Strona główna Informacje z WRC O Robercie Kubicy Klasyfikacje Kontakt English version

czwartek, 17 lipca 2014

Kubica rozważa dodatkowe starty na asfalcie [Aktualizacja - Robert trenował na torze kartingowym]

fot. fot. IRCup.it
Start w Rally Iternazionale del Casentino widocznie bardzo spodobał się Robertowi Kubicy, który na łamach Autosportu zdradził, że rozważa kolejne asfaltowe starty nie będące rajdami WRC. Aby Polak wziął udział w kolejnych rajdach, potrzebne będą jednak czas i pieniądze. Kubica wie, co jeszcze może poprawić, szczególnie jeżeli chodzi o sposób przygotowania notatek.

Podsumowanie dotychczasowych startów w asfaltowych rajdach we Włoszech Roberta znajdziecie tutaj.

"Im więcej rajdów pojadę, tym więcej korzyści mi one dadzą". Robert przyznaje, że będzie mu trudno pojechać coś jeszcze przed pierwszym rajdem asfaltowym w Niemczech (22-24 sierpnia), ale jego startów chce również A-Style.

"A-Style widziałoby mnie w samochodzie w kilku kolejnych imprezach, ale potrzeba jeszcze czasu i pieniędzy. Jeżeli będzie okazja, na pewno z niej skorzystam."

"Nawet małe rajdy są znacznie lepsze niż testy. Tylko w nich można zrobić zapoznanie do OS-ów, a potem przejechać je. Wiem, czego mogę spodziewać się po Rajdzie Niemiec i wiem, że mogę postarać się przygotowywać moje notatki w lepszy sposób" - mówi Robert.

Mimo doskonałej postawy w miniony weekend, Kubica nie przecenia swoich szans w trzech asfaltowych rundach w tym sezonie.

"Trudno jest powiedzieć, czego spodziewać się po moich wynikach w rajdach asfaltowych w tym roku. Jeden rajd we Włoszech nie zmienia ogólnego obrazu. Wiem, nad czym muszę jeszcze popracować, co mogę poprawić, ale szczerze mówiąc jestem w dobrym nastroju, podobnie jak w kilku ostatnich miesiącach. Zawsze były błędy, ale kilka z nich było naprawdę pechowych."

"Czekam na moment, w którym doświadczenie zacznie przynosić efekty w postaci pewności i wtedy wszystko będzie szło we właściwym kierunku" - dodaje Kubica.

Przypomnijmy, że Michelin zamierza podczas Rajdu Finlandii wprowadzić nowy typ opon LTX Force. Będą one zarówno w wersji szutrowej, jak i asfaltowej. Kierowcy będą mieli okazję wypróbowania ich podczas testów przed tą imprezą.

Robert Kubica otrzyma na przyszłotygodniowe testy 4 takie opony.

Skupimy się na znalezieniu odpowiednich ustawień zawieszenia dla nowych opon dla Mikko (Hirvonena) – powiedział inżynier odpowiedzialny za ogumienie w M-Sporcie, George Black. - Tym sposobem powinniśmy opracować także dobre ustawienia bazowe dla Elfyna (Evansa) i Roberta (Kubicy), ale oni na swoje testy otrzymają tylko cztery nowe opony” - napisano na stronie WRC.

Aktualizacja piątek

Robert Kubica nie próżnuje - wczoraj wziął udział w sesji treningowej Birela na torze kartingowym Pista del Mare we Włoszech. Warto dodać, że to pierwsze zdjęcia z jazd profesjonalnymi gokartami od wypadku Kubicy:
fot. Mauro Fanfani

fot. Mauro Fanfani

fot. Mauro Fanfani

fot. Mauro Fanfani

fot. Mauro Fanfani

fot. Mauro Fanfani

fot. Mauro Fanfani
Galeria zdjęć tutaj.

Podsumowanie dotychczasowych startów w asfaltowych rajdach we Włoszech Roberta znajdziecie tutaj.

Źródła: www.autosport.com, www.wrc.com

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób go lubiących i bądź na bieżąco! 
 

