Strona główna Informacje z WRC O Robercie Kubicy Klasyfikacje Kontakt English version

piątek, 11 lipca 2014

Robert Kubica w 34° Rally Internazionale del Casentino - dzień 1 [Aktualizacja godz. 22:48, Robert z 7. czasem na OS 1, sporo zdjęć i film]

Już dziś rozpoczyna się 34° Rally Internazionale del Casentino, w którym weźmie udział Robert Kubica. Polak pojedzie z nowym pilotem i będzie przygotowywał się do asfaltowej części sezonu WRC. Poniżej znajdziecie pełną zapowiedź rajdu oraz relację z pierwszego OS-u, a po prawej stronie dostępne są live timing i radio rajdowej.


Robert o rajdzie:

"Po raz ostatni po suchym asfalcie jeździłem w zeszłym roku w Hiszpanii, za kierownicą auta RRC, dlatego w najbliższy weekend liczę na dobre doświadczenia w samochodzie WRC. Maciek ładuje baterie na wakacjach, a decyzję o starcie podjąłem w ostatniej chwili, dlatego tym razem pojadę z Przemkiem Mazurem na prawym fotelu" - powiedział Kubica na swoim profilu na portalu Facebook.

Pilot Kubicy, który jeździ z Szymonem Kornickim i Maciejem Rzeźnikiem, tak wypowiedział się o najbliższym starcie: "Wygląda na to, że ten najbliższy weekend będzie dla mnie bardzo pracowity. Potwornie szybki samochód prowadzony przez wyjątkowo szybkiego kierowcę. Nowy opis i kompletnie nie znane mi odcinki. Będę musiał naprawdę wspiąć się na wyżyny swoich umiejętności" - napisał Przemysław Mazur na swoim profilu na portalu Facebook.

Auto Kubicy przygotuje A-style, z którym Robert testował chwilę przed Rajdem Polski. System zmiany biegów został przygotowany przez M-Sport. TUTAJ  możecie zobaczyć krótki film z tych testów.

Oto wygląd auta Roberta na ten rajd:
Samochód ten w ostatnim czasie jeździł głównie we Włoszech, a w 2012 roku był fabrycznym autem M-Sportu. Jari Matti Latvala wygrał nim Rajd Szwecji i Rajd Wielkiej Brytanii. Jego pełną historię można zobaczyć TUTAJ.

O Rajdzie

Impreza składa się z 9 OS-ów o łącznej długości 140 km. W rajdzie weźmie udział 108 załóg w tym kilka aut WRC.

Oto harmonogram rajdu:

Piątek, 11 lipca
godz. 14-18 Shakedown
godz. 20:59 - OS 1 Bibbiena (1,45 km)

Sobota, 12 lipca
godz. 11:44 - OS 2 Dama (19,76 km)
godz. 12:51 - OS 3 Caiano (11,34 km)
godz. 13:21 - OS 4 Barbiano (8,31 km)
godz. 15:23 - OS 5 Crocina (23,68 km)
godz. 16:32 - OS 6 Dama 2 (19,76 km)
godz. 19:01 - OS 7 Caiano (11,34 km)
godz. 19:31 - OS 8 Barbiano (8,31 km)
godz. 21:43 - OS 9 Talla (36,88 km)

Mapa rajdu:

Tak kierowcy rywalizowali przed rokiem:





Lista zgłoszeń

Załoga Kubica/Mazur otrzymała oczywiście 1. numer startowy w 34 Rally Internazionale Casentino. Na liście startowej znajduje się aż 126 załóg w tym 9 w autach WRC. Robert będzie dysponował najlepszym autem, pozostałe to Citroeny DS3, C4, Xsary, Fordy Focusy i Mini. Wśród zgłoszonych zawodników tempa najbliższego Robertowi można oczekiwać po Felice Re i Corrado Fontanie. To zawodnicy z dość dużym doświadczeniem, którzy odnosili sukcesy we włoskich rajdach. Polacy są zdecydowanymi faworytami do zwycięstwa w imprezie.

