z 6 rajdów, które liczą się do mistrzostw. Przede mną jeszcze długa droga. Traktowałem ten rok jako rehabilitację. Osiągnąłem swój cel, teraz dodatkowy rajd w Wielkiej Brytanii. Cały sezon się udał, rajdy w MŚ są bardzo trudne.  Sezon był bardzo udany jeżeli chodzi o doświadczenia i pracę mojej ręki, szczególnie na szutrze. Bardzo się cieszę" - powiedział Robert na mecie. Kubica przyznał też, że jego celem jest powrót do single seaterów, ale póki co nie jest to możliwe.


fot. Citroen Racing

fot. Citroen Racing

fot. Citroen Racing

fot. Citroen Racing
Aktualizacja sobota

Robert Kubica był gościem włoskiego Sky Sports 24 - mówił m.in. o Formule 1 i stwierdził, że Alonso jest lepszym kierowcą niż Sebastian Vettel. Poniżej wywiad:



Poniżej tłumaczenie wywiadu:
"Myślę, że Fernando to jedyny kierowca, który potrafi zrobić prawdziwą różnicę w samochodzie. Musi mieć jednak samochód, który jest w stanie wygrywać. Sebastian Vettel miał niesamowite sukcesy, ale zazwyczaj siedział w najlepszym samochodzie. Myślę, że Alonso jest lepszy niż Vettel."

"Formuła 1 to niesamowicie konkurencyjny sport. Jest bardzo trudno osiągnąć sukces. Kiedyś Ferrari wygrywało wszystko, teraz czasy się zmieniły. Nawet tak prominentni kierowcy jak Alonso mają problemy aby jechać w najlepszym aucie. Kiedy przyjeżdżał do Maranello, był niezwykle szczęśliwy. Teraz wydaje się jednak, że nie tak łatwo wejść na szczyt, nawet Alonso"

"Nie wiem co zrobi Fernando, ale wiem na pewno, że gdyby zabrakło go w stawce kierowców, to byłaby to ogromna strata. Szczerze mówiąc jednak, nie mogę sobie wyobrazić aby tak się zdarzyło.
"

Aktualizacja godz. 15:30

Adam Malecki z Radiowej Trójki przetłumaczył  na Twitterze kolejne części wywiadu z Robertem Kubicą:

"Moje doświadczenie po WRC2 nie było wystarczające. Teraz w WRC popełniam za dużo błędów, ale jeśli zostanę w rajdach to one zaprocentują."

"Myślę, że Mercedes nie wykorzystuje w pełni swoich możliwości. Pozostałe zespoły czeka trudna zima. Każdy kierowca byłby w stanie wygrywać w bolidzie tego zespołu, ma taką przewagę nad innymi. Nie spodziewam się jednak, żeby ich przewaga była tak długotrwała jak Red Bulla. Ich przewaga polegała na aerodynamice. Rosberg i Hamilton stracili kilka szans na zwycięstwo, ale wszyscy popełniamy błędy."

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco! 

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

34 komentarze:

Anonimowy pisze...

Tak to były piękne czasy, które mam nadzieję jeszcze wrócą.
A tak z innej beczki: nie pojawił się wpis dotyczący startów Roberta Kubicy w GP Japonii. A to przecież w czasie tego GP w 2008 roku (na Fuji) miał miejsce najlepszy start Kubicy: z P6 na 1 miejsce!!!

Jaro75 pisze...

Te piękne czasy cały czas trwają.Chyba że czegoś nie rozumiem.

Jaro75 pisze...

Mateusz,jak obstawisz Hiszpanię?
Pomińmy aspekt ewentualnej... i skupmy się na miejscu :)
Sądzę że jest szansa na pierwszą szóstkę ale najbardziej zależy mi na dobrym tempie Roberta.W sumie człowiek sam nie patrzy ma miejsca tylko na czasy a tylu ludzi dziwi się Robertowi :)

Mateusz Cieślicki pisze...

Między 6. a 8. :)

Marcin J pisze...

Mamy 2 dni asfaltow po dniu szutrow, wiec jesli rob bedzie trzymal sie produ w szutrach to ponziej moze walczyc o wyzej na afaltach. Cchialembym top 5. Licze na pudlo :P

Anonimowy pisze...

W tym sezonie 1dzien szutrów a później 2asfaltow?

Anonimowy pisze...

BTW.
Chuchała mistrzem Polski

Jaro75 pisze...

Tak więc ustalmy Mateusz że 6. :)

Pozdr.

Anonimowy pisze...

