Strona główna Informacje z WRC O Robercie Kubicy Klasyfikacje Kontakt English version

środa, 11 czerwca 2014

Kubica: "To nie jest czas na napinanie się". W przyszły piątek testy [Aktualizacja piątek]

Robert Kubica przez najbliższe dni będzie przebywał w Polsce. Dziś spotkał się w Warszawie z dziennikarzami. W przyszły piątek, 20-go czerwca zacznie testy przed Rajdem Polski na Mazurach. Na konferencji sporo było o nowej trasie rajdu, szansach i zbieraniu doświadczenia. Padły dwie ważne deklaracje, a Kubica odniósł się do słów Felipe Massy oraz rozpoczynającego się mundialu. Poniżej relacja z konferencji.

Na konferencji obecni byli m.in. Andrzej Witkowski - prezes PZMot, Paweł Olechnowicz - prezes Zarządu LOTOS S.A., Minister Sportu Andrzej Biernat no i oczywiście dwaj polscy kierowcy biorący udział w rajdzie - Robert Kubica i Krzysztof Hołowczyc.

Wypowiedzi Roberta

- Start w Rajdzie Polski jest dla mnie wyjątkowym wydarzeniem. Kiedyś chciałem doczekać Grand Prix Polski Formuły 1, niestety życie ułożyło się inaczej i GP Polski najpewniej nie będzie. Znam tylko 10 kilometrów obecnych tras, mam nadzieję, że pogoda będzie dopisywała, bo w zeszłym roku tak nie było, co dokuczało przede wszystkim kibicom, ale również załogom. Mam nadzieję, że będzie to udany rajd - powiedział Robert na mecie. Szutry na pewno nie są u mnie na tym samym poziomie, co rajdy. 20 lat ścigałem się na torach, gdzie asfalt też jest inny niż na normalnych drogach. Po raz pierwszy szutry poznałem 14 miesięcy temu i na pewno dużo się zmieniło, ale czeka mnie jeszcze dużo ciężkich lekcji. Rajd Polski słynie z piaszczystej nawierzchni i kolein, które przy moich ograniczeniach są bardzo trudne. Będzie to duże wyzwanie dla mnie. Tak naprawdę myślę tylko o mecie. Jestem w nietypowej sytuacji. Niewiele osób wie, o co chodzi w moim rajdowaniu. Poprzez wypadek znalazłem się w dziwnej sytuacji. Jeżdżąc w WRC jeżdżę na najtrudniejszych trasach rajdowych. Jest ogromna różnica między rundami ERC i WRC. Wielu rzeczy nie można nauczyć się, dopóki nie przejedzie się tras" - powiedział Robert podczas oficjalnej części.

Niestety nie było dziś możliwości rozmowy z Robertem sam na sam, a pytania w części nieoficjalnej zadawane głównie przez telewizje były dość mało interesujące dla nas i powtarzały się. Nie było szansy zadać pytań, które na pewno Was, którzy na bieżąco śledzicie poczynania Roberta, bardziej by Was zainteresowały. Poniżej jednak zamieszczam najciekawsze fragmenty.

"Jeżeli chodzi o przygotowania, to będzie to taki sam rajd jak wszystkie, ale jeżeli chodzi o tę sferę pozasportową, to będzie on wyjątkowo, bo pojedziemy przed polskimi kibicami, ale myślę, że Polacy będą kibicować wszystkim polskim załogom. Moim celem jest zebranie doświadczenia i nauczenie się jak najwięcej. Myślę, że jeżeli nie będzie większych przygód, to rytm na OS-ach będzie dość satysfakcjonujący mnie, Maćka i kibiców."

"Dotychczas sezon zaczął się dobrze w Monte Carlo, potem było bardzo trudno, ale to normalne i tego można było się spodziewać, że nie będzie łatwo i nietrudno będzie popełnić błędy. Na każdym rajdzie niestety coś się działo, ale zebrane doświadczenie i rajd na większości rajdów były dobre. Myślę, że pozycje przyjdą z czasem. Najważniejsze póki co jest kończenie rajdów i taki będzie też cel na Rajd Polski."