Co ciekawe, znów był problem z imieniem i nazwiskiem polskiego pilota. "Przemystaw" - to według listy zgłoszeń nazwisko pilota Roberta :):

Pełną listę startową możecie zobaczyć TUTAJ.

O oponach

Zespół A-Style, który będzie obsługiwał Forda Fiestę WRC Roberta Kubicy podczas rajdu del Casentino poinformował, że polska załoga pojedzie na oponach firmy Pirelli. Będą to zatem inne opony, niż te, których Robert używa w rajdowych MŚ. Zawodnicy startujący w rajdach WRC mają do dyspozycji tylko 2 typy ogumienia na asfalt - miękką i twardą mieszankę. Nie ma podziału na opony na deszcz i suchy asfalt, wszystkie opony wyglądają tak samo. Regulamin rajdowych MŚ zabrania również ręcznego docinania bieżnika opon. Nie wiadomo, czy Kubica będzie jeździł na oponach homologowanych dla rajdów WRC, czy też może skorzysta z większego wyboru dostępnego podczas imprez niższej rangi. Pirelli jest jednym z czterech dostawców opon z homologacją do rajdowych Mistrzostw Świata obok firm Michelin, DMACK i Hankook.
Opona Michelin, jakich Robert Kubica używać będzie podczas
asfaltowych rajdów w dalszej części sezonu
fot. Best of RallyLive
Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób go lubiących i bądź na bieżąco! 
 

Więcej o całej F1 na OneStopStrategy

55 komentarzy:

teo pisze...

Robercik w żywiole! Licze na pudło :D

DADDY pisze...

Dla Roberta to jest test przed rajdem Niemiec. Teraz wiadomo gdzie Robert najchętniej spędza wakacje :] asfalt, fun, tylko ten pilot z d.py. Moim zdaniem za duża presja na pilota to też nie za dobry pomysł, ale chcac jechac w tym rajdzie Robert pewnie nie mial za duzego wyboru i wzial to co najlepsze bylo dostepne.
Pójdzie w ruch zmodyfikowany opis zza czasów Barana...mistrzowski opis na zyletke, oby Przemek dal rade.
Macka pewnie zzera na wakacjach hehe...

Trzymam kciuki za chlopaków.

Anonimowy pisze...

Trudno nazywać testem przed rajdem Niemiec start w rajdzie z innym pilotem, na innych oponach, innym autem i na całkiem innych asfaltach.
Robert robi to co kocha, a my cieszmy się, że możemy śledzić jego starty :)

Anonimowy pisze...

"Trudno nazywać testem przed rajdem Niemiec start w rajdzie z innym pilotem, na innych oponach, innym autem i na całkiem innych asfaltach."

Ale chyba nie sugerujesz, ze lepiej byloby mu siedzies w domu i grac w Richard Burs Rally lub nie robic zupelnie nic w tym temacie?

Karol Moździerz pisze...

Poza tym w Rajdzie Niemiec Baumholder (ten poligon, gdzie jest Panzerplatte itd...) to tylko 1/3 rajdu. Reszta przebiega normalnymi drogami po zwykłym, równym asfalcie.

robert oczkowski pisze...

Kubica już na miejscu;)
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/t1.0-9/p526x296/10488294_10152515198637829_8189909741597016295_n.jpg

Anonimowy pisze...

@ 12:21

Nie sugeruję co chyba jasno napisałem. On robi to co lubi, a ja lubię jak on jeździ naprawdę, a nie w RBR.

@ Karol
Nawet nie do samego Panzerplatte się odnosiłem, ale do ogółu rajdu Niemiec, gdzie jest jednak inna specyfika niż we Włoszech.
Sam Robert narzekał w Niemczech na dużo długich prostych, a następnie nawrót lub 90.
Na włoskich asfaltach gdzie odbywają się rajdy prostych jest jak na lekarstwo, a asfalt z mojego doświadczenia też wydaje się inny.