Tu jest świetny filmik jak Robert dojechał do mety rajdu :)
https://www.youtube.com/watch?v=6PbDj4Ibi84


Anonimowy pisze...

właśnie jestem na dolnośląskim, przejechałem 300km żeby podziwiać rajd, pogoda fatalna warunki na trasie również, ale czego się nie robi aby dopingować rajdowców a tu klops, GG złapał na 1 os kapcia tracąc 4min i uznał że dalej to już nie ma sesu się ścigać, WCH odpowiedział: że jak tak to on też niepojedzie, tytuł i tak już ma, Panowie a gdzie szacunek dla kibiców?czy może teraz cała reszta zawodników powinna podejść do zawodów według tego samego klucza i tak np: ŁH jak nie jadą GG,WCH to ja też nie i dalej TK,MO,TKAS,DB itd, ludzie o co tu chodzi?

Konrad Kobedza pisze...

Właśnie oglądam zapowiedź rajdu Hiszpanii na WRC+, praktycznie wszyscy podkreślają, że hiszpańskie asfalty są najbliższe tym spotykanym na torach. Mam nadzieje, że Robert będzie mógł wykorzystać jak najwięcej swojego torowego doświadczenia i udowodnić niedowiarkom jak szybkim jest kierowcą :)

Anonimowy pisze...

Anonimowy 17:30
Masz rację, wstyd, skandal, hańba i żenada!!!!!! Niby Chuchala powiedział, że budżet się skończył!!! Co za wstyd, skończyło mu się paliwo w baku ze nie mógł wyjechać z serwisu, szkoda gadać.

Anonimowy pisze...

Robert udowodni to kiedy dostanie konkurencyjne auto. Fiesta jest słaba na szybkich i szerokich asfaltach co jak już pisałem pokazała Francja. Na krętych, technicznych odcinkach Robert odrabia ile może ale niestety na prostych Fiesta traci za dużo... Do tego szwankująca skrzynia i słabe przyspieszenie. Konrad nie spodziewaj się szału na hiszpańskich asfaltach. Co by nie było - w równej walce na asfalcie Robert VW i Citroenów nie ogra. Nie tym autem... Jeśli czołówka pojedzie bez problemów to na bank będą przed Robertem i Maćkiem.

A tak z innej beczki.
Obejrzałem dziś chyba wszystko co jest w sieci nt. Francji 2014. Bardzo mnie cieszy jeden fakt. Robert jechał najczyściej, najlepiej z całej stawki, często wręcz perfekcyjnie.
Aż miło popatrzeć jak chłopaki jadą OS a po nich kierowcy Hyndaia i VW robią to samo dużo gorzej. Niestety możliwości Fiesty są jakie są i nie ma to odzwierciedlenia w czasach. Robert z Maćkiem pojechali piękny rajd. Moim zdaniem najlepszy jak narazie w tym sezonie.

Anonimowy pisze...

napiszcie prosze laikowi, czyli krok po kroku jak wykupic usługę WRC+.

Anonimowy pisze...

Anonimowy z 20:50 "napiszcie prosze laikowi, czyli krok po kroku jak wykupic usługę WRC+."

Wchodzisz na stronę plus.wrc.com
Na środku zobaczysz "WATCH NOW ONLY 4,99/MONTH" - klikasz na to.
Otwiera Ci się okienko/karta rejestracji. Podajesz login, imię, nazwisko, email, potwierdzasz email, data urodzenia, hasło, potwierdzasz hasło, wpisujesz kod który masz z prawej strony, poniżej zaznaczasz "ptaszkiem", że akceptujesz bla bla bla ( musisz to zaznaczyć ), i klikasz next/dalej. Następnie pojawia Ci się okno do płatności kartą kredytową. Wybierasz rodzaj karty ( MasterCard, Visa, Amex ) Nazwisko posiadacza karty, numer karty, numer CVC ( na odwrocie, za polem do podpisu, takie 3 cyferki ), data ważności karty. I klikasz dalej, celem potwierdzenia płatności. I tyle.

pio&aga pisze...

odnośnie WRC+, ważne info, może nie wszyscy wiedzą, subskrypcję można wykupić za pomocą normalnej karty debetowej (=bankomatowej/płatniczej). Nie trzeba mieć karty kredytowej. Nawet chyba koledzy z WRC+ o tym nie wiedzieli. Jak im o tym napisałem byli zaskoczeni. ;)

Anonimowy pisze...

http://www.youtube.com/watch?v=qlLolGuqo9o .Glupota ludzka nie zna granic.USA

Anonimowy pisze...

Kocham Roberta ale wygląda jak bezdomny:D Niech się ktoś nim zaopiekuje!
Pzdr! Łukasz

Anonimowy pisze...