"Tak naprawdę nikt nie rozumie o co w moim rajdowaniu chodzi i większość patrzy na nie przez pryzmat pozycji. To, czy ja będę 5, 7 czy 10 nie ma w moim życiu znaczenia ponieważ nie mam celów na dziś w rajdach. Jedynym jest zbieranie doświadczenia, a kiedy przyjdzie czas na robienie wyników, to będę na nie patrzył. Dziś na to nie ma miejsca gdyż jeżdżę przeciwko ludziom, którzy mają 20 razy więcej doświadczenia ode mnie. Według mnie czas na wyniki jeszcze nie nadszedł."

"W Rajdzie Sardynii postawiłem duży krok naprzód jeżeli chodzi o moją jazdę po szutrze, ale tym szutrze bowiem każdy rajd jest inny o charakterystykę. Jeżeli będę miał wyczucie i będę mógł jechać swobodnie z doświadczeniem jakie zebrałem, to wtedy będzie czas na walkę o czołówkę. Sam byłem zaskoczony czasami na Rajdzie Sardynii. Straty na kilometrze były bardzo małe, ale nie ma co patrzeć na cyfry.
"

Kubica został również poproszony o komentarz do słów Felipe Massy:

"Myślę, że Felipe Massa nie jest jedynym, który doradza mi starty w DTM. Każdy ma swoje opinie, Felipe jest bardzo doświadczonym zawodnikiem i szanuję jego myśli. Ja wybrałem jednak co innego i myślę, że każdy powinien respektować to, co ja wybrałem."

Podczas konferencji mocno zwracano uwagę na fakt, że zdecydowana większość tras będzie nowa dla kierowców. Oto komentarz Roberta:

"Miałbym pewne wątpliwości co do tej całkowicie nowej trasy rajdu polski, której nikt nie zna. Ostatnie 2 dni trochę zajrzałem do archiwum trasy rajdu i rzeczywiście prawie żaden OS nie był jechany od startu do mety w takim układzie jak obecne, co nie znaczy że fragmenty nie są znane. Oczywiście czołówka WRC jechała tu w 2009 roku, mają trochę informacji, ale wiadomo, nie są to takie informacje jak na Sardynii czy w Argentynie, gdzie niektóre OS-y są przejeżdżane 10 lat tak samo. Rzeczywiście to wyrówna nasze szanse. Mimo że jestem Polakiem, nie znaczy też, że będę miał jakąś przewagę, bo w Mikołajkach pierwszy raz byłem dopiero rok temu."

"2014 rok nie jest czasem na napinanie się, patrzenie na wyniki, zapowiadanie walki."

Adam Malecki z Radiowej Trójki zapytał natomiast Roberta Kubicę, czy będzie śledził mundial: "Najbliższe dni będę miał bardzo zajęte, ale może coś tam obejrzę w wolnej chwili, ale tych nie będzie dużo. Czasem chciałbym żeby dobra trwała dłużej, a tymczasem trudno znaleźć 5 godzin snu na rajdzie. Więc muszę przyjechać wypoczętym na Rajd Polski i nie będę siedział po nocach i oglądał meczów."

Padło również pytanie o nawroty, na których Robert Kubica problemy związane z jego ograniczeniami: "Zdarzają się one nie tylko na nawrotach, system, który mam zamontowany do zmiany biegów nie jest najsilniejszą stroną tego auta, ale na szczęście na Rajdzie Polski nie ma wielu nawrotów i należy on to dość szybkich."

"Mam nadzieję, że straty na OS-ach na Rajdzie Polski będą minimalne. Różnice pomiędzy kierowcami na pewno takie będą. Dla nas rajd jest przede wszystkim czasem nauki i zbierania doświadczenia
."

Dziś Robert udaje się do Krakowa, a 20 czerwca rozpocznie testy przed Rajdem Polski.