Anonimowy pisze...

fajnie ze jest lotos na masce i grupa azoty :)

TJ pisze...

Dobrze, że nie wozi tego dwuznacznego logo na masce ...

... za to na boku jest napis jak trzeba EF 1 ;)

Anonimowy pisze...

Wie ktoś coś może jak to jest z firmą foodcare, a w zasadzie z ich produktem czyli napojem N-gine? Jak wiadomo, gdy Roberto był w F1 to pijał N-gine'a bo go sponsorowali, ale teraz nadal na puszkach pisze "N-gine Kubica Team", mają ten branding również na swojej stronie czy fanpage-u N-gine'a
Fanpage jest prowadzony na bieżąco, prakytcznie co kilka dni publikują jakiś post.
Dziwnym by było gdyby go sponsorowali nadal, a nie chcieliby mieć chociaż malutkiego logo na aucie czy kombinezonie Roberta...

mateusz1991 pisze...

super malowanie jak dlamnie najzaj*****rze z dotychczasowych :D typowo rajdowe.
ROBERT MA BYĆ OGIEN NA KAZDYM BIEGU BO BEDZIESZ JEZDZIL DIESLEM xD

Anonimowy pisze...

Super naprawde malowanie, auto z zadziorem, nie płachta na byka czerwono-fioletowa.
To są szczęśliwe barwy - nic nie zmieniać super

Wspaniale do przodu...

Karol Moździerz pisze...

https://www.youtube.com/watch?v=aaxoRWbV7P4&feature=youtu.be - Tanak testuje DMACKi przed Rajdem Niemiec w San Remo, więc na poczet testów asfalt jest asfalt ;)

Anonimowy pisze...

Jestem w szoku ze Robert zafudowal nam taka niespodzianke:) Show time:) jestem bardzo ciekawy jak ich zleje:))

Zimny

Anonimowy pisze...

Barwy żółte -- to barwy CESARSKIE
proszę nie zmieniajcie

Anonimowy pisze...

Takie krótkie, kręte, techniczne przejazdy jak dzisiaj to nie specjalnie dla Roberta...pewno przejedzie aby zaliczyć.

TJ pisze...

Na mnie jednak lepsze wrażenie robiło "umaszczenie" z Rajdu Polski. Przynajmniej by obwoził i reprezentował nasze narodowe barwy po trasach świata.

@ Anonimowy 16:58
Foodcare ? To ci, którzy po zakończeniu współpracy z Michalczewskim bezprawnie używali oznaczenia "Tiger" ?

Mogliby wreszcie rzucić te wyniki shakedownu.
Co do pierwszego odcinka, to coś słabo widzę te ciasne nawroty. Ogólnie to chyba niezła gimnastyka będzie, chociaż średnia prędkość na dobrą sprawę powinna wynieść tyle co w Niemczech, więc będzie to naprawdę dobrym przygotowaniem.

robert oczkowski pisze...

Kubica startuje dopiero o 21:23

Anonimowy pisze...

@TJ

Czy na filmiku w 28. sekundzie znajduje sie ciasny nawrot? Jesli tak, to zdaje sie, ze jazda z uzyciem recznego az tak zle mu chyba nie idzie :)

Fingers crossed! :)

HiT pisze...

Na tym krótkim filmiku jazda Roberta robi wrażenie ;)

Anonimowy pisze...

A już chciałem się zdrzemnąć na godzinkę, a tu znów zmiana kolejności startowej:) Niezłe zamieszanie na starcie...

Anonimowy pisze...

I co wiadomo coś ?

Karol Moździerz pisze...

Koło 22:00 powinien ruszyć. Tak mówią wszystkie dostępne nam informacje od Włochów, ale z nimi nic nie wiadomo na 100% :P

Jaro75 pisze...

W końcu się doczekamy :)

Maximus pisze...

