Strona główna Informacje z WRC O Robercie Kubicy Klasyfikacje Kontakt English version

czwartek, 31 lipca 2014

Robert Kubica w Rajdzie Finlandii - dzień 1 (live timing, filmy, zdjęcia, wypowiedzi) [Aktualizacja 22:25 - film z przejazdu, klasyfikacja, zdjęcia, wypowiedź Wilsona, pełny onboard z 1. OS-u]

fot. Adam Owczarek
Już dziś kierowcy rozpoczynają rywalizację w Rajdzie Finlandii - jednej z najbardziej ekscytujących rund Rajdowych Mistrzostw Świata. Na starcie pojawi się pięć polskich załóg, w tym dwie w WRC. Jak poradzą sobie Robert Kubica i Maciej Szczepaniak? Zapraszam na pełną relację z filmami, zdjęciami i live timingiem.


PEŁNĄ ZAPOWIEDŹ RAJDU FINLANDII ZNAJDZIECIE TUTAJ



Co nas czeka dziś?

Oprócz shakedownu, kierowcy przejadą dziś cztery OS-y, w tym długą próbę Lankamaa. Rajd rozpocznie się o godz. 15:08, wcześniej czekają nas prezentacja kierowców oraz konferencja prasowa.

Czwartek, 31 lipca

godz. 07:00 - Laajavuori Shakedown (4,19 km)

godz. 15:08 - OS1 Lankamaa 1 (23,47 km)
godz. 16:21 - OS2 Jouhtikylä (10,40 km)
godz. 18:07 - OS3 Lankamaa 2  (23,47 km)
godz. 19:30 - OS4 Harju 1 (2,20 km)
godz. 20:00 - Serwis

Co w Tv?

Dziś na żywo będziemy oglądać jeden OS - linki do transmisji pojawią się tuż przed rozpoczęciem.

Czwartek, 31 lipca
godz. 19:30 - LIVE OS 4 - BT Sport 2

Lista startowa

Robert do dzisiejszych OS-ów będzie startował jako dziesiąty, a kolejność będzie analogiczna do kolejności w klasyfikacji generalnej WRC:

Mapa



Filmy z OS-ów:
Lankamaa - OS 1, 3


Jouhtikylä - OS 2


Harju - OS 4, 13


Jak tylko pojawi się pierwsza aktualizacja, na blogu pojawi się nowa relacja live.

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób go lubiących i bądź na bieżąco! 

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

100 komentarzy:

Marek Wójcik pisze...

Powodzenia Panowie! Oby bez przygód zdobywajcie doświadczenia!

TJ pisze...

http://eurosport.onet.pl/motorowe/rajdy-samochodowe/robert-kubica-duzo-sie-u-mnie-zmienilo/82d93

Anonimowy pisze...

Wydaję mi się, że lista powyżej to nie jest jeszcze lista startowa. Np. Mikkelsen jest przecież 3-ci w klasyfikacji generalnej a tu na liście jest że startuje 9-ty. Na wrc.com nie ma jeszcze listy startowej, jest tylko lista tych co się wpisali na rajd (Entry list).

Pozdrawiam,
Mariusz

Anonimowy pisze...

1mikel 2latv 3ostbe4ogier

Anonimowy pisze...

Powodzenia, mam nadzieje ze będzie blisko pudła,albo nawet na :) szerokości i przyczepności

Anonimowy pisze...

gdzie można zobaczyć czasy shakedownu na zywo .Andy

Karol Moździerz pisze...

W serwisie lub to, co rzucą na twittera. Te oficjalne wyniki hiszpańskie kosztują kilkaset euro za rajd.

marian burzak pisze...

http://www.rallye-sport.fr/classement-shakedown-rallye-finlande-2014/

Łukasz pisze...

Jedzie 5 polskich załóg, a nie 4. Kubica/Szczepaniak, Sołowow/Baran, Kornicki/Mazur, Ptaszek/Kozdroń i Domżała/Zawada.

Anonimowy pisze...

Uwaga mega ważna wiadomość!