Hołek

- Rajd Polski jest dla mnie tak wielkim wydarzeniem, że przenoszę się z dyscypliny, którą obecnie uprawiam. Wskakuję do cyklu, w którym chłopaki naprawdę cisną. To dla mnie ogromna przyjemność choć przestawienie jest dla mnie trudne. Będę jechał swoim tempem, ale postaram się swoim doświadczeniem zrobić przyzwoity wynik - powiedział Krzysztof Hołowczyc.

Rajd Polski przez (minimum) 3 lata

- Rajd Polski będzie rundą Mistrzostw Świata przez kolejne 3 lata - minimum do 2016 roku - powiedział podczas konferencji Andrzej Witkowski, prezes PZMot.

Długotrwała współpraca

- Wiem, że współpraca z Robertem nie jest wydarzeniem na jeden sezon - powiedział Paweł Olechnowicz, prezes LOTOS-u.

Galeria:

Poniżej mała galeria z konferencji:











Aktualizacja 

Poniżej obejrzycie film z wypowiedziami Roberta Kubicy dotyczącymi trasy Rajdu Polski i słów Felipe Massy, przepraszam za słabą jakość, niestety, jak słychać w tle był wielki szum:


Aktualizacja piątek

Nasi partnerzy z RallyTravel.pl udostępnili na YouTube wideo z testów Jarriego-Matti Latvali przed Rajdem Polski. Film zawiera również wywiad z Finem, który wypowiada się m.in. na temat Roberta Kubicy.


Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób go lubiących i bądź na bieżąco! 
 

Więcej o całej F1 na OneStopStrategy
 

48 komentarzy:

Mateusz Mitlejner pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Anonimowy pisze...

Jestem dobrej myśli przed tym rajdem. Robert robi progres z każdym występem, więc powinno być okej.

P.S. powinno być w okolicy Orzysza, a nie Orzysz. Nazwa tego miasteczka się odmienia. :)

Jaro75 pisze...

Udanych testów Robert :)
Czekamy na aktualizacje Mateusz :)

Anonimowy pisze...

Do Pawła Olechnowicza prezesa LOTOSU - Paweł trzymamy za słowo! ;)

Jaro75 pisze...

Ja wiem że sporo się zmieniło i zmienia u nas ale czy nawet na rajdzie muszę słyszeć słowo "koleiny" ?? Ja pierniczę :)

Cieszą słowa prezesa że Robert ma stabilną przyszłość :))

Anonimowy pisze...

Mam nadzieję,że Lotos będzie wspierał RK nawet jeżeli uda mu się wrócić do F1 ! :)

Anonimowy pisze...

Co do tego Lotosu to ja nie jestem do końca przekonany. Według plotek Lotos zablokował możliwość przejścia RK do Citroena z powodu niedogadania się z Totalem, czyli sponsorem i partnerem technologicznym Citroena.

Mateusz Cieślicki pisze...

Anonimowy - to nie są plotki, a fakty :) Jednym z powodów niepodpisania kontraktu z Citroenem był konflikt sponsorski, ale nie jedynym.

No i ten fakt świadczy raczej właśnie o tym, że LOTOS wiąże przyszłość z RK.

Anonimowy pisze...

Jak by nie patrzeć to Robert jest osobą znaną i taka reklama Lotosu idzie w świat, a oglądanie reklam w telewizji jest nudne nie to co napis na samochodzie.
Zresztą ja dziękuję lotosowi i tankuje u nich teraz i nawet przeszedłem z orlena oleju na Lotos. Dziwi mnie, że Ford M-Sport nie robi nic z tym zbijaniem biegów u Roberta, chyba że czekają na przyszły sezon i może wejdą skrzynie sterowane z łopatek skoro VW coś kombinuje.
Mateusz dalej czekamy na autoryzacje wywiadu z Robertem ?
Szkoda, że Kajto nie będzie startował na rajdzie Polski.

Anonimowy pisze...

