Strona główna Informacje z WRC O Robercie Kubicy Klasyfikacje Kontakt English version

niedziela, 13 lipca 2014

Robert Kubica wygrywa 34° Rally Internazionale del Casentino [Aktualizacja poniedziałek - Onboard z głosem Mazura]

fot. IRCup / facebook
Niewiele osób spodziewało się, że 34° Rally Internazionale del Casentino będzie tak przydatnym testem dla Roberta Kubicy. Polak musiał mierzyć się z problemami technicznymi, przebitą oponą i zmienną pogodą, a mimo to wręcz znokautował wszystkich rywali, pewnie wygrywając kolejną asfaltową imprezę we Włoszech.

PEŁNĄ RELACJĘ Z DNIA 2 PRZECZYTACIE TUTAJ.

Klasyfikacja

Tak wygląda ostateczna klasyfikacja 34° Rally Internazionale del Casentino:
Robert i Przemek na mecie:
fot. selvaginna23/Instagram
Nowy się sprawdził

Kubica jechał w tym rajdzie z nowym pilotem - Przemysławem Mazurem. Jest to bardzo doświadczony zawodnik i wydaje się, że jego współpraca z Robertem przebiegała bez większych zakłóceń. Dla Mazura była to na pewno wielka przygoda.

O rajdzie

Patrząc na wyniki, mogłoby się wydawać, że Robert po raz kolejny dołożył lokalnym kierowcom. Tak jednak nie do końca było. Trzeba zauważyć, że była to jedna z największych i najdłuższych imprez jakie Kubica jeździł we Włoszech. Nie było to 6 OS-ów po tej samej trasie, a sporo różnorodnych odcinków, na których trzeba było się starać. Co więcej, stawka kierowców w rajdzie również była mocna - Re czy Rendina to nie są "kelnerzy", a bardzo doświadczeni i szybcy kierowcy.

Cisnął

Robert w jednej z wypowiedzi po OS-ie przyznał, że bardzo cisnął. I bardzo dobrze, bo powrót na asfalty musiał być mocnym uderzeniem aby Robert mógł ze spokojem przystępować do drugiej części sezonu WRC - bardziej asfaltowej. Wyniki na niektórych OS-ach i brak jakichkolwiek przygód wynikających z błędów wskazują na to, jak wysokiej klasy kierowcą jest

Raz słońce a raz deszcz

I dosłownie i w przenośni. Robert miał w tym rajdzie dwukrotnie pecha i raz szczęście - na 5. OS-ie, na którym jechał jako pierwszy i w znacznej mierze uniknął jazdy po mokrym. A rywale musieli zmagać się ze śliską nawierzchnią.

Kiedy przyjdą asfalty

Widać, jak dobrze czuje się Robert Kubica na nawierzchni asfaltowej. Nasz rodak ma na niej mnóstwo argumentów i pozostaje nam tylko czekać na pierwsze imprezy asfaltowe w WRC. W Niemczech może być bardzo dobrze.

Niebawem na blogu galeria zdjęć i filmów z Włoch, a ten wpis będzie aktualizowany gdy pojawią się nowe informacje/zdjęcia i filmy.

Aktualizacja 9:38:

Film z wieczornych odcinków i mety rajdu:


Aktualizacja

"Jakie to wspaniałe uczucie móc napisać - WYGRALIŚMY razem z Robertem Kubicą rajd we Włoszech! Wrażenia, emocje i nauka z takiego rajdu bezcenne!"- napisał na swoim profilu na portalu Facebook Przemysław Mazur.

Aktualizacja godz. 14:10

"To był długi i wymagający rajd. Na ostatnim OS-ie mieliśmy dużą przewagę, ale nie było łatwo. Musieliśmy jechać na slickach po mokrym. Poza przebitą oponą i spowodowanym tym kłopotem z hamulcami to był bardzo dobry dzień. Cały rajd był bardzo udany i chcę podziękować teamowi A-style - wykonali świetną pracę, a musieli wysłać samochód do Wielkiej Brytanii na przerobienie łopatki zmiany biegów" - powiedział Robert na mecie.  