Od dzisiaj oficjalna strona WRC uruchomiła platformę WRCplus dostępną tu: https://plus.wrc.com/

Za jedyne 5 euro miesięcznie mamy dostęp do:
- onboardów na żywo,
- mapek na których możemy obserwować przemieszczanie się kierowców,
- trzech godzin transmisji w jakości HD
i wielu innych materiałów.

Koszt to 21 zł z groszami za jeden miesiąc. Usługa przedłużana jest automatycznie na kolejny miesiąc, ale można z niej zrezygnować w każdym momencie. Niestety nie jest dostępna na terenie Wielkiej Brytanii i Francji.

Jaro75 pisze...

Trzymam kciuki :)

Anonimowy pisze...

Ruszyło WRC+. Koszt EUR 4,99/month.
Ciekawe czy warte swojej ceny.
W sumie 1 rajd = 4,99

Ktoś chętny do przetestowania i podzielenia się wrażeniami?
To i tak zdecydowanie taniej niż chcą Hiszpanie za dostęp do wyników.

DADDY pisze...

Dziwny sposób przelewu...nie ogarniam a chciałbym mieć dostęp.
Mam inną kartę Cashpay (maestro) i nawet opcji nie mam żeby przelać.
Może bezpośrednio na konto, ale gdzie to konto ?
ktoś może pomóc ?

Anonimowy pisze...

Jesli bedzie działało tak jak piszą to jest to obowiązkowa pozycja dla każdego kto śledzi rajdy.

Anonimowy pisze...

Do Anonimowy 31 lipca 2014 09:54

- nie będzie onbordów na żywo, będą kilka godzin po odcinku przynajmniej dla top 10 kierowców
- do 3 odcinków na żywo (szału nie ma) chociaż to lepsze niż nic i często nie wszystkie odcinki dałoby się pokazać w interesujący sposób)

Cena jest w porządku, chociaż do tej pory śledziłem tak:
- live timing
- podsumowania dni można było znaleźć max w kolejnym dniu, więc do przeżycia
- odcinki na żywo były streamowane na wrc.com (choć nie wszystkie), domyślam się, że już nie będą

Ja chyba rozważę, zwłaszcza, że oprócz Finlandii w sierpniu są Niemcy i można pośledzić.

Co myślicie?

seeyas pisze...

zapisałem sie do WRC+, poki co nie zdazylem za duzo sprawdzic ale wyglada tak jak powinno. do livestreamu ok 8 godzin wiec dopiero po kilku OSach bedzie mozna powiedziec wiecej. jest dostep do dantych z rajdu Polski i teraz do Finlandii. najbardziej kreca mnie te onboardy online : ] co do placenia do zwyczajnie mastercardem albo visa, moze byc konto w pln

Jey Wild pisze...

Ja się raczej skuszę na przetestowanie bo brzmi dość ciekawie a cena nie jest z kosmosu tym bardziej jak pisze kolega wyżej w ramach miesiąca powinny się załapać tez Niemcy na które tak wszyscy czekamy.

masohaso pisze...

Witam, wykupiłem usługę WRC+, transakcja przebiega szybko i sprawnie. Podzielę się wrażeniami jak tylko zacznie się coś dziać. Pozdro

masohaso pisze...

Już zauważyłem fajny plus jeśli chodzi o WRC+, z tego co widzę to na mapkach można śledzić pozycję kierowców również poza odcinkami rajdowymi, czyli cały czas widzimy gdzie są, śledzimy dojazdówki. Teraz np. sterczą wszyscy w parku maszyn, dokładność jest duża bo zbliżając mapę widać że samochody są od siebie oddalone o kilkanaście metrów. Dodatkowo mamy filtr śledzenia po kierowcy, klikamy np. na Ogiera i widzimy gdzie teraz stoi lub się przemieszcza ;) spoko sprawa.

Kaczmar pisze...

Plusem jest to ze wykupujac subskrypcje WRC+ dzisiaj mam aktywna do 30.08 czyli zalapie sie tez na rajd niemiec :)

Trzeba uwazac aby wylaczyc na koncie subskrypcje najpozniej dzien przed uplywem bo automatycznie wykupi sie na nastepny miesiąc!

Anonimowy pisze...

Kaczmar jak dokladnie to wyłączyć??

Kaczmar pisze...