Więcej o całej F1 na OneStopStrategy

33 komentarze:

Anonimowy pisze...

Najważniejsze w tej wypowiedzi Roberta jest stwierdzenie, że jest w dobrym nastroju i jest świadomy swojego poziomu, a przy tym wie co można jeszcze poprawić. Widać, że Robert wie, że wszystko zmierza w dobrym kierunku. To bardzo mnie cieszy.

Jaro75 pisze...

Naprawdę krzepiące słowa Roberta :)
Samopoczucie chyba najlepsze jakie ostatnio miał.
Ile może kosztować rajd tego typu?

OZi pisze...

Taki jednodniowy start jak ostatnio to blisko 50tys euro.

Pozdro

Anonimowy pisze...

Robimy skladke dla roba :)

Anonimowy pisze...

Dam dyche :-)

Auto pisze...

A zwrócił ktoś uwagę na grafikę logotypu "A-Style" :)?
http://www.a-styleteam.it/

Chyba im to niewinnie wyszło:)

Możliwe, że już to rozkminialiście:)
To tak z innej beczki:P

A co do asfaltu i Roberta, to co tu dużo gadać.
Ciągnie wilka do lasu...

TJ pisze...

Kilka lat temu czytałem, że ok. 20000€. Jeżeli dobrze pamiętam, to Karol ostatnio napisał, że obecnie to 30000€. Nie wiem jak z kosztami w razie zniszczenia pojazdu. Jak Hirvo zrobił grila z fiesty to przecież podali, że są w plecy £450,000.

Swoją drogą wrc.com napisał o rajdzie Roberta. Niby nic nowego, ale miło, że zauważyli.
http://www.wrc.com/po/wrc/news/july/nibs/page/1560--12-12-.html

Karol Moździerz pisze...

M Sport był tyle w plecy, bo powiedzieli, że nie ubezpieczają samochodów. Ubezpieczenie na rajd to pewnie dobre kilka tysięcy euro lub kilkanaście, więc razy 2 samochody i 13 rund, robi się nagle z tego 200-300 tys. euro w skali sezonu. Takie spłonięcie to rzadka rzecz, więc nie ubezpieczali.

Nie wiem jak w przypadku tego A-style teamu, oni mają wsparcie mocne tej firmy odzieżowej (A-style robią ubrania, głównie na lokalny rynek), więc być może część kosztów jest pokrytych stamtąd. Parę lat temu normalną stawką było 150-200 euro za kilometr oesowy, więc rajdy 150-km dawały jakieś 20 000. Teraz pewnie to poszło ciut do góry. Występ wurcem w rundzie WRC to ok. 60-70 tys. euro, tego typu rząd wielkości.

Trzeba pamiętać, że oprócz kosztów samochodu, części, opon, paliwa i wszystkich innych rzeczy związanych stricte ze startem, na miejscu i w bazie zespołu pracuje kilkanaście lub kilkadziesiąt ludzi, którzy nie dostają płac minimalnych, więc to wszystko kosztuje sporo pieniędzy.

Niedawno Stohl w wywiadzie dla WRC.com mówił, że start R5 w jego zespole w rundzie WRC to 25 000 euro i to bardzo atrakcyjna oferta, "po kosztach". To przy założeniu, że zawodnik sam pokrywa koszty własnego zakwaterowania, wpisowe i wszystkie inne, więc od razu się z tego robi 30k.

Ogólnie tanio nie jest :)

Anonimowy pisze...

fajnie by było gdyby Kubica w przyszłym roku był w zespole volkswagena lub hyundaia. co o tym myślicie

Anonimowy pisze...

No i jak nie darzyć szacunkiem i uznaniem tego faceta???
I wie czego mu potrzeba i wie że tylko pracą może to osiągnęć....
Regularnosć przychodzi z doświadczeniem, a doświadczenie bierze się z pracy... setki powtórzeń wyrabiają nawyk...
Brawo RK!

Karol Moździerz pisze...