Aktualizacja godz. 18:30

Tak jechał Robert wczoraj: 



Aktualizacja godz. 22:15

Poniżej zobaczycie długi onboard Roberta:


Aktualizacja poniedziałek:

Poniżej film zamieszczony na oficjalnym profilu facebookowym Kubicy, na którym słychać Przemka Mazura (vel. Mazura Przemystawa). Film przedstawia końcówkę oesu Dama.


 
Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób go lubiących i bądź na bieżąco! 
 

Więcej o całej F1 na OneStopStrategy

36 komentarzy:

Anonimowy pisze...

sweeeeet

Maximus pisze...

Bardzo mnie ciekawi,czy winowajcą za wpadki w tym sezonie jest tylko RObert,a może układ pilot-Robert nie jest doskonały,może między Robertem a MAćkiem nie jest gładko..I nie chodzi,że to wina jednego czy drugiego,poprostu nieraz tak jest..

Anonimowy pisze...

Gdybyś czytał i oglądał jego wywiady dokładnie to wiedziałbyś, że wszystkie te wypadki wynikają z ograniczenia jego ręki. Nie daje rady nigdy wyjść z opresji bo nie ma tego chwytu w ręce.

Anonimowy pisze...


Lepszego pilota niż Maciek, Roberto sobie nie znajdzie. Myślę że tworzą super duo. Maciek wprowadza sporo spokoju do calosci wspolpracy w samochodzie. I myślę że świetnie dziala "tonizująco" na Roberta w trudnych momentach))

Marcin J pisze...

Max - a obadaj te wszystkie wpadki od poczatku sezonu. Maciek zawsze dyktuje dobrze. To Robert mial problem z dostosowaniem sie albo z ocena podczas opisywania trasy.

Dlatego opis zmienil a brak doswiadczenie nie moze byc tak latwo zrkompensowany.

Anonimowy pisze...

Tu wypowiedzi audio Roberta po włosku i po angielsku:
http://www.rallylink.it/diretteweb/index.php/audio-casentino-2014
Trochę zdjęć:
http://www.rallylink.it/diretteweb/index.php/immagini-casentino-2014

TJ pisze...

Z Re i Fontana już się mierzył chociażby w 2012 Trofeo ACI Como. Układ na podium wyszedł taki sam, przy podobnej długości i tempie rajdu, chociaż auta były bardziej zbliżone.
Kubica (Citroen C4 WRC) 1:21:18
Re (Citroen C4 WRC) +30,9 sek
Fontana (Ford Focus RS WRC 06) +3:56,9

... no i to był jeden z pierwszych startów po wypadku.

Marek Piotr pisze...

Ludzie przestańcie z tymi wypadkami,poczekajmy przynajmniej do przyszłego sezonu,przypomnijmy sobie co było w f1,awarie,kraksy,błędy Kubicy

Anonimowy pisze...

Na filmiku widać gołym okiem jak słabi byli włoscy kierowcy na dohamowaniach. W Niemczech będzie super ciasno pomiędzy 4-5 zawodnikami, którzy hamują najpóźniej.

Anonimowy pisze...

Zastanawiałem się czy oprócz zamontowanej łopatki Robert miał również zmieniony mechanizm hamulca ręcznego, z którym miał pewne problemy w samochodzie przygotowywanym przez M-Sport. Na dostępnych filmikach wygląda, że hamulec w tym rajdzie działał całkiem dobrze. Z wypowiedzi Roberta, do której link zamieszczony jest gdzieś wyżej wynikało, że A-Style i jeszcze ktoś (nie zrozumiałem o kogo, jaką instytucje chodziło) umożliwili wysłanie samochodu na 4 dni do UK – pewnie w domyśle do siedziby M-Sportu. Więc pewnie hamulec też Robert miał przerobiony. Ciekawe czy to tylko jednorazowo na ten rajd czy może Robert szykuje się do jeszcze jakiejś asfaltowej imprezy, bliżej rajdu Niemiec?