Instrukcja wyłączenia subskrypcji (w przypadku nie wyłączenia automatycznie wykupi sie na następny miesiąc i pobieże kase z karty)

1. Zaloguj sie na stronie WRC+
2. Kliknij na nick > Profile
3. Na samym dole jest napisane do kiedy jest subskrypcja a pod nia przycisk: "Cancel subscription"
Proponuje kliknąć dopiero po rajdzie Niemiec =)

Nie umiem tylko otworzyc onboardu tylko 1 kierowcy, przy odpalonym onboardzie porównawczym 2 kierowców wypadałoby mieć 4 fizyczne rdzenie na procku lub więcej

Kaczmar pisze...

Prosze o dopisanie do komentarzy:

+ duży plus, mozna byc zalogowanym na 1 loginie w 2 miejscach jednocześnie, tym samym mozna sie podzielic z kolegą który sie dorzuci i dać mu login i hasło ;)

Anonimowy pisze...

Dzięki temu WRC+, jeśli będzie dobrze działało, już nie będzie strachu, jak live timing się zawiesi. Teraz będzie onboard. Chyba że onboardy się będą wieszać, ale jeszcze będzie mapa. Zobaczymy jak to się w praktyce będzie kręcić.

Pozdrawiam wszystkich i życzę powodzenia Robertowi i Maćkowi.

Grzegorz

Kaczmar pisze...

Nie polecam używania Firefoxa do WRC+, na Google chrome działa płynnie (procesor i5 2rdzenie 4 wątki) a na Firefoxie tnie na 2 onboardach.

Jak ktos nie uzywa, naprawdę warto zainstalowac tylko pod WRC+

DADDY pisze...

Lipa bo muszę czekać tydzień na kartę Visa :[ Czyli na ten rajd się nie załapie.
Trochę wam zazdroszczę :]
Ale mam też nadzieje że podzielicie się w komentarzach dodatkowymi informacjami, do tego relacja Mateusza i Karola będzie obszerniejsza.

Anonimowy pisze...

Czy ktoś może potwierdzić, czy onboardy będą dostępne live, czy dopiero poźniej po zakończeniu oesów?

DADDY pisze...

Kaczmar a podzielisz się ze mną? :] dasz nr konta wpłacę ci połowę i będzie sprawiedliwie i dużo taniej...

Kaczmar pisze...

DADDY mimo szczerych chęci nie da rady, nie znam Cie i wystarczy ze podzielisz sie passami jeszcze z kims a sam sie nie zaloguje. Albo ktos ze złośliwosci kliknie mi cancel subscription i mam pozamiatane :(

Popros kogos z rodziny, znajomych czy z pracy zeby ci udostepnił numer karty do celu aktywacji subskrypcji, nie musi ci podawac numeru karty, odpal mu stronke i niech sam wpisze, numer karty nie jest pozniej nigdzie wyswietlany.

OS4 live o 19:30 w WRC+, live będą także:
- SS13 01.08.2014 19:30 CET
- SS26 03.08.2014 12:00 CET
HD!

Dodam jeszcze ze przy aktualnym kursie Euro, dzieląc się na 2 osoby i załapując na 2 rajdy wychodzi: 5,19zł za 1 rajd. Wtedy na pewno warto :)

masohaso pisze...

Prawdopodobnie onboardy będą dostępne po zakończeniu oesów, bo nie ma w menu przy nich słówka "live" aczkolwiek głowy nie daję.

DADDY pisze...

@Kaczmar w zasadzie to masz rację, też bym się głęboko zastanowił będąc na twoim miejscu...liczyłem na odrobinę zaufania :]
No cóż muszę coś wykombinować i znaleźć kogoś kto się zgodzi bo aż żal tego nie zobaczyć.
Oznajmiam iż chętnie złożę się na miesiąc z kimś na jedno konto przy obopólnym dotrzymaniu słowa że hasło i login zostaną między nami.
:] Po miesiącu rezygnuje a hasło można zmienić i sprawa załatwiona wtedy ja też kogoś będę mógł wziąć pod swoje skrzydło mając już swoje konto :)

seeyas pisze...

na bank, jest info, ze beda dostepne o 20:00. udalo sie komus wlaczyc pojedynczy onboard?