Jak by nie patrzeć to Robert jest osobą znaną i taka reklama Lotosu idzie w świat, a oglądanie reklam w telewizji jest nudne nie to co napis na samochodzie.
Zresztą ja dziękuję lotosowi i tankuje u nich teraz i nawet przeszedłem z orlena oleju na Lotos. Dziwi mnie, że Ford M-Sport nie robi nic z tym zbijaniem biegów u Roberta, chyba że czekają na przyszły sezon i może wejdą skrzynie sterowane z łopatek skoro VW coś kombinuje.
Mateusz dalej czekamy na autoryzacje wywiadu z Robertem ?
Szkoda, że Kajto nie będzie startował na rajdzie Polski.

Mateusz Cieślicki pisze...

Autoryzację wywiadu MS o RK - tak, nadal...

Anonimowy pisze...

Bardzo fajnie, że Robert ma wreszcie solidne wsparcie, z drugiej jednak strony to może być pewnym ograniczeniem w wyborze zespołu w przyszłości.
Mam nadzieję, że tak się nie stanie, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę zmianę przepisów w WRC, a przecież M-Sport to nie jest zespół fabryczny i jest delikatnie do tyłu pod względem technologicznym w stosunku do VW czy Citroena.

Anonimowy pisze...

Dziękuję za przytoczoną relację i super ujęcia. Dlaczego nie było Sołowowa?

Rafał Chmura pisze...

Pewnie, że Orzysza. To moja miejscowość rodzinna, tam się urodziłem. Szkoda, że nie będę mógł zobaczyć Roberta na rodzinnej ziemi, ale z Portugalii troszkę za daleko....

Jaro75 pisze...

"„Żadna inna seria nie jest tak zbliżona technologicznie do pojazdów produkcyjnych oraz warunków, jakie nasi klienci spotykają na drogach całego świata każdego dnia.”

Pozwoliłem sobie wrzucić ten cytat jednego z szefów VW w programie WRC po przedłużeniu umowy do 2019 r.I powiedzcie mi teraz na co czekają Ci wszyscy producenci samochodów co już byli i odeszli z rajdów i Ci co jeszcze tego nie próbowali.Przecież od zawsze wiadomym było i jest że to właśnie rajdy są najlepszym poligonem doświadczalnym dla samochodów które idą na rynek.Ech...

Pozdrowienia Robert :)
Może dzięki Tobie przypomną sobie o rajdach i wrócą bo będą chcieli abyś dla nich jeździł (-_-)

Marek Wójcik pisze...

A dawno obiecana druga część wywiadu z Maciejem Szczepaniakiem?
Czyżby część pierwsza była częścią ostatnią?
No chyba, że coś mi umknęło...

Może w okresie "posuchy" przed Rajdem Polski znajdzie się czas i możliwość publikacji drugiej części.

Pozdrawiam

Grzegorz Górnisiewicz pisze...

na pierwszym zdjęciu widać jak maja wiele wspólnego i darzą się wielką sympatią i to jest wielkie i moc!!

Anonimowy pisze...

Robert wie co robi, jak by chciał to by jeździł w citroenie, ale jest teraz niezależny i jest sam sobie panem

Anonimowy pisze...

CZ KTOS WIE GDZIE DOKLADNIE ROBERT BEDZIE TESTOWAL ????????

miro0022miro pisze...

Ciesza slowa Roberta ktore daja coraz wiecej pewnosci siebie i widac ze calu projekt pod nazwa przygoda z rajdami jest rozpisany na kilka lat.Wierze, ze cierpliwosc wynagrodzi wiernych kibicow.Kwestia czasu.Pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Robert praktycznie bez ogródek powiedział, że rajdy to oczywistość na wiele lat. Naprawdę nie ma potrzeby wypowiadania zdania o tym, że nie wróci. Mówi o swoich dużych ograniczeniach w obszernej kabinie rajdówki, jednocześnie podkreśla wykonanie pełnych sezonów i nie ma mowy o operacjach.
Mateusz, to Twój blog, ale naprawdę spokojnie można skrócić tytuł - nie ma mowy o powrocie do F1. Nie chcę wzbudzać burzy - ja spokojnie, delikatnie podpowiadam w sprawie oczywistej. Robert już nie musi jaśniej mówić. Powiedział bardzo jasno, ja się pogodziłem z tym.