No pewnie, że by było fajnie, gdyby trafił do VW. Tylko nie trafi, chyba że rozszerzą VW 2 team do 2 samochodów. Poza tym Fiesta to nie jest wcale taki trup, tylko nie ma kierowców zdolnych do wygrywania. Teoretycznie jest tylko Mikko i KUB, a Mikko ma kolejny słaby sezon. Zobaczymy w Finlandii.

Jacko pisze...

O różnicy w budżecie było widać na Rajdzie Polski chociażby po motorhomach:)

TJ pisze...

@ Auto 08:14
Tak, ich logo niezmiennie wywołuje uśmiech na naszych twarzach od chwili publikacji pierwszych wieści o tym starcie :)

Anonimowy pisze...

błąd robi że na asflacie, powinien uczyc się szutrów, ale jego czas, pieniądze wybór... ja mysle ze chce kubek 1miejsce w tym roku miec na asflacie, ale czy to mu da dobry start na nowy sezon? zobaczymy, moim zdaniem szutry, szutry a jak sie da to na poczatku/koncu sezonu liznąc trochę śniegu :P

TJ pisze...

Nadchodzi asfaltowa część sezonu. Jeżeli gdzieś możemy spodziewać się bardzo dobrych wyników to właśnie na asfalcie. Nic dziwnego, że chce się przygotować do tego jak najlepiej, tym bardziej, jeżeli jeszcze widzi pole do poprawy. Ulepszony opis i doświadczenie w jego sporządzaniu przyda się wszędzie, a uzyskane dobre wyniki (i punkty!) mogą tylko poprawić pozycję przetargową na następny sezon.

Anonimowy pisze...

Czy to nie ten kask, o który było tyle zamieszania kilka miesiecy temu ? :)

Anonimowy pisze...

Jedzie z koksem, az serce rosnie :)

TJ pisze...

Tak, dokładnie. To ten o którym było głośno w październiku. :))) Tylko pierwotnie nie miał logo Lotosu oczywiście.

Faktycznie, aż się człowiek cieszy jak na to patrzy. :)
Ciekawe jak się wyniki prezentowały. :>

Anonimowy pisze...

Na ostatnim zdjęciu z kartem widać o jaki problem z ręką (łokciem) chodzi...

Anonimowy pisze...

@Anonimowy18 lipca 2014 19:33
Rozwiniesz proszę?

Swoja droga ciekawe, co to za szmaty ma na prawej nodze :)

Mateusz Cieślicki pisze...

To nie szmaty tylko ochraniacze na kolana przekrzywione tak żeby się kolano nie obijało o bak czy śruby - np. moja Żona w takich jeździ, ale też kilka osób z naszej ligi czy zespołu. Dobry patent.

Jaro75 pisze...

Tanio nie jest ale chyba to nie są jakieś kosmiczne kwoty dla takiej firmy jak Lotos :)
Napięcie rośnie :))

Mateusz Cieślicki pisze...

Tu widać niemal identyczne: http://4.bp.blogspot.com/-GssWuNfUA7w/Un2tnTHzlvI/AAAAAAAAMG4/uFEDYFlznPE/s1600/DSC_1007.JPG

https://www.facebook.com/KieleckaLigaKartingowa/photos/pb.439789822729109.-2207520000.1405708002./659653610742728/?type=3&src=https%3A%2F%2Ffbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net%2Fhphotos-ak-xfp1%2Fv%2Ft1.0-9%2F1655851_659653610742728_658417934_n.jpg%3Foh%3Da2f006beb294f057606142105b66e4aa%26oe%3D5452E92E%26__gda__%3D1413278927_0d940a395ac564c5976d8af6231718cf&size=960%2C638&fbid=659653610742728

https://www.facebook.com/KieleckaLigaKartingowa/photos/pb.439789822729109.-2207520000.1405708020./556149427759814/?type=3&src=https%3A%2F%2Fscontent-b-fra.xx.fbcdn.net%2Fhphotos-prn2%2Ft31.0-8%2F1073252_556149427759814_331525848_o.jpg&smallsrc=https%3A%2F%2Fscontent-b-fra.xx.fbcdn.net%2Fhphotos-xfa1%2Ft1.0-9%2F998025_556149427759814_331525848_n.jpg&size=1600%2C1062&fbid=556149427759814

Anonimowy pisze...