Kaczmar pisze...

Onboardów live można wypatrywać jedynie w relacjach z tych 3 odcinków, łącznie będzie ok 3 godzin relacji live.

Onboardy na zyczenie nie na żywo, nie wiem dokładnie czy po zakończeniu odcinka czy po zakończeniu dnia czy całego rajdu będą dostępne, ale można obejrzeć wszystkie w których dany zawodnik startował :) Dostęp jest także do wczesniejszych rajdów będących w bazie platformy, w tym wypadku jest dostęp do Rajdu Polski, jest co golądać. Nie rozkminiłem tylko jak oglądać onboard 1 zawodnika, magiczny przycisk play pojawia sie dopiero po wybraniu 2 zawodnikow i wybraniu kamery, szyba lub twarze kierowcy+pilot (w przypadku Kubicy nie ma kamery kierowca pilot)

Anonimowy pisze...

Jesli ludzie stojacy za WRC+ mysla o tym servisie powaznie to lada dzien beda te streamy dostepne w necie za free - takie czasy. Z reszta BT Sport juz cos tam transmituje wiec wszystko juz jest dostepne, pewnie dla tego MotoGP w otwartej TV czy teraz WRC+ w UK nie sa dostepne. BT Sport chce miec monopol - dopuki takie firmy beda karty rozdawac to sport taki jak WRC, MotoGP nie beda zyskiwaly fanow!

Anonimowy pisze...

Panowie, nie wiem czy juz to zostalo napisane ale z tego wynika, ze za posrednictwem tej uslugi WRC+ mozna ogladac PELNE On-boardy z Rajdu Polski tj. wszystkie odcinki i masa nieopublikowane dotad nigdzie materialu. To jak kopalnia zlota!

Pozdrowienia dla wszystkie wiernych fanow RK a przede wszystkim dla Mateusza za ciaglu trud jaki wklada w prowadzenie tego portalu.

TJ pisze...

"- Na pierwszym przejeździe mieliśmy małe problemy, ale później było OK. Jest trochę ślisko i tak naprawdę shakedown nie za bardzo odpowiada charakterystyce oesów, ale było całkiem dobrze. Z samochodem też wszystko OK. [...]
- Jeśli będzie padać, a są zapowiadane burze, to im bardziej z tyłu się jedzie, tym jest gorzej - mówi Kubica, gdy pytamy, komu będzie sprzyjała kolejność przejazdów. - Jeśli jest sucho, to trochę gorzej jest z przodu, ale już tej nocy padało, więc to wszystko jest podmokłe. Na pewno pogoda i deszcze w nocy pomagają zniwelować straty kierowcom otwierającym drogę. Poza tym nawet na suchej drodze na niektórych oesach jest dużo czyszczenia trasy, ale na innych jest tak twardo, że czyszczenia jest bardzo mało. To będzie zależało od trasy i pogody."

http://eurosport.onet.pl/motorowe/rajdy-samochodowe/poczatek-rajdu-finlandii-moze-byc-burzliwy/9lf3f

masohaso pisze...

Kaczmar wygląda na to, że jedynym "półsposobem" na oglądanie onboardu jednego zawodnika jest podwójne kliknięcie na stream wtedy przechodzimy na tryb full screan i mamy widok z jednego auta. Wysłałem już zapytanie do WRC czy inaczej się nie da.

półautomatycznie seba pisze...

DADDY, jestem chętny by dzielić z Tobą dostęp do WRC+! Skontaktuj się ze mną.

Anonimowy pisze...

Na gorąco:
+ czasy na bieżąco, myślałem że na stronie wrc jest na bieżąco a tu lipa
- pozycja GPS - przekłamuje. czasem pokazuje ze zawodnik stoi a nagle jest na mecie

Kr@z pisze...

Witam serdecznie.
Czy ktoś wie dlaczego Robert jedzie w starych barwach?
Czyżby rajd polski nie był pod szyldem M-Sportu?

Irxman pisze...

11.38.6 Kubica

Anonimowy pisze...

Prawie 1 sekunda straty do najlepszych...właśnie spada zimny deszczyk na nasze gorące głowy...

Anonimowy pisze...