Anonimowy pisze...

Poniżej artykuł o gościu który odbudował Kubicy Citroena przed rajdem Polski rok temu
http://e-madein.pl/ratuj-pawel-dach/?fb_action_ids=878151245535162&fb_action_types=og.likes&fb_source=other_multiline&action_object_map=%7B%22878151245535162%22%3A890389234320689%7D&action_type_map=%7B%22878151245535162%22%3A%22og.likes%22%7D&action_ref_map=%5B%5D

DADDY pisze...

@Anonim 12 czerwca 2014 12:52

A nie pomyślałeś o tym że Robert w ciągu 3-4 lat chce zdobyć mistrza WRC a potem zrobić sobie operacje i wrocic do F1? I co znowu bédzie zmieniana nazwa bloga bo ty masz przeczucie? Jezeli umiesz tak wspaniale czytac miédzy wierszami to powinienes pamietac slowa Roberta "jest szansa dopoki technika idzie do przodu"

http://www.wykop.pl/link/1416281/przelomowy-wynalazek-pierwsza-bioniczna-reka-ktora-czuje/

http://technologie.gazeta.pl/internet/1,104530,11373899,Sztuczna__a_jak_prawdziwa__Bioniczna_reka_w_dzialaniu.html - tutaj blokada rotacji nadgarstka nie wchodzi w gré...:] milej lektury wujek google nie gryzie.

Anonimowy pisze...


Z Roberta już kawał Pudziana jest))
Widać że pakuje na masę, żeby mieć siłę na walkę z szutrami. To raczej nie jest robione z myślą o superciasnym i z roku na rok ciaśniejszym kokpicie F1.

Anonimowy pisze...

Dzięki za artykuł dla Anonimowego z 13:14 12.06.2014. ;) Made in Warmia i Mazury. Kawał legendy.
Mateusz życzę Tobie dużo siły, zapału i chęci do osiągnięcia takiego statusu - chociaż to co czynisz to też już niezła historia.
Pozdrawiam
bo.pl

Anonimowy pisze...

@14:46
A po co ma pakować na masę, żeby "mieć siłę na walkę z szutrami"? Lepiej pakować na siłę a nie na masę ;)
Chciałeś się popisać, że coś tobie świta w tym temacie?

DADDY pisze...

https://www.youtube.com/watch?v=-S2Et3YF9YU


https://www.youtube.com/watch?v=ovBY6Ri5K7w

https://www.youtube.com/watch?v=6yrg6UTeuHY

https://www.youtube.com/watch?v=N_wyxklc7zg

https://www.youtube.com/watch?v=RtUQAo1w7s8

https://www.youtube.com/watch?v=D3uXCkSxcL0

Trochę Roberta "]


Anonimowy pisze...

Opowiadanie o warsztacie made in Poland - rewelacja :)
Co do rajdu to oby nie były to jak w ubiegłym roku " Polskie Drogi"
Szkoda że nie będzie Kajetanowicza bo to byłby dobry punkt odniesienia.
yaro

Anonimowy pisze...

Filmik z wczorajszych testów Latvali + wywiad na temat Rajdu Polski i Roberta Kubicy:
https://www.youtube.com/watch?v=_oZqVSBN2_Y

Lubie wywiady z nim. Zawsze rzeczowo odpowiada na pytania.

Anonimowy pisze...

nie ulega wątpliwości, że Robercik "nam" przytył :)

Anonimowy pisze...

kurcze, a z ta skrzynia jesli robert nie moze miec normalnej sekwencyjnej z normalnym lewarkiem przod - tyl, moze lepiej zamiast tej zasranej lopatki gdyby mial z lewarkiem ale w lewo - prawo?! (jesli to kompletna glupota ze wzgledow technicznych to przepraszam :) jako laik amator wydaje sie byc sensowne hehe) PS i reczny dzialalby jak u rywali :P

Anonimowy pisze...