A jeszcze co do pilota M. Szczepaniaka. Całkiem sympatycznie to brzmiało jak Robert urywając koło (czy tam niszcząc zawieszenie) lub ostatnio lekko rolując na rajdzie Polski, pytał Maćka: „Pojedziemy dalej?” W rajdzie Polski była odpowiedź: „jak nas postawią na koła to pojedziemy”. Innym razem Maciek stwierdził „nie, nie pojedziemy dalej”. Widać, że Robert ma szacunek do Maćka.

kargul102 pisze...

ludzie poczytajcie biografie Colina Mcrae napisana za jego życia dla pasjonatów sportu motorowego kopalnia wiedzy o tym sporcie widziana oczami mistrza świata a może przestaniecie sączyć teorie spiskowe .Jest już w jezyku polskim w empiku

Anonimowy pisze...

Mysle,ze ten rajd,poza treningiem,byl takim pokazem sily. Pokazem dla pewnego faceta. Nadchodza rajdy asfaltowe . Sebastien . Okaze si kto jest mezczyzna ,a kto malym chlopcem. USA

Anonimowy pisze...

@USA
W rajdach WRC nie ma małych chłopców.

Jaro75 pisze...

Jest dobrze :))
Czekam na Niemcy,Francję i Hiszpanię wiadomo dlaczego :))

Pozdrawiam wszystkich :)

Anonimowy pisze...

@Karol M
wspominales, ze jedziesz na FIN 15raz ? autem/promem/samolotem :-)?
na które z pozostałych rajdów najrozsadniej kosztowo/czasowo jest wybrac sie z Polski? gdzie trasy są blisko "tanich lini lotniczych" i na miejscu jak się najlepiej przemieszczac?

patryktos pisze...

Wielkie doswiadczenie i chec jazdy na asfalcie, dzieki takiemu polaczeniu mamy taki wynik;) Juz nie moge sie doczekac asfaltu w mistrzostwach swiata!!!

Anonimowy pisze...

https://www.youtube.com/watch?v=uh5KW4h6dak

Przejazd Roberta

Anonimowy pisze...

@USA
Czy te doglebne przemyslenia to efekt przedluzonego czwartego lipca?
Na prawde sadzisz, ze od wczoraj ten "pewien facet" obgryzajac paznokcie siedzi I mysli, co dalej bedzie z jego przyszloscia? Gimiebrejk :)))

Anonimowy pisze...

http://www.youtube.com/watch?v=dJQfo6kUiPM&feature=youtu.be

Onboard :D

TJ pisze...

WOW, mistrzowski refleks widać przy omijaniu tej barierki na 10:56 onboardu. To na pewno było zaznaczone w opisie, którego nie słychać, ale naprawdę szacun za precyzję.

Jak chcecie poczuć wrażenia z F1 to polecam na moment zmienić Ustawienia klipu na Szybkość x2. :)

Anonimowy pisze...

Obejrzałem onboard i trzeba pogratulować Staszkowi, ze dał radę to dyktować! Dłuższych prostych można tam na placach policzyć.

Anonimowy pisze...

Szkoda ,ze nie slychac dyktowania pilota.W paru miejscach widac,ze jest spory zapas,ale ogolnie Bombazza.USA

Anonimowy pisze...

@Marek Piotr co ty czlowieku opowiadasz? Kubica popełniał błedy i powodował kraksy?? W stawce nie było drugiego takiego co miał taką małą ilość błędów.. Był za to i za szybkość ceniony. Phi Kubica i błędy w F1. To bmw sauber zawsze wszystko spier*doliło.

Karol Moździerz pisze...

Ja lecę do Helsinek, tam pożyczamy auto i na miejscu jeździmy tym pożyczonym. To opcja zdecydowanie najwygodniejsza. Jak się odpowiednio wcześnie kupi bilet, to kosztuje w okolicach 700 zł. Samochód od środy do niedzieli ok. 1200 zł. Paliwo kosztuje tyle, co w Niemczech mniej więcej, może ciut droższe.