Nie oszukujmy się,Robert ledwo jedzie na 8-10 miejsce,a jak chce podkręcić tempo zaraz wypada.WRC to błąd,myśle,że jakaś seria asfaltowa była by OK

Anonimowy pisze...

Dobrze,że Ketoma i Tanak jadą w wrc2 bo Robert napewno byłby za nimi

Anonimowy pisze...

@Kr@z
Biało-czerwone barwy to było jednorazowe odświętne malowanie na Rajd Polski. Robert zawsze jeździ w zespole RK M-Sport WRT, ale w barwach Lotosu.

Anonimowy pisze...

Sołowow prawie 20 km wolniej...nie za bardzo widzę jakikolwiek progres, a przecież to nie pierwszy jego rajd finlandii

DADDY pisze...

@seba
tomek.bigdaddy@gmail.com

Anonimowy pisze...

ja tam widze dobre tempo rajd dopiero wystartował jeszcze daleko do mety

Anonimowy pisze...

Teraz niech nie ciśnie - najlepiej w sobotę. Żebyśmy znowu przedwcześnie się nie zmartwili.

Olgierd Klim pisze...

zaczęło się narzekanie, wy to chyba po to robicie żeby tylko rozpętać burzę?
Robert był szybszy na 1-szym os od tych co powinien,a na tych co może objechać jeszcze mamy czas (długi rajd). Dopiero łapie tempo i będzie szybciej,tego jestem pewien.

Anonimowy pisze...

Tempo jest dobre. Deszczowe warunki sprawiają, że załogi jadące na początku mają przewagę.

Olgierd Klim pisze...

podpisuję się pod twoją wypowiedzią anonimowy

Anonimowy pisze...

Szczerze to bez rewelacji to wrc+. Niby są czasy, ale nic więcej. Te numery na mapie przesuwają się skokowo. Może onboardy będą możliwe.

Olgierd Klim pisze...

HaHa miedzyczas szybszy od Hirvonena :)
A wiadomo że Finowie mają duże fory na tym rajdzie :)

Anonimowy pisze...

Mam nadzieje,że Kubica przyspieszy,bo tak wolnego tempa się nie spodziewałem.

Anonimowy pisze...

a ja mam nadzieje że opuścisz te forum

Olgierd Klim pisze...

onboardy to Maciek sciągnie i wstawi na bloga!!!
I wszyscy Happy:)

Anonimowy pisze...

Od dzisiaj nie wchodzę na Pańską stronę. Proszę nie przekrecać faktów i mi nie wmawiać, że 9 czas jest świetny. Sram na te dziennikarskie gierki. Wolę sobie poczytać Cezarego Gutowkiego bo mam u niego to samo tylko, że wcześniej. Bo Pan sam na nim żeruje.

Anonimowy pisze...

Szczepaniak wstawi?

masohaso pisze...

Ludzie chociaż na tym blogu jeśli o czymś nie macie pojęcia to nie wypowiadajcie się, przedstawiacie swoje jakieś powierzchnowne opinie, że za wolno jedzie, że za słabo i jesteście zawiedzeni, naprawdę nie ogarniacie tego sportu choćby w 5% zatem takie opinie to zostawcie sobie na onet.pl tutaj wypowiadamy się SENSOWNIE.

Ps. Rzeczywiście jak narazie WRC+ nie powala na kolana, gdyby chociaż na livemaps był timing live dołączony ten z międzyczasami, to już by był duży plus a tak to narazie czekamy na coś więcej.

Mateusz Cieślicki pisze...

Anonimowy - a jaka to dziennikarska gierka? Świetny to może rzeczywiście nieco przesadzone, ale i tak szybciej od Evansa, NEuvilla czy Paddona i zaledwie 0,3 za Hirvo to dla mnie bardzo dobry czas.

Pan Cezary raczej tak nie uważa, a poza tym myślę, że on również nazwałby czas Roberta na 2. OS-ie świetnym - jak nie lepiej.