Na kanale youtube Rajdu Polski można obejrzeć filmy z poszczególnych punktów widokowych na odcinkach. Obejrzenie tych materiałów na pewno ułatwi kibicom wybór punktu widokowego. Link do kanału:
https://www.youtube.com/channel/UCa5sXCR4AnNqU-USBlMeo8w

Marek Bogacki pisze...

http://sokolimokiem.com/kubica-w-rajdach-mam-swoj-plan/
Warto przeczytać.

Anonimowy pisze...

a co myślicie o tym : http://www.rajdy.v10.pl/Toto,Wolff,Kubica,w,DTM,moze,za,rok,Na,razie,rajdy,94216.html

maggy pisze...

anonim to było rok temu !!!!!

Anonimowy pisze...

@19:05
Ten to ma refleks

Anonimowy pisze...

mi codzi o to czy od 2015 roku kubica pójdzie do dtm bo w tym roku jeżdzi w wrc

Anonimowy pisze...

chodziło mi o to że od 2015 roku kubica może będzie jeżdził w dtm bo w tym roku jeżdzi w wrc

Anonimowy pisze...

Na YouTube są filmiki tras z rajdu Polski 2014, ktoś je przejechał i nagrał, ciekawe czy Robert i inni kierowcy z tego korzystają, można zrobić sobie opis, a później zweryfikować. Musze przyznać ze te oesy są bardzo szybkie.

Anonimowy pisze...

http://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=Jucl6e_RIn0
To jest link do tych nagranych oesow. wybierzcie sobie najlepsze miejsce :)

Anonimowy pisze...

Moim zdaniem te nagrania powinny zostać zgłoszone organizatorowi i usunięte. Gdzie Fair Play? Ci którzy to obejrzą, zdobędą nieuczciwą przewagę.

Anonimowy pisze...

Robert ogarnij trasy szutrowe w okolicach Starych Juch :)pozdrawiam

DADDY pisze...

https://www.youtube.com/watch?v=yKML9N7duJM

https://www.youtube.com/watch?v=mbFVKgdE7H8

https://www.youtube.com/watch?v=AwhKzKPCpyw

Fair play to relikt przeszłości... stosowany zazwyczaj w piłce nożnej.
Jest wyrazem postawy reprezentowanej na boisku, gdzie zwycięstwo nie jest celem, który należy osiągnąć za wszelką cenę. Postawa ta cechuje się przestrzeganiem przepisów gry i odrzuceniem korzyści wynikających z błędów sędziego.

Więc NIC NIE ZGŁASZAĆ TYLKO PRZEKAZAĆ TE NAGRANIA ROBERTOWI !!!

Rajdowiec pisze...

Ciekawe co tu mówią o Robercie (na początku) :)

http://www.youtube.com/watch?v=KMXoMalACPw

hno pisze...

Cześć, czy miejsce piątkowych testów Roberta jest znane? Chciałbym się wybrać na spokojnie pooglądać jazdę Roberta, czy pracę mechaników. Czy coś takiego jest możliwe?

Anonimowy pisze...

Bardzo dobra wiadomość z Grenoble - Schumacher wybudził się ze śpiączki. Teraz będzie przechodził rehabilitację, ale pozytywne jest to, że rozpoznaje rodzinę i znajomych i może się z nimi komunikować!

Anonimowy pisze...

Robert z torem pożegnał się na ładnych parę lat. Ma 29 lat, jest w formie i jest świetnym kierowcą. On się szykował na mistrzostwo w F1, ale jest jak jest i chce jakoś wykorzystać swój talent, a WRC to jest jednak seria mistrzostw świata i tytuł mistrza ma znaczenie największe w seriach rajdowych tak jak F1 na asfalcie. DTM lub WEC to już pewnie tak bardziej dla adrenaliny, na emeryturze. Tak mi się wydaje.

Anonimowy pisze...

Chyba nikt nie wie gdzie dokładnie te testy. Chyba ze sie myle ?