@pio&aga

Z tego co wiem, teraz nie ma już ograniczeń co do tego czy karta jest kredytowa/debetowa. Jeżeli posiadasz kartę, która jest akceptowana przez sprzedawcę (MasterCard/Visa/Visa Debit/Amex etc.) to możesz nią zapłacić. Sprzedawca nie dba o to jaka to karta. Dalszą część załatwia system płatności w porozumieniu z bankiem.

Anonimowy pisze...

z zeszlego roku i z Portugalii ale ciekawy filmik od 1 minuty :)
https://www.youtube.com/watch?v=yHzhV6tqsmY

Anonimowy pisze...

Robert wygląda jak bezdomny bo nie jest juz "lalusiem" z f1 tylko gościem co zap....a między drzewami i mozna teraz iść z nim na piwo i pogadać o ścinaniu zakrętów na "V" :)Kierowcy rajdowi zawsze byli gośćmi z krwi i kości natomiast chłopaki z F1 - od momentu wejścia w ten świat-od zawsze byli jakby z innej planety

Marek Wójcik pisze...

Strasznie rozgadany ten język włoski. 13 minut gadania zmieściło się w 9 linijkach tłumaczenia... ;-).

Nikt z członków naszej małej społeczności Kubico-Maniaków nie zna włoskiego na tyle, by pokusić się o tłumaczenie?

Anonimowy pisze...

Wygląda jak bezdomny? Bo ma dłuższe włosy i zarost? Według mnie dobrze wygląda, nie przesadzaj.H7

karluum pisze...

Ja znam ;) Niech mi ktoś mi na maila pośle filmik to go przetłumaczę :)
josefs@onet.pl

Anonimowy pisze...

Na Twitterze Adam malecki zrobił tłumaczenie

Anonimowy pisze...

KUBICA-ALONSO Maclaren 2015:)a co tam wszystko mozliwe

Anonimowy pisze...

Ma ktos moze taki kubek WRC? Zastanawiam, sie czy warto go brac na zime :)

http://www.ebay.ie/itm/SALE-OFFICIAL-WRC-FIA-WORLD-RALLY-CHAMPIONSHIP-THERMOS-MUG-BLACK-/321526629979?pt=UK_Car_Parts_Vehicles_Automobila_ET&hash=item4adc7b065b

Maximus pisze...

Alonso jest dużo lepszy od Vettela,Kubica to wie,gdyż w BMW SAUBER Vettel był testowym i Robert wie,że daleko mu do najlepszych.Jezeli przychodzi Riccardo i w I swoim sezonie w R.B niszczy Vettela to oczymś świadczy.Za rok,dwa jak Riccardo mocno się zadomowi w R.B Vettel wogóle już mocno by odstawał,dlatego zmienia zespół.Ferrari go chce nie tylko dlatego,że jest dobry(gdyż jakby Ferrari chciało dobrych odrazu wyrzucili by Raikonnena,któy jest 0.5s wolniejszy na kółku od Alonso i zatrudnili by Alonso+Hamiltona) Vettel ma zasobą chyba najpotęzniejszego sponsora,niemiecki koncern paliwoy ,która ma ocean kasiory...To jest główny sukces Vettela.

T VaNaT pisze...

Nie wiem jak Wam, ale wydaje mi się że Robert mówi płynniej po Włosku jak po Polsku :) Co do tłumaczenia to mówili na początku o WRC a w tłumaczeniu tego nie ma.

Anonimowy pisze...

Co do Vettela, to obawiam się, że będzie tak jak w Red Bull. Dostanie w Ferrari genialne auto. Niemcy są potentatem finansowym i zrobią wszystko, by ich pupil, następca Schumachera znowu był na topie.

wezyr pisze...

Anonim z 9:40


Czy mógłbyś nam wytłumaczyć, co mają finanse Niemiec do formy Vettela w Ferrari? Albo jesteś jeszcze niewyspany, albo.................... sam sobie resztę dopowiedz.

Anonimowy pisze...

Sorry, ale cenzura na tym blogu to jakaś farsa.

Daniel pisze...

Robert pokazał nam jedno, że wcale tragiczny wypadek i uraz w głowie, który na pewno pozostawił wiele w psychice samego Roberta Kubicy pokazuje nam tylko jedno, czy dany kierowca sportowiec lub ktokolwiek jest mocny fizycznie czy wręcz przeciwnie. Robert udowodnił, że kocha to co robi bez względu, na wszystko i samo to, że wrócił i dalej jeździ z taką charyzmą jest tylko powodem do podziwiania go i brania z niego wzoru do naśladowania.

Michał pisze...

Robert dał nam szczerze wiele momentów, które były piękne, kiedy jeździł w formule jeden. Teraz mimo tego, że już może tam nie wrócić nadal robi to co kocha i to jest najwqażniejsze.