Anonimowy pisze...

jakie mam wpisać adresy email chcąc wykupić tą relacje?bo wpisuje swoj adres i wyświetla mi się to:
E-Mail: Enter the same email address twice.
E-Mail: Enter your email address.
colofanRK

Anonimowy pisze...

jakie mam wpisać adresy email chcąc wykupić tą relacje?bo wpisuje swoj adres i wyświetla mi się to:
E-Mail: Enter the same email address twice.
E-Mail: Enter your email address.
colofanRK

Anonimowy pisze...

masohaso - właśnie, bo tak to trzeba i tak na 2 stronach siedzieć.

Grzegorz Bartosz pisze...

Ja tez bym wolal informacje "Robert z 9 czasem" poprostu. Co nie zmienia faktu ze jestem fanem bloga. Pozdrawiam.

Anonimowy pisze...

a idiotom którym coś na tym blogu nie pasuje jak koles z godz 17:06 to radze tu nie wchodzic i nie zaśmiecać tego miejsca-proste
i widzę trafiają sie eksperci którzy już po pierwszych odcinkach narzekajaą że slabo ;do wyścigów wraca itp.no kuźwa ręce opadają:(-co Wy ludzie oczekujecie że facet drugi raz przyjedzie na ten rajd gdzie reszta driverow nascie razy już tu jechała zna trasy na pamięć praktycznie i co że RK bedzie z marszu zapier...ich tempem???ogarnijcie się i doceńcie tego chłopaka ,przecież i tak jedzie fantastycznie często tak jak najlepsi... nie było takiego debiutanta w historii tej dyscypliny który tak ekspresowo zbliża się do czołówki i pokazuje już teraz tak kosmiczne tempo-ludzie gdzie wy macie oczy????nie rozumiem takich ludzi opornych na oczywiste fakty
colo fanRK

Mateusz Cieślicki pisze...

Rozumiem, że coś może się komuś nie podobać, ale wystarczy to napisać w spokojnym tonie i poprawię. Pamiętajcie, że jednak piszę w dużym pośpiechu i emocje czasem biorą górę :)

Anonimowy pisze...

powoli to jedzie Sołowow !!!

Anonimowy pisze...

moim zdaniem chlopaki jada naprawde b. dobrze! przeciez on jedzie leb w leb z Hirvo :) hehe

Yoozeck pisze...

Niestety do wielu osób wciąż nie dochodzi, że Kubica jest wyścigowym kierowcą. Rajdy przed wypadkiem były dla niego jak hobby dzięki, któremu mógł szlifować swoje talenty. W wyniku wypadku wiele poprzewracało się i nie jest tak jak sobie byśmy życzyli. W rajdach teraz jest bo tak sobie wybrał i my musimy to uszanować. Kierowcy w WRC przez lata uczyli się fachu w rajdach i mieli sporo czasu na rozwijanie w tej dyscyplinie umiejętności. Kubica dzisiaj uczy się wręcz ekspresowo, fakt popełnia błędy, ale bez nich nie ma doświadczenia. Jestem pewien, że prawdziwego Kubicę w roli rajdowcy zobaczymy dopiero za dwa lata (jeżeli oczywiście zostanie w WRC), może już nawet walczącego o tytuł MŚ. Kto wie? Jeżeli sam Ogier przyznał, że widzi Kubicę, jako swojego przyszłego rywala o tytuł. A to chyba nie jest byle opinia, i nie byle jakiej osoby?

Yoozeck pisze...

Aha i jeszcze życzyłbym niedowiarkom cierpliwości. Bo prawdziwy fan Kubicy o tym wie, że t tylko kwestia czasu, kiedy zaczną przychodzić ogromne sukcesy :)))

DADDY pisze...

Wie co robi...jedzie tak szybko na ile pozwalają mu warunki...Robert nie jest samobójcą żeby od razu cisnąć na tak szybkim rajdzie...

Olgierd Klim pisze...

A mi się Maciek podoba tak jak jest i nic nie zmieniaj, czas na 2os był świetny, to przecież Finlandia!!!
Również zgodzę się z tym,że mniejsza część gości na tym blogu bardziej pasuje do onet.pl i tam proszę się udać jak wam nie pasuje, tym bardziej że wasze towarzystwo nie należy do najmilszych :P

Mateusz Cieślicki pisze...

Olgierd - trochę inaczej mam na imię :)

Olgierd Klim pisze...