NA Live pojawiają się kolejni kerowcy,ale R.K nie widać..
http://rally.ficr.it/body_stagetimes.asp?p_Anno=2014&p_Codice=316&p_Manifestazione=9&p_Gara=3&p_ProvaSpeciale=1&p_Gruppo=ALL&p_Classe=ALL

Karol Moździerz pisze...

RK jedzie jako pierwszy z grupy "Internazionale moderne". Wszystkie czasy dotychczasowe to czasy klasy narodowej modern. Za 5 minut powinien ruszyć RK.

Anonimowy pisze...

Te makaroniarze zawsze muszą po swojemu - bez ładu i składu. Zaraz się okaże, że Kubika wystartuje jutro, bo już cimno...:))))))

Anonimowy pisze...

Ale lipa od 14 wyścig i nic nie wiadomo

Karol Moździerz pisze...

2 samochody przed RK startował gośc w BMW M3 i on jest ostatnim, który jest w wynikach. Możliwe, że wypałował i muszą neutralizować albo coś. Ostatni facet przed RK jeszcze nie figuruje w wynikach jako "wystartowany".

Anonimowy pisze...

Jak już to rajd ;). Ale fakt, że informacji jak na lekarstwo.

Anonimowy pisze...

Czyżby boguś w swojej M3 się rozkraczył? :D

Anonimowy pisze...

1,33,5 kubica

Anonimowy pisze...

Kubica 3 ci póki co

marian burzak pisze...

czwarty

Anonimowy pisze...

pomyłki w nazwiskach to już chyba tradycja.
W live timingu okazuje się że R.Kubica podróżuje z M.Przemystaw na pokładzie :)

Anonimowy pisze...

I bądź tu mądry i wstaw/skasuj spacje w odpowiednich miejscach teraz...

"Kubica 3ci póki co"
czy
"Kubica 3 cipóki co"
? ;>

Anonimowy pisze...

Oby utrzymal sie na 3 miejscu dobry poczatek:)

Zimniy

Anonimowy pisze...

juz piaty ;(

Anonimowy pisze...

Na załączonym filmiku widać ogromną różnicę między Kubicą na całą resztą włoskich kelnerów na podwójnym zakręcie z nawrotem. Kubica hamuje tak późno, że musi driftować w zakręcie żeby się utrzymać na drodze. Kelnerzy hamują 20 metrów wcześniej i się dotaczają do nawrotu.

Karol Moździerz pisze...

No ale mały problem na OS 1 i nagle 6 kelnerów jest szybszych ;) Należy uważać z tymi "kelnerami" ;)

Jaro75 pisze...

Do jutra...
Obaw nie ma Mateusz :)

TJ pisze...

Zaledwie 2 sekundy straty na krętej próbie i to przy problemach z podtrzymaniem turbo to przecież i tak przyzwoity rezultat.
Oby dali radę jutro ten ALS ogarnąć z rana. Dobra rzecz, że serwisy są przewidziane praktycznie co dwa odcinki.

Karol Moździerz pisze...

Nie wiem na 100%, czy to o ALS chodzi, ale na tyle, na ile mi się udało zrozumieć z tego radia, wspominali o małym problemie z turbo ;) Jutro się pewnie dowiemy o co chodziło ;)

Konrad Kobedza pisze...

Mam nadzieję, że ta wypowiedź Roberta zakończy dyskusję dotyczącą zmiany pilota: "Niestety, mój pilot z którym startuję w mistrzostwach świata, nie mógł tu przyjechać. Startuję z polskim pilotem, z którym nigdy przedtem nie jeździłem, a dla niego to pierwszy start samochodem WRC. Dużo wyzwań, ale zamierzamy dobrze się bawić i ten start może mi pomóc, bo po Finlandii zaczynają się asfalty w mistrzostwach świata”.
Poza tym strasznie denerwują mnie osoby, które nie mają szacunku dla rywali Roberta nazywając ich kelnerami..

maSay2610 pisze...