Można próbować łączonymi Ryanairami się dobić do Tampere, ale ciężko takie połączenie poskładać i rzadko wychodzi tańsze niż normalnymi liniami.

ŁukaszRog pisze...

Dokładnie Anonimowy z 11:24. Na palcach jednej ręki można policzyć błędy Roberta przez które nie kończył wyścigu w F1 podczas swojej prawie pięciu letniej kariery. Kubica był szybki i bezbłędny, a jeśli Marek Piotr twierdzi inaczej to widać nie ma bladego pojęcia o czym pisze.

TJ pisze...

Czyżby nowa komenda w opisie ? "Gira" = (wł.) skręć / obróć ?
Pada w 1:30 drugiego onboardu.
Ciekawe czy tylko weszła do ogólnego opisu czy tylko na asfaltach będzie ją słychać.

Anonimowy pisze...

@all
czy gdzieś pojawił się komentarz do przebitej opony, czy było to efektem "cięcia" zakrętu / kamień ?

Marcin J pisze...

@TJ - Gira było już wcześniej. Możliwe też że poskładał opisy ze starych asfaltów i trochę nowych rzeczy ustalił na stałe jako część wspólną asfaltów z szutrami. A specjalne jak Gira stoją z asfaltów.

OZi pisze...

@ TJ:

nie, "Gira" używana była już za Macieja Barana.
Pozdrawiam!

OZi

Anonimowy pisze...

Naszym zdaniem - podsumowanie weekendu 13.07
https://www.youtube.com/watch?v=f2AR7hyOZpg

Anonimowy pisze...

Nie twierdze ,ze Ogier ma sie bac. Twierdze , ze Robert moze byc w Niemczech jedynym zawodnikiem ,ktory nawiaze walke z VW. Chociaz nie wiadomo jak szybki na asfalcie jest Hyunday. Fajny,szybki ,czysty rajd Polakow. To cieszy.USA

Anonimowy pisze...

Michał wreszcie się wyleczył z kontuzji kręgosłupa-chwała mu za to i lekarzom!!! W związku z tym ma zamiar wracać na trasy z pilotem z którym się znają jak dwa łyse konie-bardzo się z tego faktu cieszę!!!! Mazur-Hmmm to tylko może oznaczać że często usłyszymy na mecie-no wiecie!-(Marsz Marsz...)A oglądając onboard mógłbym dać sobie rękę uciąć (W WIELU MIEJSCACH!) że auto prowadzi "LINIJKA"-kto w temacie będzie wiedział o kogo mi chodzi!!! Myślę że jak psychika wytrzyma... KLĘKAJCIE NARODY!!!

Anonimowy pisze...

na asfaltach moze byc mega grubo, przeanalizowałem sobie onbordy kubicy ogiera i sordo mysle ze robert bedzie mega szybki - zauważyłem ze robert wcześniej dodoaje gazu w zakretach to znaczy w szczycie zakretu gdy ogier i sordo dopiero po wyjsciu z zakretu i tu moze robert moze duzo zyskiwac oczywiscie to moje spostrzezenia ale sie okaze....

kosmacz pisze...

A jak sprawa z oponami ? Wyglada ze nasi jechali na tych w spec WRC z bierznikiem a pozostali na slickach ? Ktos pisal ze Re w wypowiedzi mowil o przewadze RK w oponach ale wg mnie te slicki sa szybsze mimo ze nie sa to opony dla mistrzostw swiata

Maximus pisze...

@Marek Piotr wyskoczyłeś jak dziecko z piaskownicy-Robert według innych kierowców z F1 byl najlepszym kierowcą jeżeli chodzi o robienie błędów-w całej jego karierze jego błędy można na palcach jednej ręki policzyć.

maSay2610 pisze...

kurde ale jestem pełen podziwu dla roberta jakie postępy zrobił. Na onboardzie widać że asfalt to jest to... Nie moge sie doczekac niemiec, i oby pogoda dopisała, bo by było bardziej bezpiecznie