Oj z tych emocji pokręciło mi się, przepraszam Mateusz :)
oczywiście miałem na mysli Ciebie,również wcześniej kiedy pisałem1 z nadzieją że powstawiasz onboardy z wrc+

Marcin J pisze...

A ja sobie w przerwie ogladnalem 4SS (Wieliczki raz) na Rajdzie Polski. Porownywalem RK i Ogiera. I musze powiedziec ze RK na prawde swietnie juz sie wjezdza w trase. Czasami zle lamie auto i musi poprawiac a Ogier wchodzi i wychodzi. Ale jaki jest efekt tego SS4? Kubica przed Ogierem.

Widac tez ze VW ma na prawde duzo lepsza konstrukcje niz Ford. Ogier potrafil wychodzic z zakretu po Kubicy i na prostej nadrobic i wejsc w nastepny zakret przed Kubica, po czym znow tracil po kilku zakretach.

Podsumowujac:

1. Chlopaki jada na prawde dobrze i jesli ktos oczekuje mistrzostwa swiata za chwile to niech sie stuknie w glowe.
2. Kilka czy kilkanascie sekund na 33 kilometrach to NIC, zwlaszcza w finlandii.
3. Po dwoch oesach, gdzie srednie predkosci to ponad 100km/h, ustalanie czy opiniowanie, ze kierowca slabo jedzie, bo na 8. miejscu... i zawiodl na calej linii i najlepiej zeby wrocil do wyscigow - jest zwyklym idiotyzmem.

o :)

dziekuje ;)

Anonimowy pisze...

Na onboardy z WRC+ za bardzo chyba nie ma co liczyć. Zapewne będzie problem praw autorskich. Jak już WRC zaczyna klepać kasę na onboardach, to zapewne nie po to by dokładać do interesu. Wiadomo - inwestycja w platformę internetowa, logistyka i takie tam...
Nie bierzcie tego Panowie do siebie, bo nie jest moją intencją kogoś obrażać... ale 5 euro to 21 PLN. Więcej niekiedy wydaje się na piwo w pubie i jakoś nie żal takiej kwoty.
A tu takie kombinacje alpejskie...

Anonimowy pisze...

Może konkurs kto zanotuje najwyższą prędkość Roberta? Ja 169 widziałem.

Anonimowy pisze...

Widzicie na tej mapie na przybliżeniu jakiś tor kartingowy?

Anonimowy pisze...

OS3 był dla Roberta bardzo ciężki. Ciekawe, czy w związku z ciasnymi zakrętami czy też ogólnie z warunkami na tracie (błoto?)
Mam nadzieję, że wynika to raczej ze strategii załogi RK/MS. W końcu rajd dopiero się zaczął i wiele jeszcze kilometrów do przejechania, na których wiele może się jeszcze wydarzyć.

Anonimowy pisze...

Już się zaczęło dziać pierwsze ofiary kolein !!!!

Anonimowy pisze...

Kierowcy narzekają na warunki na trasie. Są duże koleiny i leży sporo kamieni. Kilku kierowców złapało kapcie. Sołowow mówił nawet, że warunki gorsze niż litewskie z Rajdu Polski. Teraz to praktycznie wszyscy z problemami dojeżdżają.

Olgierd Klim pisze...

http://www.footyfree.tv/live-bt-sport-2-streaming.html

ten nieżle chodzi

Olgierd Klim pisze...

troche kjs-owy ten ostatni dzisiejszy odcinek.
Ciężko będzie Robertowi

Olgierd Klim pisze...

wszystkie takie brudne, mógłby ktos umyc Robertowi auto jak czeka teraz w kolejce.
Jak ja swojego umyje to zawsze jest trochę szybszy :P

Anonimowy pisze...

tez mi sie tak wydaje... 4 odcinek bedzie slabo, ale nic! Kubicujemy! ehehehe jutro bedzie fajny dzien. Mam nadzieje, ze pogoda sie troche poprawi :)

Anonimowy pisze...

Niezly fart z ta transmisja. Jechalby chwile pozniej, to fige z makiem bysmy zobaczyli :)

Anonimowy pisze...

Anonimowy 17 06. Od dzisiaj jednego mniej. Bez zalu. Pozostaj nS Onet. USA.