Spokojnie, tak jak napisał mateusz, prawdziwy rajd zaczyna sie jutro. A MALOWANIE JEST ZAJEBISTE!!! Bez porównania do tego w wrc. ROBERT OGIEN Z TYŁKA JUTRO!!! TRZYMAM KCIUKI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
A co do starych wrc, to one maja silniki 2,0? Nie są mocniejsze od Roberta 1,6???

Anonimowy pisze...

Już wcześniej leciały teksty o "trzecioligowych włoskich rajdach" i kelnerach których Robert objeżdża.
Znawcy pisali że w "prawdziwych rajdach" już tak nie będzie.

A potem znawcy mogli zobaczyć pierwsze OSy na Kanarach i Monte :)

Anonimowy pisze...

Fiesta jest mimo wszystko szybsza od tych WRC z poprzedniej generacji. Poza tym te starsze WRC są już mniej lub bardziej przechodzone, nie mają wsparcia fabryki i trochę koników pouciekało.

Karol Moździerz pisze...

Stare wurce maja 2,0, sa mocniejsze, maja tez o 150 Nm wieksze momenty. Ale tez sa wieksze, wezsze (stare o 5 cm wezsze niz nowe) i ciezsze, wiec wszystko do kupy je na poziom podobny sprowadza.

TJ pisze...

@ maSay2610
Wg liczb różnice są zauważalne, ale wyciąg suchych danych technicznych nie oddaje pracy nad rozwojem i dopracowania setek mniejszych rzeczy składających się na lepiej działającą całość.

Focus WRC:
1998 cm3
300 KM / 550 Nm
Dyferencjały: Aktywne, na obu osiach
Skrzynia biegów 5-biegowa, półautomatyczna
Hamulce na asfalt: 370 mm Brembo, 8-tłoczkowe (przód i tył)
Długość 4362 mm
Rozstaw osi 2608 mm
Masa Od 1230 kg

Fiesta WRC:
1598 cm3
300 KM / 450 Nm
Mechaniczne dyferencjały przedni i tylny, samoblokujące
6-biegowa sekwencyjna X-Trac
Hamulce na asfalt: 355 mm, 4-tłoczkowe zaciski Brembo chłodzone wodą, tył:300 mm, 4-tłoczkowe zaciski
Długość 3963 mm
Rozstaw osi 2480 mm
Masa własna 1200 kg

Marcin J pisze...

Wlasnie sie zdziwilem jakie tam potworki jezdza :)

I ciekawe urywki onboardow gdzie kierowca wchodzi w zakret troche jak taksowkarz...

Licze ze robert skutecznie wjezdzi sie w asfalty, po tylu szutrach, zeby miec w miare dobre podwaliny na testy przed niemcami - jesli takowe beda.

Anonimowy pisze...

Witam, wiadomo może jaka dziś kolejność starów obowiązuje?

Anonimowy pisze...

Nie zapominajmy sie, jest to rajd w ktorym chyba robert nigdy nie startowal, 2 ma nowego pilota co jak wiemy w rajdach duzo znaczy i 3 jest to tylko przypomnienie jak samochod zachowuje sie na suchym asfalcie ale roznica taka ze wrc zachowuje sie inaczej niz przyzwyczajony do samochodu rrc nie sadze by rajd udalo mu sie ukonczyc choc w sercu licze na podium :)

Anonimowy pisze...

Nie no sluchajcie Przemek to nie jest jakis zółtodziub,to że jedzie z RK jest sama w sobie reklamą... wiec nie szukajmy w pilocie jakis rzeczy których nie ma. RK umie i wie jak jeździć po asalcie co juz udowdnił po dwóch oesach. a takie szukanie i dywagacje są bezsensu.... Pozdrawiam rafiwrc

Anonimowy pisze...

Już wszystko wraca do normy czyli zawodnicy wyprzedzający RK na OS1 już są za nim. Tak trzymać.

Anonimowy pisze...

OS 4 i chyba przygoda jakaś była, bo słaby czas... Poza tym nie wszystko to "kelnerzy" np Rendina startuje sezon w WRC2, był nawet w Mikołajkach.