Sugerujesz Mateusz, ze prawa noga Robertowi sie obija? Przysiagl bym, ze na asfalcie to raczej lewa noga mu sie bardziej obija ;)

Mateusz Cieślicki pisze...

heh, dobre :) Jemu się raczej żadna nie "obija" :)

Anonimowy pisze...

mnie ciekawi, jaki przekaz mediom, miał/ma Kubica, poprzez pubikację tych zdjęć na karcie oklejonym jego logo, to przecież nie jest przypadkowe ? .. i jeszcze profesjonalny kask z F1, oczywiście nie chce tutaj mówić o domniemanym powrocie do f1, (moim zdaniem to już przeszłość), ale jakiś przekaz "podprogowy" musi być :)))

Anonimowy pisze...

Robert na torze:) wreszcie jakiś pozytyw. Ta ręka wygląda jak by była zrobiona pod kierowanie. Tylko zabrakło paru centymetrów...

Anonimowy pisze...


Czy ktoś ma pewne info, czy Robert w rajdach hamuje lewą czy prawą stopą?

Anonimowy pisze...

Nikt nie hamuje już dziś prawą stopą w rajdach, bo nie trzeba używać sprzęgła.

Anonimowy pisze...

Robert wygrywając w tym roku rajd dałby sobie możliwość na starty w przyszłym roku poza rajdami.

Anonimowy pisze...

Moja myśl - nie poparta faktami a jedynie dająca do myślenia, a więc: dlaczego RK myśli o zagęszczeniu startów w tym roku? ...bo chce odnieść jak najlepszy sukces jeszcze w tym, dlaczego zależy mu na wyniku jeszcze w tym roku skoro wciąż nie zależy mu tak bardzo na wyniku co na nauce? ...bo w przyszłym roku rozważa inne starty, więc co chciałby RK robić w przyszłym roku? ...odpowiedź może sugerować udział w treningu kartem a zatem co to może być? ...trudno powiedzieć skoro jak już pisałem wciąż widać problem (szczególnie na lewych skrętach) z trzymaniem łokcia blisko ciała a to niezwykle istotne we wnętrzu ciasnego bolidu.

Anonimowy pisze...

witam. śledze blog od 2011 roku. chciałbym odnieść się do komentarzy na temat problemu z lokciem: nie jestem specjalistą ale myślę, że odchylenie prawego łokcia bardziej jest spowodowane naturalną pozycją ciałe podczas skretu w lewo, niż jakimś problemem... na zdjęciu ze skretem w prawo lewy łokieć jest w podobnej pozycji. to tylko moja sugestia. pozdrawiam Damian RK 4EVER
ps.ciekawe te sesje na kartach...czekajmy na rozwój...:) heh ( przepraszam za błędy.... skupiłem się na treści i pisałem szybko)

Anonimowy pisze...

"bo chce odnieść jak najlepszy sukces jeszcze w tym"; "zależy mu na wyniku jeszcze w tym roku" - a moze chce zgromadzic jeszcze wiecej doswiadczenie w tym roku, zeby miec w przyszlym szybciej odnosic sukcesy?
"bo w przyszłym roku rozważa inne starty" - w sensie, ze poza samochodem rajdowym?
"odpowiedź może sugerować udział w treningu kartem" - nie wyciagalbym zbyt daleko idacych wnioskow. Teraz dotarly do nas po raz pierwszy zdjecia z sesji treningowej, co nie znaczy, ze po wypadku juz w karcie nie siedzial.
Dleczego Robert bral udzial w rajdach przed wypadkiem? Jak sam wspominal, zeby byc jeszcze lepszym kierowca w F1. Rownie dobrze w karcie mogl teraz siedziec, zeby byc lepszym kierowca w WRC. Tymbardziej, ze zblizaja sie asfaltowe rajdy.

Cokolwiek by nie spekulowac, na zle mu to nie wyjdzie - tylko przyklasnac i sie cieszyc :)