Marcin J pisze...

Moje przemyslenia po SS4

1. Komu mocy brakowalo a zalezalo na setnych - wylaczal swiatla na starcie a wlaczal na mecie ;)

2. Kubik na 9 miejscu. Tak se ogladam top 5 i druga piatke i mysle ze nie wstyd byc w top 9 a kazde miejsce wyzej to mobilizacja do jeszcze lepszych wynikow.

Na prawde - kazde nazwisko grube ;)

Anonimowy pisze...

Na końcu filmu z 20,21 fajnie wiadać jak Robson paluszkami prawej ręki operuje . Wygląda to całkiem OK!!

Anonimowy pisze...

paluszki nabieraja mocy :)

robert oczkowski pisze...

https://www.youtube.com/watch?v=76_3FM9pcqY

Anonimowy pisze...

Co to jest za samochód w którym silnik przerywa, niech lepiej kubica będzie w przyszłym roku w innym zespole

DADDY pisze...

Szkoda tej awarii. To już nie pierwszy raz ten sam problem.
Solidny wynik jak na problem z autem.

Anonimowy pisze...

nawet hirwo bedac u siebie nic ta fiesta nie pokazuje... troche slabo... Mam nadzieje, ze Robert pokaze sie z dobrej strony na asfaltach i moze faktycznie znajdzie sie miejsce w VW II na drugiego kierowce. Bylo by super :)

Anonimowy pisze...

W tym rajdzie czeka nas pierwszy wygrany OS na luźnej nawierzchni... Czuję, że Robert pokaże na jednym z szybszych OS-ów na co go stać. Oczywiście pod warunkiem, że będzie sucho, bo w takim układzie jaki był dziś ( mokro i jazda jako 10 załoga )to oczywiście nie ma szans. No chyba, że jest się starym wyjadaczem i dysponuje się VW... ;)
Jazda Roberta to zupełnie inna bajka niż na początku sezonu... :)

Jest duuuży progres... F...ING GOOD !!! :)

Marek Wójcik pisze...

Być może we wpisie z 21:22 wkradł się błąd.
Na stronie M-Sport-u opublikowano wypowiedź Roberta i czytamy:
"I'm happy with my driving and the pacenotes have been OK but the corrections that I made from the videos to slow down the notes were wrong."

Nie jestem jakimś orłem z angielskiego ale zrozumiałem, że Robert jest zadowolony ze swojej jazdy i dobrych notatek. Ale "poprawki, jakich dokonałem na podstawie video by spowolnić jazdę były błędem (były nieudane; złe(?)).

Pozdrawiam.

Anonimowy pisze...

Czy nie wydaje Wam się, że Włosi na poprzednim rajdzie w lepszym miejscu zamontowali kamerkę do nagrywania onboardów?
Tam po prostu więcej widać. Zarówno lewą jak i prawą stronę przodu auta i widać jak Robert to auto prowadzi na trasie. Tyle, że nie wiadomo jakiej jakości nagrania byłyby w czasie deszczu.
Ten onboard z OS1 Rajdu Finlandii jest częściowo nieczytelny. W ciemnych partiach trasy straszna pikseloza. Szkoda, bo widać, że to była walka!
Muszę obejrzeć ten film jeszcze raz, bo nie zauważyłem tej przygody, o której mówił Robert.
A jakie jest Wasze zdanie na temat sposobu mocowania kamerek?

Anonimowy pisze...

Nie wiem dlaczego WRC przestało montować kamerki centralnie, za głowami załogi. Wtedy było widać dokładnie i drogę, i kierowcę pracującego za kierownicą. Nienawidze obecnego sposobu montowania kamer "na szybie". Totalnie niszczy odbiór jazdy.

Anonimowy pisze...

Onboard robi wrażenie. Warunki były bardzo ciężkie, zwłaszcza w drugiej połowie odcinka. Pomimo warunków prędkość jest niesamowita. Tak jak ktoś już wyżej zauważył widać u Roberta progres na szutrze. Najważniejsze, że Robert był zadowolony ze swojej jazdy po dzisiejszym dniu.

Życzę dobrej nocy wszystkim fanom Roberta i Maćka.